Det skulle skyldes at 80 og 80x har forskellig batteri og batteri management system.BrianDS skrev: ↑15. jan 2022, 00:03En noget markant forskel på 80 iV, og kun lidt på 80x, mon det er en fejl? For det er fedt hvis 80'eren kommer under 30 min, men underligt de andre ikke følger med?!i-s skrev:Skoda informerer at lade tiden 10 til 80% hurtigladning optimeres i den kommende SW 3.0
vag.png
Skoda ENYAQ
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: Skoda ENYAQ
/Søren.
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6022
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6456 times
- Been thanked: 1638 times
Re: Skoda ENYAQ
Okay, lyder underligt når det er samme størrelse, men hvis en 80'er er den mest optimale til opladning, så er jeg fint tilfredsi-s skrev:Det skulle skyldes at 80 og 80x har forskellig batteri og batteri management system.BrianDS skrev: ↑15. jan 2022, 00:03En noget markant forskel på 80 iV, og kun lidt på 80x, mon det er en fejl? For det er fedt hvis 80'eren kommer under 30 min, men underligt de andre ikke følger med?!i-s skrev:Skoda informerer at lade tiden 10 til 80% hurtigladning optimeres i den kommende SW 3.0
vag.png
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 9
- Tilmeldt: 24. okt 2011, 19:24
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Skoda ENYAQ
Faldt over denne.....Meget interessant oversigt over forbedringer i den nye ME3 software.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=10 ... 8777431230
https://www.facebook.com/photo/?fbid=10 ... 8777431230
- mobworld
- Medlem
- Indlæg: 587
- Tilmeldt: 21. okt 2008, 22:02
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: DK
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 104 times
Re: Skoda ENYAQ
Må næsten være fordi 80x har samme batteri type som id4 gtx'eren ( som heller ikke får så meget ud af optimeret ladning i v3 )
2022 BMW IX3 M Sport III
2019 VW California Ocean 150 TDI DSG
2017 VW Move Up
---------------------------------
2012 VW Passat Variant 170 TDI DSG 4Motion
2006 VW Passat Variant 170 TDI DSG
2001 VW Passat Variant 130 TDI, 1996 VW Polo 100 16v
2019 VW California Ocean 150 TDI DSG
2017 VW Move Up
---------------------------------
2012 VW Passat Variant 170 TDI DSG 4Motion
2006 VW Passat Variant 170 TDI DSG
2001 VW Passat Variant 130 TDI, 1996 VW Polo 100 16v
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10871
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1900 times
Re: Skoda ENYAQ
Det er ikke den nye software - det er ændringer, der bliver indført fra uge 2sokkeuld skrev: ↑15. jan 2022, 16:40Faldt over denne.....Meget interessant oversigt over forbedringer i den nye ME3 software.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=10 ... 8777431230
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6022
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6456 times
- Been thanked: 1638 times
Re: Skoda ENYAQ
Men det kommer vel først i opdatering til eksisterende biler senere?GaSelle skrev:Det er ikke den nye software - det er ændringer, der bliver indført fra uge 2sokkeuld skrev: ↑15. jan 2022, 16:40Faldt over denne.....Meget interessant oversigt over forbedringer i den nye ME3 software.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=10 ... 8777431230
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10871
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1900 times
Re: Skoda ENYAQ
Nogle af tingene, ja. Der skrives om det på en af FB grupperne.BrianDS skrev: ↑15. jan 2022, 18:47Men det kommer vel først i opdatering til eksisterende biler senere?GaSelle skrev:Det er ikke den nye software - det er ændringer, der bliver indført fra uge 2sokkeuld skrev: ↑15. jan 2022, 16:40Faldt over denne.....Meget interessant oversigt over forbedringer i den nye ME3 software.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=10 ... 8777431230
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13247
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3210 times
- Been thanked: 4541 times
Re: Skoda ENYAQ
Enig med @GaSelle - den oversigt du har fundet der, er små forbedringer og tilføjelser, som puttes i de biler der bliver bygget her efter årsskiftet.sokkeuld skrev: ↑15. jan 2022, 16:40Faldt over denne.....Meget interessant oversigt over forbedringer i den nye ME3 software.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=10 ... 8777431230
Mig bekendt findes der endnu ikke bekræftede oplysninger om hvad 3.0 kommer med ? Jeg har i hvert fald ikke set noget i den retning i de fora eller facebook grupper jeg følger....
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
- _Jensen
- Medlem
- Indlæg: 1382
- Tilmeldt: 15. jul 2015, 19:27
- Geografisk region: Bornholm
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 88 times
- Been thanked: 421 times
Re: Skoda ENYAQ
Som jeg har forstået det, skal alle bilerne forbi forhandler, for at få skiftet 12v batteri også bliver de samtidig opdateret til 3.0 da den Update ikke kan klares OTA.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Bh John
2024 Xpeng G9 Performens
2022 ID.4 GTX
2019 Tiguan 2.0 TDI IQ.Drive 150 HK DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI Highline 150 HK DSG
2016 Golf Variant 1.4 TSI Comfortline 125 HK DSG
2024 Xpeng G9 Performens
2022 ID.4 GTX
2019 Tiguan 2.0 TDI IQ.Drive 150 HK DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI Highline 150 HK DSG
2016 Golf Variant 1.4 TSI Comfortline 125 HK DSG
-
- Medlem
- Indlæg: 1311
- Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 46 times
Re: Skoda ENYAQ
Er der nogen som har bestilt deres med panorama soltag?
Jeg synes at det ser ret lille ud på billedet under konfiguration, så det er blot et spørgsmål om det er pengene værd?
Jeg synes at det ser ret lille ud på billedet under konfiguration, så det er blot et spørgsmål om det er pengene værd?
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1626
- Tilmeldt: 19. aug 2008, 12:37
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Holte
- Has thanked: 143 times
- Been thanked: 201 times
Re: Skoda ENYAQ
Et soltag er altid pengene værd.
Mvh Peter
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13247
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3210 times
- Been thanked: 4541 times
Re: Skoda ENYAQ
Vores er bestilt med det, men er ikke kommet endnu .. så kan ikke dele hands-on erfaring.
Mht størrelsen -
På min Passat rækker det hen til ca 15cm efter C-stolpen, og syner umiddelbart en smule større end Enyaq'ens, da jeg tror Passat'ens tag er lidt længere. Så langt vil det ikke kunne gå hen på Enayq uden at komme i karambolage med hajfinneantennen.
Men konstruktionen er jo en lidt anden.
Enyaq kan åbne (i modsætning til ID.4's), og det ligner på dit billede, at den del af taget hvor den "åbnende del" glider ind over, bare er .... tag.
Det er til forskel fra Passat'en, hvor den del af taget som den åbnende del glider ind over, også er glasareal. Dermed totalt set nok en smule mere glasareal end Enyaq.
(det blev godt nok lidt kringlet .... men håber du kan følge )
På billedet herunder af Passat'ens tag, har jeg markeret det sted hvor taget "deler sig".
Mht værdien -
Well, det er jo en smagssag.
Jeg har det kun meget sjældent åbnet. Vil hellere overlade til klimaanlægget at regulere indeklimaet.
Men jeg synes det er ret nice at kunne kigge ud. Rumfølelsen når man sidder i bilen, bliver på en eller anden måde udvidet....
Ikke desto mindre var det ikke en prioritet for mig da vi bestilte, men min kone, som bliver primær bruger på Enyaq, ville gerne have det. Og da det ikke lige er noget man eftermonterer.....
OBS: de lange folk blandt vores brugere melder at pano æder lidt af loftshøjden inde i bilen, og derfor bliver en hæmsko hvis du er 2m oder so. Jeg er 190 og har ingen problemer i Passat'en. Men nævner det blot, da det er en dealbreaker for nogen.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2765
- Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 501 times
Re: Skoda ENYAQ
Faktisk en meget god film, omend jeg mener der er nogle faktuelle fejl.
Han kommer også ind på panoramataget i Enyaq'en, samt forskellen i venderadius og andet.
Jeg kan faktisk godt lide ham Jimmi Rosa
https://www.youtube.com/watch?v=5_Ido5BBJKw
Han kommer også ind på panoramataget i Enyaq'en, samt forskellen i venderadius og andet.
Jeg kan faktisk godt lide ham Jimmi Rosa
https://www.youtube.com/watch?v=5_Ido5BBJKw
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6022
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6456 times
- Been thanked: 1638 times
Re: Skoda ENYAQ
Så vidt jeg husker kører glasset "ovenpå" når soltaget åbnes (se billede)
Jeg fravalgte aktivt panoramatag
- taget er tungere og kan tage noget af lasteevnen
- selv med min sølle højde (ca 175) generer den ekstra bjælke i siden både når jeg skal ind og ud, samt når jeg kører. Sænker jeg sædet så går det ud over mit eget udsyn.
- jeg har kørt med det mange gange i forskellige biler, men jeg har aldrig selv prioriteret det, da jeg ligeså gerne vil have bilen uden
- skal der lys og luft igennem taget vil jeg hellere have en cabriolet/targa, men det rækker økonomien (og det praktiske) desværre ikke til
Jeg kan godt se det fede i soltag og panoramatag, jeg har bare ikke et behov der retfærdiggør merprisen.
Ps. Måske taget er mindre i ENYAQ så de kan genbruge præcis det samme i "coupé" udgaven?!
Jeg fravalgte aktivt panoramatag
- taget er tungere og kan tage noget af lasteevnen
- selv med min sølle højde (ca 175) generer den ekstra bjælke i siden både når jeg skal ind og ud, samt når jeg kører. Sænker jeg sædet så går det ud over mit eget udsyn.
- jeg har kørt med det mange gange i forskellige biler, men jeg har aldrig selv prioriteret det, da jeg ligeså gerne vil have bilen uden
- skal der lys og luft igennem taget vil jeg hellere have en cabriolet/targa, men det rækker økonomien (og det praktiske) desværre ikke til
Jeg kan godt se det fede i soltag og panoramatag, jeg har bare ikke et behov der retfærdiggør merprisen.
Ps. Måske taget er mindre i ENYAQ så de kan genbruge præcis det samme i "coupé" udgaven?!
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
- Madmax
- Medlem
- Indlæg: 1108
- Tilmeldt: 6. apr 2017, 17:13
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 102 times
- Been thanked: 471 times
Re: Skoda ENYAQ
Coupe’en får glastag.BrianDS skrev:
Ps. Måske taget er mindre i ENYAQ så de kan genbruge præcis det samme i "coupé" udgaven?!
Det kan ses i denne video.
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13247
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3210 times
- Been thanked: 4541 times
Re: Skoda ENYAQ
Du har jo helt ret.
Det gør det også på Passat'en ... var lige ude og teste. Kunne ikke huske det .. understreger pointen om hvor sjældent jeg åbner det
Har lige rettet mit foregående indlæg.
Hvad er det for en "bjælke" du taler om generer dig ?- selv med min sølle højde (ca 175) generer den ekstra bjælke i siden
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6022
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6456 times
- Been thanked: 1638 times
Re: Skoda ENYAQ
Det er nok heller ikke så godt for rækkevidden at åbne soltaget, både fordi det er et stort hul der kan fange vinden, men også taget der kører ovenpå fanger noget.HansH skrev:Du har jo helt ret.
Det gør det også på Passat'en ... var lige ude og teste. Kunne ikke huske det .. understreger pointen om hvor sjældent jeg åbner det
Har lige rettet mit foregående indlæg.
Det er forstærkningen i siden af bilen, altså det stykke imellem toppen af døråbningen og soltaget, det bliver kraftigere i de biler der har panoramatag. Det er jo ikke ligesom for 30 år siden hvor man nærmest bare skar et hul i taget.Hvad er det for en "bjælke" du taler om generer dig ?- selv med min sølle højde (ca 175) generer den ekstra bjælke i siden
Jeg har endnu til gode at prøve en bil med panoramatag hvor den ikke var lidt i vejen for mit hoved.
Når det er sagt, så kan man sikkert vænne sig til det, men den generer mig - desværre også i ENYAQ
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 9
- Tilmeldt: 24. okt 2011, 19:24
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Skoda ENYAQ
Tror blot jeg blev så glad over der kom noget reelt på bordet at jeg missede at ikke alle ændringerne var relateret til ME3 SW. Men uanset hvad er det kærkomne ændringer og tilføjelser........og en stor del af dem må jo også være en del af den store opdatering der kommer på et tidspunkt....Det meste styres jo af software alligevel.HansH skrev: ↑15. jan 2022, 19:34Enig med @GaSelle - den oversigt du har fundet der, er små forbedringer og tilføjelser, som puttes i de biler der bliver bygget her efter årsskiftet.sokkeuld skrev: ↑15. jan 2022, 16:40Faldt over denne.....Meget interessant oversigt over forbedringer i den nye ME3 software.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=10 ... 8777431230
Mig bekendt findes der endnu ikke bekræftede oplysninger om hvad 3.0 kommer med ? Jeg har i hvert fald ikke set noget i den retning i de fora eller facebook grupper jeg følger....
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 204
- Tilmeldt: 7. jan 2010, 08:48
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 37 times
Re: Skoda ENYAQ
Det er nok smag og behag og hvor tit man kører med nogen på bagsædet. Jeg havde faktisk forventet at bestille med panorama soltag men endte med at fravælge det og har ikke fortrudt. Prisen for soltaget er faktisk ok men soltagets areal er for lille i mine øjne. Fra forsæderne synes jeg ikke, at man har gavn af soltaget og så tager det lidt af højden og vejer mere.
Nuværende bil: 2021 Skoda Enyaq 80
Quartz grå, 20" Vega fælge, Design Selection ecuSuite kabine, svingbart anhængertræk med elektrisk frigørelse, Assisted Drive Plus, Convenience Plus, Drive Sport Basis, Familie Plus, Infotainment Plus, Klima Plus, Komfort sæde Plus, Lyn & Syn Basis, Parkering Plus, Transportpakke, Varmepumpe og Lynopladning 135 kW DC.
Tidligere bil: 2014 Skoda Octavia Combi Elegance 1,4 TSI DSG 140 hk.
Quartz grå, 20" Vega fælge, Design Selection ecuSuite kabine, svingbart anhængertræk med elektrisk frigørelse, Assisted Drive Plus, Convenience Plus, Drive Sport Basis, Familie Plus, Infotainment Plus, Klima Plus, Komfort sæde Plus, Lyn & Syn Basis, Parkering Plus, Transportpakke, Varmepumpe og Lynopladning 135 kW DC.
Tidligere bil: 2014 Skoda Octavia Combi Elegance 1,4 TSI DSG 140 hk.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2609
- Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 612 times
- Been thanked: 350 times
Re: Skoda ENYAQ
Med udgangspunkt i ID.3/4:_Jensen skrev:Som jeg har forstået det, skal alle bilerne forbi forhandler, for at få skiftet 12v batteri også bliver de samtidig opdateret til 3.0 da den Update ikke kan klares OTA.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
3.0 bliver leveret OTA. Men nogen biler kan ikke gå fra 2.3 til 3.0 pga noget bøvl med nogen styringer der skal opdateres på værksted.
Derfor får de installeret 2.4 på værkstedet, således at bilen er klar til OTA.
Og ja, det gøres i en kampagne hvor 12V batteriet skiftes.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 265
- Tilmeldt: 3. feb 2017, 20:18
- Geografisk region: Tyskland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Holland
- Has thanked: 174 times
- Been thanked: 51 times
Re: Skoda ENYAQ
Prøv Volvo xc90 med panorama - der har man ingen problemerBrianDS skrev: ↑16. jan 2022, 10:22
Det er forstærkningen i siden af bilen, altså det stykke imellem toppen af døråbningen og soltaget, det bliver kraftigere i de biler der har panoramatag. Det er jo ikke ligesom for 30 år siden hvor man nærmest bare skar et hul i taget.
Jeg har endnu til gode at prøve en bil med panoramatag hvor den ikke var lidt i vejen for mit hoved.
Når det er sagt, så kan man sikkert vænne sig til det, men den generer mig - desværre også i ENYAQ
2020 Volvo XC90 B5 R-design
2021 Mercedes C200 cabriolet
2012 Golf Cabriolet (solgt)
2021 Mercedes C200 cabriolet
2012 Golf Cabriolet (solgt)
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 489
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 11:06
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 43 times
Re: Skoda ENYAQ
Men så skal man jo køre Volvo, det er jo sateme også nederen bare for at få et glastag man alligevel sjældent bruger
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6022
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6456 times
- Been thanked: 1638 times
Re: Skoda ENYAQ
Ja, det tænker jeg du har ret i, jeg har ikke kørt XC90, kun siddet i den, og ja, den er mega høj indvendigtbaconbaronen skrev:Prøv Volvo xc90 med panorama - der har man ingen problemerBrianDS skrev: ↑16. jan 2022, 10:22
Det er forstærkningen i siden af bilen, altså det stykke imellem toppen af døråbningen og soltaget, det bliver kraftigere i de biler der har panoramatag. Det er jo ikke ligesom for 30 år siden hvor man nærmest bare skar et hul i taget.
Jeg har endnu til gode at prøve en bil med panoramatag hvor den ikke var lidt i vejen for mit hoved.
Når det er sagt, så kan man sikkert vænne sig til det, men den generer mig - desværre også i ENYAQ
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2948
- Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 967 times
- Been thanked: 507 times
Re: Skoda ENYAQ
Føler den ligner lidt en bmw fra siden? Kan ikke lige sætte en finger på hvorfor. Umiddelbart pæn
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10871
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1900 times
- xbn
- Medlem
- Indlæg: 1172
- Tilmeldt: 2. apr 2011, 16:13
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 271 times
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1626
- Tilmeldt: 19. aug 2008, 12:37
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Holte
- Has thanked: 143 times
- Been thanked: 201 times
Re: Skoda ENYAQ
Tak for billedsammenligningen. Foretrækker Enyaq coupe. Havde dog håbet, at de havde ændret køleren.
Mvh Peter
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 21
- Tilmeldt: 15. dec 2021, 21:16
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Skoda ENYAQ
Fandt dette dokument til pressen vedrørende den nye Skoda Enyaq Coupe. På side 11 og 12 står der decideret, at den nye software opdatering giver en bedre batteri-optimering, samt nogle andre lækre detaljer, så som bedre bakkamera i mørke og nemmere deaktivering af Lane Assist:
New software functions The ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV has the latest ME 3 software version of Volkswagen Group’s MEB platform with new features and upgrades. For example, the control of the vehicle’s air conditioning and the management of the high-voltage battery have been optimised, which now includes a battery care mode. The new ME 3 vehicle software improves battery management and increases efficiency and service life by initiating the battery’s temperature control at lower temperatures than before and no longer only switching it on and off but continuously monitoring and adjusting it. As a result, the drive battery reaches its ideal temperature window quicker. This ensures optimised power output and recuperation. There are also new layouts for the infotainment system, and the main menu now features an icon for vehicle charging, as well as new icons for augmented reality functions. In addition, the increased brightness and contrast of the rear-view camera display make parking and detecting obstacles even easier, especially in the dark. A new function of the intelligent Park Assist feature now also allows frequently accessed parking spaces to be stored in the system and automatically executed on demand. The ME 3 software offers an upgraded multi-stop route planner and the new assistance system Travel Assist 2.5. Lane Assist can be switched off via ‘Favourites’, making it even easier for the driver to access.
New software functions The ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV has the latest ME 3 software version of Volkswagen Group’s MEB platform with new features and upgrades. For example, the control of the vehicle’s air conditioning and the management of the high-voltage battery have been optimised, which now includes a battery care mode. The new ME 3 vehicle software improves battery management and increases efficiency and service life by initiating the battery’s temperature control at lower temperatures than before and no longer only switching it on and off but continuously monitoring and adjusting it. As a result, the drive battery reaches its ideal temperature window quicker. This ensures optimised power output and recuperation. There are also new layouts for the infotainment system, and the main menu now features an icon for vehicle charging, as well as new icons for augmented reality functions. In addition, the increased brightness and contrast of the rear-view camera display make parking and detecting obstacles even easier, especially in the dark. A new function of the intelligent Park Assist feature now also allows frequently accessed parking spaces to be stored in the system and automatically executed on demand. The ME 3 software offers an upgraded multi-stop route planner and the new assistance system Travel Assist 2.5. Lane Assist can be switched off via ‘Favourites’, making it even easier for the driver to access.
- Vedhæftede filer
-
- press_kit_skoda_enyaq_coupe_iv_wp.pdf
- (349.87 KiB) Downloadet 38 gange