Fabriksmonteret vs eftermonteret anhængertræk

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Marsmous
Nyt medlem
Indlæg: 167
Tilmeldt: 9. aug 2008, 15:48
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 18 times

Re: Fabriksmonteret vs eftermonteret anhængertræk

Indlæg af Marsmous » 8. sep 2021, 08:32

Men mener forhandleren godt han kan skaffe et træk hjem og monterer det ved udleveringen eller er det for at du kan få bilen hurtigere og så monterer forhandleren trækket når han engang kan få et leveret?
For hvis du får den leveret uden træk skal du vil vurdere hvor længe du kan undvære en bil uden træk - Leveringstider på mange ting, herunder træk er jo en sjov størrelse i tiden.
Og hvis forhandleren mener han kan få leveret træk og fabrikken ikke kan vil jeg lige tjekke op på at det er samme mærke som fabrikken bruger - ikke at et andet mærke ikke kan bruges men vil gerne vide det inden montage.

Jeg vil bestemt antage at din nye bil er klar til træk fra fabrikken men kan din forhandler vel svarer på for dig. Som VWAU viser er der jo en produktionskode til dette og hvis det er et tilvalg sørger forhandleren vel for at dette bliver lavet når nu han selv vil monterer træk bagefter?

Udover hvornår forhandleren vil kunne montere trækket vil jeg ikke være bekymret for at lade dem monterer det. Som en anden skriver har det tidligere været helt normal praksis for at omgå reg afgift. Hvis du vil være helt sikkert på udførelsen kunne du som nævnt også snakke med forhandleren om at få priset på træk i rabat og så selv få f.eks. cartrends eller vagstyle til at montere trækket.
Nuværende:
2019 Skoda Superb 1.5 TSI DSG combi business edition
2018 VW e-Golf

Tidligere:
2014 Skoda Octavia III 1.6 TDI DSG hatchback elegance
1995 Audi A4 b5 1.6
1997 VW vento 1.8

Nicklossi
Aktiv medlem
Indlæg: 2754
Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 26 times
Been thanked: 501 times

Re: Fabriksmonteret vs eftermonteret anhængertræk

Indlæg af Nicklossi » 8. sep 2021, 12:32

Undskyld offtopic:

Når en bil er forberedt til træk, er der så trukket kabler fra boksen et eller andet sted fra bilen og så ned i nærheden af trækket?

Jeg har selv monteret på min egen, ikke VAG bil, og der var den sværeste del af arbejdet at få trukket kablerne fra trækket og så op i boksen.

Det er her jeg forudser at de fleste problemer vil opstå, hvis den pågældende mekaniker ikke er så snild til at arbejde med/trække ledninger.

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6016
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6451 times
Been thanked: 1637 times

Re: Fabriksmonteret vs eftermonteret anhængertræk

Indlæg af BrianDS » 8. sep 2021, 13:55

Nicklossi skrev:Undskyld offtopic:

Når en bil er forberedt til træk, er der så trukket kabler fra boksen et eller andet sted fra bilen og så ned i nærheden af trækket?

Jeg har selv monteret på min egen, ikke VAG bil, og der var den sværeste del af arbejdet at få trukket kablerne fra trækket og så op i boksen.

Det er her jeg forudser at de fleste problemer vil opstå, hvis den pågældende mekaniker ikke er så snild til at arbejde med/trække ledninger.
Ja, det er der i mange biler der er forberedt.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5468
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Re: Fabriksmonteret vs eftermonteret anhængertræk

Indlæg af diskoboy » 8. sep 2021, 15:31

Nicklossi skrev:
8. sep 2021, 12:32
Undskyld offtopic:

Når en bil er forberedt til træk, er der så trukket kabler fra boksen et eller andet sted fra bilen og så ned i nærheden af trækket?

Jeg har selv monteret på min egen, ikke VAG bil, og der var den sværeste del af arbejdet at få trukket kablerne fra trækket og så op i boksen.

Det er her jeg forudser at de fleste problemer vil opstå, hvis den pågældende mekaniker ikke er så snild til at arbejde med/trække ledninger.
Det er forskelligt hvad der menes med ‘forberedt til træk’.

Nogle har ‘bare’ en større køler - andre har også trukket ledninger hele vejen. Andre igen har trukket ledninger ca. halvvejs.
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

Jannik
Aktiv medlem
Indlæg: 1841
Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 48 times
Been thanked: 198 times

Re: Fabriksmonteret vs eftermonteret anhængertræk

Indlæg af Jannik » 8. sep 2021, 16:58

Men skal de så ikke uanset hvad have en anden udstyrskode end 1D0?
Når bilen har træk hedder den 1D4, og forberedelse hedder så vidt jeg ved 1D7 og /eller 1D8.
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: BMW iX1 eDrive20 M-Sport - 04/2024 forhåbentligt
Tidligere biler: Udelukkende VAG

Fabia4444
Nyt medlem
Indlæg: 496
Tilmeldt: 28. okt 2016, 18:59
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 30 times

Re: Fabriksmonteret vs eftermonteret anhængertræk

Indlæg af Fabia4444 » 9. sep 2021, 15:40

diskoboy skrev:
8. sep 2021, 15:31
Nicklossi skrev:
8. sep 2021, 12:32
Undskyld offtopic:

Når en bil er forberedt til træk, er der så trukket kabler fra boksen et eller andet sted fra bilen og så ned i nærheden af trækket?

Jeg har selv monteret på min egen, ikke VAG bil, og der var den sværeste del af arbejdet at få trukket kablerne fra trækket og så op i boksen.

Det er her jeg forudser at de fleste problemer vil opstå, hvis den pågældende mekaniker ikke er så snild til at arbejde med/trække ledninger.
Det er forskelligt hvad der menes med ‘forberedt til træk’.

Nogle har ‘bare’ en større køler - andre har også trukket ledninger hele vejen. Andre igen har trukket ledninger ca. halvvejs.
Er en Touran forberedt til træk ? Kan ikke se i prislisten, at forberedelse kan tilkøbes.

Fabia4444
Nyt medlem
Indlæg: 496
Tilmeldt: 28. okt 2016, 18:59
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 30 times

Re: Fabriksmonteret vs eftermonteret anhængertræk

Indlæg af Fabia4444 » 9. sep 2021, 20:34

Hvis jeg laver en konfiguration på en Touran Comfortline med det udstyr jeg gerne vil have koster et træk lidt under 17.000 kr.
Hvis der er trukket ledninger fra fabrikken må det kunne gøres billigere.

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5468
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Re: Fabriksmonteret vs eftermonteret anhængertræk

Indlæg af diskoboy » 9. sep 2021, 21:39

Fabia4444 skrev:
9. sep 2021, 20:34
Hvis jeg laver en konfiguration på en Touran Comfortline med det udstyr jeg gerne vil have koster et træk lidt under 17.000 kr.
Hvis der er trukket ledninger fra fabrikken må det kunne gøres billigere.
Det tror jeg ikke der er…
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

Allanxx
Medlem
Indlæg: 1267
Tilmeldt: 13. jun 2008, 17:49
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 18 times
Been thanked: 22 times

Re: Fabriksmonteret vs eftermonteret anhængertræk

Indlæg af Allanxx » 11. sep 2021, 20:35

Hvis de ellers ikke har lavet meget om på A6 hvad ang. kabler til trækket siden 2015, så skal alle kabler sidde i bagagerummet i højre side sammen med div. sikringer.
Men nyprisen på træk med kabler, mindes jeg ligger på over 20k, såfremt det er svingbar.
Bopjensen skrev:
6. sep 2021, 17:17
Uha, det havde jeg ikke været tilfreds med.

Bilen er sikkert forberedt med ekstra køler, så det ville jeg ikke være nervøs for, men de skal jo have kabler frem til sikringsbokse.
Det betyder jo at de skal have plast dele og alt muligt af inde i bilen.

De skal være omhyggelige hvis ikke der skal komme mærker eller noget der rasler efterfølgende.

Kabler kommer heller ikke i de rigtige kabelbundter.

Nogle vil sikkert være ligeglade hvis bare det virker, men jeg ville ikke syntes at det var fedt.
Audi A6 4G FL limousine. 2,0 Tdi 190hk

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"