Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Brugeravatar
Ice Fox
Aktiv medlem
Indlæg: 3454
Tilmeldt: 21. mar 2011, 12:35
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Vejle Amt..
Has thanked: 1 time
Been thanked: 32 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af Ice Fox » 28. okt 2022, 19:28

Thor-thor skrev:
28. okt 2022, 18:28
Hvordan er det med bero?
Er det korrekt forstået, at man skal acceptere de nye betingelser for at kunne stille det i bero? (og dermed også give afkald på muligheden for at få nedtaget boksen gratis?)

Men så vidt jeg har forstået, kan man også selv (få en aut. til at *host* ;) ) nedtage den og sende den ind?
Som jeg har forstået det ved at læse alt for meget i de ting der er skrevet på blandt andet Clever Forum på fjæsbogen,
så kan du kun sætte i bero på ubestemt tid hvis du godkender de nye betingelser.
Hvis du ikke godkender de nye betingelser, så kan du stadig sætte i bero, men bliver opsagt pr. 31/3 og de kommer så og henter boksen for deres regning.
These users thanked the author Ice Fox for the post (total 2):
Thor-thorBrianDS

Brugeravatar
Mikael M109R
Nyt medlem
Indlæg: 441
Tilmeldt: 5. jan 2012, 23:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 28 times
Been thanked: 22 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af Mikael M109R » 28. okt 2022, 22:31

Thor-thor skrev:
28. okt 2022, 18:28
martinta skrev:
28. okt 2022, 16:50
Thor-thor skrev:
28. okt 2022, 14:41
... med den detalje at retningen er en anden, end den "billet" jeg havde bestilt :shock: Så virker som en rigtig god investering :roll:

Har ikke accepteret de nye vilkår og trækker den indtil d. 30/11 så man kan se energitillægget for 1 kvt. 23 først. Men overvejer også bero i 1. halvår 23 og afhængigt af situationen, evt. udmeldelse af klubben igen...
Kender følelsen, vi har også kun haft det relativt kort tid.

Har kontaktet Clever i dag på telefonen og forklaret situationen og bedt om rådgivning til hvordan vi bedst kommer ud af den.

jvf. kundeservice medarbejderen er det muligt for mig blot at sætte den i bero (gratis), dog med løbende måned + 1 måned. Så den bliver sat i bero fra December. (dvs, vi skal betale for November endnu)

Derefter kan jeg lade den ligge uden at gøre yderligere, og så opsiger de mig per 31/3 og kommer selv og henter boksen.
Hvordan er det med bero?
Er det korrekt forstået, at man skal acceptere de nye betingelser for at kunne stille det i bero? (og dermed også give afkald på muligheden for at få nedtaget boksen gratis?)

Men så vidt jeg har forstået, kan man også selv (få en aut. til at *host* ;) ) nedtage den og sende den ind?
Både og... ja du skal acceptere de nye krav for at sætte i bero, det koster ingenting og du kan have det i bero så længe der er energitillæg og benytte laderen for egen regning (strøm), der er ingen betaling til CLEVER eller noget refusion.
Når energitillæget bortfalder skal du tage stilling til om du vil ind i folden igen eller opsige. Du må gerne få din egen elektrikker til at pille boksen ned og indsende den, installationen (kabler relæ mv), er din du kan beholde og evt genbruge til ny lader. Så helt spildt er det ikke.
Synes egentlig tilbud om at beholde og benytte lader "gratis" i perioden er stortset det eneste meningsfulde og kundevenlige CLEVER har gjort rigtigt.
Accepterer du ikke de nye tillæg, beholder du fast energitillæg der så forhøjes (formodes det) til nytår, og bliver automatisk opsagt 1/4, hvor de kommer og piller ladestander ned U/B.

edit: dine ladebrikker vil stadig fungere men laves om til Clever GO, mener jeg det hedder (betaling pr. Kwh)

martinta
Medlem
Indlæg: 1197
Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 808 times
Been thanked: 699 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af martinta » 28. okt 2022, 22:36

Mikael M109R skrev:
28. okt 2022, 22:31

Både og... ja du skal acceptere de nye krav for at sætte i bero, det koster ingenting og du kan have det i bero så længe der er energitillæg og benytte laderen for egen regning (strøm), der er ingen betaling til CLEVER eller noget refusion.
Når energitillæget bortfalder skal du tage stilling til om du vil ind i folden igen eller opsige. Du må gerne få din egen elektrikker til at pille boksen ned og indsende den, installationen (kabler relæ mv), er din du kan beholde og evt genbruge til ny lader. Så helt spildt er det ikke.
Synes egentlig tilbud om at beholde og benytte lader "gratis" i perioden er stortset det eneste meningsfulde og kundevenlige CLEVER har gjort rigtigt.
Accepterer du ikke de nye tillæg, beholder du fast energitillæg der så forhøjes (formodes det) til nytår, og bliver automatisk opsagt 1/4, hvor de kommer og piller ladestander ned U/B.

edit: dine ladebrikker vil stadig fungere men laves om til Clever GO, mener jeg det hedder (betaling pr. Kwh)
Det er ikke det Clever har fortalt mig i dag, jeg er ikke blevet bedt om at acceptere de nye krav og hun refererede selv til 31/3 som datoen hvor de kom og pillede den ned uden beregning.

Vi må se hvad de svarer på mailen når de engang kommer til den så jeg har noget på skrift.

Brugeravatar
Mikael M109R
Nyt medlem
Indlæg: 441
Tilmeldt: 5. jan 2012, 23:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 28 times
Been thanked: 22 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af Mikael M109R » 28. okt 2022, 22:56

OK, sikker på du ikke har opsagt det pr.31/3 og ikke blot sat i bero?
Ovenstående er ihvertfald hvad jeg kunne udlede af hjemmeside og korrespodance med CLEVER.

martinta
Medlem
Indlæg: 1197
Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 808 times
Been thanked: 699 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af martinta » 28. okt 2022, 23:03

Mikael M109R skrev:
28. okt 2022, 22:56
OK, sikker på du ikke har opsagt det pr.31/3 og ikke blot sat i bero?
Ovenstående er ihvertfald hvad jeg kunne udlede af hjemmeside og korrespodance med CLEVER.
Den er sat i bero per 30/11-2022 og skifter til en clever go per 1/12-2022 og fordi jeg ikke har accepteret vil den følge den originale opsigelse fra dem per 31/3-2023 hvorefter de henter boksen - og her lagde medarbejderen vægt på at afhentningen var gratis. Det vil den jo ikke være hvis jeg erpå den nye aftale.

Det er i hvert fald sådan det blev præsenteret.

De har pt, op til 14 dages svartid på mailen, så har ikke noget på skrift før de svarer der. Ovenstående er fra at have snakket i telefon med dem i dag.

Brugeravatar
Mikael M109R
Nyt medlem
Indlæg: 441
Tilmeldt: 5. jan 2012, 23:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 28 times
Been thanked: 22 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af Mikael M109R » 29. okt 2022, 06:51

Sakset Clever hjemmeside:
Kan man beholde sit nuværende abonnement helt indtil april?
Nej, det kan du ikke. Hvis du ikke accepterer Clevers nye vilkår, vil dit abonnement blive opsagt den 31. marts, og du vil derfra ikke længere være kunde hos Clever. Som vi meldte ud den 30. august, gælder det nuværende energitillæg til den 31. december 2022 - dette tillæg vil således blive genberegnet for alle de kunder, der ikke har accepteret vores nye vilkår, og tillægget vil træde i kraft den 1. januar, og det gælder, til du er blevet opsagt.

Jeg har sat mit abonnement i bero og vil gerne forblive i bero, skal jeg alligevel acceptere vilkår?
Ja. De nye vilkår ændrer ikke ved din berostillelse, og accepterer du vores nye vilkår, fortsætter du som kunde hos Clever, og du kan fortsat have dit abonnement i bero, så længe energitillægget eksisterer.

Hvis I opsiger en kunde, fordi kunden ikke vil godkende nye vilkår, hvem bekostes så nedtagning af ladeboks?
Hvis du ikke accepterer de nye vilkår, vil det nuværende energitillæg blive genberegnet med virkning fra den 1. januar 2023, men du vil stadigvæk blive opsagt den 31. marts 2023. Hvis du bliver opsagt af Clever, sørger Clever for at nedtage boksen uden beregning. Hvis du selv opsiger dit abonnement inden den 31. marts, skal du selv sørge for at returnere ladeboksen til Clever. Du kan vælge at få din egen elektriker til at afmontere ladeboksen og sende den ind til os. Alternativt kan vores elektriker stå for nedtagningen, og så tager vi selvfølgelig ladeboksen med os. Nedtagning koster 1800 kr., hvis du opsiger inden den 31. marts. Det gælder uanset, hvornår du har fået sat ladeboksen op.

martinta
Medlem
Indlæg: 1197
Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 808 times
Been thanked: 699 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af martinta » 29. okt 2022, 07:59

Mikael M109R skrev:
29. okt 2022, 06:51
Sakset Clever hjemmeside:
Kan man beholde sit nuværende abonnement helt indtil april?
Nej, det kan du ikke. Hvis du ikke accepterer Clevers nye vilkår, vil dit abonnement blive opsagt den 31. marts, og du vil derfra ikke længere være kunde hos Clever. Som vi meldte ud den 30. august, gælder det nuværende energitillæg til den 31. december 2022 - dette tillæg vil således blive genberegnet for alle de kunder, der ikke har accepteret vores nye vilkår, og tillægget vil træde i kraft den 1. januar, og det gælder, til du er blevet opsagt.

Jeg har sat mit abonnement i bero og vil gerne forblive i bero, skal jeg alligevel acceptere vilkår?
Ja. De nye vilkår ændrer ikke ved din berostillelse, og accepterer du vores nye vilkår, fortsætter du som kunde hos Clever, og du kan fortsat have dit abonnement i bero, så længe energitillægget eksisterer.

Hvis I opsiger en kunde, fordi kunden ikke vil godkende nye vilkår, hvem bekostes så nedtagning af ladeboks?
Hvis du ikke accepterer de nye vilkår, vil det nuværende energitillæg blive genberegnet med virkning fra den 1. januar 2023, men du vil stadigvæk blive opsagt den 31. marts 2023. Hvis du bliver opsagt af Clever, sørger Clever for at nedtage boksen uden beregning. Hvis du selv opsiger dit abonnement inden den 31. marts, skal du selv sørge for at returnere ladeboksen til Clever. Du kan vælge at få din egen elektriker til at afmontere ladeboksen og sende den ind til os. Alternativt kan vores elektriker stå for nedtagningen, og så tager vi selvfølgelig ladeboksen med os. Nedtagning koster 1800 kr., hvis du opsiger inden den 31. marts. Det gælder uanset, hvornår du har fået sat ladeboksen op.
Jeg fortæller hvad Clever medarbejderen fortalte mig, jeg har selv læst betingelserne før jeg ringede og det jeg fik st vide svarede ikke til det der står derinde. Men det er ikke desto mindre det som jeg fik at vide.

Udpensling - der har aldrig været tvivl om man kan sætte i bero, det står i de betingelser jeg underskrev da jeg blev kunde - der er dog en del krav som gør det til en gummi paragraf, så om man kan få lov afhænger af medarbejderens humør går jeg ud fra.

Dertil, så er det et spørgsmål om prisen, for i mine betingelser hedder prisen 128,- per måned i bero på den gamle aftale, så det løber trodsalt også op over 5 måneder :D
Senest rettet af martinta 29. okt 2022, 08:51, rettet i alt 1 gang.
These users thanked the author martinta for the post (total 2):
BrianDSMikael M109R

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6026
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6457 times
Been thanked: 1639 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af BrianDS » 29. okt 2022, 08:28

Jeg læser at man skal acceptere vilkårene for ikke at være opsagt 31/3, men at man godt kan sætte i bero uanset om man accepterer eller ikke...
These users thanked the author BrianDS for the post (total 2):
Ice Foxmartinta
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
Mikael M109R
Nyt medlem
Indlæg: 441
Tilmeldt: 5. jan 2012, 23:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 28 times
Been thanked: 22 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af Mikael M109R » 29. okt 2022, 09:08

BrianDS skrev:
29. okt 2022, 08:28
Jeg læser at man skal acceptere vilkårene for ikke at være opsagt 31/3, men at man godt kan sætte i bero uanset om man accepterer eller ikke...
Også min konklusion og pt. Er bero stillelse gratis det koster ikke de 128,- så længe der er energi tillæg. Det Stod i et af de link de fremsendte for nylig.

Det er rodet generelt enig 😆
These users thanked the author Mikael M109R for the post:
BrianDS

martinta
Medlem
Indlæg: 1197
Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 808 times
Been thanked: 699 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af martinta » 29. okt 2022, 09:13

Mikael M109R skrev:
29. okt 2022, 09:08
BrianDS skrev:
29. okt 2022, 08:28
Jeg læser at man skal acceptere vilkårene for ikke at være opsagt 31/3, men at man godt kan sætte i bero uanset om man accepterer eller ikke...
Også min konklusion og pt. Er bero stillelse gratis det koster ikke de 128,- så længe der er energi tillæg. Det Stod i et af de link de fremsendte for nylig.

Det er rodet generelt enig 😆
Inden jeg ringede sad jeg og brugte en del tid på at gennemskue hvad der galt, den eneste mail jeg kunne finde på emnet var en fra d. 30/8 i forbindelsen med stigningen i energitillæg fra 345 til 690 med følgende ordlyd:

"Hvilke muligheder har du nu?
Vi er klar over, at den høje pris gør ondt, og derfor har vi løsnet op for vores krav ift. berostillelse, opsigelse og øvrige ændringer i september, så de blot skal være modtaget inden ikrafttrædelsen d. 1. oktober.""

Men det læser jeg som om at den gratis bero indstillelse kun gælder frem til 1. oktober. Har ikke kunne finde noget nyere end det. Har du en dato på den mail du fik der?

Men igen, jeg afventer bekræftelse på mail, når jeg har den ved vi vel med sikkerhed hvad der gælder - eller ikke gælder.
These users thanked the author martinta for the post:
BrianDS

Brugeravatar
Mikael M109R
Nyt medlem
Indlæg: 441
Tilmeldt: 5. jan 2012, 23:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 28 times
Been thanked: 22 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af Mikael M109R » 29. okt 2022, 09:27

Fandt det i deres faq:

Du kan stille dit Clever-abonnement gratis i bero, mens energitillægget er i kraft (normalpris for berostillelse: 124 kr./md).
Har du ladeboks hjemme, kan du fortsat bruge den under berostillelsen, men du får ikke tilbagebetaling af forbruget. Din ladebrik laver vi om til Clever Go, så du kan lade på vores ladenetværk og betale pr. kWh, du bruger.
Vær opmærksom på, at en berostillelse har en varsling på løbende måned + 1 måned

https://intercom.help/cleverdenmark/da/ ... ent-i-bero

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4951
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4441 times
Been thanked: 1958 times
Kontakt:

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af DanielB12 » 3. nov 2022, 09:12

Ift at vi på 2200 km har brugt for 3000 kr benzin, så er Clever et fund uanset hvad jo 😂😬
Shit jeg glæder mig til ikke at skulle tanke konstant 😂
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

martinta
Medlem
Indlæg: 1197
Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 808 times
Been thanked: 699 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af martinta » 3. nov 2022, 09:34

DanielB12 skrev:
3. nov 2022, 09:12
Ift at vi på 2200 km har brugt for 3000 kr benzin, så er Clever et fund uanset hvad jo 😂😬
Shit jeg glæder mig til ikke at skulle tanke konstant 😂
Tja, havde du ikke fast pris på el?

(2.200 km / 4,5) * 3,25 (var det ikke det du betalte?) = 1.588,- for at køre uden refusion (forudsat du kun lader hjemme)

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4951
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4441 times
Been thanked: 1958 times
Kontakt:

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af DanielB12 » 3. nov 2022, 09:35

martinta skrev:
3. nov 2022, 09:34
DanielB12 skrev:
3. nov 2022, 09:12
Ift at vi på 2200 km har brugt for 3000 kr benzin, så er Clever et fund uanset hvad jo 😂😬
Shit jeg glæder mig til ikke at skulle tanke konstant 😂
Tja, havde du ikke fast pris på el?

(2.200 km / 4,5) * 3,25 (var det ikke det du betalte?) = 1.588,- for at køre uden refusion (forudsat du kun lader hjemme)
Det er da også halv pris. Det kan jeg leve med.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

martinta
Medlem
Indlæg: 1197
Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 808 times
Been thanked: 699 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af martinta » 3. nov 2022, 09:36

DanielB12 skrev:
3. nov 2022, 09:35
martinta skrev:
3. nov 2022, 09:34
DanielB12 skrev:
3. nov 2022, 09:12
Ift at vi på 2200 km har brugt for 3000 kr benzin, så er Clever et fund uanset hvad jo 😂😬
Shit jeg glæder mig til ikke at skulle tanke konstant 😂
Tja, havde du ikke fast pris på el?

(2.200 km / 4,5) * 3,25 (var det ikke det du betalte?) = 1.588,- for at køre uden refusion (forudsat du kun lader hjemme)
Det er da også halv pris. Det kan jeg leve med.
Jojo, men tænkte bare i forhold til om Clever egentlig gav mening, den der er jo uden clever. Hvis clever skal have 799,- om måneden så har den jo allerede der været dyrere :D (forudsat du kun lader hjemme)
These users thanked the author martinta for the post:
BrianDS

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4951
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4441 times
Been thanked: 1958 times
Kontakt:

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af DanielB12 » 3. nov 2022, 09:38

nå ja.. :'(


Jeg tror vi afmelder clever-installationen, og får en elektriker ud og sætte noget kabel og et CEE-stik op.. så starter vi ud med BMW-laderen der følger med..
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13249
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3214 times
Been thanked: 4543 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af HansH » 3. nov 2022, 09:41

DanielB12 skrev:
3. nov 2022, 09:12
Ift at vi på 2200 km har brugt for 3000 kr benzin, så er Clever et fund uanset hvad jo 😂😬
Shit jeg glæder mig til ikke at skulle tanke konstant 😂
Dvs din A4 koster kr 1,36/km at køre i.

Hvis man regner med 20kWh/100km i en elbil, så ligger dit break even for elpris på (1,36 / 0,2) = 6,80 kr/kWh.

Med mindre du lader hele dynen ude i byen på en Lynlader på en ordning uden abo, så kommer du til at ligge pænt under 6,80kr/kWh i snit for det du tanker på iX3'eren.
Så I står til en fornuftig besparelse på brændstofposten, når engang Bimmeren lander :)
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4951
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4441 times
Been thanked: 1958 times
Kontakt:

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af DanielB12 » 3. nov 2022, 09:44

HansH skrev:
3. nov 2022, 09:41
DanielB12 skrev:
3. nov 2022, 09:12
Ift at vi på 2200 km har brugt for 3000 kr benzin, så er Clever et fund uanset hvad jo 😂😬
Shit jeg glæder mig til ikke at skulle tanke konstant 😂
Dvs din A4 koster kr 1,36/km at køre i.

Hvis man regner med 20kWh/100km i en elbil, så ligger dit break even for elpris på (1,36 / 0,2) = 6,80 kr/kWh.

Med mindre du lader hele dynen ude i byen på en Lynlader på en ordning uden abo, så kommer du til at ligge pænt under 6,80kr/kWh i snit for det du tanker på iX3'eren.
Så I står til en fornuftig besparelse på brændstofposten, når engang Bimmeren lander :)
A4'eren kørte i snit (udregnet selv) 15 km/L..
Den her, vores 20 år gamle Avensis med 462k på klokken, ligger tilsvarende lige omkring 10 km/L..
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13249
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3214 times
Been thanked: 4543 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af HansH » 3. nov 2022, 09:47

DanielB12 skrev:
3. nov 2022, 09:44
HansH skrev:
3. nov 2022, 09:41
DanielB12 skrev:
3. nov 2022, 09:12
Ift at vi på 2200 km har brugt for 3000 kr benzin, så er Clever et fund uanset hvad jo 😂😬
Shit jeg glæder mig til ikke at skulle tanke konstant 😂
Dvs din A4 koster kr 1,36/km at køre i.

Hvis man regner med 20kWh/100km i en elbil, så ligger dit break even for elpris på (1,36 / 0,2) = 6,80 kr/kWh.

Med mindre du lader hele dynen ude i byen på en Lynlader på en ordning uden abo, så kommer du til at ligge pænt under 6,80kr/kWh i snit for det du tanker på iX3'eren.
Så I står til en fornuftig besparelse på brændstofposten, når engang Bimmeren lander :)
A4'eren kørte i snit (udregnet selv) 15 km/L..
Den her, vores 20 år gamle Avensis med 462k på klokken, ligger tilsvarende lige omkring 10 km/L..
Åh får sadan da ...... ja! jeg havde da lige glemt at A4 jo er sendt videre, og at du opgraderede til Avensis.. :?

Okay, det er klart at en gammel spand er et taknemmeligt offer at matche brændstoføkonomi op imod !

My bad :(
These users thanked the author HansH for the post:
BrianDS
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

u_bull
Medlem
Indlæg: 743
Tilmeldt: 6. dec 2009, 22:25
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 181 times
Been thanked: 350 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af u_bull » 3. nov 2022, 12:02

Jeg spurgte Zapp hvad der sker med abonnement når nu afgiften reelt set bortfalder...

Svar(efter få minutter):
Hej

Tak for henvendelsen.
Med hensyn til SKAT’s elafgift som træder i kraft først fra 1 Jan 2023, så vil der komme en fælles udmelding fra os i slutningen af næste uge.
Der sket mange ændringer i forbindelse med dette udspil, hvilket gør at vi er nødsaget til at afvente med en konkret meddelelse til vores kunder. Det vigtigste for os er vores kunder, derfor håber vi på at finde en tilfredsstillende løsning for alle sammen.
Vores kunder vil modtage mere information om dette per e-mail og via vores hjemmeside.

Brugeravatar
Bjarkeh
Nyt medlem
Indlæg: 243
Tilmeldt: 9. maj 2010, 19:22
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksværk
Has thanked: 78 times
Been thanked: 66 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af Bjarkeh » 3. nov 2022, 12:08

Drivee som er min ladeoperatør, sætter deres abonnement ned til 29,- pr måned første halv år af 2023, man beholder service delen fra dem, hvis der skulle blive problemer med ens ladeboks.
Ingen bil PT - Næste: Tesla Model 3 LR 2024 - Midlertidig lånebil Opel Corsa 1,3 CDTi
Tidligere:Tesla Model 3 SR+ 2021 | Volvo V40 D3 Cross Country Aut 2018 | Billede | Vw Golf VI 1,6 TDi Bluemotion 2011 - Eftermonteret: GTD sæder, RCD-510, MF rat, BT, Tågelygter, Lys/regn sensor, LED baglygter, LED nummerpladelys, Xenon med drl, alt selvfølgelig originalt.
Billede | Škoda Octavia - 1,9 TDi Ambiente 2003 | Škoda CitiGo 2012 Elegance GreenTec 3D, 60HK, Night Blue, Go pakke | Seat Ibiza 6K2 1,4 16V 2002 | Vw Golf VI 1,6 TDI VAN Bluemotion 2010
| Vw Golf III 1,9TDI variant van 1997 | Škoda Felicia 1,3 MPI 1999

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13249
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3214 times
Been thanked: 4543 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af HansH » 3. nov 2022, 12:21

u_bull skrev:
3. nov 2022, 12:02
Jeg spurgte Zapp hvad der sker med abonnement når nu afgiften reelt set bortfalder...

Svar(efter få minutter):
Hej

Tak for henvendelsen.
Med hensyn til SKAT’s elafgift som træder i kraft først fra 1 Jan 2023, så vil der komme en fælles udmelding fra os i slutningen af næste uge.
Der sket mange ændringer i forbindelse med dette udspil, hvilket gør at vi er nødsaget til at afvente med en konkret meddelelse til vores kunder. Det vigtigste for os er vores kunder, derfor håber vi på at finde en tilfredsstillende løsning for alle sammen.
Vores kunder vil modtage mere information om dette per e-mail og via vores hjemmeside.
Hvornår henvendte du dig ?

Jeg stillede samme spørgsmål til dem 20.10 og fik dagen efter samme svar som dig ..... at "der ville komme en udmelding i starten af november måned".

Såå.... "slutningen af næste uge" - er det u45 ?
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
donfetaful
Aktiv medlem
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:58
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 497 times
Been thanked: 252 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af donfetaful » 3. nov 2022, 12:45

Har afmeldt servicemail fra eeasy, hold da op de sender mange 🤔
Kør og vær glad 🛻💨

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6026
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6457 times
Been thanked: 1639 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af BrianDS » 3. nov 2022, 13:07

HansH skrev:
3. nov 2022, 09:47
DanielB12 skrev:
3. nov 2022, 09:44
HansH skrev:
3. nov 2022, 09:41


Dvs din A4 koster kr 1,36/km at køre i.

Hvis man regner med 20kWh/100km i en elbil, så ligger dit break even for elpris på (1,36 / 0,2) = 6,80 kr/kWh.

Med mindre du lader hele dynen ude i byen på en Lynlader på en ordning uden abo, så kommer du til at ligge pænt under 6,80kr/kWh i snit for det du tanker på iX3'eren.
Så I står til en fornuftig besparelse på brændstofposten, når engang Bimmeren lander :)
A4'eren kørte i snit (udregnet selv) 15 km/L..
Den her, vores 20 år gamle Avensis med 462k på klokken, ligger tilsvarende lige omkring 10 km/L..
Åh får sadan da ...... ja! jeg havde da lige glemt at A4 jo er sendt videre, og at du opgraderede til Avensis.. :?

Okay, det er klart at en gammel spand er et taknemmeligt offer at matche brændstoføkonomi op imod !

My bad :(
Til gengæld er @DanielB12's gamle Avensis forhåbentlig meget billigere ned en BMW iX3, og dermed er der et temmelig stort spænd op fra en gammel brugt Toyota til en ny elbil, så break even på de to vil selv med et stort vedligehold næsten helt sikkert falde til fordel for den gamle Avensis? ;-)
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4951
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4441 times
Been thanked: 1958 times
Kontakt:

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af DanielB12 » 3. nov 2022, 13:22

BrianDS skrev:
3. nov 2022, 13:07
HansH skrev:
3. nov 2022, 09:47
DanielB12 skrev:
3. nov 2022, 09:44

A4'eren kørte i snit (udregnet selv) 15 km/L..
Den her, vores 20 år gamle Avensis med 462k på klokken, ligger tilsvarende lige omkring 10 km/L..
Åh får sadan da ...... ja! jeg havde da lige glemt at A4 jo er sendt videre, og at du opgraderede til Avensis.. :?

Okay, det er klart at en gammel spand er et taknemmeligt offer at matche brændstoføkonomi op imod !

My bad :(
Til gengæld er DanielB12's gamle Avensis forhåbentlig meget billigere ned en BMW iX3, og dermed er der et temmelig stort spænd op fra en gammel brugt Toyota til en ny elbil, så break even på de to vil selv med et stort vedligehold næsten helt sikkert falde til fordel for den gamle Avensis? ;-)
Men på "brian-kontoen" er der kæmpe overskud på iX3'eren :lol:

Men totaløkonomien imellem de to biler er ikke sammenligningen værd, imo.
Det er mere relevant at holde den op mod at vi beholdte en aldrende A4 benziner og så iX3'eren.. Men det ville ikke rigtig være en retfærdig sammenligning, imo, da den sikkert ville ende ud til A4'erens fordel :lol:
Og dog, overordnet set så er iX3'eren, i budgettet, stadigvæk billigere, selv med dyrere strømpriser.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
TorbenRasmussen
Aktiv medlem
Indlæg: 2421
Tilmeldt: 14. maj 2013, 21:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 205 times
Been thanked: 851 times
Kontakt:

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af TorbenRasmussen » 3. nov 2022, 15:50

Opstiller jeg en iX3 vs. vores V60'er og en fastlåst ren elpris på 80 øre/kWh, så ville besparelsen pr. år være 27.000 kr. hvis vi kører 1600 km om måneden (og transportafgiften på el ligger på 50 øre - dvs. vi lader IKKE mellem 17 og 21!). En hel del af de penge hentes på besparelser på grønne afgifter, service og ikke mindst forsikring. Den rene besparelse på el vs. benzin er fra 1,41 kr/km i benzineren til 0,58 kr/km i ellerten eller total set godt 1800 kr. i måneden blot i brændstof.

Edit: Her er der regnet med, at el-afgiften er trukket ud pga. elvarme.
These users thanked the author TorbenRasmussen for the post (total 2):
DanielB12Sgh2008ejs
2023 BMW iX3 Charged Plus
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline

u_bull
Medlem
Indlæg: 743
Tilmeldt: 6. dec 2009, 22:25
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 181 times
Been thanked: 350 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af u_bull » 3. nov 2022, 17:04

HansH skrev:
3. nov 2022, 12:21

Hvornår henvendte du dig ?

Jeg stillede samme spørgsmål til dem 20.10 og fik dagen efter samme svar som dig ..... at "der ville komme en udmelding i starten af november måned".

Såå.... "slutningen af næste uge" - er det u45 ?
Jeg spurgte i dag den 3. november...
These users thanked the author u_bull for the post:
HansH

u_bull
Medlem
Indlæg: 743
Tilmeldt: 6. dec 2009, 22:25
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 181 times
Been thanked: 350 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af u_bull » 3. nov 2022, 19:48

Jeg har skulle lade lidt ude i går og i dag.
Hypercharger 300kW
~30% på batteriet (begge dage)
I går lå den på omkring 65kW - i dag, da jeg havde navigationen aktiveret til standeren, så den på små 80kW.

Der er sgu godt nok langt op til “op til 110kW”.

De EQC-ladekurver jeg kan finde på nettet indikerer at jeg skulle kunne modtage væsentligt mere…

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1739
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 694 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af Thor-thor » 3. nov 2022, 21:24

u_bull skrev:
3. nov 2022, 19:48
Jeg har skulle lade lidt ude i går og i dag.
Hypercharger 300kW
~30% på batteriet (begge dage)
I går lå den på omkring 65kW - i dag, da jeg havde navigationen aktiveret til standeren, så den på små 80kW.

Der er sgu godt nok langt op til “op til 110kW”.

De EQC-ladekurver jeg kan finde på nettet indikerer at jeg skulle kunne modtage væsentligt mere…
Lidt høj start SoC, hvilket ikke hjælper. Men skyldes nok primært at batteri temp kan have været relativ lav? Havde du kun kørt kort tid?

Var på langfart i EQA i sommer og den trak 110-115 kW når man startede ladning (fra omkring 10%) og så vidt jeg husker lå den på omkring 100 kW indtil ca. 60-65% SoC

martinta
Medlem
Indlæg: 1197
Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 808 times
Been thanked: 699 times

Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.

Indlæg af martinta » 4. nov 2022, 14:04

Mikael M109R skrev:
28. okt 2022, 22:56
OK, sikker på du ikke har opsagt det pr.31/3 og ikke blot sat i bero?
Ovenstående er ihvertfald hvad jeg kunne udlede af hjemmeside og korrespodance med CLEVER.
Så for at få den afklaret.
Min mail til dem efter opkaldet skrev:Hej

Jeg har for kort tid siden talt med en af jeres kolleger på telefonen omkring muligheden for at sætte den nuværende aftale i bero eller opsige den.

Hun informerede mig om muligheden for at sætte mit nuværende abonnement i bero per 1. december uden yderligere omkostninger (løbende måned + 1 måned) hvilket jeg gerne vil benytte mig af. Jeg blev dog bedt om at skrive det til jer på denne mail, så i havde det på skrift, og så kunne i hjælpe med resten.

Jeg vil gerne bede jer om at bekræfte modtagelsen af mailen og i er naturligvis velkomne til at kontakte mig hvis der er noget opfølgning el.

God weekend.
Automatisk mail sendt til den e-mail der er brugt til at melde os til clever skrev:Dit Unlimited EV abonnement vil fra 30-11-2022 blive sat i bero.
Du kan fortsat bruge ladeboksen derhjemme under berostillelsen, men du får ikke tilbagebetaling af forbruget. Din ladebrik laver vi om til Clever Go, så du kan lade på vores ladenetværk og betale pr. kWh, du bruger. Du kan altid se den gældende pris i Clevers app og på Clever.dk

Når du ønsker at tage dit abonnement ud af bero igen, eller hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Clevers kundeservice på telefon +45 82 30 30 30 eller e-mail kundeservice@clever.dk.

Venlige hilsen
Clever
Personlig mail - sendt som svar på min mail skrev:Hej Martin,

Mailen er modtaget og vi har sat dit abonnement i bero fra d. 1/12

Med venlig hilsen

John
Jeg har ikke accepteret den nye aftale nogen steder.
These users thanked the author martinta for the post:
Mikael M109R

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"