Så mange penge havde jeg ikke da jeg skulle læse - det ville jeg ikke engang kunne afdrage med den indkomst jeg havde, selvom jeg arbejdede ved siden af studiet.martinta skrev: ↑25. jul 2021, 21:12Nu er vi jo alle forskellige, og ingen af os er næppe repræsentative for hele den danske befolkningBrianDS skrev: ↑25. jul 2021, 21:00Det kræver lige at dem der er første gangs købere også har et sted at lade bilen opdonfetaful skrev: ↑25. jul 2021, 20:50Der vil altid være penge i en gammel elbil så længe den kører. Der bliver et kæmpe marked for første gangs købere, der vil have el, istedet for en banke diesel eller benzin oser
Tiderne har nok ændret sig, men jeg ville ikke bruge 100-150.000 kr på en brugt bil da jeg skulle have min første bil - det var 17.500 kr (12 år gammel), nummer 2 bil kostede 42.000 kr (10 år gammel), først tredje bil var der lidt penge at gøre med, den kostede 204.000 kr (næsten ny VAN)
Dernæst kommer forsikring på en bil med 204 HK til en på 18 år - uagtet at det er en tung bil, det bliver dyrt.
men for at give lidt dynaik til dine tal, så kostede mine biler følgende
seat Leon: 110.000,-
Ford Focus: 170.000,-
Seat Leon (ny) 270.000,-
Hyundai I40: 210.000,-
VW Passat 380.000,-
Så det er bestemt ikke alle der starter med helt billige biler, var i øvrig 19 da jeg købte min første bil.
Forsikringen kan vi ikke være uenige om, men så igen, umiddelbart, så ligger vores elbil lavere end vores tilsvarende passat (indrømmet, vi taler få hundrede kroner, men stadig), på trods af at teslaen har væsentlig flere kræfter..
Tesla er væsentligt dyrere end alle biler jeg har haft i forsikring - både i præmie og selvrisiko, og ligegyldigt hvilken model jeg vælger. De nye ID.-modeller nærmer sig de priser jeg er vant til (4-5.000 kr med selvrisiko på et par tusinde)
Man ja, vi er forskellige, jeg kender bare ikke mange der har pengene som 18-20 årig - eller vil stifte gæld for at betale en bil. Hvis man har en god arbejdsplads allerede som 18-20 årig, og en fast indkomst, så kan jeg godt se man kan lidt mere