Re: VW ID.3 lanceret
: 23. sep 2020, 16:42
Jason cammisa har lagt nogle billeder og video op af ID4 på Instagram. Det ser sgu fornuftigt ud
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Hvilke udfordringer har du haft med softwaren i din Passat? Jeg spørger fordi jeg afventer levering af en ny Passat i uge 43/44.
ID.3
som privatleasing
Er du mere til privatleasing, kan ID.3 selvfølgelig også fås som privatleasing med en fast månedlig ydelse fra kr. 4.299,- pr. måned for ID.3 Life og med en udbetaling fra kr. 20.000,-. Når du privatleaser er det altid inklusiv service- og reparationssaftale.
ACC fejlMorten Hedensted skrev: ↑24. sep 2020, 17:20Hvilke udfordringer har du haft med softwaren i din Passat? Jeg spørger fordi jeg afventer levering af en ny Passat i uge 43/44.
Jeg får modelår 21, den bliver produceret i uge 42. Håber da det gør en forskel. Det andet kan nok udfordre tålmodigheden.Letten skrev:ACC fejlMorten Hedensted skrev: ↑24. sep 2020, 17:20Hvilke udfordringer har du haft med softwaren i din Passat? Jeg spørger fordi jeg afventer levering af en ny Passat i uge 43/44.
Laneassist fejl
System Ikke Online (grå globus) - betyder en del features ikke virker bl.a. ingen trafikinfo i navi. App kan ikke kommunikere med bilen.
Spontan genstart mens jeg kørte blev skærmen sort.
Stemmestyring reagerer sjældent på “Hej Volkswagen”, bruger knap i stedet.
Mails om ændringer i brugerprofiltilknytning i tide og utide.
Udfald i lyd over wireless CarPlay
Lovet at navigation kunne søge adresser online (Google), virker ikke, du skal kende præcis adresse.
Du kan håbe på at du får en modelår 2021, der skulle angiveligt være en nyere hardware (H22) og software i (0270). Vi andre med model 2020 (H12) venter på at få at vide om vi kan få installeret den samme software (har 0156) og hvis ikke om de skifter vores hardware.
Du kan muntre dig med at læse i denne tråd fra Tyskland. Den har rundet +5.000 indlæg
https://www.motor-talk.de/forum/mib-3-p ... 13312.html
Det er godt nok mange penge for at køre 15.000 km/år i en ID.3PhillOS skrev:ID.3
som privatleasing
Er du mere til privatleasing, kan ID.3 selvfølgelig også fås som privatleasing med en fast månedlig ydelse fra kr. 4.299,- pr. måned for ID.3 Life og med en udbetaling fra kr. 20.000,-. Når du privatleaser er det altid inklusiv service- og reparationssaftale.
Kilde: https://site.volkswagen.dk/privatleasin ... dium=email
Regeringen og støttepartierne er helt sikkert mere røde end grønne - og deres grønne er mere “grøn af misundelse”Dakota skrev:Den grønne omstilling er en fucking joke. Tænk at gå på valg på det og så komme og tude om det sørme koster penge. Nå, virkelig?! Det havde I ikke forudset? Jeg bliver mere og mere anarkistisk med alderen... det er jo utroligt, man kan have et job og så være SÅ dårlig til det. Og samtidig fylde kunderne (vælgerne) med løgn.
Det var de tal der kom ifølge af den allerede planlagte stigning (fra 20% til 65% af den beregnede afgift), jeg ved ikke om de tal regeringen foreslår har et andet udgangspunkt for elbiler.vw4ever skrev:FDM skriver at ID3 stiger med ca 80.000 fra 2021 og Tesla3 med 135.000
Edit: Så lige at artiklen er næsten en måned gammel troede den var hel friskBrianDS skrev: ↑24. sep 2020, 21:37Det var de tal der kom ifølge af den allerede planlagte stigning (fra 20% til 65% af den beregnede afgift), jeg ved ikke om de tal regeringen foreslår har et andet udgangspunkt for elbiler.vw4ever skrev:FDM skriver at ID3 stiger med ca 80.000 fra 2021 og Tesla3 med 135.000
Men det gør det ikke umiddelbart bedre
Ja, desværre ser det ikke ud til regeringen og venstrefløjen (samt DF) kan finde ud af andet end at gøre det dyrere at være dansker.vw4ever skrev:Edit: Så lige at artiklen er næsten en måned gammel troede den var hel friskBrianDS skrev: ↑24. sep 2020, 21:37Det var de tal der kom ifølge af den allerede planlagte stigning (fra 20% til 65% af den beregnede afgift), jeg ved ikke om de tal regeringen foreslår har et andet udgangspunkt for elbiler.vw4ever skrev:FDM skriver at ID3 stiger med ca 80.000 fra 2021 og Tesla3 med 135.000
Men det gør det ikke umiddelbart bedre
Du kan læse den artikel jeg fik tallene fra. Den er 1½ time gammel:vw4ever skrev: ↑24. sep 2020, 21:42Edit: Så lige at artiklen er næsten en måned gammel troede den var hel friskBrianDS skrev: ↑24. sep 2020, 21:37Det var de tal der kom ifølge af den allerede planlagte stigning (fra 20% til 65% af den beregnede afgift), jeg ved ikke om de tal regeringen foreslår har et andet udgangspunkt for elbiler.vw4ever skrev:FDM skriver at ID3 stiger med ca 80.000 fra 2021 og Tesla3 med 135.000
Men det gør det ikke umiddelbart bedre
Er du sikker på det? Lidt penge til venstrefløjen plejer at hjælpe på at få lov at hæve skatter og afgifter?martinta skrev:Nu har regeringen jo ikke opbakning til deres udspil, så mon ikke der sker lidt undervejs i forhandlingerne?
Men deres udspil er jo lidt som frygtet
Heldigvis har både SF og Rad.V været ude og sige det ikke er godt nok. Så man kan jo håbe. Men med dén regering, så...
Vi snakker om politikere.. Der er intet som er sikkert, men du har ret, frygten er jo at hun stikker Morten Østergaard lidt penge til andre områder i klimaet og vupti.. så får de lov til at gøre som de vil.BrianDS skrev: ↑24. sep 2020, 21:56Er du sikker på det? Lidt penge til venstrefløjen plejer at hjælpe på at få lov at hæve skatter og afgifter?martinta skrev:Nu har regeringen jo ikke opbakning til deres udspil, så mon ikke der sker lidt undervejs i forhandlingerne?
Men deres udspil er jo lidt som frygtet
Det er ikke det, regeringen foreslår. De sløjfer stigningen til 65%, men fjerner fradraget og øger afgiften noget (jeg kan ikke regne ud hvor meget) således en ID.3 stiger med en hel del (ca. 90.000 kr). Artiklen fra FDM er forældet, som tidligere nævnt.
Men en ID.3 til omkring 450.000 kr er stadig totalt urealistisk - og ENYAQ samt ID.4 endnu dyrere. Besparelsen på drift er bare ikke stor nok til at man kan forsvare en pris der er højere end tilsvarende ICE biler.Dakota skrev:Det er ikke det, regeringen foreslår. De sløjfer stigningen til 65%, men fjerner fradraget og øger afgiften noget (jeg kan ikke regne ud hvor meget) således en ID.3 stiger med en hel del (ca. 90.000 kr). Artiklen fra FDM er forældet, som tidligere nævnt.
Har du et link til deres forslag? Jeg har ikke kunne finde noget konkret, kun diverse nyhedsmedier der referer til pressemødet (går jeg ud fra).
https://www.berlingske.dk/business/faa- ... -paa-bilermartinta skrev:Har du et link til deres forslag? Jeg har ikke kunne finde noget konkret, kun diverse nyhedsmedier der referer til pressemødet (går jeg ud fra).
Se Dakota indlæg... der er link til skm. https://vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php? ... 0#p1677978
Tak Lige den der havde jeg fundet, men er der virkelig ikke frigivet mere end det?KMDTHY skrev: ↑24. sep 2020, 22:32Se Dakota indlæg... der er link til skm. https://vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php? ... 0#p1677978
Nej, det er jo et oplæg. Nu skal der forhandles.martinta skrev: ↑24. sep 2020, 22:33Tak Lige den der havde jeg fundet, men er der virkelig ikke frigivet mere end det?KMDTHY skrev: ↑24. sep 2020, 22:32Se Dakota indlæg... der er link til skm. https://vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php? ... 0#p1677978
Jojo, men 6 faktaark er et ret løst forhandlingsgrundlag Så må vi håbe de har lidt mere materiale de deler med de andre parter under forhandlingerne.Dakota skrev: ↑24. sep 2020, 22:36Nej, det er jo et oplæg. Nu skal der forhandles.martinta skrev: ↑24. sep 2020, 22:33Tak Lige den der havde jeg fundet, men er der virkelig ikke frigivet mere end det?KMDTHY skrev: ↑24. sep 2020, 22:32
Se Dakota indlæg... der er link til skm. https://vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php? ... 0#p1677978