Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Brugeravatar
TorbenRasmussen
Aktiv medlem
Indlæg: 2420
Tilmeldt: 14. maj 2013, 21:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 205 times
Been thanked: 851 times
Kontakt:

Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af TorbenRasmussen » 5. mar 2023, 22:25

Vi kører fra Roskilde til Struer jævnligt og det tager 3:15 hver vej. Vi havde tænkt os at forsøge med Tesla’en til sommer, når vi kan forvente lidt længere rækkevidde, men sidste SuC rammer vi ved Ikast (og det er noget af en omvej fra motorvejen). Uden nogen fed mulighed for at lade i Struer, så er nærmeste sted med mere end 20 kW i Holstebro, som er godt 15 km væk. Tingene kan måske times med et McD-stop et eller andet sted, men kun i den ene retning. Og hvis det pludselig skal til at koste en familie-menu hver gang man tager ellerten, så går ideen lidt af det.

Det er naturligvis ikke de 6-10 ture årligt, der skal definere valg af bil, men det er sq lidt dumt, at der ingen steder er at lade hurtigere derovre end jeg kan i carporten herhjemme.

Er der nogen der har prøvet Circle K’s CCS lader? Er det fornuftigt ift betaling? De vil have 4,88/kWh, så det er pænt dyrt ift Tesla SuC, men der er lidt flere af dem.
2023 BMW iX3 Charged Plus
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline

Bnielsen
Nyt medlem
Indlæg: 149
Tilmeldt: 28. aug 2012, 22:31
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 165 times
Been thanked: 37 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af Bnielsen » 5. mar 2023, 22:51

Jeg har ikke prøvet circle k., men mon ikke det er som Q8? Stik i, swipe dankort, gå en tur eller se lidt tv, job done.
Prisen… du behøver jo ikke lade mere end du skal bruge til næste stander….


Sent from my iPad using Tapatalk

Brugeravatar
dklap
Nyt medlem
Indlæg: 297
Tilmeldt: 18. sep 2019, 21:22
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 160 times
Been thanked: 212 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af dklap » 5. mar 2023, 22:55

TorbenRasmussen skrev:
5. mar 2023, 22:25
Vi kører fra Roskilde til Struer jævnligt og det tager 3:15 hver vej. Vi havde tænkt os at forsøge med Tesla’en til sommer, når vi kan forvente lidt længere rækkevidde, men sidste SuC rammer vi ved Ikast (og det er noget af en omvej fra motorvejen). Uden nogen fed mulighed for at lade i Struer, så er nærmeste sted med mere end 20 kW i Holstebro, som er godt 15 km væk. Tingene kan måske times med et McD-stop et eller andet sted, men kun i den ene retning. Og hvis det pludselig skal til at koste en familie-menu hver gang man tager ellerten, så går ideen lidt af det.

Det er naturligvis ikke de 6-10 ture årligt, der skal definere valg af bil, men det er sq lidt dumt, at der ingen steder er at lade hurtigere derovre end jeg kan i carporten herhjemme.

Er der nogen der har prøvet Circle K’s CCS lader? Er det fornuftigt ift betaling? De vil have 4,88/kWh, så det er pænt dyrt ift Tesla SuC, men der er lidt flere af dem.
Går ud fra turen så går forbi Herning på Midtjyske Motorvej. Ved ikke om Clever har nogen interesse men der er lige åbnet 6 Clever lynladere ved Bilka Herning, det ligger lige ved siden af motorvejen. Og 16 mere skulle være på vej ved Herning Centret lige ved siden af. Clever antydede også selv for nyligt, at der var mere på vej på strækningen mellem Herning og Vejle.

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6017
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6453 times
Been thanked: 1637 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af BrianDS » 5. mar 2023, 23:58

dklap skrev:
5. mar 2023, 22:55
TorbenRasmussen skrev:
5. mar 2023, 22:25
Vi kører fra Roskilde til Struer jævnligt og det tager 3:15 hver vej. Vi havde tænkt os at forsøge med Tesla’en til sommer, når vi kan forvente lidt længere rækkevidde, men sidste SuC rammer vi ved Ikast (og det er noget af en omvej fra motorvejen). Uden nogen fed mulighed for at lade i Struer, så er nærmeste sted med mere end 20 kW i Holstebro, som er godt 15 km væk. Tingene kan måske times med et McD-stop et eller andet sted, men kun i den ene retning. Og hvis det pludselig skal til at koste en familie-menu hver gang man tager ellerten, så går ideen lidt af det.

Det er naturligvis ikke de 6-10 ture årligt, der skal definere valg af bil, men det er sq lidt dumt, at der ingen steder er at lade hurtigere derovre end jeg kan i carporten herhjemme.

Er der nogen der har prøvet Circle K’s CCS lader? Er det fornuftigt ift betaling? De vil have 4,88/kWh, så det er pænt dyrt ift Tesla SuC, men der er lidt flere af dem.
Går ud fra turen så går forbi Herning på Midtjyske Motorvej. Ved ikke om Clever har nogen interesse men der er lige åbnet 6 Clever lynladere ved Bilka Herning, det ligger lige ved siden af motorvejen. Og 16 mere skulle være på vej ved Herning Centret lige ved siden af. Clever antydede også selv for nyligt, at der var mere på vej på strækningen mellem Herning og Vejle.
De er da tæt på motorvejen, men lige ved siden af er vist lidt meget at love... kommer man sydfra er det forholdsvis nemt, men der er et par lyskryds og en del trafik på nogle tidspunkter, det har da også været tiltrængt længe med den enlige 50 kW lader de havde før (den var altid optaget)
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6017
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6453 times
Been thanked: 1637 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af BrianDS » 5. mar 2023, 23:59

TorbenRasmussen skrev:
5. mar 2023, 22:25
...

Er der nogen der har prøvet Circle K’s CCS lader? Er det fornuftigt ift betaling? De vil have 4,88/kWh, så det er pænt dyrt ift Tesla SuC, men der er lidt flere af dem.
Circle K virker fint, men det er dyrt
Betalingskort virker også
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
dklap
Nyt medlem
Indlæg: 297
Tilmeldt: 18. sep 2019, 21:22
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 160 times
Been thanked: 212 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af dklap » 6. mar 2023, 00:09

BrianDS skrev:
5. mar 2023, 23:58

De er da tæt på motorvejen, men lige ved siden af er vist lidt meget at love... kommer man sydfra er det forholdsvis nemt, men der er et par lyskryds og en del trafik på nogle tidspunkter, det har da også været tiltrængt længe med den enlige 50 kW lader de havde før (den var altid optaget)
Bevares, hvis man synes 600-800 meter hver vej er for langt, bliver det rigtig nok problematisk. Men så leder man vist også efter problemerne.

Dermed ikke sagt det nødvendigvis er løsningen, aner ikke om Torben ønsker at bruge Clever, eller om det passer i forhold til turen.

63C7126B-E710-4BF3-AF6F-B0F42C19BF99.png
63C7126B-E710-4BF3-AF6F-B0F42C19BF99.png (1.16 MiB) Vist 964 gange
These users thanked the author dklap for the post:
DanielB12

Brugeravatar
TorbenRasmussen
Aktiv medlem
Indlæg: 2420
Tilmeldt: 14. maj 2013, 21:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 205 times
Been thanked: 851 times
Kontakt:

Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af TorbenRasmussen » 6. mar 2023, 06:30

Clever er vist ikke hverken billigere eller dyrere end eks Circle K eller andre - vi har ikke Clever abonnement. Lige meget hvordan den drejes, så skal der mere end 2 hele opladninger til at nå fra Kbh-Struer og retur igen og det er nødt til at foregå på offentlige standere. Ved 4 kr/kWh bliver det billigere at køre i ICE-vognen.
These users thanked the author TorbenRasmussen for the post:
BrianDS
2023 BMW iX3 Charged Plus
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline

Brugeravatar
Target
Medlem
Indlæg: 1260
Tilmeldt: 9. dec 2019, 16:43
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holmegaard
Has thanked: 1098 times
Been thanked: 487 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af Target » 6. mar 2023, 06:57

Lige en hurtig advarsel til jer der har et Clever abonnement og bruger/overvejer at bruge Monta app'en:
Tilbage i december tilføjede jeg min Clever ladebrik til Monta app'en, således at jeg skulle kunne bruge denne ladebrik til nemt at kunne starte opladning på ladestandere som samarbejder med Monta.
Normalt lader jeg altid bilen hjemme, eller på Clever AC lader på min arbejdsplads.
Men i går var jeg på tur med familien, og havde behov for at fylde lidt strøm på bilen. Det gjorde jeg så på en E.ON/Clever DC lader hvor jeg bare bruger min Clever ladebrik. Opladningen går også fint i gang og jeg får strøm på bilen.
Men da jeg stopper opladningen for jeg pludselig en mail fra Monta om, at de har trukket penge for min opladning. Det var jo bestemt ikke min forventning, da det netop var en Clever ladestander hvor jeg gerne skulle kunne lade som en del af mit abonnement.
Jeg får skrevet til Monta, og de svarer forholdsvis hurtigt tilbage:
Dette er desværre en fejl hos Clever, at de spørger ud hos roamingpartnere om hvem vil dække denne opladning, før de checker deres eget system.
Vi har været i dialog med Clever netop om dette problem. Monta er også blevet faktureret for opladningen af Clever.
Så jeg kan bestemt ikke anbefale nogen at tilføje sin Clever ladebrik til Monta app'en...
These users thanked the author Target for the post (total 3):
HansHEsbenJBrianDS
Nuværende bil: 2023 Hyundai Ioniq 5 AWD 325hk Ultimate
Tidligere biler: 2020 Skoda Superb Style Combi 4x4 2,0 i4 272hk, 2001 BMW 745i E65 4,4 V8 333hk, 2006 Hyundai Sonata 2,4 i4 165hk, 2005 Mazda 6 St. 2,3 i4 166hk, 2007 Kia Rio 1,4 i4 97hk, 2007 Toyota Avensis St. 2,0 D-4D i4 160hk, 2002 Renault Mégane 1,6 i4 107hk, 1999 Volkswagen Passat 3B2 (US) 2,8 V6 193hk, 1994 Lexus GS300 3,0 i6 212hk, 1988 BMW 320i E30 Touring 2,0 i6 129hk, 2004 Toyota Yaris 1,4 D-4D i4 75hk, 1987 Toyota Celica 1,6 20v 165hk, 1986 Toyota Celica 1,6 124hk

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6017
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6453 times
Been thanked: 1637 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af BrianDS » 6. mar 2023, 21:25

Target skrev:
6. mar 2023, 06:57
Lige en hurtig advarsel til jer der har et Clever abonnement og bruger/overvejer at bruge Monta app'en:
Tilbage i december tilføjede jeg min Clever ladebrik til Monta app'en, således at jeg skulle kunne bruge denne ladebrik til nemt at kunne starte opladning på ladestandere som samarbejder med Monta.
Normalt lader jeg altid bilen hjemme, eller på Clever AC lader på min arbejdsplads.
Men i går var jeg på tur med familien, og havde behov for at fylde lidt strøm på bilen. Det gjorde jeg så på en E.ON/Clever DC lader hvor jeg bare bruger min Clever ladebrik. Opladningen går også fint i gang og jeg får strøm på bilen.
Men da jeg stopper opladningen for jeg pludselig en mail fra Monta om, at de har trukket penge for min opladning. Det var jo bestemt ikke min forventning, da det netop var en Clever ladestander hvor jeg gerne skulle kunne lade som en del af mit abonnement.
Jeg får skrevet til Monta, og de svarer forholdsvis hurtigt tilbage:
Dette er desværre en fejl hos Clever, at de spørger ud hos roamingpartnere om hvem vil dække denne opladning, før de checker deres eget system.
Vi har været i dialog med Clever netop om dette problem. Monta er også blevet faktureret for opladningen af Clever.
Så jeg kan bestemt ikke anbefale nogen at tilføje sin Clever ladebrik til Monta app'en...
Den fejl har jeg hørt om før, det gælder uanset hvilken anden udbyder, så det giver god mening det ligger hos Clever...
These users thanked the author BrianDS for the post:
Target
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6017
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6453 times
Been thanked: 1637 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af BrianDS » 6. mar 2023, 21:27

dklap skrev:
6. mar 2023, 00:09
BrianDS skrev:
5. mar 2023, 23:58

De er da tæt på motorvejen, men lige ved siden af er vist lidt meget at love... kommer man sydfra er det forholdsvis nemt, men der er et par lyskryds og en del trafik på nogle tidspunkter, det har da også været tiltrængt længe med den enlige 50 kW lader de havde før (den var altid optaget)
Bevares, hvis man synes 600-800 meter hver vej er for langt, bliver det rigtig nok problematisk. Men så leder man vist også efter problemerne.

Dermed ikke sagt det nødvendigvis er løsningen, aner ikke om Torben ønsker at bruge Clever, eller om det passer i forhold til turen.


63C7126B-E710-4BF3-AF6F-B0F42C19BF99.png
Som sagt, det kommer an på hvornår man kommer forbi, det kan være et mareridt at komme igennem det område til hverdag, så kan "20 minutter på vejen", hurtigt blive til en del mere, netop pga. trafikken kan være håbløs i det område.
Så det var ikke ment som et problem, men bare at det kan være et træls område at komme til/fra.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
Target
Medlem
Indlæg: 1260
Tilmeldt: 9. dec 2019, 16:43
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holmegaard
Has thanked: 1098 times
Been thanked: 487 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af Target » 7. mar 2023, 06:55

BrianDS skrev:
6. mar 2023, 21:25
Target skrev:
6. mar 2023, 06:57
Lige en hurtig advarsel til jer der har et Clever abonnement og bruger/overvejer at bruge Monta app'en:
Tilbage i december tilføjede jeg min Clever ladebrik til Monta app'en, således at jeg skulle kunne bruge denne ladebrik til nemt at kunne starte opladning på ladestandere som samarbejder med Monta.
Normalt lader jeg altid bilen hjemme, eller på Clever AC lader på min arbejdsplads.
Men i går var jeg på tur med familien, og havde behov for at fylde lidt strøm på bilen. Det gjorde jeg så på en E.ON/Clever DC lader hvor jeg bare bruger min Clever ladebrik. Opladningen går også fint i gang og jeg får strøm på bilen.
Men da jeg stopper opladningen for jeg pludselig en mail fra Monta om, at de har trukket penge for min opladning. Det var jo bestemt ikke min forventning, da det netop var en Clever ladestander hvor jeg gerne skulle kunne lade som en del af mit abonnement.
Jeg får skrevet til Monta, og de svarer forholdsvis hurtigt tilbage:
Dette er desværre en fejl hos Clever, at de spørger ud hos roamingpartnere om hvem vil dække denne opladning, før de checker deres eget system.
Vi har været i dialog med Clever netop om dette problem. Monta er også blevet faktureret for opladningen af Clever.
Så jeg kan bestemt ikke anbefale nogen at tilføje sin Clever ladebrik til Monta app'en...
Den fejl har jeg hørt om før, det gælder uanset hvilken anden udbyder, så det giver god mening det ligger hos Clever...
Ja det giver god mening. :-) Jeg skrev til Clever i går, men jeg har selvfølgelig ikke fået svar endnu. :roll:
These users thanked the author Target for the post:
BrianDS
Nuværende bil: 2023 Hyundai Ioniq 5 AWD 325hk Ultimate
Tidligere biler: 2020 Skoda Superb Style Combi 4x4 2,0 i4 272hk, 2001 BMW 745i E65 4,4 V8 333hk, 2006 Hyundai Sonata 2,4 i4 165hk, 2005 Mazda 6 St. 2,3 i4 166hk, 2007 Kia Rio 1,4 i4 97hk, 2007 Toyota Avensis St. 2,0 D-4D i4 160hk, 2002 Renault Mégane 1,6 i4 107hk, 1999 Volkswagen Passat 3B2 (US) 2,8 V6 193hk, 1994 Lexus GS300 3,0 i6 212hk, 1988 BMW 320i E30 Touring 2,0 i6 129hk, 2004 Toyota Yaris 1,4 D-4D i4 75hk, 1987 Toyota Celica 1,6 20v 165hk, 1986 Toyota Celica 1,6 124hk

EsbenJ
Medlem
Indlæg: 607
Tilmeldt: 4. mar 2010, 17:15
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Varde
Has thanked: 147 times
Been thanked: 147 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af EsbenJ » 7. mar 2023, 21:11

Jeg kom forbi Uno-X ved Pårup i dag. Der var billig lynladning. Mener der stod 2,2 eller deromkring. Jeg lagde ihvertfald mærke til at det var billigere end min aftale på 2,6 ved Ionity.


Sent from my iPhone using Tapatalk
These users thanked the author EsbenJ for the post:
jansom
2018 Volvo V90 D4 Inscription
2022 Polestar 2 Long Range Single Engine

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6017
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6453 times
Been thanked: 1637 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af BrianDS » 7. mar 2023, 21:15

Target skrev:
7. mar 2023, 06:55
BrianDS skrev:
6. mar 2023, 21:25
Target skrev:
6. mar 2023, 06:57
Lige en hurtig advarsel til jer der har et Clever abonnement og bruger/overvejer at bruge Monta app'en:
Tilbage i december tilføjede jeg min Clever ladebrik til Monta app'en, således at jeg skulle kunne bruge denne ladebrik til nemt at kunne starte opladning på ladestandere som samarbejder med Monta.
Normalt lader jeg altid bilen hjemme, eller på Clever AC lader på min arbejdsplads.
Men i går var jeg på tur med familien, og havde behov for at fylde lidt strøm på bilen. Det gjorde jeg så på en E.ON/Clever DC lader hvor jeg bare bruger min Clever ladebrik. Opladningen går også fint i gang og jeg får strøm på bilen.
Men da jeg stopper opladningen for jeg pludselig en mail fra Monta om, at de har trukket penge for min opladning. Det var jo bestemt ikke min forventning, da det netop var en Clever ladestander hvor jeg gerne skulle kunne lade som en del af mit abonnement.
Jeg får skrevet til Monta, og de svarer forholdsvis hurtigt tilbage:


Så jeg kan bestemt ikke anbefale nogen at tilføje sin Clever ladebrik til Monta app'en...
Den fejl har jeg hørt om før, det gælder uanset hvilken anden udbyder, så det giver god mening det ligger hos Clever...
Ja det giver god mening. :-) Jeg skrev til Clever i går, men jeg har selvfølgelig ikke fået svar endnu. :roll:
Jeg er ikke overbevist om at Clever har tænkt sig at gøre noget ved det, det har jo ikke ligefrem været en ukendt fejl...
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
Target
Medlem
Indlæg: 1260
Tilmeldt: 9. dec 2019, 16:43
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holmegaard
Has thanked: 1098 times
Been thanked: 487 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af Target » 8. mar 2023, 07:55

BrianDS skrev:
7. mar 2023, 21:15
Target skrev:
7. mar 2023, 06:55
BrianDS skrev:
6. mar 2023, 21:25


Den fejl har jeg hørt om før, det gælder uanset hvilken anden udbyder, så det giver god mening det ligger hos Clever...
Ja det giver god mening. :-) Jeg skrev til Clever i går, men jeg har selvfølgelig ikke fået svar endnu. :roll:
Jeg er ikke overbevist om at Clever har tænkt sig at gøre noget ved det, det har jo ikke ligefrem været en ukendt fejl...
Næh jeg har heller ikke de store forhåbninger.
Det kan godt være det har været en kendt fejl, både for Clever og Monta. Men den har ikke været kendt for mig som kunde, ej heller har der været nogle advarsler eller lignende i Monta app'en hvor man kan tilknytte sin ladebrik...
Så som almindelig forbruger vil jeg ikke mene man har en chance for at kunne vide det på forhånd.
These users thanked the author Target for the post:
BrianDS
Nuværende bil: 2023 Hyundai Ioniq 5 AWD 325hk Ultimate
Tidligere biler: 2020 Skoda Superb Style Combi 4x4 2,0 i4 272hk, 2001 BMW 745i E65 4,4 V8 333hk, 2006 Hyundai Sonata 2,4 i4 165hk, 2005 Mazda 6 St. 2,3 i4 166hk, 2007 Kia Rio 1,4 i4 97hk, 2007 Toyota Avensis St. 2,0 D-4D i4 160hk, 2002 Renault Mégane 1,6 i4 107hk, 1999 Volkswagen Passat 3B2 (US) 2,8 V6 193hk, 1994 Lexus GS300 3,0 i6 212hk, 1988 BMW 320i E30 Touring 2,0 i6 129hk, 2004 Toyota Yaris 1,4 D-4D i4 75hk, 1987 Toyota Celica 1,6 20v 165hk, 1986 Toyota Celica 1,6 124hk

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6017
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6453 times
Been thanked: 1637 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af BrianDS » 8. mar 2023, 20:38

Target skrev:
8. mar 2023, 07:55
BrianDS skrev:
7. mar 2023, 21:15
Target skrev:
7. mar 2023, 06:55

Ja det giver god mening. :-) Jeg skrev til Clever i går, men jeg har selvfølgelig ikke fået svar endnu. :roll:
Jeg er ikke overbevist om at Clever har tænkt sig at gøre noget ved det, det har jo ikke ligefrem været en ukendt fejl...
Næh jeg har heller ikke de store forhåbninger.
Det kan godt være det har været en kendt fejl, både for Clever og Monta. Men den har ikke været kendt for mig som kunde, ej heller har der været nogle advarsler eller lignende i Monta app'en hvor man kan tilknytte sin ladebrik...
Så som almindelig forbruger vil jeg ikke mene man har en chance for at kunne vide det på forhånd.
Helt enig, mening med at konstatere at det er en kendt fejl er at det har været oppe flere gange i diverse forummer, hvor de ulykkelige har skrevet til Clever og dem der nu har brikken, og desværre ser det jo stadig ud til at det sker, og uden advarsel...
These users thanked the author BrianDS for the post:
Target
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

baconbaronen
Nyt medlem
Indlæg: 265
Tilmeldt: 3. feb 2017, 20:18
Geografisk region: Tyskland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holland
Has thanked: 174 times
Been thanked: 51 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af baconbaronen » 11. mar 2023, 08:00

Findes der et godt overblik et eller andet sted, med sammenligning af de forskellige ladeløsninger/muligheder på farten?
Ikke ladestandere ala abetterrouteplaner, men ifht pris, forskellige abonnementer osv.
2020 Volvo XC90 B5 R-design
2021 Mercedes C200 cabriolet
2012 Golf Cabriolet (solgt)

Brugeravatar
Target
Medlem
Indlæg: 1260
Tilmeldt: 9. dec 2019, 16:43
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holmegaard
Has thanked: 1098 times
Been thanked: 487 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af Target » 11. mar 2023, 08:51

baconbaronen skrev:
11. mar 2023, 08:00
Findes der et godt overblik et eller andet sted, med sammenligning af de forskellige ladeløsninger/muligheder på farten?
Ikke ladestandere ala abetterrouteplaner, men ifht pris, forskellige abonnementer osv.
Prøv at hente app'en Chargeprice. Der kan man se de fleste ladere, samt prisen for at lade for et hav af forskellige apps/abonnementer
Nuværende bil: 2023 Hyundai Ioniq 5 AWD 325hk Ultimate
Tidligere biler: 2020 Skoda Superb Style Combi 4x4 2,0 i4 272hk, 2001 BMW 745i E65 4,4 V8 333hk, 2006 Hyundai Sonata 2,4 i4 165hk, 2005 Mazda 6 St. 2,3 i4 166hk, 2007 Kia Rio 1,4 i4 97hk, 2007 Toyota Avensis St. 2,0 D-4D i4 160hk, 2002 Renault Mégane 1,6 i4 107hk, 1999 Volkswagen Passat 3B2 (US) 2,8 V6 193hk, 1994 Lexus GS300 3,0 i6 212hk, 1988 BMW 320i E30 Touring 2,0 i6 129hk, 2004 Toyota Yaris 1,4 D-4D i4 75hk, 1987 Toyota Celica 1,6 20v 165hk, 1986 Toyota Celica 1,6 124hk

Brugeravatar
jansom
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6251
Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
Has thanked: 2069 times
Been thanked: 673 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af jansom » 11. mar 2023, 15:26

Første opladning på Clevers netværk synes jeg efterlader mig med et par spørgsmål.

Kan man virkelig ikke følge med i opladningen på app'en?
Og hvorfor lader sådan en lynlader kun med ca 30 kWh? Det er der sgu ikke meget lyn over
-No one is more hated than he who speaks the truth-

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3405
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 580 times
Been thanked: 873 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af Korreborg » 11. mar 2023, 15:33

jansom skrev:
11. mar 2023, 15:26
Og hvorfor lader sådan en lynlader kun med ca 30 kWh? Det er der sgu ikke meget lyn over
Batteritemp er største faktor, men også hvor meget strøm du kommer med.
Min kan lade med 155kW. Efter 45km kørsel primært på motorvej, der startede min ud med 130kW. Så man skal køre ret langt før der kommer noget varme i pakken. Og min forvarmer endda batteriet.
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

Brugeravatar
jansom
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6251
Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
Has thanked: 2069 times
Been thanked: 673 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af jansom » 11. mar 2023, 15:36

Korreborg skrev:
jansom skrev:
11. mar 2023, 15:26
Og hvorfor lader sådan en lynlader kun med ca 30 kWh? Det er der sgu ikke meget lyn over
Batteritemp er største faktor, men også hvor meget strøm du kommer med.
Min kan lade med 155kW. Efter 45km kørsel primært på motorvej, der startede min ud med 130kW. Så man skal køre ret langt før der kommer noget varme i pakken. Og min forvarmer endda batteriet.
Jeg kørte de 2 km over til tanken. Så ret koldt må man sige. Og med ca 30% tilbage på batteriet.
-No one is more hated than he who speaks the truth-

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6017
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6453 times
Been thanked: 1637 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af BrianDS » 11. mar 2023, 15:41

jansom skrev:
11. mar 2023, 15:36
Korreborg skrev:
jansom skrev:
11. mar 2023, 15:26
Og hvorfor lader sådan en lynlader kun med ca 30 kWh? Det er der sgu ikke meget lyn over
Batteritemp er største faktor, men også hvor meget strøm du kommer med.
Min kan lade med 155kW. Efter 45km kørsel primært på motorvej, der startede min ud med 130kW. Så man skal køre ret langt før der kommer noget varme i pakken. Og min forvarmer endda batteriet.
Jeg kørte de 2 km over til tanken. Så ret koldt må man sige. Og med ca 30% tilbage på batteriet.
sådan cirka derfor...
Koldt batteri og forholdsvis høj SoC til at starte på...
Det kan være den kommer lidt op når du har ladet lidt tid.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
jansom
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6251
Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
Has thanked: 2069 times
Been thanked: 673 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af jansom » 11. mar 2023, 16:07

Så det er bedre at lade lige efter en lang tur? Fremfor bare at ordne det i løbet af weekenden, så man er klar til turen hjem med fuldt batteri?
These users thanked the author jansom for the post:
BrianDS
-No one is more hated than he who speaks the truth-

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6017
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6453 times
Been thanked: 1637 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af BrianDS » 11. mar 2023, 16:11

jansom skrev:
11. mar 2023, 16:07
Så det er bedre at lade lige efter en lang tur? Fremfor bare at ordne det i løbet af weekenden, så man er klar til turen hjem med fuldt batteri?
Ja, hvis man skal lynlade, så er det bedst når batteriet ikke er for koldt, og med så lidt som muligt strøm på.

Bedst er det nok bare at AC lade hjemme... (når du får den mulighed)
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
mobworld
Medlem
Indlæg: 587
Tilmeldt: 21. okt 2008, 22:02
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: DK
Has thanked: 79 times
Been thanked: 104 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af mobworld » 11. mar 2023, 16:16

Ja, det er vil med stor sandsynlighed lade hurtigere direkte efter endt tur, fremfor at vente til dagen efter, da batteri temp så er faldet.
Det betyder nok mest her om vinteren.
Batteri forvarmning findes ikke til MEB bilerne, så de kan være udfordret i de kolde temperaturer. Det skulle dog være på vej ....
2022 BMW IX3 M Sport III
2019 VW California Ocean 150 TDI DSG
2017 VW Move Up

---------------------------------
2012 VW Passat Variant 170 TDI DSG 4Motion
2006 VW Passat Variant 170 TDI DSG
2001 VW Passat Variant 130 TDI, 1996 VW Polo 100 16v

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13239
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3206 times
Been thanked: 4540 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af HansH » 11. mar 2023, 16:20

jansom skrev:
11. mar 2023, 16:07
Så det er bedre at lade lige efter en lang tur? Fremfor bare at ordne det i løbet af weekenden, så man er klar til turen hjem med fuldt batteri?
Det er desværre en udtalt svaghed ved VAG at de ikke har aktiv forvarmning af batteri mhp hurtigere DC-ladning :(
Der snakkes om at det måske kommer i en opdatering..

I fb grupperne meldes der om at man selv kan "varme" batteriet ved at køre kængurukørsel. Dvs et længere stræk med skiftevis kraftig nedbremsning og kraftig acceleration.

Men hvem #@!&(€&* gider ligge og rode med det ?! Jeg gør i hvert fald ikke :)
These users thanked the author HansH for the post (total 2):
DanielB12martinta
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6017
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6453 times
Been thanked: 1637 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af BrianDS » 11. mar 2023, 16:31

HansH skrev:
11. mar 2023, 16:20
jansom skrev:
11. mar 2023, 16:07
Så det er bedre at lade lige efter en lang tur? Fremfor bare at ordne det i løbet af weekenden, så man er klar til turen hjem med fuldt batteri?
Det er desværre en udtalt svaghed ved VAG at de ikke har aktiv forvarmning af batteri mhp hurtigere DC-ladning :(
Der snakkes om at det måske kommer i en opdatering..

I fb grupperne meldes der om at man selv kan "varme" batteriet ved at køre kængurukørsel. Dvs et længere stræk med skiftevis kraftig nedbremsning og kraftig acceleration.

Men hvem #@!&(€&* gider ligge og rode med det ?! Jeg gør i hvert fald ikke :)
Spørgsmålet er så i sidste ende om det er hurtigere at køre en tur med kænguru kørsel, eller lade lidt langsommere?

Dertil kommer at forvarmning af batteriet for at lade hurtigt også bruger strøm, så det vil derfor også blive dyrere, hvor meget ved jeg dog ikke...

I hverdagen betyder det ikke noget når man kan lade hjemme...
These users thanked the author BrianDS for the post:
HansH
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3405
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 580 times
Been thanked: 873 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af Korreborg » 11. mar 2023, 17:01

Hvor meget ville en MEB lade med efter 45km kørsel? Var overrasket over at min "kun" hev 130kW efter næste 50km og med opvarmning. Den kom så rimeligt hurtigt op på 150kW da den kom i gang.
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6017
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6453 times
Been thanked: 1637 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af BrianDS » 11. mar 2023, 17:54

Korreborg skrev:
11. mar 2023, 17:01
Hvor meget ville en MEB lade med efter 45km kørsel? Var overrasket over at min "kun" hev 130kW efter næste 50km og med opvarmning. Den kom så rimeligt hurtigt op på 150kW da den kom i gang.
Det kommer jo an på mange ting - om batteriet reelt er varmt (hvordan har du kørt de 45 km), og hvilken SoC man kommer med. Man når ikke nødvendigvis maks på fx 135 kW (selvom nogen nogle gange kan komme endnu højere op)
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
donfetaful
Aktiv medlem
Indlæg: 2061
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:58
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 493 times
Been thanked: 252 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af donfetaful » 11. mar 2023, 18:52

jansom skrev:
11. mar 2023, 15:36
Korreborg skrev:
jansom skrev:
11. mar 2023, 15:26
Og hvorfor lader sådan en lynlader kun med ca 30 kWh? Det er der sgu ikke meget lyn over
Batteritemp er største faktor, men også hvor meget strøm du kommer med.
Min kan lade med 155kW. Efter 45km kørsel primært på motorvej, der startede min ud med 130kW. Så man skal køre ret langt før der kommer noget varme i pakken. Og min forvarmer endda batteriet.
Jeg kørte de 2 km over til tanken. Så ret koldt må man sige. Og med ca 30% tilbage på batteriet.
Elbiler er en sær ting

En bmw i3 er mest effektiv (km/t over længere strækning) når man kører hurtigt. Fordi så varmes batteriet og man kan lade hurtigere
Kør og vær glad 🛻💨

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13239
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3206 times
Been thanked: 4540 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af HansH » 11. mar 2023, 21:48

donfetaful skrev:
11. mar 2023, 18:52
En bmw i3 er mest effektiv (km/t over længere strækning) når man kører hurtigt. Fordi så varmes batteriet og man kan lade hurtigere
Jeg har ikke selv dyrket det scenarie, men de rapporter der deles på fb siger at en Enyaq's batteri ikke opvarmes nævneværdigt af blot at køre med høj tophastighed. De siger at man skal køre decideret yo-yo kørsel ... og det over en længere strækning.

Jeg synes det er for langt ude :) Hvis jeg skal DC-lade, så bliver det med den hastighed ... det nu engang gør. At ligge og skiftevis brake checke og max accelerere de sidste 20 min på vej hen til ladestanderen synes jeg ganske enkelt er for latterligt.
These users thanked the author HansH for the post (total 5):
jansomdklapBrianDSu_bullmartinta
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"