VW ID.3 lanceret

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6022
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6456 times
Been thanked: 1638 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af BrianDS » 19. aug 2020, 07:08

GaSelle skrev:
BrianDS skrev:
19. aug 2020, 06:31
GaSelle skrev: Det er ikke nyt - sådan har det været i nogen tid. Det er bare først nu, det er kommet til VW, at man kan købe ‘abonnement’ på nogle funktioner.

I princippet har VAG haft noget lignende før. Fx min Superb, der havde Fjernlys Assistent. Den havde hardwaren til Lane Assist og Vejskilte Assistent, det skulle bare ‘frigives’ med VCDS.
Forskellen er bare at du kun betaler én gang for at få låst op med VCDS, hvorimod en abonnementsløsning er en løbende (og uendelig) udgift
Ikke nødvendigvis. På mit mærke, som ikke må omtales, kan man også købe tingene ‘for evigt’ - eller en prøveperiode. Det er en fin løsning, synes jeg.
Ja, sådan er det lige nu Billede

Det er jo en forretningsmodel der kan udvikle sig i mange retninger.

Det er også lidt tankevækkende hvor leget magt producenterne får over bilerne med opdateringer - der kan lave både positive og negative ændringer - hvilket allerede er set andre steder.

Vi må se hvordan VW håndterer det
These users thanked the author BrianDS for the post:
Mathiasen
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1737
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 692 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af Thor-thor » 19. aug 2020, 11:03

VWAU skrev:
19. aug 2020, 06:56
........
Forklappen på en Up! er fremstillet i stål og har en simpel pind til at holde den oppe. Forklappen på en Audi A8 er fremstillet i aluminium, har gasdæmper samt fodgængerbeskyttelse (består af en række komponenter herunder sensorer, ledningsnet og styreenhed).
......
Det er jo præcis der, hvor den almene forståelse af "value" begrebet/tilbuddet vil pege i retning af stålklappen, med pind. Den løser funktionen ganske udmærket, er holdbar og samtidig er prisen lav.
These users thanked the author Thor-thor for the post (total 2):
BrianDSjohannesm

Brugeravatar
torniel
Nyt medlem
Indlæg: 277
Tilmeldt: 16. jun 2011, 20:01
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 64 times
Been thanked: 51 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af torniel » 19. aug 2020, 11:30

Thor-thor skrev:
19. aug 2020, 11:03
Det er jo præcis der, hvor den almene forståelse af "value" begrebet/tilbuddet vil pege i retning af stålklappen, med pind. Den løser funktionen ganske udmærket, er holdbar og samtidig er prisen lav.
Jeg er enig med dig i, at det er den almene forståelse af begrebet. Men det betyder jo ikke at det er den eneste/rigtige betydning. Pindeeksemplet ført ud i ekstremer: Hvis man har en skulderlidelse, kan det være value for money, at man har gasdæmpere, selvom man sjældent skal noget i motorrummet, fordi det sparer en for smerter.

Selv går jeg efter plads, fordi jeg er en my højere end gennemsnittet. Men hvis man ikke har behov for plads og har førnævnte skulderlidelse, er plads jo ikke nødvendigvis value for money, hvis man istedet til samme pris kan få en gasdæmper på bekostning af plads.

I dét lys kan ID.3 sagtens være bedre value for money end koreanerne. Det kan også være at Q4 bliver endnu bedre value for money. Det afhænger af den enkeltes behov.
Mvh.
Torben

Skoda Kodiaq 1.5 TSI 2020

martinta
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af martinta » 19. aug 2020, 11:33

VWAU skrev:
19. aug 2020, 06:56
yBFoxb8N6P skrev:
18. aug 2020, 15:46
"value for money" vil altid være individuelt. Pga afgiftsreglerne vil ekstraudstyr[*] ofte være billigere i elbiler end det tilsvarende udstyr i en benzin/diesel-bil, men det er jo ikke alle der sætter pris på det pågældende udstyr.
Der er rigtig mange "ting" i biler som flertallet heller ikke ser. En bil består af flere tusinde dele, men ET eksempel:

Forklappen på en Up! er fremstillet i stål og har en simpel pind til at holde den oppe. Forklappen på en Audi A8 er fremstillet i aluminium, har gasdæmper samt fodgængerbeskyttelse (består af en række komponenter herunder sensorer, ledningsnet og styreenhed). Man får således bedre rustbeskyttelse, bedre komfort og bedre sikkerhed ved forklappen i en A8 versus en Up!. No surprise.

Tager vi så en Audi A3 (8V) versus en SEAT Leon (5F) er forklappen på en A3 konstrueret som på en A8 og forklappen på en Leon som på en Up!. De fleste ser ikke denne forskel. Om man så er villig til at betale for forskellen og hvor meget vægt det har i ens "value for money" betragtning er jo meget individuel. For dem der ikke ser forskellen bidrager det jo slet ikke i regnskabet. End of the line er at regnskabet er meget individuelt og at uvidenhed kan rykke på regnskabet i meget høj grad.
Som du selv er inde på, så er value for money jo individuelt, hvis du nu går super meget op i sikkerhed (for dig og andre), så vil man måske sige at den her front er så vigtig at værdien du får ud af at betale xxx kroner mere for bilen er det værd.

Om det lige præcis er uvidenhed der rykker ved regnskabet er jo ikke nødvendigvis tilfældet. Som jeg skrev før er der forskel på "value for money" og "money". Hvis jeg kun har 300.000,- at købe bil for, jamen så køber jeg ikke en Audi A3, i hvert fald ikke fra ny, uanset hvor god den måtte være inden for de ting jeg sætter pris på, heller ikke hvis jeg virkelig gerne vil sikre den evt. forgænger jeg kunne komme til at køre ned. Det kan godt være jeg synes den er pengene værd, men har jeg ikke pengene er den holdning jo lige meget. Så vil man i stedet gå ud og se hvad der ellers er i markedet som er det næstbedste, det må så være der du rammer den bedste værdi for de penge du har.

Og så er vi tilbage på elbil snakken.

Det kan godt være kabinen er i Audi's er super fed, og det kan være man tænker, "den der, nøj den er flot". Så ser du prisskiltet (bare fiktivt tal) 450.000,- Men du har kun 350.000,- Så kan du stadig godt synes audien er det værd, men du køber den ikke får du har ikke de penge.

Så går du videre og siger "okay, hvad kan jeg så få" du kan få en Kona til 339.000 og en Id.3 til 329.000,- de er begge inden for rammen, de kan begge levere det du gerne vil have, de har ikke 100% det hele, men inden for din prisramme, Hvilken har så mest af det du skal bruge. Er det rækkeviden der er dit vigtigste punkt, ja så vinder Kona. Så må det i givet fald være ud fra dine prioriteter at Kona i det her tilfælde er best "value for money"

Jeg synes det bliver sat meget firkantet op i dine tidligere indlæg ;) det er ikke alle der har så mange penge at der bare frit kan vælges fra alle hylder når det så er sagt, så behøver vi ikke være enige.
These users thanked the author martinta for the post (total 4):
BrianDSDanielB12Morten Hedenstedjansom

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6022
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6456 times
Been thanked: 1638 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af BrianDS » 19. aug 2020, 11:58

Vi behøver jo heldigvis ikke bekymre os om definitionen af begrebet “value for money” - og det individuelle kommer altid ind over i forhold til behov og økonomisk formåen.


http://www.businessdictionary.com/defin ... y-VFM.html
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

MBM1000
Nyt medlem
Indlæg: 484
Tilmeldt: 11. dec 2017, 08:26
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 34 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af MBM1000 » 19. aug 2020, 13:10

mht design som et begreb value/money,
sä ser man jo tit concept biler forud for det endelige design.
Det har altid undret mig hvorfor man ændre på det ofte superfede concept design til noget dødsygt og kedeligt.
Seat Ateca 1.4 DSG
Virtual cockpit, Navigation, adaptiv fartpilot, kø, Lane og high beam assist, bakkamera.

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af Dakota » 19. aug 2020, 13:15

MBM1000 skrev:
19. aug 2020, 13:10
mht design som et begreb value/money,
sä ser man jo tit concept biler forud for det endelige design.
Det har altid undret mig hvorfor man ændre på det ofte superfede concept design til noget dødsygt og kedeligt.
Det er der flere årsager til. Den primære er, at man som bilproducent, sjældent ønsker radikalt at bryde med sit designsprog og dermed få resten af ens udbud til at se gammeldags ud. Derfor evolutionerer man design, frem for at revolutionere. Engang i mellem kommer der dog alligevel biler ud, som bryder med denne holdning, men typisk er det kun i meget sjældne tilfælde og i mindre vigtige serier. Det er derfor en Golf 8 ligner en Golf 7, der ligner en Golf 6, der ligner en Golf 5, der ligner en Golf 4 osv. Eller tilsvarende med BMW 5-serien, hvor sidste gennembrud var E60 (hvis design kun holdt én generation) eller MB E-klasse hvor vi skal tilbage til W210 for at finde et brud med traditionerne.

MBM1000
Nyt medlem
Indlæg: 484
Tilmeldt: 11. dec 2017, 08:26
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 34 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af MBM1000 » 19. aug 2020, 13:58

men value for money...
hvorfor ikke få en bil til ligne 1 mill og så sælge den for 500k.
Seat Ateca 1.4 DSG
Virtual cockpit, Navigation, adaptiv fartpilot, kø, Lane og high beam assist, bakkamera.

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1737
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 692 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af Thor-thor » 19. aug 2020, 14:15

torniel skrev:
19. aug 2020, 11:30
Thor-thor skrev:
19. aug 2020, 11:03
Det er jo præcis der, hvor den almene forståelse af "value" begrebet/tilbuddet vil pege i retning af stålklappen, med pind. Den løser funktionen ganske udmærket, er holdbar og samtidig er prisen lav.
Jeg er enig med dig i, at det er den almene forståelse af begrebet. Men det betyder jo ikke at det er den eneste/rigtige betydning. Pindeeksemplet ført ud i ekstremer: Hvis man har en skulderlidelse, kan det være value for money, at man har gasdæmpere, selvom man sjældent skal noget i motorrummet, fordi det sparer en for smerter.
......
Ok, nu ender vi snart i en længere semantisk udredning :D

Når man ser diverse tilbud og bedømmelser af produkter bliver der ofte udnævnt et "mest for pengene" produkt, som generelt, for den "gennemsnitlige" køber giver bedst mening.
Skal udtrykket give nogenlunde mening, skal det netop være generelt, overordnet, bedømt på funktionalitet etc. og ikke ud fra diverse særinteresser, specielle behov etc.
Så uagtet at udtrykket naturligvis kan reduceres til at være baseret på egne subjektive behov/ønsker giver det ikke meget mening at bruge det på den måde i en bredere kreds. Da forståelsen så kræver at man har kendskab til personens særlige behov/ønsker etc.

Men har man en skulderlidelse, er der formentlig stor personlig værdi i gasdæmper (og elbagklap og lignende)
Har man et meget kraftigt lokalt magnetfelt i området over forenden af bilen derhjemme, så kan en alu-motorhjelm give god mening, så hjelmen ikke bliver trukket skæv ;)
Er man meget bekymret for fodgængersikkerhed (og/eller jævnligt kører en fodgænger ned) kan ekstraprisen for en fordgængervenlig motorhjelm også give rigtig god mening

Så for køberen med skulderlidelsen, magnetfeltet og mange fodgænger-påkørsler kan ovenstående give god værdi for pengene, for præcis den køber.

Men det gør jo ikke at ekstraprisen for gasdæmper, alu hjelm, sikkerhed er et "value" tilbud, som giver god værdi for de ekstra penge, for den generelle køber....
These users thanked the author Thor-thor for the post:
BrianDS

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13247
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3210 times
Been thanked: 4541 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af HansH » 19. aug 2020, 14:53

"Værdi for pengene" har vel været debatteret på næsten DQ200-niveau herinde, når det har gået på Audi vs VW vs Skoda vs Seat ... etc.
Og der er vel i og for sig ikke noget nyt under solen.. :)

Jeg gætter på, at efter 800+ indlæg med diverse eksempler, så lander den vel bare på at "værdi for pengene" er individuelt ?
Dét jeg føler giver mest for mine skillinger, er ikke de samme ting som min nabo vægter.

P.s.: Thor-Thor - Den med alumotorhjelmen og magneten får en like herfra :D
These users thanked the author HansH for the post (total 2):
BrianDSDanielB12
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
VWAU
Medlem
Indlæg: 1252
Tilmeldt: 21. maj 2019, 20:14
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 226 times
Been thanked: 643 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af VWAU » 19. aug 2020, 16:28

Best value for money is defined as the most advantageous combination of cost, quality and sustainability to meet customer requirements. https://www.finance-ni.gov.uk/articles/ ... alue-money
Som talt ud af min mund.
These users thanked the author VWAU for the post:
DanielB12

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6022
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6456 times
Been thanked: 1638 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af BrianDS » 19. aug 2020, 16:50

Thor-thor skrev: ...
Er man meget bekymret for fodgængersikkerhed (og/eller jævnligt kører en fodgænger ned) kan ekstraprisen for en fordgængervenlig motorhjelm også give rigtig god mening
...
Jeg tror alligevel det er grænser for hvor længe du får lov at beholde bil og kørekort, hvis du har for vane at køre fodgængere ned BilledeBillede
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6022
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6456 times
Been thanked: 1638 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af BrianDS » 19. aug 2020, 16:53

VWAU skrev:Best value for money is defined as the most advantageous combination of cost, quality and sustainability to meet customer requirements. https://www.finance-ni.gov.uk/articles/ ... alue-money
Som talt ud af min mund.
Du glemte lige den sidste del af beskrivelsen, og hermed faldt Audi igennem som “best value for money” - da den netop ikke møder kravet om at “quality means meeting a specification which is fit for purpose and sufficient to meet the customer’s requirements”

En gasdæmper på motorhjelmen gør det nemmere, men stangen er nok til at opfylde kravet om at åbne motorhjelmen og holde den åben Billede


Best value for money is defined as the most advantageous combination of cost, quality and sustainability to meet customer requirements.

In this context:

- cost means consideration of the whole life cost
- quality means meeting a specification which is fit for purpose and sufficient to meet the customer’s requirements
- sustainability means economic, social and environmental benefits, considered in the business case, in support of the Programme for Government
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af Dakota » 19. aug 2020, 16:59

Var det ikke noget med, at man engang diskuterede en bil ved navn ID.3 i denne tråd? :lol:
These users thanked the author Dakota for the post (total 5):
DanielB12BrianDSHansHKevinffholberg19

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4950
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4440 times
Been thanked: 1957 times
Kontakt:

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af DanielB12 » 19. aug 2020, 17:24

Har en ID.3 overhovedet en motorhjelm?
These users thanked the author DanielB12 for the post:
BrianDS
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6022
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6456 times
Been thanked: 1638 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af BrianDS » 19. aug 2020, 17:34

DanielB12 skrev:Har en ID.3 overhovedet en motorhjelm?
Skal vi kalde den front klap i stedet?
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4950
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4440 times
Been thanked: 1957 times
Kontakt:

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af DanielB12 » 19. aug 2020, 17:35

BrianDS skrev:
19. aug 2020, 17:34
DanielB12 skrev:Har en ID.3 overhovedet en motorhjelm?
Skal vi kalde den front klap i stedet?
Det er bedre end frunk, i hvert fald.
These users thanked the author DanielB12 for the post:
BrianDS
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6022
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6456 times
Been thanked: 1638 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af BrianDS » 19. aug 2020, 17:35

DanielB12 skrev:
BrianDS skrev:
19. aug 2020, 17:34
DanielB12 skrev:Har en ID.3 overhovedet en motorhjelm?
Skal vi kalde den front klap i stedet?
Det er bedre end frunk, i hvert fald.
Ja, det er i hvert tilfælde et ord der er til at brække sig over.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

martinta
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af martinta » 19. aug 2020, 18:30

DanielB12 skrev:
19. aug 2020, 17:24
Har en ID.3 overhovedet en motorhjelm?
"klap til væske-påfyldnings-rum?" Det er vel det eneste der er dernede i en Id.3

peter w
Aktiv medlem
Indlæg: 1626
Tilmeldt: 19. aug 2008, 12:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Holte
Has thanked: 143 times
Been thanked: 201 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af peter w » 19. aug 2020, 18:40

Frontklap er et godt ord.
These users thanked the author peter w for the post:
BrianDS
Mvh Peter
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 264 times
Been thanked: 666 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af Tonny » 19. aug 2020, 19:01

Sidder ID.3 motoren ikke under front klappen da?

Sendt fra min GM1913 med Tapatalk


Brugeravatar
Avantismo
Aktiv medlem
Indlæg: 1811
Tilmeldt: 13. feb 2010, 16:44
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Samsø eller Amager
Has thanked: 74 times
Been thanked: 230 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af Avantismo » 19. aug 2020, 19:09

I en elbil sidder der vel en lille elmotor ved hvert hjul.

Alt andet ville være bindegalt :mrgreen:
Mvh Kim

Folk forveksler mig ofte med en voksen på grund af min alder :mrgreen:

Verstappen fanboy

Audi TT 1,8T 8n - Das Originale

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6022
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6456 times
Been thanked: 1638 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af BrianDS » 19. aug 2020, 19:22

Tonny skrev:Sidder ID.3 motoren ikke under front klappen da?

Sendt fra min GM1913 med Tapatalk
Motoren sidder ved bagakslen i ID.3
These users thanked the author BrianDS for the post:
Tonny
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6022
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6456 times
Been thanked: 1638 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af BrianDS » 19. aug 2020, 19:23

Anti Replica skrev:I en elbil sidder der vel en lille elmotor ved hvert hjul.

Alt andet ville være bindegalt :mrgreen:
Bindegalt? Eller dyrt og kompliceret?

En enkelt motor ved bagakslen er vist sådan det er
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af Dakota » 19. aug 2020, 20:22

Tonny skrev:
19. aug 2020, 19:01
Sidder ID.3 motoren ikke under front klappen da?
Det ville være fjollet, når nu bilen er baghjulstrukket.
These users thanked the author Dakota for the post:
BrianDS

Avatar
Nyt medlem
Indlæg: 302
Tilmeldt: 18. aug 2020, 08:37
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 85 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af Avatar » 20. aug 2020, 08:31

Men altså alligevel....

325.000 kr for laveste prissatte ID.3-model i Danmark. og en rækkevidde op til 423 km. Hertil 'kun' 749 kr / måned til Clever for energi til vognen. Priser jf. ID.3-prisliste på Volkswagens hjemmeside d.d.

Man kan, i andre automobilforretninger, købe TO traditionelt drevne benzinbiler for listeprisen på én skrabet ID.3.

Og så er der stadig uklarheden om den totalt manglende infrastruktur til hurtigladning af vognen rundt omkring i de europæiske medlemslande.

.....

u9center
Helt nyt medlem
Indlæg: 52
Tilmeldt: 24. feb 2011, 16:02
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 11 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af u9center » 20. aug 2020, 08:48

Er der nogen der har en forsikringspris på ID.3, har prøvet det her link hos VW men der er ID.3 ikke en mulighed.

https://www.volkswagen.dk/da/kampagner- ... kring.html

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 264 times
Been thanked: 666 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af Tonny » 20. aug 2020, 08:50

Dakota skrev:
19. aug 2020, 20:22
Tonny skrev:
19. aug 2020, 19:01
Sidder ID.3 motoren ikke under front klappen da?
Det ville være fjollet, når nu bilen er baghjulstrukket.
Point taken. Jeg troede den var som min E-Golf :)
These users thanked the author Tonny for the post:
BrianDS

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4950
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4440 times
Been thanked: 1957 times
Kontakt:

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af DanielB12 » 20. aug 2020, 08:55

Avatar skrev:
20. aug 2020, 08:31
Men altså alligevel....

325.000 kr for laveste prissatte ID.3-model i Danmark. og en rækkevidde op til 423 km. Hertil 'kun' 749 kr / måned til Clever for energi til vognen. Priser jf. ID.3-prisliste på Volkswagens hjemmeside d.d.

Man kan, i andre automobilforretninger, købe TO traditionelt drevne benzinbiler for listeprisen på én skrabet ID.3.

Og så er der stadig uklarheden om den totalt manglende infrastruktur til hurtigladning af vognen rundt omkring i de europæiske medlemslande.

.....
Jeg synes ikke entry-modellen er decideret skrabet.

Størrelsesmæssigt skal du se på en Golf 8/Focus/Astra/308. I det segment så får du ikke to biler for 325.000 kr.

Ift. Clever får du jo afgift tilbage, vidst 2,08 kr pr kWh du lader. Så man må forvente at få mindst 150-200 kr tilbage/måned. Så kan du altså køre ubegrænset for omkring 500-600 kr.

Tilsammenligning kører min fars kone i en Golf 7 2.0 TDI, ca 1500 km/måned. Hun kører ret pænt, nærmest som en Tesla-chauffør, og hun bruger alligevel 1200-1300 kr på diesel.

Men! Som skrevet tidligere - det regnestykke gælder kun indtil 31/12/20. Hvad der sker derefter er jo op til Mette og Arne..
These users thanked the author DanielB12 for the post:
Morten Hedensted
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

martinta
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af martinta » 20. aug 2020, 08:56

u9center skrev:
20. aug 2020, 08:48
Er der nogen der har en forsikringspris på ID.3, har prøvet det her link hos VW men der er ID.3 ikke en mulighed.

https://www.volkswagen.dk/da/kampagner- ... kring.html
Topdanmark

Vw ID.3 m. 204 HK vil stå til 8.069 kroner med følgende.

Ansvar
Kasko
Førerulykke
Udvidet glas
Parkeringsskade uden selvrisiko

med 32.000 km om året.

Prisen er som elite bilist og med "samle rabat" på 4 ulykke, 2 biler, hus, indbo, rejse mm.

Tænker der er forskellige priser fra bil til bil, men som sammenligningsgrundlag kan du tage vores Passat 1.4 TSI fra 2018, den koster 7.068,- om året. Så lidt dyrere på ID.3 end en passat.

For yderligere sammenligning har jeg også fået priser på både en Tesla og e-niro, e-niro koster det samme som en passat, en Tesla lå på over 11.000,- om året - begge med samme dækninger.
These users thanked the author martinta for the post (total 3):
u9centerMorten HedenstedDanielB12

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"