Ca. 3,60 i DK og ca. 3,40-3,50 i Tyskland på nuværende tidspunkt
og ja det er samme pris uagtet om man lader på V2 eller V3 ladere.
Ca. 3,60 i DK og ca. 3,40-3,50 i Tyskland på nuværende tidspunkt
Gav 3,6 kr/kwh ved superchargeren i rødekro.Nax skrev: ↑27. mar 2022, 20:31På Teslas lade netværk koster det vist det samme uanset hvilken hastighed ens bil kan lade med, jeg gav 5,7,- SEK pr kWh, eller ca 4,10,- dkk.preben76 skrev: ↑27. mar 2022, 17:39Helt uvidende om de der elbiler og ladning. Så måske et dumt spørgsmål.Nax skrev: ↑27. mar 2022, 17:03
Min SR+ går kun op til 170kW på en v3 og 145kW på en v2, tror også der var en rakke med v3 på stedet(Markaryd), men tog bare dem jeg kom til først
Det højeste jeg så i går var 145kW, kunne være kørt videre efter ca 15 minutter if bilen, og kommet hjem med ca 10% tilbage, men med wc besøg og en kop kaffe gik der de ca 20/30 min.
Betaler man det samme for at lade uanset om det er 145 el 170kw man hælder på? Det er kun mængde man betaler for?
Ved ikke hvad det koster at bruge deres netværk her i Danmark da jeg ikke har prøvet det endnu.
Jep og kan ikke anbefale Zapp.Kevinff skrev: ↑27. mar 2022, 18:02Er der nogen der har erfaring med firmaet Zapp?
Man ejer selv ens boks og der er heller ingen binding.
De tilbyder bl.a. 1.10kr/kWh i refusion og de reparere eller erstatter ens ladeboks hvis “noget går galt”
“Zapp tager det fulde ansvar og risiko for din ladeboks, så længe du har et aktivt abonnement.”
Det hele lyder jo fint men er der nogle med praktiske erfaringer?
Jeg er enig med dig mht din "mistanke" om at Zapp Mobility drives som en nebengeschäft af indehaverne:Thor-thor skrev: ↑28. mar 2022, 10:15Jep og kan ikke anbefale Zapp.
Generel bestilling etc. virker ok (men det kan de fleste jo finde ud af).
Men i forbindelse med reklamation/spørgsmål går det galt. Kunde-"service" er flinke nok, men de må/kan åbenbart ikke svare på andet end alm. bestilling/rutine. Virker som en kontorhjælp/telefonpasser, der ikke kender produktet.
De henviser derfor til direktøren, som åbenbart sjældent er til stede i kontortiden
(har hørt at han har fuldtidsjob andetsteds og at han derfor primært er tilgængelig uden for 8-16? ved ikke om det er korrekt. Men passer med at man som regel modtager mailsvar fra ham ud på aftenen. Svar der som regel er så korte/halve svar, så man reelt ikke får svar på spørgsmålet)
Jeg har ringet til kundeservice min. 6-8 gange, hvor de ikke kan/må svare og chefen er der "desværre ikke". Men "han vil vende tilbage med et svar". Har aldrig oplevet at der er kommet svar retur på et telefonopkald.
I deres betingelser fremgår det også at det "fulde ansvar" de nævner, måske ikke er så "fuldt" i alle situationer.
Men summen af kardemommen er at jeg ville vælge et andet firma. Der er i øvrigt andre firmaer der er billigere, de refunderer de fulde 1,12 og har samme/billigere abo.
EVDK/Drivee/Ampera er ifølge Ladepris.dk en smule billigere. Men kender ikke deres kundeservice....
Clever er et godt bud - De betaler “refusion” selvom du har solceller.vandhunden skrev: ↑28. mar 2022, 18:24Hvis man har solceller og vil have en lader monteret til f.eks. en BMW i3
Hvilken løsning skulle jeg så vælge?
Det kommer dog stadig helt an på hvor meget forbrug der forventes at have på elbilen om året. Du skal jo gerne over de 750,- uden refusion (+ udeladning) før clever giver meningDennis2k skrev: ↑28. mar 2022, 18:27Clever er et godt bud - De betaler “refusion” selvom du har solceller.vandhunden skrev: ↑28. mar 2022, 18:24Hvis man har solceller og vil have en lader monteret til f.eks. en BMW i3
Hvilken løsning skulle jeg så vælge?
Så i princippet får du penge for at lade din bil på solcelle strøm. Du skal så bare have et abonnement hos Clever.
Enig - Det skal regnes efter forbrug. Jeg troede faktisk man kunne få "Clever Mini" til det mindre forbrug, men det er kun hvis man køber en bil hos en forhandler.
Og Clever Mini er også forholdsvis dyr, man er bundet til Clever, og giver 399 kr/md for op til 120 kWh, altså noget der ligner 3,33 kr/kWh, og så 2,85 kr/kWh udover de 120 kWh, jeg tænker dog så tilbagebetaling trækkes fra?Dennis2k skrev:Enig - Det skal regnes efter forbrug. Jeg troede faktisk man kunne få "Clever Mini" til det mindre forbrug, men det er kun hvis man køber en bil hos en forhandler.
Enig i ovenstående. Levering af boks (Zaptec Go) og opsætning ved en elektriker bestilt af Zapp gik fint.Thor-thor skrev: ↑28. mar 2022, 10:15
Jep og kan ikke anbefale Zapp.
Generel bestilling etc. virker ok (men det kan de fleste jo finde ud af).
Men i forbindelse med reklamation/spørgsmål går det galt. Kunde-"service" er flinke nok, men de må/kan åbenbart ikke svare på andet end alm. bestilling/rutine. Virker som en kontorhjælp/telefonpasser, der ikke kender produktet.
De henviser derfor til direktøren, som åbenbart sjældent er til stede i kontortiden
(har hørt at han har fuldtidsjob andetsteds og at han derfor primært er tilgængelig uden for 8-16? ved ikke om det er korrekt. Men passer med at man som regel modtager mailsvar fra ham ud på aftenen. Svar der som regel er så korte/halve svar, så man reelt ikke får svar på spørgsmålet)
Jeg har ringet til kundeservice min. 6-8 gange, hvor de ikke kan/må svare og chefen er der "desværre ikke". Men "han vil vende tilbage med et svar". Har aldrig oplevet at der er kommet svar retur på et telefonopkald.
I deres betingelser fremgår det også at det "fulde ansvar" de nævner, måske ikke er så "fuldt" i alle situationer.
Men summen af kardemommen er at jeg ville vælge et andet firma. Der er i øvrigt andre firmaer der er billigere, de refunderer de fulde 1,12 og har samme/billigere abo.
Jeps - Jeg venter også i spænding.donfetaful skrev: ↑3. apr 2022, 06:19Andre der venter på tilbagebetaling af refusion? Evdk havde et udestående med SKAT, men der skulle være styr på det nu, skriver de
Der kommer jo tarif, afgift og moms oveni, så når man regner sammen vil 132 øre/kWh (jeg satser på det er med moms?) give lige omkring de 3 kr/kWh, det er forholdvis meget.SilverLine skrev:Vi har fastpris aftale på 132 øre, over 2 år endnu. Men vi kan komme ud af det med en måneds varsel. Det er bare svært at gennemskue om det var bedre med spot pris når vi får el-bil på et tidspunkt. Fastpris på el, er jo ligesom et fastforrentet lån, hvor man kender sine udgifter nogenlunde på forhånd, hvor den anden løsning er mere riski ?? Med den el-refussion på 1.10 -1.12 man kan få, ville strømmen jo være forholdsvis billig til el-bilen, uden at man behøver at tænke på bestemte tidspunkter man "skal" lade på
Hvis det er 132 øre inkl. afgifter, så behold aftalen, hvis det er prisen ex. afgifter (hvilket jeg formoder det er), så vil jeg vove den påstand at det nok er billigere for dig på spot pris. Det plejer at stå på din regning hvor meget du har betalt i gennemsnit per kwh over regningsperioden inkl. afgifter.SilverLine skrev: ↑10. apr 2022, 07:36Vi har fastpris aftale på 132 øre, over 2 år endnu. Men vi kan komme ud af det med en måneds varsel. Det er bare svært at gennemskue om det var bedre med spot pris når vi får el-bil på et tidspunkt. Fastpris på el, er jo ligesom et fastforrentet lån, hvor man kender sine udgifter nogenlunde på forhånd, hvor den anden løsning er mere riski ?? Med den el-refussion på 1.10 -1.12 man kan få, ville strømmen jo være forholdsvis billig til el-bilen, uden at man behøver at tænke på bestemte tidspunkter man "skal" lade på
Ja, den der med diferentiering hvornår man kan få refusion er tåbelig, vi overvejede solceller inden vi købte elbil og det er jeg dælme glad for vi ikke valgte i dag.BrianDS skrev: ↑10. apr 2022, 08:05Der kommer jo tarif, afgift og moms oveni, så når man regner sammen vil 132 øre/kWh (jeg satser på det er med moms?) give lige omkring de 3 kr/kWh, det er forholdvis meget.SilverLine skrev:Vi har fastpris aftale på 132 øre, over 2 år endnu. Men vi kan komme ud af det med en måneds varsel. Det er bare svært at gennemskue om det var bedre med spot pris når vi får el-bil på et tidspunkt. Fastpris på el, er jo ligesom et fastforrentet lån, hvor man kender sine udgifter nogenlunde på forhånd, hvor den anden løsning er mere riski ?? Med den el-refussion på 1.10 -1.12 man kan få, ville strømmen jo være forholdsvis billig til el-bilen, uden at man behøver at tænke på bestemte tidspunkter man "skal" lade på
Når man så kan få refusion, så er det nede omkring 1,85 kr/kWh, når tarifferne er med, og refusion trukket fra.
Alt efter hvor sparsom elbilen er så giver det et praj om økonomien i det.
Som sagt kan jeg ikke få refusion, og i så tilfælde ville 132 øre/kWh gøre elbilen væsentligt dyrere i el end dieselbilen var i diesel.
Jeg har undersøgt hvad det ville koste at komme af med solcellerne igen, det var ikke så slemt, men dagbøderne fordi huset er energimærket efter solcellerne gør at det gik i vasken.martinta skrev:Ja, den der med diferentiering hvornår man kan få refusion er tåbelig, vi overvejede solceller inden vi købte elbil og det er jeg dælme glad for vi ikke valgte i dag.BrianDS skrev: ↑10. apr 2022, 08:05Der kommer jo tarif, afgift og moms oveni, så når man regner sammen vil 132 øre/kWh (jeg satser på det er med moms?) give lige omkring de 3 kr/kWh, det er forholdvis meget.SilverLine skrev:Vi har fastpris aftale på 132 øre, over 2 år endnu. Men vi kan komme ud af det med en måneds varsel. Det er bare svært at gennemskue om det var bedre med spot pris når vi får el-bil på et tidspunkt. Fastpris på el, er jo ligesom et fastforrentet lån, hvor man kender sine udgifter nogenlunde på forhånd, hvor den anden løsning er mere riski ?? Med den el-refussion på 1.10 -1.12 man kan få, ville strømmen jo være forholdsvis billig til el-bilen, uden at man behøver at tænke på bestemte tidspunkter man "skal" lade på
Når man så kan få refusion, så er det nede omkring 1,85 kr/kWh, når tarifferne er med, og refusion trukket fra.
Alt efter hvor sparsom elbilen er så giver det et praj om økonomien i det.
Som sagt kan jeg ikke få refusion, og i så tilfælde ville 132 øre/kWh gøre elbilen væsentligt dyrere i el end dieselbilen var i diesel.
Den del har jeg ikke fået med, hvad er det man vil straffe dem med?BrianDS skrev: ↑10. apr 2022, 08:28Jeg har undersøgt hvad det ville koste at komme af med solcellerne igen, det var ikke så slemt, men dagbøderne fordi huset er energimærket efter solcellerne gør at det gik i vasken.
Nu hvor man politisk taler om at straffe ejere af solceller endnu mere pga vi betaler for lidt i tarif hvis ikke vi køber nok strøm, så går det da helt galt.
Vi har desværre bare et system i Danmark som vil straffe alt økonomisk, elbilerne får jo også løbende flere afgifter på...
Større tarif hvis man har solceller.martinta skrev:Den del har jeg ikke fået med, hvad er det man vil straffe dem med?BrianDS skrev: ↑10. apr 2022, 08:28Jeg har undersøgt hvad det ville koste at komme af med solcellerne igen, det var ikke så slemt, men dagbøderne fordi huset er energimærket efter solcellerne gør at det gik i vasken.
Nu hvor man politisk taler om at straffe ejere af solceller endnu mere pga vi betaler for lidt i tarif hvis ikke vi køber nok strøm, så går det da helt galt.
Vi har desværre bare et system i Danmark som vil straffe alt økonomisk, elbilerne får jo også løbende flere afgifter på...
Prisen er den rå pris inkl moms, men uden afgift. Sidst jeg fulgte op på det, lå afgiften på omkring 1,40 - 1,50kr. Så jeg regner altid med ca. 1,50kr oven i prisen....martinta skrev: ↑10. apr 2022, 08:19Hvis det er 132 øre inkl. afgifter, så behold aftalen, hvis det er prisen ex. afgifter (hvilket jeg formoder det er), så vil jeg vove den påstand at det nok er billigere for dig på spot pris. Det plejer at stå på din regning hvor meget du har betalt i gennemsnit per kwh over regningsperioden inkl. afgifter.SilverLine skrev: ↑10. apr 2022, 07:36Vi har fastpris aftale på 132 øre, over 2 år endnu. Men vi kan komme ud af det med en måneds varsel. Det er bare svært at gennemskue om det var bedre med spot pris når vi får el-bil på et tidspunkt. Fastpris på el, er jo ligesom et fastforrentet lån, hvor man kender sine udgifter nogenlunde på forhånd, hvor den anden løsning er mere riski ?? Med den el-refussion på 1.10 -1.12 man kan få, ville strømmen jo være forholdsvis billig til el-bilen, uden at man behøver at tænke på bestemte tidspunkter man "skal" lade på
Jeg er også på fastpris som udløber til august, men min pris er 56 øre/kwh + afgifter.
Til 1.32,-/kWh ville jeg kraftigt overveje at opsige. Elpriserne har tilsyneladende stabiliseret sig på et mere normalt niveau og du burde kunne lade billigere uden den store planlægning.SilverLine skrev: ↑10. apr 2022, 18:21Prisen er den rå pris inkl moms, men uden afgift. Sidst jeg fulgte op på det, lå afgiften på omkring 1,40 - 1,50kr. Så jeg regner altid med ca. 1,50kr oven i prisen....SilverLine skrev: ↑10. apr 2022, 07:36Vi har fastpris aftale på 132 øre, over 2 år endnu. Men vi kan komme ud af det med en måneds varsel. Det er bare svært at gennemskue om det var bedre med spot pris når vi får el-bil på et tidspunkt....... uden at man behøver at tænke på bestemte tidspunkter man "skal" lade på
Tak for feedback. Det vil vi overveje..Thor-thor skrev: ↑10. apr 2022, 20:13Til 1.32,-/kWh ville jeg kraftigt overveje at opsige. Elpriserne har tilsyneladende stabiliseret sig på et mere normalt niveau og du burde kunne lade billigere uden den store planlægning.SilverLine skrev: ↑10. apr 2022, 18:21Prisen er den rå pris inkl moms, men uden afgift. Sidst jeg fulgte op på det, lå afgiften på omkring 1,40 - 1,50kr. Så jeg regner altid med ca. 1,50kr oven i prisen....SilverLine skrev: ↑10. apr 2022, 07:36Vi har fastpris aftale på 132 øre, over 2 år endnu. Men vi kan komme ud af det med en måneds varsel. Det er bare svært at gennemskue om det var bedre med spot pris når vi får el-bil på et tidspunkt....... uden at man behøver at tænke på bestemte tidspunkter man "skal" lade på
Med elbil giver det ofte god mening at lade mest om natten, hvor el som regel er billigst....
I første omgang ville jeg gå ind og følge spotpriserne over en periode, for at få en ide om lavpris perioder passer til ens brugsmønster