Kunne DU finde på at købe en Elbil

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Låst

Jeg kunne godt tænke mig en Elbil...Hvis man.

Overvejer elbil som bil nr. 2
76
18%
kunne lade 80% Ca.260-300 km. op på 45 min
43
10%
Kunne købe dem uden nogen form for afgift.
64
15%
Har allerede en elbil og det spiller.
35
8%
Nej Tak.
70
16%
Ja tak. Køber en snart.
63
15%
Kunne lade bilen op flere steder. Altså flere ladestandere
46
11%
Venter til VAG. Kommer med de nye I.D. Modeller.
34
8%
 
Afgivne stemmer: 431

EsbenJ
Medlem
Indlæg: 607
Tilmeldt: 4. mar 2010, 17:15
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Varde
Has thanked: 147 times
Been thanked: 147 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af EsbenJ » 17. jun 2021, 05:05

The Micktrix / Dk skrev:https://fdm.dk/nyheder/bilist/2019-11-b ... de-elbiler

Man har os indkøbt udstyr til og slukke dem, hvis det skulle gå helt galt med en El bil. Men ild i en el bil, hold dig væk !!
På de færger jeg arbejder på har vi mange overvejelser omkring brand i elbiler, og har haft fat i beredskabsstyrelsen som i marts har udgivet et temahæfte om emnet. Der er links til frygtelige eksplositionsagtige brande, som vil være forfærdelige på en færge. Beredskabsstyrelsen omtaler et kæmpe brandtæppe der kan lægges omkring/over bilen, men man skal være 4 røgdykkere til det, og vi har kun to, og har ikke så meget plads omkring bilerne, at det i praksis kan lade sig gøre.

Det korte af det lange er at vi ikke gør noget direkte ved bilen, men “blot” aktiveret sprinkleranlægget på vogndækket, søger nærmeste havn, og evt køler på omkringliggende områder.

Heldigvis er der langt mellem elbilsbrande, og i særdeleshed langt mellem elbilsbrande der opstår i biler der ikke er enten under ladning eller involveret i en ulykke.


Sent from my iPhone using Tapatalk
These users thanked the author EsbenJ for the post:
The Micktrix / Dk
2018 Volvo V90 D4 Inscription
2022 Polestar 2 Long Range Single Engine

martinta
Medlem
Indlæg: 1193
Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 807 times
Been thanked: 697 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af martinta » 17. jun 2021, 06:38

Thor-thor skrev:
17. jun 2021, 00:08
I dit videoklip, hvor bilen driver ud af banen, har du ikke aktiveret lane keep. Rat symbolet på din skærm, mellem fartgrænse og tacc fart er gråt, hvilket betyder at lane keep ikke er aktiveret. Når lane keep er aktiveret er ratsymbolet hvidt/lysegråt omsluttet af en blå cirkel!

Mht. til vip af rat for at bekræfte at man stadig er med, så ser din ud til at have en fejl. Min oplevelse er at den altid reagerer ret hurtigt på markante input, som dem du giver den.

Så ud fra dine videoer, ligner det umiddelbart én brugerfejl og én teknisk fejl ;)
Kig i starten af filmen, det er aktiveret, på side 134 i instruktionsbogen står der at der ikke skal gøres mere.

https://www.tesla.com/sites/default/fil ... ope_da.pdf

Så vil tillade mig at sige at det ikke er en brugerfejl :-) Men du må da gerne modbevise det ved så at skrive hvordan man aktiverer det, hvis det ikke er via menuen i skærmen ;)

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4931
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4411 times
Been thanked: 1944 times
Kontakt:

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af DanielB12 » 17. jun 2021, 06:44

Shit en ringe oversættelse af den manual. Ligner jo noget Google Translate 😬
These users thanked the author DanielB12 for the post:
BrianDS
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1721
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 687 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af Thor-thor » 17. jun 2021, 09:37

martinta skrev:
17. jun 2021, 06:38
Thor-thor skrev:
17. jun 2021, 00:08
I dit videoklip, hvor bilen driver ud af banen, har du ikke aktiveret lane keep... ......
Så ud fra dine videoer, ligner det umiddelbart én brugerfejl og én teknisk fejl ;)
Kig i starten af filmen, det er aktiveret, på side 134 i instruktionsbogen står der at der ikke skal gøres mere.

https://www.tesla.com/sites/default/fil ... ope_da.pdf

Så vil tillade mig at sige at det ikke er en brugerfejl :-) Men du må da gerne modbevise det ved så at skrive hvordan man aktiverer det, hvis det ikke er via menuen i skærmen ;)
Autosteer er ikke aktiveret i situationen i din første video, ud fra symbolerne på din skærm.

Som nævnt ville du så have blå cirkel omkring ratsymbolet og i øvrigt også blå markeringer af banens striber.
Check side 111 i manualen, der er det beskrevet, 2 vip med stilken for at aktivere.

Det du aktiverer inde i menuen, er muligheden for at bruge det (ligesom fartpilot on/off). Men funktionen skal aktiveres med 2 vip, for at det er aktivt i situationen.

Så det ligner stadig en brugerfejl ;)

martinta
Medlem
Indlæg: 1193
Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 807 times
Been thanked: 697 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af martinta » 17. jun 2021, 09:57

Thor-thor skrev:
17. jun 2021, 09:37
Autosteer er ikke aktiveret i situationen i din første video, ud fra symbolerne på din skærm.

Som nævnt ville du så have blå cirkel omkring ratsymbolet og i øvrigt også blå markeringer af banens striber.
Check side 111 i manualen, der er det beskrevet, 2 vip med stilken for at aktivere.

Det du aktiverer inde i menuen, er muligheden for at bruge det (ligesom fartpilot on/off). Men funktionen skal aktiveres med 2 vip, for at det er aktivt i situationen.

Så det ligner stadig en brugerfejl ;)
Det er fordi du forvirrer begreberne, autosteer er IKKE nødvendig for at have lane assist aktiveret.

Til gengæld skal du have ACC slået til, hvilket gøres med ét tryk ned på samme pind.

"When Lane Departure Avoidance is enabled and Model
3 drifts out of the driving lane when the associated turn
signal is off and Traffic-Aware Cruise Control is active, "

https://www.tesla.com/sites/default/fil ... df#page=98

Du kan i øvrig se det i aktion her.

https://www.youtube.com/watch?v=_z8w6cX_ztk

Så nej :) stadig ikke brugerfejl.

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 260 times
Been thanked: 666 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af Tonny » 17. jun 2021, 10:06

Ligeledes tror jeg du kan regne med at Lane ASSIST og Lane Departure Avoidance, ej heller er samme begreb :)
Selv om det så hed det samme hos 2 forskellige bilproducenter, så må man vel ikke forvente at begge agerer på samme måde?

Brugeravatar
KMDTHY
Admin
Indlæg: 2155
Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Thisted
Has thanked: 611 times
Been thanked: 459 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af KMDTHY » 17. jun 2021, 10:16

martinta skrev:
16. jun 2021, 22:22
The Micktrix / Dk skrev:
16. jun 2021, 21:34
https://fdm.dk/nyheder/bilist/2019-11-b ... de-elbiler

Man har os indkøbt udstyr til og slukke dem, hvis det skulle gå helt galt med en El bil. Men ild i en el bil, hold dig væk !!
Sten/saks/papir om hvem der skal hen og sætte det spil fast på en overtændt elbil :shock: Eller er det tiltænkt at man vil slukke fronten/bagenden af bilen så man kan få fat i krogen og trække den ind i containeren?
Når bilen er slukket, eller så meget man kan trækkes den op. Det er jo for at undgå at den bryder i brand igen. Sådan jeg forstår det.
Billede 2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
Billede 2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
Billede 2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry: :)
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |

martinta
Medlem
Indlæg: 1193
Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 807 times
Been thanked: 697 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af martinta » 17. jun 2021, 10:34

Tonny skrev:
17. jun 2021, 10:06
Ligeledes tror jeg du kan regne med at Lane ASSIST og Lane Departure Avoidance, ej heller er samme begreb :)
Selv om det så hed det samme hos 2 forskellige bilproducenter, så må man vel ikke forvente at begge agerer på samme måde?
Det kan man argumentere for, dog med den detalje at producenter jævnligt kalder samme systemer forskellige ting :-)

Meeen, lad os nu tage et kig på deres egen beskrivelse.
Beskrivelse af settings
"• OFF: You are not warned of lane departures or
potential collisions with a vehicle in an adjacent lane.
• WARNING: If a front wheel passes over a lane
marking, the steering wheel vibrates.
• ASSIST: Corrective steering is applied to keep Model
3 in a safe position if Model 3 drifts into an adjacent
lane or near the edge of the roadway."


"When Lane Departure Avoidance is enabled and Model
3 drifts out of the driving lane when the associated turn
signal is off and Traffic-Aware Cruise Control is active,
the feature also checks to see whether your hands are
on the steering wheel"


Så ja, man kan ikke forvente at de virker på samme måde, men man bør dog forvente at de virker efter egen beskrivelse :-) Ikke sandt?

Og så behøver vi egentlig ikke diskutere det emne længere, afstikkeren kom fra den artikel, og min kommentar om at jeg egentlig godt kunne forstå at den røg ud i rabatten, kontra eks vores Passat. Det holder jeg fast i ud fra egne oplevelser.
These users thanked the author martinta for the post:
BrianDS

martinta
Medlem
Indlæg: 1193
Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 807 times
Been thanked: 697 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af martinta » 18. jun 2021, 08:12

NAF i norge har gennemført en test af den reele rækkevidde af 51 forskellige elbiler.

https://nye.naf.no/elbil/bruke-elbil/elbiltest?

bemærk: Forsiden er ikke videre interessant, der kan man slå bilerne op, og se hvor langt burde køre, og hvor langt de kører hhv, sommer og vinter. men derunder er der links til de forskellige test som så går mere i dybden.

Har ikke selv læst det igennem endnu, men fik den tilsendt af en bekendt og tænkte det var relevant til tråden.
These users thanked the author martinta for the post:
chrstn_olsen

Nzinho
Helt nyt medlem
Indlæg: 67
Tilmeldt: 16. apr 2018, 19:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 32 times
Been thanked: 24 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af Nzinho » 18. jun 2021, 10:11

martinta skrev:
18. jun 2021, 08:12
NAF i norge har gennemført en test af den reele rækkevidde af 51 forskellige elbiler.

https://nye.naf.no/elbil/bruke-elbil/elbiltest?

bemærk: Forsiden er ikke videre interessant, der kan man slå bilerne op, og se hvor langt burde køre, og hvor langt de kører hhv, sommer og vinter. men derunder er der links til de forskellige test som så går mere i dybden.

Har ikke selv læst det igennem endnu, men fik den tilsendt af en bekendt og tænkte det var relevant til tråden.
Så en stor del af bilerne kører længere end deres WLTP om sommeren?

chrstn_olsen
Nyt medlem
Indlæg: 298
Tilmeldt: 24. okt 2019, 21:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 169 times
Been thanked: 80 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af chrstn_olsen » 18. jun 2021, 11:00

Nzinho skrev:
18. jun 2021, 10:11
martinta skrev:
18. jun 2021, 08:12
NAF i norge har gennemført en test af den reele rækkevidde af 51 forskellige elbiler.

https://nye.naf.no/elbil/bruke-elbil/elbiltest?

bemærk: Forsiden er ikke videre interessant, der kan man slå bilerne op, og se hvor langt burde køre, og hvor langt de kører hhv, sommer og vinter. men derunder er der links til de forskellige test som så går mere i dybden.

Har ikke selv læst det igennem endnu, men fik den tilsendt af en bekendt og tænkte det var relevant til tråden.
Så en stor del af bilerne kører længere end deres WLTP om sommeren?
Tænker i den praktiske test at der er kørt ret defensivt, mens WLTP jo anfører at der skal være x antal accelerationer mv. Men det ser da generelt meget fornuftigt ud.
Nuværende bil: 2016 Audi A4 Avant 3.0 TDI Quattro
Næste bil: ?
Drømmebil: RSQ8-R
Realistisk drømmebil: A6 Allroad BiTDI
Tidligere: 2017 Seat Leon ST 2.0TDI, 2014 Polo Blue GT, Ford S-max, Ford Fiesta og et par (eller 3) Skoda Fabia Combi.

martinta
Medlem
Indlæg: 1193
Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 807 times
Been thanked: 697 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af martinta » 18. jun 2021, 11:07

chrstn_olsen skrev:
18. jun 2021, 11:00
Nzinho skrev:
18. jun 2021, 10:11
martinta skrev:
18. jun 2021, 08:12
NAF i norge har gennemført en test af den reele rækkevidde af 51 forskellige elbiler.

https://nye.naf.no/elbil/bruke-elbil/elbiltest?

bemærk: Forsiden er ikke videre interessant, der kan man slå bilerne op, og se hvor langt burde køre, og hvor langt de kører hhv, sommer og vinter. men derunder er der links til de forskellige test som så går mere i dybden.

Har ikke selv læst det igennem endnu, men fik den tilsendt af en bekendt og tænkte det var relevant til tråden.
Så en stor del af bilerne kører længere end deres WLTP om sommeren?
Tænker i den praktiske test at der er kørt ret defensivt, mens WLTP jo anfører at der skal være x antal accelerationer mv. Men det ser da generelt meget fornuftigt ud.
Så vidt jeg husker, så stod der at de alle kørte i ECO mode, og at der ikke måtte laves unødvendige overhalinger. SÅ der er nok kørt ret passivt.

Men der er flere ting som er svære at sammenligne, eks, ladetider, som de her haft valgt (logisk nok) at opgive i procent, men giver det egentlig noget at sammenligne?

https://nye.naf.no/elbil/lading/ladetest-vinter-2021

Eksempel:
De tester flere biler, Tesla har 82 kwh batteri, EV6 har 77 (så vidt jeg husker) Ioniq 5 har 72 kwh. Og nu stiller vi dem op så vi tester hvor hurtigt de lader fra 10-80%.

I det tilfælde bør Ioniq 5 jo være den hurtigste, alene af den grund at den jo har et mindre batteri, og de fleste ladere i dag trodsalt stadig er begrænset til hvor meget de kan levere, uagtet om det er en clever, EON eller Tesla lader.

Og min pointe er at man ikke kan bruge den del af testen til at sammenligne noget, men den er self. stadig brugbar hvis man kigger på en specific mode, så man kan se hastigheden det vil tage at hurtiglade

nielshm
Medlem
Indlæg: 630
Tilmeldt: 30. jan 2009, 09:17
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 68 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af nielshm » 18. jun 2021, 11:47

chrstn_olsen skrev:
18. jun 2021, 11:00
Nzinho skrev:
18. jun 2021, 10:11
martinta skrev:
18. jun 2021, 08:12
NAF i norge har gennemført en test af den reele rækkevidde af 51 forskellige elbiler.

https://nye.naf.no/elbil/bruke-elbil/elbiltest?

bemærk: Forsiden er ikke videre interessant, der kan man slå bilerne op, og se hvor langt burde køre, og hvor langt de kører hhv, sommer og vinter. men derunder er der links til de forskellige test som så går mere i dybden.

Har ikke selv læst det igennem endnu, men fik den tilsendt af en bekendt og tænkte det var relevant til tråden.
Så en stor del af bilerne kører længere end deres WLTP om sommeren?
Tænker i den praktiske test at der er kørt ret defensivt, mens WLTP jo anfører at der skal være x antal accelerationer mv. Men det ser da generelt meget fornuftigt ud.
Det store problem er den enerme forskel mellem sommer og vinter.
I gennemsnit når du 75 km. om vinteren og 100 km. om sommeren.
Benzin og dieseldrevne biler ser ikke sådan et udsving, hvis de skal køre en hel tankfuld benzin uden koldstarter indimellem.
Nu er der en del bakker eller fjelde i Norge. Min egen erfaring fra sommerferier i bjergrigt langskab, er bedre benzinøkonomi i bjergene end ved kørsel på flad vej.

Fabianen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af Fabianen » 20. jun 2021, 16:10

nielshm skrev:
18. jun 2021, 11:47
Nu er der en del bakker eller fjelde i Norge. Min egen erfaring fra sommerferier i bjergrigt langskab, er bedre benzinøkonomi i bjergene end ved kørsel på flad vej.


Det har jeg også oplevet flere gange.
Og så faldt jeg faktisk i snak med en indfødt på en ferietur til Østrig, han fortalte mig at når man kommer i højderne, så er der mindre tryk på de forskellige dele i motoren.
Jeg troede han tog pis på mig , men luften er jo tyndere. Jeg slog det lidt hen og kørte lidt længere på literen 👍🏻
These users thanked the author Fabianen for the post:
chrstn_olsen

Brugeravatar
KMDTHY
Admin
Indlæg: 2155
Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Thisted
Has thanked: 611 times
Been thanked: 459 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af KMDTHY » 20. jun 2021, 18:20

Ser ikke ud til at Cupra Born få matrix lys. Trist.
https://www.cupraofficial.dk/biler/cupr ... ation.html
Billede 2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
Billede 2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
Billede 2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry: :)
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |

Jannik
Aktiv medlem
Indlæg: 1834
Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 41 times
Been thanked: 196 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af Jannik » 20. jun 2021, 18:50

Det er der ikke nogen Seat eller Cupra, der kan.
Her skiller det/de mærke(r) sig ud fra resten af VAG gruppen.
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: VW e-Golf - 04/2020
Kommende til fruen: BMW iX1 eDrive20 M-Sport m. Premium, Driving Assistant og Komfort-pakker.
Tidligere biler: Udelukkende VAG

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5992
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6411 times
Been thanked: 1622 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af BrianDS » 20. jun 2021, 18:51

KMDTHY skrev:Ser ikke ud til at Cupra Born få matrix lys. Trist.
https://www.cupraofficial.dk/biler/cupr ... ation.html
Det ser ud til du har ret BilledeBillede
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
KMDTHY
Admin
Indlæg: 2155
Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Thisted
Has thanked: 611 times
Been thanked: 459 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af KMDTHY » 20. jun 2021, 19:11

Lidt surt. Må jo nok bare købe en ID.3 i stedet.... selvom design inde og ude tiltaler mig mere på Cupra Born. Men jeg vil ikke undvære matrix forlygter.
These users thanked the author KMDTHY for the post:
BrianDS
Billede 2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
Billede 2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
Billede 2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry: :)
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |

DennisT
Medlem
Indlæg: 755
Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:29
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: København
Has thanked: 41 times
Been thanked: 43 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af DennisT » 21. jun 2021, 07:20

Så den hyundai ioniq 5 igår, da den kørte forbi os ved blåvand og den kræver vist et nærmere syn, når den står stille for den var sgu ikke så lækker da den kørte forbi os!
These users thanked the author DennisT for the post (total 2):
BrianDSGaSelle
Instagram: all_the_good_wine

Kevinff
Aktiv medlem
Indlæg: 2948
Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 967 times
Been thanked: 507 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af Kevinff » 22. jun 2021, 10:41

Har vi snakket Audi Q4 e tron herinde? Umiddelbart er det en meget pæn bil synes jeg.


Sent from my iPhone using Tapatalk

martinta
Medlem
Indlæg: 1193
Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 807 times
Been thanked: 697 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af martinta » 22. jun 2021, 10:42

Kevinff skrev:
22. jun 2021, 10:41
Har vi snakket Audi Q4 e tron herinde? Umiddelbart er det en meget pæn bil synes jeg.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Den har været vendt tidligere, i både positive og negative vendinger :-)

Men enig, vi kiggede også på den før vi købte, men prisen stak lidt af :lol:
These users thanked the author martinta for the post:
Kevinff

superbeszzz
Aktiv medlem
Indlæg: 1994
Tilmeldt: 9. apr 2009, 07:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Solrød Strand
Has thanked: 290 times
Been thanked: 486 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af superbeszzz » 22. jun 2021, 14:14

Tilbud fra Audi Køge på 3.350 for 30.000 service på min e-tron 55. Jeg kan ikke huske, hvornår jeg har givet så lidt for service. Driftsøkonomien på den bil er bare virkeligt lav, når jeg sammenligner med min forhenværende A5 og A6 :).
Herrebil: 2022 BMW X5 e45 M-sport+ - Dravitgrå, Individual Merino ivory leather, B&W speakers, Laser light, Skylounge, HUD, 4-zone klima, sædevarme bag, 360 parkering, træk, oma.
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - Porsche Taycan Cross Turismo, Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4931
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4411 times
Been thanked: 1944 times
Kontakt:

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af DanielB12 » 22. jun 2021, 14:17

superbeszzz skrev:
22. jun 2021, 14:14
Tilbud fra Audi Køge på 3.350 for 30.000 service på min e-tron 55. Jeg kan ikke huske, hvornår jeg har givet så lidt for service. Driftsøkonomien på den bil er bare virkeligt lav, når jeg sammenligner med min forhenværende A5 og A6 :).
Ift arbejdet er det da ret dyrt.. Skift af pollen-filter og lidt sparken dæk? :lol:

Mener vores 30k service på benziner A4 kostede mellem 4k og 4'5k
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

superbeszzz
Aktiv medlem
Indlæg: 1994
Tilmeldt: 9. apr 2009, 07:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Solrød Strand
Has thanked: 290 times
Been thanked: 486 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af superbeszzz » 22. jun 2021, 14:21

DanielB12 skrev:
22. jun 2021, 14:17
superbeszzz skrev:
22. jun 2021, 14:14
Tilbud fra Audi Køge på 3.350 for 30.000 service på min e-tron 55. Jeg kan ikke huske, hvornår jeg har givet så lidt for service. Driftsøkonomien på den bil er bare virkeligt lav, når jeg sammenligner med min forhenværende A5 og A6 :).
Ift arbejdet er det da ret dyrt.. Skift af pollen-filter og lidt sparken dæk? :lol:

Mener vores 30k service på benziner A4 kostede mellem 4k og 4'5k
Ja, jeg ved ikke om det billigt. Det er bare væsentligt mindre end jeg er vant til :D
Herrebil: 2022 BMW X5 e45 M-sport+ - Dravitgrå, Individual Merino ivory leather, B&W speakers, Laser light, Skylounge, HUD, 4-zone klima, sædevarme bag, 360 parkering, træk, oma.
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - Porsche Taycan Cross Turismo, Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5992
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6411 times
Been thanked: 1622 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af BrianDS » 22. jun 2021, 15:11


superbeszzz skrev:
DanielB12 skrev:
22. jun 2021, 14:17
superbeszzz skrev:
22. jun 2021, 14:14
Tilbud fra Audi Køge på 3.350 for 30.000 service på min e-tron 55. Jeg kan ikke huske, hvornår jeg har givet så lidt for service. Driftsøkonomien på den bil er bare virkeligt lav, når jeg sammenligner med min forhenværende A5 og A6 :).
Ift arbejdet er det da ret dyrt.. Skift af pollen-filter og lidt sparken dæk? Billede

Mener vores 30k service på benziner A4 kostede mellem 4k og 4'5k
Ja, jeg ved ikke om det billigt. Det er bare væsentligt mindre end jeg er vant til :D
Jeg kan ikke huske jeg har givet så meget for et almindeligt service uden ekstra arbejde - men det er godt nok VW og Skoda (cirka 2.500 kr for 30.000 km)
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
KMDTHY
Admin
Indlæg: 2155
Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Thisted
Has thanked: 611 times
Been thanked: 459 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af KMDTHY » 22. jun 2021, 16:41

Kevinff skrev:
22. jun 2021, 10:41
Har vi snakket Audi Q4 e tron herinde? Umiddelbart er det en meget pæn bil synes jeg.
viewtopic.php?f=2&t=149815&start=180
These users thanked the author KMDTHY for the post:
Kevinff
Billede 2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
Billede 2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
Billede 2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry: :)
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |

superbeszzz
Aktiv medlem
Indlæg: 1994
Tilmeldt: 9. apr 2009, 07:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Solrød Strand
Has thanked: 290 times
Been thanked: 486 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af superbeszzz » 22. jun 2021, 16:55

Samme service foretaget i Berlin. Der ligger tilbuddet på EUR 613. Den danske pris er lavere end den tyske. Det er jo helt skørt.
Herrebil: 2022 BMW X5 e45 M-sport+ - Dravitgrå, Individual Merino ivory leather, B&W speakers, Laser light, Skylounge, HUD, 4-zone klima, sædevarme bag, 360 parkering, træk, oma.
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - Porsche Taycan Cross Turismo, Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE

u_bull
Medlem
Indlæg: 731
Tilmeldt: 6. dec 2009, 22:25
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 176 times
Been thanked: 341 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af u_bull » 22. jun 2021, 17:03

Jeg fik tilbudt serviceaftale på min MB EQC400 da jeg købte den for nogle uger siden.
Det ville koste ~150kr om måneden (uden bremser)
Serviceinterval er 1år/25kkm.
Det må forventes at serviceaftale er marginalt dyrere end bare at betale for service efter behov, så min forventning til service ligger vel på 15-1800kr/året 😵💫

JKBP
Nyt medlem
Indlæg: 323
Tilmeldt: 18. okt 2015, 14:33
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 27 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af JKBP » 22. jun 2021, 23:14

u_bull skrev:Jeg fik tilbudt serviceaftale på min MB EQC400 da jeg købte den for nogle uger siden.
Det ville koste ~150kr om måneden (uden bremser)
Serviceinterval er 1år/25kkm.
Det må forventes at serviceaftale er marginalt dyrere end bare at betale for service efter behov, så min forventning til service ligger vel på 15-1800kr/året BilledeBillede
Hos BMW er der generelt 10-15% sparet på en service aftale. Hvorfor er det dyrere hos MB ? Det giver da ikke så meget mening synes jeg.
Man kan i øvrigt selv vælge efter et service når man får regningen om man vil betale eller tegne service kontrakt.

Sendt fra min SM-G991B med Tapatalk


superbeszzz
Aktiv medlem
Indlæg: 1994
Tilmeldt: 9. apr 2009, 07:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Solrød Strand
Has thanked: 290 times
Been thanked: 486 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af superbeszzz » 23. jun 2021, 06:17

MB har meget lave priser på deres servicekontrakter. De ligger på ca. 60-70% af sammenlignelig Audi. Det har jeg brokket mig over i en anden tråd, som er direkte relateret til service. Hvis jeg havde købt en EQC ville jeg helt sikkert have taget den store serivcepakke inkl. garanti og alting. Den er virkeligt fornuftigt prissat, syntes jeg. Så vidt jeg husker er det omkring 749 om måneden, hvor Audi vidst skulle have 1.350 om måneden for et lignende produkt til e-tron.
Herrebil: 2022 BMW X5 e45 M-sport+ - Dravitgrå, Individual Merino ivory leather, B&W speakers, Laser light, Skylounge, HUD, 4-zone klima, sædevarme bag, 360 parkering, træk, oma.
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - Porsche Taycan Cross Turismo, Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE

Låst

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"