Autobahn er fed at køre på…NOT
- SteffenR
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 8650
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 54 times
- Been thanked: 259 times
Re: Autobahn er fed at køre på…NOT
Har siddet i en taxa der kørte 160 på omfartsvejen rundt malpensa, men jeg nåede da mit fly.
Havde en italiensk kunde for mange år siden, der sagde i Norditalien er fartgrænsen vejledende, i syd er lyskurvene.
Havde en italiensk kunde for mange år siden, der sagde i Norditalien er fartgrænsen vejledende, i syd er lyskurvene.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."
Ironi kan forekomme
Ironi kan forekomme
- DanielB12
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4947
- Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 4435 times
- Been thanked: 1956 times
- Kontakt:
Re: Autobahn er fed at køre på…NOT
Det er ikke meget bedre i Ukraine. ‘Vores’ mini bus-chauffør tog den forkerte tilkørsel til motorvejen. Det fandt han så ud da han var kommet ned og ind på motorvejen.
Så han bremsede ned, bakkede lidt, og lavede en uvending og kørte op af tilkørslen igen
Så han bremsede ned, bakkede lidt, og lavede en uvending og kørte op af tilkørslen igen
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.
- mortenmol
- Medlem
- Indlæg: 855
- Tilmeldt: 23. maj 2011, 18:26
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 101 times
- Been thanked: 241 times
Re: Autobahn er fed at køre på…NOT
Jo jo, jeg har haft en taxa chauffør i Beijing der ikke gad køen ind mod byen fra lufthavnen, løsningen var nødsporet i den modsatte retning
Var dog næsten at foretrække over ham der ikke havde fungerende lys eller speedometer og vi kørte 100km med om natten på motorvejen, der car et par ubehagelig øje situationer med en lastbil der pludselig holdte midt på motorvejen også uden lys på.
Dertil ingen affjedring i bilen og hele bagagerummet var optaget af gastank
Sent from my iPhone using Tapatalk
Var dog næsten at foretrække over ham der ikke havde fungerende lys eller speedometer og vi kørte 100km med om natten på motorvejen, der car et par ubehagelig øje situationer med en lastbil der pludselig holdte midt på motorvejen også uden lys på.
Dertil ingen affjedring i bilen og hele bagagerummet var optaget af gastank
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Medlem
- Indlæg: 607
- Tilmeldt: 4. mar 2010, 17:15
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Varde
- Has thanked: 147 times
- Been thanked: 147 times
Re: Autobahn er fed at køre på…NOT
Har kørt i den ægyptiske ørken om natten og uden lys på bilen. Adspurgt hvorfor vi ikke havde lys på, svarede chaufføren: For så kan de se os…
Mig: Hvem….??
Ham: Banditterne
Mig:
Sent from my iPhone using Tapatalk
Mig: Hvem….??
Ham: Banditterne
Mig:
Sent from my iPhone using Tapatalk
- These users thanked the author EsbenJ for the post (total 4):
- jansom • DanielB12 • holberg19 • Morten Hedensted
2018 Volvo V90 D4 Inscription
2022 Polestar 2 Long Range Single Engine
2022 Polestar 2 Long Range Single Engine
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 36
- Tilmeldt: 5. aug 2021, 08:01
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 10 times
Re: Autobahn er fed at køre på…NOT
Så du mener altså at når jeg overhaler (ja så kører jeg faktisk max tilladt plus noget mere), så er det helt i orden at komme med 180 helt op i rumpen på mig, gerne med det lange lys kørende i vildt lysshow, og så har jeg bare at give den max gas, komme op på de samme 180, afslutte min overhaling og så ellers fedte ind til siden?
Fortæl lige hvilken motorvej du kører på og hvornår, så man kan tage forholdsregler.
Med hensyn til at træde på bremsen, så menes der markering med stoplyset, ikke fuld klods, men det troede jeg var underforstået.
- Monze1980
- Medlem
- Indlæg: 1375
- Tilmeldt: 17. jan 2013, 21:31
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 393 times
- Been thanked: 478 times
Re: Autobahn er fed at køre på…NOT
Tågelyset giver en god effekt på de tåber der ligger helt oppe i måsen på folk.
Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk
Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk
- Skoda Enyaq 80 iV Sportline, 07/22
- vandhunden
- Medlem
- Indlæg: 1342
- Tilmeldt: 25. maj 2010, 11:39
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Sønderjylland
- Has thanked: 46 times
- Been thanked: 138 times
Re: Autobahn er fed at køre på…NOT
Jeg kørte fra Vejle til Sønderborg tirsdag eftermiddag og oplevede en ældre kvinde køre 80 på motorvejen i sin lille Citigo. Det udløste så mange farlige situationer med lastbiler der pludseligt trak ud til overhaling trods overhaling forbudt mellem 15.00-18.00 strækning og klokken var 17.00
- These users thanked the author vandhunden for the post:
- QT1410
Nuværende køretøjer: VW Passat 2,0 TDI BMT Variant 190 HK DSG6 & Honda 1100 CBR BlackBird
- larslyn
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2145
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:34
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Beerpiece
- Has thanked: 228 times
- Been thanked: 110 times
Re: Autobahn er fed at køre på…NOT
kan kun gentage:PDY skrev: ↑11. sep 2021, 14:47
Så du mener altså at når jeg overhaler (ja så kører jeg faktisk max tilladt plus noget mere), så er det helt i orden at komme med 180 helt op i rumpen på mig, gerne med det lange lys kørende i vildt lysshow, og så har jeg bare at give den max gas, komme op på de samme 180, afslutte min overhaling og så ellers fedte ind til siden?
Fortæl lige hvilken motorvej du kører på og hvornår, så man kan tage forholdsregler.
Med hensyn til at træde på bremsen, så menes der markering med stoplyset, ikke fuld klods, men det troede jeg var underforstået.
hvis man gør det burde man fratages sit kort på stedet, man leger ikke kun med sit eget liv men også med alle andres hvis man er så blæst ...
så det er ikke at lege betjent men derimod at bevise at man intet har at gøre bag rattet i en bil
og tilføje
at andre er idioter giver ikke dig ret til at være det.....
- SteffenR
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 8650
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 54 times
- Been thanked: 259 times
Re: Autobahn er fed at køre på…NOT
Brake checking = bremse uden grund er automatisk skyld ved ulykke.
Havde den tvivlsomme glæde af, at flette ind på motorvejen med 65-70 3 gange på en uge for et par uger siden, pga gamle hejre i små hatteæsker, der uden grund ikke kørte hurtigere, det bør simpelthen være forbudt.
Den ene af situationerne kunne ret nemt havde endt galt, da hun flettede ind lige foran en lastbil og jeg røg ind i mellem den og den lige bag ved, med ubehagligt kort afstand.
Havde den tvivlsomme glæde af, at flette ind på motorvejen med 65-70 3 gange på en uge for et par uger siden, pga gamle hejre i små hatteæsker, der uden grund ikke kørte hurtigere, det bør simpelthen være forbudt.
Den ene af situationerne kunne ret nemt havde endt galt, da hun flettede ind lige foran en lastbil og jeg røg ind i mellem den og den lige bag ved, med ubehagligt kort afstand.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."
Ironi kan forekomme
Ironi kan forekomme
- Lau16
- Medlem
- Indlæg: 754
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 22:55
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 97 times
Re: Autobahn er fed at køre på…NOT
Mon ikke at holde for kort afstand er det
2020 VW Polo GTI
2016 SEAT Leon 1.2 TSI
2016 SEAT Leon 1.2 TSI
- SteffenR
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 8650
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 54 times
- Been thanked: 259 times
Re: Autobahn er fed at køre på…NOT
Det er sgu noget svært, at komme fra en tilkørsel og kontrollere hvor meget afstand dem i indersporet giver en, specielt når dem foran køre så langsomt, at dem i indersporet må sænke farten.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."
Ironi kan forekomme
Ironi kan forekomme
- Lau16
- Medlem
- Indlæg: 754
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 22:55
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 97 times
Re: Autobahn er fed at køre på…NOT
Det var til denne: Brake checking = bremse uden grund er automatisk skyld ved ulykke
2020 VW Polo GTI
2016 SEAT Leon 1.2 TSI
2016 SEAT Leon 1.2 TSI
- SteffenR
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 8650
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 54 times
- Been thanked: 259 times
Re: Autobahn er fed at køre på…NOT
Argh okay. Det er også både ulovligt, at overhale indenom og ikke holde til højre, men den ene er værre end den anden, brake checking er chikanekørsel, hvilket er værre end for tæt på kørsel
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."
Ironi kan forekomme
Ironi kan forekomme
- mertodinlo
- Medlem
- Indlæg: 642
- Tilmeldt: 14. jan 2009, 11:19
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Wettingen - CH
- Has thanked: 422 times
- Been thanked: 228 times
Re: Autobahn er fed at køre på…NOT
Kan kørsel med forkort afstand ikke anses som chikanekørsel?
Jeg er heller ikke fan af brake check, har en dåse WD40 med i bilen, lige et godt blæs ud af ruden, så skal den der hænger på anhængertrækket pludselig ind til siden
Jeg er heller ikke fan af brake check, har en dåse WD40 med i bilen, lige et godt blæs ud af ruden, så skal den der hænger på anhængertrækket pludselig ind til siden
- SteffenR
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 8650
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 54 times
- Been thanked: 259 times
Re: Autobahn er fed at køre på…NOT
Skulle overraske mig meget, hvis det ikke kan, men så længe der ikke er kontakt, er der ikke et skylds spørgsmål ved en ulykke.
Et eksempel.
https://www.berlingske.dk/samfund/doeds ... i-faengsel
Tror heller ikke den med wd40 er helt god
https://www.focus-advokater.dk/nyheder/ ... uskyldige/
Et eksempel.
https://www.berlingske.dk/samfund/doeds ... i-faengsel
Tror heller ikke den med wd40 er helt god
https://www.focus-advokater.dk/nyheder/ ... uskyldige/
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."
Ironi kan forekomme
Ironi kan forekomme
- Monze1980
- Medlem
- Indlæg: 1375
- Tilmeldt: 17. jan 2013, 21:31
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 393 times
- Been thanked: 478 times
Re: Autobahn er fed at køre på…NOT
Det er da ikke en skid bedre. Hvis du gør det, så er du ikke bedre end de andre tosser i trafikken.mertodinlo skrev: ↑11. sep 2021, 23:24Kan kørsel med forkort afstand ikke anses som chikanekørsel?
Jeg er heller ikke fan af brake check, har en dåse WD40 med i bilen, lige et godt blæs ud af ruden, så skal den der hænger på anhængertrækket pludselig ind til siden
- These users thanked the author Monze1980 for the post (total 4):
- jansom • Morten Hedensted • mojo • Korreborg
- Skoda Enyaq 80 iV Sportline, 07/22
- jansom
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6250
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
- Has thanked: 2069 times
- Been thanked: 673 times
Re: Autobahn er fed at køre på…NOT
Har du købt en Volvo?SteffenR skrev: ↑11. sep 2021, 20:57Brake checking = bremse uden grund er automatisk skyld ved ulykke.
Havde den tvivlsomme glæde af, at flette ind på motorvejen med 65-70 3 gange på en uge for et par uger siden, pga gamle hejre i små hatteæsker, der uden grund ikke kørte hurtigere, det bør simpelthen være forbudt.
Den ene af situationerne kunne ret nemt havde endt galt, da hun flettede ind lige foran en lastbil og jeg røg ind i mellem den og den lige bag ved, med ubehagligt kort afstand.
-No one is more hated than he who speaks the truth-
-
- Medlem
- Indlæg: 750
- Tilmeldt: 10. apr 2016, 09:09
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 170 times
- Been thanked: 121 times
Re: Autobahn er fed at køre på…NOT
Hvilken straf fik ham i Toyotaen, der efter sin snegleoverhaling med "110" af en række lastbiler, med Audien ført af den 29-årige hidsigt blinkende bagved, trak ind i højre bane, for umiddelbart derefter at trække ud igen og blinke hidsigt ad Audien "for at give ham tilbage med sin egen medicin"?SteffenR skrev: ↑12. sep 2021, 00:14Skulle overraske mig meget, hvis det ikke kan, men så længe der ikke er kontakt, er der ikke et skylds spørgsmål ved en ulykke.
Et eksempel.
https://www.berlingske.dk/samfund/doeds ... i-faengsel
(Bortset fra at hans kæreste blev slået ihjel i ulykken, men det er jo ikke en juridisk straf)
-
- Medlem
- Indlæg: 556
- Tilmeldt: 26. okt 2009, 14:37
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 74 times
Re: Autobahn er fed at køre på…NOT
Man (jeg) kunne ønske sig, at politiet havde lige så stor opmærksomhed på færdselslovens §3, stk. 1.:
"således at færdslen ikke unødigt hindres eller forstyrres"
som de har på de paragraffer der omhandler hastighedsgrænser.
"således at færdslen ikke unødigt hindres eller forstyrres"
som de har på de paragraffer der omhandler hastighedsgrænser.
Tesla Model Y LR
Ford Fiesta ST-Line (konebil - Volvo EX30 på vej)
Triumph Tiger 900 GT PRO (bliver snart sat til salg)
Honda NC 750 XAD (sat til salg)
Ford Fiesta ST-Line (konebil - Volvo EX30 på vej)
Triumph Tiger 900 GT PRO (bliver snart sat til salg)
Honda NC 750 XAD (sat til salg)
-
- Medlem
- Indlæg: 750
- Tilmeldt: 10. apr 2016, 09:09
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 170 times
- Been thanked: 121 times
Re: Autobahn er fed at køre på…NOT
@LeVelsBech Skal kørekortaspiaranterne lære noget om at nedtrappe situationer med vejvrede iflg. bekendgørelsen, og hvis ikke, er det noget du har med i undervisningen alligevel?
Når jeg læser om vejvrede, så går det igen at det er "gensvaret" der udløser de vanvittige vredesanfald, så hvis man kan lægge låg på sin egen vrede over andres adfærd i trafikken og deres blinken og dytten ad en selv, så har man så at sige fjernet et af elementerne i "brandtrekanten".
Når jeg læser om vejvrede, så går det igen at det er "gensvaret" der udløser de vanvittige vredesanfald, så hvis man kan lægge låg på sin egen vrede over andres adfærd i trafikken og deres blinken og dytten ad en selv, så har man så at sige fjernet et af elementerne i "brandtrekanten".
- These users thanked the author QT1410 for the post:
- allansteve
-
- Medlem
- Indlæg: 817
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:45
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Ølstykke
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 111 times
Re: Autobahn er fed at køre på…NOT
Sakset direkte fra undervisningsplanen:QT1410 skrev: ↑12. sep 2021, 12:29@LeVelsBech Skal kørekortaspiaranterne lære noget om at nedtrappe situationer med vejvrede iflg. bekendgørelsen, og hvis ikke, er det noget du har med i undervisningen alligevel?
Når jeg læser om vejvrede, så går det igen at det er "gensvaret" der udløser de vanvittige vredesanfald, så hvis man kan lægge låg på sin egen vrede over andres adfærd i trafikken og deres blinken og dytten ad en selv, så har man så at sige fjernet et af elementerne i "brandtrekanten".
8.2.2 Adfærd over for andre
Eleven skal kunne angive indholdet af følgende forhold:
1) Man skal være tilbageholdende og hjælpe andre trafikanter, også selv om de laver fejl.
2) Man skal hjælpe andre trafikanter, der tilsyneladende har vanskeligheder med at finde vej, fx ved at lade dem skifte vognbane eller ændre placering i/ved kryds, også selv om det er dem, der har forpligtelserne.
3) Man skal give god plads til store køretøjer og vogntog, der skal foretage bestemte manøvrer som fx svingning, baglænskørsel og lignende, også selv om det er dem, der har forpligtelserne.
4) Man skal holde ekstra god afstand til forankørende, der virker usikre eller urutinerede.
5) Man skal holde passende lav hastighed ved vejarbejde, især hvor vejarbejdere opholder sig på kørebanen eller i umiddelbar nærhed heraf samt holde god afstand til disse.
6) Man skal holde vejen åben for køretøjer under udrykning på den i situationen mest hensigtsmæssige måde eller følge eventuelle anvisninger.
7) Man skal undlade at give signal (lys/lyd) til en kørende, der fx er lidt langsom til at sætte i gang ved et lysreguleret kryds.
8) Man skal undlade at give signal (lys/lyd) til kørende, der trækker ind foran og nedsætter sikkerhedsafstanden, medmindre det er for at forebygge en faresituation.
9) Man skal undlade at anvende ukvemsord/-udtryk eller fagter over for andre trafikanter.
10) Man bør altid være forudseende og altid være forberedt (fx ved at flytte foden til bremsen), hvis situationen er uoverskuelig eller forekommer usikker.
11) Samarbejde med andre i trafikken kan være medvirkende til at højne færdselssikkerheden.
Så vejvrede, eller det at undgå den, er bestemt en del af undervisni gen.
- These users thanked the author LeVelsBech for the post:
- Korreborg
- mertodinlo
- Medlem
- Indlæg: 642
- Tilmeldt: 14. jan 2009, 11:19
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Wettingen - CH
- Has thanked: 422 times
- Been thanked: 228 times
Re: Autobahn er fed at køre på…NOT
Monze1980 skrev: ↑12. sep 2021, 06:56Det er da ikke en skid bedre. Hvis du gør det, så er du ikke bedre end de andre tosser i trafikken.mertodinlo skrev: ↑11. sep 2021, 23:24Kan kørsel med forkort afstand ikke anses som chikanekørsel?
Jeg er heller ikke fan af brake check, har en dåse WD40 med i bilen, lige et godt blæs ud af ruden, så skal den der hænger på anhængertrækket pludselig ind til siden
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 395
- Tilmeldt: 17. nov 2017, 09:58
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 55 times
- Been thanked: 100 times
Re: Autobahn er fed at køre på…NOT
Det kan jeg godt genkende, Svenske er elendig til at holde til højre..fkm66 skrev:Denne måde at køre på er vist ikke helt unormal men absolut ikke efter reglerne.HansH skrev: ↑18. aug 2021, 19:35Gennem mine år i tung bil i Tyskland, var der især én karakteristisk ting som jeg hæftede mig ved - og fandt frustrerende. For ikke at sige uforståelig.
Når man kommer i spor 1 i lastbil med 90, og en personbil kommer ned på siden fra en tilkørselsrampe .... så skulle man tro at føreren bare lige ville trykke speederen få milimeter længere ned i hans sædvanligtvis rigeligt motoriserede bil, trække ubesværet ud foran én, for få øjeblikke senere kun at kunne anes i horisonten.
Men nej ... i stedet lægger de sig i tilkørselsbanen på siden af lastbilen, med samme hastighed og blinklys til venstre slået til ... og så kører vi ellers der. Som en motorcykel med sidevogn..
Føreren af personbilen afventer simpelt hen stædigt, at man som lastbil trækker ud i spor 2, inden de vil skifte ind i vognbanen på motorvejen !
Nogen gange kan det lade sig gøre, hvis spor 2 er frit langt bagud, men ofte er spor 2 jo ikke frit .. eller der kommer en hurtigløber op bagfra, som vil få en lastbil med 90 km/t derude til at se uheldig ud.
Men lige forbandet ..... Meget uhensigtsmæssig adfærd, synes jeg.
Jeg aner ikke om det er en metode de ligefrem lærer når der tages kørekort.. men jeg har godt nok ofte bandet dem langt væk
"Tryk nu for hulen lidt på den speeder i den der BMW med 230HK ... jeg ser jo aldrig andet end dit baglys!!"
Ellers synes jeg generelt at der køres fint nok i Tyskland. Tingene vil jo altid spidse til i områder med høj trafiktæthed, men det er jo ikke et særkende for Tyskland....
Jeg ser en del dashcam videoer fra Tyskland og især denne kanal https://www.youtube.com/channel/UC6sac4 ... oUpnzd10bA kommenterer tit så den manglende evne til at flette ind på motorvejen fra en tilkørselsrampe. Indehaver af kanalen er for øvrigt lastbilchauffør til dagligt.
Evnen til at holde til højre er der vist mange der mangler men jeg ser tit at svenske og tyske billister roses - men ikke altid med rette. Hvis man kører om aftenen fra København og syd over, så er det ikke sjældent at der ligger en bil i 3. vognbane ud af 4 - og der er ikke anden trafik i de 2 inderste vognbaner - hvor man så konstaterer at det er en svensker.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 36
- Tilmeldt: 5. aug 2021, 08:01
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 10 times
Re: Autobahn er fed at køre på…NOT
Jeg synes det er lidt skræmmende at flere ryger i det røde felt over markering med stoplygterne til ham på hængerkrogen, end ham der skaber situationen med sindssyg nærkørsel (mens vi STADIGVÆK kører det lovlige plus en slat).
Skubber I også folk i ryggen på gaden, eller er det "kun" bag rattet hjernen ryger i baglommen?
Skubber I også folk i ryggen på gaden, eller er det "kun" bag rattet hjernen ryger i baglommen?
-
- Medlem
- Indlæg: 859
- Tilmeldt: 19. maj 2011, 22:52
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1722 times
- Been thanked: 467 times
Re: Autobahn er fed at køre på…NOT
Hold nu bare til højre som færdselsloven foreskriver man skal, for hurtigere trafik, uanset hvor stærkt du kører - Drop at spille Bent betjent! Alternativt, søg ind til Politiet.PDY skrev: ↑21. sep 2021, 18:45Jeg synes det er lidt skræmmende at flere ryger i det røde felt over markering med stoplygterne til ham på hængerkrogen, end ham der skaber situationen med sindssyg nærkørsel (mens vi STADIGVÆK kører det lovlige plus en slat).
Skubber I også folk i ryggen på gaden, eller er det "kun" bag rattet hjernen ryger i baglommen?
I øvrigt er der ingen kontakt ved tæt kørsel, det er der hvis man skubber nogen i ryggen - Latterlig metafor!
2023 VW ID.7 Style
2023 VW ID. Buzz Style
2006 Toyota Sportsvan 2.2 D-4D-D Cat Sport
2023 VW ID. Buzz Style
2006 Toyota Sportsvan 2.2 D-4D-D Cat Sport
- larslyn
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2145
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:34
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Beerpiece
- Has thanked: 228 times
- Been thanked: 110 times
Re: Autobahn er fed at køre på…NOT
jeg synes til gengæld at det er lidt skræmmende at du tilsyneladende ikke har fanget pointen....PDY skrev: ↑21. sep 2021, 18:45Jeg synes det er lidt skræmmende at flere ryger i det røde felt over markering med stoplygterne til ham på hængerkrogen, end ham der skaber situationen med sindssyg nærkørsel (mens vi STADIGVÆK kører det lovlige plus en slat).
Skubber I også folk i ryggen på gaden, eller er det "kun" bag rattet hjernen ryger i baglommen?
og det jeg har fremhævet forstår jeg til gengæld slet ikke meningen af... men vi er vidst også røget af sporet på denne tråd... for mange km siden
-
- Medlem
- Indlæg: 1197
- Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 808 times
- Been thanked: 697 times
Re: Autobahn er fed at køre på…NOT
Allerførst, i min verden er begge dele vanvittig kørsel. Man skal hverken trykke på bremsen på en motorvej hvis man er utilfreds med bagvedkørerne, men man skal bestemt heller ikke kører helt op til bagkofangeren ved foran kørerne, uanset hvor lidt eller meget man synes om personens kørsel, det er derfor vi har politi (omen, de ikke er voldsomt synlige på motorvejene)Morten Hedensted skrev: ↑21. sep 2021, 19:06Hold nu bare til højre som færdselsloven foreskriver man skal, for hurtigere trafik, uanset hvor stærkt du kører - Drop at spille Bent betjent! Alternativt, søg ind til Politiet.PDY skrev: ↑21. sep 2021, 18:45Jeg synes det er lidt skræmmende at flere ryger i det røde felt over markering med stoplygterne til ham på hængerkrogen, end ham der skaber situationen med sindssyg nærkørsel (mens vi STADIGVÆK kører det lovlige plus en slat).
Skubber I også folk i ryggen på gaden, eller er det "kun" bag rattet hjernen ryger i baglommen?
I øvrigt er der ingen kontakt ved tæt kørsel, det er der hvis man skubber nogen i ryggen - Latterlig metafor!
Men i det scenarie PDY beskriver, er han vel ved at lave en overhaling, med det han må køre plus en slat (som han skriver). Jeg vil formode at han trækker ind kort efter at overhalingen er færdig. Men en overhaling kan være en lidt længere historie alt efter hvem eller hvor mange der ligger i halen på hinanden i inderbanen. Så hvis han må køre 130 km/t på en strækning, og kører 130-140 km/t (nu definerer han jo ikke hvad "plus en slat" dækker over, og der under overhalingen kommer en bagfra med 180 km/t, og blinker med lysene og kører tæt. Kan vi så i det scenarie bliver enige om at det er den bagfra kommende der skal lære at køre bil?
Hvis PDY så vælger at træde på bremsen, så skal begge i min verden aflevere kortet ved nærmeste politi station, men ingen af dem er i det scenarie engle.
Omkring din observation med at der ligger hybrid, el og mikro biler, så er min oplevelse ikke den samme som din. generelt synes jeg at der er rigtig mange der har sat farten ned på motorvejen. Der er rigtig mange som er begyndt at køre 110 km/t, selv i 130 km/t zonerne - men det er på tværs af alle typer biler. Korrekt, jeg kører ikke 100.000 km på motorvejen længere, jeg nøjes med 30-50.000km om året, til gengæld ligger jeg i yderbanen en god del af vejen og kører som udgangspunkt det jeg må +5-10 km/t og kører forbi alle de biler som vælger at ligge derinde og tøffe. mit indtryk er at elbilerne typisk ligger derinde når de skal langt, til gengæld er der rigtig mange pendlere i elbiler som ligger i yderbanen og kører som alle andre, men det er typisk dem der blot kører fra A-B i pendler mode som pludseligt har fundet ud af de ikke ser benzin/diesel regningen, og sagtens kan nå frem og tilbage på en opladningen, uagtet af hastigheden.
Jeg forventer ikke at vi kommer til at blive enige om denne, og du er velkommen til at mene at din mening er den eneste der tæller hvis du har behov for det. Men en opservation gør ikke noget til en sandhed, hverken din eller min.
-
- Medlem
- Indlæg: 859
- Tilmeldt: 19. maj 2011, 22:52
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1722 times
- Been thanked: 467 times
Re: Autobahn er fed at køre på…NOT
Du har da fuldstændig ret i, at mange køre langsommere. Uanset biltype. Eller næsten. Rigtig mange er også voldsomt langsomme til at overhale længere kolonner. Især større køretøjer.martinta skrev:Allerførst, i min verden er begge dele vanvittig kørsel. Man skal hverken trykke på bremsen på en motorvej hvis man er utilfreds med bagvedkørerne, men man skal bestemt heller ikke kører helt op til bagkofangeren ved foran kørerne, uanset hvor lidt eller meget man synes om personens kørsel, det er derfor vi har politi (omen, de ikke er voldsomt synlige på motorvejene)Morten Hedensted skrev: ↑21. sep 2021, 19:06Hold nu bare til højre som færdselsloven foreskriver man skal, for hurtigere trafik, uanset hvor stærkt du kører - Drop at spille Bent betjent! Alternativt, søg ind til Politiet.PDY skrev: ↑21. sep 2021, 18:45Jeg synes det er lidt skræmmende at flere ryger i det røde felt over markering med stoplygterne til ham på hængerkrogen, end ham der skaber situationen med sindssyg nærkørsel (mens vi STADIGVÆK kører det lovlige plus en slat).
Skubber I også folk i ryggen på gaden, eller er det "kun" bag rattet hjernen ryger i baglommen?
I øvrigt er der ingen kontakt ved tæt kørsel, det er der hvis man skubber nogen i ryggen - Latterlig metafor!
Men i det scenarie PDY beskriver, er han vel ved at lave en overhaling, med det han må køre plus en slat (som han skriver). Jeg vil formode at han trækker ind kort efter at overhalingen er færdig. Men en overhaling kan være en lidt længere historie alt efter hvem eller hvor mange der ligger i halen på hinanden i inderbanen. Så hvis han må køre 130 km/t på en strækning, og kører 130-140 km/t (nu definerer han jo ikke hvad "plus en slat" dækker over, og der under overhalingen kommer en bagfra med 180 km/t, og blinker med lysene og kører tæt. Kan vi så i det scenarie bliver enige om at det er den bagfra kommende der skal lære at køre bil?
Hvis PDY så vælger at træde på bremsen, så skal begge i min verden aflevere kortet ved nærmeste politi station, men ingen af dem er i det scenarie engle.
Omkring din observation med at der ligger hybrid, el og mikro biler, så er min oplevelse ikke den samme som din. generelt synes jeg at der er rigtig mange der har sat farten ned på motorvejen. Der er rigtig mange som er begyndt at køre 110 km/t, selv i 130 km/t zonerne - men det er på tværs af alle typer biler. Korrekt, jeg kører ikke 100.000 km på motorvejen længere, jeg nøjes med 30-50.000km om året, til gengæld ligger jeg i yderbanen en god del af vejen og kører som udgangspunkt det jeg må +5-10 km/t og kører forbi alle de biler som vælger at ligge derinde og tøffe. mit indtryk er at elbilerne typisk ligger derinde når de skal langt, til gengæld er der rigtig mange pendlere i elbiler som ligger i yderbanen og kører som alle andre, men det er typisk dem der blot kører fra A-B i pendler mode som pludseligt har fundet ud af de ikke ser benzin/diesel regningen, og sagtens kan nå frem og tilbage på en opladningen, uagtet af hastigheden.
Jeg forventer ikke at vi kommer til at blive enige om denne, og du er velkommen til at mene at din mening er den eneste der tæller hvis du har behov for det. Men en opservation gør ikke noget til en sandhed, hverken din eller min.
Rigtig mange er også voldsomt dårlige til at holde til højre. Det er helt galt hvis der er 3 baner. Så er midtersporet for mange det længste de kommer til højre. Det oplever man selv en tidlig lørdag morgen på stykket syd for Vejle fx. Uagtet der ingen trafik er, kører folk ikke i inderste spor.
Folk kan for min skyld køre med den hastighed de lyster, bare de vil holde til højre når en overhaling er tilendebragt, alternativt når de bliver fanget bagfra og nej, selvfølgelig skal de ikke afbryde den overhaling de er midt i.
Jeg er ikke bedre, end at jeg af og til i personbil, tager mig selv i, at blive hængende ude til venstre, men jeg orienterer mig og flytter mig sgu da hvis der kommer trafik bagfra. Jeg skal da ikke gøre mig til dommer over hvor stærkt andre kører.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- These users thanked the author Morten Hedensted for the post:
- martinta
2023 VW ID.7 Style
2023 VW ID. Buzz Style
2006 Toyota Sportsvan 2.2 D-4D-D Cat Sport
2023 VW ID. Buzz Style
2006 Toyota Sportsvan 2.2 D-4D-D Cat Sport
- jencka
- Medlem
- Indlæg: 789
- Tilmeldt: 1. maj 2017, 16:42
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 154 times
- Been thanked: 120 times
Re: Autobahn er fed at køre på…NOT
Ok - hvis vi ser på det helt stramt objektivt, og helt skubber brake-chekking/tågelys mv ud af ligningen - som i HELT.
Hvad er så det bedste råd, hvis man oplever at ved en helt reglementeret og og for(bag-)udseende overhaling med maks tilladte hastighed pludselig ligger en helt oppe i "bagruden"?
Hvad gør man så bedst og allermest trafiksikkert i den situation?
Ignorerer den i "bagruden", gør sin overhaling færdig og trækker ind?
For personligt ønsker jeg ikke at køre meget mere hurtigt end det jeg vil (maks tilladte hastighed)
(Forudsætningen her er at der er en rimelig fartforskel på mig og den bil jeg overhaler)
Hvad er så det bedste råd, hvis man oplever at ved en helt reglementeret og og for(bag-)udseende overhaling med maks tilladte hastighed pludselig ligger en helt oppe i "bagruden"?
Hvad gør man så bedst og allermest trafiksikkert i den situation?
Ignorerer den i "bagruden", gør sin overhaling færdig og trækker ind?
For personligt ønsker jeg ikke at køre meget mere hurtigt end det jeg vil (maks tilladte hastighed)
(Forudsætningen her er at der er en rimelig fartforskel på mig og den bil jeg overhaler)
Octavia combi Style pre facelift 2017 1,0 TSI DSG
Intet ekstraudstyr der er værd at nævne
Intet ekstraudstyr der er værd at nævne