Eftermonteret LED - fyfy spørgsmål

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Brugeravatar
Cola
Nyt medlem
Indlæg: 452
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Eftermonteret LED - fyfy spørgsmål

Indlæg af Cola » 12. sep 2020, 16:58

Hej

Ja vil man ha the real deal, skal man købe det originalt....

Alligevel våger jeg pelsen og spørg til erfaringer. Ikke med billige Kina LED monteret i en gammel golf 3 med parabollygter...

Men de nye generationer af LED i nye biler årg 2020 som Octavia, golf osv som er solgt uden Full led...Men kun med LED i kørerlyset

Er det stadig håbløst og blænder? Hvilke type lygtehuse kører disse biler idag med? Går ikke udfra det er traditionel parabol lygtehus, men ligner heller ikke en traditionel DE linse.

Kigger man ind i lygten slukket er det jo svært at se om det er en full led eller en alm pærer?

Jeg er klar over lovgivningen til offenlig vej er negativ.

Nogle der har erfaringer hertil?

Brugeravatar
Kerovan
Nyt medlem
Indlæg: 288
Tilmeldt: 17. jun 2013, 15:38
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lynge
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Re: Eftermonteret LED - fyfy spørgsmål

Indlæg af Kerovan » 13. sep 2020, 07:47

Har i min Octavia fra 2008 installeret projekter lygter (linse optik) og monteret Phillips ultinon LED i dem, det spiller fuldstændig fantastisk, hvid og klar lys, som lyser langt og bredt.

Men man skal sørge for at indstille dem korrekt så de ikke blænder modkørende, jeg har selv haft min bedre halvdel til at køre mod mig på en lang vej, og de står lige hvor de skal, evt få en synshal til at indstille dem korrekt, jeg fik min mekanikker til at indstille dem mens den var til service.

Men mit setop giver et lysfelt som er meget lig xenon belysning, og som i min optik er langt den bedste, også over nyere biler med LED i parabol lygter.

Sendt fra min VOG-L29 med Tapatalk

Skoda Octavia II 1,6FSi

Brugeravatar
Hej-Hej
Nyt medlem
Indlæg: 459
Tilmeldt: 29. apr 2016, 10:01
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ferritslev
Has thanked: 171 times
Been thanked: 89 times

Re: Eftermonteret LED - fyfy spørgsmål

Indlæg af Hej-Hej » 13. sep 2020, 08:21

Jeg har monteret Osram LEDriving G2 pærer i parabollygterne på vores lille nr 2 bil.. jaja.. fyyyy skamme, men jeg er fint tilfreds og de lyser hvor de skal 😇

En ting jeg godt kan lide ved Osram pærerne er at de ikke har de her bokse man skal finde plads til. Der er en adaptor ring man klipser i istedet for den gamle pære, her kan den nye pære så drejes i og så skal stikket på pæren bare samles med stikket der sad på den gamle...

Har philips ikke stadig den ekstra boks på ledningen til LED pæren?

(Hvordan det spiller sammen med can bus ved jeg ikke, men mener da at både philips og osram også sælger can bus adaptere)

Brugeravatar
Kerovan
Nyt medlem
Indlæg: 288
Tilmeldt: 17. jun 2013, 15:38
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lynge
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Re: Eftermonteret LED - fyfy spørgsmål

Indlæg af Kerovan » 13. sep 2020, 08:41

Hej-Hej skrev:Jeg har monteret Osram LEDriving G2 pærer i parabollygterne på vores lille nr 2 bil.. jaja.. fyyyy skamme, men jeg er fint tilfreds og de lyser hvor de skal Billede

En ting jeg godt kan lide ved Osram pærerne er at de ikke har de her bokse man skal finde plads til. Der er en adaptor ring man klipser i istedet for den gamle pære, her kan den nye pære så drejes i og så skal stikket på pæren bare samles med stikket der sad på den gamle...

Har philips ikke stadig den ekstra boks på ledningen til LED pæren?

(Hvordan det spiller sammen med can bus ved jeg ikke, men mener da at både philips og osram også sælger can bus adaptere)
Mht til Can-bus, så er der ingen fejl eller ting der ikke virker hos mig.

Det er korrekt at der sidder en lille boks på Phillips Ultinon, men den er ikke større end en tændstikæske, og kan sagtens sidde meget diskret bag ved lygtehuset :)


Sent from my iPad using Tapatalk
These users thanked the author Kerovan for the post:
Hej-Hej
Skoda Octavia II 1,6FSi

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"