Kevinff skrev:Omkring starten af denne tråd mener jeg at have sagt at asiatiske bilmærker endelig har mulighed for at viske tavlen ren og vise de kan byde tyskerne op til dans. Tyskerne skal sikkert nok trække fra med tiden men lige pt holder det da rimelig godt og det er fedt at se!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg tror igen der er forskel på hvilke parametre man vurderer på, og hvad der vægter mest.
Opladning, batteri, teknik, det tænker jeg de er helt med, men hvad med køreglæde, betjening, kvalitet? Det er nok svært når meget er så individuelt.
IONIQ5 vurderede jeg ikke som noget for mig da jeg prøvede den, jeg tænker den er et frisk pust i forhold til et anderledes design, men ligesom ID.4 så falder den for mig igennem på gennemførelsen af kvalitet og funktionalitet i hverdagen, til vores behov.
Der er meget hård plast både inde og ude, dækken i bagagerummet har ikke engang en skinne at køre i, men skal "guides" manuelt både ind og ud, det er småting, men er noget der betyder noget for mig og måske ikke alle andre. Betjeningen er anderledes, det kan man nok vende sig til, dens travel assist/lane assist kræver dog man holder godt ved rattet da den korrigerer hele tiden (så bilen "gynger" fra side til side)
Men den samlede pakke vurderet af bil journalister, den tænker jeg nemt den slår resten af feltet, når alle tal lægges sammen.
Jeg vil dog gerne læse om alle vurderingerne, FDM har fx fire dommere med, og alle har IONIQ5 og EV6 i top, så det er spændende om ikke det er en af de to der løber med den europæiske også?
https://fdm.dk/nyheder/nyt-om-biler/202 ... te-nyheder
Sidste år var det en ID.3 der blev årets bil, den er der også delte meninger om herinde.
Årets bil har også været en Fiat Tipo
Faktisk er Fiat dem der har vundet mest
https://fdm.dk/nyheder/nyt-om-biler/202 ... em-tiderne