Leveringstid På Ny Polo Gti

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
JBK
Nyt medlem
Indlæg: 211
Tilmeldt: 17. sep 2014, 17:22
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af JBK » 30. sep 2019, 09:09

Hvor langtid går der normalt fra at bilen er kommet til tyskland til at den er ved forhandler ?

Toom
Helt nyt medlem
Indlæg: 69
Tilmeldt: 19. apr 2009, 13:59
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 0
Been thanked: 8 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af Toom » 30. sep 2019, 09:23

JBK skrev:
30. sep 2019, 09:09
Hvor langtid går der normalt fra at bilen er kommet til tyskland til at den er ved forhandler ?
Lige fra Tyskland ved jeg ikke... men fra fabrikken i Sydafrika til min indkørsel tager det 8 uger.... iflg. forhandleren.
Har ingen ide om hvornår i forløbet den havner i Tyskland (Emden ??)
Polo GTI 19’

JBK
Nyt medlem
Indlæg: 211
Tilmeldt: 17. sep 2014, 17:22
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af JBK » 30. sep 2019, 09:39

Okay. Jeg ved bare at min er kommet til Tyskland men kunne være dejligt at vide hvornår den så lander ved forhandleren :D

JBK
Nyt medlem
Indlæg: 211
Tilmeldt: 17. sep 2014, 17:22
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af JBK » 3. okt 2019, 12:25

Er der virkelig ingen der ved hvor længe det tager fra den er kommet til Tyskland?

Lasse R
Medlem
Indlæg: 584
Tilmeldt: 27. jul 2012, 16:52
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 82 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af Lasse R » 3. okt 2019, 14:18

JBK skrev:
3. okt 2019, 12:25
Er der virkelig ingen der ved hvor længe det tager fra den er kommet til Tyskland?
Din forhandler /sælger kunne være et rigtigt godt bud..
VW Touran 1,4 TSi Highline 2018
Audi A3 1,4 TSI Limo Sport 2017

PL
Nyt medlem
Indlæg: 143
Tilmeldt: 15. jun 2012, 07:00
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 81 times
Been thanked: 75 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af PL » 3. okt 2019, 17:19

JBK skrev:
3. okt 2019, 12:25
Er der virkelig ingen der ved hvor længe det tager fra den er kommet til Tyskland?
Et par uger er vel et ok gæt; den skal med på et slot når der køres biler til DK, så lander den vel hos autologik eller lign. Så er der klargøring osv og så videre til din forhandler.

Den sidste ventetid gør nærmest fysisk ondt, når nu man ved at bilen er produceret ;)

Toom
Helt nyt medlem
Indlæg: 69
Tilmeldt: 19. apr 2009, 13:59
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 0
Been thanked: 8 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af Toom » 3. okt 2019, 17:43

PL skrev:
3. okt 2019, 17:19

Den sidste ventetid gør nærmest fysisk ondt, når nu man ved at bilen er produceret ;)
Nej... nu skal jeg fortælle hvad der gør ondt... og det er når forhandleren ringer 3 uger før levering og fortæller at bilen er forsinket 5 måneder!!!!!!!!!

Det er lige sket for mig i denne uge.... Årsag: VW har pludselig valgt at bilen skal ha' Lane Assist.... som de så åbenbart først kan bygge i bilen til næste år.
Polo GTI 19’

Jannik
Aktiv medlem
Indlæg: 1842
Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 58 times
Been thanked: 207 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af Jannik » 3. okt 2019, 19:16

Toom skrev:
Det er lige sket for mig i denne uge.... Årsag: VW har pludselig valgt at bilen skal ha' Lane Assist.... som de så åbenbart først kan bygge i bilen til næste år.
Har de tilføjet Lane Assist til bilens standardudstyr?
Hvornår bestilte du bilen?
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: BMW iX1 eDrive20 M-Sport - 04/2024 forhåbentligt
Tidligere biler: Udelukkende VAG

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af KBoesen » 3. okt 2019, 21:27

Det er vidst blevet et EU krav. :-)
1994 VW Passat Variant GL VR6 - Børnelokkeren

Bopjensen
Aktiv medlem
Indlæg: 2233
Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 94 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af Bopjensen » 3. okt 2019, 22:23

Er det et lovkrav?

Hvad gør de så med UP osv. Der kan man vel slet ikke få det?

Jannik
Aktiv medlem
Indlæg: 1842
Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 58 times
Been thanked: 207 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af Jannik » 4. okt 2019, 05:49

Bopjensen skrev:Er det et lovkrav?

Hvad gør de så med UP osv. Der kan man vel slet ikke få det?
I up! Bliver det standardudstyr i f.eks. den relancerede e-up!. Det samme i den elektriske Seat Mii.

Den Polo vi bestilte i juli/august blev bygget i uge 37, så der må være en skæringsdato omkring det punkt, for jeg tvivler da på at den ankommer med lane assist, som kom med på ekstraudstyrslisten et par dage efter vi skrev under på slutsedlen.
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: BMW iX1 eDrive20 M-Sport - 04/2024 forhåbentligt
Tidligere biler: Udelukkende VAG

Toom
Helt nyt medlem
Indlæg: 69
Tilmeldt: 19. apr 2009, 13:59
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 0
Been thanked: 8 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af Toom » 4. okt 2019, 08:21

Jannik skrev:
3. okt 2019, 19:16
Toom skrev:
Det er lige sket for mig i denne uge.... Årsag: VW har pludselig valgt at bilen skal ha' Lane Assist.... som de så åbenbart først kan bygge i bilen til næste år.
Har de tilføjet Lane Assist til bilens standardudstyr?
Hvornår bestilte du bilen?
I flg. forhandleren kommer Lane Assist til at "høre sammen med" Blind Spot Sensor - og da jeg har bestilt bilen med Blind Spot Sensor vil VW derfor bygge Lane Assist på bilen. Bilen blev bestilt i april/maj. Med produktion i uge 36. Nu er probuktionsugen ændret til uge 3, 2020.
Polo GTI 19’

JBK
Nyt medlem
Indlæg: 211
Tilmeldt: 17. sep 2014, 17:22
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af JBK » 4. okt 2019, 08:32

Lasse R skrev:
3. okt 2019, 14:18
JBK skrev:
3. okt 2019, 12:25
Er der virkelig ingen der ved hvor længe det tager fra den er kommet til Tyskland?
Din forhandler /sælger kunne være et rigtigt godt bud..
Min forhandler vil ikke sige noget om hvornår han tror den kommer. Har forsøgt

Jannik
Aktiv medlem
Indlæg: 1842
Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 58 times
Been thanked: 207 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af Jannik » 4. okt 2019, 09:11

Toom skrev:
I flg. forhandleren kommer Lane Assist til at "høre sammen med" Blind Spot Sensor - og da jeg har bestilt bilen med Blind Spot Sensor vil VW derfor bygge Lane Assist på bilen. Bilen blev bestilt i april/maj. Med produktion i uge 36. Nu er probuktionsugen ændret til uge 3, 2020.
Ah, så giver det mening.
Det er også sådan det hænger sammen i prislisten.

Hvis lane assist i en Polo fungerer på samme måde som i en Golf, hvor det aktivt assisterer led at holde bilen indenfor linjerne, og ikke blot vibrerer i rattet, så er det en funktion, der måske er ventetiden værd.
Jeg har funktionen i min Golf GTE, og skal helt sikkert have det i min næste bil også.
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: BMW iX1 eDrive20 M-Sport - 04/2024 forhåbentligt
Tidligere biler: Udelukkende VAG

Drohm
Helt nyt medlem
Indlæg: 1
Tilmeldt: 15. sep 2019, 00:38
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af Drohm » 5. okt 2019, 14:43

Jeg bestilte min for 3 uger siden og jeg spurgte her om jeg kunne få blind spot sensor som ekstraudstyr. Det kunne jeg kun få hvis jeg købte det i forbindelse med lane assist. Det var jeg ikke interesseret i...
...til gengæld blev konfigurationen låst til produktion (i uge 47) allerede 9 dage efter hvilket de sagde var uhørt hurtigt og ikke noget de havde været ude for før!
Måske har det noget at gøre med de bestillinger som er blevet udsat nu tænker jeg!?

JBK
Nyt medlem
Indlæg: 211
Tilmeldt: 17. sep 2014, 17:22
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af JBK » 8. okt 2019, 10:02

Kan man kode noget godt på sådan en standard GTI der kun har App connect som ekstra udstyr ?

Frandsen6000
Medlem
Indlæg: 534
Tilmeldt: 4. mar 2019, 00:11
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 113 times
Been thanked: 65 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af Frandsen6000 » 11. okt 2019, 16:24

Hold nu op det var som at få bilen på ny igen, da jeg efter en uge i en Toyota Camry 2.5L 8 trin automat gearkassen og 1700km kom tilbage i min GTIer. Ville aldrig bytte for sådan en Camry, selvom det er en dyrere bil og alt muligt. Den gearkasse var da røv dårlig og tit skiftede den ik op i et højere gear så den lå på 3000 omdr.


Hilsen Dan

Brugeravatar
VWAU
Medlem
Indlæg: 1253
Tilmeldt: 21. maj 2019, 20:14
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 226 times
Been thanked: 646 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af VWAU » 12. okt 2019, 07:06

Frandsen6000 skrev:
11. okt 2019, 16:24
Hold nu op det var som at få bilen på ny igen, da jeg efter en uge i en Toyota Camry 2.5L 8 trin automat gearkassen og 1700km kom tilbage i min GTIer. Ville aldrig bytte for sådan en Camry, selvom det er en dyrere bil og alt muligt..
Alt er relativt - at sammenligne en Polo GTI med en bil der er fremstillet til de elendige veje de har i USA giver ingen mening.

Jeg købte en Polo GTI i foråret og det var et fejlkøb af dimensioner.

1) Sæderne støtter fint på korte ture, men på langfart er de elendige. Flere andre brugere herinde er også utilfredse med Polo AW-sæder. Efter kort tid monterende jeg Golf 6 GTI-sæder i Polo´en. Det var som at komme i himlen. Fra de dårligste GTI-sæder til de bedste GTI-sæder som jeg har prøvet. Før jeg monterende dem stillede jeg de to sæt op ved siden af hinanden. Problemet med Polo-sæderne er, at polstringen er ultratynd i forhold til fx Golf-sæderne. Der gør at ryggen bliver "træt" på langture. Jeg nåede også at få tilbud fra en auto-saddelmager der vil sætte Golf 6 GTI-stof på bagsædet - men så opgav jeg bilen.

2) VW havde valgt af forsyne bilen med nogle udgåede Michelin Primacy 3 dæk der både støjede og havde et dårligt vejgreb på våd vej. Samtidig købte et familie-medlem en Nissan Juke, der på mange måder er en skod-bil - men forsynet men Michelin Primacy 4 der på alle måder er et bedre dæk og som er et dæk anno 2019. Føj Volkswagen.

3) Jeg bruger ikke ret tit adaptiv fartpilot, men de få gange jeg gjorde fungerede den elendigt. Fx ved kø-kørsel i skridtgang på Køge Bugt Motorvejen. Når bilen standser skal man efter kort tid have foden på bremsen fordi bilen ikke har auto-hold - så over på speederen. Frem og tilbage hele tiden. Hvis man kører uden adaptiv fartpilot kan man køre med en pedal - bremsepedalen og så bare regulerer hastigheden med den. Aldrig mere adaptiv fartpilot uden auto-hold.

4) LED-forlygterne havde en dårlig rækkevide og jeg troede i første omgang, at det var justeringen der var problemet, men det var det ikke. Så målte jeg med lysmåler. Ude ved 30 m falder lysstyrken pludseligt kraftigt. De fleste andre lygter jeg har målt på (halogen, Xenon eller LED) har et langt mere jævnt fald i lysstyrken og det er langt mere brugbart for det menneskelige øje.

O.s.v.

For en måned siden slap jeg af med Polo´en på en fornuftig økonomisk måde - det var en lykkens dag :)
Vedhæftede filer
IMG_4321.jpg
IMG_4321.jpg (90.31 KiB) Vist 1201 gange

siccio
Nyt medlem
Indlæg: 385
Tilmeldt: 11. dec 2017, 19:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 75 times
Been thanked: 93 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af siccio » 12. okt 2019, 16:16

VWAU skrev:
12. okt 2019, 07:06
Frandsen6000 skrev:
11. okt 2019, 16:24
Hold nu op det var som at få bilen på ny igen, da jeg efter en uge i en Toyota Camry 2.5L 8 trin automat gearkassen og 1700km kom tilbage i min GTIer. Ville aldrig bytte for sådan en Camry, selvom det er en dyrere bil og alt muligt..
Alt er relativt - at sammenligne en Polo GTI med en bil der er fremstillet til de elendige veje de har i USA giver ingen mening.

Jeg købte en Polo GTI i foråret og det var et fejlkøb af dimensioner.

1) Sæderne støtter fint på korte ture, men på langfart er de elendige. Flere andre brugere herinde er også utilfredse med Polo AW-sæder. Efter kort tid monterende jeg Golf 6 GTI-sæder i Polo´en. Det var som at komme i himlen. Fra de dårligste GTI-sæder til de bedste GTI-sæder som jeg har prøvet. Før jeg monterende dem stillede jeg de to sæt op ved siden af hinanden. Problemet med Polo-sæderne er, at polstringen er ultratynd i forhold til fx Golf-sæderne. Der gør at ryggen bliver "træt" på langture. Jeg nåede også at få tilbud fra en auto-saddelmager der vil sætte Golf 6 GTI-stof på bagsædet - men så opgav jeg bilen.

2) VW havde valgt af forsyne bilen med nogle udgåede Michelin Primacy 3 dæk der både støjede og havde et dårligt vejgreb på våd vej. Samtidig købte et familie-medlem en Nissan Juke, der på mange måder er en skod-bil - men forsynet men Michelin Primacy 4 der på alle måder er et bedre dæk og som er et dæk anno 2019. Føj Volkswagen.

3) Jeg bruger ikke ret tit adaptiv fartpilot, men de få gange jeg gjorde fungerede den elendigt. Fx ved kø-kørsel i skridtgang på Køge Bugt Motorvejen. Når bilen standser skal man efter kort tid have foden på bremsen fordi bilen ikke har auto-hold - så over på speederen. Frem og tilbage hele tiden. Hvis man kører uden adaptiv fartpilot kan man køre med en pedal - bremsepedalen og så bare regulerer hastigheden med den. Aldrig mere adaptiv fartpilot uden auto-hold.

4) LED-forlygterne havde en dårlig rækkevide og jeg troede i første omgang, at det var justeringen der var problemet, men det var det ikke. Så målte jeg med lysmåler. Ude ved 30 m falder lysstyrken pludseligt kraftigt. De fleste andre lygter jeg har målt på (halogen, Xenon eller LED) har et langt mere jævnt fald i lysstyrken og det er langt mere brugbart for det menneskelige øje.

O.s.v.

For en måned siden slap jeg af med Polo´en på en fornuftig økonomisk måde - det var en lykkens dag :)
Interesant læsning, hvad har du købt i stedet så?
Ærgerligt man reklamere med led lys og hvor godt , også kunne konstatere så stor forskel på kvaliteten alligevel. Er Golf led meget bedre?
E-Golf privat letbane, hurtigere billigere og sjovere

Brugeravatar
VWAU
Medlem
Indlæg: 1253
Tilmeldt: 21. maj 2019, 20:14
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 226 times
Been thanked: 646 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af VWAU » 13. okt 2019, 06:08

Lad os ikke afspore tråden yderligere - emnet er Polo GTI.
These users thanked the author VWAU for the post:
siccio

Rdaldlk
Nyt medlem
Indlæg: 284
Tilmeldt: 16. nov 2014, 18:36
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 39 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af Rdaldlk » 14. okt 2019, 13:47

Hej VWAU

Jeg kunne godt være lidt interesseret i at høre mere om dine erfaringer med Polo GTI.
Jeg har fulgt tråden og erfaringerne har jo været køb....køb....køb, det er en mega fed bil.

Det tror jeg fortsat det er, men er alligevel nysgerrig på, hvad der kunne få dig til at opgive ud over det nævnte. Der har ikke været megen kritik af GTI indtil nu.

Jeg har i dag en Golf 7 og en Polo 6C, som jeg begge er rigtig glade for. Poloen er den 4-cylindrede 1,2 med 110 HK og den er pæn rap og alligevel kultiveret i dagligdagen.

Engang kunne jeg måske drømme om, at udskifte Poloen til en GTI. Men vil selvfølgelig være opmærksom, på om det ikke bliver et fejlkøb. Jeg er mest bekymret om, det i længden kan blive for træls (lidt for hård, lidt for meget larm fra udstødning, lidt for "rå") (rammer snart 50 år, og kører altså ikke stærkt hele tiden).

Kunne du sætte dine erfaringer i den henseende? Var der noget her, som irriterede dig?

På forhånd tak.
Mvh Lars
Golf 1,4 TSI highline, årgang 2017. 150 HK
Polo 1,2 TSI 110 HK highline, årgang 2017 med LED lygter, adaptiv fartpilot og sport select undervogn samt klapspejle

Brugeravatar
VWAU
Medlem
Indlæg: 1253
Tilmeldt: 21. maj 2019, 20:14
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 226 times
Been thanked: 646 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af VWAU » 14. okt 2019, 18:54

Som bybil er den fin og sjov og sæderne er OK til korte ture. Som langtursbil er den en plage, med dårlige sæder, dårlige LED forlygter der tilmed ikke har fjernlysassistent, dårlig adaptiv fartpilot (1 times stau i Tyskland var et mareridt fordi den ikke har auto-hold) og den gamle DQ250 skifter ikke specielt godt - tilbyd den dog med manuel.
Da jeg købte den var jeg indstillet på at leve med den lidt sløje plastkvalitet, men at sæderne var SÅ meget dårligere end fx i en Golf GTI overraskede mig meget. Så var der alle de små irriterende ting som de dårlige viskerblade der "ruflede" fra dag et, de sløje Michelin Primacy 3 som VW har fundet på et overskudslager for udgående dæk?, fælgene der blev ridsede lynhurtigt ved normal brug af bilen. For mange dårlige løsninger og dårlige komponenter. Poloen var min VAG-bil nummer 13 ud af 14 i alt (1 SEAT, 3 Audi, 3 Skoda og 7 VW) og den eneste som jeg har været seriøst utilfreds med.

Brugeravatar
farouche
Medlem
Indlæg: 1312
Tilmeldt: 21. maj 2013, 09:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 9 times
Been thanked: 125 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af farouche » 14. okt 2019, 19:12

Jeg tror det handler om at du har haft sindsygt høje forventninger til bilen.

Husk, det er altså "bare" en polo med en større motor, sænket undervogn og noget lir. (Sat på spidsen)

Den bliver jo ikke pludselig til en motorvejsflyder eller en bil med kvalitet ud over hvad segmentet kan bære fordi der er et GTI skilt på.

Hvis man er til en frisk bil med noget skub i til en ret lav pris er den en no brainer, men forventer du mere og en bil der også har komfort og superb kvalitet så tror jeg du har kigget forkert.

Det er ikke Poloens skyld :)



Sent from my TA-1012 using Tapatalk



These users thanked the author farouche for the post (total 3):
DanielB12Morten Hedenstedgudhjem
2023 Polestar 2 LRSM Plus

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af KBoesen » 19. okt 2019, 12:47

Er der nogen af jer, der har fået lavet en sporing af jeres GTI?

Min mors har vi lige sporet for 2. gang, og den står helt i nul på alle parametre, bortset fra camper (stadig indenfor det grønne område).
Den trækker en my til venstre og jeg er ved at blive vanvittig (Min mor har ikke opdaget det).

Men hvad filan er der lige at gøre, når alt står rigtigt, bortset fra camper og den kan man ikke justere på dem.

Så var mere om der var nogle der havde det fået gjort, så det kunne sammenlignes. :-)
1994 VW Passat Variant GL VR6 - Børnelokkeren

Swan
Nyt medlem
Indlæg: 210
Tilmeldt: 12. maj 2009, 17:31
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 27 times
Been thanked: 24 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af Swan » 19. okt 2019, 13:07

Kontrolleret dæktryk?

AAMS
Medlem
Indlæg: 1331
Tilmeldt: 23. aug 2014, 13:36
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 186 times
Been thanked: 157 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af AAMS » 19. okt 2019, 13:23

Swan skrev:
19. okt 2019, 13:07
Kontrolleret dæktryk?
Godt bud, men er forhåbentlig gjort inden sporing.
Det man siger, er man selv

Brugeravatar
VWAU
Medlem
Indlæg: 1253
Tilmeldt: 21. maj 2019, 20:14
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 226 times
Been thanked: 646 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af VWAU » 19. okt 2019, 13:33

farouche skrev:
14. okt 2019, 19:12
Jeg tror det handler om at du har haft sindsygt høje forventninger til bilen.
På ingen måde - men at sæderne er SÅ dårlige var er overraskelse. I samme prisklassen kan man få en Ford Fiesta ST med fremragende sæder. VW har sparet big time de forkerte sted. Min kammerats ST var forsynet med fremragende dæk. At VW sparer på dæk og sæder i en GTI er totalt ØV.

Frandsen6000
Medlem
Indlæg: 534
Tilmeldt: 4. mar 2019, 00:11
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 113 times
Been thanked: 65 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af Frandsen6000 » 19. okt 2019, 14:38

VWAU skrev:
farouche skrev:
14. okt 2019, 19:12
Jeg tror det handler om at du har haft sindsygt høje forventninger til bilen.
På ingen måde - men at sæderne er SÅ dårlige var er overraskelse. I samme prisklassen kan man få en Ford Fiesta ST med fremragende sæder. VW har sparet big time de forkerte sted. Min kammerats ST var forsynet med fremragende dæk. At VW sparer på dæk og sæder i en GTI er totalt ØV.
Syntes bestemt ik sæderne er dårlige i GTIen. Jeg sidder fantastisk i mine og kan sagtens køre langt uden problemer.


Hilsen Dan

AAMS
Medlem
Indlæg: 1331
Tilmeldt: 23. aug 2014, 13:36
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 186 times
Been thanked: 157 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af AAMS » 19. okt 2019, 15:22

VWAU skrev:
19. okt 2019, 13:33
farouche skrev:
14. okt 2019, 19:12
Jeg tror det handler om at du har haft sindsygt høje forventninger til bilen.
På ingen måde - men at sæderne er SÅ dårlige var er overraskelse. I samme prisklassen kan man få en Ford Fiesta ST med fremragende sæder. VW har sparet big time de forkerte sted. Min kammerats ST var forsynet med fremragende dæk. At VW sparer på dæk og sæder i en GTI er totalt ØV.
Hej Erling,

(og velkommen tilbage, hvis andre ikke er kommet mig i forkøbet)

Min far kigger på en Polo GTI, så jeg er lidt nysgerrig. Og jeg er for så vidt enig - det kan ikke være rigtigt, at man skal til at sætte andre sæder i en ny bil til 300.000kr.

Jeg håber du vil svare på nedenstående - det er ikke så nemt, at lave en langturs test af kabinen i forbindelse med en prøvetur. Så derfor:

1: Er du tungere/højere end gennemsnittet?

Min far er sådan en normal, lidt sat pensionist, der elsker mad. “Småfed og almindelig, som Yvonne vil sige, men han sidder glimrende i en Polo GTI da vi trillede en 30. min. prøvetur sidste weekend.

2: Hvordan definerer du “langtur”? Mere eller mindre end en time, eksempelvis?

3: Hvordan mærker du den dårlige komfort? Er sædehynden for kort eller blød? Sidepuderne for tynde?

Jeg vil mene at sæderne er din mest bekymrede erfaring, ud af de 4 du nævner. De er vel også den primære årsag til du solgte, eller?
These users thanked the author AAMS for the post:
DanielB12
Det man siger, er man selv

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10872
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1900 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af GaSelle » 19. okt 2019, 15:28

Frandsen6000 skrev:
19. okt 2019, 14:38
VWAU skrev:
farouche skrev:
14. okt 2019, 19:12
Jeg tror det handler om at du har haft sindsygt høje forventninger til bilen.
På ingen måde - men at sæderne er SÅ dårlige var er overraskelse. I samme prisklassen kan man få en Ford Fiesta ST med fremragende sæder. VW har sparet big time de forkerte sted. Min kammerats ST var forsynet med fremragende dæk. At VW sparer på dæk og sæder i en GTI er totalt ØV.
Syntes bestemt ik sæderne er dårlige i GTIen. Jeg sidder fantastisk i mine og kan sagtens køre langt uden problemer.


Hilsen Dan
Der er jo ikke to, der er ens bygget og har samme præferencer.
These users thanked the author GaSelle for the post:
MichaelSmed

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"