Tror ikke nogen ville have forventet anden respons fra din side
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Tror ikke nogen ville have forventet anden respons fra din side
Prøv selv at svare på spørgsmålene, uden en agenda om at nedgøre den ene eller den anden type bil?
Synes egentlig ikke den rammer helt skævt, men der er nogle af dem hvor jeg er enig i, at de kun er der for at skrive dem på uden de giver mening.BrianDS skrev: ↑26. jul 2021, 10:23Prøv selv at svare på spørgsmålene, uden en agenda om at nedgøre den ene eller den anden type bil?
Hvis jeg prøver det, så synes jeg den er plat, for så falder nogle af dem til jorden
Men enig - jeg er ikke så overbevist om at elbiler er BEDRE end andre biler, jeg ser nogle fordele, men venter stadig på den rigtige elbil.
Jeg har valgt at vente med at skifte bil, i stedet for at skifte til en ny fossilbil - er det så også skidt?
den er jo rigtig, det er virkelig sjældent at der er behov for at tanke ude ved normalt behov - er ikke selv i den kategori da vi jævnligt kører Aarhus-Padborg, aarhus-svendborg og aarhus-København, på de 2 første kan jeg hvis jeg kører pænt klare turen tur/retur uden at lade, på den sidste skal jeg lade. Men til hverdag er det jo ikke noget der tænkes over.
Måske overdrevet, men alligevel, du skal ikke skifte olie, olie på kobling, gearkasse eller lignende, så fra et service perspektiv er en fossil bil jo et stykke i den forkerte retning.
True, skal vende mig noget til at den bare triller når jeg slipper speederen når jeg kommer fra teslaen til Passaten, så i den grad true - hertil skal dog siges at der nok er forskel på regen alt efter elbil.
Den er nok mere i gråzonen, nej, en fossil bil genererer ikke brændstof ned at bakke, men omvendt forbruger den heller ikke noget, så den er nok mere i kategorien af dårlige argumenter.
Denne er da i den grad korrekt. fruen gider ikke køre i Passaten mere, bla af denne grund, man føler man filer på koblingen og der ikke sker noget når man går fra elbilen til passaten.
Den der er i false enden i min verden, ja den er nok væsentligt billigere at tanke i dag, og det bliver den nok også ved med - men besparelsen vil over tid blive mindre.u_bull skrev: ↑26. jul 2021, 09:256. We currently pay about 1.2p per mile to drive our electric car. I have heard that petrol can cost up to 10 times as much so I reckon we will lose some money in the beginning.
We drive about 20,000 miles a year. Let's hope more people will start using petrol so prices go down.
I min verden er det jo næppe et spørgsmå. Men mon ikke den er opstået grundet alle dem der råber op hver gang en elbil brænder?
Synes egentlig den rammer ret fint, og prøver at vende spørsmålene om, de har bare valgt at gå fra noget der var nogenlunde relevant til noget der er irrelevant.u_bull skrev: ↑26. jul 2021, 09:258. Is there an automatic system to prevent gasoline from catching fire or exploding in an accident.
What does this cost?
9. I understand that the main ingredient in petrol is oil. Is it true that the extraction and refining of oil causes environmental problems as well as conflicts and major wars that over the last 100 years have cost millions of lives? Is there a solution to these problems?
I may have more questions later, but these are the most important ones to me at the moment. Thank you in advance for your reply.”[/i]
Hov de er blevet åbne for alle nu, havde dem da jeg boede i Sønderjylland.jansom skrev: ↑26. jul 2021, 07:59Det er godt nok billigtGaSelle skrev:Til sammenligning giver jeg 3879kr/år for ID.3’en hos Sønderjysk. Det er med fri km og udvidet glas samt en selvrisiko på samme beløb som præmien. Uden udvidet glas er prisen 3488kr/år. Det er ca. en plovmand billigere end den BMW 118d, den afløste, med ca. samme effekt. Så elbiler er ikke dyrere at forsikre, i alle tilfælde.
Er det selskab åbent for alle?
Pas, hvis jeg skal sammenligne de 2 typer, er der nogle småting hvor elbilen vinder.
Hmm, vi var da ude og prøve både en Id.3 og Id.4, og der mindes jeg da den tændte ved at sætte den i gear.
Der er vel en relativt stor forskel på de 2 typer bil. Korrekt, rent teknisk kan de sagtens, men der er lige noget forbrug og godkendelser som skal på plads, hvor den ene bil er "ligeglad" og ikke skal stå i tomgang for at den virker, og den anden kræver motoren kører.
Er ikke enig. Jeg elsker start/stop langt hen af vejen. Ja ja bilen går nogle gange ud fordi man lige får trykket for meget på bremsen, og så den kun er slukket i et sek. Men generelt er jeg vild med det.DanielB12 skrev:Men hvad er behovet for at aircon tænder når du sætter dig ind? Vores bil lyser op og gør Navi etc. klar når du åbner døren. Den tænder også blæserne (men aircon og formentlig varme tænder vidst ikke)..
Vi er ude i noget klassisk brianDS "jeg kan godt lide elbiler, men jeg kan ikke lide elbiler"-snak og teorier nu? Altså den forrige tråd blev jo spammet godt til at diverse ligegyldige diskussioner (ikke at jeg ikke har deltaget - peger fingre i alle retninger).. Måske den her skulle ende i lidt mindre monolog..
Ikke i en ID. Sæt dig ind, træd på bremsen, vælg retning og kør.
De argumenter negligerer jo fuldstændig faren ved kollision og hvordan batterier opfører sig. Ift. ren eksplosionsfare, så vil jeg langt hellere køre galt i en ICE end en el-bil! Det er rigtigt, at benzin er brændbart, men en decideret eksplosion er næsten umulig at fremprovokere, da damptrykket skal være så lavt i tanken, at du skal have kørt bilen tom før det vil lade sig gøre, at antænde tanken. Diesel kræver ikke samme lave damptryk, så her er risikoen højere. På en el-bil er du dødsdømt hvis du punkterer et batteri og får skabt forbindelse mellem plus og minus.martinta skrev: ↑26. jul 2021, 15:20I min verden er det jo næppe et spørgsmå. Men mon ikke den er opstået grundet alle dem der råber op hver gang en elbil brænder?
ikke desto mindre, så er det næppe noget der ville ske, så false
Og det er egentlig samme svar ved de sidste linjer, det virker lidt som om man løb tør for "gode" argumenter, og skulle have lidt hævn over de argumenter der bruges imod elbiler i dag.
Synes egentlig den rammer ret fint, og prøver at vende spørsmålene om, de har bare valgt at gå fra noget der var nogenlunde relevant til noget der er irrelevant.u_bull skrev: ↑26. jul 2021, 09:258. Is there an automatic system to prevent gasoline from catching fire or exploding in an accident.
What does this cost?
9. I understand that the main ingredient in petrol is oil. Is it true that the extraction and refining of oil causes environmental problems as well as conflicts and major wars that over the last 100 years have cost millions of lives? Is there a solution to these problems?
I may have more questions later, but these are the most important ones to me at the moment. Thank you in advance for your reply.”[/i]
Det eneste rigtige valg!
Overdrivelse fremmer forståelsen kan jeg se...u_bull skrev:Det eneste rigtige valg!
…Altså indtil der kommer en Touran på el, det kan fragte 700kg og 2-3 m3, kan køre 1000km på en opladning - og kan oplades til 80% på 6 minutter
Ja, der er en fare, det er der ved mange tingTorbenRasmussen skrev: ↑26. jul 2021, 17:00De argumenter negligerer jo fuldstændig faren ved kollision og hvordan batterier opfører sig. Ift. ren eksplosionsfare, så vil jeg langt hellere køre galt i en ICE end en el-bil! Det er rigtigt, at benzin er brændbart, men en decideret eksplosion er næsten umulig at fremprovokere, da damptrykket skal være så lavt i tanken, at du skal have kørt bilen tom før det vil lade sig gøre, at antænde tanken. Diesel kræver ikke samme lave damptryk, så her er risikoen højere. På en el-bil er du dødsdømt hvis du punkterer et batteri og får skabt forbindelse mellem plus og minus.martinta skrev: ↑26. jul 2021, 15:20I min verden er det jo næppe et spørgsmå. Men mon ikke den er opstået grundet alle dem der råber op hver gang en elbil brænder?
ikke desto mindre, så er det næppe noget der ville ske, så false
Og det er egentlig samme svar ved de sidste linjer, det virker lidt som om man løb tør for "gode" argumenter, og skulle have lidt hævn over de argumenter der bruges imod elbiler i dag.
Synes egentlig den rammer ret fint, og prøver at vende spørsmålene om, de har bare valgt at gå fra noget der var nogenlunde relevant til noget der er irrelevant.u_bull skrev: ↑26. jul 2021, 09:258. Is there an automatic system to prevent gasoline from catching fire or exploding in an accident.
What does this cost?
9. I understand that the main ingredient in petrol is oil. Is it true that the extraction and refining of oil causes environmental problems as well as conflicts and major wars that over the last 100 years have cost millions of lives? Is there a solution to these problems?
I may have more questions later, but these are the most important ones to me at the moment. Thank you in advance for your reply.”[/i]
Det er helt klart en af de ting jeg selv har som primær anke ift. at skifte til el. Der er naturligvis en masse beskyttelse bygget ind, og man er på skideren i enhver bil, hvis du laver frontalsammenstød i almindelighed, men på el krydres faren så lige med, at lortet kan brænde ned på under et sekund.
A/C var ment som et eksempel, fordi den bla, kræver at motoren er tændt. Hvis du nu går ud i din ICE bil (hvis du stadig har nogen, er den sidste ikke skiftet?) Så sæt dig ud i den, sæt tænding på ved skumringstid, og se hvor lang tid der går før den tigger dig om at slukke eller tænde bilen før du er løbet tør for strøm.DanielB12 skrev: ↑26. jul 2021, 16:30Men hvad er behovet for at aircon tænder når du sætter dig ind? Vores bil lyser op og gør Navi etc. klar når du åbner døren. Den tænder også blæserne (men aircon og formentlig varme tænder vidst ikke)..
Vi er ude i noget klassisk brianDS "jeg kan godt lide elbiler, men jeg kan ikke lide elbiler"-snak og teorier nu? Altså den forrige tråd blev jo spammet godt til at diverse ligegyldige diskussioner (ikke at jeg ikke har deltaget - peger fingre i alle retninger).. Måske den her skulle ende i lidt mindre monolog..
Ja og en rækkevidde på 461km ved 90km/t i AWD udgaven med 19" hjul. WLTP siger 460km.
Tror ikke der er meget tvivl om at vi kommer til at se mange EV6 og Ioniq 5 på vejene.. De står trodsalt til nogle ret fornuftige priser - et ret stort stykke under hvad andre producenter laver med samme km.
Enig i at det ikke bør ske, og der burde ikke være eksempler, ligesom det er usandsynligt at en benzinbil eksploderer er det også usandsynligt at elbiler gør det - fordi der er sikkerhed bygget ind i bilerne - ikke desto mindre kan det ske - fx i Danmarkmartinta skrev:Ja, der er en fare, det er der ved mange ting
Vil du ikke lige finde et link hvor elbilerne springer i luften? hvis vi kigger på brande i elbiler lå elbiler lavere en ICE biler sidst jeg tjekkede.
Men det står dig naturligvis frit for at være bange for den brænder af, personligt mener jeg det er en overdreven frygt.
Ja, vi ser jo også mange Kia Ceed og Hyundai i30, så selvfølgelig kommer vi også til af se elbilerne ...martinta skrev:Tror ikke der er meget tvivl om at vi kommer til at se mange EV6 og Ioniq 5 på vejene.. De står trodsalt til nogle ret fornuftige priser - et ret stort stykke under hvad andre producenter laver med samme km.
Det er selvfølgelig rigtig flot. Men hvor tit lader man dernede fra? Hvad sker der med ladekurven efter 35%?Dennis2k skrev:Tesla Bjørn tester ioniq5 lige nu - er du vanvittig den lader hurtigt.
1,5%-35% SoC med over 200kW
Jeg er imponeret.
Forskellen her er bare at de ud fra specs har bygget en bil som er på højde eller bedre end mange andre - til en væsentligt lavere pris.BrianDS skrev: ↑26. jul 2021, 20:31Ja, vi ser jo også mange Kia Ceed og Hyundai i30, så selvfølgelig kommer vi også til af se elbilerne ...martinta skrev:Tror ikke der er meget tvivl om at vi kommer til at se mange EV6 og Ioniq 5 på vejene.. De står trodsalt til nogle ret fornuftige priser - et ret stort stykke under hvad andre producenter laver med samme km.
Vi har stadigvæk en benziner. Den bliver i familien i nogen tid endnu..martinta skrev: ↑26. jul 2021, 20:10A/C var ment som et eksempel, fordi den bla, kræver at motoren er tændt. Hvis du nu går ud i din ICE bil (hvis du stadig har nogen, er den sidste ikke skiftet?) Så sæt dig ud i den, sæt tænding på ved skumringstid, og se hvor lang tid der går før den tigger dig om at slukke eller tænde bilen før du er løbet tør for strøm.DanielB12 skrev: ↑26. jul 2021, 16:30Men hvad er behovet for at aircon tænder når du sætter dig ind? Vores bil lyser op og gør Navi etc. klar når du åbner døren. Den tænder også blæserne (men aircon og formentlig varme tænder vidst ikke)..
Vi er ude i noget klassisk brianDS "jeg kan godt lide elbiler, men jeg kan ikke lide elbiler"-snak og teorier nu? Altså den forrige tråd blev jo spammet godt til at diverse ligegyldige diskussioner (ikke at jeg ikke har deltaget - peger fingre i alle retninger).. Måske den her skulle ende i lidt mindre monolog..
Men hvis det er lige til, så må vi vel kunne forvente at bilfabrikkerne begynder at lave biler der starter på samme måde som elbiler, de har jo en kæmpe interesse i at deres biler føles identisk. Er på ferie nu i Passaten, og har flere gange taget mig selv i at glemme at slukke bilen inden jeg er på vej ud af den, så det har faktisk en rimelig stor tilvæningseffekt - i hvert fald for mig.
Det kan ske ja, der er også mange huse i Danmark der er fyret med Gas selvom det kan springe i luften, det er bare meget sjældent det sker.BrianDS skrev: ↑26. jul 2021, 20:29Enig i at det ikke bør ske, og der burde ikke være eksempler, ligesom det er usandsynligt at en benzinbil eksploderer er det også usandsynligt at elbiler gør det - fordi der er sikkerhed bygget ind i bilerne - ikke desto mindre kan det ske - fx i Danmarkmartinta skrev:Ja, der er en fare, det er der ved mange ting
Vil du ikke lige finde et link hvor elbilerne springer i luften? hvis vi kigger på brande i elbiler lå elbiler lavere en ICE biler sidst jeg tjekkede.
Men det står dig naturligvis frit for at være bange for den brænder af, personligt mener jeg det er en overdreven frygt.
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2021-06- ... ved-ulykke
Ja det bliver spændende at se, hvad Tesla Bjørns ladetest kommer til at vise.
ja lyset, det er hvad? 4 pærer, prøv og gå ud og sæt tænding til, og lad den stå uden at tænde Lys i dag tager jo ingen strøm, så det kan du have tændt ret længe før det har nogen indflydelse på nogetDanielB12 skrev: ↑26. jul 2021, 20:36Vi har stadigvæk en benziner. Den bliver i familien i nogen tid endnu..martinta skrev: ↑26. jul 2021, 20:10A/C var ment som et eksempel, fordi den bla, kræver at motoren er tændt. Hvis du nu går ud i din ICE bil (hvis du stadig har nogen, er den sidste ikke skiftet?) Så sæt dig ud i den, sæt tænding på ved skumringstid, og se hvor lang tid der går før den tigger dig om at slukke eller tænde bilen før du er løbet tør for strøm.DanielB12 skrev: ↑26. jul 2021, 16:30Men hvad er behovet for at aircon tænder når du sætter dig ind? Vores bil lyser op og gør Navi etc. klar når du åbner døren. Den tænder også blæserne (men aircon og formentlig varme tænder vidst ikke)..
Vi er ude i noget klassisk brianDS "jeg kan godt lide elbiler, men jeg kan ikke lide elbiler"-snak og teorier nu? Altså den forrige tråd blev jo spammet godt til at diverse ligegyldige diskussioner (ikke at jeg ikke har deltaget - peger fingre i alle retninger).. Måske den her skulle ende i lidt mindre monolog..
Men hvis det er lige til, så må vi vel kunne forvente at bilfabrikkerne begynder at lave biler der starter på samme måde som elbiler, de har jo en kæmpe interesse i at deres biler føles identisk. Er på ferie nu i Passaten, og har flere gange taget mig selv i at glemme at slukke bilen inden jeg er på vej ud af den, så det har faktisk en rimelig stor tilvæningseffekt - i hvert fald for mig.
Vores bil har start/stop. Så den slukker motoren når du stopper bilen (ya don’t say) og sætter den i P - enten hvis man selv gør det, eller hvis man åbner døren.
Går man ud, og låser, slukker bilen helt.
Hvis man ikke låser, så står lyset tændt i evigheder - minimum 1,5 time. Yes, det har jeg flere gange prøvet, også så længe
Så det eneste jeg lige kan se forskellen i, er at du skal trykke start inden A/C virker, og inden du kører.