Passat 1.5 Tsi Evo køre i ryk.

Stedet hvor der snakkes VAG biler
siccio
Nyt medlem
Indlæg: 385
Tilmeldt: 11. dec 2017, 19:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 75 times
Been thanked: 93 times

Re: Passat 1.5 Tsi Evo køre i ryk.

Indlæg af siccio » 23. jul 2019, 07:38

doctor6000 skrev:
22. jul 2019, 22:38
Tror en solid Chiptuning kan klare problemet. Nogen der har prøvet dette for om udsætter så forsvinder
Tvivler på at chiptune en bil der yder 250 NM som standard og det er det moment en dq200 er bygget til vil være løsning.
Generelt er det vel ikke i manges interesse at chiptune en sprit ny bil, som man efterfølgende kan vinke farvel til garanti på.
Kan iøvrigt heller ikke på nogen måde være meningen man skal ud i sådan en indgriben for at en ny bil kører ordentligt.
I så fald er det da sørgeligt.
E-Golf privat letbane, hurtigere billigere og sjovere

Brugeravatar
Lau16
Medlem
Indlæg: 755
Tilmeldt: 14. jun 2008, 22:55
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 59 times
Been thanked: 97 times

Re: Passat 1.5 Tsi Evo køre i ryk.

Indlæg af Lau16 » 23. jul 2019, 20:44

Nogle der har fået den nye opdaterede fil i ??
2020 VW Polo GTI
2016 SEAT Leon 1.2 TSI

doctor6000
Helt nyt medlem
Indlæg: 59
Tilmeldt: 30. mar 2014, 12:54
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 5 times

Re: Passat 1.5 Tsi Evo køre i ryk.

Indlæg af doctor6000 » 28. jul 2019, 20:54

siccio skrev:
23. jul 2019, 07:38
doctor6000 skrev:
22. jul 2019, 22:38
Tror en solid Chiptuning kan klare problemet. Nogen der har prøvet dette for om udsætter så forsvinder
Tvivler på at chiptune en bil der yder 250 NM som standard og det er det moment en dq200 er bygget til vil være løsning.
Generelt er det vel ikke i manges interesse at chiptune en sprit ny bil, som man efterfølgende kan vinke farvel til garanti på.
Kan iøvrigt heller ikke på nogen måde være meningen man skal ud i sådan en indgriben for at en ny bil kører ordentligt.
I så fald er det da sørgeligt.
Helt enig. Men tror de bøvlet med det fordi motorene kører så
Magert for at overholde wltp 6d at nogle går ujævnt afhængig af de resterede tolerancer. Så derfor en update sikkert vil ødelægge deres godkendelse og de ikke releaser noget. Kun min egen teori.
https://www.bluesparkautomotive.com/sea ... -evo-150ps

siccio
Nyt medlem
Indlæg: 385
Tilmeldt: 11. dec 2017, 19:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 75 times
Been thanked: 93 times

Re: Passat 1.5 Tsi Evo køre i ryk.

Indlæg af siccio » 29. jul 2019, 06:33

doctor6000 skrev:
28. jul 2019, 20:54
[quote=siccio post_id=<a href="tel:1576675">1576675</a> time=<a href="tel:1563863906">1563863906</a> user_id=39308]
[quote=doctor6000 post_id=<a href="tel:1576619">1576619</a> time=<a href="tel:1563831516">1563831516</a> user_id=28770]
Tror en solid Chiptuning kan klare problemet. Nogen der har prøvet dette for om udsætter så forsvinder
Tvivler på at chiptune en bil der yder 250 NM som standard og det er det moment en dq200 er bygget til vil være løsning.
Generelt er det vel ikke i manges interesse at chiptune en sprit ny bil, som man efterfølgende kan vinke farvel til garanti på.
Kan iøvrigt heller ikke på nogen måde være meningen man skal ud i sådan en indgriben for at en ny bil kører ordentligt.
I så fald er det da sørgeligt.
[/quote]

Helt enig. Men tror de bøvlet med det fordi motorene kører så
Magert for at overholde wltp 6d at nogle går ujævnt afhængig af de resterede tolerancer. Så derfor en update sikkert vil ødelægge deres godkendelse og de ikke releaser noget. Kun min egen teori.
https://www.bluesparkautomotive.com/sea ... -evo-150ps
[/quote]

WLTP og EU normer for udledning, er jo ikke nyt for bilfabrikanterne, det er os forbrugere der lige skal vende os til nye begreber, kan da ikke komme som en overraskelse for VW koncernen at de ikke må udlede mere fra en given dato.
1.5 tsi skulle netop være lavet som opgradering af 1.4 tsi for at kunne gennemføre de nye normer.
Mig bekendt må alt dette være ens, og høre bare ikke Renault/Mercedes 1.3 liters motor døjer med samme problem?
Uanset hvad, syntes jeg at chipning af sprit ny bil ikke er en fornuftig løsning.
Det software må og skal være i orden nå de lancere.
Undre mig over at dette ikke bliver påpeget af FDM, som har testet 1.5 og rost den til skyerne?
På den anden side, så anbefaler de også altid dsg7 altså dq200, uden at nævne mikroslip, eller hvad man ellers kan læse sig til på efterhånden mange sider her f.eks
E-Golf privat letbane, hurtigere billigere og sjovere

Brugeravatar
VWAU
Medlem
Indlæg: 1247
Tilmeldt: 21. maj 2019, 20:14
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 225 times
Been thanked: 641 times

Re: Passat 1.5 Tsi Evo køre i ryk.

Indlæg af VWAU » 29. jul 2019, 07:51

Mange herinde, herunder nogle "værkfører" der henvises til, har misforstået noget. 1.5 TFSI findes i 2 forskellige versioner:
Dem der opfylder Euro 6c
Dem der opfylder Euro 6d temp
WLTP har intet med sagen at gøre - det er en forbrugsnorm.
Jeg har kørt i flere A3 (Euro 6c) der ikke "hakker" - så alle er ikke ramt.
Ifølge ADAC er skiftet til 6d temp sket ca. 08/2018
https://www.adac.de/infotestrat/autodat ... -cod-17-18

Brugeravatar
VWAU
Medlem
Indlæg: 1247
Tilmeldt: 21. maj 2019, 20:14
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 225 times
Been thanked: 641 times

Re: Passat 1.5 Tsi Evo køre i ryk.

Indlæg af VWAU » 29. jul 2019, 10:56

...men muligvis er alle Passat ramt, da de først kom relativt sent med 1.5.

doctor6000
Helt nyt medlem
Indlæg: 59
Tilmeldt: 30. mar 2014, 12:54
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 5 times

Re: Passat 1.5 Tsi Evo køre i ryk.

Indlæg af doctor6000 » 31. aug 2019, 05:41

Noget nyt her

mpeoctavia
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 14. sep 2019, 11:03
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Passat 1.5 Tsi Evo køre i ryk.

Indlæg af mpeoctavia » 27. okt 2019, 22:06

Man kunne godt få den mistanke at FDM og VW er mere end gode venner.
Svindelen med snydesoftware for miljøgodkendelser, er jo en sag som en organisation som FDM burde kaste sig frådende over, men nej...det blev stille og roligt tysset ned, og det samme er jo gældende med DSG problemerne og nu 1,5 TSI - det lugter langt væk af...ja i ved nok hvad.

kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2609
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 612 times
Been thanked: 350 times

Re: Passat 1.5 Tsi Evo køre i ryk.

Indlæg af kGlerup » 27. okt 2019, 22:29


mpeoctavia skrev:Man kunne godt få den mistanke at FDM og VW er mere end gode venner.
Folkevogn Danmark Marketing i seng med Semler? Nej da...

These users thanked the author kGlerup for the post (total 2):
claussorGaSelle

JJS
Helt nyt medlem
Indlæg: 72
Tilmeldt: 26. jul 2012, 18:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Nr. Nissum
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Passat 1.5 Tsi Evo køre i ryk.

Indlæg af JJS » 16. nov 2019, 06:20

Jeg har en VW Passat 1.5 som har fået ny opdatering i sig. Det har løst problemet med, at den ikke vil tage gassen, når man trykker på speederen, men den kører stadig ujævnt, /ryk når den er kold. Er der andre der har fået den opdateret, som stadig har problemer?

Morten Hedensted
Medlem
Indlæg: 859
Tilmeldt: 19. maj 2011, 22:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1722 times
Been thanked: 467 times

Re: Passat 1.5 Tsi Evo køre i ryk.

Indlæg af Morten Hedensted » 16. nov 2019, 07:37

JJS skrev:
16. nov 2019, 06:20
Jeg har en VW Passat 1.5 som har fået ny opdatering i sig. Det har løst problemet med, at den ikke vil tage gassen, når man trykker på speederen, men den kører stadig ujævnt, /ryk når den er kold. Er der andre der har fået den opdateret, som stadig har problemer?
Det lyder ikke som noget en opdatering kan klare. Det lyder mere som om den trænger til nye koblinger. Det sker for nogen. Vi fik skiftet i en knægtens Golf 7.5 da den havde kørt 11.000. Så var problemet væk. Dog er en del værksteder ikke ret velvillige i den forbindelse. Vi fik en god behandling i Horsens.
2023 VW ID.7 Style
2023 VW ID. Buzz Style
2006 Toyota Sportsvan 2.2 D-4D-D Cat Sport

JJS
Helt nyt medlem
Indlæg: 72
Tilmeldt: 26. jul 2012, 18:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Nr. Nissum
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Passat 1.5 Tsi Evo køre i ryk.

Indlæg af JJS » 16. nov 2019, 09:10

Super! Bilen har også kun kørt 12.000 km så det må også være på tide at skifte koblingen! 🤦🏼‍♂️😅Den ryger på værksted, så må vi se, hvad de vil gøre ved det
These users thanked the author JJS for the post:
Morten Hedensted

martinta
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Passat 1.5 Tsi Evo køre i ryk.

Indlæg af martinta » 16. nov 2019, 13:05

JJS skrev:
16. nov 2019, 09:10
Super! Bilen har også kun kørt 12.000 km så det må også være på tide at skifte koblingen! 🤦🏼‍♂️😅Den ryger på værksted, så må vi se, hvad de vil gøre ved det
Tsk.. folk er altid utilfredse.. Du burde have læst at der imellem hvert service bør skiftes gearkasse ;-)

Nogle herinde har skrevet at de har haft gode erfaringer med ny software fra TVS, så kan være du bør kigge den vej? når/hvis de skifter den

Thomas passat
Helt nyt medlem
Indlæg: 16
Tilmeldt: 7. jan 2019, 19:45
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times

Re: Passat 1.5 Tsi Evo køre i ryk.

Indlæg af Thomas passat » 19. nov 2019, 17:35

Jeg tror ikke det er et problem med din dsg.
Jeg fik min Passat 1.5 opdateret i maj, som du skriver hjælper det på noget af problemet🤔
Men det løser ikke det problem med urolig motor gang. Importøren har prøvet 5 gange på min😂😂😂. Det er endt med et tilbage køb. 😁😁😁
Køre nu passat med anden motor.

doctor6000
Helt nyt medlem
Indlæg: 59
Tilmeldt: 30. mar 2014, 12:54
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 5 times

Re: Passat 1.5 Tsi Evo køre i ryk.

Indlæg af doctor6000 » 1. jul 2020, 22:05

Har selv en Seat med den berømte 1.5tsi evo som somme tider haller under acelleration. Sys stadig den går ujævn selvom den har fået seneste sw update.
Til gengæld har jeg en kammerat med en passat med selv samme motor. Han havde væsentlig større problemer med motorgangen. Hakken og sprutten når den var kold de første 10min. Han har efter utallige forsøg fra værkstedet nu fået skiftet alle 4 indsprøjtningsdyser. Og bilen kører som en drøm herefter. Nogen der er bekendte med om problemet ligger her og vw prøver at plastre et mekanisk problem med doyserne med sw? Det kunne give mening når ikke alle er ramt og i forskellig grad.

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: Passat 1.5 Tsi Evo køre i ryk.

Indlæg af GranTurismo » 6. jul 2020, 21:14

JJS skrev:
16. nov 2019, 06:20
Jeg har en VW Passat 1.5 som har fået ny opdatering i sig. Det har løst problemet med, at den ikke vil tage gassen, når man trykker på speederen, men den kører stadig ujævnt, /ryk når den er kold. Er der andre der har fået den opdateret, som stadig har problemer?
I første omgang er det ikke så dyrt at prøve at skifte tændrør.

Hvis det ikke hjælper, kan det måske være dyserne som doctor6000 nævner.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

olk
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 14. jul 2020, 10:23
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Passat 1.5 Tsi Evo køre i ryk.

Indlæg af olk » 14. jul 2020, 10:39

Til alle der har været så uheldig at have en bil med denne motor.
Ved koldstart skal man vente med at køre til omdrejninger er faldet til under 1000 omdrejninger. Det tager mellem 30 og 60 sekunder. Problemer er at hvis man kører med det samme bliver software hængende i koldstartsfasen. Det er åbenbart et stort problem for VW group at rette dette i softwaren. De har netop fyret chefen for deres software afdeling ????
These users thanked the author olk for the post:
JJS

Brugeravatar
kennyB
Nyt medlem
Indlæg: 291
Tilmeldt: 28. apr 2010, 14:32
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Vamdrup
Has thanked: 43 times
Been thanked: 10 times

Re: Passat 1.5 Tsi Evo køre i ryk.

Indlæg af kennyB » 14. jul 2020, 13:56

Må indrømme jeg tit starter, sætter i gear og køre. Synes ikke det gør den helt store forskel på resten af køreturen.
Ikke til forskel for de dage hvor jeg lige skal starte en podcast inden jeg begynder at køre ud af indkørslen.

Men det kan da være at der er en forskel, tænker bare ikke den er så stor i vores.

//Kenny

VW ID.4 Pro Performance 2023 SW 3.1
VW Polo 6R 1.2 TSI

VW Passat B8 Variant 1,5 TSI ACT Comfortline Premium DSG + DK LED, DK Navi, LED HIGH, DLA, PLA, varme I rattet, Webato benzin fyr.
VW Passat B7 Variant 2012 Comfortline 2.0 TDI 170HK DSG - Solgt
VW Passat B6 Variant 2007 Comfortline 2.0 TDI 170HK - Solgt
VW Polo 6R 1,2 TDI BlueMotion - Solgt

PhillOS
Medlem
Indlæg: 762
Tilmeldt: 1. maj 2012, 18:49
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 159 times
Been thanked: 249 times

Re: Passat 1.5 Tsi Evo køre i ryk.

Indlæg af PhillOS » 15. jul 2020, 08:45

olk skrev:
14. jul 2020, 10:39
Til alle der har været så uheldig at have en bil med denne motor.
Ved koldstart skal man vente med at køre til omdrejninger er faldet til under 1000 omdrejninger. Det tager mellem 30 og 60 sekunder. Problemer er at hvis man kører med det samme bliver software hængende i koldstartsfasen.
Jeg kan tildels genkende oplevelsen i min 2.0 TSI, dog forsvinder det efter en kilometers penge. Lader aldrig min falde i omdr. Inden kørsel, slynger håndtaget ned i Drive og triller afsted så snart der er omløb i krumtappen.
.

doctor6000
Helt nyt medlem
Indlæg: 59
Tilmeldt: 30. mar 2014, 12:54
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 5 times

Re: Passat 1.5 Tsi Evo køre i ryk.

Indlæg af doctor6000 » 25. jul 2020, 23:30

Hvis jeg kører så snart der er omdrejninger på min. Hakker den ud af indkørslen. Somom dag ikke er helt vågnet.
Veter jeg 10 sec. Så kobler den jævnt.
Det er i bakgear.
These users thanked the author doctor6000 for the post:
JJS

JJS
Helt nyt medlem
Indlæg: 72
Tilmeldt: 26. jul 2012, 18:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Nr. Nissum
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Passat 1.5 Tsi Evo køre i ryk.

Indlæg af JJS » 6. aug 2020, 20:04

doctor6000 skrev:
1. jul 2020, 22:05
Har selv en Seat med den berømte 1.5tsi evo som somme tider haller under acelleration. Sys stadig den går ujævn selvom den har fået seneste sw update.
Til gengæld har jeg en kammerat med en passat med selv samme motor. Han havde væsentlig større problemer med motorgangen. Hakken og sprutten når den var kold de første 10min. Han har efter utallige forsøg fra værkstedet nu fået skiftet alle 4 indsprøjtningsdyser. Og bilen kører som en drøm herefter. Nogen der er bekendte med om problemet ligger her og vw prøver at plastre et mekanisk problem med doyserne med sw? Det kunne give mening når ikke alle er ramt og i forskellig grad.

Det lyder interessant. Tak for input!
Det vil jeg lige prøve at nævne til min forhandler, sammen med larmende bremser i bag, spruttende motor ved start, - ruller lidt tilbage, inden den tager fat i 1. Gear efter man bakker ud af garagen, ja jeg kunne blive ved 😅🙋🏼‍♂️

doctor6000
Helt nyt medlem
Indlæg: 59
Tilmeldt: 30. mar 2014, 12:54
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 5 times

Re: Passat 1.5 Tsi Evo køre i ryk.

Indlæg af doctor6000 » 15. sep 2020, 19:44

JJS skrev:
doctor6000 skrev:
1. jul 2020, 22:05
Har selv en Seat med den berømte 1.5tsi evo som somme tider haller under acelleration. Sys stadig den går ujævn selvom den har fået seneste sw update.
Til gengæld har jeg en kammerat med en passat med selv samme motor. Han havde væsentlig større problemer med motorgangen. Hakken og sprutten når den var kold de første 10min. Han har efter utallige forsøg fra værkstedet nu fået skiftet alle 4 indsprøjtningsdyser. Og bilen kører som en drøm herefter. Nogen der er bekendte med om problemet ligger her og vw prøver at plastre et mekanisk problem med doyserne med sw? Det kunne give mening når ikke alle er ramt og i forskellig grad.

Det lyder interessant. Tak for input!
Det vil jeg lige prøve at nævne til min forhandler, sammen med larmende bremser i bag, spruttende motor ved start, - ruller lidt tilbage, inden den tager fat i 1. Gear efter man bakker ud af garagen, ja jeg kunne blive ved BilledeBillede
Hvad sagde de til det

Sendt fra min LYA-L29 med Tapatalk


JJS
Helt nyt medlem
Indlæg: 72
Tilmeldt: 26. jul 2012, 18:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Nr. Nissum
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Passat 1.5 Tsi Evo køre i ryk.

Indlæg af JJS » 17. sep 2020, 08:10

Den er til service i dag og får den tilbage i eftermiddag. Så får du lige en Update 👍🏻

Er der evt. nogle som ved, om man kan kode så bilen selv bremser ned i byzoner? Jeg har Lane assist, add. Fartpilot og skiltegenkendelse.

martinta
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Passat 1.5 Tsi Evo køre i ryk.

Indlæg af martinta » 17. sep 2020, 11:50

JJS skrev:
17. sep 2020, 08:10
Den er til service i dag og får den tilbage i eftermiddag. Så får du lige en Update 👍🏻

Er der evt. nogle som ved, om man kan kode så bilen selv bremser ned i byzoner? Jeg har Lane assist, add. Fartpilot og skiltegenkendelse.
Predictive ACC, kan i hvert fald følge skiltene.

JJS
Helt nyt medlem
Indlæg: 72
Tilmeldt: 26. jul 2012, 18:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Nr. Nissum
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Passat 1.5 Tsi Evo køre i ryk.

Indlæg af JJS » 17. sep 2020, 19:40

Jeps det virker helt fint. Den sænker bare ikke farten, når den rammer zoner? Er det radaren i snuden, eller er det trekanten i vinduet som aflæser det?

Så fik jeg bilen hjem fra service.
Nye klodser og skiver i bag. De var vind og skæve! Og så skal der ny kobling i! :shock:
Den skal så derud Igen på mandag og hentes igen onsdag! :? :?

martinta
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Passat 1.5 Tsi Evo køre i ryk.

Indlæg af martinta » 17. sep 2020, 19:49

JJS skrev:
17. sep 2020, 19:40
Jeps det virker helt fint. Den sænker bare ikke farten, når den rammer zoner? Er det radaren i snuden, eller er det trekanten i vinduet som aflæser det?

Så fik jeg bilen hjem fra service.
Nye klodser og skiver i bag. De var vind og skæve! Og så skal der ny kobling i! :shock:
Den skal så derud Igen på mandag og hentes igen onsdag! :? :?
Tror vi snakker om 2 forskellige ting.

Skilte genkendelse (som jeg tror du mener) der aflæser skilte og præsenterer dem i display

Så har du ACC, som er den fartpilot der følger trafikken

Og så har du predective ACC, som er ligesom ACC, men hvor du kan indstille den til at følge hastighedstavlerne. Jeg er dog lidt i tvivl om hvor granuleret du kan gøre dette (eks. følg bytavle men ikke landevejs tavle osv).

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10869
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1899 times

Re: Passat 1.5 Tsi Evo køre i ryk.

Indlæg af GaSelle » 17. sep 2020, 21:04

JJS skrev:
17. sep 2020, 19:40
Jeps det virker helt fint. Den sænker bare ikke farten, når den rammer zoner? Er det radaren i snuden, eller er det trekanten i vinduet som aflæser det?

Så fik jeg bilen hjem fra service.
Nye klodser og skiver i bag. De var vind og skæve! Og så skal der ny kobling i! :shock:
Den skal så derud Igen på mandag og hentes igen onsdag! :? :?
Jeg ved ikke, hvordan det virker i en VW - men i min bil skal man acceptere hastighedsændringen, når den læser et nyt skilt eller man kører ind i fx en byzone. Det gøres med et ‘vip’ med en af knapperne på rattet. Så den klodser ikke automatisk bremsen, når man kører ind i byen.
Jeg går ud fra, at det virker sådan på de fleste biler; de oplysninger bilen har og modtager kan jo være forkerte.

Den kommer konsekvent med forslag hver gang man kører ind i en ny hastighedszone, dels fra kameraet og dels fra navigationsdata. Man kan så vælge, at den skal overtage den givne hastighedsgrænse +/- op til 15 km/t. Man kan ikke vælge, at det fx kun er på motorveje, den skal komme med forslag. Men igen, det kan være anderledes på en VW.

JJS
Helt nyt medlem
Indlæg: 72
Tilmeldt: 26. jul 2012, 18:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Nr. Nissum
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Passat 1.5 Tsi Evo køre i ryk.

Indlæg af JJS » 26. sep 2020, 06:45

JJS skrev:
17. sep 2020, 19:40
Jeps det virker helt fint. Den sænker bare ikke farten, når den rammer zoner? Er det radaren i snuden, eller er det trekanten i vinduet som aflæser det?

Så fik jeg bilen hjem fra service.
Nye klodser og skiver i bag. De var vind og skæve! Og så skal der ny kobling i! :shock:
Den skal så derud Igen på mandag og hentes igen onsdag! :? :?
Og så skal den også have ny gearkasse 😔

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"