Mon ikke det kommer for elbilerne også - dog med tilskud i starten?DanielB12 skrev:Ja. Det er brændstoffet der beskattesklodsmajor skrev: ↑15. sep 2020, 06:28Hvis nu det kommer igennem at vi skal betale ekstra afgift, det værende 400 eller 5.9000 kr for benzin og diesel biler, kommer det så også til at gælde for plugin hybriderne?
ELDRUP kommisionen
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6022
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6456 times
- Been thanked: 1637 times
Re: ELDRUP kommisionen
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
- DanielB12
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4949
- Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 4439 times
- Been thanked: 1957 times
- Kontakt:
Re: ELDRUP kommisionen
Dansk energi har meldt ud, at i 2030 mangler der 12.000.000.000 kr i statsindtægter pga den grønne omstilling. Så jo.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10869
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1899 times
Re: ELDRUP kommisionen
Vildt nok, med tanke på, at el også er ‘typisk dansk’ belagt med afgifter...
- These users thanked the author GaSelle for the post:
- Morten Hedensted
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6022
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6456 times
- Been thanked: 1637 times
Re: ELDRUP kommisionen
Og det er så ikke særligt mange penge ud af 1.150.000.000.000DanielB12 skrev:Dansk energi har meldt ud, at i 2030 mangler der 12.000.000.000 kr i statsindtægter pga den grønne omstilling. Så jo.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 188
- Tilmeldt: 16. okt 2016, 07:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 37 times
Re: ELDRUP kommisionen
El brugt til opladning af biler er stort set uden afgift (ved brug af Clever og eon).
Elbilsejer
- Dakota
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2770
- Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Frederiksberg
- Has thanked: 200 times
- Been thanked: 399 times
Re: ELDRUP kommisionen
Du ved da vel godt, at forskellen på 1.150.000.000.000 og 1.138.000.000.000 er at babyer ligger og dør i gaderne?!
- KHADK
- Nyt medlem
- Indlæg: 389
- Tilmeldt: 7. aug 2012, 12:24
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: DANMARK igen :-)
- Has thanked: 109 times
- Been thanked: 25 times
Re: ELDRUP kommisionen
Folketinget: UUUUUUHHHH.. Vi kommer til at mangle 12 mia, i kassen pga det her el-bils halløj, men på den anden side vil vi gerne være grønne. Vi smider ekstra afgifter på bilejerne, så går det lige op og så meget betaler de jo heller ikke i forvejen. FED IDE!!
Danskerne: Hvad med de 12 mia I smed ud i udbytteskat?? Betaler I selv dem??
Folketinget:....................................
Danskerne: Hvad med de 12 mia I smed ud i udbytteskat?? Betaler I selv dem??
Folketinget:....................................
Tesla Model 3 Long Range
Skoda Superb GreenLine Elegance Solgt
Golf VI BlueMotion Solgt
Skoda Superb GreenLine Elegance Solgt
Golf VI BlueMotion Solgt
- DanielB12
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4949
- Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 4439 times
- Been thanked: 1957 times
- Kontakt:
Re: ELDRUP kommisionen
Det er ikke kun elbiler - de står kun for 6-7 milliarder.. De 12 er alle de grønne tiltag man arbejder med, f.eks. også at man skifter energitunge ting ud til spareting, f.eks. gadebelysning etc.. Det koster jo penge i form af tabte afgifter
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: ELDRUP kommisionen
Ja - lige nu. De har forlænget aftalen lidt af gangen. Men det er helt sikkert det ophører inden for de næste par år.yBFoxb8N6P skrev: ↑15. sep 2020, 11:30El brugt til opladning af biler er stort set uden afgift (ved brug af Clever og eon).
Så stiger prisen til ca. x2
/Søren.
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: ELDRUP kommisionen
Det sørgelige er, at det ingen effekt har.KHADK skrev: ↑15. sep 2020, 11:38Folketinget: UUUUUUHHHH.. Vi kommer til at mangle 12 mia, i kassen pga det her el-bils halløj, men på den anden side vil vi gerne være grønne. Vi smider ekstra afgifter på bilejerne, så går det lige op og så meget betaler de jo heller ikke i forvejen. FED IDE!!
Danskerne: Hvad med de 12 mia I smed ud i udbytteskat?? Betaler I selv dem??
Folketinget:....................................
Pengene kunne bruges bedre.
Fra JP:
/Søren.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 188
- Tilmeldt: 16. okt 2016, 07:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 37 times
Re: ELDRUP kommisionen
Mja, nu er det blevet forlænget mange gange i sidste øjeblik. Men det er klart det betyder mistet afgifts-provenu når el benyttes som drivmiddel i stedet for olie.i-s skrev: ↑15. sep 2020, 16:16Ja - lige nu. De har forlænget aftalen lidt af gangen. Men det er helt sikkert det ophører inden for de næste par år.yBFoxb8N6P skrev: ↑15. sep 2020, 11:30El brugt til opladning af biler er stort set uden afgift (ved brug af Clever og eon).
Så stiger prisen til ca. x2
Det har ingen betydning for mig da jeg ikke benytter refusions-ordningen.
Elbilsejer
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1899
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 16:55
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Varde
- Has thanked: 334 times
- Been thanked: 216 times
Re: ELDRUP kommisionen
Det har han helt sikkert. Alt det vi ikke gider ha, det ryger syd/øst på.
Det sjovt der ikke er nogen af dem på borgen som tager det emne op Nåå ja, det der jo ikke stemmer i.
Men det jo os lige meget. Bare vi grønne i lille bitte Dk. Så resten ligegyldig.
Det sjovt der ikke er nogen af dem på borgen som tager det emne op Nåå ja, det der jo ikke stemmer i.
Men det jo os lige meget. Bare vi grønne i lille bitte Dk. Så resten ligegyldig.
- These users thanked the author The Micktrix / Dk for the post:
- Jay-Jay
Mercedes w124 280TE sommervogn
Mercedes w204 200 kompressor
Datsun 240z
Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70
Mercedes w204 200 kompressor
Datsun 240z
Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 329
- Tilmeldt: 22. jun 2008, 08:30
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 127 times
- Been thanked: 30 times
Re: ELDRUP kommisionen
Eller kroner i form af afgifter på afgifter på.....osv
Derudover har MC så uendeligt ret i den artikel
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: ELDRUP kommisionen
Umiddelbart så tænker jeg elbiler er fremtiden, men samtidig tænker jeg også at vi ikke skal panikke - og slet ikke når det ikke flytter en prut.
At Danmark skulle gå foran, synes jeg er en smuk tanke - hvis vi, som i vindmøllebrancen, havde viden, teknologi og arbejdspladser i det. Men fakta er, at det har vi ikke ikke og dermed er vi ikke i front - vi har blot dyrt købt os ind i en grøn fortælling.
Omdrejningspunktet for batteriteknologien (som er vigtigste nøglekomponent i en elbil) er i nord Amerika og Canada. Der høster man anerkendelse, har viden og teknologi + mange arbejdspladser. Der kunne man med velvære være stolt af at gå først. Men ikke engang der har man så ambitiøse planer med grøn el-bils omstilling som i DK.
At Danmark skulle gå foran, synes jeg er en smuk tanke - hvis vi, som i vindmøllebrancen, havde viden, teknologi og arbejdspladser i det. Men fakta er, at det har vi ikke ikke og dermed er vi ikke i front - vi har blot dyrt købt os ind i en grøn fortælling.
Omdrejningspunktet for batteriteknologien (som er vigtigste nøglekomponent i en elbil) er i nord Amerika og Canada. Der høster man anerkendelse, har viden og teknologi + mange arbejdspladser. Der kunne man med velvære være stolt af at gå først. Men ikke engang der har man så ambitiøse planer med grøn el-bils omstilling som i DK.
/Søren.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 215
- Tilmeldt: 24. jul 2008, 19:26
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Esbjerg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 7 times
Re: ELDRUP kommisionen
Det næste spørgsmål er så om de danske bilimportører overhovedet kan få allokeret de mange elbiler til Danmark?. Vi står vel allerede nu bagerst i køen, da f.eks. Norge får de fleste.
VW Up! High-Up 75hk. 5dr. Hvid, DK-pakke, Sports-pakke, Leatherette-pakke
Skoda Octavia 1.8t Combi 03"
Skoda Octavia 1.8t Combi 03"
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6022
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6456 times
- Been thanked: 1637 times
Re: ELDRUP kommisionen
Og med afgifter bliver det kun værreTbigum skrev:Det næste spørgsmål er så om de danske bilimportører overhovedet kan få allokeret de mange elbiler til Danmark?. Vi står vel allerede nu bagerst i køen, da f.eks. Norge får de fleste.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
- Target
- Medlem
- Indlæg: 1261
- Tilmeldt: 9. dec 2019, 16:43
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Holmegaard
- Has thanked: 1101 times
- Been thanked: 489 times
Re: ELDRUP kommisionen
Jeg tænker også at elbiler kommer til at overtage pladsen efter benzin- og dieselbiler. Men om strømmen skal komme fra et stort batteri i den enkelte bil er jeg noget mere i tvivl om. Strømmen kan meget vel ende med at komme fra brint brændselscelle eller noget helt tredje.i-s skrev: ↑16. sep 2020, 18:57Umiddelbart så tænker jeg elbiler er fremtiden, men samtidig tænker jeg også at vi ikke skal panikke - og slet ikke når det ikke flytter en prut.
At Danmark skulle gå foran, synes jeg er en smuk tanke - hvis vi, som i vindmøllebrancen, havde viden, teknologi og arbejdspladser i det. Men fakta er, at det har vi ikke ikke og dermed er vi ikke i front - vi har blot dyrt købt os ind i en grøn fortælling.
Omdrejningspunktet for batteriteknologien (som er vigtigste nøglekomponent i en elbil) er i nord Amerika og Canada. Der høster man anerkendelse, har viden og teknologi + mange arbejdspladser. Der kunne man med velvære være stolt af at gå først. Men ikke engang der har man så ambitiøse planer med grøn el-bils omstilling som i DK.
Så nok er USA langt fremme med batteriteknologien, men der er andre alternativer hvor vi i Europa er længere fremme. F.eks. brint. Her har vi stadig mulighed for at gå forrest, eller i hvert fald være med i front.
- These users thanked the author Target for the post:
- Morten Hedensted
Nuværende bil: 2023 Hyundai Ioniq 5 AWD 325hk Ultimate
Tidligere biler: 2020 Skoda Superb Style Combi 4x4 2,0 i4 272hk, 2001 BMW 745i E65 4,4 V8 333hk, 2006 Hyundai Sonata 2,4 i4 165hk, 2005 Mazda 6 St. 2,3 i4 166hk, 2007 Kia Rio 1,4 i4 97hk, 2007 Toyota Avensis St. 2,0 D-4D i4 160hk, 2002 Renault Mégane 1,6 i4 107hk, 1999 Volkswagen Passat 3B2 (US) 2,8 V6 193hk, 1994 Lexus GS300 3,0 i6 212hk, 1988 BMW 320i E30 Touring 2,0 i6 129hk, 2004 Toyota Yaris 1,4 D-4D i4 75hk, 1987 Toyota Celica 1,6 20v 165hk, 1986 Toyota Celica 1,6 124hk
Tidligere biler: 2020 Skoda Superb Style Combi 4x4 2,0 i4 272hk, 2001 BMW 745i E65 4,4 V8 333hk, 2006 Hyundai Sonata 2,4 i4 165hk, 2005 Mazda 6 St. 2,3 i4 166hk, 2007 Kia Rio 1,4 i4 97hk, 2007 Toyota Avensis St. 2,0 D-4D i4 160hk, 2002 Renault Mégane 1,6 i4 107hk, 1999 Volkswagen Passat 3B2 (US) 2,8 V6 193hk, 1994 Lexus GS300 3,0 i6 212hk, 1988 BMW 320i E30 Touring 2,0 i6 129hk, 2004 Toyota Yaris 1,4 D-4D i4 75hk, 1987 Toyota Celica 1,6 20v 165hk, 1986 Toyota Celica 1,6 124hk
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6022
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6456 times
- Been thanked: 1637 times
Re: ELDRUP kommisionen
Så kom regeringens udspil - alt skal være dyrere, ikke så ambitiøst som Eldrup forslagene, men stadig dyrere for alle.
https://www.berlingske.dk/business/faa- ... -paa-biler
Jeg forstår så ikke i bilagene at en Qasqai er en mellem bil og en Rav4 en stor, og også en TM3 er en stor sammen med e-tron? Og så er en Model S Premium? Og de skal alle være meget dyrere.
Der findes umiddelbart ikke nogen “rigtige” familiebiler på el der ikke skal straffes
https://www.berlingske.dk/business/faa- ... -paa-biler
Jeg forstår så ikke i bilagene at en Qasqai er en mellem bil og en Rav4 en stor, og også en TM3 er en stor sammen med e-tron? Og så er en Model S Premium? Og de skal alle være meget dyrere.
Der findes umiddelbart ikke nogen “rigtige” familiebiler på el der ikke skal straffes
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
- DanielB12
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4949
- Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 4439 times
- Been thanked: 1957 times
- Kontakt:
Re: ELDRUP kommisionen
Det er så enormt uambitiøst det der... makværk. Rent og skær makværk.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6022
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6456 times
- Been thanked: 1637 times
Re: ELDRUP kommisionen
Rent og skært misundelsesafgift og intet med grøn omstilling at gøreDanielB12 skrev:Det er så enormt uambitiøst det der... makværk. Rent og skær makværk.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 215
- Tilmeldt: 24. jul 2008, 19:26
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Esbjerg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 7 times
Re: ELDRUP kommisionen
Med det udspil, så kan vi vist godt vænne os til, at vi fremover kun skal køre i små radiobiler.
Tør ikke tænke på hvad den kommende Skoda Enyaq og VW Id4 kommer til at koste, det må jo også være “store” biler.
Hvis man tager udgangspunkt i en Id4 1.st. Max edition til 490.000kr. med metallak, så er man over gennemsnitprisen på en stor elbil, og så må den vel stige med 93.500kr.
Tør ikke tænke på hvad den kommende Skoda Enyaq og VW Id4 kommer til at koste, det må jo også være “store” biler.
Hvis man tager udgangspunkt i en Id4 1.st. Max edition til 490.000kr. med metallak, så er man over gennemsnitprisen på en stor elbil, og så må den vel stige med 93.500kr.
Senest rettet af Tbigum 25. sep 2020, 05:41, rettet i alt 3 gange.
VW Up! High-Up 75hk. 5dr. Hvid, DK-pakke, Sports-pakke, Leatherette-pakke
Skoda Octavia 1.8t Combi 03"
Skoda Octavia 1.8t Combi 03"
-
- Medlem
- Indlæg: 630
- Tilmeldt: 30. jan 2009, 09:17
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 68 times
Re: ELDRUP kommisionen
Jeg kan ikke lide at der nævnes større iblanding af biobrændsel i benzin og diesel. Jeg ved ikke hvor stor andel biodiesel der kan køres med. Men E10 for benzin er da absolut maksimum, og de skal ikke begynde at lave E15 eller E20, bilerne er ikke bygget til det.
Og så batter det lige præcis ikke en skid.
Og så batter det lige præcis ikke en skid.
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6022
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6456 times
- Been thanked: 1637 times
Re: ELDRUP kommisionen
Jeg tænker prisen er afgørende for afgiften hvis vi skal følge sædvanlig rød jantelovspolitik.Tbigum skrev:Med det udspil, så kan vi vist godt vænne os til, at vi fremover kun skal køre i små radiobiler.
Tør ikke tænke på hvad den kommende Skoda Enyaq og VW Id4 kommer til at koste, det må jo også være “store” biler.
Det er bare ikke realistisk med små elbiler udenfor de større byer i Danmark, afstandene er større og behovet for at transportere hele familien er også større.
Jeg kan godt forstå at man ikke kan se problemet hvis man bor og færdes udelukkende i og omkring hovedstaden, men der er bare ikke plads til alle.
- These users thanked the author BrianDS for the post (total 2):
- Target • Morten Hedensted
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
- Target
- Medlem
- Indlæg: 1261
- Tilmeldt: 9. dec 2019, 16:43
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Holmegaard
- Has thanked: 1101 times
- Been thanked: 489 times
Re: ELDRUP kommisionen
Det bliver spændende at se hvad det samlede kompromis ender på. Regeringen spiller bevidst konservativt ud her, og stort set alle partierne i tinget vil trække i en grønnere retning, dog på lidt forskellige måder. Umiddelbart virker det som om de røde partier vil mere omfordeling, og de blå er mere villige til at lade statens afgiftsindtægter på transportområdet falde.
Det er, trods alt, kun et udspil indtil videre. Det bliver nok aldrig en rigtig god løsning, men der er da håb for, at det ikke bliver totalt elendigt.
Nuværende bil: 2023 Hyundai Ioniq 5 AWD 325hk Ultimate
Tidligere biler: 2020 Skoda Superb Style Combi 4x4 2,0 i4 272hk, 2001 BMW 745i E65 4,4 V8 333hk, 2006 Hyundai Sonata 2,4 i4 165hk, 2005 Mazda 6 St. 2,3 i4 166hk, 2007 Kia Rio 1,4 i4 97hk, 2007 Toyota Avensis St. 2,0 D-4D i4 160hk, 2002 Renault Mégane 1,6 i4 107hk, 1999 Volkswagen Passat 3B2 (US) 2,8 V6 193hk, 1994 Lexus GS300 3,0 i6 212hk, 1988 BMW 320i E30 Touring 2,0 i6 129hk, 2004 Toyota Yaris 1,4 D-4D i4 75hk, 1987 Toyota Celica 1,6 20v 165hk, 1986 Toyota Celica 1,6 124hk
Tidligere biler: 2020 Skoda Superb Style Combi 4x4 2,0 i4 272hk, 2001 BMW 745i E65 4,4 V8 333hk, 2006 Hyundai Sonata 2,4 i4 165hk, 2005 Mazda 6 St. 2,3 i4 166hk, 2007 Kia Rio 1,4 i4 97hk, 2007 Toyota Avensis St. 2,0 D-4D i4 160hk, 2002 Renault Mégane 1,6 i4 107hk, 1999 Volkswagen Passat 3B2 (US) 2,8 V6 193hk, 1994 Lexus GS300 3,0 i6 212hk, 1988 BMW 320i E30 Touring 2,0 i6 129hk, 2004 Toyota Yaris 1,4 D-4D i4 75hk, 1987 Toyota Celica 1,6 20v 165hk, 1986 Toyota Celica 1,6 124hk
- Target
- Medlem
- Indlæg: 1261
- Tilmeldt: 9. dec 2019, 16:43
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Holmegaard
- Has thanked: 1101 times
- Been thanked: 489 times
Re: ELDRUP kommisionen
Jeg tanker også kun E5 benzin (Oktan 100). Men er der ikke lande hvor man allerede har E15?nielshm skrev: ↑25. sep 2020, 05:35Jeg kan ikke lide at der nævnes større iblanding af biobrændsel i benzin og diesel. Jeg ved ikke hvor stor andel biodiesel der kan køres med. Men E10 for benzin er da absolut maksimum, og de skal ikke begynde at lave E15 eller E20, bilerne er ikke bygget til det.
Og så batter det lige præcis ikke en skid.
Nuværende bil: 2023 Hyundai Ioniq 5 AWD 325hk Ultimate
Tidligere biler: 2020 Skoda Superb Style Combi 4x4 2,0 i4 272hk, 2001 BMW 745i E65 4,4 V8 333hk, 2006 Hyundai Sonata 2,4 i4 165hk, 2005 Mazda 6 St. 2,3 i4 166hk, 2007 Kia Rio 1,4 i4 97hk, 2007 Toyota Avensis St. 2,0 D-4D i4 160hk, 2002 Renault Mégane 1,6 i4 107hk, 1999 Volkswagen Passat 3B2 (US) 2,8 V6 193hk, 1994 Lexus GS300 3,0 i6 212hk, 1988 BMW 320i E30 Touring 2,0 i6 129hk, 2004 Toyota Yaris 1,4 D-4D i4 75hk, 1987 Toyota Celica 1,6 20v 165hk, 1986 Toyota Celica 1,6 124hk
Tidligere biler: 2020 Skoda Superb Style Combi 4x4 2,0 i4 272hk, 2001 BMW 745i E65 4,4 V8 333hk, 2006 Hyundai Sonata 2,4 i4 165hk, 2005 Mazda 6 St. 2,3 i4 166hk, 2007 Kia Rio 1,4 i4 97hk, 2007 Toyota Avensis St. 2,0 D-4D i4 160hk, 2002 Renault Mégane 1,6 i4 107hk, 1999 Volkswagen Passat 3B2 (US) 2,8 V6 193hk, 1994 Lexus GS300 3,0 i6 212hk, 1988 BMW 320i E30 Touring 2,0 i6 129hk, 2004 Toyota Yaris 1,4 D-4D i4 75hk, 1987 Toyota Celica 1,6 20v 165hk, 1986 Toyota Celica 1,6 124hk
-
- Medlem
- Indlæg: 630
- Tilmeldt: 30. jan 2009, 09:17
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 68 times
Re: ELDRUP kommisionen
USA har åbenbart E15 og E10. Brasilien har E25. Næste skridt er E85, men det er Flex fuel køretøjer.Target skrev: ↑25. sep 2020, 05:40Jeg tanker også kun E5 benzin (Oktan 100). Men er der ikke lande hvor man allerede har E15?nielshm skrev: ↑25. sep 2020, 05:35Jeg kan ikke lide at der nævnes større iblanding af biobrændsel i benzin og diesel. Jeg ved ikke hvor stor andel biodiesel der kan køres med. Men E10 for benzin er da absolut maksimum, og de skal ikke begynde at lave E15 eller E20, bilerne er ikke bygget til det.
Og så batter det lige præcis ikke en skid.
Og så er prisstigningen på 1 kr. for at gå fra E10 til E5 i 95 oktan fuldstændig pervers.
Så er det bedre med Shells 130 øre, og så få 100 oktan med oveni.
Senest rettet af nielshm 25. sep 2020, 05:51, rettet i alt 1 gang.
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6022
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6456 times
- Been thanked: 1637 times
Re: ELDRUP kommisionen
Du er mere optimistisk end jeg erTarget skrev:Det bliver spændende at se hvad det samlede kompromis ender på. Regeringen spiller bevidst konservativt ud her, og stort set alle partierne i tinget vil trække i en grønnere retning, dog på lidt forskellige måder. Umiddelbart virker det som om de røde partier vil mere omfordeling, og de blå er mere villige til at lade statens afgiftsindtægter på transportområdet falde.
Det er, trods alt, kun et udspil indtil videre. Det bliver nok aldrig en rigtig god løsning, men der er da håb for, at det ikke bliver totalt elendigt.
Når jeg ser på støttepartierne som danner parlamentarisk grundlag, så er mulighederne for at de får dette igennem meget mere i retning af endnu flere afgifter, så de har nok valgt en moderat model i udspillet, men skal venstrefløjen have lidt mere, så øger man afgifterne på ICE biler endnu mere, og øger afgifterne på brændstof og eventuelt grøn ejerafgift.
Når de så er enige om det, så laver de et midlertidigt tilskud til billige “grønne” biler, med henblik på at få danskerne til at købe små elbiler med små batterier. Og så en ekstra jantelovsafgift på de elbiler der rent faktisk kunne opfylde behovet for en familie altså dem med priser på 400.000 kr og opefter, som kan tilnærmelsesvist det samme som en benzinbil til 250-300.000 kr og opefter, men som nu får muligheden for flere afgifter (hvorfor ikke 200% fremfor 150%?)
Sorry, jeg håber ikke de læser med og får alt for mange gode ideer - men jeg har absolut ingen tiltro til at regeringen og deres støttepartier ønsker et bredt forlig, og ej heller at de kan strikke noget sammen der ikke bliver dyrere for de fleste danskere med behov for biler
- These users thanked the author BrianDS for the post (total 2):
- Target • Morten Hedensted
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
- Target
- Medlem
- Indlæg: 1261
- Tilmeldt: 9. dec 2019, 16:43
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Holmegaard
- Has thanked: 1101 times
- Been thanked: 489 times
Re: ELDRUP kommisionen
Jeg fik nok formuleret mig mere optimistisk, end jeg i virkeligheden er.BrianDS skrev: ↑25. sep 2020, 05:50Du er mere optimistisk end jeg erTarget skrev:Det bliver spændende at se hvad det samlede kompromis ender på. Regeringen spiller bevidst konservativt ud her, og stort set alle partierne i tinget vil trække i en grønnere retning, dog på lidt forskellige måder. Umiddelbart virker det som om de røde partier vil mere omfordeling, og de blå er mere villige til at lade statens afgiftsindtægter på transportområdet falde.
Det er, trods alt, kun et udspil indtil videre. Det bliver nok aldrig en rigtig god løsning, men der er da håb for, at det ikke bliver totalt elendigt.
Når jeg ser på støttepartierne som danner parlamentarisk grundlag, så er mulighederne for at de får dette igennem meget mere i retning af endnu flere afgifter, så de har nok valgt en moderat model i udspillet, men skal venstrefløjen have lidt mere, så øger man afgifterne på ICE biler endnu mere, og øger afgifterne på brændstof og eventuelt grøn ejerafgift.
Når de så er enige om det, så laver de et midlertidigt tilskud til billige “grønne” biler, med henblik på at få danskerne til at købe små elbiler med små batterier. Og så en ekstra jantelovsafgift på de elbiler der rent faktisk kunne opfylde behovet for en familie altså dem med priser på 400.000 kr og opefter, som kan tilnærmelsesvist det samme som en benzinbil til 250-300.000 kr og opefter, men som nu får muligheden for flere afgifter (hvorfor ikke 200% fremfor 150%?)
Sorry, jeg håber ikke de læser med og får alt for mange gode ideer - men jeg har absolut ingen tiltro til at regeringen og deres støttepartier ønsker et bredt forlig, og ej heller at de kan strikke noget sammen der ikke bliver dyrere for de fleste danskere med behov for biler
Men jeg håber det trods alt bliver et bredt forlig. De fleste har, forhåbentligt, efterhånden indset, at man er nødt til at få ro omkring afgifter i en årrække, hvis man skal få folk til at turde investere i ny teknologi. Så nytter det ikke noget, at der er usikkerhed om, hvorvidt nye afgifter på el eller andet tosset bliver indført om et år eller to.
Alt fornuft taler for et bredt forlig. Regeringen kan også have interesse i, at få lukket den flanke af mod højrefløjen inden næste valg. Det vil også kræve et bredt forlig.
Men det er jo sjældent fornuften der sejrer inde på borgen, så...
Nuværende bil: 2023 Hyundai Ioniq 5 AWD 325hk Ultimate
Tidligere biler: 2020 Skoda Superb Style Combi 4x4 2,0 i4 272hk, 2001 BMW 745i E65 4,4 V8 333hk, 2006 Hyundai Sonata 2,4 i4 165hk, 2005 Mazda 6 St. 2,3 i4 166hk, 2007 Kia Rio 1,4 i4 97hk, 2007 Toyota Avensis St. 2,0 D-4D i4 160hk, 2002 Renault Mégane 1,6 i4 107hk, 1999 Volkswagen Passat 3B2 (US) 2,8 V6 193hk, 1994 Lexus GS300 3,0 i6 212hk, 1988 BMW 320i E30 Touring 2,0 i6 129hk, 2004 Toyota Yaris 1,4 D-4D i4 75hk, 1987 Toyota Celica 1,6 20v 165hk, 1986 Toyota Celica 1,6 124hk
Tidligere biler: 2020 Skoda Superb Style Combi 4x4 2,0 i4 272hk, 2001 BMW 745i E65 4,4 V8 333hk, 2006 Hyundai Sonata 2,4 i4 165hk, 2005 Mazda 6 St. 2,3 i4 166hk, 2007 Kia Rio 1,4 i4 97hk, 2007 Toyota Avensis St. 2,0 D-4D i4 160hk, 2002 Renault Mégane 1,6 i4 107hk, 1999 Volkswagen Passat 3B2 (US) 2,8 V6 193hk, 1994 Lexus GS300 3,0 i6 212hk, 1988 BMW 320i E30 Touring 2,0 i6 129hk, 2004 Toyota Yaris 1,4 D-4D i4 75hk, 1987 Toyota Celica 1,6 20v 165hk, 1986 Toyota Celica 1,6 124hk