Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
- KMDTHY
- Admin
- Indlæg: 2163
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Thisted
- Has thanked: 615 times
- Been thanked: 461 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Og det er snyd
2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |
2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |
-
- Medlem
- Indlæg: 607
- Tilmeldt: 4. mar 2010, 17:15
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Varde
- Has thanked: 147 times
- Been thanked: 147 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Vedrørende ladeløsning så bruger jeg Clever. Jeg har fast kWh pris et par dage endnu, men overgår så til vindstød spotpris. Det kan jo gå hen og blive noget dyrere, men da jeg har et Clever abonnement til 0kr/md i 6mdr, så kan jeg ikke komme på Clever Power før 1/3, og jeg synes ikke det er ret fedt dagligt at skulle kigge på elpris time for time for at planlægge hvornår jeg skal lade
Jeg så så i dag en app der hedder Gridio som ud fra spotprisen kan planlægge og styre opladningen - bare ikke umiddelbart på min bil, men de er næsten klar - så klar at jeg har fået lov at teste, og det lader til at være vejen frem for mig. Den virker til Id4 og Enyaq, så måske er den relevant for nogle herinde også.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg så så i dag en app der hedder Gridio som ud fra spotprisen kan planlægge og styre opladningen - bare ikke umiddelbart på min bil, men de er næsten klar - så klar at jeg har fået lov at teste, og det lader til at være vejen frem for mig. Den virker til Id4 og Enyaq, så måske er den relevant for nogle herinde også.
Sent from my iPhone using Tapatalk
2018 Volvo V90 D4 Inscription
2022 Polestar 2 Long Range Single Engine
2022 Polestar 2 Long Range Single Engine
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 73
- Tilmeldt: 28. maj 2012, 10:18
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 30 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Jeg har prøvet den og umiddelbart ser den ud til at virke, håber meget at VW får integreret funktionen en gang i fremtidenEsbenJ skrev: ↑28. dec 2021, 20:35
Jeg så så i dag en app der hedder Gridio som ud fra spotprisen kan planlægge og styre opladningen - bare ikke umiddelbart på min bil, men de er næsten klar - så klar at jeg har fået lov at teste, og det lader til at være vejen frem for mig. Den virker til Id4 og Enyaq, så måske er den relevant for nogle herinde også.
-
- Medlem
- Indlæg: 607
- Tilmeldt: 4. mar 2010, 17:15
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Varde
- Has thanked: 147 times
- Been thanked: 147 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Jeg har kun brugt den et halvt døgn, og giver den lige et bar dage mere.
Jeg forstår ikke hvorfor den ikke lader lidt senere:
Måske skal den lige lære bilen og laderen at kende.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg forstår ikke hvorfor den ikke lader lidt senere:
Måske skal den lige lære bilen og laderen at kende.
Sent from my iPhone using Tapatalk
2018 Volvo V90 D4 Inscription
2022 Polestar 2 Long Range Single Engine
2022 Polestar 2 Long Range Single Engine
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 73
- Tilmeldt: 28. maj 2012, 10:18
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 30 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Jeg har også oplevet at den starter opladning så snart stikket sættes i bilen, og ikke stopper igen før indstillet ladnings % Har de sidste gange stoppet opladningen i WeConnect, så starter Gridio senere på det rigtige tidspunkt og oplader til indstillet lade %.. du kan også se det på mit tidligere screenshot.. (lader med reduceret effekt, screenshot fra min kwh måler 24dec.).
Opdatering: skrev til Gridio support og fik følgende svar, pga. jeg sætter ladestikket i udenfor smartcharge tidspunktet så vil Gridio ikke gribe ind i opladningen, min står til Smartcharging kl.20.01-630, det er måske det samme du oplever..
- Vedhæftede filer
-
- 5A7196A2-9A16-4EF0-B625-36FF39786680.jpeg (103.56 KiB) Vist 2001 gange
-
- Medlem
- Indlæg: 607
- Tilmeldt: 4. mar 2010, 17:15
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Varde
- Has thanked: 147 times
- Been thanked: 147 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Nej det tror jeg ikke, da min opsætning er at Guido skal være aktiv døgnet rundt.
Jeg aktiverede Guido mens bilen ladede, så det kan være derfor. Jeg ser hvad der sker se næste pr dage.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg aktiverede Guido mens bilen ladede, så det kan være derfor. Jeg ser hvad der sker se næste pr dage.
Sent from my iPhone using Tapatalk
2018 Volvo V90 D4 Inscription
2022 Polestar 2 Long Range Single Engine
2022 Polestar 2 Long Range Single Engine
- mobworld
- Medlem
- Indlæg: 587
- Tilmeldt: 21. okt 2008, 22:02
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: DK
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 104 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Nu hvor man 'skal til at 'tanke'' bilen derhjemme, har I så gjort nogle overvejelser mht hvordan man sikrer at man ikke overbelaster sikringen i gravstenen ?
Jeg kan ikke rigtigt blive enig med mig selv om, hvorvidt det er noget man skal bekymre sig om ? Har fået oplyst at vi har 25A i vores installation. Hvis bilen bruger 16A, så kan jeg godt forestille mig at det bliver knapt, hvis der også skal laves mad/støvsuges/tumbles etc. Eller ??
Hvad gør I :
- Planlægger opladning på tidspunkter hvor strømforbruget i resten af installationen er lavest ?
- Opgraderer sikring i gravstenen ?
- 'Dynamisk Load balancing' hvor ladeeffekten til bilen styres af hvor meget resten af installationen bruger ?
De fleste dage, vil det være ok at lade natten over, men tanken om at man ikke kan lade når man vil, er jeg ikke vild med... (det ku jo være...)
Kan se at Easee har mulighed for load balancing (Easee Equalizer) hvis ens hovedmåler har et RJ45 stik med live forbrugs data (hvilket min ikke har). Nogen som har erfaring med denne løsning ? Eller generelt load balancing ?
Mvh
Elbils noob
Jeg kan ikke rigtigt blive enig med mig selv om, hvorvidt det er noget man skal bekymre sig om ? Har fået oplyst at vi har 25A i vores installation. Hvis bilen bruger 16A, så kan jeg godt forestille mig at det bliver knapt, hvis der også skal laves mad/støvsuges/tumbles etc. Eller ??
Hvad gør I :
- Planlægger opladning på tidspunkter hvor strømforbruget i resten af installationen er lavest ?
- Opgraderer sikring i gravstenen ?
- 'Dynamisk Load balancing' hvor ladeeffekten til bilen styres af hvor meget resten af installationen bruger ?
De fleste dage, vil det være ok at lade natten over, men tanken om at man ikke kan lade når man vil, er jeg ikke vild med... (det ku jo være...)
Kan se at Easee har mulighed for load balancing (Easee Equalizer) hvis ens hovedmåler har et RJ45 stik med live forbrugs data (hvilket min ikke har). Nogen som har erfaring med denne løsning ? Eller generelt load balancing ?
Mvh
Elbils noob
2022 BMW IX3 M Sport III
2019 VW California Ocean 150 TDI DSG
2017 VW Move Up
---------------------------------
2012 VW Passat Variant 170 TDI DSG 4Motion
2006 VW Passat Variant 170 TDI DSG
2001 VW Passat Variant 130 TDI, 1996 VW Polo 100 16v
2019 VW California Ocean 150 TDI DSG
2017 VW Move Up
---------------------------------
2012 VW Passat Variant 170 TDI DSG 4Motion
2006 VW Passat Variant 170 TDI DSG
2001 VW Passat Variant 130 TDI, 1996 VW Polo 100 16v
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 265
- Tilmeldt: 3. feb 2017, 20:18
- Geografisk region: Tyskland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Holland
- Has thanked: 174 times
- Been thanked: 51 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Er det muligt at opsætte en ladeboks, hvor man kan aflæse hvor mange kwh den har ladet på bilen?
Får pt. betalt strøm af arbejdsgiver, men det dækker kun forbrug til husholdningen, ikke ladning af bil.
Får pt. betalt strøm af arbejdsgiver, men det dækker kun forbrug til husholdningen, ikke ladning af bil.
2020 Volvo XC90 B5 R-design
2021 Mercedes C200 cabriolet
2012 Golf Cabriolet (solgt)
2021 Mercedes C200 cabriolet
2012 Golf Cabriolet (solgt)
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6020
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6455 times
- Been thanked: 1637 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Det tror jeg de fleste ladeboksen gør, i hvert tilfælde dem der er godkendt til refusion.baconbaronen skrev:Er det muligt at opsætte en ladeboks, hvor man kan aflæse hvor mange kwh den har ladet på bilen?
Får pt. betalt strøm af arbejdsgiver, men det dækker kun forbrug til husholdningen, ikke ladning af bil.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
-
- Medlem
- Indlæg: 1197
- Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 808 times
- Been thanked: 699 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Nu bevæger jeg mig ud i noget som du IKKE skal tage for gode varer.mobworld skrev: ↑8. jan 2022, 16:57Nu hvor man 'skal til at 'tanke'' bilen derhjemme, har I så gjort nogle overvejelser mht hvordan man sikrer at man ikke overbelaster sikringen i gravstenen ?
Jeg kan ikke rigtigt blive enig med mig selv om, hvorvidt det er noget man skal bekymre sig om ? Har fået oplyst at vi har 25A i vores installation. Hvis bilen bruger 16A, så kan jeg godt forestille mig at det bliver knapt, hvis der også skal laves mad/støvsuges/tumbles etc. Eller ??
Hvad gør I :
- Planlægger opladning på tidspunkter hvor strømforbruget i resten af installationen er lavest ?
- Opgraderer sikring i gravstenen ?
- 'Dynamisk Load balancing' hvor ladeeffekten til bilen styres af hvor meget resten af installationen bruger ?
De fleste dage, vil det være ok at lade natten over, men tanken om at man ikke kan lade når man vil, er jeg ikke vild med... (det ku jo være...)
Kan se at Easee har mulighed for load balancing (Easee Equalizer) hvis ens hovedmåler har et RJ45 stik med live forbrugs data (hvilket min ikke har). Nogen som har erfaring med denne løsning ? Eller generelt load balancing ?
Mvh
Elbils noob
Men jeg spurgte om det samme da jeg fik vores installeret, og der fik jeg at vide af elektrikeren at den havde en eller anden feature hvor den kunne måle det. Så han skulle angive sikringsstørrelsen på hovedsikringen i huset, og så kunne den på magisk vis selv sørge for at skrue ned hvis forbruget blev for højt.
- KMDTHY
- Admin
- Indlæg: 2163
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Thisted
- Has thanked: 615 times
- Been thanked: 461 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Du kan jo altid sætte en bimåler påbaconbaronen skrev: ↑8. jan 2022, 17:00Er det muligt at opsætte en ladeboks, hvor man kan aflæse hvor mange kwh den har ladet på bilen?
Får pt. betalt strøm af arbejdsgiver, men det dækker kun forbrug til husholdningen, ikke ladning af bil.
- These users thanked the author KMDTHY for the post (total 2):
- baconbaronen • kGlerup
2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |
2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |
-
- Medlem
- Indlæg: 859
- Tilmeldt: 19. maj 2011, 22:52
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1722 times
- Been thanked: 467 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
I min Clever app. kan jeg da se hvor meget boksen har trukket til bilen. Når stikket pilles ud af bilen efter en nats ladning, viser den også direkte på boksen, hvor meget den har fyldt på bilen på den aktuelle ladning.baconbaronen skrev: ↑8. jan 2022, 17:00Er det muligt at opsætte en ladeboks, hvor man kan aflæse hvor mange kwh den har ladet på bilen?
Får pt. betalt strøm af arbejdsgiver, men det dækker kun forbrug til husholdningen, ikke ladning af bil.
- These users thanked the author Morten Hedensted for the post:
- baconbaronen
2023 VW ID.7 Style
2023 VW ID. Buzz Style
2006 Toyota Sportsvan 2.2 D-4D-D Cat Sport
2023 VW ID. Buzz Style
2006 Toyota Sportsvan 2.2 D-4D-D Cat Sport
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1842
- Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 58 times
- Been thanked: 206 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Har du tarifsikringer siddende i din tavle?
I så fald, så er sikringerne i gravstenen og stikledningen beskyttet.
I så fald, så er sikringerne i gravstenen og stikledningen beskyttet.
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: BMW iX1 eDrive20 M-Sport - 04/2024 forhåbentligt
Tidligere biler: Udelukkende VAG
Fruens bil: BMW iX1 eDrive20 M-Sport - 04/2024 forhåbentligt
Tidligere biler: Udelukkende VAG
- mobworld
- Medlem
- Indlæg: 587
- Tilmeldt: 21. okt 2008, 22:02
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: DK
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 104 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Det ved jeg ikke. Tavlen ser sådan ud Mvh
2022 BMW IX3 M Sport III
2019 VW California Ocean 150 TDI DSG
2017 VW Move Up
---------------------------------
2012 VW Passat Variant 170 TDI DSG 4Motion
2006 VW Passat Variant 170 TDI DSG
2001 VW Passat Variant 130 TDI, 1996 VW Polo 100 16v
2019 VW California Ocean 150 TDI DSG
2017 VW Move Up
---------------------------------
2012 VW Passat Variant 170 TDI DSG 4Motion
2006 VW Passat Variant 170 TDI DSG
2001 VW Passat Variant 130 TDI, 1996 VW Polo 100 16v
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1842
- Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 58 times
- Been thanked: 206 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Det ser ikke ud til du har tarifsikringer i din tavle.
Så tænker jeg sikringerne i gravstenen er dem, der overstrømsbeskytter din samlede installation.
Så tænker jeg sikringerne i gravstenen er dem, der overstrømsbeskytter din samlede installation.
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: BMW iX1 eDrive20 M-Sport - 04/2024 forhåbentligt
Tidligere biler: Udelukkende VAG
Fruens bil: BMW iX1 eDrive20 M-Sport - 04/2024 forhåbentligt
Tidligere biler: Udelukkende VAG
- Passatg 3c
- Medlem
- Indlæg: 1398
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 08:31
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 421 times
- Been thanked: 250 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Du har RIGELIGT tilbage til det almindelige gennemsnitlige forbrug. Jeg ville nok ikke lade 3x16A juleaften, men ellers bør det ikke give problemer.
VAGs i huset lige nu:
Audi A4 B6 Cabriolet, Model 2003, gens. forbrug ca. 10 km/l (sommer/vinter)
Audi E-tron 50, Model 2020, gens. forbrug 238/285 Wh/km (sommer/vinter)
Audi A4 B6 Cabriolet, Model 2003, gens. forbrug ca. 10 km/l (sommer/vinter)
Audi E-tron 50, Model 2020, gens. forbrug 238/285 Wh/km (sommer/vinter)
-
- Medlem
- Indlæg: 607
- Tilmeldt: 4. mar 2010, 17:15
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Varde
- Has thanked: 147 times
- Been thanked: 147 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Jeg har indtil nu ladet fra kl 20 og frem til bilen er færdig. Er lige overgået til at lade om natten da prisen er billigere der.mobworld skrev:Nu hvor man 'skal til at 'tanke'' bilen derhjemme, har I så gjort nogle overvejelser mht hvordan man sikrer at man ikke overbelaster sikringen i gravstenen ?
Jeg kan ikke rigtigt blive enig med mig selv om, hvorvidt det er noget man skal bekymre sig om ? Har fået oplyst at vi har 25A i vores installation. Hvis bilen bruger 16A, så kan jeg godt forestille mig at det bliver knapt, hvis der også skal laves mad/støvsuges/tumbles etc. Eller ??
Hvad gør I :
- Planlægger opladning på tidspunkter hvor strømforbruget i resten af installationen er lavest ?
- Opgraderer sikring i gravstenen ?
- 'Dynamisk Load balancing' hvor ladeeffekten til bilen styres af hvor meget resten af installationen bruger ?
De fleste dage, vil det være ok at lade natten over, men tanken om at man ikke kan lade når man vil, er jeg ikke vild med... (det ku jo være...)
Kan se at Easee har mulighed for load balancing (Easee Equalizer) hvis ens hovedmåler har et RJ45 stik med live forbrugs data (hvilket min ikke har). Nogen som har erfaring med denne løsning ? Eller generelt load balancing ?
Mvh
Elbils noob
Jeg har 25A i tarifsikringerne i tavlen og 16A til laderen. Har ikke haft problemer.
Hvis du bare lader når I ikke har gang i alt muligt andet, så er det ikke noget problem. Lad evt fra midnat.
Sent from my iPhone using Tapatalk
2018 Volvo V90 D4 Inscription
2022 Polestar 2 Long Range Single Engine
2022 Polestar 2 Long Range Single Engine
- Korreborg
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3406
- Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 580 times
- Been thanked: 876 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Lige nu lader jeg med 10A via mormor lader. Hvilket i sig selv er fint nok når ikke man har et kæmpe kørselsbehov.
Så jeg overvejer at sætte bilen til kun at hive 3x10A når den engang kommer, så jeg er mere sikker på, ikke at komme i problemer. Men så igen. Så længe man ikke har gang i køkkenet på samme tid, så går det nok
Så jeg overvejer at sætte bilen til kun at hive 3x10A når den engang kommer, så jeg er mere sikker på, ikke at komme i problemer. Men så igen. Så længe man ikke har gang i køkkenet på samme tid, så går det nok
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6020
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6455 times
- Been thanked: 1637 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Husk kun 6A kontinuert i en stikkontakt, eller maks 2 timer med fx 10AKorreborg skrev:Lige nu lader jeg med 10A via mormor lader. Hvilket i sig selv er fint nok når ikke man har et kæmpe kørselsbehov.
Så jeg overvejer at sætte bilen til kun at hive 3x10A når den engang kommer, så jeg er mere sikker på, ikke at komme i problemer. Men så igen. Så længe man ikke har gang i køkkenet på samme tid, så går det nok
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
- Korreborg
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3406
- Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 580 times
- Been thanked: 876 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Det er ikke i en alm stikkontakt. Men udtaget på et 16A CEE stik.
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6020
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6455 times
- Been thanked: 1637 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Super
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Er nødladeren til en Polestar2 med CEE stik?
Og bare til info, så er ladetabet noget større for nødladeren end for en "rigtig" ladeboks. Det er mange som tror det koster det samme at lade med nødladeren, men det er altså dyere.
/Søren.
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6020
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6455 times
- Been thanked: 1637 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Til min ENYAQ er der to kabler der kan kobles på selve boksen til nødladeren, den ene med CEE og den anden med Schuko (den fulgte med bilen fra Tyskland, men er dyr i Danmark)i-s skrev:Er nødladeren til en Polestar2 med CEE stik?
Og bare til info, så er ladetabet noget større for nødladeren end for en "rigtig" ladeboks. Det er mange som tror det koster det samme at lade med nødladeren, men det er altså dyere.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
- Korreborg
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3406
- Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 580 times
- Been thanked: 876 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Nej elektrikeren satte et kombi CEE op i garagen. Altså med et 230V ovenpå.
Og det er kun midlertidigt.
Skal have ny tavle og trukket et 5x6mm2 til garagen. Lige nu er der kun et 4x2,5mm2
Min største udfordring er, at jeg ikke kan finde ud af, om min bil er så ueffektiv, at clever faktisk giver mest mening
Og det er kun midlertidigt.
Skal have ny tavle og trukket et 5x6mm2 til garagen. Lige nu er der kun et 4x2,5mm2
Min største udfordring er, at jeg ikke kan finde ud af, om min bil er så ueffektiv, at clever faktisk giver mest mening
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
- Passatg 3c
- Medlem
- Indlæg: 1398
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 08:31
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 421 times
- Been thanked: 250 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Min E-tron er ueffektiv og jeg skal køre omkring 40.000 km/året, før det er billigere end Takecharge.dk som jeg har valgt. Jeg har dog hverken elvarme eller solceller.Korreborg skrev:Nej elektrikeren satte et kombi CEE op i garagen. Altså med et 230V ovenpå.
Og det er kun midlertidigt.
Skal have ny tavle og trukket et 5x6mm2 til garagen. Lige nu er der kun et 4x2,5mm2
Min største udfordring er, at jeg ikke kan finde ud af, om min bil er så ueffektiv, at clever faktisk giver mest mening
VAGs i huset lige nu:
Audi A4 B6 Cabriolet, Model 2003, gens. forbrug ca. 10 km/l (sommer/vinter)
Audi E-tron 50, Model 2020, gens. forbrug 238/285 Wh/km (sommer/vinter)
Audi A4 B6 Cabriolet, Model 2003, gens. forbrug ca. 10 km/l (sommer/vinter)
Audi E-tron 50, Model 2020, gens. forbrug 238/285 Wh/km (sommer/vinter)
- Korreborg
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3406
- Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 580 times
- Been thanked: 876 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Men har du medregnet forvarmning og ladning i byen? For alt efter hvordan jeg lige regner på det, så er jeg under 200kr i forskel. Hvilket er 1 ladning i byen. Men kommer jeg nu også til at lade i byen. Og er typen der ikke gider at holde og vente på en clever lader, hvis der er en ionity ledigPassatg 3c skrev: ↑9. jan 2022, 12:56Min E-tron er ueffektiv og jeg skal køre omkring 40.000 km/året, før det er billigere end Takecharge.dk som jeg har valgt. Jeg har dog hverken elvarme eller solceller.
Så lige nu lever jeg med min mormor lader, til jeg har fået skiftet tavlen, og så ser vi hvad der kommer til at ske
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
- Passatg 3c
- Medlem
- Indlæg: 1398
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 08:31
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 421 times
- Been thanked: 250 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Jeg lader langt det meste (>90%) hjemme og har et Ionity-abb. (gennem Audi Charging Service = 2,40 kr pr. kWh (135kr/md.) + Clever- og E.on-brik. Jeg forvarmer, når jeg husker det.
VAGs i huset lige nu:
Audi A4 B6 Cabriolet, Model 2003, gens. forbrug ca. 10 km/l (sommer/vinter)
Audi E-tron 50, Model 2020, gens. forbrug 238/285 Wh/km (sommer/vinter)
Audi A4 B6 Cabriolet, Model 2003, gens. forbrug ca. 10 km/l (sommer/vinter)
Audi E-tron 50, Model 2020, gens. forbrug 238/285 Wh/km (sommer/vinter)
- DanielB12
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4949
- Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 4438 times
- Been thanked: 1957 times
- Kontakt:
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.
- klodsmajor
- Nyt medlem
- Indlæg: 117
- Tilmeldt: 13. feb 2016, 22:35
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 31 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Nå, nu rejser der sig et par spørgsmål angående ladning. Jeg bruger Monta og har sat smart charge til så den lader på det billigste tidspunkt. Men nu er jeg i tvivl om hvilken app der skal styre det. I Kia appen sætter jeg fx min afgangstid i hverdagen til kl 7 og får den til at opvarme kabinen til 21 grader. Men hvad hvis den er færdig med at lade før, vil den så stadig trække strøm fra laderen eller vil den bruge fra batteriet, når nu ladning ikke er startet fra Kia appen?
Og hvordan sætter man det til at køre fx på ugebasis i Monta?
Hvad gør I andre her?
Og hvordan sætter man det til at køre fx på ugebasis i Monta?
Hvad gør I andre her?
- Bjarkeh
- Nyt medlem
- Indlæg: 241
- Tilmeldt: 9. maj 2010, 19:22
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Frederiksværk
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 66 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Kommer nok snart med på EV vognen, skal ud og prøve TM3 i morgen for at se om det er noget
Har ud over biler også sidder og kigget en del på de forskellige udbyder af hjemmeladere med refusion, og umiddelbart kommet frem til at tage enten Barry.energy som en nem alt i en løsning eller Takecharge + separat elleverandør.
Er der nogle her der har erfaringer med de 2, som de vil dele ?
Eller har et forslag til en anden hjemmelade udbyder, kan have overset noget der kunne gøre en anden udbyder mere attraktiv
Har ud over biler også sidder og kigget en del på de forskellige udbyder af hjemmeladere med refusion, og umiddelbart kommet frem til at tage enten Barry.energy som en nem alt i en løsning eller Takecharge + separat elleverandør.
Er der nogle her der har erfaringer med de 2, som de vil dele ?
Eller har et forslag til en anden hjemmelade udbyder, kan have overset noget der kunne gøre en anden udbyder mere attraktiv
Tesla Model 3 SR+ 2021 - 145 Wh/km - over 61,215 Km
Tidligere: Volvo V40 D3 Cross Country Aut 2018 | | Vw Golf VI 1,6 TDi Bluemotion 2011 - Eftermonteret: GTD sæder, RCD-510, MF rat, BT, Tågelygter, Lys/regn sensor, LED baglygter, LED nummerpladelys, Xenon med drl, alt selvfølgelig originalt.
| Škoda Octavia - 1,9 TDi Ambiente 2003 | Škoda CitiGo 2012 Elegance GreenTec 3D, 60HK, Night Blue, Go pakke | Seat Ibiza 6K2 1,4 16V 2002 | Vw Golf VI 1,6 TDI VAN Bluemotion 2010 | Vw Golf III 1,9TDI variant van 1997 | Škoda Felicia 1,3 MPI 1999
Tidligere: Volvo V40 D3 Cross Country Aut 2018 | | Vw Golf VI 1,6 TDi Bluemotion 2011 - Eftermonteret: GTD sæder, RCD-510, MF rat, BT, Tågelygter, Lys/regn sensor, LED baglygter, LED nummerpladelys, Xenon med drl, alt selvfølgelig originalt.
| Škoda Octavia - 1,9 TDi Ambiente 2003 | Škoda CitiGo 2012 Elegance GreenTec 3D, 60HK, Night Blue, Go pakke | Seat Ibiza 6K2 1,4 16V 2002 | Vw Golf VI 1,6 TDI VAN Bluemotion 2010 | Vw Golf III 1,9TDI variant van 1997 | Škoda Felicia 1,3 MPI 1999