E-Golf - std udstyr osv?
- Tonny
- Admin
- Indlæg: 9368
- Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
- Has thanked: 264 times
- Been thanked: 666 times
E-Golf - std udstyr osv?
Hejsa
Jeg overvejer en E-Golf til familien. Formodentlig den gamle (Golf 7), men jeg er også nysgerrig efter den nyere (Golf 7.5)
Jeg deler det lige op.
Golf 7:
Varmepumpe ved jeg er en option, men det er et krav for mig. Var det standard i nogle årgange, var det umuligt i nogle årgange?
I DK var ACC standardudstyr?
Kan man få digitalt instrumentering eller er det forbeholdt Golf 7.5?
Er der andet udstyr som man ikke må undvære i forhold til el-bils funktionalitet? Komfort udstyr skal jeg nok finde ud af
Golf 7.5:
Er varmepumpe standard?
Er ACC standard?
Er der andet udstyr som man ikke må undvære i forhold til el-bils funktionalitet? Komfort udstyr skal jeg nok finde ud af
Jeg overvejer en E-Golf til familien. Formodentlig den gamle (Golf 7), men jeg er også nysgerrig efter den nyere (Golf 7.5)
Jeg deler det lige op.
Golf 7:
Varmepumpe ved jeg er en option, men det er et krav for mig. Var det standard i nogle årgange, var det umuligt i nogle årgange?
I DK var ACC standardudstyr?
Kan man få digitalt instrumentering eller er det forbeholdt Golf 7.5?
Er der andet udstyr som man ikke må undvære i forhold til el-bils funktionalitet? Komfort udstyr skal jeg nok finde ud af
Golf 7.5:
Er varmepumpe standard?
Er ACC standard?
Er der andet udstyr som man ikke må undvære i forhold til el-bils funktionalitet? Komfort udstyr skal jeg nok finde ud af
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 284
- Tilmeldt: 16. nov 2014, 18:36
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 39 times
Re: E-Golf - std udstyr osv?
Har selv været der og kigget seriøst på EGolf, men tror den bliver outdated så snart ID3 er på banen.
Mvh Lars
Golf 1,4 TSI highline, årgang 2017. 150 HK
Polo 1,2 TSI 110 HK highline, årgang 2017 med LED lygter, adaptiv fartpilot og sport select undervogn samt klapspejle
Golf 1,4 TSI highline, årgang 2017. 150 HK
Polo 1,2 TSI 110 HK highline, årgang 2017 med LED lygter, adaptiv fartpilot og sport select undervogn samt klapspejle
- VWAU
- Medlem
- Indlæg: 1252
- Tilmeldt: 21. maj 2019, 20:14
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 226 times
- Been thanked: 644 times
Re: E-Golf - std udstyr osv?
En ID3 bliver aldrig en bil jeg gider eje - plastkvaliteten er simpelthen for jammerlig.
En e-Golf er en helt anden liga - en fin bil nummer to / bybil.
En e-Golf er en helt anden liga - en fin bil nummer to / bybil.
- _Jensen
- Medlem
- Indlæg: 1382
- Tilmeldt: 15. jul 2015, 19:27
- Geografisk region: Bornholm
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 88 times
- Been thanked: 421 times
Re: E-Golf - std udstyr osv?
Brugt EGolf vs ID3 næppe en fair sammenligning.Rdaldlk skrev:Har selv været der og kigget seriøst på EGolf, men tror den bliver outdated så snart ID3 er på banen.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Bh John
2024 Xpeng G9 Performens
2022 ID.4 GTX
2019 Tiguan 2.0 TDI IQ.Drive 150 HK DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI Highline 150 HK DSG
2016 Golf Variant 1.4 TSI Comfortline 125 HK DSG
2024 Xpeng G9 Performens
2022 ID.4 GTX
2019 Tiguan 2.0 TDI IQ.Drive 150 HK DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI Highline 150 HK DSG
2016 Golf Variant 1.4 TSI Comfortline 125 HK DSG
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 170
- Tilmeldt: 20. apr 2010, 07:49
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Støvring
- Has thanked: 74 times
- Been thanked: 27 times
Re: E-Golf - std udstyr osv?
Både 7 og 7.5 findes uden varmepumpe og hurtigladning i udlandet. Begge er vistnok standard i DK. Men hvis du finder en importbil, bør du tjekke de to ting. Begge dele er must-have i DK. Sædevarme er nok heller ikke standard i en importbil. Varme i rat og bagsæder findes vist ikke i eGolf uanset årgang.Tonny skrev: ↑9. jun 2020, 11:31Hejsa
Jeg overvejer en E-Golf til familien. Formodentlig den gamle (Golf 7), men jeg er også nysgerrig efter den nyere (Golf 7.5)
Jeg deler det lige op.
Golf 7:
Varmepumpe ved jeg er en option, men det er et krav for mig. Var det standard i nogle årgange, var det umuligt i nogle årgange?
I DK var ACC standardudstyr?
Kan man få digitalt instrumentering eller er det forbeholdt Golf 7.5?
Er der andet udstyr som man ikke må undvære i forhold til el-bils funktionalitet? Komfort udstyr skal jeg nok finde ud af
Golf 7.5:
Er varmepumpe standard?
Er ACC standard?
Er der andet udstyr som man ikke må undvære i forhold til el-bils funktionalitet? Komfort udstyr skal jeg nok finde ud af
(Har selv kørt elbil i 5 år og undersøgte eGolf ifm. seneste køb)
/Brian
Tesla Model Y RWD '22 (helt basic)
VW ID.3 Pro Performance Family '21 (Glacier White, cykelkrog, kobber eksteriørpakke)
VW ID.3 Pro Performance Family '21 (Glacier White, cykelkrog, kobber eksteriørpakke)
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 284
- Tilmeldt: 16. nov 2014, 18:36
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 39 times
Re: E-Golf - std udstyr osv?
For at blive i jargonen, så tror jeg bare el-bils kvaliteterne i ID3 er lysår foran e-Golf...., og det vil afspejle sig på brugtmarkedet, når bilen skal sælges igen. Man kan ikke sammenligne med markedet lige nu, hvor nye elbiler endnu ikke er på markedet.
Rækkevidde bliver især en hæmsko for e-Golf, og den stiger jo lige som ikke i takt med slid af batteri.
Mvh Lars
Golf 1,4 TSI highline, årgang 2017. 150 HK
Polo 1,2 TSI 110 HK highline, årgang 2017 med LED lygter, adaptiv fartpilot og sport select undervogn samt klapspejle
Golf 1,4 TSI highline, årgang 2017. 150 HK
Polo 1,2 TSI 110 HK highline, årgang 2017 med LED lygter, adaptiv fartpilot og sport select undervogn samt klapspejle
- VWAU
- Medlem
- Indlæg: 1252
- Tilmeldt: 21. maj 2019, 20:14
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 226 times
- Been thanked: 644 times
Re: E-Golf - std udstyr osv?
En bare rimeligt udstyret ID3 koster jo næsten dobbelt så meget som en få måneder gammel e-Golf. En ID3 vil som ammen i kirken tabe langt mere i kroner end en e-Golf. En ID3 vil sikkert tabe lige så meget på 4 - 5 år som en let brugt e-Golf koster.
- Tonny
- Admin
- Indlæg: 9368
- Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
- Has thanked: 264 times
- Been thanked: 666 times
Re: E-Golf - std udstyr osv?
Jeg er også overbevist om at E-golf er det rigtige for mig lige nu, men at det bliver en overgangs el-bil indtil drømme-el-bilen er der
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2948
- Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 967 times
- Been thanked: 507 times
Re: E-Golf - std udstyr osv?
Altså en gammel Porsche på el?Tonny skrev:Jeg er også overbevist om at E-golf er det rigtige for mig lige nu, men at det bliver en overgangs el-bil indtil drømme-el-bilen er der
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Medlem
- Indlæg: 1311
- Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 46 times
Re: E-Golf - std udstyr osv?
Jeg er 100% enig med VWAU her, jeg stod selv i kø til en ID.3 1st, men efter at have set en den anmeldelser og selv været ude og se den til et af deres 1st events, så må jeg sige at jeg hoppede på en e-Golf 7.5 og der bliver jeg de næste 4 år. Jeg overhørte en del andre beslutte det samme til eventet, da der også stod en e-Golf ved siden af.
Kvaliteten er bare ikke hvor den bør være for en bil i den prisklasse, og så kunne 7.5 versionen erhverves for 230.000kr fra ny, og det er en gennemtestet bil der bare spiller.
-
- Medlem
- Indlæg: 1311
- Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 46 times
Re: E-Golf - std udstyr osv?
Kabine kvaliteten kan ikke være det du henviser til? For der må jeg skuffe og sige at Golf'en er lysår foran.Rdaldlk skrev: ↑9. jun 2020, 21:52For at blive i jargonen, så tror jeg bare el-bils kvaliteterne i ID3 er lysår foran e-Golf...., og det vil afspejle sig på brugtmarkedet, når bilen skal sælges igen. Man kan ikke sammenligne med markedet lige nu, hvor nye elbiler endnu ikke er på markedet.
Rækkevidde bliver især en hæmsko for e-Golf, og den stiger jo lige som ikke i takt med slid af batteri.
Drivlinien og komforten tvivler jeg på kan blive bedre end en e-Golf, maksimalt på niveau.
Jeg ville holde nallerne langt væk fra en ID.3 særligt på grund af rækkevidden, for der kommer til at ske meget med batteri teknologien over det næste årti, så hellere købe en billig e-Golf, og så vente på den næste generation kommer, for 50% tab på en e-Golf er noget mere humant end på en ID.3, for det er hvad der kommer til at ske hver gang de lige smider 30-40% mere range i de biler.
Og der vil altid være et marked for elbiler der måske ikke har en lang rækkevidde, særligt som bybil, særligt e-Golfen som en ikonisk kendt bil, vil stadig være attraktiv om 4 år
- diskoboy
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5469
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
- Has thanked: 125 times
- Been thanked: 325 times
Re: E-Golf - std udstyr osv?
Jeg har af flere omgange kigget på at skifte Polo'en ud med en eGolf da det også ville være fint til vores behov.... Dog kommer jeg i tvivl om hvorvidt batteriet bliver en dyr fornøjelse ved en brugt bil?
Eksempel: https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/e- ... 5d/4699653
Privat, 6/2016, 81.000 km. (bare en tilfældig privat til salg)
Jeg kan jo ikke vide om det bryder sammen efter ½ år og så får jeg lige en regning på 60.000-100.000 eller hvad et batteri nu koster ?
Eksempel: https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/e- ... 5d/4699653
Privat, 6/2016, 81.000 km. (bare en tilfældig privat til salg)
Jeg kan jo ikke vide om det bryder sammen efter ½ år og så får jeg lige en regning på 60.000-100.000 eller hvad et batteri nu koster ?
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display
- jansom
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6253
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
- Has thanked: 2071 times
- Been thanked: 673 times
Re: E-Golf - std udstyr osv?
Der står i annoncen at der stadig er 4 års garanti på batteriet, så det hjælper da lidt på det. Så det må være 8 års garanti på batteriet?diskoboy skrev: ↑15. jun 2020, 13:48Jeg har af flere omgange kigget på at skifte Polo'en ud med en eGolf da det også ville være fint til vores behov.... Dog kommer jeg i tvivl om hvorvidt batteriet bliver en dyr fornøjelse ved en brugt bil?
Eksempel: https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/e- ... 5d/4699653
Privat, 6/2016, 81.000 km. (bare en tilfældig privat til salg)
Jeg kan jo ikke vide om det bryder sammen efter ½ år og så får jeg lige en regning på 60.000-100.000 eller hvad et batteri nu koster ?
-No one is more hated than he who speaks the truth-
- diskoboy
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5469
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
- Has thanked: 125 times
- Been thanked: 325 times
Re: E-Golf - std udstyr osv?
Det læste jeg så også bagefter... Så 6 år i alt fra første reg. dato ? Er det sådan det skal forstås mon? Og er det så km-begrænset eller?jansom skrev: ↑15. jun 2020, 13:54Der står i annoncen at der stadig er 4 års garanti på batteriet, så det hjælper da lidt på det. Så det må være 8 års garanti på batteriet?diskoboy skrev: ↑15. jun 2020, 13:48Jeg har af flere omgange kigget på at skifte Polo'en ud med en eGolf da det også ville være fint til vores behov.... Dog kommer jeg i tvivl om hvorvidt batteriet bliver en dyr fornøjelse ved en brugt bil?
Eksempel: https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/e- ... 5d/4699653
Privat, 6/2016, 81.000 km. (bare en tilfældig privat til salg)
Jeg kan jo ikke vide om det bryder sammen efter ½ år og så får jeg lige en regning på 60.000-100.000 eller hvad et batteri nu koster ?
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 385
- Tilmeldt: 11. dec 2017, 19:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 75 times
- Been thanked: 93 times
Re: E-Golf - std udstyr osv?
Lykkelig e-Golf ejer nu snart et halvt års tid.
Og kan kun sige køb!
Specielt hvis man har gjordt sig tanker om rækkevidde og kan leve med det e-Golf har at byde på.
Ser faktisk batteriets størrelse som eneste negative.
Ville dog nok gå efter 7.5 grundet batteri, og eventuel rest garanti på samme.
8 år eller 150.000 km med tab på under 30 procent mener jeg er garanti.
Har bare hørt om e-Golf 7 (190 model) som i vinterhalvåret ligger på omkring 100 km, og det er lige knebent nok.
Ud over batteri så har jeg kun virkelig ros til e-Golf, man får vitterligt ekstremt meget bil for pengene.
Samt en kvik støjsvag svævende fornemmelse.
Og kan kun sige køb!
Specielt hvis man har gjordt sig tanker om rækkevidde og kan leve med det e-Golf har at byde på.
Ser faktisk batteriets størrelse som eneste negative.
Ville dog nok gå efter 7.5 grundet batteri, og eventuel rest garanti på samme.
8 år eller 150.000 km med tab på under 30 procent mener jeg er garanti.
Har bare hørt om e-Golf 7 (190 model) som i vinterhalvåret ligger på omkring 100 km, og det er lige knebent nok.
Ud over batteri så har jeg kun virkelig ros til e-Golf, man får vitterligt ekstremt meget bil for pengene.
Samt en kvik støjsvag svævende fornemmelse.
E-Golf privat letbane, hurtigere billigere og sjovere
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1791
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 185 times
- Been thanked: 287 times
Re: E-Golf - std udstyr osv?
Min kollega har haft en i en måned. Eneste minus er de ca. 200 km på batteri, resten af bilen er superfin. Kører lækkert direkte og er super sjov inde i byen.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 385
- Tilmeldt: 11. dec 2017, 19:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 75 times
- Been thanked: 93 times
Re: E-Golf - std udstyr osv?
Hvis man vælger en brugt e-Golf ville jeg lede efter læder sæderne, ikke grundet de er er læder, men de er sport comfort, med mere sidde og rygstøtte i siderne, selvfølgelig smag og behag. Standard stole er vel som comfortline.
Som du selv starter, kender du jo ellers alt det forskellige lækre udstyr der kan puttes i.
Holdt ikke igen med at krydse af selv, da dels det er dejligt med udstyret, og priserne jo ikke er afgiftspålagt så dette satte grænsen
Som du selv starter, kender du jo ellers alt det forskellige lækre udstyr der kan puttes i.
Holdt ikke igen med at krydse af selv, da dels det er dejligt med udstyret, og priserne jo ikke er afgiftspålagt så dette satte grænsen
E-Golf privat letbane, hurtigere billigere og sjovere
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 300
- Tilmeldt: 14. sep 2010, 08:04
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 16 times
Re: E-Golf - std udstyr osv?
Vi har også købt en e-Golf, har dog ikke fået den leveret endnu, pga covid-19, men den er forventet leveret den 2/7.
Vi har primært købt den pga økonomien og ikke miljøet. Det er fint at vi kan hjælpe til med mindre CO2, men tror ikke det batter så meget når man taget produktion af strøm, bil mm med i regnestykket.
Når det er sagt, så bliver det en primær bil og vores A5 mere sekundær.
Vi hiver bilen ind i virksomhedsordningen men kun i resten af 2020, det giver en yderligere besparelse.
Til trods for den begrænsede rækkevidde så skal det ikke afholde os fra at køre fra Roskildeområdet og en tur ned over grænsen for at handle. Det koster selvfølgelig et par stop undervejs, men da man kan lade 80% på ca 40min så går det sgu nok. Det vil blive endnu mere aktuelt hvis folketinget fjerner broafgiften her til sommer, så koster det 0kr at køre ned og handle, dog koster det så lidt ventetid når du lader, men igen det går sgu nok.
Vi har primært købt den pga økonomien og ikke miljøet. Det er fint at vi kan hjælpe til med mindre CO2, men tror ikke det batter så meget når man taget produktion af strøm, bil mm med i regnestykket.
Når det er sagt, så bliver det en primær bil og vores A5 mere sekundær.
Vi hiver bilen ind i virksomhedsordningen men kun i resten af 2020, det giver en yderligere besparelse.
Til trods for den begrænsede rækkevidde så skal det ikke afholde os fra at køre fra Roskildeområdet og en tur ned over grænsen for at handle. Det koster selvfølgelig et par stop undervejs, men da man kan lade 80% på ca 40min så går det sgu nok. Det vil blive endnu mere aktuelt hvis folketinget fjerner broafgiften her til sommer, så koster det 0kr at køre ned og handle, dog koster det så lidt ventetid når du lader, men igen det går sgu nok.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 385
- Tilmeldt: 11. dec 2017, 19:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 75 times
- Been thanked: 93 times
Re: E-Golf - std udstyr osv?
Tror bestemt heller ikke at e-Golf føles som nedgradering selv til en A5 faktisk.cyberc skrev: ↑16. jun 2020, 12:24Vi har også købt en e-Golf, har dog ikke fået den leveret endnu, pga covid-19, men den er forventet leveret den 2/7.
Vi har primært købt den pga økonomien og ikke miljøet. Det er fint at vi kan hjælpe til med mindre CO2, men tror ikke det batter så meget når man taget produktion af strøm, bil mm med i regnestykket.
Når det er sagt, så bliver det en primær bil og vores A5 mere sekundær.
Vi hiver bilen ind i virksomhedsordningen men kun i resten af 2020, det giver en yderligere besparelse.
Til trods for den begrænsede rækkevidde så skal det ikke afholde os fra at køre fra Roskildeområdet og en tur ned over grænsen for at handle. Det koster selvfølgelig et par stop undervejs, men da man kan lade 80% på ca 40min så går det sgu nok. Det vil blive endnu mere aktuelt hvis folketinget fjerner broafgiften her til sommer, så koster det 0kr at køre ned og handle, dog koster det så lidt ventetid når du lader, men igen det går sgu nok.
Du skal bare være klar over at hurtigladning med ccs godt kan skrue lidt ned for tempoet grundet varmeudvikling, så det med bare køre motorvej og batteri godt ned, så kan opladningen risikere at gå langsommere specielt her i varmen, da der ikke er aktiv køling på batteri.
Hvor meget og hvor længe, kender jeg ikke præcise tal på, da jeg ikke selv har haft behovet.
E-Golf privat letbane, hurtigere billigere og sjovere
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 300
- Tilmeldt: 14. sep 2010, 08:04
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 16 times
Re: E-Golf - std udstyr osv?
Tak det skal jeg have i tankerne.
Hvad er ET mål m.m hvis jeg ønsker at smide 18” på i stedet?
Hvad er ET mål m.m hvis jeg ønsker at smide 18” på i stedet?
- Frederik DH
- Medlem
- Indlæg: 989
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 13:01
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 6731
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 105 times
Re: E-Golf - std udstyr osv?
Jeg kører med Durban på min 7,5x18” ET51
Frederik DH
'22 ID.5 Pro Performance
'17 move up!
'22 ID.5 Pro Performance
'17 move up!
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13248
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3210 times
- Been thanked: 4541 times
Re: E-Golf - std udstyr osv?
Og det ser bare hamrende godt ud!
Mener det var Durban M_Olsen pillede af sin GTE ... snøft
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
- Frederik DH
- Medlem
- Indlæg: 989
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 13:01
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 6731
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 105 times
Re: E-Golf - std udstyr osv?
5x112cyberc skrev:Takker.
Hvad er krydsmålet på egolfen?
- These users thanked the author Frederik DH for the post:
- cyberc
Frederik DH
'22 ID.5 Pro Performance
'17 move up!
'22 ID.5 Pro Performance
'17 move up!
- Thor-thor
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1738
- Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 693 times
Re: E-Golf - std udstyr osv?
Går selv så småt og overvejer en E-Golf.
Havde ellers afskrevet den fuldstændig pga. (manglende) rækkevidde. Har dog lige været ude og prøve en tur og var positivt overrasket, den kører fint, lydsvag og med godt med grej er den ganske lækker. Overvejer at prøve at finde en med et par år på bagen (men dog med det "store" batteri) og så bruge den som pendler i starten, hvis rækkevidden så bliver for ringe med tiden/der kommer mere fristende Elbiler på banen, kan den sælges eller overgå til at være bilen til småturene...
Her forsøgt at google mig frem til mulighed for at styre opladning, max oplade til xx % Er det muligt?
Hvad med at forvarme/køle kabine?
Hvad med batteriets helbred, kan man aflæse det?
Havde ellers afskrevet den fuldstændig pga. (manglende) rækkevidde. Har dog lige været ude og prøve en tur og var positivt overrasket, den kører fint, lydsvag og med godt med grej er den ganske lækker. Overvejer at prøve at finde en med et par år på bagen (men dog med det "store" batteri) og så bruge den som pendler i starten, hvis rækkevidden så bliver for ringe med tiden/der kommer mere fristende Elbiler på banen, kan den sælges eller overgå til at være bilen til småturene...
Her forsøgt at google mig frem til mulighed for at styre opladning, max oplade til xx % Er det muligt?
Hvad med at forvarme/køle kabine?
Hvad med batteriets helbred, kan man aflæse det?
-
- Medlem
- Indlæg: 1311
- Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 46 times
Re: E-Golf - std udstyr osv?
Thor-thor skrev: ↑17. jun 2020, 21:44Går selv så småt og overvejer en E-Golf.
Havde ellers afskrevet den fuldstændig pga. (manglende) rækkevidde. Har dog lige været ude og prøve en tur og var positivt overrasket, den kører fint, lydsvag og med godt med grej er den ganske lækker. Overvejer at prøve at finde en med et par år på bagen (men dog med det "store" batteri) og så bruge den som pendler i starten, hvis rækkevidden så bliver for ringe med tiden/der kommer mere fristende Elbiler på banen, kan den sælges eller overgå til at være bilen til småturene...
Her forsøgt at google mig frem til mulighed for at styre opladning, max oplade til xx % Er det muligt?
Ikke mig bekendt, ellers er der en funktion jeg har overset, du kan dog holde øje via App'en og stoppe den via denne.
Hvad med at forvarme/køle kabine?
Ja
Hvad med batteriets helbred, kan man aflæse det?
Du kan udlæse nogen tal via OBD, jeg kan ikke huske kanalen, men den giver dig nogen data'er du kan regne på og se hvordan batteriet har det, men ofte er der bare tale om et par celler der er blevet dårlige som man så skifter.
- Thor-thor
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1738
- Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 693 times
Re: E-Golf - std udstyr osv?
Tak for svaret
Fandt lige denne på YT, ser ud til at man kan programmere max lade niveau i menu i bil (fra ca. 5:30): https://www.youtube.com/watch?v=bHVqaaIUfow
-
- Medlem
- Indlæg: 1311
- Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 46 times
Re: E-Golf - std udstyr osv?
Det er ved afgangstid, der lader den vist stadig 100% op til sidst mener jeg, men lader hurtigt op til den valgte værdi til at starte med.Thor-thor skrev: ↑18. jun 2020, 10:50Tak for svaret
Fandt lige denne på YT, ser ud til at man kan programmere max lade niveau i menu i bil (fra ca. 5:30): https://www.youtube.com/watch?v=bHVqaaIUfow
- Thor-thor
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1738
- Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 693 times
Re: E-Golf - std udstyr osv?
Har lige kigget video'en igen.fjeppe skrev: ↑18. jun 2020, 13:07Det er ved afgangstid, der lader den vist stadig 100% op til sidst mener jeg, men lader hurtigt op til den valgte værdi til at starte med.Thor-thor skrev: ↑18. jun 2020, 10:50Tak for svaret
Fandt lige denne på YT, ser ud til at man kan programmere max lade niveau i menu i bil (fra ca. 5:30): https://www.youtube.com/watch?v=bHVqaaIUfow
Der står "maximum battery charge level" i den indstilling han viser. Så det er vel max opladningniveau uanset?
Kan du (eller andre?) evt. checke hvad der står i en DK model?
-
- Medlem
- Indlæg: 1311
- Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 46 times
Re: E-Golf - std udstyr osv?
VW forklarede mig det som at den ladede op til denne %, og så stille og roligt så den ramte 100% ved det givne tidspunkt.
Under alle omstændigheder, så fik jeg aldrig succes med afgangstider, jeg glemte det ved flere lejligheder og så nogen gange så kom jeg ned til en bil der kun var 50% opladt, så jeg droppede det helt.
Og så er det vist noget med at de i realiteten aldrig lader det 100% op, da VW har reserveret 0-20% og 80-100%, således at du hele tiden kun lader i 20-80%, men igen, dette er internet oplysninger, så de kan være ukorrekte. Men grunden skulle være at sikre at de aldrig kommer ud i de 30% tab, som udløser en batteri renovering. Det er anigveligt også derfor at når man ser hvor mange kW den trækker til en opladning, så er det noget lavere end den kapacitet der står oplyst i deres datablad.