Side 15 af 15

Re: Golf 8 tråden

: 11. jan 2021, 21:52
af BCBC
Som jeg skriver, den triller i frigear med slukket motor, feks. Når man slipper speederen op mod en rundkørsel.
Motoren skal være med før el-delens kan træde i kræft. Dvs. Når du så begynder at bremse så starter motoren og generator belaster (læs bilen lave en mild form for regenerativ Bremsning)og lader 48 volt batteriet.

Re: Golf 8 tråden

: 24. aug 2021, 23:10
af baun666
Er der nogen som erfaringer med benzinøkonomien i 1.0tsi 110hk og 1.5 tsi 130hk her tænker jeg self golf 8
Hvad kører de reelt i gennemsnit?

På forhånd Tak

Re: Golf 8 tråden

: 25. aug 2021, 08:17
af Nicklossi
baun666 skrev:
24. aug 2021, 23:10
Er der nogen som erfaringer med benzinøkonomien i 1.0tsi 110hk og 1.5 tsi 130hk her tænker jeg self golf 8
Hvad kører de reelt i gennemsnit?

På forhånd Tak
Hvis ikke du får svar herinde, så kan du med fordel kigge på www.spritmonitor.de 😊

Re: Golf 8 tråden

: 13. dec 2021, 14:52
af VWAU
Ifølge AutoZeitung nummer 22 skifter Volkswagen chip-leverandør fra Qualcomm (USA) til Samsung (Sydkorea) - allerede nu i Golf 8 og senere i andre VAG-modeller. Det skulle gøre infotainment-systemet langt hurtigere. Volkswagen siger at fx opstartsproceduren med den nye Samsung-chip vil tage typisk 6 sekunder mod typisk 40 sekunder med Qualcomm.

Re: Golf 8 tråden

: 13. dec 2021, 16:20
af GaSelle
VWAU skrev:
13. dec 2021, 14:52
Ifølge AutoZeitung nummer 22 skifter Volkswagen chip-leverandør fra Qualcomm (USA) til Samsung (Sydkorea) - allerede nu i Golf 8 og senere i andre VAG-modeller. Det skulle gøre infotainment-systemet langt hurtigere. Volkswagen siger at fx opstartsproceduren med den nye Samsung-chip vil tage typisk 6 sekunder mod typisk 40 sekunder med Qualcomm.
Fra hvornår bliver det indført? Jeg har en bil i bestilling, der produceres næste år, så det er lidt spændende om den får den nye type.

Re: Golf 8 tråden

: 13. dec 2021, 17:29
af PhillOS
GaSelle skrev:
13. dec 2021, 16:20
VWAU skrev:
13. dec 2021, 14:52
Ifølge AutoZeitung nummer 22 skifter Volkswagen chip-leverandør fra Qualcomm (USA) til Samsung (Sydkorea) - allerede nu i Golf 8 og senere i andre VAG-modeller. Det skulle gøre infotainment-systemet langt hurtigere. Volkswagen siger at fx opstartsproceduren med den nye Samsung-chip vil tage typisk 6 sekunder mod typisk 40 sekunder med Qualcomm.
Fra hvornår bliver det indført? Jeg har en bil i bestilling, der produceres næste år, så det er lidt spændende om den får den nye type.
Det er med stor sandsynlighed allerede indført.

Den Golf 8 jeg har midlertidigt (indtil min egen kommer) er fint snappy i Infotainment. Opstart tager højest et par sekunder.

Re: Golf 8 tråden

: 13. dec 2021, 17:39
af GaSelle
PhillOS skrev:
13. dec 2021, 17:29
GaSelle skrev:
13. dec 2021, 16:20
VWAU skrev:
13. dec 2021, 14:52
Ifølge AutoZeitung nummer 22 skifter Volkswagen chip-leverandør fra Qualcomm (USA) til Samsung (Sydkorea) - allerede nu i Golf 8 og senere i andre VAG-modeller. Det skulle gøre infotainment-systemet langt hurtigere. Volkswagen siger at fx opstartsproceduren med den nye Samsung-chip vil tage typisk 6 sekunder mod typisk 40 sekunder med Qualcomm.
Fra hvornår bliver det indført? Jeg har en bil i bestilling, der produceres næste år, så det er lidt spændende om den får den nye type.
Det er med stor sandsynlighed allerede indført.

Den Golf 8 jeg har midlertidigt (indtil min egen kommer) er fint snappy i Infotainment. Opstart tager højest et par sekunder.
Så må den nye også have det. ID.3’en skal lige starte op, så kører det egentlig okay. Men det tager lige et par øjeblikke.

Re: Golf 8 tråden

: 13. dec 2021, 17:41
af Morten Hedensted
GaSelle skrev:
13. dec 2021, 17:39
PhillOS skrev:
13. dec 2021, 17:29
GaSelle skrev:
13. dec 2021, 16:20


Fra hvornår bliver det indført? Jeg har en bil i bestilling, der produceres næste år, så det er lidt spændende om den får den nye type.
Det er med stor sandsynlighed allerede indført.

Den Golf 8 jeg har midlertidigt (indtil min egen kommer) er fint snappy i Infotainment. Opstart tager højest et par sekunder.
Så må den nye også have det. ID.3’en skal lige starte op, så kører det egentlig okay. Men det tager lige et par øjeblikke.
I ID.3'en er det betydeligt hurtigere end i vores 2021 Passat. Det tager en krig.

Re: Golf 8 tråden

: 13. dec 2021, 17:43
af GaSelle
Morten Hedensted skrev:
13. dec 2021, 17:41
GaSelle skrev:
13. dec 2021, 17:39
PhillOS skrev:
13. dec 2021, 17:29


Det er med stor sandsynlighed allerede indført.

Den Golf 8 jeg har midlertidigt (indtil min egen kommer) er fint snappy i Infotainment. Opstart tager højest et par sekunder.
Så må den nye også have det. ID.3’en skal lige starte op, så kører det egentlig okay. Men det tager lige et par øjeblikke.
I ID.3'en er det betydeligt hurtigere end i vores 2021 Passat. Det tager en krig.
Den starter også hurtigt nok op. Det er hvis man klikker rundt i menuerne den hakker lidt, indtil den lige er bootet op ;)

Re: Golf 8 tråden

: 29. mar 2023, 13:40
af PhillOS
Det lader til at VW DK har udfaset R-Line modellen af Golf VIII, den er i hvertfald forsvundet både fra den nye konfigurator og på prislisten.

Jeg har også kun set en anden R-line i 8 måneder.. Så den har næppe solgt særligt godt... Er det så godt for mig når jeg skal sælge en gang.. måske.

Re: Golf 8 tråden

: 30. mar 2023, 08:15
af VWAU
De "sørgelige" forlygter skulle forsvinde ved det kommende facelift.

Re: Golf 8 tråden

: 30. mar 2023, 09:22
af Lasse R
Kunne være interessant at se salgstallene på Golf 8 vs Golf 7. Jeg bor i en middelstor dansk provinsby, og her er masser af Golf 6, 7 og 7,5.. men har aldrig set en Golf 8 her ude i trafikken. Måske en enkelt for et par år siden på tyske plader, ellers ikke.

Re: Golf 8 tråden

: 30. mar 2023, 09:29
af fkm66
Lasse R skrev:
30. mar 2023, 09:22
Kunne være interessant at se salgstallene på Golf 8 vs Golf 7. Jeg bor i en middelstor dansk provinsby, og her er masser af Golf 6, 7 og 7,5.. men har aldrig set en Golf 8 her ude i trafikken. Måske en enkelt for et par år siden på tyske plader, ellers ikke.
Ud over komponentmangel som årsag, så synes jeg at det er en noget anerledes bil end de tidligere generationer - med en efter min mening lidt for digitalt cockpit - skulle jeg skifte min generation 6 ud i dag, så ville jeg vælge generation 7 eller 7,5 ikke 8

Re: Golf 8 tråden

: 31. mar 2023, 09:54
af mousefarm
Har personligt kørt Golf 1, 4, 5, 6 og 7. Og kunne også sagtens have købt en 8'er, men deres fuldstændig tåbelige måde at lave betjeningen til klima og andre ting på var et totalt no-go. 1 enkelt prøvetur var nok.

Re: Golf 8 tråden

: 31. mar 2023, 10:01
af thg
Tror en af grundene til at Golf 8 sælger mindre godt, er at nu findes også ID modellerne, som flere og flere går over til.

Re: Golf 8 tråden

: 1. apr 2023, 10:00
af PhillOS
mousefarm skrev:
31. mar 2023, 09:54
Har personligt kørt Golf 1, 4, 5, 6 og 7. Og kunne også sagtens have købt en 8'er, men deres fuldstændig tåbelige måde at lave betjeningen til klima og andre ting på var et totalt no-go. 1 enkelt prøvetur var nok.
Jeg forstår bare ikke hvad det er folk rodder så meget med deres klimaanlæg for? Jeg har sat mit på 20grader og AUTO engang i maj måned 2022, der har det stået siden.

Bag/Forrude varme sidder jo på dedikerede knapper lige til venstre for rattet.
Både sæde og ratvarme tænder og slukker automatisk baseret på udetemperatur.
thg skrev:
31. mar 2023, 10:01
Tror en af grundene til at Golf 8 sælger mindre godt, er at nu findes også ID modellerne, som flere og flere går over til.
Kan være, og så er folk helt vilde med det der SUV look. Fatter det ikke. Jeg har dog indtryk af at der er solgt relativ mange eHybrid Golf 8, dem ser jeg i hvert fald ret mange af.

Re: Golf 8 tråden

: 8. apr 2023, 10:08
af Kvi
Hej,

overvejer at købe en brugt golf 8, GTE fra 2021. den har kørt lige omkring 20.000 km.
Fremstår meget pæn.

hvad skal man være opmærksom på ved denne model og årgang ?'
noget man skal kigge efter ?
generelle udfordringer med GTE modellerne ?

lad mig høre om den kan anbefales ?

mvh,
kvi

Re: Golf 8 tråden

: 12. apr 2023, 16:10
af VWAU
Kvi skrev:
8. apr 2023, 10:08
Hej,

overvejer at købe en brugt golf 8, GTE fra 2021. den har kørt lige omkring 20.000 km.
Fremstår meget pæn.

hvad skal man være opmærksom på ved denne model og årgang ?'
noget man skal kigge efter ?
generelle udfordringer med GTE modellerne ?

lad mig høre om den kan anbefales ?

mvh,
kvi
Undersøg om sikringen til 400V-batteriet er skiftet. G8 GTE har været tilbagekaldt p.g.a. dette.
Kræver demontering af 400V-batteriet. Så ikke en GDS-opgave.

Undersøg om det er med den nye processor. Den gamle er noget l...(med stort). Se tidligere indlæg.