VW ID.3 lanceret
- DanielB12
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4955
- Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 4445 times
- Been thanked: 1963 times
- Kontakt:
Re: VW ID.3 lanceret
Nej. Trækket er kun til en cykelholdet, med maks kugletryk på 55 kg.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.
Re: VW ID.3 lanceret
ID.3 må pt. kun trække en cykel, man kunne da håbe i fremtiden at den må trække noget ala Tesla 3 så den kunne klare de fleste mennesker trailer behov.
ID.4 derimod ser ud til at må trække min. 1200 kg, så skal du have trailer efter er du pt nødt til at gå "tal" op
- VWAU
- Medlem
- Indlæg: 1258
- Tilmeldt: 21. maj 2019, 20:14
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 229 times
- Been thanked: 649 times
Re: VW ID.3 lanceret
Af de Volkswagen Golf der udbydes på mobile.de er kun 17% forsynet med "træk". Kigger jeg ud på vores vej (forstadskvarter i København) er det nogenlunde samme andel af bilerne i Golf-størrelse der har træk og tendensen er faldende. Jeg gætter på at el-bils købere (Golf-størrelse) har endnu mindre interesse for "træk".
Det med at mange (tæt på alle) har "træk" er nok mere eller mindre et jysk fænomen.
Volkswagen har vel vurderet, at de ikke mister ret mange kunder ved ikke at udbyde "træk" på en ID.3.
- Korreborg
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3406
- Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 580 times
- Been thanked: 876 times
Re: VW ID.3 lanceret
Umiddelbart har min 80% på vores vej træk.
Min lillebror har ikke længere, da han lige har fået en hybrid.
Ellers kan jeg ikke lige komme på nogle i min nærmeste familie der ikke har.
Altså jo, bil nr2 har som regel ikke, da det er minibiler, men det er jo nok et jyde fænomen
Min lillebror har ikke længere, da han lige har fået en hybrid.
Ellers kan jeg ikke lige komme på nogle i min nærmeste familie der ikke har.
Altså jo, bil nr2 har som regel ikke, da det er minibiler, men det er jo nok et jyde fænomen
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
- DanielB12
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4955
- Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 4445 times
- Been thanked: 1963 times
- Kontakt:
Re: VW ID.3 lanceret
Ja, præcis. Man skal jo tænke på at en Id.3 størrelsesmæssigt i lande uden en latterlig registeringsafgift oftest er bil nr. 2 eller en bybil.. ID.3 er primært tiltænkt folk i byerne, og hverken decideret børnefamilier eller som den primære bil til villa-ejerne..
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.
Re: VW ID.3 lanceret
Hvis vi tager din statistik, og går ud fra at VW vil have Id.3 til at være den nye "golf", så vil det være en meget underlig økonomisk beslutning fra VW.VWAU skrev: ↑28. sep 2020, 08:34Af de Volkswagen Golf der udbydes på mobile.de er kun 17% forsynet med "træk". Kigger jeg ud på vores vej (forstadskvarter i København) er det nogenlunde samme andel af bilerne i Golf-størrelse der har træk og tendensen er faldende. Jeg gætter på at el-bils købere (Golf-størrelse) har endnu mindre interesse for "træk".
Det med at mange (tæt på alle) har "træk" er nok mere eller mindre et jysk fænomen.
Volkswagen har vel vurderet, at de ikke mister ret mange kunder ved ikke at udbyde "træk" på en ID.3.
Hvis vi tager tallene fra VW tyskland, så blev der i 2019 indregistreret 204.550 golfer sidste år.
Så alene i Tyskland skulle VW så tage en beslutning der betød at de ville sælge 34.773 færre biler om året (baseret på de 17%), det tvivler jeg på de går med til, og det er kun i Tyskland. Så mister de også salget rigtig mange andre steder i Europe på vel nogle tilsvarende?
Tror nærmere forklaringen skal findes på at de har været nødt til at fokusere på bare at få en bil klar og så har man måtte skære nogle ting fra og fokusere på andre steder
https://www.statista.com/statistics/416 ... n-germany/
Disclaimer: med risiko for forkert data, linket er fra google, så om det er validt kan jeg ikke garantere
Dertil i øvrig omkring din optælling af biler, så er tallet ifølge den her artikel fra 2015 meget langt fra det du er kommet frem til.
https://www.berlingske.dk/samfund/jo-de ... -i-jyllandVi kører som vi bor
Andelen af træk per bil er størst og næsten lige stor i Jylland (86 pct.), på Fyn (86 pct.) og på Sjælland (85 pct.). I indre København er andelen af bilister med krog 75 pct. og i Storkøbenhavn 78 pct.
Og ejerskab af en bil eller ej er et af de punkter, hvor der ser ud til at være mest klokkeklar regional forskel på danskerne. Københavnerne er dem, der helst undværer bilen, men i alle regionerne kan man se, at antallet af biler falder med en højere bebyggelsesprocent.
Målt på bilforsikringen udviser kilometerdækningen faktisk en større regional forskel end anhængertrækket. Jyderne kører 25 pct. længere end københavnere og ti pct. længere end fynboer. Til gengæld er bilerne nogenlunde lige gamle i hele landet, i gennemsnit otte-ni år.
- These users thanked the author martinta for the post:
- BrianDS
Re: VW ID.3 lanceret
Er du sikker på den der? I dag er prisen uden afgift, og sammenligner vi ID.3 med udlandet, så er den jo voldsomt dyr over eks. en golf, Audi A3 ol.DanielB12 skrev: ↑28. sep 2020, 08:56Ja, præcis. Man skal jo tænke på at en Id.3 størrelsesmæssigt i lande uden en latterlig registeringsafgift oftest er bil nr. 2 eller en bybil.. ID.3 er primært tiltænkt folk i byerne, og hverken decideret børnefamilier eller som den primære bil til villa-ejerne..
Eks. starter en golf i tyskland på 19.000€ kontra en ID.3 med 35.574€ Det er stadig næsten dobbelt op - for bil nummer 2.
- These users thanked the author martinta for the post:
- BrianDS
- DanielB12
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4955
- Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 4445 times
- Been thanked: 1963 times
- Kontakt:
Re: VW ID.3 lanceret
Jeg tænker kun størrelse, ikke pris. Men de regner dog med, VW, at det i tyskland er idealister som vil have en miljømæssig bil, og så gerne vil betale dét ekstra. Salgstallene i tyskland skulle vidst være ret så gode.martinta skrev: ↑28. sep 2020, 09:02Er du sikker på den der? I dag er prisen uden afgift, og sammenligner vi ID.3 med udlandet, så er den jo voldsomt dyr over eks. en golf, Audi A3 ol.DanielB12 skrev: ↑28. sep 2020, 08:56Ja, præcis. Man skal jo tænke på at en Id.3 størrelsesmæssigt i lande uden en latterlig registeringsafgift oftest er bil nr. 2 eller en bybil.. ID.3 er primært tiltænkt folk i byerne, og hverken decideret børnefamilier eller som den primære bil til villa-ejerne..
Eks. starter en golf i tyskland på 19.000€ kontra en ID.3 med 35.574€ Det er stadig næsten dobbelt op - for bil nummer 2.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.
Re: VW ID.3 lanceret
Præciserer lige Jeg er ikke i tvivl om den sælger, det jeg har svært ved at være enig i er at den i Tyskland bliver opfattet som bil nummer 2. Tænker der er mange som køber den som primær bil, dels pga. pladsen (til børn) og nok også med et hint til miljøet, men at de skulle vælge den som bil nummer 2 virker for mig meget ulogisk.DanielB12 skrev: ↑28. sep 2020, 09:06Jeg tænker kun størrelse, ikke pris. Men de regner dog med, VW, at det i tyskland er idealister som vil have en miljømæssig bil, og så gerne vil betale dét ekstra. Salgstallene i tyskland skulle vidst være ret så gode.martinta skrev: ↑28. sep 2020, 09:02Er du sikker på den der? I dag er prisen uden afgift, og sammenligner vi ID.3 med udlandet, så er den jo voldsomt dyr over eks. en golf, Audi A3 ol.DanielB12 skrev: ↑28. sep 2020, 08:56
Ja, præcis. Man skal jo tænke på at en Id.3 størrelsesmæssigt i lande uden en latterlig registeringsafgift oftest er bil nr. 2 eller en bybil.. ID.3 er primært tiltænkt folk i byerne, og hverken decideret børnefamilier eller som den primære bil til villa-ejerne..
Eks. starter en golf i tyskland på 19.000€ kontra en ID.3 med 35.574€ Det er stadig næsten dobbelt op - for bil nummer 2.
- Dakota
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2770
- Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Frederiksberg
- Has thanked: 200 times
- Been thanked: 399 times
Re: VW ID.3 lanceret
Men det giver vel i sig selv ret god mening at der er forskel, men at forskellen skulle være så stor som tidligere beskrevet ser ikke ud til at være korrekt.
Bor du i København bor du sandsynligvis (men ikke nødvendigvis) i en etage egendom, i den egendom har du dels ikke plads til at have en trailer stående, på samme tid har du ikke samme behov for at passe have mm, som du har i en villa med 1.000 m2 grund til. På samme tid skal du typisk ikke vedligeholde det udvendige da det er noget ejerforeningen i ejendommen tager sig af -forudsat man er ejer).
Dette betaler man sig fra.
Hvis du bor i de fleste andre byer (det gælder ikke kun jylland, men også sjælland), så bor du med større sandsynlighed i et hus, rækkehus el. hvor der er noget have der skal passes, og plads til at have den stående.
Så ja, tallet er lavere i københavn, alt andet ville da være underligt, men derfor ser jeg da jævnligt når jeg er i københavn biler med en Boxit eller freetrailer bagpå Så nogle har det jo tydeligvis.
Men derfor kan du jo i de fleste tilfælde uden for københavn sagtens klare dig med en ID.3, men dem der har en villa går muligvis udenom den pga. den manglende mulighed for træk. De daglige kilometer vil den jo i langt de fleste tilfælde sagtens kunne klare.
Derfra er deres eneste alternativer jo ID.4, Skoda enyaq eller Tesla Model 3 - alle disse er en god sjat dyrere end ID.3 - og dertil noget dyrere end en tilsvarende ICE bil.
- These users thanked the author martinta for the post:
- BrianDS
- DanielB12
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4955
- Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 4445 times
- Been thanked: 1963 times
- Kontakt:
Re: VW ID.3 lanceret
Jeg tager kun udgangspunkt i hvad VW i Tyskland mener er hovedsegmentet.martinta skrev: ↑28. sep 2020, 09:22
Præciserer lige Jeg er ikke i tvivl om den sælger, det jeg har svært ved at være enig i er at den i Tyskland bliver opfattet som bil nummer 2. Tænker der er mange som køber den som primær bil, dels pga. pladsen (til børn) og nok også med et hint til miljøet, men at de skulle vælge den som bil nummer 2 virker for mig meget ulogisk.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.
Re: VW ID.3 lanceret
Intern viden, eller noget der er offentligt et eller andet sted?DanielB12 skrev: ↑28. sep 2020, 09:36Jeg tager kun udgangspunkt i hvad VW i Tyskland mener er hovedsegmentet.martinta skrev: ↑28. sep 2020, 09:22
Præciserer lige Jeg er ikke i tvivl om den sælger, det jeg har svært ved at være enig i er at den i Tyskland bliver opfattet som bil nummer 2. Tænker der er mange som køber den som primær bil, dels pga. pladsen (til børn) og nok også med et hint til miljøet, men at de skulle vælge den som bil nummer 2 virker for mig meget ulogisk.
- Mathiasen
- Medlem
- Indlæg: 517
- Tilmeldt: 8. dec 2009, 19:25
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 160 times
- Been thanked: 167 times
Re: VW ID.3 lanceret
At man ikke kan se trækket er jo ikke ensbetydende med at det ikke er der.
De sidste par biler jeg har haft har alle haft aftageligt træk.
De sidste par biler jeg har haft har alle haft aftageligt træk.
Skoda Fabia Combi 1.6 TDI 90 2010
- Dakota
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2770
- Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Frederiksberg
- Has thanked: 200 times
- Been thanked: 399 times
Re: VW ID.3 lanceret
Der er åbenbart nogle tal for det og de er højere for Kbh end hvad jeg havde troet: https://www.berlingske.dk/samfund/jo-de ... -i-jylland
Jeg havde skudt det til meget, meget lavere i Kbh. For det er måske maksimalt hver 3-4. bil på vejene jeg ser med krog.Andelen af træk per bil er størst og næsten lige stor i Jylland (86 pct.), på Fyn (86 pct.) og på Sjælland (85 pct.). I indre København er andelen af bilister med krog 75 pct. og i Storkøbenhavn 78 pct.
Re: VW ID.3 lanceret
Refererede også til den der tidligere, men må nok indrømme jeg synes de tal er meget høje. Specielt når man tænker ind at mange jo har mere end en bil, og typisk er bil nummer 2 jo en mindre bil ala C1, Citigo, up ol. som ikke må trække noget - hvor et evt. træk kun kan bruges til at hente cykler.Dakota skrev: ↑28. sep 2020, 09:51Der er åbenbart nogle tal for det og de er højere for Kbh end hvad jeg havde troet: https://www.berlingske.dk/samfund/jo-de ... -i-jylland
Jeg havde skudt det til meget, meget lavere i Kbh. For det er måske maksimalt hver 3-4. bil på vejene jeg ser med krog.Andelen af træk per bil er størst og næsten lige stor i Jylland (86 pct.), på Fyn (86 pct.) og på Sjælland (85 pct.). I indre København er andelen af bilister med krog 75 pct. og i Storkøbenhavn 78 pct.
Hvis jeg tæller på vores vej (og jeg bor 30 km. vest for aarhus i et villa kvarter). Så er fortælingen som følger
biler med træk: 17
Biler uden træk: 10
Dette er ud af 13 hustande
Heraf skal det siges at jeg har talt alle biler med, inkl. de 2 der har en Mustang holdende i garagen.
- DanielB12
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4955
- Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 4445 times
- Been thanked: 1963 times
- Kontakt:
Re: VW ID.3 lanceret
Den kan monteres med træk, men kun godkendt til cykelholder, med et kugletryk på 55 kg, så vel kun et par elcykler.
Det er internt, fra sælgertræningen.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.
Re: VW ID.3 lanceret
Tror mere det var en kommentar til træk optællingen fra tidligere end Id.3
Gør det jo ret svært at kommentere på, det må i givetfald være fokuseret på den velhavne del af tyskerne. Der er rigtig mange tyskere som lever på kanten af fattigdom, selv mellemindkomst mennesker kører jo ikke med 2 store VW'er eller Audier, de har måske 2 biler, men som i danmark har de en dyr og en billig - og siden ID.3 er en dyr vogn i Tyskland kan jeg virkelig undre mig over den forventning til at den bliver bil nr. 2
Ville gerne skrive at vi ser om verden kommer til at se sådan ud, men tvivler på vi får nogle detaljerede tal til at underbygge det ene eller det andet.
- These users thanked the author martinta for the post:
- DanielB12
- DanielB12
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4955
- Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 4445 times
- Been thanked: 1963 times
- Kontakt:
Re: VW ID.3 lanceret
Det handler vel lige så meget om brandingværdi ift mærket, ift. realiteten af salget.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.
- AU-R8
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5842
- Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 293 times
Re: VW ID.3 lanceret
Mon ikke de ca 80 % kun er de biler der kan have en synsfri sammenkobling på i systemet op mod dem der har.martinta skrev: ↑28. sep 2020, 09:59Refererede også til den der tidligere, men må nok indrømme jeg synes de tal er meget høje. Specielt når man tænker ind at mange jo har mere end en bil, og typisk er bil nummer 2 jo en mindre bil ala C1, Citigo, up ol. som ikke må trække noget - hvor et evt. træk kun kan bruges til at hente cykler.Dakota skrev: ↑28. sep 2020, 09:51Der er åbenbart nogle tal for det og de er højere for Kbh end hvad jeg havde troet: https://www.berlingske.dk/samfund/jo-de ... -i-jylland
Jeg havde skudt det til meget, meget lavere i Kbh. For det er måske maksimalt hver 3-4. bil på vejene jeg ser med krog.Andelen af træk per bil er størst og næsten lige stor i Jylland (86 pct.), på Fyn (86 pct.) og på Sjælland (85 pct.). I indre København er andelen af bilister med krog 75 pct. og i Storkøbenhavn 78 pct.
Hvis jeg tæller på vores vej (og jeg bor 30 km. vest for aarhus i et villa kvarter). Så er fortælingen som følger
biler med træk: 17
Biler uden træk: 10
Dette er ud af 13 hustande
Heraf skal det siges at jeg har talt alle biler med, inkl. de 2 der har en Mustang holdende i garagen.
Tænker der er så mange småbiler der ikke kan få træk på så der må være noget galt i de tal i %
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10875
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 664 times
- Been thanked: 1904 times
Re: VW ID.3 lanceret
Det er vel svært at tælle på den måde; nogle biler kan jo have aftageligt eller svingbart træk. Og jeg går ikke ud fra, at du har "kigget under kofangeren på alle fire" på allemartinta skrev: ↑28. sep 2020, 09:59Refererede også til den der tidligere, men må nok indrømme jeg synes de tal er meget høje. Specielt når man tænker ind at mange jo har mere end en bil, og typisk er bil nummer 2 jo en mindre bil ala C1, Citigo, up ol. som ikke må trække noget - hvor et evt. træk kun kan bruges til at hente cykler.Dakota skrev: ↑28. sep 2020, 09:51Der er åbenbart nogle tal for det og de er højere for Kbh end hvad jeg havde troet: https://www.berlingske.dk/samfund/jo-de ... -i-jylland
Jeg havde skudt det til meget, meget lavere i Kbh. For det er måske maksimalt hver 3-4. bil på vejene jeg ser med krog.Andelen af træk per bil er størst og næsten lige stor i Jylland (86 pct.), på Fyn (86 pct.) og på Sjælland (85 pct.). I indre København er andelen af bilister med krog 75 pct. og i Storkøbenhavn 78 pct.
Hvis jeg tæller på vores vej (og jeg bor 30 km. vest for aarhus i et villa kvarter). Så er fortælingen som følger
biler med træk: 17
Biler uden træk: 10
Dette er ud af 13 hustande
Heraf skal det siges at jeg har talt alle biler med, inkl. de 2 der har en Mustang holdende i garagen.
Re: VW ID.3 lanceret
True, lige i det her tilfælde er jeg dog sikker på 90% af tilfældende vi bor i et nybyggerkvarter, så alle kender alle.GaSelle skrev: ↑28. sep 2020, 14:55Det er vel svært at tælle på den måde; nogle biler kan jo have aftageligt eller svingbart træk. Og jeg går ikke ud fra, at du har "kigget under kofangeren på alle fire" på allemartinta skrev: ↑28. sep 2020, 09:59Refererede også til den der tidligere, men må nok indrømme jeg synes de tal er meget høje. Specielt når man tænker ind at mange jo har mere end en bil, og typisk er bil nummer 2 jo en mindre bil ala C1, Citigo, up ol. som ikke må trække noget - hvor et evt. træk kun kan bruges til at hente cykler.Dakota skrev: ↑28. sep 2020, 09:51Der er åbenbart nogle tal for det og de er højere for Kbh end hvad jeg havde troet: https://www.berlingske.dk/samfund/jo-de ... -i-jylland
Jeg havde skudt det til meget, meget lavere i Kbh. For det er måske maksimalt hver 3-4. bil på vejene jeg ser med krog.
Hvis jeg tæller på vores vej (og jeg bor 30 km. vest for aarhus i et villa kvarter). Så er fortælingen som følger
biler med træk: 17
Biler uden træk: 10
Dette er ud af 13 hustande
Heraf skal det siges at jeg har talt alle biler med, inkl. de 2 der har en Mustang holdende i garagen.
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10875
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 664 times
- Been thanked: 1904 times
Re: VW ID.3 lanceret
Samme her, men tror sq alligevel ikke jeg kender alle beboeres holdninger til trækmartinta skrev: ↑28. sep 2020, 19:22True, lige i det her tilfælde er jeg dog sikker på 90% af tilfældende vi bor i et nybyggerkvarter, så alle kender alle.GaSelle skrev: ↑28. sep 2020, 14:55Det er vel svært at tælle på den måde; nogle biler kan jo have aftageligt eller svingbart træk. Og jeg går ikke ud fra, at du har "kigget under kofangeren på alle fire" på allemartinta skrev: ↑28. sep 2020, 09:59
Refererede også til den der tidligere, men må nok indrømme jeg synes de tal er meget høje. Specielt når man tænker ind at mange jo har mere end en bil, og typisk er bil nummer 2 jo en mindre bil ala C1, Citigo, up ol. som ikke må trække noget - hvor et evt. træk kun kan bruges til at hente cykler.
Hvis jeg tæller på vores vej (og jeg bor 30 km. vest for aarhus i et villa kvarter). Så er fortælingen som følger
biler med træk: 17
Biler uden træk: 10
Dette er ud af 13 hustande
Heraf skal det siges at jeg har talt alle biler med, inkl. de 2 der har en Mustang holdende i garagen.
-
- Medlem
- Indlæg: 762
- Tilmeldt: 1. maj 2012, 18:49
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 159 times
- Been thanked: 249 times
Re: VW ID.3 lanceret
Må sige at jeg er oprigtig spændt på hvor mange ID3’er VW kommer af med på privatleasing programmet.
Nuværende priser er givet baseret på eksisterende afgifter, men til de priser skal man godt nok være vild efter at køre elbil!??
Nuværende priser er givet baseret på eksisterende afgifter, men til de priser skal man godt nok være vild efter at køre elbil!??
.
- _Jensen
- Medlem
- Indlæg: 1382
- Tilmeldt: 15. jul 2015, 19:27
- Geografisk region: Bornholm
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 88 times
- Been thanked: 421 times
Re: VW ID.3 lanceret
Enig
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Bh John
2024 Xpeng G9 Performens
2022 ID.4 GTX
2019 Tiguan 2.0 TDI IQ.Drive 150 HK DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI Highline 150 HK DSG
2016 Golf Variant 1.4 TSI Comfortline 125 HK DSG
2024 Xpeng G9 Performens
2022 ID.4 GTX
2019 Tiguan 2.0 TDI IQ.Drive 150 HK DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI Highline 150 HK DSG
2016 Golf Variant 1.4 TSI Comfortline 125 HK DSG
- VWAU
- Medlem
- Indlæg: 1258
- Tilmeldt: 21. maj 2019, 20:14
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 229 times
- Been thanked: 649 times
Re: VW ID.3 lanceret
Der er 1091 Golf 7 til salg på Bilbasen.
178 med aftageligt træk (16%)
276 med fast træk (25%)
De tal fra Berlingske er helt i skoven.
178 med aftageligt træk (16%)
276 med fast træk (25%)
De tal fra Berlingske er helt i skoven.
- Dakota
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2770
- Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Frederiksberg
- Has thanked: 200 times
- Been thanked: 399 times
Re: VW ID.3 lanceret
Det tror jeg du har helt ret i. Bare et kig på parkeringspladsen ved min ejendom (Frederiksberg) siger at maksimalt 20% har synligt træk.
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6046
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6471 times
- Been thanked: 1649 times
VW ID.3 lanceret
Og så er der i Jylland hvor (næsten) alle husstande har mindst én bil med trækDakota skrev:Det tror jeg du har helt ret i. Bare et kig på parkeringspladsen ved min ejendom (Frederiksberg) siger at maksimalt 20% har synligt træk.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK