Tiguan ell. Tarraco PHEV
- DUC-fan
- Nyt medlem
- Indlæg: 211
- Tilmeldt: 14. jan 2015, 19:06
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Midt på Djursland
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 35 times
Tiguan ell. Tarraco PHEV
Hej vag-folk, jeg søger lidt indspark til beslutningen om det skal være Seat ell. VW da vi tager konsekvensen af at bilen i 95 % af turene køre mindre end 1 km. til og fra fruens job, og hvis det går vildt for sig 600 m. mere forbi Brutto på vejen hjem og da markede for brugte biler pt. er rimeligt godt, må vores Kodiaq finde nye græsgange.
Har været inde og prøve at bygge de biler vi gerne vil have, og der bliver en diff. på omkring 35000,- desværre ikke i Tiguan's favør! Hvad tænker i
Har været inde og prøve at bygge de biler vi gerne vil have, og der bliver en diff. på omkring 35000,- desværre ikke i Tiguan's favør! Hvad tænker i
Senest rettet af DUC-fan 15. mar 2021, 11:43, rettet i alt 1 gang.
/Henrik
2021 Enyaq IV 80 Plus
2021 BMW X3 M40i van, mit alles På vej, må godt snart blive 17/5
2015 Skoda Octavia Combi 1,6 TDI Ambition*Sønike's tysker*
2000 Honda VFR 800 FI *Sommer sjov*
2021 Enyaq IV 80 Plus
2021 BMW X3 M40i van, mit alles På vej, må godt snart blive 17/5
2015 Skoda Octavia Combi 1,6 TDI Ambition*Sønike's tysker*
2000 Honda VFR 800 FI *Sommer sjov*
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6016
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6451 times
- Been thanked: 1637 times
Re: Tiguan ell. Tarraco PHEV
Jeg ved ikke hvordan det er i dag, men jeg fandt personligt ud af at jeg tabte mere på en Seat end en tilsvarende VW da jeg købte en Altea XL fremfor en Touran tilbage i 2007.
De var godt nok begge på gule plader, udstyret var nogenlunde det samme, dog havde Touran træk, og det havde Altea XL ikke (og jeg havde ikke brug for det), begge var nye demobiler.
Jeg da jeg solgte ville skæbnen det at vedkommende der havde købt Touran også solgte, begge biler havde kørt 80-90.000 km.
Touran havde kostet 75.000 kr i værditab, og Altea XL kostede 119.000 kr i værditab, prisforskellen fra køb var 26.000 kr mere for Touran.
Det er kun et enkelt eksempel, så det er ikke retningsvisende.
Det der taler for Seat i dette tilfælde er hvis man bedre kan lide designet, og beholder man bilen længe udgør prisforskellen måske lidt mindre?
Jeg har selv kigget lidt på Tiguan eHybrid, men det er sat på hold pga jeg synes batteriet tager meget af bagagerummet, og jeg er i tvivl om hvad der passer bedst til mig.
Tiguan er ved at være lidt gammel, selvom den er nyligt faceliftet.
Så alt i alt, tag den bil du synes passer bedst til dig
Sendt fra min KB2003 med Tapatalk
De var godt nok begge på gule plader, udstyret var nogenlunde det samme, dog havde Touran træk, og det havde Altea XL ikke (og jeg havde ikke brug for det), begge var nye demobiler.
Jeg da jeg solgte ville skæbnen det at vedkommende der havde købt Touran også solgte, begge biler havde kørt 80-90.000 km.
Touran havde kostet 75.000 kr i værditab, og Altea XL kostede 119.000 kr i værditab, prisforskellen fra køb var 26.000 kr mere for Touran.
Det er kun et enkelt eksempel, så det er ikke retningsvisende.
Det der taler for Seat i dette tilfælde er hvis man bedre kan lide designet, og beholder man bilen længe udgør prisforskellen måske lidt mindre?
Jeg har selv kigget lidt på Tiguan eHybrid, men det er sat på hold pga jeg synes batteriet tager meget af bagagerummet, og jeg er i tvivl om hvad der passer bedst til mig.
Tiguan er ved at være lidt gammel, selvom den er nyligt faceliftet.
Så alt i alt, tag den bil du synes passer bedst til dig
Sendt fra min KB2003 med Tapatalk
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 201
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 14:33
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 10 times
Re: Tiguan ell. Tarraco PHEV
Jeg bestilte en Tiguan eHybrid for en månedes tid siden og jeg var lidt i samme dilemma som dig - Men valgte Tiguan pga. afskrivningen. Jeg er bange for at Tarraco vil tage et ordenligt skrald ned ad simpelthen pga. det er en Seat. I mine konfigurationer var Tarraco 25.000kr billigere. Hvad udstyr kigger du? Husk at alt sikkerhedsudstyret Travel assist mv. er ekstraudstyr på Tarraco - det er standart i Tiguan.
Jeg valgte følgende til Tiguan:
- Pure white
- Svingbart træk
- Ergo Active sæder
- Bakkamera inkl. Areaview.
- Discover Pro (Som er inkl. head up display og trådløs lader)
Jeg valgte følgende til Tiguan:
- Pure white
- Svingbart træk
- Ergo Active sæder
- Bakkamera inkl. Areaview.
- Discover Pro (Som er inkl. head up display og trådløs lader)
-
- Medlem
- Indlæg: 1345
- Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 72 times
- Kontakt:
Re: Tiguan ell. Tarraco PHEV
Er begge biler 5-personers? Plejede den normale Tarraco (ikke hybrid) ikke altid at være 7-pers. i Danmark?
Er der nogle af disse biler der kan lade op mens de kører?
Er der nogle af disse biler der kan lade op mens de kører?
Audi A3 2.0 TDI 2011
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1841
- Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 198 times
Re: Tiguan ell. Tarraco PHEV
De kan begge lade på batteriet op mens de kører, men det er en ekstrem uøkonomisk måde, at benytte bilerne på.
De udnytter benzinmotoren til at lade batteriet op, samtidig med kørsel på via benzinmotoren.
Der klatlades også på batteriet ved nedbremsninger, men det er ikke noget, der bidrager med ret meget i det daglige.
For at udnytte potentialet i en PHEV, skal den lades op via ladeboks (wallbox eller mormorlader).
De udnytter benzinmotoren til at lade batteriet op, samtidig med kørsel på via benzinmotoren.
Der klatlades også på batteriet ved nedbremsninger, men det er ikke noget, der bidrager med ret meget i det daglige.
For at udnytte potentialet i en PHEV, skal den lades op via ladeboks (wallbox eller mormorlader).
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: BMW iX1 eDrive20 M-Sport - 04/2024 forhåbentligt
Tidligere biler: Udelukkende VAG
Fruens bil: BMW iX1 eDrive20 M-Sport - 04/2024 forhåbentligt
Tidligere biler: Udelukkende VAG
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 201
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 14:33
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 10 times
Re: Tiguan ell. Tarraco PHEV
Tarraco kan normalt være både 5 og 7 personers men hybriden er kun 5 personers da tanken ligger i bagagerummet hvor de ekstra sæder normalt ville være.
- Mogens K
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 54
- Tilmeldt: 18. okt 2020, 18:17
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 11 times
Re: Tiguan ell. Tarraco PHEV
Dit indlæg bærer ikke præg af, at du har ret meget erfaring med plug-in hybrid
1) jeg er meget overrasket over, hvor meget bilen lader under kørslen vha nedbremsninger mv. Det forlænger kørslen på batteri ret betragteligt (og jeg taler ikke om at lade batteriet vha motoren)
2) jep, ellers kan det være lige meget
———-
/Mogens
Audi A3 e-tron TFSI-e Sportback S-line
Tidligere biler: 2001 Porsche 911 turbo, 2014 BMW 435d M-sport, 2010 BMW 335i M-sport cabriolet, BMW 120d cabriolet, BMW 530d M-sport Touring og flere Alfa Romeo V6’ere
/Mogens
Audi A3 e-tron TFSI-e Sportback S-line
Tidligere biler: 2001 Porsche 911 turbo, 2014 BMW 435d M-sport, 2010 BMW 335i M-sport cabriolet, BMW 120d cabriolet, BMW 530d M-sport Touring og flere Alfa Romeo V6’ere
- DUC-fan
- Nyt medlem
- Indlæg: 211
- Tilmeldt: 14. jan 2015, 19:06
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Midt på Djursland
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 35 times
Re: Tiguan ell. Tarraco PHEV
Mine tanker ang. denne udskiftning af Kodiaq'en går lidt på det samme ang. værditabet, udseende er svært at discutere (konen kan bedst lide Tiguan indvendig men jeg blev godt nok ramt af claussor's indlæg I Golf GTE vs. Octavia RS, nyt for mig at der har været problemer med gearkasserne i denne type bil, spørgsmålet er jo om denne bil type er langtids holdbar nok??
Som han skriver, man mister lysten til at lave selv den mindste service hvis konsekvensen kan blive omkring 100 af de lange
ang. ovenstående: så mener jeg ikke disse PHEV overhovedet lader via motor, derfor navnet "plug in" hybrid
Som han skriver, man mister lysten til at lave selv den mindste service hvis konsekvensen kan blive omkring 100 af de lange
ang. ovenstående: så mener jeg ikke disse PHEV overhovedet lader via motor, derfor navnet "plug in" hybrid
/Henrik
2021 Enyaq IV 80 Plus
2021 BMW X3 M40i van, mit alles På vej, må godt snart blive 17/5
2015 Skoda Octavia Combi 1,6 TDI Ambition*Sønike's tysker*
2000 Honda VFR 800 FI *Sommer sjov*
2021 Enyaq IV 80 Plus
2021 BMW X3 M40i van, mit alles På vej, må godt snart blive 17/5
2015 Skoda Octavia Combi 1,6 TDI Ambition*Sønike's tysker*
2000 Honda VFR 800 FI *Sommer sjov*
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1841
- Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 198 times
Tiguan ell. Tarraco PHEV
Tjoh, jeg har da kørt PHEV (Golf GTE og Cupra Leon ST) siden februar 2018, ialt 45.000km.Mogens K skrev:Dit indlæg bærer ikke præg af, at du har ret meget erfaring med plug-in hybrid
1) jeg er meget overrasket over, hvor meget bilen lader under kørslen vha nedbremsninger mv. Det forlænger kørslen på batteri ret betragteligt (og jeg taler ikke om at lade batteriet vha motoren)
2) jep, ellers kan det være lige meget
Om det er erfaring nok i din bog, skal jeg ikke kunne sige.
Jeg står ved mine udtalelser du refererer til.
Den smule klatladning du opnår ved nedbremsninger, er ikke noget der batter noget i det store billede.
Bilen skal lades op eksternt, ellers bliver den temmelig dyr i drift.
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: BMW iX1 eDrive20 M-Sport - 04/2024 forhåbentligt
Tidligere biler: Udelukkende VAG
Fruens bil: BMW iX1 eDrive20 M-Sport - 04/2024 forhåbentligt
Tidligere biler: Udelukkende VAG
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1841
- Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 198 times
Re: Tiguan ell. Tarraco PHEV
Som claussor skrev i en anden en anden tråd, så har der været udfordringer med DQ400e gearkassen af forskellig slags.DUC-fan skrev: ↑15. mar 2021, 14:42....men jeg blev godt nok ramt af claussor's indlæg I Golf GTE vs. Octavia RS, nyt for mig at der har været problemer med gearkasserne i denne type bil, spørgsmålet er jo om denne bil type er langtids holdbar nok??
Som han skriver, man mister lysten til at lave selv den mindste service hvis konsekvensen kan blive omkring 100 af de lange
ang. ovenstående: så mener jeg ikke disse PHEV overhovedet lader via motor, derfor navnet "plug in" hybrid
I starten var tesen fra VW, at var der noget med den gearkasse, skulle hele enheden skiftes.
Dette har man ændret holdning til, og man skifter nu i begrænset omfang enkelte komponenter, der har været fejlbehæftede.
I mit eget tilfælde, blev der skiftet en o-ring i gearkassen i min Golf GTE fra '18 pga. oliespild. Et par måneder forinden var proceduren, at hele gearkassen skulle skiftes.
Som du selv skriver, ville jeg ikke spille hasard med garantien eller evt. kulance for at spare på serviceomkostningerne.
Og det er vel også hele ulempen ved PHEV drivlinjen som koncept. Du har teknikken fra begge teknologier, og dermed også de medfølgende ulemper.
Jeg kører selv PHEV på 3 år, og er fint tilfreds. Har dog købt mine PHEV biler nye, og har derfor ikke bekymringerne vedr. garantien.
Du kan godt bede VAG's PHEV drivlinje om at lade batteriet helt op ved kørsel via benzinmotoren.
Det giver bare et rigtigt skidt driftsøkonomisk regnskab.
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: BMW iX1 eDrive20 M-Sport - 04/2024 forhåbentligt
Tidligere biler: Udelukkende VAG
Fruens bil: BMW iX1 eDrive20 M-Sport - 04/2024 forhåbentligt
Tidligere biler: Udelukkende VAG
- DUC-fan
- Nyt medlem
- Indlæg: 211
- Tilmeldt: 14. jan 2015, 19:06
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Midt på Djursland
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 35 times
Re: Tiguan ell. Tarraco PHEV
Takker for indspark, altid godt med lidt forskellige synspunkter og så kom jeg lidt rundt på vores "fine" forum igen. Der blev jeg gjort opmærksom på Volvi XC40 T5 recharge. Ved godt det er uden for emne men den er godt nok fin, så det skal prøves Altså test kørsel
/Henrik
2021 Enyaq IV 80 Plus
2021 BMW X3 M40i van, mit alles På vej, må godt snart blive 17/5
2015 Skoda Octavia Combi 1,6 TDI Ambition*Sønike's tysker*
2000 Honda VFR 800 FI *Sommer sjov*
2021 Enyaq IV 80 Plus
2021 BMW X3 M40i van, mit alles På vej, må godt snart blive 17/5
2015 Skoda Octavia Combi 1,6 TDI Ambition*Sønike's tysker*
2000 Honda VFR 800 FI *Sommer sjov*
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 113
- Tilmeldt: 14. jul 2013, 11:20
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 20 times
- Been thanked: 28 times
Re: Tiguan ell. Tarraco PHEV
Jeg prøvede samme forbudte bil, og endte med at køben den lige på stedet... Kvaliteten virker bare noget bedre, end hvad du oplever i mange af vag’s biler i dag....DUC-fan skrev: ↑16. mar 2021, 14:48Takker for indspark, altid godt med lidt forskellige synspunkter og så kom jeg lidt rundt på vores "fine" forum igen. Der blev jeg gjort opmærksom på Volvi XC40 T5 recharge. Ved godt det er uden for emne men den er godt nok fin, så det skal prøves Altså test kørsel
Og så passede kørselsmønstret også glimrende, så kører ca. 70% el.
Kører en gang i mellem til sommerhuset, som ligger 160 km fra hjemmet. Her ligger vi ca. på et forbrug på 20-22 på vejen dertil, hvor der så er fuld juice på batteriet, og 16-18 på vejen hjem, hvor der sp ikke er ladt op. Det er blandet motorvej og landevej med klart mest landevej, hvilket jeg synes er ret så flot egentligt.
Men afsted til en prøvetur, og du kan selv opleve det. Og til prisen nu, hvor den er knap 100.000 billigere end hvad jeg gav, så er det sgu et fund!
-
- Medlem
- Indlæg: 648
- Tilmeldt: 26. apr 2018, 11:15
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 163 times
Re: Tiguan ell. Tarraco PHEV
Duc, hvad har du fået af bud på din kodiaq? Eller er du ikke kommet dertil endnu?
Xc40 er jo så også en størrelse eller to mindre end kodiaq/tarraco. Og tiguan ind imellem dem.
Xc40 er jo så også en størrelse eller to mindre end kodiaq/tarraco. Og tiguan ind imellem dem.
- These users thanked the author SkodiaqDK for the post (total 2):
- BrianDS • Morten Hedensted
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6016
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6451 times
- Been thanked: 1637 times
Re: Tiguan ell. Tarraco PHEV
Som @SkodiaqDK nævner, så er XC40 nærmere på størrelse med en T-Roc (eller måske T-Cross)? Hvor Tiguan er nærmere XC60?Swoelf skrev:Jeg prøvede samme forbudte bil, og endte med at køben den lige på stedet... Kvaliteten virker bare noget bedre, end hvad du oplever i mange af vag’s biler i dag....DUC-fan skrev: ↑16. mar 2021, 14:48Takker for indspark, altid godt med lidt forskellige synspunkter og så kom jeg lidt rundt på vores "fine" forum igen. Der blev jeg gjort opmærksom på Volvi XC40 T5 recharge. Ved godt det er uden for emne men den er godt nok fin, så det skal prøves Altså test kørsel
Og så passede kørselsmønstret også glimrende, så kører ca. 70% el.
Kører en gang i mellem til sommerhuset, som ligger 160 km fra hjemmet. Her ligger vi ca. på et forbrug på 20-22 på vejen dertil, hvor der så er fuld juice på batteriet, og 16-18 på vejen hjem, hvor der sp ikke er ladt op. Det er blandet motorvej og landevej med klart mest landevej, hvilket jeg synes er ret så flot egentligt.
Men afsted til en prøvetur, og du kan selv opleve det. Og til prisen nu, hvor den er knap 100.000 billigere end hvad jeg gav, så er det sgu et fund!
Men hvis man ikke har brug for pladsen er det jo nok ligegyldigt hvis prisen er rimelig
Sendt fra min KB2003 med Tapatalk
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 113
- Tilmeldt: 14. jul 2013, 11:20
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 20 times
- Been thanked: 28 times
Re: Tiguan ell. Tarraco PHEV
Nu skal vi heller ikke gøre xc40’eren mindre end den er... Den er faktisk bredere og har længere akselafstand end en tiguan, men ja, bagagerummet er af en helt anden størrelse...
Og så ellers tilbage til Tiguan og Tarraco.
Og så ellers tilbage til Tiguan og Tarraco.
-
- Medlem
- Indlæg: 648
- Tilmeldt: 26. apr 2018, 11:15
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 163 times
Re: Tiguan ell. Tarraco PHEV
Så er det bare at bukke hovedet og klemme ballerne sammen på bagsædet og nyde at bilen ser stor ud udefra.
Ej, det er en fin bil og man sidder godt på forsæderne. Kan ikke huske bagsæderne. Størrelsesmæssigt (indvendigt) er det en karoq den bør sammenlignes med hos skoda. og karoqen har et større bagagerum. (Ca 20%) jeg har ikke kigget på phev modeller.
Ej, det er en fin bil og man sidder godt på forsæderne. Kan ikke huske bagsæderne. Størrelsesmæssigt (indvendigt) er det en karoq den bør sammenlignes med hos skoda. og karoqen har et større bagagerum. (Ca 20%) jeg har ikke kigget på phev modeller.
- DUC-fan
- Nyt medlem
- Indlæg: 211
- Tilmeldt: 14. jan 2015, 19:06
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Midt på Djursland
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 35 times
Re: Tiguan ell. Tarraco PHEV
Har fået bud, og havde det været i DBA havde jeg ikke værdiget det et svar men nu var den flinke unge mand der ringede repræsentant for en VW forhandler, og der var endda en plan om at købe en helt ny Tiguan Elegance “mit alles”. Ved godt at det skal ses som et forhandlings oplæg, ved også godt at de skal leve / lave penge, men det er helt sikker ikke der jeg kommer til at sælge min bil, 340,- ville de “give”, den har ikke rundet 37000 km endnu .
Hvad er en realistisk pris i privat handel, 7personer's med fuld læder, org. træk, Columbus navi, Style +, Dinetrol behandlet, olieskift altid ved 12500 km. (dok. på alt der er lavet) ATE ceramic OSV
/Henrik
2021 Enyaq IV 80 Plus
2021 BMW X3 M40i van, mit alles På vej, må godt snart blive 17/5
2015 Skoda Octavia Combi 1,6 TDI Ambition*Sønike's tysker*
2000 Honda VFR 800 FI *Sommer sjov*
2021 Enyaq IV 80 Plus
2021 BMW X3 M40i van, mit alles På vej, må godt snart blive 17/5
2015 Skoda Octavia Combi 1,6 TDI Ambition*Sønike's tysker*
2000 Honda VFR 800 FI *Sommer sjov*
-
- Medlem
- Indlæg: 557
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:49
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 81 times
- Been thanked: 143 times
Re: Tiguan ell. Tarraco PHEV
Du kan jo prøve at taste data på din bil ind på bilpriser.dk for at få en indikation af prisniveau.DUC-fan skrev: ↑17. mar 2021, 08:20Har fået bud, og havde det været i DBA havde jeg ikke værdiget det et svar men nu var den flinke unge mand der ringede repræsentant for en VW forhandler, og der var endda en plan om at købe en helt ny Tiguan Elegance “mit alles”. Ved godt at det skal ses som et forhandlings oplæg, ved også godt at de skal leve / lave penge, men det er helt sikker ikke der jeg kommer til at sælge min bil, 340,- ville de “give”, den har ikke rundet 37000 km endnu .
Hvad er en realistisk pris i privat handel, 7personer's med fuld læder, org. træk, Columbus navi, Style +, Dinetrol behandlet, olieskift altid ved 12500 km. (dok. på alt der er lavet) ATE ceramic OSV
Hvad har den kostet fra ny? 550K?
- DUC-fan
- Nyt medlem
- Indlæg: 211
- Tilmeldt: 14. jan 2015, 19:06
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Midt på Djursland
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 35 times
Re: Tiguan ell. Tarraco PHEV
570K. - bilpriser.dk, den kendte jeg ikke - skal prøves . Takker for info.
/Henrik
2021 Enyaq IV 80 Plus
2021 BMW X3 M40i van, mit alles På vej, må godt snart blive 17/5
2015 Skoda Octavia Combi 1,6 TDI Ambition*Sønike's tysker*
2000 Honda VFR 800 FI *Sommer sjov*
2021 Enyaq IV 80 Plus
2021 BMW X3 M40i van, mit alles På vej, må godt snart blive 17/5
2015 Skoda Octavia Combi 1,6 TDI Ambition*Sønike's tysker*
2000 Honda VFR 800 FI *Sommer sjov*
-
- Medlem
- Indlæg: 1345
- Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 72 times
- Kontakt:
Re: Tiguan ell. Tarraco PHEV
Jeg ville nok overveje at beholde bilen, hvis ikke der kommer et fornuftigt bud. Den er jo voldsomt lækker. Hvis benzinbiler bliver dyrere i reg. afgift kan du jo så glæde dig over at i allerede har betalt dette.
Audi A3 2.0 TDI 2011
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020
- DUC-fan
- Nyt medlem
- Indlæg: 211
- Tilmeldt: 14. jan 2015, 19:06
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Midt på Djursland
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 35 times
Re: Tiguan ell. Tarraco PHEV
Jow, du kunne have en pointe der, hvis jeg nu kiggede godt efter i spejlet kunne jeg måske godt få øje på en der var gået hen og blevet lidt forlystelses syg og på den anden side, så krummer jeg tæer hver gang fruen laver stuntet frem og til bage på job og så lige netto også, for så er det nødvendig at tage bilen. Det gør SGU nærmest ondt at tænke på hvordan motoren har af at blive pis lunken en 8-10 gange om ugen!
Uanset - vil ud og prøve den Volvi
Senest rettet af DUC-fan 17. mar 2021, 13:22, rettet i alt 1 gang.
/Henrik
2021 Enyaq IV 80 Plus
2021 BMW X3 M40i van, mit alles På vej, må godt snart blive 17/5
2015 Skoda Octavia Combi 1,6 TDI Ambition*Sønike's tysker*
2000 Honda VFR 800 FI *Sommer sjov*
2021 Enyaq IV 80 Plus
2021 BMW X3 M40i van, mit alles På vej, må godt snart blive 17/5
2015 Skoda Octavia Combi 1,6 TDI Ambition*Sønike's tysker*
2000 Honda VFR 800 FI *Sommer sjov*
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6016
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6451 times
- Been thanked: 1637 times
Re: Tiguan ell. Tarraco PHEV
Hvad regner du selv med at få for bilen? Den har ikke kørt meget, men den er på papiret 3 år gammel (2018-2021), og derfor tager den et fald. Nypris uden ekstraudstyr ligger omkring 500.000 kr, så et sted mellem 350-400.000 kr er måske at forvente?DUC-fan skrev:Jow, du kunne have en pointe der, hvis jeg nu kiggede godt efter i spejlet kunne jeg måske godt få øje på en der var gået hen og blevet lidt forlystelses syg
Uanset - vil ud og prøve den Volvi
Ekstraudstyret får man ikke specielt meget for.
En 190 HK diesel med lidt flere kilometer går for 400.000 kr ved en forhandler. Og de store biler i benzin er måske ikke dem der ryger flest af.
Jeg tror den bedste forretning for dig, og med det lave kørselsbehov er at beholde bilen.
Ellers kan er du nok nødt til at lukke øjnene når du skriver under på en slutseddel på salg af Kodiaq ?
Sendt fra min KB2003 med Tapatalk
- These users thanked the author BrianDS for the post:
- Morten Hedensted
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10861
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1882 times
Re: Tiguan ell. Tarraco PHEV
…eller gemme konens nøgle, så hun må cykle eller gå på arbejde, så bilen bliver skånet lidt. Hvis der er 1km lyder det helt tosset at tage bilen.
- DUC-fan
- Nyt medlem
- Indlæg: 211
- Tilmeldt: 14. jan 2015, 19:06
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Midt på Djursland
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 35 times
Re: Tiguan ell. Tarraco PHEV
Jow! har været ned af den vej , ikke så nemt når jeg tit er på landevejen en uge ell. mere ad gangen. Men tror godt nok det ender med at jeg beholder den, og så montere digi. instrument i stedet, så føler man man har fået lidt nyt
- These users thanked the author DUC-fan for the post:
- Passatg 3c
/Henrik
2021 Enyaq IV 80 Plus
2021 BMW X3 M40i van, mit alles På vej, må godt snart blive 17/5
2015 Skoda Octavia Combi 1,6 TDI Ambition*Sønike's tysker*
2000 Honda VFR 800 FI *Sommer sjov*
2021 Enyaq IV 80 Plus
2021 BMW X3 M40i van, mit alles På vej, må godt snart blive 17/5
2015 Skoda Octavia Combi 1,6 TDI Ambition*Sønike's tysker*
2000 Honda VFR 800 FI *Sommer sjov*
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 66
- Tilmeldt: 30. jun 2010, 13:54
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Tiguan ell. Tarraco PHEV
Nu ved jeg jo slet ikke om der stadig tales om Tiguan eller Tarraco i denne tråd...
Vi har været ude i samme snak her på hjemmefronten, da knægten vokser med lynets hast og ikke "gider" at sidde bagi mere og hustruen også vil sidde godt og ikke mases ind på bagsædet - og da rygterne går på at Kodiaq slet ikke kommer i en PHEV-version, så er valget også faldet på enten Tiguan eller Tarraco. Når jeg har figureret de to biler næsten helt ens - Tiguan dog med Head-Up og Tarraco med El-førersæde og sort himmel, så er Tiguan ca. 50.000 kr. dyrere end Tarraco.
Det der så spiller en del ind for os er, at Tarraco er ca. 22-25 cm. længere og nu er begrænset til kun at have 615 liters bagagerum; bliver som nævnt mindre med det ekstra batteri i PHEV, men Tiguan er helt nede på 476 liters bagagerum i PHEV; det er dæleme ikke meget i en relativ stor bil. Til sammenligning har en Skoda Octavia ca. 600 liter.
Så vi er tæt på at lande på en Tarraco. Som andre har nævnt, har jeg også hørt at Seat falder mere i pris. På den anden side, så må markeret være oversvømmet af Tiguan'er (der sælges årligt ca. 1 mio. af modellen alene i Europa). Om det så taler for eller imod, når der er så mange af en model, skal jeg lade være usagt - men igen, biler har aldrig været billige i drift, så tror begge har et relativt stort tab ved salg. Seat er dog steget markant i salgstal fra 2019, og der er faktisk flere på vejene end man lige tænker over (hvilket vi jo så gør nu ), så helt upopulært kan mærket ikke være, som måske bare for 10 år siden. En ting er sikkert, med de lave afgifter i øjeblikket på fx PHEV, så vil vi spare ca. 163.000 kr. på at vælge en PHEV med 245 HK i stedet for en 1,5 TSI med 150 HK; det er jo også en slags penge .
Og så kan man sige Tarraco er helt opdateret i nyeste udgave fra 2021, hvor linjerne blødes lidt op, hvorimod Tiguan vel snart skal have et helt nyt udseende, i seneste faceliftede model fra 2020, har VW bevæget sig lidt mod Seat og gjort deres linjer lidt skarpere på Tiguan - er nok første gang jeg lige har hørt om at det er gået den vej. Ellers har VW-koncernen faktisk åbnet for HELE PALETTEN til Seat, så alt fra nyeste model klimaanlæg til soltag og opkoblinger er ret så ens på de to modeller.
Da vi talte med sælgeren hos Seat nævnte han, at Skoda stadig primært samles i Tjekkiet og VW selvfølgelig primært samles i Tyskland, og det sjove med Seat, at fra tidligere nærmest kun at være samlet i Spanien, så samles der nu mange steder i Europa, og specifikt modellen Tarraco på samlebåndet ved siden af Tiguan i Wolfsburg ; og de kører pt. i døgndrift på fabrikken, for at kunne "opnå" en indfrielse af deres CO2-mål, så meget af deres produktion er pt. af hybrid- og elbiler - måske de stadig slikker lidt Diesel-skandale-sår..
Sikke en masse... ved ikke om det gav noget, men nu fik jeg da givet mit besyv med.
Vi har været ude i samme snak her på hjemmefronten, da knægten vokser med lynets hast og ikke "gider" at sidde bagi mere og hustruen også vil sidde godt og ikke mases ind på bagsædet - og da rygterne går på at Kodiaq slet ikke kommer i en PHEV-version, så er valget også faldet på enten Tiguan eller Tarraco. Når jeg har figureret de to biler næsten helt ens - Tiguan dog med Head-Up og Tarraco med El-førersæde og sort himmel, så er Tiguan ca. 50.000 kr. dyrere end Tarraco.
Det der så spiller en del ind for os er, at Tarraco er ca. 22-25 cm. længere og nu er begrænset til kun at have 615 liters bagagerum; bliver som nævnt mindre med det ekstra batteri i PHEV, men Tiguan er helt nede på 476 liters bagagerum i PHEV; det er dæleme ikke meget i en relativ stor bil. Til sammenligning har en Skoda Octavia ca. 600 liter.
Så vi er tæt på at lande på en Tarraco. Som andre har nævnt, har jeg også hørt at Seat falder mere i pris. På den anden side, så må markeret være oversvømmet af Tiguan'er (der sælges årligt ca. 1 mio. af modellen alene i Europa). Om det så taler for eller imod, når der er så mange af en model, skal jeg lade være usagt - men igen, biler har aldrig været billige i drift, så tror begge har et relativt stort tab ved salg. Seat er dog steget markant i salgstal fra 2019, og der er faktisk flere på vejene end man lige tænker over (hvilket vi jo så gør nu ), så helt upopulært kan mærket ikke være, som måske bare for 10 år siden. En ting er sikkert, med de lave afgifter i øjeblikket på fx PHEV, så vil vi spare ca. 163.000 kr. på at vælge en PHEV med 245 HK i stedet for en 1,5 TSI med 150 HK; det er jo også en slags penge .
Og så kan man sige Tarraco er helt opdateret i nyeste udgave fra 2021, hvor linjerne blødes lidt op, hvorimod Tiguan vel snart skal have et helt nyt udseende, i seneste faceliftede model fra 2020, har VW bevæget sig lidt mod Seat og gjort deres linjer lidt skarpere på Tiguan - er nok første gang jeg lige har hørt om at det er gået den vej. Ellers har VW-koncernen faktisk åbnet for HELE PALETTEN til Seat, så alt fra nyeste model klimaanlæg til soltag og opkoblinger er ret så ens på de to modeller.
Da vi talte med sælgeren hos Seat nævnte han, at Skoda stadig primært samles i Tjekkiet og VW selvfølgelig primært samles i Tyskland, og det sjove med Seat, at fra tidligere nærmest kun at være samlet i Spanien, så samles der nu mange steder i Europa, og specifikt modellen Tarraco på samlebåndet ved siden af Tiguan i Wolfsburg ; og de kører pt. i døgndrift på fabrikken, for at kunne "opnå" en indfrielse af deres CO2-mål, så meget af deres produktion er pt. af hybrid- og elbiler - måske de stadig slikker lidt Diesel-skandale-sår..
Sikke en masse... ved ikke om det gav noget, men nu fik jeg da givet mit besyv med.
- DUC-fan
- Nyt medlem
- Indlæg: 211
- Tilmeldt: 14. jan 2015, 19:06
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Midt på Djursland
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 35 times
Re: Tiguan ell. Tarraco PHEV
Fint “besyv” gør nu desværre ingen forskel hvor bilen er bygget i forhold til værditabet, det er jo mere folks opfattelse af bil / mærke, og en gennemgang af tallene stoppede ihverfald min bilhandel det blev simpelthen for dyrt, som nævnt vil jeg istedet en tur forbi Vagservice og få VC monteret , lidt godt er der kommet ud af at kigge ny bil, fruen kom med på “ det nye smarte instrument “
/Henrik
2021 Enyaq IV 80 Plus
2021 BMW X3 M40i van, mit alles På vej, må godt snart blive 17/5
2015 Skoda Octavia Combi 1,6 TDI Ambition*Sønike's tysker*
2000 Honda VFR 800 FI *Sommer sjov*
2021 Enyaq IV 80 Plus
2021 BMW X3 M40i van, mit alles På vej, må godt snart blive 17/5
2015 Skoda Octavia Combi 1,6 TDI Ambition*Sønike's tysker*
2000 Honda VFR 800 FI *Sommer sjov*
- KMDTHY
- Admin
- Indlæg: 2163
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Thisted
- Has thanked: 615 times
- Been thanked: 461 times
Re: Tiguan ell. Tarraco PHEV
Nogen der endte med at bestille en Tarraco? Syntes egentlig man får meget bil i sådan en FR konfiguration til 390k startpris.
2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |
2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |