VW ID.3 lanceret

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Brugeravatar
Mathiasen
Medlem
Indlæg: 516
Tilmeldt: 8. dec 2009, 19:25
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 160 times
Been thanked: 167 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af Mathiasen » 28. sep 2020, 06:25

Må ID.3 egentlig trække en brugbar trailer?
Skoda Fabia Combi 1.6 TDI 90 2010

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4949
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4438 times
Been thanked: 1957 times
Kontakt:

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af DanielB12 » 28. sep 2020, 06:29

Mathiasen skrev:
28. sep 2020, 06:25
Må ID.3 egentlig trække en brugbar trailer?
Nej. Trækket er kun til en cykelholdet, med maks kugletryk på 55 kg.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

martinta
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af martinta » 28. sep 2020, 07:02

Mathiasen skrev:
28. sep 2020, 06:25
Må ID.3 egentlig trække en brugbar trailer?
ID.3 må pt. kun trække en cykel, man kunne da håbe i fremtiden at den må trække noget ala Tesla 3 så den kunne klare de fleste mennesker trailer behov.

ID.4 derimod ser ud til at må trække min. 1200 kg, så skal du have trailer efter er du pt nødt til at gå "tal" op ;) :)

Brugeravatar
VWAU
Medlem
Indlæg: 1247
Tilmeldt: 21. maj 2019, 20:14
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 225 times
Been thanked: 641 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af VWAU » 28. sep 2020, 08:34

martinta skrev:
28. sep 2020, 07:02
ID.3 må pt. kun trække en cykel, man kunne da håbe i fremtiden at den må trække noget ala Tesla 3 så den kunne klare de fleste mennesker trailer behov.
Af de Volkswagen Golf der udbydes på mobile.de er kun 17% forsynet med "træk". Kigger jeg ud på vores vej (forstadskvarter i København) er det nogenlunde samme andel af bilerne i Golf-størrelse der har træk og tendensen er faldende. Jeg gætter på at el-bils købere (Golf-størrelse) har endnu mindre interesse for "træk".
Det med at mange (tæt på alle) har "træk" er nok mere eller mindre et jysk fænomen.
Volkswagen har vel vurderet, at de ikke mister ret mange kunder ved ikke at udbyde "træk" på en ID.3.

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3406
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 580 times
Been thanked: 876 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af Korreborg » 28. sep 2020, 08:52

Umiddelbart har min 80% på vores vej træk.

Min lillebror har ikke længere, da han lige har fået en hybrid.
Ellers kan jeg ikke lige komme på nogle i min nærmeste familie der ikke har.

Altså jo, bil nr2 har som regel ikke, da det er minibiler, men det er jo nok et jyde fænomen
These users thanked the author Korreborg for the post:
BrianDS
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4949
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4438 times
Been thanked: 1957 times
Kontakt:

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af DanielB12 » 28. sep 2020, 08:56

VWAU skrev:
28. sep 2020, 08:34
Volkswagen har vel vurderet, at de ikke mister ret mange kunder ved ikke at udbyde "træk" på en ID.3.
Ja, præcis. Man skal jo tænke på at en Id.3 størrelsesmæssigt i lande uden en latterlig registeringsafgift oftest er bil nr. 2 eller en bybil.. ID.3 er primært tiltænkt folk i byerne, og hverken decideret børnefamilier eller som den primære bil til villa-ejerne..
These users thanked the author DanielB12 for the post:
BrianDS
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

martinta
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af martinta » 28. sep 2020, 08:59

VWAU skrev:
28. sep 2020, 08:34
martinta skrev:
28. sep 2020, 07:02
ID.3 må pt. kun trække en cykel, man kunne da håbe i fremtiden at den må trække noget ala Tesla 3 så den kunne klare de fleste mennesker trailer behov.
Af de Volkswagen Golf der udbydes på mobile.de er kun 17% forsynet med "træk". Kigger jeg ud på vores vej (forstadskvarter i København) er det nogenlunde samme andel af bilerne i Golf-størrelse der har træk og tendensen er faldende. Jeg gætter på at el-bils købere (Golf-størrelse) har endnu mindre interesse for "træk".
Det med at mange (tæt på alle) har "træk" er nok mere eller mindre et jysk fænomen.
Volkswagen har vel vurderet, at de ikke mister ret mange kunder ved ikke at udbyde "træk" på en ID.3.
Hvis vi tager din statistik, og går ud fra at VW vil have Id.3 til at være den nye "golf", så vil det være en meget underlig økonomisk beslutning fra VW.

Hvis vi tager tallene fra VW tyskland, så blev der i 2019 indregistreret 204.550 golfer sidste år.

Så alene i Tyskland skulle VW så tage en beslutning der betød at de ville sælge 34.773 færre biler om året (baseret på de 17%), det tvivler jeg på de går med til, og det er kun i Tyskland. Så mister de også salget rigtig mange andre steder i Europe på vel nogle tilsvarende?

Tror nærmere forklaringen skal findes på at de har været nødt til at fokusere på bare at få en bil klar og så har man måtte skære nogle ting fra og fokusere på andre steder

https://www.statista.com/statistics/416 ... n-germany/
Disclaimer: med risiko for forkert data, linket er fra google, så om det er validt kan jeg ikke garantere

Dertil i øvrig omkring din optælling af biler, så er tallet ifølge den her artikel fra 2015 meget langt fra det du er kommet frem til.
Vi kører som vi bor
Andelen af træk per bil er størst og næsten lige stor i Jylland (86 pct.), på Fyn (86 pct.) og på Sjælland (85 pct.). I indre København er andelen af bilister med krog 75 pct. og i Storkøbenhavn 78 pct.

Og ejerskab af en bil eller ej er et af de punkter, hvor der ser ud til at være mest klokkeklar regional forskel på danskerne. Københavnerne er dem, der helst undværer bilen, men i alle regionerne kan man se, at antallet af biler falder med en højere bebyggelsesprocent.

Målt på bilforsikringen udviser kilometerdækningen faktisk en større regional forskel end anhængertrækket. Jyderne kører 25 pct. længere end københavnere og ti pct. længere end fynboer. Til gengæld er bilerne nogenlunde lige gamle i hele landet, i gennemsnit otte-ni år.
https://www.berlingske.dk/samfund/jo-de ... -i-jylland
These users thanked the author martinta for the post:
BrianDS

martinta
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af martinta » 28. sep 2020, 09:02

DanielB12 skrev:
28. sep 2020, 08:56
VWAU skrev:
28. sep 2020, 08:34
Volkswagen har vel vurderet, at de ikke mister ret mange kunder ved ikke at udbyde "træk" på en ID.3.
Ja, præcis. Man skal jo tænke på at en Id.3 størrelsesmæssigt i lande uden en latterlig registeringsafgift oftest er bil nr. 2 eller en bybil.. ID.3 er primært tiltænkt folk i byerne, og hverken decideret børnefamilier eller som den primære bil til villa-ejerne..
Er du sikker på den der? I dag er prisen uden afgift, og sammenligner vi ID.3 med udlandet, så er den jo voldsomt dyr over eks. en golf, Audi A3 ol.

Eks. starter en golf i tyskland på 19.000€ kontra en ID.3 med 35.574€ Det er stadig næsten dobbelt op - for bil nummer 2.
These users thanked the author martinta for the post:
BrianDS

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4949
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4438 times
Been thanked: 1957 times
Kontakt:

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af DanielB12 » 28. sep 2020, 09:06

martinta skrev:
28. sep 2020, 09:02
DanielB12 skrev:
28. sep 2020, 08:56
VWAU skrev:
28. sep 2020, 08:34
Volkswagen har vel vurderet, at de ikke mister ret mange kunder ved ikke at udbyde "træk" på en ID.3.
Ja, præcis. Man skal jo tænke på at en Id.3 størrelsesmæssigt i lande uden en latterlig registeringsafgift oftest er bil nr. 2 eller en bybil.. ID.3 er primært tiltænkt folk i byerne, og hverken decideret børnefamilier eller som den primære bil til villa-ejerne..
Er du sikker på den der? I dag er prisen uden afgift, og sammenligner vi ID.3 med udlandet, så er den jo voldsomt dyr over eks. en golf, Audi A3 ol.

Eks. starter en golf i tyskland på 19.000€ kontra en ID.3 med 35.574€ Det er stadig næsten dobbelt op - for bil nummer 2.
Jeg tænker kun størrelse, ikke pris. Men de regner dog med, VW, at det i tyskland er idealister som vil have en miljømæssig bil, og så gerne vil betale dét ekstra. Salgstallene i tyskland skulle vidst være ret så gode.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

martinta
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af martinta » 28. sep 2020, 09:22

DanielB12 skrev:
28. sep 2020, 09:06
martinta skrev:
28. sep 2020, 09:02
DanielB12 skrev:
28. sep 2020, 08:56

Ja, præcis. Man skal jo tænke på at en Id.3 størrelsesmæssigt i lande uden en latterlig registeringsafgift oftest er bil nr. 2 eller en bybil.. ID.3 er primært tiltænkt folk i byerne, og hverken decideret børnefamilier eller som den primære bil til villa-ejerne..
Er du sikker på den der? I dag er prisen uden afgift, og sammenligner vi ID.3 med udlandet, så er den jo voldsomt dyr over eks. en golf, Audi A3 ol.

Eks. starter en golf i tyskland på 19.000€ kontra en ID.3 med 35.574€ Det er stadig næsten dobbelt op - for bil nummer 2.
Jeg tænker kun størrelse, ikke pris. Men de regner dog med, VW, at det i tyskland er idealister som vil have en miljømæssig bil, og så gerne vil betale dét ekstra. Salgstallene i tyskland skulle vidst være ret så gode.
Præciserer lige :) Jeg er ikke i tvivl om den sælger, det jeg har svært ved at være enig i er at den i Tyskland bliver opfattet som bil nummer 2. Tænker der er mange som køber den som primær bil, dels pga. pladsen (til børn) og nok også med et hint til miljøet, men at de skulle vælge den som bil nummer 2 virker for mig meget ulogisk.

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af Dakota » 28. sep 2020, 09:28

Korreborg skrev:
28. sep 2020, 08:52
Umiddelbart har min 80% på vores vej træk. Min lillebror har ikke længere, da han lige har fået en hybrid. Ellers kan jeg ikke lige komme på nogle i min nærmeste familie der ikke har.
Korreborg skrev:
28. sep 2020, 08:52
Korreborg
Indlæg: 2744
Geografisk region: Vestjylland
There you go :D

martinta
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af martinta » 28. sep 2020, 09:33

Dakota skrev:
28. sep 2020, 09:28
Korreborg skrev:
28. sep 2020, 08:52
Umiddelbart har min 80% på vores vej træk. Min lillebror har ikke længere, da han lige har fået en hybrid. Ellers kan jeg ikke lige komme på nogle i min nærmeste familie der ikke har.
Korreborg skrev:
28. sep 2020, 08:52
Korreborg
Indlæg: 2744
Geografisk region: Vestjylland
There you go :D
Men det giver vel i sig selv ret god mening at der er forskel, men at forskellen skulle være så stor som tidligere beskrevet ser ikke ud til at være korrekt.

Bor du i København bor du sandsynligvis (men ikke nødvendigvis) i en etage egendom, i den egendom har du dels ikke plads til at have en trailer stående, på samme tid har du ikke samme behov for at passe have mm, som du har i en villa med 1.000 m2 grund til. På samme tid skal du typisk ikke vedligeholde det udvendige da det er noget ejerforeningen i ejendommen tager sig af -forudsat man er ejer).

Dette betaler man sig fra.

Hvis du bor i de fleste andre byer (det gælder ikke kun jylland, men også sjælland), så bor du med større sandsynlighed i et hus, rækkehus el. hvor der er noget have der skal passes, og plads til at have den stående.

Så ja, tallet er lavere i københavn, alt andet ville da være underligt, men derfor ser jeg da jævnligt når jeg er i københavn biler med en Boxit eller freetrailer bagpå ;-) Så nogle har det jo tydeligvis.

Men derfor kan du jo i de fleste tilfælde uden for københavn sagtens klare dig med en ID.3, men dem der har en villa går muligvis udenom den pga. den manglende mulighed for træk. De daglige kilometer vil den jo i langt de fleste tilfælde sagtens kunne klare.

Derfra er deres eneste alternativer jo ID.4, Skoda enyaq eller Tesla Model 3 - alle disse er en god sjat dyrere end ID.3 - og dertil noget dyrere end en tilsvarende ICE bil.
These users thanked the author martinta for the post:
BrianDS

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4949
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4438 times
Been thanked: 1957 times
Kontakt:

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af DanielB12 » 28. sep 2020, 09:36

martinta skrev:
28. sep 2020, 09:22

Præciserer lige :) Jeg er ikke i tvivl om den sælger, det jeg har svært ved at være enig i er at den i Tyskland bliver opfattet som bil nummer 2. Tænker der er mange som køber den som primær bil, dels pga. pladsen (til børn) og nok også med et hint til miljøet, men at de skulle vælge den som bil nummer 2 virker for mig meget ulogisk.
Jeg tager kun udgangspunkt i hvad VW i Tyskland mener er hovedsegmentet.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

martinta
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af martinta » 28. sep 2020, 09:37

DanielB12 skrev:
28. sep 2020, 09:36
martinta skrev:
28. sep 2020, 09:22

Præciserer lige :) Jeg er ikke i tvivl om den sælger, det jeg har svært ved at være enig i er at den i Tyskland bliver opfattet som bil nummer 2. Tænker der er mange som køber den som primær bil, dels pga. pladsen (til børn) og nok også med et hint til miljøet, men at de skulle vælge den som bil nummer 2 virker for mig meget ulogisk.
Jeg tager kun udgangspunkt i hvad VW i Tyskland mener er hovedsegmentet.
Intern viden, eller noget der er offentligt et eller andet sted?

Brugeravatar
Mathiasen
Medlem
Indlæg: 516
Tilmeldt: 8. dec 2009, 19:25
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 160 times
Been thanked: 167 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af Mathiasen » 28. sep 2020, 09:48

At man ikke kan se trækket er jo ikke ensbetydende med at det ikke er der.

De sidste par biler jeg har haft har alle haft aftageligt træk.
These users thanked the author Mathiasen for the post:
BrianDS
Skoda Fabia Combi 1.6 TDI 90 2010

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af Dakota » 28. sep 2020, 09:51

Der er åbenbart nogle tal for det og de er højere for Kbh end hvad jeg havde troet: https://www.berlingske.dk/samfund/jo-de ... -i-jylland
Andelen af træk per bil er størst og næsten lige stor i Jylland (86 pct.), på Fyn (86 pct.) og på Sjælland (85 pct.). I indre København er andelen af bilister med krog 75 pct. og i Storkøbenhavn 78 pct.
Jeg havde skudt det til meget, meget lavere i Kbh. For det er måske maksimalt hver 3-4. bil på vejene jeg ser med krog.
These users thanked the author Dakota for the post (total 2):
DanielB12BrianDS

martinta
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af martinta » 28. sep 2020, 09:59

Dakota skrev:
28. sep 2020, 09:51
Der er åbenbart nogle tal for det og de er højere for Kbh end hvad jeg havde troet: https://www.berlingske.dk/samfund/jo-de ... -i-jylland
Andelen af træk per bil er størst og næsten lige stor i Jylland (86 pct.), på Fyn (86 pct.) og på Sjælland (85 pct.). I indre København er andelen af bilister med krog 75 pct. og i Storkøbenhavn 78 pct.
Jeg havde skudt det til meget, meget lavere i Kbh. For det er måske maksimalt hver 3-4. bil på vejene jeg ser med krog.
Refererede også til den der tidligere, men må nok indrømme jeg synes de tal er meget høje. Specielt når man tænker ind at mange jo har mere end en bil, og typisk er bil nummer 2 jo en mindre bil ala C1, Citigo, up ol. som ikke må trække noget - hvor et evt. træk kun kan bruges til at hente cykler.

Hvis jeg tæller på vores vej (og jeg bor 30 km. vest for aarhus i et villa kvarter). Så er fortælingen som følger

biler med træk: 17
Biler uden træk: 10
Dette er ud af 13 hustande

Heraf skal det siges at jeg har talt alle biler med, inkl. de 2 der har en Mustang holdende i garagen.

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4949
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4438 times
Been thanked: 1957 times
Kontakt:

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af DanielB12 » 28. sep 2020, 10:14

Mathiasen skrev:
28. sep 2020, 09:48
At man ikke kan se trækket er jo ikke ensbetydende med at det ikke er der.

De sidste par biler jeg har haft har alle haft aftageligt træk.
Den kan monteres med træk, men kun godkendt til cykelholder, med et kugletryk på 55 kg, så vel kun et par elcykler.
martinta skrev:
28. sep 2020, 09:37

Intern viden, eller noget der er offentligt et eller andet sted?
Det er internt, fra sælgertræningen.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

martinta
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af martinta » 28. sep 2020, 10:26

DanielB12 skrev:
28. sep 2020, 10:14
Mathiasen skrev:
28. sep 2020, 09:48
At man ikke kan se trækket er jo ikke ensbetydende med at det ikke er der.

De sidste par biler jeg har haft har alle haft aftageligt træk.
Den kan monteres med træk, men kun godkendt til cykelholder, med et kugletryk på 55 kg, så vel kun et par elcykler.
Tror mere det var en kommentar til træk optællingen fra tidligere end Id.3 :-)
DanielB12 skrev:
28. sep 2020, 10:14
martinta skrev:
28. sep 2020, 09:37

Intern viden, eller noget der er offentligt et eller andet sted?
Det er internt, fra sælgertræningen.
:D Gør det jo ret svært at kommentere på, det må i givetfald være fokuseret på den velhavne del af tyskerne. Der er rigtig mange tyskere som lever på kanten af fattigdom, selv mellemindkomst mennesker kører jo ikke med 2 store VW'er eller Audier, de har måske 2 biler, men som i danmark har de en dyr og en billig - og siden ID.3 er en dyr vogn i Tyskland kan jeg virkelig undre mig over den forventning til at den bliver bil nr. 2

Ville gerne skrive at vi ser om verden kommer til at se sådan ud, men tvivler på vi får nogle detaljerede tal til at underbygge det ene eller det andet.
These users thanked the author martinta for the post:
DanielB12

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4949
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4438 times
Been thanked: 1957 times
Kontakt:

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af DanielB12 » 28. sep 2020, 10:37

Det handler vel lige så meget om brandingværdi ift mærket, ift. realiteten af salget.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af AU-R8 » 28. sep 2020, 13:50

martinta skrev:
28. sep 2020, 09:59
Dakota skrev:
28. sep 2020, 09:51
Der er åbenbart nogle tal for det og de er højere for Kbh end hvad jeg havde troet: https://www.berlingske.dk/samfund/jo-de ... -i-jylland
Andelen af træk per bil er størst og næsten lige stor i Jylland (86 pct.), på Fyn (86 pct.) og på Sjælland (85 pct.). I indre København er andelen af bilister med krog 75 pct. og i Storkøbenhavn 78 pct.
Jeg havde skudt det til meget, meget lavere i Kbh. For det er måske maksimalt hver 3-4. bil på vejene jeg ser med krog.
Refererede også til den der tidligere, men må nok indrømme jeg synes de tal er meget høje. Specielt når man tænker ind at mange jo har mere end en bil, og typisk er bil nummer 2 jo en mindre bil ala C1, Citigo, up ol. som ikke må trække noget - hvor et evt. træk kun kan bruges til at hente cykler.

Hvis jeg tæller på vores vej (og jeg bor 30 km. vest for aarhus i et villa kvarter). Så er fortælingen som følger

biler med træk: 17
Biler uden træk: 10
Dette er ud af 13 hustande

Heraf skal det siges at jeg har talt alle biler med, inkl. de 2 der har en Mustang holdende i garagen.
Mon ikke de ca 80 % kun er de biler der kan have en synsfri sammenkobling på i systemet op mod dem der har.
Tænker der er så mange småbiler der ikke kan få træk på så der må være noget galt i de tal i %

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10869
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1899 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af GaSelle » 28. sep 2020, 14:55

martinta skrev:
28. sep 2020, 09:59
Dakota skrev:
28. sep 2020, 09:51
Der er åbenbart nogle tal for det og de er højere for Kbh end hvad jeg havde troet: https://www.berlingske.dk/samfund/jo-de ... -i-jylland
Andelen af træk per bil er størst og næsten lige stor i Jylland (86 pct.), på Fyn (86 pct.) og på Sjælland (85 pct.). I indre København er andelen af bilister med krog 75 pct. og i Storkøbenhavn 78 pct.
Jeg havde skudt det til meget, meget lavere i Kbh. For det er måske maksimalt hver 3-4. bil på vejene jeg ser med krog.
Refererede også til den der tidligere, men må nok indrømme jeg synes de tal er meget høje. Specielt når man tænker ind at mange jo har mere end en bil, og typisk er bil nummer 2 jo en mindre bil ala C1, Citigo, up ol. som ikke må trække noget - hvor et evt. træk kun kan bruges til at hente cykler.

Hvis jeg tæller på vores vej (og jeg bor 30 km. vest for aarhus i et villa kvarter). Så er fortælingen som følger

biler med træk: 17
Biler uden træk: 10
Dette er ud af 13 hustande

Heraf skal det siges at jeg har talt alle biler med, inkl. de 2 der har en Mustang holdende i garagen.
Det er vel svært at tælle på den måde; nogle biler kan jo have aftageligt eller svingbart træk. Og jeg går ikke ud fra, at du har "kigget under kofangeren på alle fire" på alle :)

Rune
Nyt medlem
Indlæg: 260
Tilmeldt: 21. maj 2009, 15:51
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 26 times
Been thanked: 7 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af Rune » 28. sep 2020, 18:16

Så en id3 i sort i dag. Det er en flot bil. Den skal nok blive en succe.

martinta
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af martinta » 28. sep 2020, 19:22

GaSelle skrev:
28. sep 2020, 14:55
martinta skrev:
28. sep 2020, 09:59
Dakota skrev:
28. sep 2020, 09:51
Der er åbenbart nogle tal for det og de er højere for Kbh end hvad jeg havde troet: https://www.berlingske.dk/samfund/jo-de ... -i-jylland



Jeg havde skudt det til meget, meget lavere i Kbh. For det er måske maksimalt hver 3-4. bil på vejene jeg ser med krog.
Refererede også til den der tidligere, men må nok indrømme jeg synes de tal er meget høje. Specielt når man tænker ind at mange jo har mere end en bil, og typisk er bil nummer 2 jo en mindre bil ala C1, Citigo, up ol. som ikke må trække noget - hvor et evt. træk kun kan bruges til at hente cykler.

Hvis jeg tæller på vores vej (og jeg bor 30 km. vest for aarhus i et villa kvarter). Så er fortælingen som følger

biler med træk: 17
Biler uden træk: 10
Dette er ud af 13 hustande

Heraf skal det siges at jeg har talt alle biler med, inkl. de 2 der har en Mustang holdende i garagen.
Det er vel svært at tælle på den måde; nogle biler kan jo have aftageligt eller svingbart træk. Og jeg går ikke ud fra, at du har "kigget under kofangeren på alle fire" på alle :)
True, lige i det her tilfælde er jeg dog sikker på 90% af tilfældende :-P vi bor i et nybyggerkvarter, så alle kender alle.

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10869
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1899 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af GaSelle » 28. sep 2020, 20:21

martinta skrev:
28. sep 2020, 19:22
GaSelle skrev:
28. sep 2020, 14:55
martinta skrev:
28. sep 2020, 09:59


Refererede også til den der tidligere, men må nok indrømme jeg synes de tal er meget høje. Specielt når man tænker ind at mange jo har mere end en bil, og typisk er bil nummer 2 jo en mindre bil ala C1, Citigo, up ol. som ikke må trække noget - hvor et evt. træk kun kan bruges til at hente cykler.

Hvis jeg tæller på vores vej (og jeg bor 30 km. vest for aarhus i et villa kvarter). Så er fortælingen som følger

biler med træk: 17
Biler uden træk: 10
Dette er ud af 13 hustande

Heraf skal det siges at jeg har talt alle biler med, inkl. de 2 der har en Mustang holdende i garagen.
Det er vel svært at tælle på den måde; nogle biler kan jo have aftageligt eller svingbart træk. Og jeg går ikke ud fra, at du har "kigget under kofangeren på alle fire" på alle :)
True, lige i det her tilfælde er jeg dog sikker på 90% af tilfældende :-P vi bor i et nybyggerkvarter, så alle kender alle.
Samme her, men tror sq alligevel ikke jeg kender alle beboeres holdninger til træk :mrgreen:
These users thanked the author GaSelle for the post:
BrianDS

PhillOS
Medlem
Indlæg: 762
Tilmeldt: 1. maj 2012, 18:49
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 159 times
Been thanked: 249 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af PhillOS » 29. sep 2020, 11:32

Må sige at jeg er oprigtig spændt på hvor mange ID3’er VW kommer af med på privatleasing programmet.

Nuværende priser er givet baseret på eksisterende afgifter, men til de priser skal man godt nok være vild efter at køre elbil!??
These users thanked the author PhillOS for the post (total 2):
kGlerupBrianDS
.

Brugeravatar
_Jensen
Medlem
Indlæg: 1382
Tilmeldt: 15. jul 2015, 19:27
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 88 times
Been thanked: 421 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af _Jensen » 29. sep 2020, 12:07

Enig


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Bh John
2024 Xpeng G9 Performens
2022 ID.4 GTX
2019 Tiguan 2.0 TDI IQ.Drive 150 HK DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI Highline 150 HK DSG
2016 Golf Variant 1.4 TSI Comfortline 125 HK DSG

Brugeravatar
VWAU
Medlem
Indlæg: 1247
Tilmeldt: 21. maj 2019, 20:14
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 225 times
Been thanked: 641 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af VWAU » 29. sep 2020, 15:43

Der er 1091 Golf 7 til salg på Bilbasen.
178 med aftageligt træk (16%)
276 med fast træk (25%)
De tal fra Berlingske er helt i skoven.
These users thanked the author VWAU for the post:
vw4ever

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af Dakota » 29. sep 2020, 15:47

VWAU skrev:
29. sep 2020, 15:43
Der er 1091 Golf 7 til salg på Bilbasen.
178 med aftageligt træk (16%)
276 med fast træk (25%)
De tal fra Berlingske er helt i skoven.
Det tror jeg du har helt ret i. Bare et kig på parkeringspladsen ved min ejendom (Frederiksberg) siger at maksimalt 20% har synligt træk.

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6020
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6455 times
Been thanked: 1637 times

VW ID.3 lanceret

Indlæg af BrianDS » 29. sep 2020, 17:23

Dakota skrev:
VWAU skrev:
29. sep 2020, 15:43
Der er 1091 Golf 7 til salg på Bilbasen.
178 med aftageligt træk (16%)
276 med fast træk (25%)
De tal fra Berlingske er helt i skoven.
Det tror jeg du har helt ret i. Bare et kig på parkeringspladsen ved min ejendom (Frederiksberg) siger at maksimalt 20% har synligt træk.
Og så er der i Jylland hvor (næsten) alle husstande har mindst én bil med træk Billede
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"