HansH skrev: ↑26. jan 2022, 10:34
Tesla's model omkring salg, leverance og vedligehold af bilen, var en af de ting jeg satte i "minus-kolonnen" da vi skulle vælge.
Der er jeg nok bare lige en 30-40 år for gammeldags til at det hele klares via WhatsApp på ringedyret...
Faldt over nedenstående opslag på facebook i gruppen Tesla Model 3 Owners Club Danmark. Den slags opslag ses jævnligt derinde.
Kommentarsporet er også ret godt
Jeg er imidlertid helt med på, at der gælder det samme som herinde - det vil altid være kunder med problemer der råber højest ned i tragten. Tænker ikke der er nogen forskel mellem Tesla, VAG eller andre, hvad det angår.
Det er nok først når Toyota laver en elbil, at den for det første bare virker altid, og at den for det andet understøttes af en serviceorganisation der rent faktisk er orienteret mod kundeservice .....
Snap4.jpg
Og lige der har du et af de irritations momenter der er ved Tesla's model. Jeg er klar over hvorfor de gør det på den måde, men der er lang vej til god kundeservice i deres service organisation.
Nu nævner du whatsapp oplevelsen, og det er ikke helt forkert - det er måske endda en lille kompliment til dem, for vil mene whatsapp virker bedre.
Det man jo gør, er at man starter app'en, man finder den kategori som passer bedst, så kommer man videre til den næste side hvor man kan booke dato - jeg har pt en sag hos dem som jeg oprettede i sidste uge, og de har allerede tid d. 28 Februar
Men, når man skal oprette en sag, så går man som sagt ind i app'en hvor man laver en beskrivelse og sender billeder med. Den sag lander så ved en tekniker, der ud fra billedet og teksten vurderer om der er tale om en fejl eller ej. Den tekniker går så videre til en stakkels service medarbejder som INTET aner om bilen, og den service medarbejder skal så ringe og fortælle dig om det videre forløb.
Så for at stille den på spidsen - du kan ikke have en dialog om det, når teknikeren har givet sin dom, så giver han det videre til en person der kun har til opgave at videreformidle det fra teknikeren. Så hvis teknikeren har misforstået opgaven eller man ikke er enig, skal service medarbejderen agerer mellemmand. Og deres ord er lov.
Du kan i øvrig ikke ringe til værkstedet, men du kan ringe til kundeservice, som så kan få værkstedet til at ringe til dig når de har tid.. den klassiske med vi ringer imellem 8-16 en dag imellem 2022 og 2027, og du skal helst være klar til at tage den.
Anyway, nu er der jo ventetid på over 1 måned for mig på oventående sag. Lad os så sige at der nu sker noget nyt, og du har brug for at oprette en sag mere på bilen, så bliver du skuffet.. Det er nogo, hvis du går ind i sagen og vil opdatere den, så mister du din tid, og du skal nu vælge en ny tid (typisk, igen 1 måned senere).
Så ja.. altså... Kan egentlig godt lide idéen, og tror også den ville køre bedre hvis tesla fik deres allokeret flere ressourcer til deres service center, men det er godt nok en sørgelig forfatning som det er i lige nu.
Det skal så siges at jeg ikke har haft nogen problemer med deres service centre. De har udført de ting de skulle, og de er blevet løst i første forsøg, så de er kompetente nok, men de mangler noget fleksibilitet i forhold til kommunikationen.