Jeg synes den nye Audi Q4 e-tron er mega fed, og Skoda ENYAQ er skarpt bagefter, jeg tror dog prisen er til Audis fordel, imens rummelighed og bagagerum er til Skodas fordel.peter w skrev:Thor-thor; du kan lige så godt opgive at få Brian til at sige noget som helst positivt om elbiler. Han hader dem, og de har kun fejl og ingen fordele. Diesel rules.
Jeg skal ud og se dem begge når de er tilgængelig, for det er biler jeg synes er flotte, og de kommer tættere på de biler jeg søger end andre elbiler (rummelighed og pris), rækkevidden er også ved at være oppe i et leje hvor det kan bruges med 77 kWh tilgængelig.
Jeg er ikke sikker på jeg er klar til at købe en af dem, grundet ladenetværket er mangelfuldt og det er meget dyrt at køre langt i sådan en, især hvis man vil en tur til fx Italien (ifølge ABRP og Ionity - hvor Ionity med abonnement kan komme tæt på et rimeligt niveau)
Jeg synes ikke det at de er elbiler gør dem bedre end andre biler, men jeg synes det begynder at gå den rigtige vej.
Jeg mener det oprigtigt, jeg er positivt overrasket over design og især kabine design på Q4 e-tron, og jeg sælger gerne min diesel hvis både økonomi og behov hænger sammen.
Vi må se, jeg tror ikke jeg får skiftet bil lige foreløbig, men jeg udelukker det ikke.
Næste bil bliver med stor sandsynlighed enten en PHEV eller BEV, alt efter hvor jeg kan finde det bedste kompromis, men jeg synes der er et stykke vej endnu til praktikken er på plads. Og jeg er bange for PHEV ender med at blive for dyr at holde kørende.
Jeg kører for lidt til at det er fornuftigt at skifte min diesel ud med en diesel igen (nyligt ændret behov)
For mig er salgsargumenterne om støjsvag kørsel ikke overbevisende
Omkostningerne kommer helt an på behov - det er individuelt hvor det er billigst.