Nah, ikke længere... ID.4 er ikke grim, men Enyaq er pænere ude som inde, i min optik.
Skoda ENYAQ
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10871
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1900 times
Re: Skoda ENYAQ
- These users thanked the author GaSelle for the post (total 6):
- BrianDS • KHADK • Cuno_golf3 • peter w • Morten Hedensted • stadil
- Madmax
- Medlem
- Indlæg: 1108
- Tilmeldt: 6. apr 2017, 17:13
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 102 times
- Been thanked: 471 times
Re: Skoda ENYAQ
Det giver da fin mening det svar.adamski skrev: ↑22. feb 2021, 10:46Nå, jeg har fået et svar fra Skoda angående de underlige merpriser på udstyrspakker på Plus-modellerne. Jeg citerer det her i sin helhed, men tl;dr er at priserne er korrekte, mener de, og at man bare kan lade være med at vælge Plus, hvis man ikke kan nøjes med det udstyr, den indeholder, nå!
Edit: jeg har svaret dem, at det absolut ingen mening giver....Skoda skrev: Intentionen med ENYAQ iV 60 eller 80 Plus er at tilbyde ENYAQ iV med noget udstyr, som giver værdi for de danske kunder. Hvis man som kunde ønsker udstyr, der ligger ud over Plus-modellen - det kan være Infotainment Plus og Klima Plus, så forsvinder fordelen ved at vælge en Plus-model.
Finder man derimod indholdet af ENYAQ iV Plus tilstrækkeligt, så giver modellen rigtig god mening og værdi, fordi man samtidig sparer nogle penge. Det kræver så, at man kan nøjes med Infotainment Basis og Klima Basis.
Hvis man som kunde ønsker at gå all-in på udstyr, så vil der være en fordel i at vælge en almindelig ENYAQ iV 60 eller 80.
Hvis det andet regnestykke er bedre for dig, så er det vel bare at vælge en ikke-Plus model.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 34
- Tilmeldt: 17. feb 2021, 08:31
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 52 times
Re: Skoda ENYAQ
Det er jeg så ikke enig i. Hvorfor (ud over selvf. at presse flere penge ud af kunden) skal en opgradering fra fx Infotainment Basis til Plus koste 12999 på en Plus-model, men 6999 på en Ikke-plus-model? Bemærk i øvrigt at Infotainment Basis p.t. er obligatorisk i alle modellerne!
Man kan også vende den om og sige at hvorfor skal en, der køber en 80'er, slippe med 3000 kroner for at opgradere til Parkering Plus, når det koster 7499 på en 60'er? (Svaret er åbentlyst "Fordi Basis er inkl. i prisen for en 80'er")
Hvorfor skal en, der køber en ikke-plus-model slippe med at betale 6999 for at opgradere Infotainment Basis til Infotainment Plus, når det koster 12999 for dem, der køber en Plus? (Svaret er åbentlyst "Fordi Basis ikke er incl. i en Pl... nåh, nej...")
- These users thanked the author adamski for the post (total 2):
- Target • Morten Hedensted
- Madmax
- Medlem
- Indlæg: 1108
- Tilmeldt: 6. apr 2017, 17:13
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 102 times
- Been thanked: 471 times
Re: Skoda ENYAQ
Infotainment Plus koster det samme til en Plus model og en ikke-Plus. 13.000 kr.adamski skrev: ↑22. feb 2021, 12:00
Det er jeg så ikke enig i. Hvorfor (ud over selvf. at presse flere penge ud af kunden) skal en opgradering fra fx Infotainment Basis til Plus koste 12999 på en Plus-model, men 6999 på en Ikke-plus-model? Bemærk i øvrigt at Infotainment Basis p.t. er obligatorisk i alle modellerne!
Man kan også vende den om og sige at hvorfor skal en, der køber en 80'er, slippe med 3000 kroner for at få Parkering Plus, når det koster 7499 på en 60'er?
Hvorfor skal en, der køber en ikke-plus-model slippe med at betale 6999 for infotainment Plus, når det koster 12999 for dem, der køber en Plus?
Hvis du kan leve med Infotainment Basis, så tag en Plus model, hvis du ikke kan, så tag en anden. Brug energien på noget andet.
Jeg har selv valgt en 60 Plus, og behøver ikke Infotainment Plus. Jeg bruger alligevel Google Maps 99% af tiden.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 34
- Tilmeldt: 17. feb 2021, 08:31
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 52 times
Re: Skoda ENYAQ
Det er ikke det, der er pointen. Pointen er at differentieringen i priserne ikke er logisk, fordi ALLE andre steder, hvor der er udstyrsforskel fra en model til en anden, skal man kun betale forskellen (ca.) op til den dyrere pakke. Bare ikke i tilfældet Plus kontra ikke-Plus.Pablo skrev: ↑22. feb 2021, 12:05Infotainment Plus koster det samme til en Plus model og en ikke-Plus. 13.000 kr.
Hvis du kan leve med Infotainment Basis, så tag en Plus model, hvis du ikke kan, så tag en anden. Brug energien på noget andet.
Jeg har selv valgt en 60 Plus, og behøver ikke Infotainment Plus. Jeg bruger alligevel Google Maps 99% af tiden.
Fx koster Parkering Plus 7499 på en 60'er, men kun 3000 på en 80'er. Hvorfor? Jo, det er fordi Basis er inkluderet i 80 allerede. Efter din (og Skodas) logik bør Parkering Plus så åbentbart koste 7499 både på 60 og 80, uanset hvad der ellers er af udstyr i.
- These users thanked the author adamski for the post (total 4):
- BrianDS • Target • Morten Hedensted • KBoesen
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2948
- Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 967 times
- Been thanked: 507 times
Re: Skoda ENYAQ
Det samme er VW jo.Nichlas83 skrev:Men 22.000,- mere for en Skoda. Skoda er en bil man vælger med hjernen og ikke med hjertet (undskyld Skoda fans).
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Madmax
- Medlem
- Indlæg: 1108
- Tilmeldt: 6. apr 2017, 17:13
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 102 times
- Been thanked: 471 times
Re: Skoda ENYAQ
Det kan jeg godt se. Der er nogle steder hvor udstyret er kompenseret og andre steder hvor det ikke er.adamski skrev: ↑22. feb 2021, 12:16
Det er ikke det, der er pointen. Pointen er at differentieringen i priserne ikke er logisk, fordi ALLE andre steder, hvor der er udstyrsforskel fra en model til en anden, skal man kun betale forskellen (ca.) op til den dyrere pakke. Bare ikke i tilfældet Plus kontra ikke-Plus.
Fx koster Parkering Plus 7499 på en 60'er, men kun 3000 på en 80'er. Hvorfor? Jo, det er fordi Basis er inkluderet i 80 allerede. Efter din (og Skodas) logik bør Parkering Plus så åbentbart koste 7499 både på 60 og 80, uanset hvad der ellers er af udstyr i.
Det overlever vi/jeg/du nok. Jeg glæder mig blot til at prøve den.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 34
- Tilmeldt: 17. feb 2021, 08:31
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 52 times
Re: Skoda ENYAQ
Overlever... tjo. Men jeg synes godt nok det er irriterende at betale 5000 ekstra (som er forskellen fra Plus/ikke-plus hvis man vælger det inkluderede udstyr enkeltvist) for præcis samme slutresultat. Og så gør det priserne enormt meget mindre gennemskuelige.
Edit: Jeg vil faktisk næsten gå så langt som at sige at det er vildledende markedsføring. De præsenterer Plus-modellerne som "Plus-model med udstyr til Danskerne", men reelt set skal man faktisk ikke gøre andet end potentielt at tilføje een pakke (Infotainment Plus), og så er fordelen pludselig pist væk. Det er i pressen (givetvist via en pressemeddelelse, for det er ca. samme omtale over det hele) blevet omtalt som en god forretning at vælge Plus.
Senest rettet af adamski 22. feb 2021, 14:19, rettet i alt 2 gange.
- These users thanked the author adamski for the post (total 3):
- BrianDS • Target • Morten Hedensted
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1627
- Tilmeldt: 19. aug 2008, 12:37
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Holte
- Has thanked: 143 times
- Been thanked: 201 times
Re: Skoda ENYAQ
De er underlige de der prissættere hos Skoda DK ...
Mvh Peter
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.
-
- Medlem
- Indlæg: 558
- Tilmeldt: 26. okt 2009, 14:37
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 75 times
Re: Skoda ENYAQ
Priserne er vel indrettet sådan, at uanset hvad du vælger, så tjener Semler det samme?
Tesla Model Y LR
Volvo EX30 SR
Triumph Tiger 900 GT PRO (bliver snart sat til salg)
Honda NC 750 XAD (sat til salg)
Volvo EX30 SR
Triumph Tiger 900 GT PRO (bliver snart sat til salg)
Honda NC 750 XAD (sat til salg)
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 34
- Tilmeldt: 17. feb 2021, 08:31
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 52 times
Re: Skoda ENYAQ
Nu har jeg faktisk snakket med en jurist hos FDM, der var enig i at det var en underlig prisstrategi, og at det grænser sig til vildledende (uden at han ville afgive en juridisk bindende udtalelse på baggrund af en telefonsamtale).
Han ville lade sagen gå videre til det team, der "kiggede på den slags", og nævnte at jo flere henvendelser, de fik, jo større var sandsynligheden for at sagen ville "blive til noget".
Før folk går amok og kalder mig børnesur eller hvad har vi, så er jeg egentlig mest bare interesseret i at prisstrukturen er fair og gennemskuelig. Og det er den ikke, hvilket både FDM og den kundeservicemedarbejder hos Semler, jeg snakkede med, var enige med mig i. Hvis det bare betyder at de omformulerer præsentationen af udstyrsniveau'er, så er det stadig en sejr. Men som det er nu, er det sgu ulogisk og forvirrende.
Han ville lade sagen gå videre til det team, der "kiggede på den slags", og nævnte at jo flere henvendelser, de fik, jo større var sandsynligheden for at sagen ville "blive til noget".
Før folk går amok og kalder mig børnesur eller hvad har vi, så er jeg egentlig mest bare interesseret i at prisstrukturen er fair og gennemskuelig. Og det er den ikke, hvilket både FDM og den kundeservicemedarbejder hos Semler, jeg snakkede med, var enige med mig i. Hvis det bare betyder at de omformulerer præsentationen af udstyrsniveau'er, så er det stadig en sejr. Men som det er nu, er det sgu ulogisk og forvirrende.
-
- Medlem
- Indlæg: 859
- Tilmeldt: 19. maj 2011, 22:52
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1722 times
- Been thanked: 467 times
Re: Skoda ENYAQ
Det er da iskoldt kalkuleret, at de ikke helt så vågne, skal der tjenes mønter på.adamski skrev: ↑22. feb 2021, 15:44Nu har jeg faktisk snakket med en jurist hos FDM, der var enig i at det var en underlig prisstrategi, og at det grænser sig til vildledende (uden at han ville afgive en juridisk bindende udtalelse på baggrund af en telefonsamtale).
Han ville lade sagen gå videre til det team, der "kiggede på den slags", og nævnte at jo flere henvendelser, de fik, jo større var sandsynligheden for at sagen ville "blive til noget".
Før folk går amok og kalder mig børnesur eller hvad har vi, så er jeg egentlig mest bare interesseret i at prisstrukturen er fair og gennemskuelig. Og det er den ikke, hvilket både FDM og den kundeservicemedarbejder hos Semler, jeg snakkede med, var enige med mig i. Hvis det bare betyder at de omformulerer præsentationen af udstyrsniveau'er, så er det stadig en sejr. Men som det er nu, er det sgu ulogisk og forvirrende.
- These users thanked the author Morten Hedensted for the post (total 2):
- adamski • BrianDS
2023 VW ID.7 Style
2023 VW ID. Buzz Style
2006 Toyota Sportsvan 2.2 D-4D-D Cat Sport
2023 VW ID. Buzz Style
2006 Toyota Sportsvan 2.2 D-4D-D Cat Sport
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 34
- Tilmeldt: 17. feb 2021, 08:31
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 52 times
Re: Skoda ENYAQ
Opdateret med priser for 50-modellen. Og er i gang med noget finansieringoverblik, men det er work in progress, så det kan man bare ignorereadamski skrev: ↑17. feb 2021, 08:36Jeg har lavet et Google Sheet, man kan bruge i mellemtiden:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... bQpQI/copy
Kryds af i de grønne felter, så gør sheet'et resten.
- SirR32
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 49
- Tilmeldt: 13. sep 2008, 10:30
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 4 times
Re: Skoda ENYAQ
Jeg er blevet fristet af Enyaq’en og tanken om en regulær elbil (kører en 6mdr. gammel Superb iV). Jeg synes Superb’en kører rigtig godt og det er en rigtig lækker bil.
Jeg føler efterhånden bare at det er som at hoppe over i en dieselhakker fra 80’erne, når den går fra el til benzin.
Den kører og lyder selvfølgelig som den skal, men den kører bare så pissegodt når det er på el og at kunne gøre det hele tiden, frister mig helt vildt.
Jeg sammensatte derfor en Enyaq 60 Plus og spurgte på et godt tilbud. Det blev som følger:
Enyaq 60 Plus
21” Betria alu
Anhængertræk
Assisted Drive Plus
Convenience Plus
Design Selection “Lodge”
Drive Sport Basis
Familie Basis
Komfort Sæde Plus
Krom optik
Lys & Syn basis
Panorama soltag
Parkering Basis
Side airbags bag
Metallak
Samlet listepris 434.000,-
Jeg har fået et tilbud på 415.000,- i ren handel, altså uden byttebil.
Det synes jeg er et godt bud og det frister mig kun endnu mere.
Jeg gav 406K for Superb’en efter en rabat på 45K (bestilt i marts ‘20, lige før den steg 30K i listepris)
At jeg kan få Enyaq’en til den pris, med mere udstyr end i Superb’en, gør umiddelbart overvejelserne lidt nemmere.
Er det ikke en fornuftig pris??
Jeg føler efterhånden bare at det er som at hoppe over i en dieselhakker fra 80’erne, når den går fra el til benzin.
Den kører og lyder selvfølgelig som den skal, men den kører bare så pissegodt når det er på el og at kunne gøre det hele tiden, frister mig helt vildt.
Jeg sammensatte derfor en Enyaq 60 Plus og spurgte på et godt tilbud. Det blev som følger:
Enyaq 60 Plus
21” Betria alu
Anhængertræk
Assisted Drive Plus
Convenience Plus
Design Selection “Lodge”
Drive Sport Basis
Familie Basis
Komfort Sæde Plus
Krom optik
Lys & Syn basis
Panorama soltag
Parkering Basis
Side airbags bag
Metallak
Samlet listepris 434.000,-
Jeg har fået et tilbud på 415.000,- i ren handel, altså uden byttebil.
Det synes jeg er et godt bud og det frister mig kun endnu mere.
Jeg gav 406K for Superb’en efter en rabat på 45K (bestilt i marts ‘20, lige før den steg 30K i listepris)
At jeg kan få Enyaq’en til den pris, med mere udstyr end i Superb’en, gør umiddelbart overvejelserne lidt nemmere.
Er det ikke en fornuftig pris??
Nuværende bil:
2020 Skoda Superb iV Combi Style Plus 218HK
Tidligere biler:
2011 VW Passat Variant 1,8 TSI DSG
2008 Seat Leon TDI 170HK FR
2008 VW Golf GT Sport 170HK TDI DSG
2008 VW Golf R32 250HK DSG
2020 Skoda Superb iV Combi Style Plus 218HK
Tidligere biler:
2011 VW Passat Variant 1,8 TSI DSG
2008 Seat Leon TDI 170HK FR
2008 VW Golf GT Sport 170HK TDI DSG
2008 VW Golf R32 250HK DSG
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1627
- Tilmeldt: 19. aug 2008, 12:37
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Holte
- Has thanked: 143 times
- Been thanked: 201 times
Re: Skoda ENYAQ
Jeg synes, at Enyaqen er dyr, også for dyr.
Det ændrer selvfølgelig på billedet, når du får ca. 5 pct. rabat, hvilket i øvrigt nogenlunde svarer til den rabat, man får ved at købe i Tyskland.
Jeg har ikke hørt om andre, der har fået tilbudt så fin en rabat som du på en Enyaq eller ID3/4.
Noget andet er så, at jeg fuldt ud forstår din begejstring over komforten ved at køre elbil. Når man oven i lægger klimafordelene, ville jeg ikke tøve er øjeblik med at købe Enyaqen.
Du skal i øvrigt også medregne betydeligt lavere drifts- og vedligeholdelsesomkostninger til Enyaqen.
Det ændrer selvfølgelig på billedet, når du får ca. 5 pct. rabat, hvilket i øvrigt nogenlunde svarer til den rabat, man får ved at købe i Tyskland.
Jeg har ikke hørt om andre, der har fået tilbudt så fin en rabat som du på en Enyaq eller ID3/4.
Noget andet er så, at jeg fuldt ud forstår din begejstring over komforten ved at køre elbil. Når man oven i lægger klimafordelene, ville jeg ikke tøve er øjeblik med at købe Enyaqen.
Du skal i øvrigt også medregne betydeligt lavere drifts- og vedligeholdelsesomkostninger til Enyaqen.
Mvh Peter
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.
- Madmax
- Medlem
- Indlæg: 1108
- Tilmeldt: 6. apr 2017, 17:13
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 102 times
- Been thanked: 471 times
Re: Skoda ENYAQ
Overvej Lodge indtrækket. Det er noget der skiller vandende.
Jeg har selv valgt Lounge, ville gerne have haft ecoSuite, men man skulle stoppe et sted jo.
Jeg har selv valgt Lounge, ville gerne have haft ecoSuite, men man skulle stoppe et sted jo.
- SirR32
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 49
- Tilmeldt: 13. sep 2008, 10:30
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 4 times
Re: Skoda ENYAQ
Det er super fristende at kunne køre på el hele tiden + at have de flere el-kræfter under pedalen.
Især de 5 års service og rep. abn. på Enyaq, ift. service på min Superb iV i 5 år, har faktisk også gjort mig ekstra fristet.
Hvad skal man mon regne med at service i 5 år på Superb’en koster? Jeg har afsat 12.000-15.000 i min lille sammenligning af udgifter på de to biler...
Jeg har set flere som mener Enyaq er for dyr ift. ID4 især.
Som jeg læser udstyrs- og prislisterne, så skal jeg op i en ID4 Tech til 425.000 + træk, 21” hjul og metallak, så den lander på ca. 446.000, sammenlignet med de 434.000,- for den jeg har sammensat.
ID4 har så HUD og 360 grader kamera, hvilket jeg ikke har valgt.
Jeg synes ikke prisforskellen er markant og så er det designet der afgør valget.
Jeg synes dog Enyaq’en har en federe kabine og er en pænere bil - men sådan er smag jo så forskellig.
Nuværende bil:
2020 Skoda Superb iV Combi Style Plus 218HK
Tidligere biler:
2011 VW Passat Variant 1,8 TSI DSG
2008 Seat Leon TDI 170HK FR
2008 VW Golf GT Sport 170HK TDI DSG
2008 VW Golf R32 250HK DSG
2020 Skoda Superb iV Combi Style Plus 218HK
Tidligere biler:
2011 VW Passat Variant 1,8 TSI DSG
2008 Seat Leon TDI 170HK FR
2008 VW Golf GT Sport 170HK TDI DSG
2008 VW Golf R32 250HK DSG
- SirR32
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 49
- Tilmeldt: 13. sep 2008, 10:30
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 4 times
Re: Skoda ENYAQ
Jeg har ikke set Lodge i virkeligheden, men har faktisk overvejet at droppe det, da farverne ser ret forskellige ud i brochuren ift. andre billeder.
Det ser lidt specielt ud og det ender nok med Lounge eller blot standard 60Plus interiør.
Nuværende bil:
2020 Skoda Superb iV Combi Style Plus 218HK
Tidligere biler:
2011 VW Passat Variant 1,8 TSI DSG
2008 Seat Leon TDI 170HK FR
2008 VW Golf GT Sport 170HK TDI DSG
2008 VW Golf R32 250HK DSG
2020 Skoda Superb iV Combi Style Plus 218HK
Tidligere biler:
2011 VW Passat Variant 1,8 TSI DSG
2008 Seat Leon TDI 170HK FR
2008 VW Golf GT Sport 170HK TDI DSG
2008 VW Golf R32 250HK DSG
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1627
- Tilmeldt: 19. aug 2008, 12:37
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Holte
- Has thanked: 143 times
- Been thanked: 201 times
Re: Skoda ENYAQ
Tror måske, at de 12-15.000 er i underkanten, men det afhænger selvfølgelig også lidt af de km man kører. Fx er skift af tændrør kilometerafhængigt, men pdas bruges tændrørerne muligvis ikke så meget. Ved ikke hvad serviceplanerne siger til det. Måske dit skodaværksted kan være behjælpelig med et overslag over serviceudgifter for en 5-årig periode.SirR32 skrev: ↑27. feb 2021, 08:54Det er super fristende at kunne køre på el hele tiden + at have de flere el-kræfter under pedalen.
Især de 5 års service og rep. abn. på Enyaq, ift. service på min Superb iV i 5 år, har faktisk også gjort mig ekstra fristet.
Hvad skal man mon regne med at service i 5 år på Superb’en koster? Jeg har afsat 12.000-15.000 i min lille sammenligning af udgifter på de to biler...
Jeg synes dog Enyaq’en har en federe kabine og er en pænere bil - men sådan er smag jo så forskellig.
Jeg synes også at Enyaqen har en federe kabine, herunder instrumentbræt. Synes dog, at der er lidt for meget familieslæde over det udvendige design, så jeg vil vente på, at Enyaq Coupe kommer, da den, formentligt, får et lidt mere interessant design, men det virker som en fed dyt.
Skulle jeg have en Enyaq
Mvh Peter
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2609
- Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 612 times
- Been thanked: 350 times
Re: Skoda ENYAQ
Sammenligner du ikke med en ID.4 med største batteri?SirR32 skrev: Jeg har set flere som mener Enyaq er for dyr ift. ID4 især.
Som jeg læser udstyrs- og prislisterne, så skal jeg op i en ID4 Tech til 425.000 + træk, 21” hjul og metallak, så den lander på ca. 446.000, sammenlignet med de 434.000,- for den jeg har sammensat.
ID4 har så HUD og 360 grader kamera, hvilket jeg ikke har valgt.
Jeg synes ikke prisforskellen er markant og så er det designet der afgør valget.
Jeg synes dog Enyaq’en har en federe kabine og er en pænere bil - men sådan er smag jo så forskellig.
Jeg er også selv mest til designet på Enyaq, men merprisen blev simpelthen for stor.. Så vi endte med at skrive under på en ID.4 1st.
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6023
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6456 times
- Been thanked: 1638 times
Re: Skoda ENYAQ
Præcis, ID.4 skal sammenlignes med ENYAQ 80 iVkGlerup skrev:Sammenligner du ikke med en ID.4 med største batteri?SirR32 skrev: Jeg har set flere som mener Enyaq er for dyr ift. ID4 især.
Som jeg læser udstyrs- og prislisterne, så skal jeg op i en ID4 Tech til 425.000 + træk, 21” hjul og metallak, så den lander på ca. 446.000, sammenlignet med de 434.000,- for den jeg har sammensat.
ID4 har så HUD og 360 grader kamera, hvilket jeg ikke har valgt.
Jeg synes ikke prisforskellen er markant og så er det designet der afgør valget.
Jeg synes dog Enyaq’en har en federe kabine og er en pænere bil - men sådan er smag jo så forskellig.
Jeg er også selv mest til designet på Enyaq, men merprisen blev simpelthen for stor.. Så vi endte med at skrive under på en ID.4 1st.
Sendt fra min TA-1021 med Tapatalk
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
- Madmax
- Medlem
- Indlæg: 1108
- Tilmeldt: 6. apr 2017, 17:13
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 102 times
- Been thanked: 471 times
Skoda ENYAQ
Medmindre det er en ID.4 City, Life eller Style. Så svarer batteriet til Enyaq 50.BrianDS skrev:Præcis, ID.4 skal sammenlignes med ENYAQ 80 iV
Sendt fra min TA-1021 med Tapatalk
Der er ikke nogen ID.4 der har samme batterikapacitet som Enyaq 60
- SirR32
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 49
- Tilmeldt: 13. sep 2008, 10:30
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 4 times
Re: Skoda ENYAQ
Jo, det er også rigtigt.kGlerup skrev: ↑27. feb 2021, 09:25Sammenligner du ikke med en ID.4 med største batteri?SirR32 skrev: Jeg har set flere som mener Enyaq er for dyr ift. ID4 især.
Som jeg læser udstyrs- og prislisterne, så skal jeg op i en ID4 Tech til 425.000 + træk, 21” hjul og metallak, så den lander på ca. 446.000, sammenlignet med de 434.000,- for den jeg har sammensat.
ID4 har så HUD og 360 grader kamera, hvilket jeg ikke har valgt.
Jeg synes ikke prisforskellen er markant og så er det designet der afgør valget.
Jeg synes dog Enyaq’en har en federe kabine og er en pænere bil - men sådan er smag jo så forskellig.
Jeg er også selv mest til designet på Enyaq, men merprisen blev simpelthen for stor.. Så vi endte med at skrive under på en ID.4 1st.
Jeg har dog ikke brug for det store batteri, så har kun skelet til udstyrslisterne og der kan jeg umiddelbart kun vælge ID4 Tech + lidt tilvalg, for at få det ønskede udstyr.
VW har jo låst udstyret til en specifik model på ID4, så man kan ikke helt tilpasse som tidligere, mig bekendt.
Men jo, jeg havde glemt at ID4 Tech har batteri som 80iV - min fejl
Har man behov for stor rækkevidde, er ID4 muligvis billigere så. Om ikke andet, så ihvertfald på listepriserne.
Jeg ved ikke om VW giver rabat ala den jeg har fået på Enyaq.
Nuværende bil:
2020 Skoda Superb iV Combi Style Plus 218HK
Tidligere biler:
2011 VW Passat Variant 1,8 TSI DSG
2008 Seat Leon TDI 170HK FR
2008 VW Golf GT Sport 170HK TDI DSG
2008 VW Golf R32 250HK DSG
2020 Skoda Superb iV Combi Style Plus 218HK
Tidligere biler:
2011 VW Passat Variant 1,8 TSI DSG
2008 Seat Leon TDI 170HK FR
2008 VW Golf GT Sport 170HK TDI DSG
2008 VW Golf R32 250HK DSG
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2609
- Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 612 times
- Been thanked: 350 times
Re: Skoda ENYAQ
Du mener vel Enyaq 80?Pablo skrev:Medmindre det er en ID.4 City, Life eller Style. Så svarer batteriet til Enyaq 50.BrianDS skrev:Præcis, ID.4 skal sammenlignes med ENYAQ 80 iV
Sendt fra min TA-1021 med Tapatalk
Der er ikke nogen ID.4 der har samme batterikapacitet som Enyaq 60
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2609
- Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 612 times
- Been thanked: 350 times
Re: Skoda ENYAQ
Jeg fik en rigtig fin handel på ID.4, den manglende afgift taget i betragtning. Træk, nødladekabel og lidt mere som rabat.SirR32 skrev: Jeg ved ikke om VW giver rabat ala den jeg har fået på Enyaq.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 497
- Tilmeldt: 28. okt 2016, 18:59
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 30 times
Re: Skoda ENYAQ
Tænkt helt det samme med designet, den ligner mere en MPV end SUV.peter w skrev: ↑27. feb 2021, 09:18Tror måske, at de 12-15.000 er i underkanten, men det afhænger selvfølgelig også lidt af de km man kører. Fx er skift af tændrør kilometerafhængigt, men pdas bruges tændrørerne muligvis ikke så meget. Ved ikke hvad serviceplanerne siger til det. Måske dit skodaværksted kan være behjælpelig med et overslag over serviceudgifter for en 5-årig periode.SirR32 skrev: ↑27. feb 2021, 08:54Det er super fristende at kunne køre på el hele tiden + at have de flere el-kræfter under pedalen.
Især de 5 års service og rep. abn. på Enyaq, ift. service på min Superb iV i 5 år, har faktisk også gjort mig ekstra fristet.
Hvad skal man mon regne med at service i 5 år på Superb’en koster? Jeg har afsat 12.000-15.000 i min lille sammenligning af udgifter på de to biler...
Jeg synes dog Enyaq’en har en federe kabine og er en pænere bil - men sådan er smag jo så forskellig.
Jeg synes også at Enyaqen har en federe kabine, herunder instrumentbræt. Synes dog, at der er lidt for meget familieslæde over det udvendige design, så jeg vil vente på, at Enyaq Coupe kommer, da den, formentligt, får et lidt mere interessant design, men det virker som en fed dyt.
Skulle jeg have en Enyaq
Det er noget tankevækkende, da MPV nærmest er dømt helt ude. Tænk på Golf Sportsvan, C Max, fremragende biler som ikke produceres længere.
Der er mange ligheder med noget af det første inden for MPV. Renault Scenic , den slægter særdeles meget den nuværende Scenic , som så også stopper salget af denne model.
Den er sikkert et godt køb fordi når den skal sælges, vil den henvende sig til en mere bred skare, end mange andre elbiler, største fordel er rummeligheden, rummeligheden er altid i høj kurs på brugt markedet.
- Madmax
- Medlem
- Indlæg: 1108
- Tilmeldt: 6. apr 2017, 17:13
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 102 times
- Been thanked: 471 times
Skoda ENYAQ
Nej.kGlerup skrev:Du mener vel Enyaq 80?Pablo skrev:Medmindre det er en ID.4 City, Life eller Style. Så svarer batteriet til Enyaq 50.BrianDS skrev:Præcis, ID.4 skal sammenlignes med ENYAQ 80 iV
Sendt fra min TA-1021 med Tapatalk
Der er ikke nogen ID.4 der har samme batterikapacitet som Enyaq 60
Enyaq 50 / ID.4 = 51/55kw
Enyaq 60 = 62kw
Enyaq 80 / ID.4 = 77/82kw
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2609
- Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 612 times
- Been thanked: 350 times
Skoda ENYAQ
Ved ikke om vi går forbi hinanden her, men:Pablo skrev: Enyaq 50 / ID.4 = 51/55kw
Enyaq 60 = 62kw
Enyaq 80 / ID.4 = 77/82kw
ID.4 City+Style = Enyaq 50
ID.4 Øvrige = Enyaq 80
Enig?
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6023
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6456 times
- Been thanked: 1638 times
Re: Skoda ENYAQ
Nu skriver du MPV, og nævner to af de modeller der nærmest bare er forhøjede hatchbacks - Touran og S-Max har derimod været rigtig populære, men jeg tror også de udgår til fordel for nogle SUV eller Crossover biler, jeg tænker både det er trends, men også at der nu skal være plads i bunden til batterier i både BEV og PHEV, det er svært i en traditionel MPV fordi de i forvejen har fladt gulv og høj kabine der er udnyttet meget effektivt - det er lidt ærgerligt at bilerne bliver så tunge i både udtryk og vægt - det gælder også både ID.3, ID.4, ENYAQ, Mach-E osv.Fabia4444 skrev:Tænkt helt det samme med designet, den ligner mere en MPV end SUV.peter w skrev: ↑27. feb 2021, 09:18Tror måske, at de 12-15.000 er i underkanten, men det afhænger selvfølgelig også lidt af de km man kører. Fx er skift af tændrør kilometerafhængigt, men pdas bruges tændrørerne muligvis ikke så meget. Ved ikke hvad serviceplanerne siger til det. Måske dit skodaværksted kan være behjælpelig med et overslag over serviceudgifter for en 5-årig periode.SirR32 skrev: ↑27. feb 2021, 08:54Det er super fristende at kunne køre på el hele tiden + at have de flere el-kræfter under pedalen.
Især de 5 års service og rep. abn. på Enyaq, ift. service på min Superb iV i 5 år, har faktisk også gjort mig ekstra fristet.
Hvad skal man mon regne med at service i 5 år på Superb’en koster? Jeg har afsat 12.000-15.000 i min lille sammenligning af udgifter på de to biler...
Jeg synes dog Enyaq’en har en federe kabine og er en pænere bil - men sådan er smag jo så forskellig.
Jeg synes også at Enyaqen har en federe kabine, herunder instrumentbræt. Synes dog, at der er lidt for meget familieslæde over det udvendige design, så jeg vil vente på, at Enyaq Coupe kommer, da den, formentligt, får et lidt mere interessant design, men det virker som en fed dyt.
Skulle jeg have en Enyaq
Det er noget tankevækkende, da MPV nærmest er dømt helt ude. Tænk på Golf Sportsvan, C Max, fremragende biler som ikke produceres længere.
Der er mange ligheder med noget af det første inden for MPV. Renault Scenic , den slægter særdeles meget den nuværende Scenic , som så også stopper salget af denne model.
Den er sikkert et godt køb fordi når den skal sælges, vil den henvende sig til en mere bred skare, end mange andre elbiler, største fordel er rummeligheden, rummeligheden er altid i høj kurs på brugt markedet.
Sendt fra min TA-1021 med Tapatalk
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK