"Hjemmelavet" diesel additiv?

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Brugeravatar
JFJ84
Helt nyt medlem
Indlæg: 36
Tilmeldt: 21. sep 2017, 21:19
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

"Hjemmelavet" diesel additiv?

Indlæg af JFJ84 » 8. okt 2017, 18:53

Hejsa
Jeg kunne godt tænke mig at vide om man kan lave/blande sit eget diesel additiv?
Jeg har prøvet flere forskellige mærker(Lindemann, Bell add, STP, Redex osv.). Jeg har bemærket at de fleste typer indeholder mellem 80-95% petroleum og andre 50% mineralsk terpentin. Så jeg tænkte om man ikke bare selv kunne lave en blanding?
Er der forresten nogen som ved hvad fordelene ved petroleum/mineralsk terpentin er som additiver?
På forhånd tak

Sendt fra min EVA-L09 med Tapatalk

Brugeravatar
KMDTHY
Admin
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Thisted
Has thanked: 614 times
Been thanked: 461 times

Re: "Hjemmelavet" diesel additiv?

Indlæg af KMDTHY » 8. okt 2017, 18:58

mineralsk terpentin :shock:
Billede 2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
Billede 2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
Billede 2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry: :)
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |

Brugeravatar
4me
Nyt medlem
Indlæg: 293
Tilmeldt: 25. jun 2008, 23:31
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: "Hjemmelavet" diesel additiv?

Indlæg af 4me » 8. okt 2017, 19:08

Det lyder spændende..
Hænger lige på ... ;)
I teorien skulle mænd og kvinder kunne forstå hinanden - og i teorien skulle man kunne fange ål med en lasso.
Torben

Brugeravatar
JFJ84
Helt nyt medlem
Indlæg: 36
Tilmeldt: 21. sep 2017, 21:19
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: "Hjemmelavet" diesel additiv?

Indlæg af JFJ84 » 8. okt 2017, 19:09

KMDTHY skrev:mineralsk terpentin :shock:
Ja der er mellem 25-40% mineralsk terpentin i Bell Add diesel additiverne.

Sendt fra min EVA-L09 med Tapatalk
These users thanked the author JFJ84 for the post:
Mikael

Senz
Nyt medlem
Indlæg: 299
Tilmeldt: 10. mar 2017, 10:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: "Hjemmelavet" diesel additiv?

Indlæg af Senz » 8. okt 2017, 19:16

Gud hvor lyder det bare som VERDENS dårligste ide. Lad os nu sige at du ikke aner hvad du gør. Hvilket du sikkert ikke aner.! Pumpen og dyserne er det første som kommer i kontakt med dit hjemmelavet additiv. Der er altså en grund til at de har flere steder de laver alle mulige test for at se hvad der sker.

Jeg kan kun fraråde dig at begynde at forsøge at ødelægge din bil. Så heller lade være med at bruge additiver.!

Brugeravatar
JFJ84
Helt nyt medlem
Indlæg: 36
Tilmeldt: 21. sep 2017, 21:19
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: "Hjemmelavet" diesel additiv?

Indlæg af JFJ84 » 8. okt 2017, 19:25

Senz skrev:Gud hvor lyder det bare som VERDENS dårligste ide. Lad os nu sige at du ikke aner hvad du gør. Hvilket du sikkert ikke aner.! Pumpen og dyserne er det første som kommer i kontakt med dit hjemmelavet additiv. Der er altså en grund til at de har flere steder de laver alle mulige test for at se hvad der sker.

Jeg kan kun fraråde dig at begynde at forsøge at ødelægge din bil. Så heller lade være med at bruge additiver.!
Hej Senz
Jeg har nu hellere ikke bare tænkt mig at hælde en duk petroleum i tanken på min bil uden videre. Det har jeg er min bil for kær til at forsøge Billede Jeg ville blot høre om andre havde erfaringer med additiver(evt. hjemmelavet) og om hvad gavn petroleum/mineralsk terpentin har?
Man hører jo mere og mere om at man bør tilsætte additiver for at "pleje" de nyere common rail motorer.


Sendt fra min EVA-L09 med Tapatalk

Senz
Nyt medlem
Indlæg: 299
Tilmeldt: 10. mar 2017, 10:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: "Hjemmelavet" diesel additiv?

Indlæg af Senz » 8. okt 2017, 19:50

Det er godt ;) Der er jo også smørelse i de additiver. Jeg tror ikke at nogen af os normale mennesker vil kunne lave noget som er bedre. Jeg vil heller ikke mene at de skriver helt hvad de putter i og hvor meget.

Brugeravatar
JFJ84
Helt nyt medlem
Indlæg: 36
Tilmeldt: 21. sep 2017, 21:19
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: "Hjemmelavet" diesel additiv?

Indlæg af JFJ84 » 8. okt 2017, 19:57

Senz skrev:Det er godt ;) Der er jo også smørelse i de additiver. Jeg tror ikke at nogen af os normale mennesker vil kunne lave noget som er bedre. Jeg vil heller ikke mene at de skriver helt hvad de putter i og hvor meget.
Det har du nok ret i Billede
Jeg kan forstå tilsætningen af petroleum, da det muligvis øger tændingsvilligheden af dieselolien og dermed øger centantallet.
Jeg synes dog også selv at mineralsk terpentin lyder lidt hidsigt. Kan forstå at det selvfølgelig har en rensende effekt, men kan det ikke også ødelægge gummipakninger?

Sendt fra min EVA-L09 med Tapatalk

Brugeravatar
larslyn
Aktiv medlem
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:34
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Beerpiece
Has thanked: 228 times
Been thanked: 110 times

Re: "Hjemmelavet" diesel additiv?

Indlæg af larslyn » 10. okt 2017, 06:04

Jeg skal være sammen med én der har arbejdet hos en af de producenter på torsdag, jeg kan prøve at høre ham, jeg ved at der hvor han var lurede de også på hvad andre producenter kom i deres.
Jeg har gennem et par år brugt Bell-add ved hver tankfuld, jeg stoppede for ca 1,5år siden. Der har ingen forskel været, hverken på hvor langt den kører pr./ltr. motorgang, trækkraft osv. siden har jeg prøvet forskellige additiver, indtil nu uden at have fundet dét der virker...
men det har i værste fald ikke ødelagt noget, i bedste har det holdt min motor i form (uden at jeg kan mærke det)

jeg har nu tænkt over en periode at prøve Linneman "smokeless" da det skulle være en af dem der hæver cetan-tallet mest i diesel

MarcWinther
Medlem
Indlæg: 909
Tilmeldt: 29. jul 2008, 18:17
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Faaborg
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times

Re: "Hjemmelavet" diesel additiv?

Indlæg af MarcWinther » 10. okt 2017, 08:07

Er der nogle af jer, der har prøvet den nye V-Power diesel fra Shell, og om den "giver noget" ift. brændstofforbrug, bedre motorgang mv.?
Audi Q7 3.0 TDi 245 Quattro, årg. 2011 (kørt 265.000 km.)

VW e-Golf 190, årg. 2015 (kørt 96.000 km.)

Honda VFR 800i, årg. 1999 (kørt 48.000 km.)

Honda ANF 125i, årg. 2012 (kørt 18.000 km.)

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: "Hjemmelavet" diesel additiv?

Indlæg af Charlimike » 10. okt 2017, 09:24

MarcWinther skrev:Er der nogle af jer, der har prøvet den nye V-Power diesel fra Shell, og om den "giver noget" ift. brændstofforbrug, bedre motorgang mv.?
Jeg køre fast med det. Tanker 2 gange om igen, så det bliver til lidt km.
Bilen kører bedre, og går en anelse længere på literen.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

Brugeravatar
JFJ84
Helt nyt medlem
Indlæg: 36
Tilmeldt: 21. sep 2017, 21:19
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: "Hjemmelavet" diesel additiv?

Indlæg af JFJ84 » 10. okt 2017, 15:37

larslyn skrev:Jeg skal være sammen med én der har arbejdet hos en af de producenter på torsdag, jeg kan prøve at høre ham, jeg ved at der hvor han var lurede de også på hvad andre producenter kom i deres.
Jeg har gennem et par år brugt Bell-add ved hver tankfuld, jeg stoppede for ca 1,5år siden. Der har ingen forskel været, hverken på hvor langt den kører pr./ltr. motorgang, trækkraft osv. siden har jeg prøvet forskellige additiver, indtil nu uden at have fundet dét der virker...
men det har i værste fald ikke ødelagt noget, i bedste har det holdt min motor i form (uden at jeg kan mærke det)

jeg har nu tænkt over en periode at prøve Linneman "smokeless" da det skulle være en af dem der hæver cetan-tallet mest i diesel
Jeg har også kørt med BellAdd diesel og diesel-city uden at mærke nogen forskel. Derfor har jeg prøvet flere forskellige mærker såsom Redex, STP og Lindemann. Pt. Kører jeg med Diesel Boost fra Lindemann. Jeg synes at bilen har letter ved koldstart, men jeg har ikke bemærket at bilen kører længere på literen.
Jeg havde også tænkt mig at prøve smokeless for at se om det kunne give en mærkbar forskel.

Sendt fra min EVA-L09 med Tapatalk

Senz
Nyt medlem
Indlæg: 299
Tilmeldt: 10. mar 2017, 10:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: "Hjemmelavet" diesel additiv?

Indlæg af Senz » 10. okt 2017, 15:47

Jeg har hørt flere komme og sige at efter de har begyndt at bruge additiver så har de mærket en stor forskel. Men igen det er jo forskelligt om man kan mærke det. Det kan også være man bare ikke har det der skal til for at kunne mærke den lille ændring der er. Men en ting er sikkert. og det er at det er en god ting at bruge.

Flere steder er det også i brændstoffet. Hvad de putter i ved man ikke. Men hvis de nu tilsætter næsten det samme så får du jo ikke en meget bedre viking ved at hælde mere i

thg
Medlem
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 26. aug 2008, 07:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 41 times

Re: "Hjemmelavet" diesel additiv?

Indlæg af thg » 10. okt 2017, 18:05

Måske man skulle undersøge markedet og se om der ik findes nogen produkter som ikke indeholder petroleum eller terpentin, for tænker der må være nogle produkter imellem hvor det er lidt mere avanceret end bare at fylde en stor andel af det i...
Golf 7 2.0 TDI 150 hk. Highline DSG (årg. 4/2013)

DK-pakke, Vienna læderkabine, xenonforlygter m. LED kørelys og kurvelys, LED-baglygter, Discover Pro, DAB+ modtager, panorama soltag, adaptiv fartpilot, bakkamera, Park assist, Lane assist, Road Sign assist, Dynamic Light assist, køreprofil indstilling, tyverialarm, sportsundervogn, tonede ruder bag, 18" VW Marseille alufælge, Golf R multifunktionsrat med shift paddles, Helix Soundsystem.

Nicklossi
Aktiv medlem
Indlæg: 2754
Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 26 times
Been thanked: 501 times

Re: Re: "Hjemmelavet" diesel additiv?

Indlæg af Nicklossi » 11. okt 2017, 15:54

Man kan købe 2ethyl-hexyl-nitrat på ebay. Det hæver cetan tallet i dieselen :)

mobilos
Nyt medlem
Indlæg: 351
Tilmeldt: 6. mar 2017, 08:27
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 35 times
Been thanked: 39 times

Re: "Hjemmelavet" diesel additiv?

Indlæg af mobilos » 16. okt 2017, 08:11

Charlimike skrev:
MarcWinther skrev:Er der nogle af jer, der har prøvet den nye V-Power diesel fra Shell, og om den "giver noget" ift. brændstofforbrug, bedre motorgang mv.?
Jeg køre fast med det. Tanker 2 gange om igen, så det bliver til lidt km.
Bilen kører bedre, og går en anelse længere på literen.
Jeg har fået den samme indtryk af V-power diesel. Lidt længere på literen, og måske / måske ikke bedre gangkultur.

HansenDK
Helt nyt medlem
Indlæg: 1
Tilmeldt: 1. maj 2021, 21:48
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Re: "Hjemmelavet" diesel additiv?

Indlæg af HansenDK » 5. dec 2021, 16:25

vedr. om at komme noget i dieselen ,jeg og min søn har prøvet med Hydraulic olie og diesel en 50/50 blaning
(diesel og Hydraulicolie SKILLER ikke når det er blandet, selv on det står stille i 3 MD) hans bil en golf 2 diesel kørte
17 km på en liter ren diesel , og 26 km på en 50/50 blaning , da han efter at have prøvet det kørte bilen så
på alm diesel og bilen kørte normalt ,alså der skete ingen ting med motor efterfølgene

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10859
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1882 times

Re: "Hjemmelavet" diesel additiv?

Indlæg af GaSelle » 6. dec 2021, 07:29

HansenDK skrev:
5. dec 2021, 16:25
vedr. om at komme noget i dieselen ,jeg og min søn har prøvet med Hydraulic olie og diesel en 50/50 blaning
(diesel og Hydraulicolie SKILLER ikke når det er blandet, selv on det står stille i 3 MD) hans bil en golf 2 diesel kørte
17 km på en liter ren diesel , og 26 km på en 50/50 blaning , da han efter at have prøvet det kørte bilen så
på alm diesel og bilen kørte normalt ,alså der skete ingen ting med motor efterfølgene
Jeg tilsatte engang en flaske Gammel Dansk i tanken på min Sportsvan. Så gik den 300 km/l, og den lød MEGET gladere...


( :roll: )

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4944
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4434 times
Been thanked: 1954 times
Kontakt:

Re: "Hjemmelavet" diesel additiv?

Indlæg af DanielB12 » 6. dec 2021, 13:00

Hvad sikkerhed giver det, at det ikke skiller efter 3 måneder?
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"