Leveringstid På Ny Polo Gti

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Alpaka
Helt nyt medlem
Indlæg: 81
Tilmeldt: 4. jun 2019, 15:59
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 20 times
Been thanked: 7 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af Alpaka » 21. nov 2019, 14:21

KBoesen skrev:
20. nov 2019, 22:40
Min mors GTI har nu af 2 omgange gået over i en form for limp-mode, uden at motorlampen er begyndt at lyse.

Det kan forklares ved, at den bliver mega tryk at køre i (ligesom om der mangler 100 hk), resonansen fra udstødning bliver helt vild, brændstofforbruget stiger til ca. det dobbelte og så bliver den godt varm ude foran (ikke over 100 grader i olien eller 90 grader vand, så ikke i den forstand varm, men turboen er rødglødende).

Første gang den gjorde det var ved 14.000 km og gjorde det på flere ture. Vi kørte forbi VW med den dagen efter. De "opdaterede" den eller what ever og bilen kørte perfekt igen.

Anden gang var i weekenden med knapt 18.000 km på tælleren. Den gjorde som overstående i 15 km. Så holdte vi for rødt i et lyskryds, det forsvandt for 500 meter og var der de sidste 5 km på turen.
Dagen efter startede vi bilen uden at gøre noget, og den har kørt som den skal siden.

Nogen der har oplevet noget lignende på deres GTI? :?

Tænker lidt at det måske er det partikelfilter der skal brændes rent? Men nogen der ved hvor ofte det ca. skal køre på de nye benzinvogne? :-)
Lyder træls. ingen bud her, men hvordan gik det med sporing af bilen? - Kan du lægge rapporten op?

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af KBoesen » 21. nov 2019, 20:46

Alpaka skrev:
21. nov 2019, 14:21
Lyder træls. ingen bud her, men hvordan gik det med sporing af bilen? - Kan du lægge rapporten op?
Synes stadig den trækker en lille spids til venstre, så ved ikke lige hvad der skal gøres. Toe og Caster står lige i 0.00, mens camper står i -0.01 på den ene side og -0.17 (stadig i grøn) på den anden side. (kan ikke huske hvilken side)

Det er sådan jeg lige husker det frit fra hukommelsen. Fik ingen papir på det, da det er lavet orange af en kammerat. :)
2020 Mini Clubman John Cooper Works - Hundehuset

lamia
Nyt medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 22. apr 2010, 12:42
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af lamia » 22. nov 2019, 08:33

Uden at skulle lyde som moralens vogter - har denne tråd så ikke taget en pæn drejning i forhold til trådens overskrift og budskab. Som jeg kan se det har den ikke længere ret meget at gøre med ventetid/leveringstid som overskriften lyder på

Måske tråden skulle ændres til noget mere sigende, da mit indtryk er at det efterhånden mest af alt omhandler, erfaringer og problemer med den nye polo GTI ??

Eller måske en helt ny tråd hvor der udveksles erfaringer
Golf MK1 cabriolet karmann "Coast edition" 1990 (Sommer)
Golf MKV GTI DSG 2005 stage 1. ( hele året )
Seat Ibiza FR 1.0 TSI 115 DSG 2018 ( konebil )
Org vcds hex-net

RIX
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6808
Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: GALTEN
Has thanked: 211 times
Been thanked: 68 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af RIX » 22. nov 2019, 10:30

KBoesen skrev:
21. nov 2019, 20:46
Alpaka skrev:
21. nov 2019, 14:21
Lyder træls. ingen bud her, men hvordan gik det med sporing af bilen? - Kan du lægge rapporten op?
Synes stadig den trækker en lille spids til venstre, så ved ikke lige hvad der skal gøres. Toe og Caster står lige i 0.00, mens camper står i -0.01 på den ene side og -0.17 (stadig i grøn) på den anden side. (kan ikke huske hvilken side)

Det er sådan jeg lige husker det frit fra hukommelsen. Fik ingen papir på det, da det er lavet orange af en kammerat. :)
Så du lyttede ikke til mine svar?? Toe skal ikke være lige/0 så køre bilen ad lort og er nervøs når du lige rør bremsen, den skal spidse lidt, og med så skæv camber ja så løsner man lige de 3 møtrikker og hiver det ene hjul ud mens man spænder og det andet trækker man ind. Min toe er plus 0.06-0.08 og har man kørt længe med sporing der ikke passer skal man lige have slidt dækkene til den nye sporing
Vh.

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af KBoesen » 22. nov 2019, 20:27

RIX skrev:
22. nov 2019, 10:30
Så du lyttede ikke til mine svar?? Toe skal ikke være lige/0 så køre bilen ad lort og er nervøs når du lige rør bremsen, den skal spidse lidt, og med så skæv camber ja så løsner man lige de 3 møtrikker og hiver det ene hjul ud mens man spænder og det andet trækker man ind. Min toe er plus 0.06-0.08 og har man kørt længe med sporing der ikke passer skal man lige have slidt dækkene til den nye sporing
Vh.
Hej Søren,

Har bestemt lyttet, men da du skrev dine råd herinde, var sporingen allerede udført.

De 3 møtrikker du snakker om, er det selve fjederbenet eller hvad mener du?
2020 Mini Clubman John Cooper Works - Hundehuset

RIX
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6808
Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: GALTEN
Has thanked: 211 times
Been thanked: 68 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af RIX » 22. nov 2019, 20:49

Nej det er ved bære kuglen fik ikke lige preciseret ;)

Vh

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af KBoesen » 23. nov 2019, 20:52

RIX skrev:
22. nov 2019, 20:49
Nej det er ved bære kuglen fik ikke lige preciseret ;)

Vh
Må jeg lige lure næste gang den er lift.


Det tidligere nævnte problem, er lokaliseret til at det er regenereringen. Næste gang det sker, er vi blevet bedt om af VW, at give den godt med omdr (ikke under 2.000) og sørge for at køre i minimum 20 minutter, når det sker.

Så må vi se om det kan holdes i skak på den måde, selvom det bestemt ikke lyder rigtigt. :-)
These users thanked the author KBoesen for the post:
Alpaka
2020 Mini Clubman John Cooper Works - Hundehuset

Alpaka
Helt nyt medlem
Indlæg: 81
Tilmeldt: 4. jun 2019, 15:59
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 20 times
Been thanked: 7 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af Alpaka » 30. nov 2019, 18:53

KBoesen skrev:
23. nov 2019, 20:52
RIX skrev:
22. nov 2019, 20:49
Nej det er ved bære kuglen fik ikke lige preciseret ;)

Vh
Må jeg lige lure næste gang den er lift.


Det tidligere nævnte problem, er lokaliseret til at det er regenereringen. Næste gang det sker, er vi blevet bedt om af VW, at give den godt med omdr (ikke under 2.000) og sørge for at køre i minimum 20 minutter, når det sker.

Så må vi se om det kan holdes i skak på den måde, selvom det bestemt ikke lyder rigtigt. :-)
Jeg har fået min sporet igen. Nu med 0.06 i toe efter anbefaling af Rix. Sikke en forskel. Ydermere er caster justeret positivt, så den er bedre til at rette op og køre lige ud. Før kunne rettet ikke centrere sig selv ved ligeudkørsel, som om der ingen midterposition var.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af HansH » 30. nov 2019, 19:30

KBoesen skrev:
20. nov 2019, 22:40
Tænker lidt at det måske er det partikelfilter der skal brændes rent? Men nogen der ved hvor ofte det ca. skal køre på de nye benzinvogne? :-)
Der findes ikke aktiv regenerering på en TSI. Kun passiv.

Da der ingen luftoverskud er i en benziner til at brænde sod af i partikelfilteret, sker passiv regen når du løfter speederen, så bilen dermed ikke har brug for al luften til forbrændingsprocessen i cylindrene. På den måde kan den overskydende luft "sendes igennem systemet", så det kommer til rådighed for oxydering af sod ude i GPF.

Såå... hvis det er partikelfilter der er problemet, så kan det konstateres at din mor konsekvent kører med sømmet i bund :mrgreen:
These users thanked the author HansH for the post (total 2):
KBoesenDanielB12
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

PhillOS
Medlem
Indlæg: 761
Tilmeldt: 1. maj 2012, 18:49
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 159 times
Been thanked: 249 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af PhillOS » 2. dec 2019, 17:30

KBoesen skrev:
20. nov 2019, 22:40
Min mors GTI har nu af 2 omgange gået over i en form for limp-mode, uden at motorlampen er begyndt at lyse.

Det kan forklares ved, at den bliver mega tryk at køre i (ligesom om der mangler 100 hk), resonansen fra udstødning bliver helt vild, brændstofforbruget stiger til ca. det dobbelte og så bliver den godt varm ude foran (ikke over 100 grader i olien eller 90 grader vand, så ikke i den forstand varm, men turboen er rødglødende).

Første gang den gjorde det var ved 14.000 km og gjorde det på flere ture. Vi kørte forbi VW med den dagen efter. De "opdaterede" den eller what ever og bilen kørte perfekt igen.

Anden gang var i weekenden med knapt 18.000 km på tælleren. Den gjorde som overstående i 15 km. Så holdte vi for rødt i et lyskryds, det forsvandt for 500 meter og var der de sidste 5 km på turen.
Dagen efter startede vi bilen uden at gøre noget, og den har kørt som den skal siden.

Nogen der har oplevet noget lignende på deres GTI? :?

Tænker lidt at det måske er det partikelfilter der skal brændes rent? Men nogen der ved hvor ofte det ca. skal køre på de nye benzinvogne? :-)
Min har netop gjort det på vej hjem fra arbejde idag. Meget spøjs oplevelse.

Som du, ingen tegn i form af lamper eller advarlsler,

* 100gange mere resonans fra udstødningen
* virkelig(!) sløv motor respons (er det en 1.0?)
* lidt ulden lugt udefra.
* Ikke for varm hverken olie eller vand, så normal blæserhastighed på køleren osv.

Jeg blev først ret nærvøs men huskede så på denne post fra dig, så kørte hjem og parkerede. Jeg prøver igen senere om det er gået over, ellers får VW den i nakken imorgen 🥰

Har aldrig haft så upålidelig en VW før nu, hold da op hvor er den her GTI en mandags model... Man må åbenbart kun købe face-liftede modeller, ellers er man den "første" med alle problemer 🤦🏼‍♂️
.

Toom
Helt nyt medlem
Indlæg: 69
Tilmeldt: 19. apr 2009, 13:59
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 0
Been thanked: 8 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af Toom » 2. dec 2019, 18:18

PhillOS skrev:
2. dec 2019, 17:30

Har aldrig haft så upålidelig en VW før nu, hold da op hvor er den her GTI en mandags model... Man må åbenbart kun købe face-liftede modeller, ellers er man den "første" med alle problemer 🤦🏼‍♂️
Hvad har der været galt med din bil?
Polo GTI 19’

PhillOS
Medlem
Indlæg: 761
Tilmeldt: 1. maj 2012, 18:49
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 159 times
Been thanked: 249 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af PhillOS » 2. dec 2019, 18:26

Toom skrev:
2. dec 2019, 18:18
PhillOS skrev:
2. dec 2019, 17:30

Har aldrig haft så upålidelig en VW før nu, hold da op hvor er den her GTI en mandags model... Man må åbenbart kun købe face-liftede modeller, ellers er man den "første" med alle problemer 🤦🏼‍♂️
Hvad har der været galt med din bil?
Mine oplevelser i tilfældig rækkefølge,

A)Muligvis i ledtog med C. Mine bremser hugger ujævnt under nedbremsning. Som om bremseforstærkeren ikke dosere jævnt.
Værksted: Mekanikker kunne ikke mærke problem, aka. sådan skal den gøre.
Problemet ikke afhjulpet.

B) Mine bremser piver (muh som en ko) når jeg bakker.
Værksted: Sådan skal den sige
Problemet ikke afhjulpet.

C) Min DSG gearkasse hugger mellem 1-2 gear, mærkbart hårdere end alle andre gearskift. Og hugger under nedgearing som om en med koblingen er lidt i tvivl.
Værksted: Sådan skal den gøre. "din DSG gearkasse lærer hvordan du kører".
Problemet ikke afhjulpet.

D) Mine vinduesviskere sagde som negle på en kridttavle efter 500km og 1 regnvejr. Skiftede til Bosch AeroTwins og problemet var fixet med det samme.

Derfor er min konklusion at det er en upålidelig skod bil. Hvilket jeg egentlig er ret ked af, for jeg er glad for den. Selv med sine skavanker. Det koster mig arbejdstid hvergang jeg skal på værksted, så fremover trækker jeg bare på skuldrene og siger "Sådan skal den gøre"
.

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af KBoesen » 2. dec 2019, 21:17

Giv endelig melding, hvis du kører forbi dem og i så fald om de finder ud af noget som helst. :-)

Apropos dine problemer, kan jeg også sætte flueben ved B og D på min mors. Den gør nøjagtigt det samme. :-)
Dog ting jeg vurderer i småtingsafdelingen og intet jeg eller min mor har hidset sig op over. :)
2020 Mini Clubman John Cooper Works - Hundehuset

Whoolie
Nyt medlem
Indlæg: 138
Tilmeldt: 18. maj 2016, 11:53
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 33 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af Whoolie » 3. dec 2019, 09:21

B kan jeg også tilslutte mig, men jeg gider ærlig talt ikke til at gøre noget ved det. Det er en leasing-bil, så hvis der bliver for meget bøvl får Nordania den tilbage i hovedet.

Værkstedet kan da ikke seriøst mene at "det skal den gøre"? Altså muh-lyd når der bakkes. Hvis den "skal gøre det", så skulle den vel have gjort det fra dag 1? Der var intet på min de første ca. 4000 km.
Hmm, måske jeg alligevel lige skal høre mit værksted mht. muh-lyden. Det lyder som om dit værksted ikke rigtigt gider gøre noget.
Polo GTI 2019

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af KBoesen » 3. dec 2019, 15:28

Whoolie skrev:
3. dec 2019, 09:21
Hmm, måske jeg alligevel lige skal høre mit værksted mht. muh-lyden. Det lyder som om dit værksted ikke rigtigt gider gøre noget.
Det skal lige nævnes, at dette ikke er blevet påtalt overfor værkstedet, så de har ikke haft en chance for at kigge på det. :-)

Hvordan kørte din idag?
2020 Mini Clubman John Cooper Works - Hundehuset

Alpaka
Helt nyt medlem
Indlæg: 81
Tilmeldt: 4. jun 2019, 15:59
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 20 times
Been thanked: 7 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af Alpaka » 3. dec 2019, 15:44

KBoesen skrev:
3. dec 2019, 15:28
Whoolie skrev:
3. dec 2019, 09:21
Hmm, måske jeg alligevel lige skal høre mit værksted mht. muh-lyden. Det lyder som om dit værksted ikke rigtigt gider gøre noget.
Det skal lige nævnes, at dette ikke er blevet påtalt overfor værkstedet, så de har ikke haft en chance for at kigge på det. :-)

Hvordan kørte din idag?
Der er en opdatering. Det hjælper en smule.

PhillOS
Medlem
Indlæg: 761
Tilmeldt: 1. maj 2012, 18:49
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 159 times
Been thanked: 249 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af PhillOS » 3. dec 2019, 18:26

Whoolie skrev:
3. dec 2019, 09:21
B kan jeg også tilslutte mig, men jeg gider ærlig talt ikke til at gøre noget ved det. Det er en leasing-bil, så hvis der bliver for meget bøvl får Nordania den tilbage i hovedet.

Værkstedet kan da ikke seriøst mene at "det skal den gøre"? Altså muh-lyd når der bakkes. Hvis den "skal gøre det", så skulle den vel have gjort det fra dag 1? Der var intet på min de første ca. 4000 km.
Hmm, måske jeg alligevel lige skal høre mit værksted mht. muh-lyden. Det lyder som om dit værksted ikke rigtigt gider gøre noget.
Det er efter deres mening, en lyd man må forvente. Jeg er lige så :?: :?: :?: :?: som dig, for jeg har ALDRIG oplevet det før på nogle af mine tidligere biler.
.

Frandsen6000
Medlem
Indlæg: 534
Tilmeldt: 4. mar 2019, 00:11
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 113 times
Been thanked: 65 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af Frandsen6000 » 15. dec 2019, 23:21

Har en Polo AW GTI uden navigation indbygget et A5 kamera?

Kigger på noget long coding men kan ik finde ud af om min har A5 kamera i forruden.

Vil prøve at lege med DLA og skilte genkendelse. Har set på FB at man kan code DLA men ved ik om de gør det anderledes end hvis jeg selv long coder det.


Hilsen Dan

Jannik
Aktiv medlem
Indlæg: 1834
Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 41 times
Been thanked: 196 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af Jannik » 16. dec 2019, 07:58

Din Polo har med 99% sikkerhed ikke A5 kamera.
Det kom først til Polo i efteråret og ifølge min forhandler kommer de første fra fabrikken med det kamera monteret ikke før i det nye år.
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: VW e-Golf - 04/2020
Kommende til fruen: BMW iX1 eDrive20 M-Sport m. Premium, Driving Assistant og Komfort-pakker.
Tidligere biler: Udelukkende VAG

Frandsen6000
Medlem
Indlæg: 534
Tilmeldt: 4. mar 2019, 00:11
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 113 times
Been thanked: 65 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af Frandsen6000 » 16. dec 2019, 08:15

Ok øv bøv. Så bare på FB at vagstyle havde lavet Automatisk lys på en polo. Så istedet for at betale 3100kr ville jeg prøve at kode det selv men der står det kræver A5 kamera.


Hilsen Dan

Jannik
Aktiv medlem
Indlæg: 1834
Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 41 times
Been thanked: 196 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af Jannik » 16. dec 2019, 08:36

Hvis du vil være helt sikker, så tag et billede af din forrude hvor bakspejlet er placeret og post der herinde.
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: VW e-Golf - 04/2020
Kommende til fruen: BMW iX1 eDrive20 M-Sport m. Premium, Driving Assistant og Komfort-pakker.
Tidligere biler: Udelukkende VAG

Brugeravatar
VWAU
Medlem
Indlæg: 1230
Tilmeldt: 21. maj 2019, 20:14
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 225 times
Been thanked: 625 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af VWAU » 16. dec 2019, 17:13

PhillOS skrev:
2. dec 2019, 18:26
Toom skrev:
2. dec 2019, 18:18
PhillOS skrev:
2. dec 2019, 17:30

Har aldrig haft så upålidelig en VW før nu, hold da op hvor er den her GTI en mandags model... Man må åbenbart kun købe face-liftede modeller, ellers er man den "første" med alle problemer 🤦🏼‍♂️
Hvad har der været galt med din bil?
Mine oplevelser i tilfældig rækkefølge,

A)Muligvis i ledtog med C. Mine bremser hugger ujævnt under nedbremsning. Som om bremseforstærkeren ikke dosere jævnt.
Værksted: Mekanikker kunne ikke mærke problem, aka. sådan skal den gøre.
Problemet ikke afhjulpet.

B) Mine bremser piver (muh som en ko) når jeg bakker.
Værksted: Sådan skal den sige
Problemet ikke afhjulpet.

C) Min DSG gearkasse hugger mellem 1-2 gear, mærkbart hårdere end alle andre gearskift. Og hugger under nedgearing som om en med koblingen er lidt i tvivl.
Værksted: Sådan skal den gøre. "din DSG gearkasse lærer hvordan du kører".
Problemet ikke afhjulpet.

D) Mine vinduesviskere sagde som negle på en kridttavle efter 500km og 1 regnvejr. Skiftede til Bosch AeroTwins og problemet var fixet med det samme.

Derfor er min konklusion at det er en upålidelig skod bil. Hvilket jeg egentlig er ret ked af, for jeg er glad for den. Selv med sine skavanker. Det koster mig arbejdstid hvergang jeg skal på værksted, så fremover trækker jeg bare på skuldrene og siger "Sådan skal den gøre"
Oplevede A), C) og D) , ustabilitet under acceleration, raslen fra bagklappen samt elendige LED-forlygter, sæder, dæk og fælge. God at den er solgt igen :)

Frandsen6000
Medlem
Indlæg: 534
Tilmeldt: 4. mar 2019, 00:11
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 113 times
Been thanked: 65 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af Frandsen6000 » 16. dec 2019, 17:20

Jeg skal op og have ny radio i min på torsdag, de har ikke kunne løse at den var længe om at tænde efter natten og at den har det med at genstarte, så nu får jeg ny i. Håber det hjælper.


Hilsen Dan

Brugeravatar
Fanoe
Nyt medlem
Indlæg: 407
Tilmeldt: 9. sep 2009, 13:35
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 38 times
Been thanked: 39 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af Fanoe » 19. dec 2019, 00:15

PhillOS skrev:
2. dec 2019, 18:26

Mine oplevelser i tilfældig rækkefølge,

A)Muligvis i ledtog med C. Mine bremser hugger ujævnt under nedbremsning. Som om bremseforstærkeren ikke dosere jævnt.
Værksted: Mekanikker kunne ikke mærke problem, aka. sådan skal den gøre.
Problemet ikke afhjulpet.

B) Mine bremser piver (muh som en ko) når jeg bakker.
Værksted: Sådan skal den sige
Problemet ikke afhjulpet.

C) Min DSG gearkasse hugger mellem 1-2 gear, mærkbart hårdere end alle andre gearskift. Og hugger under nedgearing som om en med koblingen er lidt i tvivl.
Værksted: Sådan skal den gøre. "din DSG gearkasse lærer hvordan du kører".
Problemet ikke afhjulpet.

D) Mine vinduesviskere sagde som negle på en kridttavle efter 500km og 1 regnvejr. Skiftede til Bosch AeroTwins og problemet var fixet med det samme.

Derfor er min konklusion at det er en upålidelig skod bil. Hvilket jeg egentlig er ret ked af, for jeg er glad for den. Selv med sine skavanker. Det koster mig arbejdstid hvergang jeg skal på værksted, så fremover trækker jeg bare på skuldrene og siger "Sådan skal den gøre"
Har B) og D).
E) Ujævne omdrejninger de første 1-2 minutter ved langsom kørsel og køligt vejr.

Har ikke været på værksted endnu.
Jacob F.

Toom
Helt nyt medlem
Indlæg: 69
Tilmeldt: 19. apr 2009, 13:59
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 0
Been thanked: 8 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af Toom » 19. dec 2019, 06:15

Fanoe skrev:
19. dec 2019, 00:15
PhillOS skrev:
2. dec 2019, 18:26

Mine oplevelser i tilfældig rækkefølge,

A)Muligvis i ledtog med C. Mine bremser hugger ujævnt under nedbremsning. Som om bremseforstærkeren ikke dosere jævnt.
Værksted: Mekanikker kunne ikke mærke problem, aka. sådan skal den gøre.
Problemet ikke afhjulpet.

B) Mine bremser piver (muh som en ko) når jeg bakker.
Værksted: Sådan skal den sige
Problemet ikke afhjulpet.

C) Min DSG gearkasse hugger mellem 1-2 gear, mærkbart hårdere end alle andre gearskift. Og hugger under nedgearing som om en med koblingen er lidt i tvivl.
Værksted: Sådan skal den gøre. "din DSG gearkasse lærer hvordan du kører".
Problemet ikke afhjulpet.

D) Mine vinduesviskere sagde som negle på en kridttavle efter 500km og 1 regnvejr. Skiftede til Bosch AeroTwins og problemet var fixet med det samme.

Derfor er min konklusion at det er en upålidelig skod bil. Hvilket jeg egentlig er ret ked af, for jeg er glad for den. Selv med sine skavanker. Det koster mig arbejdstid hvergang jeg skal på værksted, så fremover trækker jeg bare på skuldrene og siger "Sådan skal den gøre"
Har B) og D).
E) Ujævne omdrejninger de første 1-2 minutter ved langsom kørsel og køligt vejr.

Har ikke været på værksted endnu.
Det er katalysator opvarmningsprocedure som motoren kører. Det er ok.
These users thanked the author Toom for the post (total 2):
FanoePhillOS
Polo GTI 19’

Whoolie
Nyt medlem
Indlæg: 138
Tilmeldt: 18. maj 2016, 11:53
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 33 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af Whoolie » 19. dec 2019, 07:44

Jeg tænker også det er som det skal være - min kører også lidt ujævnt det første minuts tid. Tomgangen ligger lidt højere og den kører lidt ujævnt. Faktisk passer det ofte med at jeg holder for rødt når bilen mener det er nok, så jeg kan se tomgangen falder og bilen bliver mere rolig.

VW mangler vel stadig penge til dieselgate, så det virker til der er sparet der, hvor de kan, vinduesviskere og bremseklodser eller skiver (eller begge dele).

Indtil videre har jeg kun B (muh-bremser ved bak), glemte at spørge ind til det da den var ude med rattet.
Polo GTI 2019

Brugeravatar
Fanoe
Nyt medlem
Indlæg: 407
Tilmeldt: 9. sep 2009, 13:35
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 38 times
Been thanked: 39 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af Fanoe » 19. dec 2019, 08:43

Toom skrev:
19. dec 2019, 06:15
Det er katalysator opvarmningsprocedure som motoren kører. Det er ok.
Takker, så slipper jeg for at køre til Ribe med det problem 😃
Jacob F.

Frandsen6000
Medlem
Indlæg: 534
Tilmeldt: 4. mar 2019, 00:11
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 113 times
Been thanked: 65 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af Frandsen6000 » 19. dec 2019, 22:13

Det med at den larmer når man bakker, har jeg fået dette svar fra en mekaniker på.


“Det gør mange biler, kan man ikke rigtigt gøre noget ved.
Nogle gange hjælper en bremserens og at man sliber klodserne lidt skrå på kanterne. Men det ikke altid det virker.
Har også fået en forklaring fra en bremseexpert, som gik på at det var fordi man var begyndt at lave bremsekaliperne i alu i stedet for jern, så var de for lette og det fik dem til at vibrere som så skabte støj fra dem.

Nogle af Peugeots modeller med alu kaliperer havde sådan nogle svingningsdæmpere monteret”

Citat en Peugeots mekaniker/tekniker.


Hilsen Dan

Whoolie
Nyt medlem
Indlæg: 138
Tilmeldt: 18. maj 2016, 11:53
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 33 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af Whoolie » 20. dec 2019, 07:54

Hvis det er fordi de er lavet af alu, skulle de så ikke have gjort det fra dag 1? Eller misser jeg noget her?
Polo GTI 2019

Frandsen6000
Medlem
Indlæg: 534
Tilmeldt: 4. mar 2019, 00:11
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 113 times
Been thanked: 65 times

Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af Frandsen6000 » 20. dec 2019, 10:51

Whoolie skrev:Hvis det er fordi de er lavet af alu, skulle de så ikke have gjort det fra dag 1? Eller misser jeg noget her?
Pas var bare den forklaring jeg fik, da jeg henvendte mig til anden mekaniker, da de andre herinde ik lader til at have nogen held med VW omkring hvorfor de gør det.

Måske det kommer hvis der bare er lidt ujævn slid på bremserne, så der sker en lille vibration også gider det den lyd.

Hilsen Dan

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"