Jeg har ikke set en ny C-klasse hybrid, men batteri og tank skal være et sted, og pladsen batteriet tager fylder ikke i en benzin/diesel udgave. I de tidligere C-klasse var der en kasse i bagagerummet, det er fint hvis det er væk i de nye. Men batteriet skal være et sted.chrstn_olsen skrev:Hvad for noget praktisk tænker du på? De får plads til det hele fordi bilen er designet fra grunden som hybrid. Og ikke som 330e hvor man skulle klemme det hele ned i en ICE platform. Både bagagerum og bagsædeplads ser ud til at være i C-klassens favør også. Og så kan man hurtiglade, hvilket begynder at blive relevant når batteriet kommer over 20Kwh. Så har du 100km elrækkevidde igen på 20 minutter.BrianDS skrev: ↑16. apr 2021, 07:07Det kommer måske også lidt an på hvor meget det går ud over det praktiske.chrstn_olsen skrev: Ikke sikkert der er helt så meget at hente, men nok en del. Tror ikke det er helt skævt hvis man kigger på hvor meget fx 330e er billigere end 330i. De må være i samme prisleje som C-klassen.
Men BMW bliver godt nok presset på teknik-delen. Fuld tankstørrelse og 100km ren el i C-klassen mod 40 liter og 50-60km i 330e. Og Mercedes har over 60hk mere hvis man ser bort fra boost delen. 308 vs. 252..
Batteri og fuld tank fylder en del
Man bliver næsten helt ærgerlig over at man har bestilt PHEV allerede, men syntes prisen var så skarp på A6 50TFSI at jeg har svært ved at se en C-klasse PHEV blive mærkant billigere med 4WD. Og så har A6eren fordel af en lidt kraftigere benzinmotor. Og med den udvikling der sker lige nu, kan man jo vente for evigt, hvis man lige skal have den nyeste udvikling med
Bilafgifter 2021
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6020
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6455 times
- Been thanked: 1637 times
Re: Bilafgifter 2021
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6020
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6455 times
- Been thanked: 1637 times
Re: Bilafgifter 2021
@chrstn_olsen bagagerummet i en C-klasse hybrid reduceres fra 490 liter til 360 liter i Stationcar og fra 455 til 315 liter i sedan.BrianDS skrev:Jeg har ikke set en ny C-klasse hybrid, men batteri og tank skal være et sted, og pladsen batteriet tager fylder ikke i en benzin/diesel udgave. I de tidligere C-klasse var der en kasse i bagagerummet, det er fint hvis det er væk i de nye. Men batteriet skal være et sted.chrstn_olsen skrev:Hvad for noget praktisk tænker du på? De får plads til det hele fordi bilen er designet fra grunden som hybrid. Og ikke som 330e hvor man skulle klemme det hele ned i en ICE platform. Både bagagerum og bagsædeplads ser ud til at være i C-klassens favør også. Og så kan man hurtiglade, hvilket begynder at blive relevant når batteriet kommer over 20Kwh. Så har du 100km elrækkevidde igen på 20 minutter.
Man bliver næsten helt ærgerlig over at man har bestilt PHEV allerede, men syntes prisen var så skarp på A6 50TFSI at jeg har svært ved at se en C-klasse PHEV blive mærkant billigere med 4WD. Og så har A6eren fordel af en lidt kraftigere benzinmotor. Og med den udvikling der sker lige nu, kan man jo vente for evigt, hvis man lige skal have den nyeste udvikling med
En almindelig Golf (ikke hybrid) har et bagagerum på 380 liter, og eHybrid har 273 liter
En Octavia Combi iV reduceres fra 640 til 490 liter.
- bare for at sammenligne lidt, så er en C-klasse nede i en størrelse som en Golf Hatchback (uden hybrid)
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
- Korreborg
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3406
- Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 580 times
- Been thanked: 876 times
Re: Bilafgifter 2021
Men hvor tit har du behov for pladsen under gulvet?altså ja, det er da fedt til en ferie og uden for ferie kan man gemme alt mulig lort. Men hvor tid er det en gamechanger om det er der eller ej?
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6020
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6455 times
- Been thanked: 1637 times
Re: Bilafgifter 2021
Men i en MB C er det vel netop ikke under gulvet?!Korreborg skrev:Men hvor tit har du behov for pladsen under gulvet?altså ja, det er da fedt til en ferie og uden for ferie kan man gemme alt mulig lort. Men hvor tid er det en gamechanger om det er der eller ej?
I mine biler har jeg brugt alt undtagen reservehjul brønden meget ofte. Også i biler med 600+ liter bagagerum.
Men ellers enig, det nederste stykke er ofte kun på ferier
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
- Korreborg
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3406
- Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 580 times
- Been thanked: 876 times
Re: Bilafgifter 2021
Hvad er ligheden mellem elbiler og tyndskid?
Den evige frygt for ikke at nå hjem i tide
Den evige frygt for ikke at nå hjem i tide
- These users thanked the author Korreborg for the post (total 4):
- nbryde • BrianDS • Morten Hedensted • PhillOS
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 298
- Tilmeldt: 24. okt 2019, 21:19
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 169 times
- Been thanked: 80 times
Re: Bilafgifter 2021
Batteriet ligger i bunden af bilen, så vidt jeg kan læse mig til.BrianDS skrev: ↑16. apr 2021, 11:40Jeg har ikke set en ny C-klasse hybrid, men batteri og tank skal være et sted, og pladsen batteriet tager fylder ikke i en benzin/diesel udgave. I de tidligere C-klasse var der en kasse i bagagerummet, det er fint hvis det er væk i de nye. Men batteriet skal være et sted.chrstn_olsen skrev:Hvad for noget praktisk tænker du på? De får plads til det hele fordi bilen er designet fra grunden som hybrid. Og ikke som 330e hvor man skulle klemme det hele ned i en ICE platform. Både bagagerum og bagsædeplads ser ud til at være i C-klassens favør også. Og så kan man hurtiglade, hvilket begynder at blive relevant når batteriet kommer over 20Kwh. Så har du 100km elrækkevidde igen på 20 minutter.
Man bliver næsten helt ærgerlig over at man har bestilt PHEV allerede, men syntes prisen var så skarp på A6 50TFSI at jeg har svært ved at se en C-klasse PHEV blive mærkant billigere med 4WD. Og så har A6eren fordel af en lidt kraftigere benzinmotor. Og med den udvikling der sker lige nu, kan man jo vente for evigt, hvis man lige skal have den nyeste udvikling med
Nuværende bil: 2016 Audi A4 Avant 3.0 TDI Quattro
Næste bil: ?
Drømmebil: RSQ8-R
Realistisk drømmebil: A6 Allroad BiTDI
Tidligere: 2017 Seat Leon ST 2.0TDI, 2014 Polo Blue GT, Ford S-max, Ford Fiesta og et par (eller 3) Skoda Fabia Combi.
Næste bil: ?
Drømmebil: RSQ8-R
Realistisk drømmebil: A6 Allroad BiTDI
Tidligere: 2017 Seat Leon ST 2.0TDI, 2014 Polo Blue GT, Ford S-max, Ford Fiesta og et par (eller 3) Skoda Fabia Combi.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 298
- Tilmeldt: 24. okt 2019, 21:19
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 169 times
- Been thanked: 80 times
Re: Bilafgifter 2021
Sammenlignet med tilsvarende rene benzinmodel jf. Mercedes selv.PhillOS skrev: ↑16. apr 2021, 10:10Det tænker jeg man skal tage med et gran salt! Og hvad er det sammenlignet med for at få 20%, en sæk kartofler?chrstn_olsen skrev: ↑16. apr 2021, 06:24Mercedes påstår selv at brændstoføkonomi skulle være ca. 20% bedre på hybriderne selv om man aldrig lader dem. Det lyder ret vildt hvis det er rigtigt.
Nuværende bil: 2016 Audi A4 Avant 3.0 TDI Quattro
Næste bil: ?
Drømmebil: RSQ8-R
Realistisk drømmebil: A6 Allroad BiTDI
Tidligere: 2017 Seat Leon ST 2.0TDI, 2014 Polo Blue GT, Ford S-max, Ford Fiesta og et par (eller 3) Skoda Fabia Combi.
Næste bil: ?
Drømmebil: RSQ8-R
Realistisk drømmebil: A6 Allroad BiTDI
Tidligere: 2017 Seat Leon ST 2.0TDI, 2014 Polo Blue GT, Ford S-max, Ford Fiesta og et par (eller 3) Skoda Fabia Combi.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 298
- Tilmeldt: 24. okt 2019, 21:19
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 169 times
- Been thanked: 80 times
Re: Bilafgifter 2021
Jeg kan se at jeg har læst det forkert. Så det som om den nye PHEV havde 490 liter i stationcar versionen. Men er du sikker på at de reducerede tal du deler er for den nye? Jeg kan ikke lige finde en kilde, hvor det fremgår klart. Fx finder jeg et sedantal der hedder 360 liter.BrianDS skrev: ↑16. apr 2021, 12:15@chrstn_olsen bagagerummet i en C-klasse hybrid reduceres fra 490 liter til 360 liter i Stationcar og fra 455 til 315 liter i sedan.BrianDS skrev:Jeg har ikke set en ny C-klasse hybrid, men batteri og tank skal være et sted, og pladsen batteriet tager fylder ikke i en benzin/diesel udgave. I de tidligere C-klasse var der en kasse i bagagerummet, det er fint hvis det er væk i de nye. Men batteriet skal være et sted.chrstn_olsen skrev:
Hvad for noget praktisk tænker du på? De får plads til det hele fordi bilen er designet fra grunden som hybrid. Og ikke som 330e hvor man skulle klemme det hele ned i en ICE platform. Både bagagerum og bagsædeplads ser ud til at være i C-klassens favør også. Og så kan man hurtiglade, hvilket begynder at blive relevant når batteriet kommer over 20Kwh. Så har du 100km elrækkevidde igen på 20 minutter.
Man bliver næsten helt ærgerlig over at man har bestilt PHEV allerede, men syntes prisen var så skarp på A6 50TFSI at jeg har svært ved at se en C-klasse PHEV blive mærkant billigere med 4WD. Og så har A6eren fordel af en lidt kraftigere benzinmotor. Og med den udvikling der sker lige nu, kan man jo vente for evigt, hvis man lige skal have den nyeste udvikling med
En almindelig Golf (ikke hybrid) har et bagagerum på 380 liter, og eHybrid har 273 liter
En Octavia Combi iV reduceres fra 640 til 490 liter.
- bare for at sammenligne lidt, så er en C-klasse nede i en størrelse som en Golf Hatchback (uden hybrid)
Nuværende bil: 2016 Audi A4 Avant 3.0 TDI Quattro
Næste bil: ?
Drømmebil: RSQ8-R
Realistisk drømmebil: A6 Allroad BiTDI
Tidligere: 2017 Seat Leon ST 2.0TDI, 2014 Polo Blue GT, Ford S-max, Ford Fiesta og et par (eller 3) Skoda Fabia Combi.
Næste bil: ?
Drømmebil: RSQ8-R
Realistisk drømmebil: A6 Allroad BiTDI
Tidligere: 2017 Seat Leon ST 2.0TDI, 2014 Polo Blue GT, Ford S-max, Ford Fiesta og et par (eller 3) Skoda Fabia Combi.
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6020
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6455 times
- Been thanked: 1637 times
Re: Bilafgifter 2021
Artiklen her er fra i sidste ugechrstn_olsen skrev:Jeg kan se at jeg har læst det forkert. Så det som om den nye PHEV havde 490 liter i stationcar versionen. Men er du sikker på at de reducerede tal du deler er for den nye? Jeg kan ikke lige finde en kilde, hvor det fremgår klart. Fx finder jeg et sedantal der hedder 360 liter.BrianDS skrev: ↑16. apr 2021, 12:15@chrstn_olsen bagagerummet i en C-klasse hybrid reduceres fra 490 liter til 360 liter i Stationcar og fra 455 til 315 liter i sedan.BrianDS skrev:Jeg har ikke set en ny C-klasse hybrid, men batteri og tank skal være et sted, og pladsen batteriet tager fylder ikke i en benzin/diesel udgave. I de tidligere C-klasse var der en kasse i bagagerummet, det er fint hvis det er væk i de nye. Men batteriet skal være et sted.
En almindelig Golf (ikke hybrid) har et bagagerum på 380 liter, og eHybrid har 273 liter
En Octavia Combi iV reduceres fra 640 til 490 liter.
- bare for at sammenligne lidt, så er en C-klasse nede i en størrelse som en Golf Hatchback (uden hybrid)
https://bilmagasinet.dk/mercedes/mercedes-c-klasse-2021
Citat: "Den nye 300e har altså en rækkevidde på ca. 100 km, og det større batteri fylder stadig godt op i bagagerummet. I stationcar-versionen er bagagerummet reduceret fra 490 til 360 liter og i sedan-versionen er bagagerummet reduceret fra 455 til 315 liter, men batterierne ligger nu i plan med kofangeren, når bagsmækken åbnes, så bagagerumsgulvet er plant. PHEV-modellen kan fås altså både som sedan og som stationcar."
Bagagerummet er plant, men reduceret i forhold til den uden batteri. Til gengæld slipper man så for læssekanten
- These users thanked the author BrianDS for the post:
- chrstn_olsen
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 298
- Tilmeldt: 24. okt 2019, 21:19
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 169 times
- Been thanked: 80 times
Re: Bilafgifter 2021
Tak for quote - det var lige det jeg ikke kunne finde!BrianDS skrev: ↑19. apr 2021, 11:17Artiklen her er fra i sidste ugechrstn_olsen skrev:Jeg kan se at jeg har læst det forkert. Så det som om den nye PHEV havde 490 liter i stationcar versionen. Men er du sikker på at de reducerede tal du deler er for den nye? Jeg kan ikke lige finde en kilde, hvor det fremgår klart. Fx finder jeg et sedantal der hedder 360 liter.BrianDS skrev: ↑16. apr 2021, 12:15@chrstn_olsen bagagerummet i en C-klasse hybrid reduceres fra 490 liter til 360 liter i Stationcar og fra 455 til 315 liter i sedan.
En almindelig Golf (ikke hybrid) har et bagagerum på 380 liter, og eHybrid har 273 liter
En Octavia Combi iV reduceres fra 640 til 490 liter.
- bare for at sammenligne lidt, så er en C-klasse nede i en størrelse som en Golf Hatchback (uden hybrid)
https://bilmagasinet.dk/mercedes/mercedes-c-klasse-2021
Citat: "Den nye 300e har altså en rækkevidde på ca. 100 km, og det større batteri fylder stadig godt op i bagagerummet. I stationcar-versionen er bagagerummet reduceret fra 490 til 360 liter og i sedan-versionen er bagagerummet reduceret fra 455 til 315 liter, men batterierne ligger nu i plan med kofangeren, når bagsmækken åbnes, så bagagerumsgulvet er plant. PHEV-modellen kan fås altså både som sedan og som stationcar."
Bagagerummet er plant, men reduceret i forhold til den uden batteri. Til gengæld slipper man så for læssekanten
- These users thanked the author chrstn_olsen for the post:
- BrianDS
Nuværende bil: 2016 Audi A4 Avant 3.0 TDI Quattro
Næste bil: ?
Drømmebil: RSQ8-R
Realistisk drømmebil: A6 Allroad BiTDI
Tidligere: 2017 Seat Leon ST 2.0TDI, 2014 Polo Blue GT, Ford S-max, Ford Fiesta og et par (eller 3) Skoda Fabia Combi.
Næste bil: ?
Drømmebil: RSQ8-R
Realistisk drømmebil: A6 Allroad BiTDI
Tidligere: 2017 Seat Leon ST 2.0TDI, 2014 Polo Blue GT, Ford S-max, Ford Fiesta og et par (eller 3) Skoda Fabia Combi.
-
- Medlem
- Indlæg: 762
- Tilmeldt: 1. maj 2012, 18:49
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 159 times
- Been thanked: 249 times
Re: Bilafgifter 2021
Wohoo! Denne er sikkert gået under radaren for mange?
Eksempel:
I ovenstående eksempel, antager jeg at den procentvise stigning altid tager udgangspunkt i forrige års tal.
Socialdemokraterne: "Sammen er vi stærkest... og bilejerne skal betale for det"
Kilde: https://www.aldautomotive.dk/min-firmab ... ifter-2021For alle biler vil ejerafgiften blive forhøjet de næste fem år fra 2022:
2022: Ejerafgiften forhøjes med 3,0 %
2023-2025: Ejerafgiften forhøjes med 6,5 % hvert år, dvs. både i 2023, 2024 og 2025
2026: Ejerafgiften forhøjes med 10,0 %
Den grønne ejerafgift for biler, der er indregistreret i juli 2021 eller derefter, bliver beregnet efter en ny skala, der ligesom registreringsafgiften vil blive baseret på bilens CO2-udledning.
Eksempel:
Kode: Vælg alt
% År Golf 8 (CDV) Polo GTI (AW)
0% 2021 kr 580,00 kr 1.190,00
3,00% 2022 kr 597,40 kr 1.225,70
6,50% 2023 kr 636,23 kr 1.305,37
6,50% 2024 kr 677,59 kr 1.390,22
6,50% 2025 kr 721,63 kr 1.480,58
10% 2026 kr 793,79 kr 1.628,64
Socialdemokraterne: "Sammen er vi stærkest... og bilejerne skal betale for det"
.
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6020
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6455 times
- Been thanked: 1637 times
Re: Bilafgifter 2021
Min Touran TDI er steget med 500 kr/år i 2021PhillOS skrev:Wohoo! Denne er sikkert gået under radaren for mange?
Kilde: https://www.aldautomotive.dk/min-firmab ... ifter-2021For alle biler vil ejerafgiften blive forhøjet de næste fem år fra 2022:
2022: Ejerafgiften forhøjes med 3,0 %
2023-2025: Ejerafgiften forhøjes med 6,5 % hvert år, dvs. både i 2023, 2024 og 2025
2026: Ejerafgiften forhøjes med 10,0 %
Den grønne ejerafgift for biler, der er indregistreret i juli 2021 eller derefter, bliver beregnet efter en ny skala, der ligesom registreringsafgiften vil blive baseret på bilens CO2-udledning.
Eksempel:I ovenstående eksempel, antager jeg at den procentvise stigning altid tager udgangspunkt i forrige års tal.Kode: Vælg alt
% År Golf 8 (CDV) Polo GTI (AW) 0% 2021 kr 580,00 kr 1.190,00 3,00% 2022 kr 597,40 kr 1.225,70 6,50% 2023 kr 636,23 kr 1.305,37 6,50% 2024 kr 677,59 kr 1.390,22 6,50% 2025 kr 721,63 kr 1.480,58 10% 2026 kr 793,79 kr 1.628,64
Socialdemokraterne: "Sammen er vi stærkest... og bilejerne skal betale for det"
Fra 1.960 kr halvårlig til 2.210 kr halvårlig
Det er ikke en grøn ændring af registreringsafgiften, men en meget rød ændring - alle biler bliver dyrere over de næste 15 år, også elbiler.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 77
- Tilmeldt: 20. dec 2020, 12:07
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 18 times
Re: Bilafgifter 2021
Til gengæld faldt indkøbsprisen for hybrid og de billiger elbiler signifikant. Det er en deal jeg tager any day.
Som tråden her også viser hvor mange der køber meget ekstra udstyr i forhold til hvad de tidligere købte når man køber en af de billige hybridbiler.
Så synes bestemt det var en god grøn deal og afgiftsomlægning
Som tråden her også viser hvor mange der køber meget ekstra udstyr i forhold til hvad de tidligere købte når man køber en af de billige hybridbiler.
Så synes bestemt det var en god grøn deal og afgiftsomlægning
-
- Medlem
- Indlæg: 762
- Tilmeldt: 1. maj 2012, 18:49
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 159 times
- Been thanked: 249 times
Re: Bilafgifter 2021
Det er så her jeg får ufatteligt ondt i røven over at jeg som bor i ejerlejlighed (betaler ejendomsskat, og mine egne køleskabe ) og ikke kan oplade hverken el eller plug-in hybrid bil, skal straffes ved nu at være “tvunget” til at købe en dyr fossil drevet bil.Hybridbilen skrev: ↑22. apr 2021, 13:50Til gengæld faldt indkøbsprisen for hybrid og de billiger elbiler signifikant. Det er en deal jeg tager any day.
Som tråden her også viser hvor mange der køber meget ekstra udstyr i forhold til hvad de tidligere købte når man køber en af de billige hybridbiler.
Så synes bestemt det var en god grøn deal og afgiftsomlægning
Det er i mine øjne en uheldig skævvridning af et i forvejen helt forskruet marked.
Det pisser mig af at man indirekte tilgodeser dem der har mulighed for at oplade, og efterlader “de fattige” til at købe dyre biler.
Om lidt er der folk der kalder mig rødt svin og jantelovselsker, nøjagtigt som sidste gang jeg udtalte mig om dette.
.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 214
- Tilmeldt: 5. apr 2021, 21:22
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 55 times
Re: Bilafgifter 2021
Så nyder du til gengæld de vanvittige prisstigninger, der har været på netop ejerlejlighederPhillOS skrev: ↑22. apr 2021, 14:26Det er så her jeg får ufatteligt ondt i røven over at jeg som bor i ejerlejlighed (betaler ejendomsskat, og mine egne køleskabe ) og ikke kan oplade hverken el eller plug-in hybrid bil, skal straffes ved nu at være “tvunget” til at købe en dyr fossil drevet bil.Hybridbilen skrev: ↑22. apr 2021, 13:50Til gengæld faldt indkøbsprisen for hybrid og de billiger elbiler signifikant. Det er en deal jeg tager any day.
Som tråden her også viser hvor mange der køber meget ekstra udstyr i forhold til hvad de tidligere købte når man køber en af de billige hybridbiler.
Så synes bestemt det var en god grøn deal og afgiftsomlægning
Det er i mine øjne en uheldig skævvridning af et i forvejen helt forskruet marked.
Det pisser mig af at man indirekte tilgodeser dem der har mulighed for at oplade, og efterlader “de fattige” til at købe dyre biler.
Om lidt er der folk der kalder mig rødt svin og jantelovselsker, nøjagtigt som sidste gang jeg udtalte mig om dette.
Specielt hvis du bor i Kbh eller Aarhus
- Monze1980
- Medlem
- Indlæg: 1377
- Tilmeldt: 17. jan 2013, 21:31
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 395 times
- Been thanked: 478 times
Re: Bilafgifter 2021
Jeg kan også være træt af ikke at have en café på hvert gadehjørne og at mit hus ikke er steget gevaldigt de seneste år, som tilfældet er i større byer.
Men til gengæld kan jeg bo i et hus på 161 m2 med 900 m2 grund, som koster 2.225.000,- og ikke er steget nævneværdigt i værdi siden '14.
Jeg kan så også lade ved huset når jeg får elbil, men må lave min egen latte fremfor at betale 63,- for den (måske inkl 9 cm2 kage)
Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk
Men til gengæld kan jeg bo i et hus på 161 m2 med 900 m2 grund, som koster 2.225.000,- og ikke er steget nævneværdigt i værdi siden '14.
Jeg kan så også lade ved huset når jeg får elbil, men må lave min egen latte fremfor at betale 63,- for den (måske inkl 9 cm2 kage)
Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk
- Skoda Enyaq 80 iV Sportline, 07/22
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6020
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6455 times
- Been thanked: 1637 times
Re: Bilafgifter 2021
Eller de vanvittige prisfald der har været i andre områderGasolin82 skrev:Så nyder du til gengæld de vanvittige prisstigninger, der har været på netop ejerlejlighederPhillOS skrev: ↑22. apr 2021, 14:26Det er så her jeg får ufatteligt ondt i røven over at jeg som bor i ejerlejlighed (betaler ejendomsskat, og mine egne køleskabe ) og ikke kan oplade hverken el eller plug-in hybrid bil, skal straffes ved nu at være “tvunget” til at købe en dyr fossil drevet bil.Hybridbilen skrev: ↑22. apr 2021, 13:50Til gengæld faldt indkøbsprisen for hybrid og de billiger elbiler signifikant. Det er en deal jeg tager any day.
Som tråden her også viser hvor mange der køber meget ekstra udstyr i forhold til hvad de tidligere købte når man køber en af de billige hybridbiler.
Så synes bestemt det var en god grøn deal og afgiftsomlægning
Det er i mine øjne en uheldig skævvridning af et i forvejen helt forskruet marked.
Det pisser mig af at man indirekte tilgodeser dem der har mulighed for at oplade, og efterlader “de fattige” til at købe dyre biler.
Om lidt er der folk der kalder mig rødt svin og jantelovselsker, nøjagtigt som sidste gang jeg udtalte mig om dette.
Specielt hvis du bor i Kbh eller Aarhus
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6020
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6455 times
- Been thanked: 1637 times
Re: Bilafgifter 2021
Jeg synes ikke jeg kan se et fald for de billigere el- og hybrid biler, da der ikke var meget afgift i forvejen, til gengæld er de dyrere elbiler blevet meget dyrere og de dyrere hybridbiler tilsvarende billigere.Hybridbilen skrev:Til gengæld faldt indkøbsprisen for hybrid og de billiger elbiler signifikant. Det er en deal jeg tager any day.
Som tråden her også viser hvor mange der køber meget ekstra udstyr i forhold til hvad de tidligere købte når man køber en af de billige hybridbiler.
Så synes bestemt det var en god grøn deal og afgiftsomlægning
Det er bare stadig ikke alle hvor disse biler passer til behovene, hverken for rækkevidde, infrastruktur eller bilmodeller. Og husk - der er indbyggede stigninger for alle disse biler også, til helt vanvittige 150% + moms over de næste 15 år, men allerede signifikant indenfor 5 år.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 214
- Tilmeldt: 5. apr 2021, 21:22
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 55 times
Re: Bilafgifter 2021
Ligefrem deciderede prisfald?BrianDS skrev: ↑22. apr 2021, 16:31Eller de vanvittige prisfald der har været i andre områderGasolin82 skrev:Så nyder du til gengæld de vanvittige prisstigninger, der har været på netop ejerlejlighederPhillOS skrev: ↑22. apr 2021, 14:26
Det er så her jeg får ufatteligt ondt i røven over at jeg som bor i ejerlejlighed (betaler ejendomsskat, og mine egne køleskabe ) og ikke kan oplade hverken el eller plug-in hybrid bil, skal straffes ved nu at være “tvunget” til at købe en dyr fossil drevet bil.
Det er i mine øjne en uheldig skævvridning af et i forvejen helt forskruet marked.
Det pisser mig af at man indirekte tilgodeser dem der har mulighed for at oplade, og efterlader “de fattige” til at købe dyre biler.
Om lidt er der folk der kalder mig rødt svin og jantelovselsker, nøjagtigt som sidste gang jeg udtalte mig om dette.
Specielt hvis du bor i Kbh eller Aarhus
Hvilke postnumre?
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 214
- Tilmeldt: 5. apr 2021, 21:22
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 55 times
Re: Bilafgifter 2021
Kan du gennemskue hvor meget afgifterne stiger for de dyre hybrider?BrianDS skrev: ↑22. apr 2021, 16:34Jeg synes ikke jeg kan se et fald for de billigere el- og hybrid biler, da der ikke var meget afgift i forvejen, til gengæld er de dyrere elbiler blevet meget dyrere og de dyrere hybridbiler tilsvarende billigere.Hybridbilen skrev:Til gengæld faldt indkøbsprisen for hybrid og de billiger elbiler signifikant. Det er en deal jeg tager any day.
Som tråden her også viser hvor mange der køber meget ekstra udstyr i forhold til hvad de tidligere købte når man køber en af de billige hybridbiler.
Så synes bestemt det var en god grøn deal og afgiftsomlægning
Det er bare stadig ikke alle hvor disse biler passer til behovene, hverken for rækkevidde, infrastruktur eller bilmodeller. Og husk - der er indbyggede stigninger for alle disse biler også, til helt vanvittige 150% + moms over de næste 15 år, men allerede signifikant indenfor 5 år.
Står og skal købe en 545e, som har fået en kæmpe besparelse på omkring 220.000kr.
Hvordan vil priserne får den se ud de kommende år?
Kan simpelthen ikke gennemskue det.
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6020
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6455 times
- Been thanked: 1637 times
Re: Bilafgifter 2021
Der er både stigninger og fald i Midt- og Vestjylland, jeg kan se vores hus vi købte i 2013 og solgte i 2019 for næsten samme pris, men vi fik ikke noget for det vi havde moderniseret, nye huse der ikke kan sælges for det de koster at bygge (vurderingen lavere), og forskellige huse som sættes meget ned før de sælges.Gasolin82 skrev:Ligefrem deciderede prisfald?
Hvilke postnumre?
Der er da også nogle steder det stiger eller "står stille", men statistikkerne fortæller ikke alt
Men det hører nok til i en anden tråd ...
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6020
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6455 times
- Been thanked: 1637 times
Re: Bilafgifter 2021
Ja, det er meget indvikletGasolin82 skrev:Kan du gennemskue hvor meget afgifterne stiger for de dyre hybrider?BrianDS skrev: ↑22. apr 2021, 16:34Jeg synes ikke jeg kan se et fald for de billigere el- og hybrid biler, da der ikke var meget afgift i forvejen, til gengæld er de dyrere elbiler blevet meget dyrere og de dyrere hybridbiler tilsvarende billigere.Hybridbilen skrev:Til gengæld faldt indkøbsprisen for hybrid og de billiger elbiler signifikant. Det er en deal jeg tager any day.
Som tråden her også viser hvor mange der køber meget ekstra udstyr i forhold til hvad de tidligere købte når man køber en af de billige hybridbiler.
Så synes bestemt det var en god grøn deal og afgiftsomlægning
Det er bare stadig ikke alle hvor disse biler passer til behovene, hverken for rækkevidde, infrastruktur eller bilmodeller. Og husk - der er indbyggede stigninger for alle disse biler også, til helt vanvittige 150% + moms over de næste 15 år, men allerede signifikant indenfor 5 år.
Står og skal købe en 545e, som har fået en kæmpe besparelse på omkring 220.000kr.
Hvordan vil priserne får den se ud de kommende år?
Kan simpelthen ikke gennemskue det.
https://fdm.dk/nyheder/bilist/2020-12-n ... -regnes-ud
Og du kan fx læse dette på nedenstående link:
"Det nye skalaknæk i værdielementet på bilafgiften på kun 25 % op til 65.000 kr. inkl. moms vil for de fleste plug-in hybrider, sammen med hævelsen af bundfradraget, modsvare den procentuelle indfasning, som stiger fra 20 % til 45 % på lavemissionsbiler. Således er rabatten kun på 55 % på disse biler i 2021, og vil hvert år reduceres med 5 %-point frem til 2025 (rabat 35%), 3 %-point frem til 2030 (rabat 20 %) og 4 %-point frem til 2035 (rabat 0 %)."
https://am.dk/ny-bilafgift-paa-plads/
Så i år er der 55% rabat på en hybrid, næste år 50% osv....
Dertil ændres fradraget for batteri også.
Alligevel regner jeg ikke med at få råd til en 545e
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 214
- Tilmeldt: 5. apr 2021, 21:22
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 55 times
Re: Bilafgifter 2021
Tak for link og beskrivelseBrianDS skrev: ↑22. apr 2021, 17:07Ja, det er meget indvikletGasolin82 skrev:Kan du gennemskue hvor meget afgifterne stiger for de dyre hybrider?BrianDS skrev: ↑22. apr 2021, 16:34Jeg synes ikke jeg kan se et fald for de billigere el- og hybrid biler, da der ikke var meget afgift i forvejen, til gengæld er de dyrere elbiler blevet meget dyrere og de dyrere hybridbiler tilsvarende billigere.
Det er bare stadig ikke alle hvor disse biler passer til behovene, hverken for rækkevidde, infrastruktur eller bilmodeller. Og husk - der er indbyggede stigninger for alle disse biler også, til helt vanvittige 150% + moms over de næste 15 år, men allerede signifikant indenfor 5 år.
Står og skal købe en 545e, som har fået en kæmpe besparelse på omkring 220.000kr.
Hvordan vil priserne får den se ud de kommende år?
Kan simpelthen ikke gennemskue det.
https://fdm.dk/nyheder/bilist/2020-12-n ... -regnes-ud
Og du kan fx læse dette på nedenstående link:
"Det nye skalaknæk i værdielementet på bilafgiften på kun 25 % op til 65.000 kr. inkl. moms vil for de fleste plug-in hybrider, sammen med hævelsen af bundfradraget, modsvare den procentuelle indfasning, som stiger fra 20 % til 45 % på lavemissionsbiler. Således er rabatten kun på 55 % på disse biler i 2021, og vil hvert år reduceres med 5 %-point frem til 2025 (rabat 35%), 3 %-point frem til 2030 (rabat 20 %) og 4 %-point frem til 2035 (rabat 0 %)."
https://am.dk/ny-bilafgift-paa-plads/
Så i år er der 55% rabat på en hybrid, næste år 50% osv....
Dertil ændres fradraget for batteri også.
Alligevel regner jeg ikke med at få råd til en 545e
Har dog allerede læst selvsamme skrivelser.
Kan stadig ikke helt gennemskue det.
Er med på afgifterne gradvist stiger.
Men hvor meget i kroner og ører?
Eksempelvis er listeprisen på en 545e i msport udgaven små 660.000kr. uden ekstraudstyr.
Kan du gennemskue hvad den vil koste i 2022, 2023 osv.?
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6020
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6455 times
- Been thanked: 1637 times
Re: Bilafgifter 2021
Du er nødt til at kende afgift og udregning af denne på en bil, det er så komplekst (og dumt) indrettet at Skat skal bruge et halvt år før deres IT systemer kan regne det ud.Gasolin82 skrev:Tak for link og beskrivelseBrianDS skrev: ↑22. apr 2021, 17:07Ja, det er meget indvikletGasolin82 skrev: Kan du gennemskue hvor meget afgifterne stiger for de dyre hybrider?
Står og skal købe en 545e, som har fået en kæmpe besparelse på omkring 220.000kr.
Hvordan vil priserne får den se ud de kommende år?
Kan simpelthen ikke gennemskue det.
https://fdm.dk/nyheder/bilist/2020-12-n ... -regnes-ud
Og du kan fx læse dette på nedenstående link:
"Det nye skalaknæk i værdielementet på bilafgiften på kun 25 % op til 65.000 kr. inkl. moms vil for de fleste plug-in hybrider, sammen med hævelsen af bundfradraget, modsvare den procentuelle indfasning, som stiger fra 20 % til 45 % på lavemissionsbiler. Således er rabatten kun på 55 % på disse biler i 2021, og vil hvert år reduceres med 5 %-point frem til 2025 (rabat 35%), 3 %-point frem til 2030 (rabat 20 %) og 4 %-point frem til 2035 (rabat 0 %)."
https://am.dk/ny-bilafgift-paa-plads/
Så i år er der 55% rabat på en hybrid, næste år 50% osv....
Dertil ændres fradraget for batteri også.
Alligevel regner jeg ikke med at få råd til en 545e
Har dog allerede læst selvsamme skrivelser.
Kan stadig ikke helt gennemskue det.
Er med på afgifterne gradvist stiger.
Men hvor meget i kroner og ører?
Eksempelvis er listeprisen på en 545e i msport udgaven små 660.000kr. uden ekstraudstyr.
Kan du gennemskue hvad den vil koste i 2022, 2023 osv.?
Hvis vi forsimplet siger de 220.000 kr du mener du sparer svarer til afgift rabatten på 55%, så må besparelsen i 2022 være 50% og derfor 200.000, i 2023 vil det så være 45% og derfor 180.000 kr i besparelse - altså hvis det svarer til afgift besparelsen - oveni kommer så at fradragene ændrer sig, og generelle prisjusteringer, så kan du trække en 5-15.000 yderligere fra, så den vil nok stige med 20-35.000 kr om året indtil 2025 og derefter noget lidt andet, men rabatten er helt væk i 2035
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 214
- Tilmeldt: 5. apr 2021, 21:22
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 55 times
Re: Bilafgifter 2021
Det lyder meget fornuftigt.BrianDS skrev: ↑22. apr 2021, 17:41Du er nødt til at kende afgift og udregning af denne på en bil, det er så komplekst (og dumt) indrettet at Skat skal bruge et halvt år før deres IT systemer kan regne det ud.Gasolin82 skrev:Tak for link og beskrivelseBrianDS skrev: ↑22. apr 2021, 17:07Ja, det er meget indviklet
https://fdm.dk/nyheder/bilist/2020-12-n ... -regnes-ud
Og du kan fx læse dette på nedenstående link:
"Det nye skalaknæk i værdielementet på bilafgiften på kun 25 % op til 65.000 kr. inkl. moms vil for de fleste plug-in hybrider, sammen med hævelsen af bundfradraget, modsvare den procentuelle indfasning, som stiger fra 20 % til 45 % på lavemissionsbiler. Således er rabatten kun på 55 % på disse biler i 2021, og vil hvert år reduceres med 5 %-point frem til 2025 (rabat 35%), 3 %-point frem til 2030 (rabat 20 %) og 4 %-point frem til 2035 (rabat 0 %)."
https://am.dk/ny-bilafgift-paa-plads/
Så i år er der 55% rabat på en hybrid, næste år 50% osv....
Dertil ændres fradraget for batteri også.
Alligevel regner jeg ikke med at få råd til en 545e
Har dog allerede læst selvsamme skrivelser.
Kan stadig ikke helt gennemskue det.
Er med på afgifterne gradvist stiger.
Men hvor meget i kroner og ører?
Eksempelvis er listeprisen på en 545e i msport udgaven små 660.000kr. uden ekstraudstyr.
Kan du gennemskue hvad den vil koste i 2022, 2023 osv.?
Hvis vi forsimplet siger de 220.000 kr du mener du sparer svarer til afgift rabatten på 55%, så må besparelsen i 2022 være 50% og derfor 200.000, i 2023 vil det så være 45% og derfor 180.000 kr i besparelse - altså hvis det svarer til afgift besparelsen - oveni kommer så at fradragene ændrer sig, og generelle prisjusteringer, så kan du trække en 5-15.000 yderligere fra, så den vil nok stige med 20-35.000 kr om året indtil 2025 og derefter noget lidt andet, men rabatten er helt væk i 2035
Tak for det
Det holder nok hånden under brugtbilsmarkedet i det segment, at nyvognspriserne trods alt stiger gradvis.
Men ja, det er fuldstændig tosset skruet sammen.
Forhandlerne kan ikke en gang selv gennemskue det. I hvert fald ikke dem jeg har snakket med.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 77
- Tilmeldt: 20. dec 2020, 12:07
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 18 times
Re: Bilafgifter 2021
Nej når der i forvejen ingen afgift var på elbiler op til 400k, så kan de jo ikke blive billigere. Nu er det hæveet til ca 480k. Og samtidigt er hybridbiler bliver meget billigere.BrianDS skrev: ↑22. apr 2021, 16:34Jeg synes ikke jeg kan se et fald for de billigere el- og hybrid biler, da der ikke var meget afgift i forvejen, til gengæld er de dyrere elbiler blevet meget dyrere og de dyrere hybridbiler tilsvarende billigere.Hybridbilen skrev:Til gengæld faldt indkøbsprisen for hybrid og de billiger elbiler signifikant. Det er en deal jeg tager any day.
Som tråden her også viser hvor mange der køber meget ekstra udstyr i forhold til hvad de tidligere købte når man køber en af de billige hybridbiler.
Så synes bestemt det var en god grøn deal og afgiftsomlægning
Det er bare stadig ikke alle hvor disse biler passer til behovene, hverken for rækkevidde, infrastruktur eller bilmodeller. Og husk - der er indbyggede stigninger for alle disse biler også, til helt vanvittige 150% + moms over de næste 15 år, men allerede signifikant indenfor 5 år.
Det ses jo også meget tydeligt på salgstallene. At el og hybriderne tager gevaldige andele de her mdr. Så ud fra et grønt perspektiv så har det bestemt været en succes med seneste omlægning.
Vi ser også flere og flere virksomheder omlægge deres firmabils ordninger til at hele flåden skal skiftes til netop el eller hybrid.
Mere vil have mere. Sådan er det for de fleste. Men overordnet så viser salgstal at afgiftsændringen har haft den ønskede effekt
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6020
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6455 times
- Been thanked: 1637 times
Re: Bilafgifter 2021
Lad os nu se...Hybridbilen skrev:Nej når der i forvejen ingen afgift var på elbiler op til 400k, så kan de jo ikke blive billigere. Nu er det hæveet til ca 480k. Og samtidigt er hybridbiler bliver meget billigere.BrianDS skrev: ↑22. apr 2021, 16:34Jeg synes ikke jeg kan se et fald for de billigere el- og hybrid biler, da der ikke var meget afgift i forvejen, til gengæld er de dyrere elbiler blevet meget dyrere og de dyrere hybridbiler tilsvarende billigere.Hybridbilen skrev:Til gengæld faldt indkøbsprisen for hybrid og de billiger elbiler signifikant. Det er en deal jeg tager any day.
Som tråden her også viser hvor mange der køber meget ekstra udstyr i forhold til hvad de tidligere købte når man køber en af de billige hybridbiler.
Så synes bestemt det var en god grøn deal og afgiftsomlægning
Det er bare stadig ikke alle hvor disse biler passer til behovene, hverken for rækkevidde, infrastruktur eller bilmodeller. Og husk - der er indbyggede stigninger for alle disse biler også, til helt vanvittige 150% + moms over de næste 15 år, men allerede signifikant indenfor 5 år.
Det ses jo også meget tydeligt på salgstallene. At el og hybriderne tager gevaldige andele de her mdr. Så ud fra et grønt perspektiv så har det bestemt været en succes med seneste omlægning.
Vi ser også flere og flere virksomheder omlægge deres firmabils ordninger til at hele flåden skal skiftes til netop el eller hybrid.
Mere vil have mere. Sådan er det for de fleste. Men overordnet så viser salgstal at afgiftsændringen har haft den ønskede effekt
Jeg kender flere der udskyder bilkøb, eller køber brugt, fordi der ikke er biler der er rimeligt prissat til de behov de har.
Hybrid har fået et hak nedad, hvis man har brug for en bil i de segmenter de nu kommer i, det er bare ikke ensbetydende med at det er grønnere at køre i dem, for flere lader dem ikke op, og hvis de ofte kører meget langt, så vil diesel stadig være bedre for klimaet.
Jeg kunne godt selv bruge en hybrid, men filmen knækker når den skal til service dobbelt så ofte og dyrere service.
Til gengæld kører den stadig kortere på literen uden strøm, og jeg kører så lidt at strømmen er dyrere end brændstoffet i forhold til rækkevidden.
Alt i alt går det måske lige op med vedligehold, forbrug og grøn ejerafgift - hvis jeg er heldig, til gengæld får jeg så en bil med mindre bagagerum eller en meget lavere bil der er mindre praktisk med små børn.
Man kan ikke få alt, men jeg ser en rød omstilling og ikke en grøn omstilling, for hvis den havde været grøn havde man ikke øget afgifterne på hybrid og el.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 214
- Tilmeldt: 5. apr 2021, 21:22
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 55 times
Re: Bilafgifter 2021
Nu ved jeg ikke hvilke hybridbiler, som skal til service dobbelt så ofte.BrianDS skrev: ↑22. apr 2021, 20:29Lad os nu se...Hybridbilen skrev:Nej når der i forvejen ingen afgift var på elbiler op til 400k, så kan de jo ikke blive billigere. Nu er det hæveet til ca 480k. Og samtidigt er hybridbiler bliver meget billigere.BrianDS skrev: ↑22. apr 2021, 16:34Jeg synes ikke jeg kan se et fald for de billigere el- og hybrid biler, da der ikke var meget afgift i forvejen, til gengæld er de dyrere elbiler blevet meget dyrere og de dyrere hybridbiler tilsvarende billigere.
Det er bare stadig ikke alle hvor disse biler passer til behovene, hverken for rækkevidde, infrastruktur eller bilmodeller. Og husk - der er indbyggede stigninger for alle disse biler også, til helt vanvittige 150% + moms over de næste 15 år, men allerede signifikant indenfor 5 år.
Det ses jo også meget tydeligt på salgstallene. At el og hybriderne tager gevaldige andele de her mdr. Så ud fra et grønt perspektiv så har det bestemt været en succes med seneste omlægning.
Vi ser også flere og flere virksomheder omlægge deres firmabils ordninger til at hele flåden skal skiftes til netop el eller hybrid.
Mere vil have mere. Sådan er det for de fleste. Men overordnet så viser salgstal at afgiftsændringen har haft den ønskede effekt
Jeg kender flere der udskyder bilkøb, eller køber brugt, fordi der ikke er biler der er rimeligt prissat til de behov de har.
Hybrid har fået et hak nedad, hvis man har brug for en bil i de segmenter de nu kommer i, det er bare ikke ensbetydende med at det er grønnere at køre i dem, for flere lader dem ikke op, og hvis de ofte kører meget langt, så vil diesel stadig være bedre for klimaet.
Jeg kunne godt selv bruge en hybrid, men filmen knækker når den skal til service dobbelt så ofte og dyrere service.
Til gengæld kører den stadig kortere på literen uden strøm, og jeg kører så lidt at strømmen er dyrere end brændstoffet i forhold til rækkevidden.
Alt i alt går det måske lige op med vedligehold, forbrug og grøn ejerafgift - hvis jeg er heldig, til gengæld får jeg så en bil med mindre bagagerum eller en meget lavere bil der er mindre praktisk med små børn.
Man kan ikke få alt, men jeg ser en rød omstilling og ikke en grøn omstilling, for hvis den havde været grøn havde man ikke øget afgifterne på hybrid og el.
BMW 545e som er i den helt dyre klasse, skal til service hvert andet år.
Det er vidst meget rimeligt.
Jeg har også fået et tilbud på 750.000kr. for en 545e med masser af lækkert udstyr.
Havde det været sidste år, havde den kostet på den anden side af 1.000.000kr.
Så jeg er selvfølgelig godt tilfreds
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6020
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6455 times
- Been thanked: 1637 times
Re: Bilafgifter 2021
Nu har jeg ikke lige trekvart million til en bil, og det er ikke noget som jeg vil kalde billigt, ej heller hvis den kunne have kostet en kvart million mereGasolin82 skrev:Nu ved jeg ikke hvilke hybridbiler, som skal til service dobbelt så ofte.BrianDS skrev: ↑22. apr 2021, 20:29Lad os nu se...Hybridbilen skrev: Nej når der i forvejen ingen afgift var på elbiler op til 400k, så kan de jo ikke blive billigere. Nu er det hæveet til ca 480k. Og samtidigt er hybridbiler bliver meget billigere.
Det ses jo også meget tydeligt på salgstallene. At el og hybriderne tager gevaldige andele de her mdr. Så ud fra et grønt perspektiv så har det bestemt været en succes med seneste omlægning.
Vi ser også flere og flere virksomheder omlægge deres firmabils ordninger til at hele flåden skal skiftes til netop el eller hybrid.
Mere vil have mere. Sådan er det for de fleste. Men overordnet så viser salgstal at afgiftsændringen har haft den ønskede effekt
Jeg kender flere der udskyder bilkøb, eller køber brugt, fordi der ikke er biler der er rimeligt prissat til de behov de har.
Hybrid har fået et hak nedad, hvis man har brug for en bil i de segmenter de nu kommer i, det er bare ikke ensbetydende med at det er grønnere at køre i dem, for flere lader dem ikke op, og hvis de ofte kører meget langt, så vil diesel stadig være bedre for klimaet.
Jeg kunne godt selv bruge en hybrid, men filmen knækker når den skal til service dobbelt så ofte og dyrere service.
Til gengæld kører den stadig kortere på literen uden strøm, og jeg kører så lidt at strømmen er dyrere end brændstoffet i forhold til rækkevidden.
Alt i alt går det måske lige op med vedligehold, forbrug og grøn ejerafgift - hvis jeg er heldig, til gengæld får jeg så en bil med mindre bagagerum eller en meget lavere bil der er mindre praktisk med små børn.
Man kan ikke få alt, men jeg ser en rød omstilling og ikke en grøn omstilling, for hvis den havde været grøn havde man ikke øget afgifterne på hybrid og el.
BMW 545e som er i den helt dyre klasse, skal til service hvert andet år.
Det er vidst meget rimeligt.
Jeg har også fået et tilbud på 750.000kr. for en 545e med masser af lækkert udstyr.
Havde det været sidste år, havde den kostet på den anden side af 1.000.000kr.
Så jeg er selvfølgelig godt tilfreds
Men jeg tænker ikke du køber den for klimaets skyld? Vel nærmere for en fed bil til billigere penge?
En Passat GTE, Tiguan eHybrid og lignende skal til service for hver 15.000 km/1 år, modsat andre ikke hybrid biler der kan køre dobbelt så langt (i hvert tilfælde kilometertallet)
Sådan har jeg forstået det er med flere mærker, det bliver også en slags penge hvis der er dobbelt så mange besøg på værkstedet, for hvis man kører 30.000 km/år vil man skulle til service to gange på et år, fremfor en gang.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 214
- Tilmeldt: 5. apr 2021, 21:22
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 55 times
Re: Bilafgifter 2021
Nu skriver jeg heller ikke, at bilen er billigBrianDS skrev: ↑22. apr 2021, 21:34Nu har jeg ikke lige trekvart million til en bil, og det er ikke noget som jeg vil kalde billigt, ej heller hvis den kunne have kostet en kvart million mereGasolin82 skrev:Nu ved jeg ikke hvilke hybridbiler, som skal til service dobbelt så ofte.BrianDS skrev: ↑22. apr 2021, 20:29Lad os nu se...
Jeg kender flere der udskyder bilkøb, eller køber brugt, fordi der ikke er biler der er rimeligt prissat til de behov de har.
Hybrid har fået et hak nedad, hvis man har brug for en bil i de segmenter de nu kommer i, det er bare ikke ensbetydende med at det er grønnere at køre i dem, for flere lader dem ikke op, og hvis de ofte kører meget langt, så vil diesel stadig være bedre for klimaet.
Jeg kunne godt selv bruge en hybrid, men filmen knækker når den skal til service dobbelt så ofte og dyrere service.
Til gengæld kører den stadig kortere på literen uden strøm, og jeg kører så lidt at strømmen er dyrere end brændstoffet i forhold til rækkevidden.
Alt i alt går det måske lige op med vedligehold, forbrug og grøn ejerafgift - hvis jeg er heldig, til gengæld får jeg så en bil med mindre bagagerum eller en meget lavere bil der er mindre praktisk med små børn.
Man kan ikke få alt, men jeg ser en rød omstilling og ikke en grøn omstilling, for hvis den havde været grøn havde man ikke øget afgifterne på hybrid og el.
BMW 545e som er i den helt dyre klasse, skal til service hvert andet år.
Det er vidst meget rimeligt.
Jeg har også fået et tilbud på 750.000kr. for en 545e med masser af lækkert udstyr.
Havde det været sidste år, havde den kostet på den anden side af 1.000.000kr.
Så jeg er selvfølgelig godt tilfreds
Men jeg tænker ikke du køber den for klimaets skyld? Vel nærmere for en fed bil til billigere penge?
En Passat GTE, Tiguan eHybrid og lignende skal til service for hver 15.000 km/1 år, modsat andre ikke hybrid biler der kan køre dobbelt så langt (i hvert tilfælde kilometertallet)
Sådan har jeg forstået det er med flere mærker, det bliver også en slags penge hvis der er dobbelt så mange besøg på værkstedet, for hvis man kører 30.000 km/år vil man skulle til service to gange på et år, fremfor en gang.
Men en besparelse på en kvart million, er vel ikke helt ringe.