Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Låst

Jeg kunne godt tænke mig en Elbil...Hvis man

Afstemning sluttede 31. dec 2021, 20:28

Ja tak. Køber en snart
48
24%
Nej Tak
31
15%
Har allerede en elbil og det spiller
26
13%
Har en elbil og overvejer elbil som bil nr. 1/2 også
15
7%
Overvejer elbil som bil nr. 2
20
10%
Kunne købe dem uden nogen form for afgift
2
1%
Kunne lade bilen op flere steder. Altså flere ladestandere
18
9%
Venter til VAG kommer med nye og bedre ID modeller
13
6%
Kunne få dem som almindelig sedan/stationcar
15
7%
Andet, begrund med svar
16
8%
 
Afgivne stemmer: 204

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6020
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6455 times
Been thanked: 1637 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

Indlæg af BrianDS » 19. sep 2021, 14:08


Kevinff skrev:
BrianDS skrev:
Fabianen skrev:...
Ingen som i ingen af de andre bilfabrikker har lagt blod, sved og tårer i projektet el køretøj ...
Der har altså været elbiler lige så længe der har været biler (der var elbiler før benzin og diesel)
Mange har forsøgt, men ikke fået succes.

VW har også haft en eludgave af Golf i flere omgange med Golf 1, 2 og 3 (og 7)

Så jeg ved ikke om det kan konkluderes at andre ikke har lagt energi i det?

Men Tesla er de første der har haft rigtig succes
Altså hvis jeg ikke husker helt galt så har chefen hos VW været ude og sige at den eneste/primære grund til at de fleste bilmærker (vw inkl) fokuserer så hårdt på elbiler er pga teslas succes, så jeg tænker man roligt kan sige at det er elon/teslas skyld at elbiler er så langt fremme over hele linjen i dag.
Jeg tænker man roligt kan sige at lovgivningen er årsagen til der fokuseres så meget på elbiler som man gør i dag - milliardbøder for at overskride gennemsnitsudledning pr solgt bil kan rykke rigtig meget ved hvad man vil.

https://www.cnbc.com/2021/03/16/volkswa ... tesla.html

https://www.computerworld.dk/art/255806 ... re-selskab

Tesla er markedsledende på software og drivline til elbiler, ingen tvivl om det. Så selvfølgelig skal de andre se op til og udfordre på de ting som Tesla er bedst til.
Jeg vil dog ikke gå så langt at sige at de er skyld i den fokus der er på elbiler lige nu, det er lovgivningen der gør det.

På lige vilkår har elbilerne desværre stadig lidt udfordringer fordi de er dyrere end konkurrenter der ikke kører på el (når du tager afgifter og subsidier væk) - det gælder alle mærker.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Dennis2k
Medlem
Indlæg: 877
Tilmeldt: 8. jul 2010, 15:32
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Solrød Strand
Has thanked: 111 times
Been thanked: 351 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

Indlæg af Dennis2k » 19. sep 2021, 15:07

Jeg havde egentlig besluttet mig for at holde med ude af debatten da jeg syntes den er røget ud af en tangent som er lidt som om at det handler om at elske eller hade tesla..

Men jeg kan alligevel ikke helt styre mig - Men der kan umuligt være 2 meninger om at årsagen til at vi ser at EL bilerne vinder ind på markedet handler om at Tesla turde at sætte alt ind for snart mange år siden, det har også kostet utroligt mange penge og jeg håber da Tesla får kredit for det.

Det er klart at lovgivningen i europa hjælper en del på det, men man havde umuligt turde at lave så hårde straffe hvis ikke det var at Tesla have bevist at det var muligt at opnå.

VW skal da opfinde en tidsmaskine vil de skal have teten på markedet allerede til næste år..
These users thanked the author Dennis2k for the post (total 2):
martintaKevinff
‘21 - Tesla Model Y Long Range AWD, Solid Black.
‘21 - Tesla Model 3 SR+ RWD, Pearl White.

Morten Hedensted
Medlem
Indlæg: 859
Tilmeldt: 19. maj 2011, 22:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1722 times
Been thanked: 467 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

Indlæg af Morten Hedensted » 19. sep 2021, 15:20

Dennis2k skrev:Jeg havde egentlig besluttet mig for at holde med ude af debatten da jeg syntes den er røget ud af en tangent som er lidt som om at det handler om at elske eller hade tesla..

Men jeg kan alligevel ikke helt styre mig - Men der kan umuligt være 2 meninger om at årsagen til at vi ser at EL bilerne vinder ind på markedet handler om at Tesla turde at sætte alt ind for snart mange år siden, det har også kostet utroligt mange penge og jeg håber da Tesla får kredit for det.

Det er klart at lovgivningen i europa hjælper en del på det, men man havde umuligt turde at lave så hårde straffe hvis ikke det var at Tesla have bevist at det var muligt at opnå.

VW skal da opfinde en tidsmaskine vil de skal have teten på markedet allerede til næste år..
Er det ikke lidt en forsimplet tilgang. Hvis nu ikke de etablerede havde villet eller kunnet imødegå lovgivningen, tænker du så, at vi alle bare skullet ha kørt Tesla?

Tesla har givet de gamle fabrikker noget at tænke over og noget at sigte efter. Ingen tvivl om det. Men uden de voldsomme økonomiske konsekvenser, havde vi næppe set så voldsomt fokus på el. Lad os nu bare være ærlige, elbiler er ikke lige så medrivende og sjove som fossilbiler. Bevares, en voldsom acceleration i en elbil er da sjov nok, den er bare ikke særlig indvolverende.

At ingen, politisk, forholder sig til de udfordringer der naturligt vil opstå, hvis udrulningen af elbiler fortsætter i samme tempo, er bare en detalje. Går det som politikere, og de mest frelste elbilsejere ønsker, kan man slet ikke nå at udbygge ladenetværk, eller opgradere det nuværende elnet til belastningen.

Sæt elbilen til ladning og fyr så op for det helt store i køkkenet, så vil mange opleve, at forsikringen smutter. Men igen, detalje. Man kan jo bare lade om natten. Men altså vi har 3 biler, var det elbiler det hele, kunne det jo ikke bare lade om natten, så skulle aftenen også bruges.

Det handler ikke om at hade på Tesla. Det handler om at tale den forherligelse imod, der ofte hænger sammen med mærket.
Jeg anerkender blankt deres teknologiske forspring. Uden forbehold. Det ændrer bare ikke på at der er visse praktiske udfordringer man skal huske på.


Sent from my iPhone using Tapatalk
These users thanked the author Morten Hedensted for the post (total 2):
BrianDSnbryde
2023 VW ID.7 Style
2023 VW ID. Buzz Style
2006 Toyota Sportsvan 2.2 D-4D-D Cat Sport

Brugeravatar
xbn
Medlem
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 2. apr 2011, 16:13
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 62 times
Been thanked: 271 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

Indlæg af xbn » 19. sep 2021, 15:24

Det har være i støbeskeen længe og også i lovgivernes opmærksomhed.
Det er næsten 10 år siden VW begyndte at investere i batteriteknologi.
Toyota har vel den største track record med el-drift i form af hybrid drift (men det er ikke endt ud i rene elbiler før nu).
Nissan var også tidligt ude, og Leaf var indtil for nyligt den mest solgte elbil på verdensplan, ført an af Carlos Ghosn (ham kunne der sikkert laves en film om).
Men ingen tvivl om at Tesla har haft stor indflydelse på at vise hvad der er muligt, og hvilken retning resten af producenterne kan skubbes i.
These users thanked the author xbn for the post (total 3):
BrianDSjansomMorten Hedensted
Billede

Dennis2k
Medlem
Indlæg: 877
Tilmeldt: 8. jul 2010, 15:32
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Solrød Strand
Has thanked: 111 times
Been thanked: 351 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

Indlæg af Dennis2k » 19. sep 2021, 15:34

Det som jeg nok ikke for formuleret godt nok, det er at debatten er drejet hen på at man enten føler man skal argumentere for eller imod Tesla.. debatten ville have bedre at vi bare blev enige om at nogen er til Tesla og andre er ikke, det er der intet galt i.

Ikke at det skal være en personangreb nu og du skal endelig ikke misforstå mig men du slutter selv af med at rose Tesla på det teknologiske men samtidig skal man opmærksom på noget praktik? Jamen det skal man jo altid være opmærksom på, det er jo ikke et specifikt Tesla punkt.

Når vi så er kommet så langt, så kan vi bagefter tale om hvordan alle mærkerne kan udfordre hinanden og skabe fremtidens biler som jo formentlig bliver elektriske i stor udstrækning.

Når det så er sagt, så kommer du ind på noget som er meget mere interesant, nemlig hvordan vi får omvendt samfundet til elbiler, det er en kæmpe opgave og du har helt ret i at vores elnet bliver voldsomt presset og man kunne ønske sig at regeringen fik kigget på solcelle ordningen, for flere solceller kunne stabilisere vores elnet. Jeg har rimeligt nemt adgang til solcelle produkter og kan lave det selv, men jeg er slet ikke motiveret med den ordning vi har nu
These users thanked the author Dennis2k for the post:
martinta
‘21 - Tesla Model Y Long Range AWD, Solid Black.
‘21 - Tesla Model 3 SR+ RWD, Pearl White.

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1733
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 692 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

Indlæg af Thor-thor » 19. sep 2021, 16:20

Morten Hedensted skrev:
19. sep 2021, 15:20
..... Lad os nu bare være ærlige, elbiler er ikke lige så medrivende og sjove som fossilbiler. Bevares, en voldsom acceleration i en elbil er da sjov nok, den er bare ikke særlig indvolverende.
Nu det mange forskellige typer biler fossil/el, så vel lidt svært at generalisere.
Elbiler er naturligvis tungere pga. batteriet, hvilket påvirker køredynamikken, men der findes elbiler der sagtens kan begå sig i sving (på en bane)?
Så forstår ikke helt den med at fossilbiler generelt er mere medrivende, sjove, involverende?
These users thanked the author Thor-thor for the post:
Martinus

Morten Hedensted
Medlem
Indlæg: 859
Tilmeldt: 19. maj 2011, 22:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1722 times
Been thanked: 467 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

Indlæg af Morten Hedensted » 19. sep 2021, 17:57

Dennis2k skrev:
19. sep 2021, 15:34
Det som jeg nok ikke for formuleret godt nok, det er at debatten er drejet hen på at man enten føler man skal argumentere for eller imod Tesla.. debatten ville have bedre at vi bare blev enige om at nogen er til Tesla og andre er ikke, det er der intet galt i.

Ikke at det skal være en personangreb nu og du skal endelig ikke misforstå mig men du slutter selv af med at rose Tesla på det teknologiske men samtidig skal man opmærksom på noget praktik? Jamen det skal man jo altid være opmærksom på, det er jo ikke et specifikt Tesla punkt.

Når vi så er kommet så langt, så kan vi bagefter tale om hvordan alle mærkerne kan udfordre hinanden og skabe fremtidens biler som jo formentlig bliver elektriske i stor udstrækning.

Når det så er sagt, så kommer du ind på noget som er meget mere interesant, nemlig hvordan vi får omvendt samfundet til elbiler, det er en kæmpe opgave og du har helt ret i at vores elnet bliver voldsomt presset og man kunne ønske sig at regeringen fik kigget på solcelle ordningen, for flere solceller kunne stabilisere vores elnet. Jeg har rimeligt nemt adgang til solcelle produkter og kan lave det selv, men jeg er slet ikke motiveret med den ordning vi har nu
Egentlig er vi åbenlyst slet ikke så uenige endda - Er det ikke fascinerende? For og imod Tesla, er jo en debat der bunder i smag og behag, som vi alle ved, er svært at debattere. Jeg er ikke til Tesla, men anerkendte jeg ikke deres teknologiske kunnen, ville jeg da være en slem ignorant. Alligevel er praktikken omkring elbiler da væsentlig i debatten.
These users thanked the author Morten Hedensted for the post:
BrianDS
2023 VW ID.7 Style
2023 VW ID. Buzz Style
2006 Toyota Sportsvan 2.2 D-4D-D Cat Sport

Morten Hedensted
Medlem
Indlæg: 859
Tilmeldt: 19. maj 2011, 22:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1722 times
Been thanked: 467 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

Indlæg af Morten Hedensted » 19. sep 2021, 17:58

Thor-thor skrev:
19. sep 2021, 16:20
Morten Hedensted skrev:
19. sep 2021, 15:20
..... Lad os nu bare være ærlige, elbiler er ikke lige så medrivende og sjove som fossilbiler. Bevares, en voldsom acceleration i en elbil er da sjov nok, den er bare ikke særlig indvolverende.
Nu det mange forskellige typer biler fossil/el, så vel lidt svært at generalisere.
Elbiler er naturligvis tungere pga. batteriet, hvilket påvirker køredynamikken, men der findes elbiler der sagtens kan begå sig i sving (på en bane)?
Så forstår ikke helt den med at fossilbiler generelt er mere medrivende, sjove, involverende?
Køredynamikken er bare ikke alt. Der er noget med lyden, noget med hvor meget man er en del af oplevelsen osv. At køre elbil, er som at køre radiobil. Det kræver ikke det store og oplevelsen er lidt flad.
These users thanked the author Morten Hedensted for the post (total 3):
BrianDSMichaelSmedThe Micktrix / Dk
2023 VW ID.7 Style
2023 VW ID. Buzz Style
2006 Toyota Sportsvan 2.2 D-4D-D Cat Sport

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4949
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4438 times
Been thanked: 1957 times
Kontakt:

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

Indlæg af DanielB12 » 19. sep 2021, 19:02

Morten Hedensted skrev:
19. sep 2021, 17:58
Thor-thor skrev:
19. sep 2021, 16:20
Morten Hedensted skrev:
19. sep 2021, 15:20
..... Lad os nu bare være ærlige, elbiler er ikke lige så medrivende og sjove som fossilbiler. Bevares, en voldsom acceleration i en elbil er da sjov nok, den er bare ikke særlig indvolverende.
Nu det mange forskellige typer biler fossil/el, så vel lidt svært at generalisere.
Elbiler er naturligvis tungere pga. batteriet, hvilket påvirker køredynamikken, men der findes elbiler der sagtens kan begå sig i sving (på en bane)?
Så forstår ikke helt den med at fossilbiler generelt er mere medrivende, sjove, involverende?
Køredynamikken er bare ikke alt. Der er noget med lyden, noget med hvor meget man er en del af oplevelsen osv. At køre elbil, er som at køre radiobil. Det kræver ikke det store og oplevelsen er lidt flad.
Den indgangsvinkel havde jeg også inden vi fik vores.. Jeg er dog blevet (lidt) omvendt ift køredynamikken - ja ren acceleration er radio-bil agtigt, men det er sgu ganske sjovt. Og nu er vores baghjulstrukken (er der fleste elbiler ikke det, egentlig?) og shit det giver altså nogle sjove køredynamiske oplevelser, med den fuldkommen direkte speederrespons. Jeg er som sagt imponeret og synes den er rigtig sjov.

Meeeen de andre sanser kan bedre lide Audien, feks røgen fra udstødningen, samt vridet og rystelserne fra motoren, når man lige gasser op til en overhaling på motorvej.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Morten Hedensted
Medlem
Indlæg: 859
Tilmeldt: 19. maj 2011, 22:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1722 times
Been thanked: 467 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

Indlæg af Morten Hedensted » 19. sep 2021, 19:25

DanielB12 skrev:
19. sep 2021, 19:02
Morten Hedensted skrev:
19. sep 2021, 17:58
Thor-thor skrev:
19. sep 2021, 16:20

Nu det mange forskellige typer biler fossil/el, så vel lidt svært at generalisere.
Elbiler er naturligvis tungere pga. batteriet, hvilket påvirker køredynamikken, men der findes elbiler der sagtens kan begå sig i sving (på en bane)?
Så forstår ikke helt den med at fossilbiler generelt er mere medrivende, sjove, involverende?
Køredynamikken er bare ikke alt. Der er noget med lyden, noget med hvor meget man er en del af oplevelsen osv. At køre elbil, er som at køre radiobil. Det kræver ikke det store og oplevelsen er lidt flad.
Den indgangsvinkel havde jeg også inden vi fik vores.. Jeg er dog blevet (lidt) omvendt ift køredynamikken - ja ren acceleration er radio-bil agtigt, men det er sgu ganske sjovt. Og nu er vores baghjulstrukken (er der fleste elbiler ikke det, egentlig?) og shit det giver altså nogle sjove køredynamiske oplevelser, med den fuldkommen direkte speederrespons. Jeg er som sagt imponeret og synes den er rigtig sjov.

Meeeen de andre sanser kan bedre lide Audien, feks røgen fra udstødningen, samt vridet og rystelserne fra motoren, når man lige gasser op til en overhaling på motorvej.
Det er præcis det du nævner, dine sanser går glip af der mangler i en elbil - Og det er bare en del af oplevelsen ved at køre bil. Til hverdag til og fra job er det ligegyldigt, men hvis der er lidt petrolhead i en, så mangler lyden osv sgu i en elbil. Ja, speederresponsen er imponerende hurtig i en elbil og den er overraskende kvik i en overhaling fordi der ingen gearskift er, men det er stadig sjovere i en lidt langsommere fossilbil, der siger lidt og hvor man kan mærke man lever.
These users thanked the author Morten Hedensted for the post (total 2):
BrianDSMichaelSmed
2023 VW ID.7 Style
2023 VW ID. Buzz Style
2006 Toyota Sportsvan 2.2 D-4D-D Cat Sport

JGGH
Nyt medlem
Indlæg: 427
Tilmeldt: 2. jul 2011, 19:56
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vejen
Has thanked: 27 times
Been thanked: 17 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

Indlæg af JGGH » 20. sep 2021, 06:12

Det er jeg ikke ening i. I en Tesla Model 3 P. Hvor der kan stilles på, fordelingen af trækkraft mellem for og baghjul, samt TC i 20 trin. Her kan du få en bil som giver så meget igen. Jo man savner lyden en smule, me omvendt savnes den ikke. Du kan nu køre gennem byen uden nogle tænker idiot eller pejer med en finger. Selv om man giver den fuld spade i et lyskryds, her er der ikke en eneste som kigger. Kæmpe fordel. Eneste jeg ønsker er mere power over 100 km/t, bedre sæder, samt med ventilation.
Tesla model 3 Performance
Hyundai Ioniq 38kWh

u_bull
Medlem
Indlæg: 742
Tilmeldt: 6. dec 2009, 22:25
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 180 times
Been thanked: 350 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

Indlæg af u_bull » 20. sep 2021, 08:11

Morten Hedensted skrev:
19. sep 2021, 19:25

...men det, synes jeg i hvert fald, er stadig sjovere i en lidt langsommere fossilbil, der siger lidt og hvor man kan mærke man lever.
FTFY ;)
These users thanked the author u_bull for the post (total 5):
martintaKevinffDanielB12GaSellemortenmol

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1733
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 692 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

Indlæg af Thor-thor » 20. sep 2021, 10:47

Morten Hedensted skrev:
19. sep 2021, 19:25
... så mangler lyden osv sgu i en elbil. Ja, speederresponsen er imponerende hurtig i en elbil og den er overraskende kvik i en overhaling fordi der ingen gearskift er, men det er stadig sjovere i en lidt langsommere fossilbil, der siger lidt og hvor man kan mærke man lever.
Man har traditionelt arbejdet rimeligt intenst på at forbedre speederrespons, minimere turbotøven, tid til gearskift etc. på fossilbiler?
Når man så har en bil der har direkte respons, så foretrækker man simpelthen den "forsinkede" oplevelse, fordi den føles mere "rigtig"? :D

Savner personligt ikke vibrationer, støj, tøvende respons på input, lugten af udstødning mm. ;)
These users thanked the author Thor-thor for the post (total 3):
martintaKevinffu_bull

Kims
Nyt medlem
Indlæg: 431
Tilmeldt: 22. apr 2009, 21:28
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 26 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

Indlæg af Kims » 20. sep 2021, 10:49

Jeg kunne forstå folk savnede motorlyd, hvis de kørte i en R32 eller noget andet sjovt.
Har hørt samme tese fra en som kører i en 1,0 bil. Kan ikke lade vær med at små fnise lidt så
These users thanked the author Kims for the post (total 6):
martintaDanielB12mortenmolKevinffGasolin82u_bull
Citroen Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDI EAT6
Fiat Punto 1.2 2000
Renault Grand Scenic 1.5DCI 2011
Seat Ibiza 1.4TDI Ecomotive 2009

martinta
Medlem
Indlæg: 1197
Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 808 times
Been thanked: 699 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

Indlæg af martinta » 20. sep 2021, 10:57

Kims skrev:
20. sep 2021, 10:49
Jeg kunne forstå folk savnede motorlyd, hvis de kørte i en R32 eller noget andet sjovt.
Har hørt samme tese fra en som kører i en 1,0 bil. Kan ikke lade vær med at små fnise lidt så
Tror det er der den går galt for mig.. kan ikke se jeg savner én eneste af de ting der er nævnt :?

Men okay, nu har jeg også kun haft biler i 1,6, 1,4 TSI, 1,7 CRDI segmentet.. Og selvom jeg ikke har klaget over dem, så efterlader de ikke nogen følelse som jeg savner i elbilen.

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4949
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4438 times
Been thanked: 1957 times
Kontakt:

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

Indlæg af DanielB12 » 20. sep 2021, 11:34

Vores benziner er bare en 2.0 tfsi, så ikke noget vildt. Men der er jo stadig en del sanser der aktiveres, når du træder speederen ned på motorvejen, som ikke er til stede i en elbil.

Jeg synes helt klart, at det er to forskellige oplevelser, og de hver i sær kan noget forskelligt, positivt såvel som negativt.

Som skrevet tidligere, så skal der dog ikke mange lønforhøjelser til, før benzinerne herhjemme skiftes ud med en Q4 eller noget andet i det segment.. men den primære årsag er dog økonomien i det, samt at vi synes bedre om den høje siddeposition, og ikke at elbiler er benzin-biler overlegen i alle henseende.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

DMJ
Nyt medlem
Indlæg: 489
Tilmeldt: 16. jun 2008, 11:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 43 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

Indlæg af DMJ » 20. sep 2021, 11:38

martinta skrev:
20. sep 2021, 10:57
Tror det er der den går galt for mig.. kan ikke se jeg savner én eneste af de ting der er nævnt :?
Men okay, nu har jeg også kun haft biler i 1,6, 1,4 TSI, 1,7 CRDI segmentet.. Og selvom jeg ikke har klaget over dem, så efterlader de ikke nogen følelse som jeg savner i elbilen.
Tror det kommer an på mange ting, det er rigtigt, som pendlerbil i det daglige, der savner man nok ikke rigtigt de ting (medmindre man har prioriteret at familiebilen også er en potent brummer, så værdsætter man det nok mere end gennemsnittet og savner det når det er væk). Som søndagsbil har det da noget charme at den brummer, rumsterer og har lidt spool up tid på turboen osv. men det er jo mere nostalgisk end praktisk. Dem som vokser op med elbiler vil nok have enddog meget svært ved at se det fede i en forbrændingsmotor.

Det er jo lidt som når vi har high tech kulfiberstænger at fiske med, så er der stadig folk der nyder at svinge en bambusstang, selvom den er tungere og teknisk et underlegent valg. Det samme når folk render rundt med gamle filmkameraer (jojo, de kan give et specifikt look osv. men der er bare mange tekniske fordele ved digital) og det går nok igen mange steder jeg heller ikke har kendskab til. Så hvis man åbner sin horisont lidt mere end ens eget specifikke behov, så kan man jo godt finde årsager til at teknisk "dårligere" løsninger får lov til at leve videre :)
These users thanked the author DMJ for the post (total 3):
Morten Hedenstedu_bullThe Micktrix / Dk

martinta
Medlem
Indlæg: 1197
Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 808 times
Been thanked: 699 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

Indlæg af martinta » 20. sep 2021, 12:21

DMJ skrev:
20. sep 2021, 11:38
martinta skrev:
20. sep 2021, 10:57
Tror det er der den går galt for mig.. kan ikke se jeg savner én eneste af de ting der er nævnt :?
Men okay, nu har jeg også kun haft biler i 1,6, 1,4 TSI, 1,7 CRDI segmentet.. Og selvom jeg ikke har klaget over dem, så efterlader de ikke nogen følelse som jeg savner i elbilen.
Tror det kommer an på mange ting, det er rigtigt, som pendlerbil i det daglige, der savner man nok ikke rigtigt de ting (medmindre man har prioriteret at familiebilen også er en potent brummer, så værdsætter man det nok mere end gennemsnittet og savner det når det er væk). Som søndagsbil har det da noget charme at den brummer, rumsterer og har lidt spool up tid på turboen osv. men det er jo mere nostalgisk end praktisk. Dem som vokser op med elbiler vil nok have enddog meget svært ved at se det fede i en forbrændingsmotor.

Det er jo lidt som når vi har high tech kulfiberstænger at fiske med, så er der stadig folk der nyder at svinge en bambusstang, selvom den er tungere og teknisk et underlegent valg. Det samme når folk render rundt med gamle filmkameraer (jojo, de kan give et specifikt look osv. men der er bare mange tekniske fordele ved digital) og det går nok igen mange steder jeg heller ikke har kendskab til. Så hvis man åbner sin horisont lidt mere end ens eget specifikke behov, så kan man jo godt finde årsager til at teknisk "dårligere" løsninger får lov til at leve videre :)
Forstår hvad du siger, men er nu ikke enig - uanset om du mener jeg bør åbne min horisont lidt eller ej. ;)

Har en bekendt der har en 66'er Corvette, og han elsker den bil, han elsker lyden fra den - og mest af alt - at det var hans drømmebil da han var barn. Det betyder ikke at bilen kører bedre end hans "normale" bil, men bilen har en stor betydning for ham fordi den repræsenterer det, som den gør. Men den er ikke bedre end hans Volvo S60 på særlig mange punkter.

Så i min verden blander du og andre i tråden tingene sammen, der er forskel på om noget giver nostalgisk mening, fordi det har nogle minder eller drømme tilknyttet, eller om den kører bedre. Og alle i den nuværende generation som er lad os sige over 20 år, har en relation til hvordan en bil plejer at køre, de har en relation til at bilen giver et lille blødt "hop" når den skifter, de har en relation til lyden når du kører på motorvejen, hvor lyden repræsenterer noget sjov - og alle de ting mangler ved en elbil, men de ting er rent historik og følelser - intet andet - og har intet at gøre med køredynamik eller andet.

At nogle så savner det er fair nok, men kan nu ikke se det skulle tale mod elbilen.

I mine unge dage (jaja, jeg lød gammel), kørte jeg lastbil i min fritid for at tjene til uddannelse, på daværende tidspunkt var det helt nyt med at lastbilerne begyndte at have automatgear, ikke at det ikke fandtes, men det var ca. der hvor prisen gik nogenlunde i 0,- for vognmanden, og var rigtig mange der ikke gad det, for det var ikke det rigtige. Mange af dem pralede også gevaldigt af "de gode gamle dage" da de kørte i en Scania 143 V8 - og når du sammenligner en 143 V8, ja, så har den nostalgi, men FUCK noget LORT at komme over i, hvis man havde kørt i en nyere lastbil. Den var ringere til at trække, der var ikke specielt meget plads til at sove, sæderne var hårde, musik var en by i rusland - og alligevel, så havde du en flok som sværgede til, at deres nyere biler var ingenting i sammenligning med den her gamle kasse.

Jeg betvivler ikke at de tror det, men jeg er ret sikker på, at hvis man havde sat deres yngre jeg i en tidsmaskine, taget dem til år 2012, smidt dem i en Scania 620 streamline V8 og sat deres 143 ved siden af, og de IKKE var biased af deres følelser (for dem havde deres yngre jeg jo netop ikke endnu), så ville de ret sikkert have sagt det samme som mig - altså at den gamle spand ved siden af var noget gammel lort ved siden af.

Beklager, men jeg køber altså ikke ind på den beskrivelse ovenover. Der er helt sikkert følelser, og jeg elsker stadig at køre i min Passat (selvom det er en skaldet 150 hk benziner), men jeg er heller ikke blind for at det ikke er drivlinen i den som jeg har specielt store følelser for. Uanset om den kan sige vrum eller ej.
Morten Hedensted skrev:
19. sep 2021, 19:25
Det er præcis det du nævner, dine sanser går glip af der mangler i en elbil - Og det er bare en del af oplevelsen ved at køre bil. Til hverdag til og fra job er det ligegyldigt, men hvis der er lidt petrolhead i en, så mangler lyden osv sgu i en elbil. Ja, speederresponsen er imponerende hurtig i en elbil og den er overraskende kvik i en overhaling fordi der ingen gearskift er, men det er stadig sjovere i en lidt langsommere fossilbil, der siger lidt og hvor man kan mærke man lever.
Den her kommentar matcher jo meget godt. Hvem har ikke kendt nogen der har kørt i en gammel Peugeot 206 der kørte fra 0-100 på 30 sekunder, men hvor der var sat en større pot på bagved, så når den kørte ned af motorvejen var der rigeligt med lyd, men det blev den ikke hurtigere af. Men når Jens sad inde i bilen fik han følelsen af at bilen pludseligt var på højde med en ferrari. :lol: Stadig minder og nostalgi - og det skal der også være plads til, men så er det heller ikke mere end det.

alt ovenstående er self. min holdning, alle er velkommen til at have en anden holdning til det - personligt mener jeg bare der er forskel på nostalgi og minder og så hvordan verden rent faktisk hænger sammen.
These users thanked the author martinta for the post (total 3):
KMDTHYThor-thoru_bull

martinta
Medlem
Indlæg: 1197
Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 808 times
Been thanked: 699 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

Indlæg af martinta » 20. sep 2021, 12:25

DanielB12 skrev:
20. sep 2021, 11:34
Vores benziner er bare en 2.0 tfsi, så ikke noget vildt. Men der er jo stadig en del sanser der aktiveres, når du træder speederen ned på motorvejen, som ikke er til stede i en elbil.

Jeg synes helt klart, at det er to forskellige oplevelser, og de hver i sær kan noget forskelligt, positivt såvel som negativt.

Som skrevet tidligere, så skal der dog ikke mange lønforhøjelser til, før benzinerne herhjemme skiftes ud med en Q4 eller noget andet i det segment.. men den primære årsag er dog økonomien i det, samt at vi synes bedre om den høje siddeposition, og ikke at elbiler er benzin-biler overlegen i alle henseende.
At de kan noget forskelligt er der inden tvivl om :lol: Jeg tillægger bare ikke lyden meget betydning andet en histori og "de gode gamle dage".

Personligt kommer jeg ikke af med min benzin bil de næste mange år, primært pga. campingvogn, og der er der bare ikke nogen alternativer lige på elbiler - men hvis der var et alternativ som jeg kunne se mig selv i (eks. en Touran som elbil med 1.000+ km på rækkevidde, som kunne lades på 5 minutter, og med en lasteevne i kabinen der kan pakkes til ferie (600 kg) som der har været ønsket herinde), så var jeg ret overbevist om at jeg havde skiftet over til den.

DMJ
Nyt medlem
Indlæg: 489
Tilmeldt: 16. jun 2008, 11:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 43 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

Indlæg af DMJ » 20. sep 2021, 12:30

martinta skrev:
20. sep 2021, 12:21
Forstår hvad du siger, men er nu ikke enig - uanset om du mener jeg bør åbne min horisont lidt eller ej. ;)
Min kommentar på horisonten var bredt ment, at man er nødt til at have flere vinkler med end sin egen.

Jeg har aldrig sagt at en brumme-bil er bedre, jeg har blot sagt at af forskellige årsager er der nogle der foretrækker den over en el-bil. Måske fordi den kan brumme, måske fordi den har følelsesmæssig værdi osv. jeg siger jo netop også at dem som vokser op og kun kan huske elbiler, de vil nok aldrig falde tilbage på en forbrændingsmotor baseret bil, fordi der ikke er noget nostalgi for dem.... og så er der jo altid dem der har set et billede i en bog farfar havde, som synes det kunen være sjovt at have :)

Så jeg tror ikke vi er uenige, det skrevne blive rmåske bare misforstået til en vis grad :)
Senest rettet af DMJ 20. sep 2021, 13:03, rettet i alt 1 gang.
These users thanked the author DMJ for the post:
martinta

Fonne
Medlem
Indlæg: 1318
Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:33
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 170 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

Indlæg af Fonne » 20. sep 2021, 12:35

En del af de beta test jeg har set af V10 fra Tesla har ofte været stort set uden trafik, syntes denne viser tingene med lidt flere kompliceret situationer.


Morten Hedensted
Medlem
Indlæg: 859
Tilmeldt: 19. maj 2011, 22:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1722 times
Been thanked: 467 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

Indlæg af Morten Hedensted » 20. sep 2021, 13:15

Kims skrev:
20. sep 2021, 10:49
Jeg kunne forstå folk savnede motorlyd, hvis de kørte i en R32 eller noget andet sjovt.
Har hørt samme tese fra en som kører i en 1,0 bil. Kan ikke lade vær med at små fnise lidt så
Så hvis ikke man har en racerbil, må eller kan man ikke ha en holdning til, hvad fx lyd gør for sanserne?

Jeg er totalt komfortdyr, men jeg elsker da også det andet - Men det kræver nok, at man er sådan lidt petrolhead agtig, for at kunne eller ville forstå det.
These users thanked the author Morten Hedensted for the post (total 2):
jansomBrianDS
2023 VW ID.7 Style
2023 VW ID. Buzz Style
2006 Toyota Sportsvan 2.2 D-4D-D Cat Sport

Kims
Nyt medlem
Indlæg: 431
Tilmeldt: 22. apr 2009, 21:28
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 26 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

Indlæg af Kims » 20. sep 2021, 13:19

Morten Hedensted skrev:
20. sep 2021, 13:15
Så hvis ikke man har en racerbil, må eller kan man ikke ha en holdning til, hvad fx lyd gør for sanserne?

Jeg er totalt komfortdyr, men jeg elsker da også det andet - Men det kræver nok, at man er sådan lidt petrolhead agtig, for at kunne eller ville forstå det.
Man må som man lyster, jeg er total lige glad.
Men lyder en 1,0 motor godt med standard udstødning?
Citroen Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDI EAT6
Fiat Punto 1.2 2000
Renault Grand Scenic 1.5DCI 2011
Seat Ibiza 1.4TDI Ecomotive 2009

Morten Hedensted
Medlem
Indlæg: 859
Tilmeldt: 19. maj 2011, 22:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1722 times
Been thanked: 467 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

Indlæg af Morten Hedensted » 20. sep 2021, 13:29

Kims skrev:
20. sep 2021, 13:19
Morten Hedensted skrev:
20. sep 2021, 13:15
Så hvis ikke man har en racerbil, må eller kan man ikke ha en holdning til, hvad fx lyd gør for sanserne?

Jeg er totalt komfortdyr, men jeg elsker da også det andet - Men det kræver nok, at man er sådan lidt petrolhead agtig, for at kunne eller ville forstå det.
Man må som man lyster, jeg er total lige glad.
Men lyder en 1,0 motor godt med standard udstødning?
Næ det gør den ikke, men selvom man har sådan en, kan man da godt mene, at motorlyd er fedt og en del af oplevelsen.
These users thanked the author Morten Hedensted for the post (total 2):
jansomBrianDS
2023 VW ID.7 Style
2023 VW ID. Buzz Style
2006 Toyota Sportsvan 2.2 D-4D-D Cat Sport

martinta
Medlem
Indlæg: 1197
Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 808 times
Been thanked: 699 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

Indlæg af martinta » 20. sep 2021, 14:09

Morten Hedensted skrev:
20. sep 2021, 13:29
Kims skrev:
20. sep 2021, 13:19
Morten Hedensted skrev:
20. sep 2021, 13:15
Så hvis ikke man har en racerbil, må eller kan man ikke ha en holdning til, hvad fx lyd gør for sanserne?

Jeg er totalt komfortdyr, men jeg elsker da også det andet - Men det kræver nok, at man er sådan lidt petrolhead agtig, for at kunne eller ville forstå det.
Man må som man lyster, jeg er total lige glad.
Men lyder en 1,0 motor godt med standard udstødning?
Næ det gør den ikke, men selvom man har sådan en, kan man da godt mene, at motorlyd er fedt og en del af oplevelsen.
Det kan man da sagtens, og man må jo mene hvad man vil :)

Og kan man ikke undvære motorlyden, så må man enten sidde og brumme med munden, eller også så er elbilen nok bare ikke det rigtige for en selv, og så er det jo nok nu man skal få købt den bil man gerne vil have, primært baseret på at flere og flere producenter jo melder ud at de tidligere og tidligere vil stoppe med at producere fossil biler.

Vi er jo alle forskellige. Men i min verden er det jo i det tilfælde ikke en mangel ved elbilen, men nærmere fordi man har nogle følelser indvolveret i at det ikke er en rigtig bil uden lyd (hvilket jeg forsøgte at skrive før).

Morten Hedensted
Medlem
Indlæg: 859
Tilmeldt: 19. maj 2011, 22:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1722 times
Been thanked: 467 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

Indlæg af Morten Hedensted » 20. sep 2021, 14:35

martinta skrev:
20. sep 2021, 14:09
Morten Hedensted skrev:
20. sep 2021, 13:29
Kims skrev:
20. sep 2021, 13:19

Man må som man lyster, jeg er total lige glad.
Men lyder en 1,0 motor godt med standard udstødning?
Næ det gør den ikke, men selvom man har sådan en, kan man da godt mene, at motorlyd er fedt og en del af oplevelsen.
Det kan man da sagtens, og man må jo mene hvad man vil :)

Og kan man ikke undvære motorlyden, så må man enten sidde og brumme med munden, eller også så er elbilen nok bare ikke det rigtige for en selv, og så er det jo nok nu man skal få købt den bil man gerne vil have, primært baseret på at flere og flere producenter jo melder ud at de tidligere og tidligere vil stoppe med at producere fossil biler.

Vi er jo alle forskellige. Men i min verden er det jo i det tilfælde ikke en mangel ved elbilen, men nærmere fordi man har nogle følelser indvolveret i at det ikke er en rigtig bil uden lyd (hvilket jeg forsøgte at skrive før).
Det handler jo ikke om ikke at kunne undvære motorlyd, det var slet ikke pointen, vær nu ikke så firkantet. Det handler om, at lyden giver noget til oplevelsen. Uden lyden er oplevelsen en anden. I min optik. Jeg synes stadig en elbil kører fint, men kedeligt.

Jeg er i øvrigt så gammel, at jeg har haft en Scania 143 fra ny. For 10 år siden kom jeg tilbage i sådan en og ja, det er da en møgkasse i forhold til moderne lastbiler, som jeg kører i nu, en moderne lastbil er bestemt komfortabel men lige så kønsløs som en elbil. Det er lidt som at køre radiobil, bare i stor scala.

Fornylig så jeg noget bilhalløj på YouTube og der snakkede de netop om, at den bil der ikke var hurtigst, var mest underholdende, netop grundet lyd osv - At oplevelsen derfor blev voldsommere, end den reelt var. Det er vel det der sker når vores sanser påvirkes. Eller måske er det kun mine. :lol:
These users thanked the author Morten Hedensted for the post:
BrianDS
2023 VW ID.7 Style
2023 VW ID. Buzz Style
2006 Toyota Sportsvan 2.2 D-4D-D Cat Sport

Brugeravatar
xbn
Medlem
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 2. apr 2011, 16:13
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 62 times
Been thanked: 271 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

Indlæg af xbn » 20. sep 2021, 17:53

Kims skrev:
20. sep 2021, 10:49
Jeg kunne forstå folk savnede motorlyd, hvis de kørte i en R32 eller noget andet sjovt.
Har hørt samme tese fra en som kører i en 1,0 bil. Kan ikke lade vær med at små fnise lidt så
Sådan har jeg det lige meget hvilken benzinbil jeg kører i :)
https://youtu.be/ewQaikxTUJs&t=4m13s
Billede

martinta
Medlem
Indlæg: 1197
Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 808 times
Been thanked: 699 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

Indlæg af martinta » 20. sep 2021, 18:31

Morten Hedensted skrev:
20. sep 2021, 14:35
Det handler jo ikke om ikke at kunne undvære motorlyd, det var slet ikke pointen, vær nu ikke så firkantet. Det handler om, at lyden giver noget til oplevelsen. Uden lyden er oplevelsen en anden. I min optik. Jeg synes stadig en elbil kører fint, men kedeligt.
Du mener lyden er en vigtig del af oplevelsen, for mig betyder den intet. Jeg tror nok det hedder at vi alle er forskellige

Men hvem af os er firkantet? :? Jeg siger min holdning, du siger din, men ifølge dig er det kun mig som er firkantet? :roll:
Morten Hedensted skrev:
20. sep 2021, 14:35
Jeg er i øvrigt så gammel, at jeg har haft en Scania 143 fra ny. For 10 år siden kom jeg tilbage i sådan en og ja, det er da en møgkasse i forhold til moderne lastbiler, som jeg kører i nu, en moderne lastbil er bestemt komfortabel men lige så kønsløs som en elbil. Det er lidt som at køre radiobil, bare i stor scala.
Og der er vi så henne i følelser og historie igen. Personligt synes jeg ikke der er noget som helst charmerende i at man skal tæske løs på en 1 meter gearstang, mens man sidder i et dårligt sæde, og der ikke er plads til man kan ligge ned :lol: Det er fint du har et romantisk minde om hvor god den bil var den gang, og hvordan "alt det moderne skrammel" er noget lort, men det betyder ikke det rent faktisk er fakta.

Men der skal være plads til forskelle, og har du lyst til at køre i en gammel skrammelkasse pga alt det nymodens skrammel der kører som en radio bil, så be my guest ;)
Morten Hedensted skrev:
20. sep 2021, 14:35
Fornylig så jeg noget bilhalløj på YouTube og der snakkede de netop om, at den bil der ikke var hurtigst, var mest underholdende, netop grundet lyd osv - At oplevelsen derfor blev voldsommere, end den reelt var. Det er vel det der sker når vores sanser påvirkes. Eller måske er det kun mine. :lol:
Men vi er jo tilbage i det samme som jeg skrev tidligere? Det er et spørgsmål om hvad vi i vores hoveder er vant til. Den generation vi er i, er vant til at en bil startede i et ryk, efterfulgt af et "vruuuum", kort pause, hvor du skiftede gear, når gearet blev koblet ind gav det et nyt ryk da den fik fat, og "vruuum" lyden startede samme sted som i første gear. Alt det forbinder vi med at køre hurtigt.

Selv børn siger de lyde når de leger med biler og bliver lidt ældre. Helt små børn ved godt en bil siger vrum, når de bliver en anelse ældre ved de godt de siger vruum *gearskifte* vruum igen. Fordi de er vant til det.

En elbil trækker i et væk, og giver et ryk i starten, men bibeholder nogenlunde det samme hele vejen op.

Jeg betvivler ikke at folk føler som du beskriver, og jeg betvivler heller ikke at du har den følelse, men i min verden er det ikke andet end netop det. Følelser, for det man er vant til - det gør hverken en elbil mere eller mindre sjov at køre i.

Edit: var der i øvrig ikke noget med at VW smed "vrum" lyde ud via højtalere i golf GTI? for at kunne leve op til nogle støjregler, men fordi kunderne havde det som det du beskriver med at det bare ikke var en rigtig bil uden de lyde.
Senest rettet af martinta 20. sep 2021, 18:34, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
torniel
Nyt medlem
Indlæg: 277
Tilmeldt: 16. jun 2011, 20:01
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 64 times
Been thanked: 51 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

Indlæg af torniel » 20. sep 2021, 18:32

Jeg kunne da godt tænke mig et V8-brøl og lidt vibrationer, når jeg giver gas. Men det eksisterer alligevel ikke i min nuværende bil, så jeg ser det ikke som et problem, når jeg en dag anskaffer mig en elbil. Men jeg kan da forstå savnet for dem, der i dag oplever brølet. For jeg kan godt sætte mig ind i, at der er en større grad af indlevelse ift. en elbil. For det meste gider jeg dog ikke 'køre bil', men vil bare have komfortabel transport.

Jeg mangler bare stadig en undskyldning for at anskaffe mig en elbil :D
Mvh.
Torben

Skoda Kodiaq 1.5 TSI 2020

Brugeravatar
jespert
Medlem
Indlæg: 700
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:49
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 1 time
Been thanked: 159 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

Indlæg af jespert » 20. sep 2021, 18:41

Jeg går jo fra en V8 panamera til en Taycan. Og jeg kommer med garanti til at savne motorlyden. Men var jeg gået fra vores Tiguan til en el-bil ville jeg på ingen måde savne motorlyden.


Sent from my iPhone using Tapatalk
These users thanked the author jespert for the post:
martinta
Har samlet nok flasker...! :lol:

Låst

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"