Salg af bil - skal jeg trække stikket?

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1740
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 694 times

Re: Salg af bil - skal jeg trække stikket?

Indlæg af Thor-thor » 27. nov 2020, 13:50

asej skrev:
27. nov 2020, 10:48
kitora skrev:
17. nov 2020, 06:42
Jeg HADER at sælge bil, for der er så sindssygt mange useriøse “købere”. Jeg gider simpelthen ikke beskæftige mig med dem.
Af samme årsag har jeg altid solgt bil til forhandler i forbindelse med køb af anden bil. Jeg ved at jeg får en røv-dårlig pris og at forhandleren griner hele vejen til banken, men 5 minutter efter ..... har man glemt det - derudover er det bare mega nemt at køre til forhandleren, bytte nøgler og så bare køre afsted i den nye. ....... og hvad nu hvis den nye køber finder en fejl efter køb og begynder at skrive ubehagelige ting osv. Nej tak siger jeg bare...
Man skal jo gøre det man har det bedst med. Så hvis det passer dig, er det jo fint.

Personligt synes jeg at det meste af usikkerheden er taget ud af ligningen i dag. Man kan slå meget info op på nettet på forhånd.
Bruger man samtidig omregistrerings-app'en, er bilen overdraget på stedet, så der er intet bøvl med forsinket omreg./forsikring etc. Samtidig får køber også oplysning om evt. restgæld i bilen i APP'en. Så der er ingen risiko for at overtage en bil med restgæld uden at vide det.

Så som sælger er den eneste risiko vel nærmest, hvis man sælger til en voldsparat sociopat-type, som ved et evt. problem med bilen efterfølgende, jagter en? Hvis man sælger til personer der virker nogenlunde veljusterede, så tænker jeg at risikoen for dette er meget lille.

Når der samtidig hurtigt kan hentes 10-20k ekstra på at sælge en ganske alm. brugtbil til privat, så er det da værd at gå efter i min bog...
These users thanked the author Thor-thor for the post:
BrianDS

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1740
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 694 times

Re: Salg af bil - skal jeg trække stikket?

Indlæg af Thor-thor » 27. nov 2020, 13:51

kitora skrev:
27. nov 2020, 10:33
Bilen er solgt. Den mærkelige gut forblev mærkelig, så det gled hen i det uvisse. Jeg har i stedet solgt til en ung gut fra Horsens som henter bilen om lidt. Han var noget nemmere at kommunikere med.
Tillykke med salget. Hvad gik den for?

Brugeravatar
Mike H
Aktiv medlem
Indlæg: 2410
Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 161 times

Re: Salg af bil - skal jeg trække stikket?

Indlæg af Mike H » 27. nov 2020, 14:07

diskoboy skrev:
27. nov 2020, 13:23
... for 1 år siden! Stop nu...
Havde en der syntes jeg skulle give ham en ny xenon pære 1 år efter :lol: - indtalt på voicemailen … ikke om jeg gad reagere overhoved.
These users thanked the author Mike H for the post (total 2):
diskoboyDanielB12
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"