VW ID.3 lanceret

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Dalbjerg
Helt nyt medlem
Indlæg: 88
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:47
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 29 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af Dalbjerg » 27. sep 2019, 13:51

Vi er glade for endelig at kunne løfte lidt mere af sløret for ID.3 1ST. Som tidligere informeret, så kommer ID.3 1ST i 3 udstyrsvarianter.

ID3. 1ST er standardudstyret med navigationssystem, DAB+ radio, sædevarme, varmepumpe, rat med varme, armlæn foran og 18” alufælge.

ID.3 1ST Plus er desuden udstyret med et bakkamera og det nøglefrie adgangssystem Kessy Advanced. I kabinen er ID.3 1ST Plus derudover udstyret med designsæder, en midterkonsol (inklusive 2 USB-C-porte bagi, jalousi-lukning og lys) og ambientebelysning. Udover det omfatter udstyret på ID.3 1ST Plus også tonede ruder, Eksteriør Style-pakke i sølv, LED-Matrix-forlygter, Matrix-lys-stop-blink-baglygter og 19” alufælge.

ID.3 1ST Max er yderligere udstyret med augmented reality (AR-) head-up-displayet, lydsystemet Beats, et stort panoramaglastag og 20” alufælge. Hertil kommer desuden en vognbaneassistent med Emergency Assist, en vognbaneskiftassistent, komforttelefoni med induktiv opladning, komfortsæder og en dobbeltbund i bagagerummet.

Udover alt ovenstående kommer ID.3 1ST med ikoniske detaljer, der altid tydeligt viser, at det er en 1ST.

Priser
Vi har endnu ikke priserne klar på alle udstyrsvarianterne.
These users thanked the author Dalbjerg for the post (total 2):
BrianDSKevinff

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6030
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6459 times
Been thanked: 1639 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af BrianDS » 27. sep 2019, 14:28

martinta skrev:
peter w skrev:
21. sep 2019, 15:05
Bare for lige at rette nogle misforståelser:
Nej, det er ikke korrekt, at der ikke skal betales registreringsafgift på elbiler. Der er bare nogle store bundfradrag i 2019 og 2020 for elbiler, der i praksis gør, at elbiler under 400.000 ikke betaler registreringsafgift - de er ikke fritaget.
Moms; når der er betalt moms i et EU-land, skal denne momsbetaling ikke justeres - hverken op eller ned - når varen tages til et andet EU-land. Kan være anderledes for biler, men jeg er stærkt tvivlende deroverfor.
L,yder som om det godt kan svare sig at hente elbiler i Tyskland - Semler er meget grådige, men det er jo heller ikke nyt ...
Hver lige OBS på at biler til gengæld er tilsvarende dyrere i Tyskland (avance) end i Danmark.

Ved i hvert fald for nogle år siden var der rigtig mange tyskere som hentede nye biler i Danmark, fordi prisen ex. reg. afgift var lavere end den var i Tyskland, når den så kom til tyskland blev den indregistreret
Den rabat eller mindre avance der engang var i Danmark tror jeg ikke der findes mere. Det virker i hvert tilfælde ikke sådan når man ser priserne uden afgift
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
VWAU
Medlem
Indlæg: 1253
Tilmeldt: 21. maj 2019, 20:14
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 226 times
Been thanked: 646 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af VWAU » 27. sep 2019, 16:06

BrianDS skrev:
27. sep 2019, 14:28
Den rabat eller mindre avance der engang var i Danmark tror jeg ikke der findes mere. Det virker i hvert tilfælde ikke sådan når man ser priserne uden afgift
Der tager du meget fejl. Min 2018 A3 Sport Cabriolet kostede ifølge regningen 189.849 DKK inkl. ekstraudstyr og med dansk moms men uden reg.afgift. Trækker man den danske moms ud og lægger den tyske på lander man på ca. 24.000 €.
Ifølge den tyske konfigurator var listeprisen dernede ca. 38.000 € med samme udstyr. Jeg vil tro at den opnåelige rabat i Tyskland var godt 15% på daværende tidspunkt så dermed ville den have kostet ca. 32.000 € med samme udstyr men købt i Tyskland. Jeg ved godt at A3 cabriolet var og er meget fordelagtigt prissat i DK, men der er også andre VAG-biler der er.

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6030
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6459 times
Been thanked: 1639 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af BrianDS » 27. sep 2019, 17:51

VWAU skrev:
BrianDS skrev:
27. sep 2019, 14:28
Den rabat eller mindre avance der engang var i Danmark tror jeg ikke der findes mere. Det virker i hvert tilfælde ikke sådan når man ser priserne uden afgift
Der tager du meget fejl. Min 2018 A3 Sport Cabriolet kostede ifølge regningen 189.849 DKK inkl. ekstraudstyr og med dansk moms men uden reg.afgift. Trækker man den danske moms ud og lægger den tyske på lander man på ca. 24.000 €.
Ifølge den tyske konfigurator var listeprisen dernede ca. 38.000 € med samme udstyr. Jeg vil tro at den opnåelige rabat i Tyskland var godt 15% på daværende tidspunkt så dermed ville den have kostet ca. 32.000 € med samme udstyr men købt i Tyskland. Jeg ved godt at A3 cabriolet var og er meget fordelagtigt prissat i DK, men der er også andre VAG-biler der er.
Enig, A3 er unikt godt prissat - men der er også andre biler hvor det ikke er tilfældet - også indenfor VAG.
Den nye ID.3 er et godt eksempel på at trods lidt ekstra udstyr i Danmark er den væsentlig højere prissat.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Dusen
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 29. sep 2019, 14:03
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af Dusen » 29. sep 2019, 14:16

Ja så er der kommet data ud på de 3 varianter af id.3 Jeg har hørt rygter om at der skulle være lane assist i alle niveauer i dk, men som det er skrevet nu kommer det KUN i Max udgaven og det er øv og dumt, jeg mener jo at lane assist er en sikkerheds ting, og ikke kun komfort, så i med det. Desuden står der ikke noget om at det er den nye travel assist, som der er i pasat, som gør at man holde fast i rattet og lige som vise at man er der ved at lave lidt modstand, den nye travel assist mærker om man rør rattet og så er den glad. Jeg er ved at være helt i tvil om den lander på under 400K i Max versionen, og hvis det så ikke en gang er med travle assist så er det Træls. PS der står heller ikke noget om ACC ??? Hvad sker der for dem!

Er der nogen der ligger inde med info? eller nogen fra vw der læser med som kan svare, for den ender jo med at blive dyre end både Nissan Leaf og Tesla 3 som begge har Lane Assist. SUK og ja jeg ved man får lidt strøm med svarende til 4000 til 6000 men ja bilen koster jo kassen så det er småt det er 1 til 2 % rabat, jeg har et pre order booking nummer, men bliver mere og mere i tvivl, hvad med jer andre ? hvad tænker i kan det bedre betale sig med en Nissan eller Tesla, eller vente til Id Basic kommer og så, tilkøbe lane assist og stort batteri og andre ting man selv ønsker og ikke betale for underlige klister mærker på siden og lys inden i og Tale funktion som aldrig kommer til at virke på dansk,? Jeg er nysgerrig hvad tænker i andre?

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6030
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6459 times
Been thanked: 1639 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af BrianDS » 29. sep 2019, 15:00

Dusen skrev:Ja så er der kommet data ud på de 3 varianter af id.3 Jeg har hørt rygter om at der skulle være lane assist i alle niveauer i dk, men som det er skrevet nu kommer det KUN i Max udgaven og det er øv og dumt, jeg mener jo at lane assist er en sikkerheds ting, og ikke kun komfort, så i med det. Desuden står der ikke noget om at det er den nye travel assist, som der er i pasat, som gør at man holde fast i rattet og lige som vise at man er der ved at lave lidt modstand, den nye travel assist mærker om man rør rattet og så er den glad. Jeg er ved at være helt i tvil om den lander på under 400K i Max versionen, og hvis det så ikke en gang er med travle assist så er det Træls. PS der står heller ikke noget om ACC ??? Hvad sker der for dem!

Er der nogen der ligger inde med info? eller nogen fra vw der læser med som kan svare, for den ender jo med at blive dyre end både Nissan Leaf og Tesla 3 som begge har Lane Assist. SUK og ja jeg ved man får lidt strøm med svarende til 4000 til 6000 men ja bilen koster jo kassen så det er småt det er 1 til 2 % rabat, jeg har et pre order booking nummer, men bliver mere og mere i tvivl, hvad med jer andre ? hvad tænker i kan det bedre betale sig med en Nissan eller Tesla, eller vente til Id Basic kommer og så, tilkøbe lane assist og stort batteri og andre ting man selv ønsker og ikke betale for underlige klister mærker på siden og lys inden i og Tale funktion som aldrig kommer til at virke på dansk,? Jeg er nysgerrig hvad tænker i andre?
Jeg tænker du skal have lidt tålmodighed til alt er lagt fast. Stod jeg for at købe en elbil, så ville jeg gerne give mere for en ID.3 end for en Leaf eller en Tesla Model 3, men det er min holdning.

Vent på detaljerne, så kan du blive skuffet eller positivt overrasket - alt andet er lige nu gætværk.

PS. Hvem siger at talegenkendelsen aldrig kommer på Dansk? Billede
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Dusen
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 29. sep 2019, 14:03
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af Dusen » 29. sep 2019, 16:55

spændene, vil du uddybe lidt hvorfor du heller vil have en ID.3 end eks en tesla 3? Tesla kan lades hurtigere, og den er noget mere selvkørende og kan eventuelt opdateres til fuld autog hvis det bliver lovligt. Men er enig i at jeg nok skal slå koldt vand i blodt og se hvad det ender med.

Tale genkendelse har været der i en rum tid, og jeg tror ikke det kommer de næste 5-10 men pyt jeg har Android auto og den virker perfekt på dansk også med tale knappe i min polo, men vw tale genkendelse på dansk kommer ikke mens jeg ejer en ID.3 :-/

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6030
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6459 times
Been thanked: 1639 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af BrianDS » 29. sep 2019, 17:38

Dusen skrev:spændene, vil du uddybe lidt hvorfor du heller vil have en ID.3 end eks en tesla 3? Tesla kan lades hurtigere, og den er noget mere selvkørende og kan eventuelt opdateres til fuld autog hvis det bliver lovligt. Men er enig i at jeg nok skal slå koldt vand i blodt og se hvad det ender med.

Tale genkendelse har været der i en rum tid, og jeg tror ikke det kommer de næste 5-10 men pyt jeg har Android auto og den virker perfekt på dansk også med tale knappe i min polo, men vw tale genkendelse på dansk kommer ikke mens jeg ejer en ID.3 :-/
Jeg kan slet ikke lide en Tesla Model 3, jeg synes personligt ikke den er særlig køn, og så er en sedan nogenlunde den mest upraktiske udformning af en bil.
Dertil kommer den overordnede kvalitet af Teslas biler, samtlige jeg har set har manglet finish, og flere af dem knager som en gammel Opel Kadett, det høres nok mere når nu den ikke har en motor der kan støje lidt (dermed sagt at andre biler sikkert også har noget). Set i forhold til prisen, så synes jeg ikke Tesla laver et luksus produkt, selvom prisen afspejler det.
Tesla Model 3 synes jeg virker utroligt skrabet i kabinen, og ideen med en central skærm synes jeg der sikkerhedsmæssigt er katastrofal.

Features der måske kommer i fremtiden gider jeg ikke at købe bil efter, da jeg alligevel ikke agter at beholde en bil i mere end 3-4 år. Og ser jeg på de lademuligheder jeg selv vil få, så vil Teslaen ikke være hurtigere alligevel (der er mere end en times kørsel til en SuperCharger)

Jeg er overhovedet ikke imponeret af Tesla til den pris de har, og Tesla 3 er jeg slet ikke fan af. Model S og X er ekstremt dyre, så de er udenfor rækkevidde.

Så indtil videre er det et nej tak til Tesla for mit vedkommende.

Jeg kommer dog til at vente længe endnu på en elbil, for jeg vil gerne have en MPV eller som minimum en stationcar, og det findes ikke endnu. Prismæssigt ligger jeg også tættere på 400-500.000 kr frem for de 700-1.000.000 de lidt mere rummelige elbiler ligger i idag.
Så for mig kommer en upraktisk Tesla Model 3 til at koste næsten det samme som en praktisk MPV.

Det er personlige holdninger, og står valget mellem en ID.3 eller en Tesla Model 3 er jeg slet ikke i tvivl om at jeg tog en VW.
Fremtidsmæssigt kender jeg det ikke, men jeg tror stadig mere på VAG som virksomhed end jeg tror på Tesla, men det er en helt anden snak.

Ang. VW og dansk software, så er de i gang med at opskalere deres software afdeling voldsomt, så umiddelbart er sandsynligheden større nu end nogensinde.
For mig betyder det ikke ret meget, ligesom jeg ikke har integreret navigation i dag, jeg bruger telefonen og App Connect (en Feature Tesla ikke har)
These users thanked the author BrianDS for the post:
Nichlas83
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1740
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 694 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af Thor-thor » 29. sep 2019, 20:21

Dusen skrev:
29. sep 2019, 14:16
.........
hvad tænker i kan det bedre betale sig med en Nissan eller Tesla, eller vente til Id Basic kommer og så, tilkøbe lane assist og stort batteri og andre ting man selv ønsker og ikke betale for underlige klister mærker på siden og lys inden i og Tale funktion som aldrig kommer til at virke på dansk,? Jeg er nysgerrig hvad tænker i andre?
Leaf ville jeg droppe alt om, synes at den virker ærgerlig i kabinen og bagud i forhold til rækkevidde (og skal du have den nyeste med længere rækkevidde er den for dyr (EMM)), ift. opladningshastighed er den bagud (har problemer med hurtigladning når der skal lades flere gange med kortere intervaller på lange ture (ved dog ikke om den nyeste E version er bedre)).
Jeg ville smide de sidste kroner og få noget andet.

Mht. ID3 er det selvfølgelig en VW, hvilket vel giver en del point for mange. Men ud fra hvad man har set indtil videre, er jeg ikke specielt imponeret. Udefra ser den jævnt almindelig ud og indvendig er det lidt for billigt/plastik-agtigt ud fra de billeder jeg har set,. Tror i øvrigt ikke at du skal regne med at du kan købe en grundversion og så tilvælge stort batteri etc...

Tesla er lidt et wildcard, usikkerhed om firmaets eksistens, har haft problemer med samlekvalitet etc. (men virker til at være forbedret). Til gengæld spændende løsninger (også nogle der er halvfærdige), flot design, lækker skærm etc.
Så det er jo en smagssag....
Men man kan jo altid vente og se, hvis man ikke er presset med bil lige nu,

Skulle jeg personligt tage valget her og nu ville jeg vælge en Tesla Model 3 uden tøven. Både bilen og firmaet, er efter min mening langt fra perfekte, men den er stadig langt foran alt andet, der koster under 500k

Nicklossi
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 26 times
Been thanked: 506 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af Nicklossi » 30. sep 2019, 06:03

Mht. Tesla VS ID3, så kan man vel også sige at Tesla har været i gamet længere med decideret EV.
Derved tænker jeg, at de er længere fremme på drivline osv.

Jeg ville bestemt ikke vælge en vw, blot fordi det er en vw.
These users thanked the author Nicklossi for the post (total 2):
donfetafulKevinff

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6030
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6459 times
Been thanked: 1639 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af BrianDS » 30. sep 2019, 12:21

Nicklossi skrev:Mht. Tesla VS ID3, så kan man vel også sige at Tesla har været i gamet længere med decideret EV.
Derved tænker jeg, at de er længere fremme på drivline osv.

Jeg ville bestemt ikke vælge en vw, blot fordi det er en vw.
For mig er eet også nærmere et fravalg af Tesla
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

siccio
Nyt medlem
Indlæg: 385
Tilmeldt: 11. dec 2017, 19:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 75 times
Been thanked: 93 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af siccio » 30. sep 2019, 15:07

Jeg erklære mig enig med Brian i det med Tesla, ingen tvivl om at Tesla har nydt godt af manglende konkurrence, men nu blandt andet de tyske firmaer er kommet lidt med, ja så tror jeg hurtigt piben for en anden lyd.
Koreanerne er da ved at have lidt at byde på, samt de franske firmaer snart kommer også.
Tror Tesla kan få det svært imod f.eks VW grundet større produkt portefølje nå nu flere I.d modeller kommer i løbet af de næste par år.
Tesla har været meget bundet op på En rigmand, og det er dyrt at lave biler, og generelt syntes jeg at interiør i amerikansk producerede biler er lidt trist, men smag og behag.
På den anden side så kan de da rykke ret pænt på accelerations siden, bare sjovt at ligge bagved Tesla S i lyskryds i min Up, for 70 procent af gangene spare de meget på strømmen😂.
Udvendigt syntes jeg om design, men indvendigt er de ikke mig.
These users thanked the author siccio for the post:
BrianDS
E-Golf privat letbane, hurtigere billigere og sjovere

Voigt1
Nyt medlem
Indlæg: 169
Tilmeldt: 22. nov 2017, 12:49
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 10 times
Been thanked: 26 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af Voigt1 » 30. sep 2019, 18:40

BrianDS skrev:
30. sep 2019, 12:21
Nicklossi skrev:Mht. Tesla VS ID3, så kan man vel også sige at Tesla har været i gamet længere med decideret EV.
Derved tænker jeg, at de er længere fremme på drivline osv.

Jeg ville bestemt ikke vælge en vw, blot fordi det er en vw.
For mig er eet også nærmere et fravalg af Tesla
For mig bliver det nok et fravalg af ID3 da der ingen krog fåes. Tesla M3 fåes med træk til almindelig husmandstrailer. Os i udkantsdanmark kører jo med trailer, og det kan M3, så ID3 vil få det svært som bil nummer 1, men det kan jom være, at det kommer senere.
Nuværende bilpark: TESLA MODEL 3 Performance 2020, Toyota Yaris 2012 , Mercedes SLK 230 1997

Dusen
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 29. sep 2019, 14:03
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af Dusen » 30. sep 2019, 19:07

Det er så underlgit, jeg så en anmeldelse fra Norge, og der var en der fortalte at den var designet til kan ikke huske 2 eller 2,5 ton, men ja kun Cykel anhænger til os?!!?!?!! underligt, men måske, kommer det som upgrade, måske er det fordi ID designet skal virke på alle omdeller, og ID.3 bare ikke skal have, bliver fedt når de begynder at fortælle.

:-)

PS har lige hørt at alle varianter af 1ST kommer med ACC og en eller anden form for lane assist JUHUUUU
These users thanked the author Dusen for the post:
BrianDS

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6030
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6459 times
Been thanked: 1639 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af BrianDS » 30. sep 2019, 19:26

Voigt1 skrev:
BrianDS skrev:
30. sep 2019, 12:21
Nicklossi skrev:Mht. Tesla VS ID3, så kan man vel også sige at Tesla har været i gamet længere med decideret EV.
Derved tænker jeg, at de er længere fremme på drivline osv.

Jeg ville bestemt ikke vælge en vw, blot fordi det er en vw.
For mig er eet også nærmere et fravalg af Tesla
For mig bliver det nok et fravalg af ID3 da der ingen krog fåes. Tesla M3 fåes med træk til almindelig husmandstrailer. Os i udkantsdanmark kører jo med trailer, og det kan M3, så ID3 vil få det svært som bil nummer 1, men det kan jom være, at det kommer senere.
Jeg bor også i Jylland og vil gerne have træk, men for mig bil både Model 3 og ID.3 være nærmere sekundær bil end primær bil, de er begge for små i forhold til bagage.
Model 3 er bare mindre praktisk på det punkt.
Når alt kommer til alt er det dog ligemeget for jeg har ikke råd til nogen af dem, i hvert tilfælde ikke som sekundær bil.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1740
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 694 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af Thor-thor » 30. sep 2019, 23:05

Nicklossi skrev:
30. sep 2019, 06:03
Mht. Tesla VS ID3, så kan man vel også sige at Tesla har været i gamet længere med decideret EV.
Derved tænker jeg, at de er længere fremme på drivline osv.

Jeg ville bestemt ikke vælge en vw, blot fordi det er en vw.
Helt enig.
Er ikke ekspert på området, men har klart opfattelsen af at Tesla er "helt fremme i bussen" på drivline og ikke mindst på batteri-teknolog (og et par andre områder...).
Jeg synes generelt at det vi har set (i den prisklasse vi taler om) fra de andre mærker (inkl. ID3) er en jævn omgang "sovs og kartofler", hvor Tesla model 3 er noget mere spændende i mine øjne, både i forhold til teknologi og design..

Men især Model Y, som kommer næste år, ser ud til at kunne blive et endnu større hit end 3'eren. Medium SUV med op til 7 sæder (kommer senere), god rækkevidde og en pris der ligger lidt over Model 3. Det rammer tæt på pletten, i forhold til de ønsker som rigtig mange har i forhold til plads, praktisk med stor bagklap etc... Hvis de kan producere den i tilstrækkeligt antal til at følge med efterspørgslen, tror jeg at konkurrenterne får det hårdt indtil videre....

Brian Scharling
Nyt medlem
Indlæg: 170
Tilmeldt: 20. apr 2010, 07:49
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Støvring
Has thanked: 74 times
Been thanked: 27 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af Brian Scharling » 1. okt 2019, 05:29

BrianDS skrev:
30. sep 2019, 19:26
Voigt1 skrev:
BrianDS skrev:
30. sep 2019, 12:21


For mig er eet også nærmere et fravalg af Tesla
For mig bliver det nok et fravalg af ID3 da der ingen krog fåes. Tesla M3 fåes med træk til almindelig husmandstrailer. Os i udkantsdanmark kører jo med trailer, og det kan M3, så ID3 vil få det svært som bil nummer 1, men det kan jom være, at det kommer senere.
Jeg bor også i Jylland og vil gerne have træk, men for mig bil både Model 3 og ID.3 være nærmere sekundær bil end primær bil, de er begge for små i forhold til bagage.
Model 3 er bare mindre praktisk på det punkt.
Når alt kommer til alt er det dog ligemeget for jeg har ikke råd til nogen af dem, i hvert tilfælde ikke som sekundær bil.
Er rimelig enig. Dog ser jeg ID.3 være langt mere praktisk end Model 3, og hos mig vil det også være sekundær bil. Men fordi ID.3 er langt mere praktisk indrettet, vil jeg kunne flytte flere ture over i den fra MPV'en.
These users thanked the author Brian Scharling for the post:
BrianDS
Tesla Model Y RWD '22 (helt basic)
VW ID.3 Pro Performance Family '21 (Glacier White, cykelkrog, kobber eksteriørpakke)

Kevinff
Aktiv medlem
Indlæg: 2948
Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 967 times
Been thanked: 507 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af Kevinff » 1. okt 2019, 05:34

Nicklossi skrev:Mht. Tesla VS ID3, så kan man vel også sige at Tesla har været i gamet længere med decideret EV.
Derved tænker jeg, at de er længere fremme på drivline osv.

Jeg ville bestemt ikke vælge en vw, blot fordi det er en vw.
Enig. For de koreanske og japanske mærker er det her vel en perfekt åbning for at få visket tavlen ren og have mulighed for at etablere sig som et premium mærke

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6030
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6459 times
Been thanked: 1639 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af BrianDS » 1. okt 2019, 05:53

Kevinff skrev:
Nicklossi skrev:Mht. Tesla VS ID3, så kan man vel også sige at Tesla har været i gamet længere med decideret EV.
Derved tænker jeg, at de er længere fremme på drivline osv.

Jeg ville bestemt ikke vælge en vw, blot fordi det er en vw.
Enig. For de koreanske og japanske mærker er det her vel en perfekt åbning for at få visket tavlen ren og have mulighed for at etablere sig som et premium mærke
Det har de prøvet på længe - meget længe, men der skal lidt mere til før verden glemmer, bare se på hvor længe det har taget for Skoda

Kia og Hyundai har virkelig gjort en indsats for at komme ud af billigbil segmentet, hvilket tildels er lykkedes, men de ligger stadig langt under de europæiske premium mærker i omdømme. Du hører stadig ikke en direktør i en BMW eller Mercedes sige at han overvejer den nye Ceed i stedet for den nye 3-serie eller c-klasse.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

eichmeier
Medlem
Indlæg: 756
Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:00
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 60 times
Been thanked: 43 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af eichmeier » 1. okt 2019, 06:48

BrianDS skrev:
27. sep 2019, 14:28
martinta skrev:
peter w skrev:
21. sep 2019, 15:05
Bare for lige at rette nogle misforståelser:
Nej, det er ikke korrekt, at der ikke skal betales registreringsafgift på elbiler. Der er bare nogle store bundfradrag i 2019 og 2020 for elbiler, der i praksis gør, at elbiler under 400.000 ikke betaler registreringsafgift - de er ikke fritaget.
Moms; når der er betalt moms i et EU-land, skal denne momsbetaling ikke justeres - hverken op eller ned - når varen tages til et andet EU-land. Kan være anderledes for biler, men jeg er stærkt tvivlende deroverfor.
L,yder som om det godt kan svare sig at hente elbiler i Tyskland - Semler er meget grådige, men det er jo heller ikke nyt ...
Hver lige OBS på at biler til gengæld er tilsvarende dyrere i Tyskland (avance) end i Danmark.

Ved i hvert fald for nogle år siden var der rigtig mange tyskere som hentede nye biler i Danmark, fordi prisen ex. reg. afgift var lavere end den var i Tyskland, når den så kom til tyskland blev den indregistreret
Den rabat eller mindre avance der engang var i Danmark tror jeg ikke der findes mere. Det virker i hvert tilfælde ikke sådan når man ser priserne uden afgift

Den er væk på mange biler - jeg sparede ca. 150.000,- på min bil ved at hente den helt ny i Polen fremfor at købe den via dansk importør i Danmark.

Det er svært at gennemskue når vi skal betale afgift, men min er handicapbil og derfor uden afgift, så nemt at bede om tilbud på 2 identiske biler ved 2 forhandlere og sammenligne - den var også billigere i Tyskland end i DK, men Polen var billigst.

/eichmeier
These users thanked the author eichmeier for the post:
BrianDS

Voigt1
Nyt medlem
Indlæg: 169
Tilmeldt: 22. nov 2017, 12:49
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 10 times
Been thanked: 26 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af Voigt1 » 1. okt 2019, 11:00

Brian Scharling skrev:
1. okt 2019, 05:29
BrianDS skrev:
30. sep 2019, 19:26
Voigt1 skrev:
For mig bliver det nok et fravalg af ID3 da der ingen krog fåes. Tesla M3 fåes med træk til almindelig husmandstrailer. Os i udkantsdanmark kører jo med trailer, og det kan M3, så ID3 vil få det svært som bil nummer 1, men det kan jom være, at det kommer senere.
Jeg bor også i Jylland og vil gerne have træk, men for mig bil både Model 3 og ID.3 være nærmere sekundær bil end primær bil, de er begge for små i forhold til bagage.
Model 3 er bare mindre praktisk på det punkt.
Når alt kommer til alt er det dog ligemeget for jeg har ikke råd til nogen af dem, i hvert tilfælde ikke som sekundær bil.
Er rimelig enig. Dog ser jeg ID.3 være langt mere praktisk end Model 3, og hos mig vil det også være sekundær bil. Men fordi ID.3 er langt mere praktisk indrettet, vil jeg kunne flytte flere ture over i den fra MPV'en.
Fin pointe - men med den pris vil der være ret få, der kan tillade sig den luksus at have ID3 som sekundær bil. Og der er vel heller ikke rigtig nogen ide i kun at køre noget af sin kørsel i den type bil med den pris. Men har man råd er det jo fint nok. Jeg ville bare vælge en bil, jeg kunne køre i hele tiden. Har dog selv en sommerbil, men den er kun til sjov og ballade i godt vejr. Så igen vil jeg sige at uden træk er ID3 dømt langt ude, selvom jeg er til VW (har Golf GTE).
Nuværende bilpark: TESLA MODEL 3 Performance 2020, Toyota Yaris 2012 , Mercedes SLK 230 1997

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6030
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6459 times
Been thanked: 1639 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af BrianDS » 1. okt 2019, 12:25

Voigt1 skrev:
Brian Scharling skrev:
1. okt 2019, 05:29
BrianDS skrev:
30. sep 2019, 19:26
Jeg bor også i Jylland og vil gerne have træk, men for mig bil både Model 3 og ID.3 være nærmere sekundær bil end primær bil, de er begge for små i forhold til bagage.
Model 3 er bare mindre praktisk på det punkt.
Når alt kommer til alt er det dog ligemeget for jeg har ikke råd til nogen af dem, i hvert tilfælde ikke som sekundær bil.
Er rimelig enig. Dog ser jeg ID.3 være langt mere praktisk end Model 3, og hos mig vil det også være sekundær bil. Men fordi ID.3 er langt mere praktisk indrettet, vil jeg kunne flytte flere ture over i den fra MPV'en.
Fin pointe - men med den pris vil der være ret få, der kan tillade sig den luksus at have ID3 som sekundær bil. Og der er vel heller ikke rigtig nogen ide i kun at køre noget af sin kørsel i den type bil med den pris. Men har man råd er det jo fint nok. Jeg ville bare vælge en bil, jeg kunne køre i hele tiden. Har dog selv en sommerbil, men den er kun til sjov og ballade i godt vejr. Så igen vil jeg sige at uden træk er ID3 dømt langt ude, selvom jeg er til VW (har Golf GTE).
Helt enig, jeg har heller ikke råd til at have en ID.3 som sekundær bil, og den dur ikke som primær bil - desværre.

Så jeg fortsætter med Touran og Polo lidt endnu, for selvom bil nummer to godt måtte være lidt større, så er selv en e-Golf for dyr Billede
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brian Scharling
Nyt medlem
Indlæg: 170
Tilmeldt: 20. apr 2010, 07:49
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Støvring
Has thanked: 74 times
Been thanked: 27 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af Brian Scharling » 1. okt 2019, 14:30

BrianDS skrev:
1. okt 2019, 12:25
Voigt1 skrev:
Brian Scharling skrev:
1. okt 2019, 05:29

Er rimelig enig. Dog ser jeg ID.3 være langt mere praktisk end Model 3, og hos mig vil det også være sekundær bil. Men fordi ID.3 er langt mere praktisk indrettet, vil jeg kunne flytte flere ture over i den fra MPV'en.
Fin pointe - men med den pris vil der være ret få, der kan tillade sig den luksus at have ID3 som sekundær bil. Og der er vel heller ikke rigtig nogen ide i kun at køre noget af sin kørsel i den type bil med den pris. Men har man råd er det jo fint nok. Jeg ville bare vælge en bil, jeg kunne køre i hele tiden. Har dog selv en sommerbil, men den er kun til sjov og ballade i godt vejr. Så igen vil jeg sige at uden træk er ID3 dømt langt ude, selvom jeg er til VW (har Golf GTE).
Helt enig, jeg har heller ikke råd til at have en ID.3 som sekundær bil, og den dur ikke som primær bil - desværre.

Så jeg fortsætter med Touran og Polo lidt endnu, for selvom bil nummer to godt måtte være lidt større, så er selv en e-Golf for dyr Billede
Jeg har alligevel to biler, der skal køre hver dag, så der er de første 15 tkm til hver. Pt. bliver det til 20tkm i Nissan Leaf (el) og 35 tkm i Touran. Var min bil nr. 2 så stor (og havde så lang rækkevidde), at den kunne klare familiebesøg af kortere varighed og ture i det meste af Jylland, kunne jeg flytte måske 10 tkm over i bil 2, der så ville være 'gratis' med en flat-rate strømaftale. Husk at ID.3 leveres med 5 års serviceaftale og opsat ladestander. Jeg skal have regnet mere på det, så jeg kan få overbevist konen ;)

Jeg valgte for 4 år siden Nissan Leaf istedet for Polo/Ibiza som bil nr. 2. Er ikke i tvivl om, at Leaf har været det billigste valg.
Tesla Model Y RWD '22 (helt basic)
VW ID.3 Pro Performance Family '21 (Glacier White, cykelkrog, kobber eksteriørpakke)

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6030
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6459 times
Been thanked: 1639 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af BrianDS » 1. okt 2019, 18:11

Brian Scharling skrev:
BrianDS skrev:
1. okt 2019, 12:25
Voigt1 skrev: Fin pointe - men med den pris vil der være ret få, der kan tillade sig den luksus at have ID3 som sekundær bil. Og der er vel heller ikke rigtig nogen ide i kun at køre noget af sin kørsel i den type bil med den pris. Men har man råd er det jo fint nok. Jeg ville bare vælge en bil, jeg kunne køre i hele tiden. Har dog selv en sommerbil, men den er kun til sjov og ballade i godt vejr. Så igen vil jeg sige at uden træk er ID3 dømt langt ude, selvom jeg er til VW (har Golf GTE).
Helt enig, jeg har heller ikke råd til at have en ID.3 som sekundær bil, og den dur ikke som primær bil - desværre.

Så jeg fortsætter med Touran og Polo lidt endnu, for selvom bil nummer to godt måtte være lidt større, så er selv en e-Golf for dyr Billede
Jeg har alligevel to biler, der skal køre hver dag, så der er de første 15 tkm til hver. Pt. bliver det til 20tkm i Nissan Leaf (el) og 35 tkm i Touran. Var min bil nr. 2 så stor (og havde så lang rækkevidde), at den kunne klare familiebesøg af kortere varighed og ture i det meste af Jylland, kunne jeg flytte måske 10 tkm over i bil 2, der så ville være 'gratis' med en flat-rate strømaftale. Husk at ID.3 leveres med 5 års serviceaftale og opsat ladestander. Jeg skal have regnet mere på det, så jeg kan få overbevist konen ;)

Jeg valgte for 4 år siden Nissan Leaf istedet for Polo/Ibiza som bil nr. 2. Er ikke i tvivl om, at Leaf har været det billigste valg.
Jo, som bil nummer to giver elbilen ok mening, men indkøb og dermed forrentning er alt for dyr. En Leaf koster alligevel 70-100.000 kr mere end vi gav for en helt ny Polo for fire år siden, og service på denne Polo har ikke rundet 5.000 kr endnu i hele perioden, grøn ejerafgift er stort set den samme, mens Polo er en del billigere i forsikring (i hvert tilfælde for os), bil nummer to kører ikke ret meget, så en elbil ville være ideel, men den må ikke være mindre end en Polo og 200.000 kr eller mere er urealistisk og kan slet ikke forsvares til de kilometer den skal køre. Nogle ville argumentere at den kunne undværes, men det vil låse min hustru totalt da jeg pendler i min Touran.

Jeg er helt sikker på at en Leaf eller en e-Golf ville være billigere i drift, men slet ikke nok til forrentning af prisforskellen.
Det samme gælder sådan set den primære bil, skal jeg have tilnærmelsesvis samme plads som Touran, så ryger prisen i 800-1.200.000 kr, og det kan jeg heller ikke forrente (samtidig med at bilerne vil være mindre praktiske)

2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brian Scharling
Nyt medlem
Indlæg: 170
Tilmeldt: 20. apr 2010, 07:49
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Støvring
Has thanked: 74 times
Been thanked: 27 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af Brian Scharling » 1. okt 2019, 19:27

BrianDS skrev:
Brian Scharling skrev:
BrianDS skrev:
1. okt 2019, 12:25
Helt enig, jeg har heller ikke råd til at have en ID.3 som sekundær bil, og den dur ikke som primær bil - desværre.

Så jeg fortsætter med Touran og Polo lidt endnu, for selvom bil nummer to godt måtte være lidt større, så er selv en e-Golf for dyr Billede
Jeg har alligevel to biler, der skal køre hver dag, så der er de første 15 tkm til hver. Pt. bliver det til 20tkm i Nissan Leaf (el) og 35 tkm i Touran. Var min bil nr. 2 så stor (og havde så lang rækkevidde), at den kunne klare familiebesøg af kortere varighed og ture i det meste af Jylland, kunne jeg flytte måske 10 tkm over i bil 2, der så ville være 'gratis' med en flat-rate strømaftale. Husk at ID.3 leveres med 5 års serviceaftale og opsat ladestander. Jeg skal have regnet mere på det, så jeg kan få overbevist konen ;)

Jeg valgte for 4 år siden Nissan Leaf istedet for Polo/Ibiza som bil nr. 2. Er ikke i tvivl om, at Leaf har været det billigste valg.
Jo, som bil nummer to giver elbilen ok mening, men indkøb og dermed forrentning er alt for dyr. En Leaf koster alligevel 70-100.000 kr mere end vi gav for en helt ny Polo for fire år siden, og service på denne Polo har ikke rundet 5.000 kr endnu i hele perioden, grøn ejerafgift er stort set den samme, mens Polo er en del billigere i forsikring (i hvert tilfælde for os), bil nummer to kører ikke ret meget, så en elbil ville være ideel, men den må ikke være mindre end en Polo og 200.000 kr eller mere er urealistisk og kan slet ikke forsvares til de kilometer den skal køre. Nogle ville argumentere at den kunne undværes, men det vil låse min hustru totalt da jeg pendler i min Touran.

Jeg er helt sikker på at en Leaf eller en e-Golf ville være billigere i drift, men slet ikke nok til forrentning af prisforskellen.
Det samme gælder sådan set den primære bil, skal jeg have tilnærmelsesvis samme plads som Touran, så ryger prisen i 800-1.200.000 kr, og det kan jeg heller ikke forrente (samtidig med at bilerne vil være mindre praktiske)
Jeg gav 190 tkr for min Leaf, og hver km koster ca 25 øre i el. Med 20 tkm om året er totaløkonomien bedre end Polo, også når forrentning tages i betragtning.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tesla Model Y RWD '22 (helt basic)
VW ID.3 Pro Performance Family '21 (Glacier White, cykelkrog, kobber eksteriørpakke)

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6030
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6459 times
Been thanked: 1639 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af BrianDS » 1. okt 2019, 19:49

Brian Scharling skrev:
BrianDS skrev:
Brian Scharling skrev: Jeg har alligevel to biler, der skal køre hver dag, så der er de første 15 tkm til hver. Pt. bliver det til 20tkm i Nissan Leaf (el) og 35 tkm i Touran. Var min bil nr. 2 så stor (og havde så lang rækkevidde), at den kunne klare familiebesøg af kortere varighed og ture i det meste af Jylland, kunne jeg flytte måske 10 tkm over i bil 2, der så ville være 'gratis' med en flat-rate strømaftale. Husk at ID.3 leveres med 5 års serviceaftale og opsat ladestander. Jeg skal have regnet mere på det, så jeg kan få overbevist konen ;)

Jeg valgte for 4 år siden Nissan Leaf istedet for Polo/Ibiza som bil nr. 2. Er ikke i tvivl om, at Leaf har været det billigste valg.
Jo, som bil nummer to giver elbilen ok mening, men indkøb og dermed forrentning er alt for dyr. En Leaf koster alligevel 70-100.000 kr mere end vi gav for en helt ny Polo for fire år siden, og service på denne Polo har ikke rundet 5.000 kr endnu i hele perioden, grøn ejerafgift er stort set den samme, mens Polo er en del billigere i forsikring (i hvert tilfælde for os), bil nummer to kører ikke ret meget, så en elbil ville være ideel, men den må ikke være mindre end en Polo og 200.000 kr eller mere er urealistisk og kan slet ikke forsvares til de kilometer den skal køre. Nogle ville argumentere at den kunne undværes, men det vil låse min hustru totalt da jeg pendler i min Touran.

Jeg er helt sikker på at en Leaf eller en e-Golf ville være billigere i drift, men slet ikke nok til forrentning af prisforskellen.
Det samme gælder sådan set den primære bil, skal jeg have tilnærmelsesvis samme plads som Touran, så ryger prisen i 800-1.200.000 kr, og det kan jeg heller ikke forrente (samtidig med at bilerne vil være mindre praktiske)
Jeg gav 190 tkr for min Leaf, og hver km koster ca 25 øre i el. Med 20 tkm om året er totaløkonomien bedre end Polo, også når forrentning tages i betragtning.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Fair nok, det var næsten ligeså billigt som vores Polo - var det en brugt Leaf? Eller er prisen bare stukket af siden?

Vores Polo kører ikke ret meget, så der er ikke plads til hverken ekstra forrentning eller ladeabonnement med det forbrug der er til den.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brian Scharling
Nyt medlem
Indlæg: 170
Tilmeldt: 20. apr 2010, 07:49
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Støvring
Has thanked: 74 times
Been thanked: 27 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af Brian Scharling » 1. okt 2019, 20:40

BrianDS skrev:
Brian Scharling skrev:
BrianDS skrev: Jo, som bil nummer to giver elbilen ok mening, men indkøb og dermed forrentning er alt for dyr. En Leaf koster alligevel 70-100.000 kr mere end vi gav for en helt ny Polo for fire år siden, og service på denne Polo har ikke rundet 5.000 kr endnu i hele perioden, grøn ejerafgift er stort set den samme, mens Polo er en del billigere i forsikring (i hvert tilfælde for os), bil nummer to kører ikke ret meget, så en elbil ville være ideel, men den må ikke være mindre end en Polo og 200.000 kr eller mere er urealistisk og kan slet ikke forsvares til de kilometer den skal køre. Nogle ville argumentere at den kunne undværes, men det vil låse min hustru totalt da jeg pendler i min Touran.

Jeg er helt sikker på at en Leaf eller en e-Golf ville være billigere i drift, men slet ikke nok til forrentning af prisforskellen.
Det samme gælder sådan set den primære bil, skal jeg have tilnærmelsesvis samme plads som Touran, så ryger prisen i 800-1.200.000 kr, og det kan jeg heller ikke forrente (samtidig med at bilerne vil være mindre praktiske)
Jeg gav 190 tkr for min Leaf, og hver km koster ca 25 øre i el. Med 20 tkm om året er totaløkonomien bedre end Polo, også når forrentning tages i betragtning.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Fair nok, det var næsten ligeså billigt som vores Polo - var det en brugt Leaf? Eller er prisen bare stukket af siden?

Vores Polo kører ikke ret meget, så der er ikke plads til hverken ekstra forrentning eller ladeabonnement med det forbrug der er til den.
Det var en hengemt model fra jan 14, købt som ny med nybilsgaranti i nov 15. Med det dengang mest udbredte udstyrsniveau med bl.a. varmepumpe, klima mv. Det var ca 70 tkr under listeprisen. En ny model med 30 kWh batteri var på vej, min har 24 kWh.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tesla Model Y RWD '22 (helt basic)
VW ID.3 Pro Performance Family '21 (Glacier White, cykelkrog, kobber eksteriørpakke)

Brugeravatar
VWAU
Medlem
Indlæg: 1253
Tilmeldt: 21. maj 2019, 20:14
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 226 times
Been thanked: 646 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af VWAU » 1. okt 2019, 20:50

Dem der har el-biler glemmer det meget store værditab når de "regner".
En Golf 1,4 TSI Highline fra 2013 med 40.000 på tælleren vil have tabt langt mindre end en el-bil i samme prisklasse:
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/nissa ... 5d/4448023
These users thanked the author VWAU for the post:
BrianDS

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6030
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6459 times
Been thanked: 1639 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af BrianDS » 1. okt 2019, 20:54

VWAU skrev:Dem der har el-biler glemmer det meget store værditab når de "regner".
En Golf 1,4 TSI Highline fra 2013 med 40.000 på tælleren vil have tabt langt mindre end en el-bil i samme prisklasse:
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/nissa ... 5d/4448023
Interessant, i mange elbil fora mener man jo det er elbilerne der holder værdien bedst.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
VWAU
Medlem
Indlæg: 1253
Tilmeldt: 21. maj 2019, 20:14
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 226 times
Been thanked: 646 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af VWAU » 1. okt 2019, 20:59

BrianDS skrev:
1. okt 2019, 20:54
VWAU skrev:Dem der har el-biler glemmer det meget store værditab når de "regner".
En Golf 1,4 TSI Highline fra 2013 med 40.000 på tælleren vil have tabt langt mindre end en el-bil i samme prisklasse:
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/nissa ... 5d/4448023
Interessant, i mange elbil fora mener man jo det er elbilerne der holder værdien bedst.
På kort sigt ja, men batteriteknologiens fremskridt gør at dem med forældet batteriteknologi styrtdykker i pris.
Ikke kun kapaciteten men i højere grad ladehastigheden gør forskellen.
These users thanked the author VWAU for the post:
BrianDS

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"