Hvad sker der med diesel fremadrettet?

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1735
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 692 times

Re: Hvad sker der med diesel fremadrettet?

Indlæg af Thor-thor » 27. jan 2021, 08:17

Sgh2008ejs skrev:
26. jan 2021, 09:29
Jeg ville ikke turde købe en diesel i dag. .....
Enig, ny diesel i den lidt højere prisklasse, ville jeg også holde mig fra.

Hvis man skal kigge ren økonomi vil El være billigst for langt de fleste der kører nogle km.
Der vil så være enkelte, der kører rigtig langt (måske +300 km/dag) der ikke kan få det til at virke med el og måske vil kigge diesel i stedet, men det vil være meget få med så stort kørselsbehov
Tror at benzin, måske især i de mindre/billigere klasser vil holde skansen længst, pga. prisforskellen op til en elbil, men selv her vil el gøre indhug...

Morten Hedensted
Medlem
Indlæg: 859
Tilmeldt: 19. maj 2011, 22:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1722 times
Been thanked: 467 times

Re: Hvad sker der med diesel fremadrettet?

Indlæg af Morten Hedensted » 27. jan 2021, 17:43

Sgh2008ejs skrev:
26. jan 2021, 09:29
Jeg ville ikke turde købe en diesel i dag.
Jeg ved heller ikke rigtigt hvorfor jeg skulle. Synes de nyere TSI´ere gør det bedre og føles mere "kørbare" i hele momentområdet. Det er klart en subjektiv sag hvordan man oplever det.
Økonomien i det, jo den er nok bedre ren km/l i en diesel. Jeg har ikke kørt en længere periode i en nok til at kunne sammenligne med min egen.
Jeg kører 2 x 40 km hver dag til og fra arbejde. Med min 1.5 TSI i en Golf ligger jeg omkring 15 km/l på den tur. 10 km landevej og 30 km motorvej. Vil en TDI´er kunne gøre det på 20 km/l? Måske, det ved jeg ikke. Men for mig er det også uinteressant, for jeg er ikke interesseret i at skulle have en diesel - medmindre det nu var en SQ5 :twisted:

Jeg kan ikke lave et regnestykke, for en almindelig borger uden særlige kørselsbehov eks. tunge laster, varebiler osv. hvor jeg ville finde diesel interessant.

Der er selvfølgelig nogle steder hvor en diesel er at foretrække - eks. varevogne, lastbiler og dem der har behov for at trække tung last. Men for os almindelige mennesker tænker jeg, at det stille og roligt bliver stortset udfaset indenfor en årrække. Jeg tror dog benzin bilerne på sigt ryger samme vej. Når de problematikker omkring elbiler der er bliver løst. Eneste grund til jeg ikke er hoppet på en elbil er:
1) mine sidste biler har været leaset da jeg ofte ønsker noget nyt + binde færre penge i bilen. Her er elbiler stadig ikke interessante.
2) når man har brug for en stationcar med plads til barnevogn er elbiler heller ikke realistiske i mit budget. Måske næste gang bil nr. 2 skal skiftes ud, men der er forhåbentlig lige lidt tid endnu :lol:
Du har bestemt ret i, at de nye TSI gør det godt, er langt mere kørbare og nærmer sig det vi tidligere kun kunne få i en diesel - Men, der er stadig lang vej.
Vi har i oktober skiftet en Superb 2.0 TDI med 190 HK ud med en Passat 2.0 TSI med 190 HK - Og bevares, Passaten gør det rigtig godt, selvom man er lidt dieseltosse, men der er stadig langt igen, til det tilbagelænede overskud der var i Skodaen og målt på ren brændstoføkonomi er der endnu længere. Skodaen kørte 6-7 km længere pr liter brændstof.

Vi har tidligere haft Golf 7 2.0 TDI med 150 Hk til samme brug, den kørte let 22 km/l.

Det der mudrer billedet i dag, er, at totaløkonomien hurtigt bliver til benzinbilens fordel. Hvis vi ville ha haft en Passat med 190 diesel heste, var merprisen +50.000 og på leasing, som vi dyrker, var det helt skævt. Så tilkommer der højere grøn afgift osv. jeg tænker mange vil søge mod benzin grundet totaløkonomien, hvis de ikke hopper i el eller hybrid. Vi kiggede også GTE der i sommers, det var også alt for dyrt den gang i forhold til den TSI vi valgte.
2023 VW ID.7 Style
2023 VW ID. Buzz Style
2006 Toyota Sportsvan 2.2 D-4D-D Cat Sport

koden
Nyt medlem
Indlæg: 434
Tilmeldt: 18. nov 2008, 11:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 72 times

Re: Hvad sker der med diesel fremadrettet?

Indlæg af koden » 17. feb 2021, 20:59

Det er muligt diesel biler er blevet "rene"... men det er jo nogle målib´nger der er lavet af fabrikken og når de er nye.
Hvad nu når de får nogle år på bagen og ikke bliver passet ordentligt... så holder renligheden næppe.

Folk smider jo også tun iningsbokse på og alt muligt andet som ødelægger hvad den var lavet til.

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3406
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 580 times
Been thanked: 876 times

Re: Hvad sker der med diesel fremadrettet?

Indlæg af Korreborg » 18. feb 2021, 23:16

:roll: :roll: :roll:
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

Brugeravatar
Marshall
Nyt medlem
Indlæg: 330
Tilmeldt: 12. nov 2008, 10:33
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 17 times
Been thanked: 25 times

Re: Hvad sker der med diesel fremadrettet?

Indlæg af Marshall » 18. feb 2021, 23:33

koden skrev:
17. feb 2021, 20:59
Det er muligt diesel biler er blevet "rene"... men det er jo nogle målib´nger der er lavet af fabrikken og når de er nye.
Hvad nu når de får nogle år på bagen og ikke bliver passet ordentligt... så holder renligheden næppe.

Folk smider jo også tun iningsbokse på og alt muligt andet som ødelægger hvad den var lavet til.
Hold hold hold!! Hvem har fyldt dig med lort? :roll: :lol:
Tror du at tusindvis af diesel biler bare går igennem synshallerne, uden at de bliver tjekket for om de forurener?
These users thanked the author Marshall for the post:
DanielB12

perw
Medlem
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 8. maj 2019, 06:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 226 times

Re: Hvad sker der med diesel fremadrettet?

Indlæg af perw » 19. feb 2021, 08:03

Marshall skrev:
18. feb 2021, 23:33
koden skrev:
17. feb 2021, 20:59
Det er muligt diesel biler er blevet "rene"... men det er jo nogle målib´nger der er lavet af fabrikken og når de er nye.
Hvad nu når de får nogle år på bagen og ikke bliver passet ordentligt... så holder renligheden næppe.

Folk smider jo også tun iningsbokse på og alt muligt andet som ødelægger hvad den var lavet til.
Hold hold hold!! Hvem har fyldt dig med lort? :roll: :lol:
Tror du at tusindvis af diesel biler bare går igennem synshallerne, uden at de bliver tjekket for om de forurener?
JA

De har ikke udstyret til at checke det.

Hvis du f.eks chipper din diesel, så er der reelt et firma i Tyskland og et i Sverige sidst jeg hørte der kunne lave de test der er nødvendige for at din kan godkendes med din chip tuning.

Og på diesel biler ville de i reglen ikke kunne godkendes, da de forurener for meget efterfølgende.

Dette opdages ikke til syn.

Morten Hedensted
Medlem
Indlæg: 859
Tilmeldt: 19. maj 2011, 22:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1722 times
Been thanked: 467 times

Re: Hvad sker der med diesel fremadrettet?

Indlæg af Morten Hedensted » 19. feb 2021, 09:45

Marshall skrev:
18. feb 2021, 23:33
koden skrev:
17. feb 2021, 20:59
Det er muligt diesel biler er blevet "rene"... men det er jo nogle målib´nger der er lavet af fabrikken og når de er nye.
Hvad nu når de får nogle år på bagen og ikke bliver passet ordentligt... så holder renligheden næppe.

Folk smider jo også tun iningsbokse på og alt muligt andet som ødelægger hvad den var lavet til.
Hold hold hold!! Hvem har fyldt dig med lort? :roll: :lol:
Tror du at tusindvis af diesel biler bare går igennem synshallerne, uden at de bliver tjekket for om de forurener?
Der måles ikke NOx til syn - Og det er den værdi der bliver alt for høj ved fx chipning.
2023 VW ID.7 Style
2023 VW ID. Buzz Style
2006 Toyota Sportsvan 2.2 D-4D-D Cat Sport

AAMS
Medlem
Indlæg: 1331
Tilmeldt: 23. aug 2014, 13:36
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 186 times
Been thanked: 157 times

Re: Hvad sker der med diesel fremadrettet?

Indlæg af AAMS » 19. feb 2021, 09:49

perw skrev:
19. feb 2021, 08:03
Marshall skrev:
18. feb 2021, 23:33
koden skrev:
17. feb 2021, 20:59
Det er muligt diesel biler er blevet "rene"... men det er jo nogle målib´nger der er lavet af fabrikken og når de er nye.
Hvad nu når de får nogle år på bagen og ikke bliver passet ordentligt... så holder renligheden næppe.

Folk smider jo også tun iningsbokse på og alt muligt andet som ødelægger hvad den var lavet til.
Hold hold hold!! Hvem har fyldt dig med lort? :roll: :lol:
Tror du at tusindvis af diesel biler bare går igennem synshallerne, uden at de bliver tjekket for om de forurener?
JA

De har ikke udstyret til at checke det.

Hvis du f.eks chipper din diesel, så er der reelt et firma i Tyskland og et i Sverige sidst jeg hørte der kunne lave de test der er nødvendige for at din kan godkendes med din chip tuning.

Og på diesel biler ville de i reglen ikke kunne godkendes, da de forurener for meget efterfølgende.

Dette opdages ikke til syn.
Nu skal I lige huske, at en chiptuning giver en langt bedre brændstoføkonomi, og bilen kører væsentligt længere på literen. Så det er rent win-win. Flere heste og moment, og bedre brændstoføkonomi. Det er i sandhed et mirakel der bedst kan sammenlignes med 3. påskedag og Jesus opstandelse.

Hallejujah og amen to that :D
These users thanked the author AAMS for the post:
DanielB12
Det man siger, er man selv

Morten Hedensted
Medlem
Indlæg: 859
Tilmeldt: 19. maj 2011, 22:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1722 times
Been thanked: 467 times

Re: Hvad sker der med diesel fremadrettet?

Indlæg af Morten Hedensted » 19. feb 2021, 09:51

AAMS skrev:
19. feb 2021, 09:49
perw skrev:
19. feb 2021, 08:03
Marshall skrev:
18. feb 2021, 23:33


Hold hold hold!! Hvem har fyldt dig med lort? :roll: :lol:
Tror du at tusindvis af diesel biler bare går igennem synshallerne, uden at de bliver tjekket for om de forurener?
JA

De har ikke udstyret til at checke det.

Hvis du f.eks chipper din diesel, så er der reelt et firma i Tyskland og et i Sverige sidst jeg hørte der kunne lave de test der er nødvendige for at din kan godkendes med din chip tuning.

Og på diesel biler ville de i reglen ikke kunne godkendes, da de forurener for meget efterfølgende.

Dette opdages ikke til syn.
Nu skal I lige huske, at en chiptuning giver en langt bedre brændstoføkonomi, og bilen kører væsentligt længere på literen. Så det er rent win-win. Flere heste og moment, og bedre brændstoføkonomi. Det er i sandhed et mirakel der bedst kan sammenlignes med 3. påskedag og Jesus opstandelse.

Hallejujah og amen to that :D
Du har helt ret, hvis man ser bort fra den øgede forurening. Og nej, jeg er ikke klimatosse, det hører bare med til helheden.
2023 VW ID.7 Style
2023 VW ID. Buzz Style
2006 Toyota Sportsvan 2.2 D-4D-D Cat Sport

Brugeravatar
VWAU
Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 21. maj 2019, 20:14
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 225 times
Been thanked: 641 times

Re: Hvad sker der med diesel fremadrettet?

Indlæg af VWAU » 19. feb 2021, 10:12

Diesel forsvinder nedenfra. Først forsvandt mikro-biler som Citroën C1 og Smart. Nu er det også snart passé i mini-klassen. Polo med diesel synger på sidste vers og afskaffes ved faceliftet i efteråret.
I 2021 i DK er 2% af de solgte Audi A3 med diesel-motor, så det er vel kun et spørgsmål om tid, før Semler ikke længere tager A3 hjem som diesel?

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1735
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 692 times

Re: Hvad sker der med diesel fremadrettet?

Indlæg af Thor-thor » 22. feb 2021, 01:40

Synes mere og mere tyder på en hurtigere/stejlere nedgang for diesel.
Økonomien er på elbilernes side, især hvis man kører mange km og tror rigtig mange vil påskønne at køre på el, når de først har prøvet det et par gange.
Så for de fleste er det vel næsten kun campingvognen/stor trailer, der evt. stopper omstilling til el (hvis man kigger på ny bil fra 300-400k)?

Men der er selvfølgelig noget usikkerhed, måske også modvilje mod dette. Men bare bedømt på snakken herinde, synes jeg at stemningen er skiftet en del inden for de sidste måneder. Indtil for nylig var der en afvisende stemning overfor elbiler, men virker som om at efter ID4/Enyaq mfl. er på trapperne er stemningen skiftet en del.

Personligt tror jeg at der kommer til at opstå en ketchup-effekt i den kommende tid, hvor elbils-udbuddet stiger, priserne er lavere end man forventede for kort tid siden etc...
Men spændende at se hvad der sker
These users thanked the author Thor-thor for the post:
DanielB12

HHKP
Aktiv medlem
Indlæg: 2418
Tilmeldt: 25. okt 2014, 09:48
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 8641 Sorring
Has thanked: 5 times
Been thanked: 125 times

Re: Hvad sker der med diesel fremadrettet?

Indlæg af HHKP » 22. feb 2021, 08:04

Det er pt let at spå om, den bliver total udfaset, bare se hvad alle producenter siger om planen for 2025.
Personligt kan jeg ikke få ind i mit, godt nok lidt forskruet hoved, at man ikke vil se på syntetisk "diesel" og filter systemer = alle problemer løst.

For en stor del dansker vil en el eller hybrid være det "rigtige" valg, men for nogle, mig selv incl. er det ikke en løsning der vil kunne bruges med de biler der findes pt. som er inden for budgettet.

El bilerne bliver med 112% sikkerhed også beskattet om nogle få (3-5)år, hvem skal ellers betale for den manglende registreringsafgift og ejerafgift ??
These users thanked the author HHKP for the post:
QT1410
Rigtige mænd har egen Lift og er ikke bange for at bruge den
VW Touran 2016 2.0 Tdi 190HK 7 personers DSG med alt udstyr....
VW Touran 1.9 2008 som extra bil
Jeep Grand Cherokee 1998 som trækker af maskin og tiptraler ( 35-50L / 100km !!!!! )
Landrover til sjov efter kl 23....
VCDS mm

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: Hvad sker der med diesel fremadrettet?

Indlæg af Charlimike » 22. feb 2021, 08:08

VWAU skrev:
19. feb 2021, 10:12
Diesel forsvinder nedenfra. Først forsvandt mikro-biler som Citroën C1 og Smart. Nu er det også snart passé i mini-klassen. Polo med diesel synger på sidste vers og afskaffes ved faceliftet i efteråret.
I 2021 i DK er 2% af de solgte Audi A3 med diesel-motor, så det er vel kun et spørgsmål om tid, før Semler ikke længere tager A3 hjem som diesel?
Tjek. Ford går på rent el fra 2030, og Renault\Nissan har skrottet alt diesel undtaget i Megane, men det er nok spg om tid. Årsagen er nok at de har fået benzinhybrid med den kedelige 1.6 sugemotor.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

Fabianen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hvad sker der med diesel fremadrettet?

Indlæg af Fabianen » 22. feb 2021, 14:58

HHKP skrev:
22. feb 2021, 08:04
Det er pt let at spå om, den bliver total udfaset, bare se hvad alle producenter siger om planen for 2025.
Personligt kan jeg ikke få ind i mit, godt nok lidt forskruet hoved, at man ikke vil se på syntetisk "diesel" og filter systemer = alle problemer løst.

For en stor del dansker vil en el eller hybrid være det "rigtige" valg, men for nogle, mig selv incl. er det ikke en løsning der vil kunne bruges med de biler der findes pt. som er inden for budgettet.

El bilerne bliver med 112% sikkerhed også beskattet om nogle få (3-5)år, hvem skal ellers betale for den manglende registreringsafgift og ejerafgift ??

Indholdet i de der filtersystemer du nævner. Hvor forsvinder det hen?🙃

Brugeravatar
Ras
Medlem
Indlæg: 650
Tilmeldt: 28. aug 2008, 21:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 26 times
Been thanked: 77 times

Re: Hvad sker der med diesel fremadrettet?

Indlæg af Ras » 22. feb 2021, 22:02

Antallet af små nye dieselbiler er jo allerede stærkt nedadgående.
Jeg tror dog stadig der vil være marked for de større dieselbiler en del år endnu.
Men hvis regeringen pludselig beslutter at straffe med endnu højere grøn ejerafgift på nyere dieselbiler kan det nok komme til at gå stærkt. :x -Hvilket jeg bestemt ikke håber de gør! Men det ville desværre ikke komme bag på mig hvis det skete, og så vil nyere brugte dieselbilerne nok blive temmelig svære at sælge.

Jeg går selv og overvejer om jeg tør købe nyere brugt premium dieselbil ca. 3 år gammel i prislejet 300.000-400.000kr og beholde den 5-6 år. Mit kørselsbehov passer fint til diesel men ville også kunne klares på el til hverdag. Jeg ved bare jeg ville hade at skulle finde og benytte offentlige ladestandere på weekend og ferieture.

Lysten til diesel er der bestemt men også frygten for at stå med en høj afskrivning og en bil der bliver svær at sælge igen. :roll:
Hvis vi ser på vores kære Tyske naboer vil de nok prøve at holde fast i deres elskede dieselbiler så længe som muligt. Tyskerne er generelt heller ikke så klima tossede som de danske politikere. Men deres afstande er også noget længere end vores og med massere af autobahn som passer perfekt til diesel. ;)
VW E-Up 2015. (Bybil til alle de korte ture.)
Mercedes S212 E350 T Bluetec 9G. AMG pakker ude og inde. (Pendler og langturs familie container.)
Mercedes W124 300E. (Youngtimer/sommerbil.)

Tidligere biler: VW Passat Variant TSI DSG 2016. Octavia 1,8 TSI 2010. Passat Variant 1,8T 1998. Polo 1,6 1999. Golf 2 GTI 8V 1987.

Brugeravatar
Ozona
Medlem
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 3. dec 2008, 19:11
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 95 times
Been thanked: 66 times

Re: Hvad sker der med diesel fremadrettet?

Indlæg af Ozona » 23. feb 2021, 06:49

Men der skal jo for fanden stadigvæk være nogle Diesel biler til at trække vores tunge campingvogne

Sendt fra min Redmi Note 8 Pro med Tapatalk

Jan 2024 ID7 Style + Eksteriørpakke Plus(Bestilt) - Midlertidig firmabil: Mercedes A220 D
Apr 2022 - Dec. 2023 VW Passat B8 DSG R-Line 190 HK, Highlights: Matrix, Panorama, Fyr, Massage, DCC O.M.A
Apr 2018 - Mar 2022 VW Passat B8 Variant Comfortline Premium 2.0 150 HK DSG + DK. LED Pakke
Jan 2014- Mar 2018 VW Passat 3C Variant Sportline Individual 2010 170 Hk. TDI DSG "Mit the ganze molevitten!"

Brugeravatar
jansom
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6251
Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
Has thanked: 2071 times
Been thanked: 673 times

Re: Hvad sker der med diesel fremadrettet?

Indlæg af jansom » 23. feb 2021, 06:59

Det bliver forbudt at køre med campingvogn efter 2022. Det står i den nye epidemi lov
These users thanked the author jansom for the post (total 7):
GaSelledk22AAMSHansHholberg19The Micktrix / DkKenneth1234
-No one is more hated than he who speaks the truth-

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10869
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1899 times

Re: Hvad sker der med diesel fremadrettet?

Indlæg af GaSelle » 23. feb 2021, 08:45

jansom skrev:
23. feb 2021, 06:59
Det bliver forbudt at køre med campingvogn efter 2022. Det står i den nye epidemi lov
Så heldige er vi nok ikke. Det ville også være skidt, for hvilke kommentarer skulle de samme 10-20 tumper på Facebook så komme med til alle reklamerne for elbiler? Det er altid noget med en campingvogn der gør, at de mener, at elbiler er noget Fanden har skabt… 😂
These users thanked the author GaSelle for the post:
jansom

JKBP
Nyt medlem
Indlæg: 323
Tilmeldt: 18. okt 2015, 14:33
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 27 times

Re: Hvad sker der med diesel fremadrettet?

Indlæg af JKBP » 23. feb 2021, 14:16

GaSelle skrev:
23. feb 2021, 08:45
jansom skrev:
23. feb 2021, 06:59
Det bliver forbudt at køre med campingvogn efter 2022. Det står i den nye epidemi lov
Så heldige er vi nok ikke. Det ville også være skidt, for hvilke kommentarer skulle de samme 10-20 tumper på Facebook så komme med til alle reklamerne for elbiler? Det er altid noget med en campingvogn der gør, at de mener, at elbiler er noget Fanden har skabt… 😂
Et eller andet skal de jo skrive for at lukke munden på de tumper der mener ellerter er guds gave til menneskeheden.... :P

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10869
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1899 times

Re: Hvad sker der med diesel fremadrettet?

Indlæg af GaSelle » 23. feb 2021, 15:07

JKBP skrev:
23. feb 2021, 14:16
GaSelle skrev:
23. feb 2021, 08:45
jansom skrev:
23. feb 2021, 06:59
Det bliver forbudt at køre med campingvogn efter 2022. Det står i den nye epidemi lov
Så heldige er vi nok ikke. Det ville også være skidt, for hvilke kommentarer skulle de samme 10-20 tumper på Facebook så komme med til alle reklamerne for elbiler? Det er altid noget med en campingvogn der gør, at de mener, at elbiler er noget Fanden har skabt… 😂
Et eller andet skal de jo skrive for at lukke munden på de tumper der mener ellerter er guds gave til menneskeheden.... :P
Jeg tilhører ingen af lejrene, så det rammer ikke rigtigt. Men ofte kommer deres kommentarer ganske uopfordret. Du camperer måske? 😂

Fabianen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hvad sker der med diesel fremadrettet?

Indlæg af Fabianen » 23. feb 2021, 16:14

GaSelle skrev:
23. feb 2021, 08:45
jansom skrev:
23. feb 2021, 06:59
Det bliver forbudt at køre med campingvogn efter 2022. Det står i den nye epidemi lov
Så heldige er vi nok ikke. Det ville også være skidt, for hvilke kommentarer skulle de samme 10-20 tumper på Facebook så komme med til alle reklamerne for elbiler? Det er altid noget med en campingvogn der gør, at de mener, at elbiler er noget Fanden har skabt… 😂
Du mener dem med Campingvogn? Så lithium udvinding? Så elnettet? Så.. så... så... osv?

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10869
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1899 times

Re: Hvad sker der med diesel fremadrettet?

Indlæg af GaSelle » 23. feb 2021, 16:57

Fabianen skrev:
23. feb 2021, 16:14
GaSelle skrev:
23. feb 2021, 08:45
jansom skrev:
23. feb 2021, 06:59
Det bliver forbudt at køre med campingvogn efter 2022. Det står i den nye epidemi lov
Så heldige er vi nok ikke. Det ville også være skidt, for hvilke kommentarer skulle de samme 10-20 tumper på Facebook så komme med til alle reklamerne for elbiler? Det er altid noget med en campingvogn der gør, at de mener, at elbiler er noget Fanden har skabt… 😂
Du mener dem med Campingvogn? Så lithium udvinding? Så elnettet? Så.. så... så... osv?
Jeg ved ikke helt, hvad du mener. Det var et forsøg på at være morsom over de samme kommentarer, der kommer på alle elbilsreklamerne på FB. ‘Hvad må den trække’, ‘den må
Ikke slæbe min campingvogn’, ‘den skal kunne køre 1000km på en opladning med min boogie-akslede Knaus på krogen, før der er interessant’ etc.

QT1410
Medlem
Indlæg: 750
Tilmeldt: 10. apr 2016, 09:09
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 170 times
Been thanked: 121 times

Re: Hvad sker der med diesel fremadrettet?

Indlæg af QT1410 » 23. feb 2021, 18:00

Dieselbilerne bliver bare forbudt, og campingvogne/hestetrailere/bådtrailere bliver "collateral damage" i den gode sags tjeneste.
Det har også stået på i alt for mange år at almindelige mennesker har haft råd til biler, der både var brændstof- og totaløkonomiske i hverdagen, og samtidig kunne trække store anhængere.
Så mangler vi bare roadpricing og betalingsringe, så de kan lære deres plads at kende.

Med venlig hilsen, godhedssegmentet.
These users thanked the author QT1410 for the post (total 4):
Morten Hedenstedi-sRasPL

Morten Hedensted
Medlem
Indlæg: 859
Tilmeldt: 19. maj 2011, 22:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1722 times
Been thanked: 467 times

Re: Hvad sker der med diesel fremadrettet?

Indlæg af Morten Hedensted » 23. feb 2021, 18:44

QT1410 skrev:
23. feb 2021, 18:00
Dieselbilerne bliver bare forbudt, og campingvogne/hestetrailere/bådtrailere bliver "collateral damage" i den gode sags tjeneste.
Det har også stået på i alt for mange år at almindelige mennesker har haft råd til biler, der både var brændstof- og totaløkonomiske i hverdagen, og samtidig kunne trække store anhængere.
Så mangler vi bare roadpricing og betalingsringe, så de kan lære deres plads at kende.

Med venlig hilsen, godhedssegmentet.
Ironi og sarkasme, i like, and hope.
2023 VW ID.7 Style
2023 VW ID. Buzz Style
2006 Toyota Sportsvan 2.2 D-4D-D Cat Sport

Fabianen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hvad sker der med diesel fremadrettet?

Indlæg af Fabianen » 23. feb 2021, 22:01

GaSelle skrev:
23. feb 2021, 16:57
Fabianen skrev:
23. feb 2021, 16:14
GaSelle skrev:
23. feb 2021, 08:45


Så heldige er vi nok ikke. Det ville også være skidt, for hvilke kommentarer skulle de samme 10-20 tumper på Facebook så komme med til alle reklamerne for elbiler? Det er altid noget med en campingvogn der gør, at de mener, at elbiler er noget Fanden har skabt… 😂
Du mener dem med Campingvogn? Så lithium udvinding? Så elnettet? Så.. så... så... osv?
Jeg ved ikke helt, hvad du mener. Det var et forsøg på at være morsom over de samme kommentarer, der kommer på alle elbilsreklamerne på FB. ‘Hvad må den trække’, ‘den må
Ikke slæbe min campingvogn’, ‘den skal kunne køre 1000km på en opladning med min boogie-akslede Knaus på krogen, før der er interessant’ etc.
Vi taler om nøjagtig de samme mennesker 👍🏻
These users thanked the author Fabianen for the post:
GaSelle

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10869
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1899 times

Re: Hvad sker der med diesel fremadrettet?

Indlæg af GaSelle » 23. feb 2021, 22:45

Fabianen skrev:
23. feb 2021, 22:01
GaSelle skrev:
23. feb 2021, 16:57
Fabianen skrev:
23. feb 2021, 16:14


Du mener dem med Campingvogn? Så lithium udvinding? Så elnettet? Så.. så... så... osv?
Jeg ved ikke helt, hvad du mener. Det var et forsøg på at være morsom over de samme kommentarer, der kommer på alle elbilsreklamerne på FB. ‘Hvad må den trække’, ‘den må
Ikke slæbe min campingvogn’, ‘den skal kunne køre 1000km på en opladning med min boogie-akslede Knaus på krogen, før der er interessant’ etc.
Vi taler om nøjagtig de samme mennesker 👍🏻
Aaah, så faldt 10-øren :oops:

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3406
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 580 times
Been thanked: 876 times

Re: Hvad sker der med diesel fremadrettet?

Indlæg af Korreborg » 26. feb 2021, 09:29

Jeg brækker mig stadig mere over dem som er hoppet på smædekampagnen mod diesel.
Jeg siger på ingen måde at diesel er guds gave til menneskeheden, men det der den her "benzin er mere miljørigtigt" opfattelse jeg brækker mig over. Benzin er VÆRRE end diesel.
Hvis bilen er lavet rigtigt, uden synd og med fungerende adblue anlæg, så er NOx udledningen 0 eller tæt på 0.
Den kører længere på literen end en benzin = lavere CO2 = den er mere miljørigtig.
Benzin har nu også filter, så det argument kan benzin banden heller ikke bruge mere :)

Ham der kører 15.000 km om året har meget lettere ved at skifte til el end ham der kører 70.000.
Så har svært ved at se hvorfor diesel skulle dø først.

Kører man rundt i en benzinbil, og sviner diesel, så burde man nok for længst være skiftet til en elbil :lol:
These users thanked the author Korreborg for the post (total 6):
jansommobilosGaSellekGlerupMorten HedenstedKBoesen
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"