Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
cbo
Helt nyt medlem
Indlæg: 28
Tilmeldt: 6. feb 2022, 20:37
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 12 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af cbo » 13. apr 2022, 09:11

Thor-thor skrev:
10. apr 2022, 20:54
SilverLine skrev:
10. apr 2022, 20:48
Tak for feedback. Det vil vi overveje..
I første omgang ville jeg gå ind og følge spotpriserne over en periode, for at få en ide om lavpris perioder passer til ens brugsmønster
Det er et godt råd.

Jeg får p.t. ingen refusion men jeg bruger p.t. Monta-App'en til at lade med og har rodet lidt med mulighederne for at lade når prisen er lav eller co2 udledningen er lav.

Jeg synes ikke man kan sige at prisen altid er billigere om natten. Prisen afhænger selvfølgelig af udbud og efterspørgsel og efterspørgslen er lavere om natten. Men hvis udbuddet er lavt om natten og højt om dagen kan tingene godt blive vendt på hovedet.

Jeg er sikker på at prisen gennemsnitligt er lavere om natten, men det er ikke sikkert at den laveste pris lige rammer der hvor du kan lade.

Jeg har p. t. fast pris med kvartalsaftale, så det var billigere end spot i sidste periode, i denne periode bliver det nok dyrere 🙂

Jeg plejer bare at sætte stikket i, når PHEVen holder i garagen, så er den altid klar til at køre max på strøm og det giver den bedste økonomi.

Hvis jeg sætter stikket i og lader Monta om at finde det billigste tidspunkt, oplever jeg jævnligt at jeg skal bruge bilen inden den er ladet (helt) op. Eller at bilen ikke er ladet til den billigste takst alligevel, fordi jeg har sat et tidspunkt for, hvornår den skal være færdig.

Så jagten på den billigste pris giver lidt bøvl i hverdagen, synes jeg.

Så for mig - med en PHEV (11 kWh) - er det nemmeste sætte stikket i når jeg sætter bilen i carporten, da den bedste økonomi fås ved at køre max. på strøm. Så lever jeg med at jeg kommer til at give lidt mere for strømmen.

Men jeg bruger selvfølgelig heller den samme mængde strøm som som en pendler med elbil, kun ca. 1500-2000 kWh om året.

allannissen
Nyt medlem
Indlæg: 182
Tilmeldt: 18. nov 2011, 05:19
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 42 times
Been thanked: 53 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af allannissen » 19. apr 2022, 21:02

Det rygtes på SoMe at Clever vil annoncere et energitillæg i morgen.
Angiveligt 345kr oveni for elbils Unlimited og 195kr for phev Unlimited kunder.


Sent from my iPad using Tapatalk
Octavia 1.4 TSI Hybrid DSG IV Plus Combi 2021 - Billede

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3406
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 580 times
Been thanked: 876 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af Korreborg » 19. apr 2022, 21:19

Hvordan skulle det hænge sammen. Vi er nogle der lader 100% hjemme. Vi betaler jo selv for strømmen.
Og de tilbagebetaler ikke mere end de gjorde i forhold til 3. kvartal.

Det var 1000 gange bedre, at de lavede pris på at lade på netværket hvis du er tættere end 25km på hjemmet.
Naboen sætter Teslaen nede ved teknisk skole de dage hvor prisen er over tilbagebetalings satsen. Og lur mig om ikke RIGTIG mange gør det.

Jeg betalte for min Clever installation i går. Hæver de abonnementet med 50% 3 dage efter, så får de da besked på at tilbagebetale de 7500 og afhente deres lort :lol:
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

allannissen
Nyt medlem
Indlæg: 182
Tilmeldt: 18. nov 2011, 05:19
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 42 times
Been thanked: 53 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af allannissen » 19. apr 2022, 21:26

Lad os se hvad de melder ud. Der er godt gang i indlæggene på Clever bruger gruppen på FB lige nu.


Sent from my iPad using Tapatalk
Octavia 1.4 TSI Hybrid DSG IV Plus Combi 2021 - Billede

Bnielsen
Nyt medlem
Indlæg: 149
Tilmeldt: 28. aug 2012, 22:31
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 165 times
Been thanked: 37 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af Bnielsen » 19. apr 2022, 21:27

Jeg er sgu også lidt spændt.
Jeg bestilte abb. for præcis 14 dage siden idag, og får ladeboks installeret i morgen.
Jeg har jordvarme, og kører 25000/år, så det skal ikke stige mange gram før det er billigst uden Clever.


Sent from my iPad using Tapatalk

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3406
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 580 times
Been thanked: 876 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af Korreborg » 19. apr 2022, 21:33

De nuværende elpriser ændre jo ikke noget for clever på hjemmeadresserne.
Så at smide 50% ovenpå abonnementerne = De mister 100% af kunderne.
Hvis de vil have penge ind, så skal de tilføre en ekstra udgift for at lade ude.

Men humlen er måske at de ønsker at komme af med så mange kunder som muligt. Så har de ledige ladestationer rundt i landet, hvor de nu kan tage fuld pris :roll:
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

Brugeravatar
Realtor
Aktiv medlem
Indlæg: 4124
Tilmeldt: 14. jan 2009, 16:26
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 9210
Has thanked: 36 times
Been thanked: 478 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af Realtor » 19. apr 2022, 21:37

Ja bølgerne går højt på FB lige pt, og der er også skriverier om all-in-one som jeg har skulle stige med 445kr. Hvis det er tilfældet ender jeg i 1245, også ryger den lader satme hurtigt retur til Clever. Vi kører i forvejen for lidt til reelt at have den og ender nok i en takecharge istedet.

De burde gennemtænke hele deres forretningsmodel, og gøre abonnementerne mere differentierede. Giver ingen mening en som bruger 200kwh pr måned skal betale det samme som en som bruger 1000kwh+ pr måned i abonnement, når de så forringer vilkår gang på gang.

Men de ved jo godt, at mange ikke skifter abonnement, da det er lig med penge tabt på installation for kunderne.
These users thanked the author Realtor for the post (total 2):
martintaBrianDS
2020 Audi E-tron 55

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3406
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 580 times
Been thanked: 876 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af Korreborg » 19. apr 2022, 22:26

Og firmakunderne er ligeglade. Og dem der i forvejen kører meget, de sparer alligevel.

Men ja, de må lave et hjemme abonnement som er forbrugsafregnet når man lader ude, eller betale folk pengene for installation tilbage. Det kan simpelthen ikke være lovligt at tage 7500kr + 750kr om måneden. Og så efterfølgende hæve prisen med 40% og så er de 7500 tabt hvis man vil ud af aftalen.
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6020
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6455 times
Been thanked: 1637 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af BrianDS » 19. apr 2022, 22:44

Korreborg skrev:Hvordan skulle det hænge sammen. Vi er nogle der lader 100% hjemme. Vi betaler jo selv for strømmen.
Og de tilbagebetaler ikke mere end de gjorde i forhold til 3. kvartal.

Det var 1000 gange bedre, at de lavede pris på at lade på netværket hvis du er tættere end 25km på hjemmet.
Naboen sætter Teslaen nede ved teknisk skole de dage hvor prisen er over tilbagebetalings satsen. Og lur mig om ikke RIGTIG mange gør det.

Jeg betalte for min Clever installation i går. Hæver de abonnementet med 50% 3 dage efter, så får de da besked på at tilbagebetale de 7500 og afhente deres lort Billede
Der er en forskel, prisen for strøm imellem 23-06 er forholdsvis høj, vi har ikke meget vind, og derfor er prisen høj om natten, det driver deres tilbagebetaling opad, og det spiser af deres forretningsmodel.
Kommer de fx til at tilbagebetale 3 kr/kWh i april måned, og de får 749 kr af kunden, så kan de sandsynligvis stadig trække moms og afgift ud af en del af det, men det er stadig 1,5 kr/kWh de skal have ud af lommen til dem der lader hjemme, hvor det måske tidligere nærmere var 0,5 kr/kWh, så er det ikke længere dem der lader over 1.500 kWh/md der er dyre for dem, men dem der lader over 500 kWh/md, med et tillæg på 40% flytter de denne grænse til 700 kWh/md

Så energitillæg ser jeg som at Clever beder kunderne om at dække deres ekstra udgifter, og nu kunne de ikke redde den på tilbagebetalingen, så hæver de abonnementet for alle med et tillæg, og de der lader mindst men som også har betalt 7.500 kr for installation, og samtidig ved de skal betale cirka det samme for en ny lader og udskiftning af Clever laderen, de bliver for tillægget har en hensigt om at være midlertidig, altså hvis man tror på de vil sænke prisen igen senere, og at energipriserne også falder indenfor perioden.

Vi har politisk mange midlertidige skatter og afgifter der stadig findes, og mange ved ikke de var midlertidige da de blev indført for mange år siden, hvad skulle forhindre Clever i samme tilgang?

Og dem der kører rigtig meget, og evt også får mere retur end de betaler for strømmen, hvorfor skulle de ikke fortsætte?
These users thanked the author BrianDS for the post (total 2):
Dennis2kMorten Hedensted
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3406
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 580 times
Been thanked: 876 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af Korreborg » 19. apr 2022, 23:01

Jamen hvis de kan drømme et energitillæg op, så kan jeg vel sende boksen tilbage, og vedlægge en tilbageleveringsopkrævning på 7500
These users thanked the author Korreborg for the post:
BrianDS
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6020
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6455 times
Been thanked: 1637 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af BrianDS » 19. apr 2022, 23:18

Korreborg skrev:Jamen hvis de kan drømme et energitillæg op, så kan jeg vel sende boksen tilbage, og vedlægge en tilbageleveringsopkrævning på 7500 Billede
Det kunne der helt sikkert være mange der ønskede sig ... Så var det nok slut med Clever....
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Kevinff
Aktiv medlem
Indlæg: 2948
Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 967 times
Been thanked: 507 times

Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af Kevinff » 20. apr 2022, 09:08

Ud fra FB grupperne så er mails allerede landet her til formiddag med prisstigningerne
Edit Det står her:

https://clever.dk/energitillaeg/

Dennis2k
Medlem
Indlæg: 877
Tilmeldt: 8. jul 2010, 15:32
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Solrød Strand
Has thanked: 111 times
Been thanked: 351 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af Dennis2k » 20. apr 2022, 09:30

Det er vanvittigt på mange måder - Clever får da ihvertfald fortalt sine kunder at de 749/799,- for deres flatrate abomment, kun kan lade sig gøre hvis det bliver + for Clever.

Jeg kan da godt se Clever er truet på eksistensen hvis det ikke foretager et indgreb, men der da være nogle andre metoder.

Jeg syntes det er super mærkeligt at deres Direktør forklarer det med at man "deler" underskuddet med sine kunder - Jamen, hvorfor er der så forskel på tilægget iht. deres Clever Unlimited og All-In-One?
These users thanked the author Dennis2k for the post:
BrianDS
‘21 - Tesla Model Y Long Range AWD, Solid Black.
‘21 - Tesla Model 3 SR+ RWD, Pearl White.

martinta
Medlem
Indlæg: 1197
Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 808 times
Been thanked: 699 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af martinta » 20. apr 2022, 09:45

Dennis2k skrev:
20. apr 2022, 09:30
Det er vanvittigt på mange måder - Clever får da ihvertfald fortalt sine kunder at de 749/799,- for deres flatrate abomment, kun kan lade sig gøre hvis det bliver + for Clever.

Jeg kan da godt se Clever er truet på eksistensen hvis det ikke foretager et indgreb, men der da være nogle andre metoder.

Jeg syntes det er super mærkeligt at deres Direktør forklarer det med at man "deler" underskuddet med sine kunder - Jamen, hvorfor er der så forskel på tilægget iht. deres Clever Unlimited og All-In-One?
De mister som jeg ser det utrolig meget troværdighed med lige præcis den del. Hvis det er et energitilskud (hvilket giver mening) hvorfor skal det så være dyrere for nogle end andre, når abb. typen er den samme med den éne forskel at nogle får rabat fordi de køber den igennem en partner.

men når man laver et tillæg af helt andre grunde, så skal prisen på tillægget være identisk - det andet er useriøst.

Sidder og følger med i tråden på facebook, de der stakkels supportere der svarer på spørgsmål er dælme på dybt vand.
These users thanked the author martinta for the post:
BrianDS

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3406
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 580 times
Been thanked: 876 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af Korreborg » 20. apr 2022, 09:49

Mailen fra Clever:

Vigtig information fra Clever
Hej

Vi skriver til dig med kedeligt nyt:
Vi er desværre nødsaget til at indføre et midlertidigt energitillæg til dit abonnement hos Clever. Energitillægget skyldes de historisk høje energipriser, vi alle oplever for tiden, som i høj grad er en effekt af krigen i Ukraine.

Det midlertidige energitillæg for dit Clever Unlimited-abonnement er 345 kr./md. og vil fremgå første gang på din faktura for juni måned i en separat produktlinje. Din samlede månedlige betaling vil herefter bestå af din sædvanlige abonnementsbetaling på 749 kr. og energitillægget på 345 kr.
Ingen kan præcist forudsige elprisernes udvikling, og derfor genberegner vi tillægget hver fjerde måned ud fra de aktuelle strømpriser og varsler selvfølgelig en eventuel stigning med en måneds varsel. Den næste genberegning vil gælde fra 1. oktober.

I en video på vores hjemmeside besvarer Casper, vores direktør, spørgsmål om det midlertidige energitillæg og forklarer baggrunden for det. Her kan du også se dine muligheder, og få svar på dine spørgsmål. Du kan også se videoen herunder.
Se videoen og læs mere

Historiske energipriser rammer alle
Som vi alle ved, oplever Danmark og hele verden i disse tider stærkt stigende priser på blandt andet fødevarer, olie og gas – prisstigninger, der i høj grad sker som følge af krigen i Ukraine.

Krigen har også en stærk indvirkning på indkøbsprisen på strøm, så vi nu ser strømpriser, der efter krigens udbrud er steget til historisk høje niveauer. Det påvirker naturligvis os alle, og kan mærkes på elregningen både derhjemme og hos os i Clever.
Det er vigtigt at understrege, at de høje elpriser er noget, der rammer alle danske el- og plugin-hybridbilister, uanset hvordan man vælger at lade bilen. På vores hjemmeside har vi derfor lavet en sammenligning af Clever og andre opladningsløsninger.

Dine muligheder
Det midlertidige energitillæg er noget, som vi alle helst ville undgå. Derfor er det naturligt, at du ønsker valgmuligheder. Mulighederne er fx nemmere konvertering af abonnement og gratis berostillelse (uden tilbagebetaling fra Clever) i perioden med midlertidigt energitillæg.
Gå til hjemmesiden
Hvad skal jeg gøre?
Hvis du ikke foretager dig noget, vil energitillægget fremgå i en separat produktlinje på din regning for juni og frem, indtil det fjernes igen.

Hvis ingen af mulighederne passer dig, kan du opsige dit abonnement – selvfølgelig også selvom du stadig er indenfor bindingsperioden.

Vil du opsige, inden energitillægget træder i kraft, skal vi modtage din opsigelse inden ikrafttrædelsen d. 1. juni. Vær opmærksom på, at modtager vi opsigelsen efter d. 10. maj, vil du stadig modtage en opkrævning for juni, som det er vigtigt, at du betaler. Efter du har betalt den, vil du modtage en kreditnota på opkrævningen for juni. Du kan opsige ved at sende en e-mail til energitillaeg@clever.dk eller ringe til os.
Vi står klar med råd og vejledning
Vi har oprettet en dedikeret telefonlinje til det midlertidige energitillæg.

Ring 87 26 47 03 mandag-torsdag kl. 08:15-15:15 og fredag fra 08:30-14:45 eller skriv til os på energitillaeg@clever.dk

Venlige hilsner fra os i Clever
These users thanked the author Korreborg for the post:
martinta
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3406
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 580 times
Been thanked: 876 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af Korreborg » 20. apr 2022, 09:53

På hjemmesiden kan man så se mere om mulighederne.

Og en af mulighederne er at stille abonnementet gratis i bero
Til dig, der vil køre meget mindre. Du kan stille dit Clever-abonnement gratis i bero, mens energitillægget er i kraft (normalpris 124 kr./md).

Har du ladeboks hjemme, kan du fortsat bruge den under berostillelsen, men du får ikke tilbagebetaling af forbruget. Din ladebrik laver vi om til Clever Go, så du kan lade på vores ladenetværk og betale pr. kWh, du bruger.
Den tager jeg. Siden jeg fik standeren op har jeg ikke ladet ved clever i byen, så 0kr om måneden, og så alm afregning bliver mit valg. Tvivler på at jeg vinder kampen om at få mine 7500 igen. Så kan jeg lige så godt bruge den som alm ladeboks.

Jeg er faldet ned igen, da de jo faktisk er kommet med en brugbar løsning for os med et lavt forbrug.
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

Dennis2k
Medlem
Indlæg: 877
Tilmeldt: 8. jul 2010, 15:32
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Solrød Strand
Has thanked: 111 times
Been thanked: 351 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af Dennis2k » 20. apr 2022, 10:00

Korreborg skrev:
20. apr 2022, 09:53
På hjemmesiden kan man så se mere om mulighederne.

Og en af mulighederne er at stille abonnementet gratis i bero
Til dig, der vil køre meget mindre. Du kan stille dit Clever-abonnement gratis i bero, mens energitillægget er i kraft (normalpris 124 kr./md).

Har du ladeboks hjemme, kan du fortsat bruge den under berostillelsen, men du får ikke tilbagebetaling af forbruget. Din ladebrik laver vi om til Clever Go, så du kan lade på vores ladenetværk og betale pr. kWh, du bruger.
Den tager jeg. Siden jeg fik standeren op har jeg ikke ladet ved clever i byen, så 0kr om måneden, og så alm afregning bliver mit valg. Tvivler på at jeg vinder kampen om at få mine 7500 igen. Så kan jeg lige så godt bruge den som alm ladeboks.

Jeg er faldet ned igen, da de jo faktisk er kommet med en brugbar løsning for os med et lavt forbrug.
Enig! Det er faktisk en meget fair løsning.

Men jeg er dælme glad for at jeg ikke fik bestilit en lader + 2 abonnementer som jeg overvejede for 14 dage siden :D
‘21 - Tesla Model Y Long Range AWD, Solid Black.
‘21 - Tesla Model 3 SR+ RWD, Pearl White.

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af Peder » 20. apr 2022, 10:01

Korreborg skrev:
20. apr 2022, 09:53

Jeg er faldet ned igen, da de jo faktisk er kommet med en brugbar løsning for os med et lavt forbrug.
Hvor meget kører du - og hvilket forbrug?
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

Brugeravatar
KMDTHY
Admin
Indlæg: 2163
Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Thisted
Has thanked: 615 times
Been thanked: 461 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af KMDTHY » 20. apr 2022, 10:05

martinta skrev:
20. apr 2022, 09:45
Dennis2k skrev:
20. apr 2022, 09:30
Det er vanvittigt på mange måder - Clever får da ihvertfald fortalt sine kunder at de 749/799,- for deres flatrate abomment, kun kan lade sig gøre hvis det bliver + for Clever.

Jeg kan da godt se Clever er truet på eksistensen hvis det ikke foretager et indgreb, men der da være nogle andre metoder.

Jeg syntes det er super mærkeligt at deres Direktør forklarer det med at man "deler" underskuddet med sine kunder - Jamen, hvorfor er der så forskel på tilægget iht. deres Clever Unlimited og All-In-One?
De mister som jeg ser det utrolig meget troværdighed med lige præcis den del. Hvis det er et energitilskud (hvilket giver mening) hvorfor skal det så være dyrere for nogle end andre, når abb. typen er den samme med den éne forskel at nogle får rabat fordi de køber den igennem en partner.

men når man laver et tillæg af helt andre grunde, så skal prisen på tillægget være identisk - det andet er useriøst.
Fordi jeg tror der er rigtig mange "passive medlemmer" af Unlimited... altså kunder der slet ikke har forbrug nok til at Unlimited kan betale sig. Så tak til dem, ellers kan det være at tillægget have været endnu større :lol:

Os med AiO har jo helt bevidst valgt det efter grunding beregning. Hvor i mod Unlimited kunder bare køber det med når de handler bilen.... Det er så nemt.
Billede 2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
Billede 2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
Billede 2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry: :)
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |

martinta
Medlem
Indlæg: 1197
Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 808 times
Been thanked: 699 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af martinta » 20. apr 2022, 10:05

Korreborg skrev:
20. apr 2022, 09:53
På hjemmesiden kan man så se mere om mulighederne.

Og en af mulighederne er at stille abonnementet gratis i bero
Til dig, der vil køre meget mindre. Du kan stille dit Clever-abonnement gratis i bero, mens energitillægget er i kraft (normalpris 124 kr./md).

Har du ladeboks hjemme, kan du fortsat bruge den under berostillelsen, men du får ikke tilbagebetaling af forbruget. Din ladebrik laver vi om til Clever Go, så du kan lade på vores ladenetværk og betale pr. kWh, du bruger.
Den tager jeg. Siden jeg fik standeren op har jeg ikke ladet ved clever i byen, så 0kr om måneden, og så alm afregning bliver mit valg. Tvivler på at jeg vinder kampen om at få mine 7500 igen. Så kan jeg lige så godt bruge den som alm ladeboks.

Jeg er faldet ned igen, da de jo faktisk er kommet med en brugbar løsning for os med et lavt forbrug.
Jeg er til dels enig, for du er jo stadig i mange tilfælde dårligere stillet, end du havde været med en random lader med 60 kr/md abb med 1,12 kr/kwh refunderet og så en Clever go ladebrik.

Men de kommer folk i møde, så den del er ok.
These users thanked the author martinta for the post:
BrianDS

martinta
Medlem
Indlæg: 1197
Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 808 times
Been thanked: 699 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af martinta » 20. apr 2022, 10:07

KMDTHY skrev:
20. apr 2022, 10:05
Fordi jeg tror der er rigtig mange "passive medlemmer" af Unlimited... altså kunder der slet ikke har forbrug nok til at Unlimited kan betale sig. Så tak til dem, ellers kan det være at tillægget have været endnu større :lol:

Os med AiO har jo helt bevidst valgt det efter grunding beregning. Hvor i mod Unlimited kunder bare køber det med når de handler bilen.... Det er så nemt.
Jeg tror (kan jeg høre på flere hvor jeg bor) at de køber clever fordi det er billigere end de gav for benzin. Også selvom det økonomisk er en dårlig forretning for dem, så du har helt klart ret.

Men jeg synes dog stadig at kæden knækker når man vil fordele de nye ekstra energiudgifter på sine kunder, men vælger at differentiere alt efter hvordan du har fået dit abb.

Ikke at min mening tæller ;) Jeg har kun Clever Go, men synes stadig det er en underlig differentiering af kunderne.
These users thanked the author martinta for the post (total 2):
Dennis2kBrianDS

Brugeravatar
KMDTHY
Admin
Indlæg: 2163
Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Thisted
Has thanked: 615 times
Been thanked: 461 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af KMDTHY » 20. apr 2022, 10:27

martinta skrev:
20. apr 2022, 10:07
Men jeg synes dog stadig at kæden knækker når man vil fordele de nye ekstra energiudgifter på sine kunder, men vælger at differentiere alt efter hvordan du har fået dit abb.

Ikke at min mening tæller ;) Jeg har kun Clever Go, men synes stadig det er en underlig differentiering af kunderne.
Jeg er enig. Det tillæg burde være det samme. Om ikke andet så %-mæssigt.
These users thanked the author KMDTHY for the post:
BrianDS
Billede 2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
Billede 2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
Billede 2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry: :)
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4948
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4438 times
Been thanked: 1957 times
Kontakt:

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af DanielB12 » 20. apr 2022, 11:17

Har Tesla ikke også lige sat alle deres priser op for ladning på SC?
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

martinta
Medlem
Indlæg: 1197
Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 808 times
Been thanked: 699 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af martinta » 20. apr 2022, 11:39

DanielB12 skrev:
20. apr 2022, 11:17
Har Tesla ikke også lige sat alle deres priser op for ladning på SC?
Mener den er på 4,5 kr/kwh nu.

Sidste år i August mener jeg den var på 2,9 kr/kwh eller sådan noget, så det er noget af en stigning. Jeg synes også det giver god nok mening at de sætter prisen op, jeg kan bare ikke følge at man sætter den op grundet pris udviklingen på strøm, og som et specifikt tillæg til dette, og så differentiere prisen på 2 produkter der leverer det samme.
These users thanked the author martinta for the post:
BrianDS

Brugeravatar
Passatg 3c
Medlem
Indlæg: 1398
Tilmeldt: 14. jun 2008, 08:31
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 421 times
Been thanked: 250 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af Passatg 3c » 20. apr 2022, 11:58

Så går det vel heller ikke lang tid før Audi Charging Service sætter deres Ionity-priser markant op, desværre. Det koster 2,40 kr pr. kWh + 133 kr/md. i abb. nu.
VAGs i huset lige nu:
Audi A4 B6 Cabriolet, Model 2003, gens. forbrug ca. 10 km/l (sommer/vinter)
Audi E-tron 50, Model 2020, gens. forbrug 238/285 Wh/km (sommer/vinter)

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4948
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4438 times
Been thanked: 1957 times
Kontakt:

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af DanielB12 » 20. apr 2022, 12:32

Tænker også vores BMW abonnement stiger - koster 3,20 nu og 39 kr i abonnement..
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6020
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6455 times
Been thanked: 1637 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af BrianDS » 20. apr 2022, 13:22

KMDTHY skrev:
20. apr 2022, 10:27
martinta skrev:
20. apr 2022, 10:07
Men jeg synes dog stadig at kæden knækker når man vil fordele de nye ekstra energiudgifter på sine kunder, men vælger at differentiere alt efter hvordan du har fået dit abb.

Ikke at min mening tæller ;) Jeg har kun Clever Go, men synes stadig det er en underlig differentiering af kunderne.
Jeg er enig. Det tillæg burde være det samme. Om ikke andet så %-mæssigt.
Enig det bør være ens, men som de forklarer, så har de kigget i regnearket og set at dem der har All-in-one typisk er dem der har regnet ud det er bedst. At man så kan finde en forhandler der trykker på knappen og sælger dig et Unlimited til 7.500 kr i oprettelse, og derefter 749 kr/md er en anden sag - det er ikke bilen der afgør det, men at det kommer igennem den portal som forhandleren har, derfor giver det absolut ingen mening.
These users thanked the author BrianDS for the post:
martinta
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
Realtor
Aktiv medlem
Indlæg: 4124
Tilmeldt: 14. jan 2009, 16:26
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 9210
Has thanked: 36 times
Been thanked: 478 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af Realtor » 20. apr 2022, 14:34

Det giver ingen mening all-in-one skal være dyrere end unlimited - men det skyldes jo nok forhandlernetværket har presset på den vej. Mange med all-in-one har jo købt brugt eller importeret.

Jeg hopper også på at sætte den i bero fra juni. Jeg vil tro jeg bruger ca. 400-500kwh pr måned, og lader stortset aldrig ude. Lader typisk på de økonomiske tidspunkter. Alternativet for mig er at finde 6-7k i budgettet og hoppe på take charge eller lign, og jeg håber jo på at strømprisen falder igen henover sommeren. Men jeg nægter at give 1250kr for mit abonnement fra juni.
These users thanked the author Realtor for the post:
BrianDS
2020 Audi E-tron 55

martinta
Medlem
Indlæg: 1197
Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 808 times
Been thanked: 699 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af martinta » 20. apr 2022, 14:50

Close call i øvrig, fordi fruen har fået nyt arbejde og nu kører til Herning 2-3 gange om ugen snakkede vi faktisk om at vi nu var så langt over grænsen for hvornår clever kunne betale sig, at vi overvejede at skifte.

Men med en pris på 1.200,- om måneden er den grænse rykket igen, så nu er det igen alt for dyrt. Og for mit vedkommende ville det alligevel udelukkende være hjemmeladning.
These users thanked the author martinta for the post:
BrianDS

Brugeravatar
SilverLine
Nyt medlem
Indlæg: 197
Tilmeldt: 23. jun 2008, 21:53
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Svendborg (Syd Fyn)
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times
Kontakt:

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af SilverLine » 20. apr 2022, 15:15

cbo skrev:
13. apr 2022, 09:11
Thor-thor skrev:
10. apr 2022, 20:54
SilverLine skrev:
10. apr 2022, 20:48
Tak for feedback. Det vil vi overveje..
I første omgang ville jeg gå ind og følge spotpriserne over en periode, for at få en ide om lavpris perioder passer til ens brugsmønster
Det er et godt råd.

Jeg får p.t. ingen refusion men jeg bruger p.t. Monta-App'en til at lade med og har rodet lidt med mulighederne for at lade når prisen er lav eller co2 udledningen er lav.

Jeg synes ikke man kan sige at prisen altid er billigere om natten. Prisen afhænger selvfølgelig af udbud og efterspørgsel og efterspørgslen er lavere om natten. Men hvis udbuddet er lavt om natten og højt om dagen kan tingene godt blive vendt på hovedet.

Jeg er sikker på at prisen gennemsnitligt er lavere om natten, men det er ikke sikkert at den laveste pris lige rammer der hvor du kan lade.

Jeg har p. t. fast pris med kvartalsaftale, så det var billigere end spot i sidste periode, i denne periode bliver det nok dyrere 🙂

Jeg plejer bare at sætte stikket i, når PHEVen holder i garagen, så er den altid klar til at køre max på strøm og det giver den bedste økonomi.

Hvis jeg sætter stikket i og lader Monta om at finde det billigste tidspunkt, oplever jeg jævnligt at jeg skal bruge bilen inden den er ladet (helt) op. Eller at bilen ikke er ladet til den billigste takst alligevel, fordi jeg har sat et tidspunkt for, hvornår den skal være færdig.

Så jagten på den billigste pris giver lidt bøvl i hverdagen, synes jeg.

Så for mig - med en PHEV (11 kWh) - er det nemmeste sætte stikket i når jeg sætter bilen i carporten, da den bedste økonomi fås ved at køre max. på strøm. Så lever jeg med at jeg kommer til at give lidt mere for strømmen.

Men jeg bruger selvfølgelig heller den samme mængde strøm som som en pendler med elbil, kun ca. 1500-2000 kWh om året.
Nu har jeg fulgt sport priserne lidt tid. Og må da sige at som det er i øjeblikket, er jeg da glad for vores faste pris på 1,32 døgnet rundt. Synes det er ganske lidt, spot prisen er så meget billigere
"Four rings, to rule them all"

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"