Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
- Passatg 3c
- Medlem
- Indlæg: 1398
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 08:31
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 421 times
- Been thanked: 250 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Det er ikke mange installation, der kan trække 22kW eller for den sags skyld biler der kan udnytte det. Kan den stilles, så den aldrig kommer over 11kW?
VAGs i huset lige nu:
Audi A4 B6 Cabriolet, Model 2003, gens. forbrug ca. 10 km/l (sommer/vinter)
Audi E-tron 50, Model 2020, gens. forbrug 238/285 Wh/km (sommer/vinter)
Audi A4 B6 Cabriolet, Model 2003, gens. forbrug ca. 10 km/l (sommer/vinter)
Audi E-tron 50, Model 2020, gens. forbrug 238/285 Wh/km (sommer/vinter)
- poppo2003
- Nyt medlem
- Indlæg: 200
- Tilmeldt: 26. maj 2010, 20:43
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 67 times
- Been thanked: 12 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Ja det bestemmer du selv.Passatg 3c skrev:Det er ikke mange installation, der kan trække 22kW eller for den sags skyld biler der kan udnytte det. Kan den stilles, så den aldrig kommer over 11kW?
Sendt fra min SM-G991B med Tapatalk
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6020
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6455 times
- Been thanked: 1637 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Ja, der er et potentiometer indeni der kan begrænse den til fx 16A, svarende til 11 kW, samt man kan via app sætte grænsen imellem 6-16A, min kører lige nu 16APassatg 3c skrev:Det er ikke mange installation, der kan trække 22kW eller for den sags skyld biler der kan udnytte det. Kan den stilles, så den aldrig kommer over 11kW?
22 kW er min forberedt til med 5G6 ledning, og så kan man skifte relæet hvis man en dag får opgraderet sikringen i vejskabet nok til at kunne udnytte det...
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
- DanielB12
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4949
- Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 4438 times
- Been thanked: 1957 times
- Kontakt:
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
De har også Eeasee til 5000 kr. Er den 1000 kr. mere værd?
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.
- poppo2003
- Nyt medlem
- Indlæg: 200
- Tilmeldt: 26. maj 2010, 20:43
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 67 times
- Been thanked: 12 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Det er bestemt også en god pris.
Easee er mere hyped. Den var først med software godkendt bimåler, og så kunne den vist arbejde sammen med "Barry" for at lade når det er billigt.
Den har også 4G. Men den kræver at du har dit eget tilslutningskabel til bil.
Sendt fra min SM-G991B med Tapatalk
Easee er mere hyped. Den var først med software godkendt bimåler, og så kunne den vist arbejde sammen med "Barry" for at lade når det er billigt.
Den har også 4G. Men den kræver at du har dit eget tilslutningskabel til bil.
Sendt fra min SM-G991B med Tapatalk
-
- Medlem
- Indlæg: 1197
- Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 808 times
- Been thanked: 699 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Tænker også det er begrænset hvem der rent faktisk har et sammenligningsgrundlag
Når den først er købt er det lidt som en vaskemaskine... Når man køber den kigger man på specs, men så snart den er installeret er det bare endnu en dims der bliver brugt og man skænker den efterfølgende ikke de store tanker.
Lige på laderen kigger man måske på forbruget, men den del er jo i sig selv lige meget om det er en easee eller andet.
Når den først er købt er det lidt som en vaskemaskine... Når man køber den kigger man på specs, men så snart den er installeret er det bare endnu en dims der bliver brugt og man skænker den efterfølgende ikke de store tanker.
Lige på laderen kigger man måske på forbruget, men den del er jo i sig selv lige meget om det er en easee eller andet.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 214
- Tilmeldt: 5. apr 2021, 21:22
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 55 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Nogle der har nogle præferencer ift. Easee Home ladestation eller Pulsar Plus?
Skal til at have monteret en i min garage, og kan ikke helt beslutte mig. Har overvejet de to ovenstående muligheder.
Skal ikke have abonnement.
Skal til at have monteret en i min garage, og kan ikke helt beslutte mig. Har overvejet de to ovenstående muligheder.
Skal ikke have abonnement.
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6020
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6455 times
- Been thanked: 1637 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Jeg kender ikke Easee, men jeg har lige fået Wallbox Pulsar Plus, den virker ret nem, og jeg har ikke umiddelbart noget at udsætte på den.Gasolin82 skrev:Nogle der har nogle præferencer ift. Easee Home ladestation eller Pulsar Plus?
Skal til at have monteret en i min garage, og kan ikke helt beslutte mig. Har overvejet de to ovenstående muligheder.
Skal ikke have abonnement.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 214
- Tilmeldt: 5. apr 2021, 21:22
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 55 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Tak.BrianDS skrev: ↑19. nov 2021, 19:16Jeg kender ikke Easee, men jeg har lige fået Wallbox Pulsar Plus, den virker ret nem, og jeg har ikke umiddelbart noget at udsætte på den.Gasolin82 skrev:Nogle der har nogle præferencer ift. Easee Home ladestation eller Pulsar Plus?
Skal til at have monteret en i min garage, og kan ikke helt beslutte mig. Har overvejet de to ovenstående muligheder.
Skal ikke have abonnement.
Er der noget, man skal bemærke ift. installation af Pulsar Plus?
Har fået klargjort og trukket kabler af elektriker.
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6020
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6455 times
- Been thanked: 1637 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Elektrikeren trak kablet, tilsluttede kombirelæ og monterede boksen.Gasolin82 skrev:Tak.BrianDS skrev: ↑19. nov 2021, 19:16Jeg kender ikke Easee, men jeg har lige fået Wallbox Pulsar Plus, den virker ret nem, og jeg har ikke umiddelbart noget at udsætte på den.Gasolin82 skrev:Nogle der har nogle præferencer ift. Easee Home ladestation eller Pulsar Plus?
Skal til at have monteret en i min garage, og kan ikke helt beslutte mig. Har overvejet de to ovenstående muligheder.
Skal ikke have abonnement.
Er der noget, man skal bemærke ift. installation af Pulsar Plus?
Har fået klargjort og trukket kabler af elektriker.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
- KMDTHY
- Admin
- Indlæg: 2163
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Thisted
- Has thanked: 615 times
- Been thanked: 461 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Bestilte Clever All-in-one i går. Spændt på hvornår der hænger en boks klar.
2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |
2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |
- jansom
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6251
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
- Has thanked: 2071 times
- Been thanked: 673 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Til Kia Nero ik? Hvilket forbrug?KMDTHY skrev:Bestilte Clever All-in-one i går. Spændt på hvornår der hænger en boks klar.
-No one is more hated than he who speaks the truth-
- KMDTHY
- Admin
- Indlæg: 2163
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Thisted
- Has thanked: 615 times
- Been thanked: 461 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Jow. Forbrug? Regner med 40.000 km årligt...
2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |
2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |
- DanielB12
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4949
- Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 4438 times
- Been thanked: 1957 times
- Kontakt:
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Har siddet og fumlet lidt med ladeløsninger, ift. clever, ca. 2000 km/måned, og en Tesla M3 LR..
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.
- Thor-thor
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1733
- Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 692 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Ser rimeligt nok ud. Hvis du primært kører landevej burde forbruget være i venstre side af tabellen, hvis det primært er motorvej ender du i højre side (afhængig af højre fods tyngde, temp. etc.)
Hvordan er el situationen? I er på reduceret afgift?
- DanielB12
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4949
- Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 4438 times
- Been thanked: 1957 times
- Kontakt:
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Det bliver primært motorvej, men forventer en del kø-kørsel. Og så skal det udnyttes at der er godt med overskud på alle parametre.. slut med at køre i eco
Ja, pga jordvarme.
Ja, pga jordvarme.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 489
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 11:06
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 43 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Er der nogle erfaringer med udbydere af refusionsløsninger til opladning med egen ladeboks?
Jeg forventer at køre 12-15.000km/år og lade 98% hjemme, så umiddelbart giver det ikke mening med en løsning fra clever eller lignende. Er ikke på nedsat afgift eller tilskud på strømmen.
Jeg forventer at køre 12-15.000km/år og lade 98% hjemme, så umiddelbart giver det ikke mening med en løsning fra clever eller lignende. Er ikke på nedsat afgift eller tilskud på strømmen.
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Hos os gik der en uge før elektrikeren ringede og hans næste tid var ca. 1 uge ude. Så mon ikke din boks hænger der om 2-3 uger.
/Søren.
- Thor-thor
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1733
- Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 692 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Prøv at kigge lidt her: https://ladepris.dk (der er flere andre sammenligningssider)DMJ skrev: ↑20. nov 2021, 19:08Er der nogle erfaringer med udbydere af refusionsløsninger til opladning med egen ladeboks?
Jeg forventer at køre 12-15.000km/år og lade 98% hjemme, så umiddelbart giver det ikke mening med en løsning fra clever eller lignende. Er ikke på nedsat afgift eller tilskud på strømmen.
Jeg ville kigge i retning af de billigste og så søge lidt på omtale af dem, betingelser, hvor tit de udbetaler refusion etc.
Derudover ville jeg foretrække et selskab der bruger en "gængs" lader, så kan du altid skifte til et andet refusions-selskab.
Afhængig af hvor lang tid du vil afskrive laderen over (evt. tidshorisont til evt. flytning) er det lige før at du kunne overveje bare at lade uden refusion, med den medfølgende mormorlader (hvis du har et stik der kan klare lang tids brug)
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10869
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1899 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Du mangler ‘opladning ude’. Der skal ikke ret meget til før det ændrer billedet. Vi bruger det ret sjældent, men det er en rar mulighed at have, synes jeg.
- mortenmol
- Medlem
- Indlæg: 855
- Tilmeldt: 23. maj 2011, 18:26
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 101 times
- Been thanked: 241 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
I alm køkørsel omkring Kbh er forbruget meget fornuftigt - min bruger ca 140wh/km i efter middags trafikken - ved almindelig bykørsel ca 155GaSelle skrev:Du mangler ‘opladning ude’. Der skal ikke ret meget til før det ændrer billedet. Vi bruger det ret sjældent, men det er en rar mulighed at have, synes jeg.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Der er bare noget som ikke rigtig er optimal. De fleste med Tesla har også Clever abb.
Så alle Tesla'erne søger mod Clever hurtigladerne ligesom os andre og danner kø, mens Tesla's lade søjler står tomme.
/Søren.
-
- Medlem
- Indlæg: 1197
- Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 808 times
- Been thanked: 699 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Det tror jeg simpelthen ikke på. Skal bestemt ikke afvise at folk med tesla (sjovt nok) også kan have clever, men at størstedelen af teslaerne skulle være i den kategori er grebet ud af den blå luft.
Brugte selv en clever lader i går da jeg var i Sønderborg, men det var så også 2. gang på 20.000 km at jeg ikke har brugt min hjemme eller tesla superladere.
I ovenstående går jeg ud fra at du mener at folk med tesla har clever unlimited, da det er en dårlig forretning for en tesla at benytte clevers ladenet som clever go, da prisen her er 40 øre dyrere end at køre på teslas egne superchargers.
- Thor-thor
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1733
- Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 692 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Det primære problem er at det er lykkedes Clever, at overbevise rigtig mange om at deres Flatrate abo. er det bedste.
Herunder rigtig mange kunder, hvor løsningen egentlig er for dyr og som derfor som "forærer" Clever penge hver måned, (for at sikre sig mod at "usikkerheden" ved at få en regning nogle få gange om året).
Udover at flatrate er for dyrt for mange, så fremmer det også uhensigtsmæssig lade adfærd...
Såfremt man primært ladede efter forbrug, ville mange af de ladeproblemer man hører om, forsvinde....
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 395
- Tilmeldt: 17. nov 2017, 09:58
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 55 times
- Been thanked: 100 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Af den håndfuld Tesla ejere jeg kender, har de alle et Clever abonnement.martinta skrev:Det tror jeg simpelthen ikke på. Skal bestemt ikke afvise at folk med tesla (sjovt nok) også kan have clever, men at størstedelen af teslaerne skulle være i den kategori er grebet ud af den blå luft.
Brugte selv en clever lader i går da jeg var i Sønderborg, men det var så også 2. gang på 20.000 km at jeg ikke har brugt min hjemme eller tesla superladere.
I ovenstående går jeg ud fra at du mener at folk med tesla har clever unlimited, da det er en dårlig forretning for en tesla at benytte clevers ladenet som clever go, da prisen her er 40 øre dyrere end at køre på teslas egne superchargers.
Så umiddelbart lyder det plausibelt.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Korreborg
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3406
- Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 580 times
- Been thanked: 876 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Jamen tror ikke engang at det er frygten for en stor regning. Har hørt flere sige, jamen det er da billigt, jeg giver xxx i benzin/diesel i dag.
Det er måske halv pris af det de plejer, og så skal man ikke tænke over noget
Var der ikke også en har på forum der skrev, at så ville han ikke gøre ked af at forvarme bilen, for der var jo betalt. Hvor hvis man ikke havde clever, så skal man jo selv betale for det.
øhhh mester, betaler du ikke også selv for clever
Det er måske halv pris af det de plejer, og så skal man ikke tænke over noget
Var der ikke også en har på forum der skrev, at så ville han ikke gøre ked af at forvarme bilen, for der var jo betalt. Hvor hvis man ikke havde clever, så skal man jo selv betale for det.
øhhh mester, betaler du ikke også selv for clever
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
-
- Medlem
- Indlæg: 1197
- Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 808 times
- Been thanked: 699 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Du kan sagtens være tilmeldt clever, men blot betale for forbrug.nbryde skrev: ↑22. nov 2021, 06:06Af den håndfuld Tesla ejere jeg kender, har de alle et Clever abonnement.martinta skrev:Det tror jeg simpelthen ikke på. Skal bestemt ikke afvise at folk med tesla (sjovt nok) også kan have clever, men at størstedelen af teslaerne skulle være i den kategori er grebet ud af den blå luft.
Brugte selv en clever lader i går da jeg var i Sønderborg, men det var så også 2. gang på 20.000 km at jeg ikke har brugt min hjemme eller tesla superladere.
I ovenstående går jeg ud fra at du mener at folk med tesla har clever unlimited, da det er en dårlig forretning for en tesla at benytte clevers ladenet som clever go, da prisen her er 40 øre dyrere end at køre på teslas egne superchargers.
Så umiddelbart lyder det plausibelt.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Vi har i øvrig meget forskellige bekendtskaber Af dem jeg kender der har tesla er der ingen der har en ladestander fra Clever.. Indrømmet, jeg har ikke spurgt om de har valgt at købe "all-in-one" ved siden af deres egne ladestandere, men tillader mig at være tvivlende - faktisk ikke engang den ene jeg kender der også har solceller.
Men jeg betvivler ikke at der er Tesla ejere som har betalt sig til clever. Hvorfor skulle de være anerledes end folk der køber VW, Skoda og alt muligt andet? Jeg betvivler dog at det på nogen måder skulle være størstedelen eller "alle" som det bliver formuleret.
Men nu var beskrivelsen:
Og det er den jeg mener er en ekstrem overdrivelse - overdrivelse fremmer forståelse, men det der postulat er direkte latterligt og formudrer debatten i en retning som ikke giver mening. Klart, er der også teslaer der lader ved Clever, men hvis alle tesla'er havde clever abb. så ville der ikke være plads til andre.
Hvorfor skulle tesla overhovedet nævnes i den sammenhæng? Hvorfor er Tesla relevant for et generelt problem med manglende ladestandere? Er det fordi de er Tesla? Eller gør det, at man har købt et bilmærke at du ikke må betale dig til at tanke andre steder?
Hvad hvis jeg køber en Ford, og de giver det første års brændstof gratis, som der var kampagner med for et par år siden.. Hvis den aftale er med shell, må jeg så ikke længere tanke andre steder, fordi jeg nu har mulighed for at tanke der? Det der åndsvage mærke fokus der er fjerner totalt fokus fra problemet.
Ovenstående postulat kommer i øvrig fra én der har en E-up - som jo konstant er ude og kigge på tesla ladepladser, og er ude og kigge på dem rundt omkring i Danmark og kan konstatere at laderne derude er tomme.. Vi ved jo alle at vi lige kører af motorvejen for lige at tjekke tesla ladestanderne, så vi kan se hvor mange der holder der.
-
- Medlem
- Indlæg: 1197
- Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 808 times
- Been thanked: 699 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Samme personer har derudover en strømaftale hvor de giver 2,5 kr/kwh fast, så de alligevel kommer til at betale 50 øre/kWhKorreborg skrev: ↑22. nov 2021, 06:36Jamen tror ikke engang at det er frygten for en stor regning. Har hørt flere sige, jamen det er da billigt, jeg giver xxx i benzin/diesel i dag.
Det er måske halv pris af det de plejer, og så skal man ikke tænke over noget
Var der ikke også en har på forum der skrev, at så ville han ikke gøre ked af at forvarme bilen, for der var jo betalt. Hvor hvis man ikke havde clever, så skal man jo selv betale for det.
øhhh mester, betaler du ikke også selv for clever
Det er nok mine fordomme, men hvis folk ikke regner deres forbrug ud, tror jeg heller ikke de bekymrer sig om at regne strøm mm. ud når de endelig skifter.
-
- Medlem
- Indlæg: 607
- Tilmeldt: 4. mar 2010, 17:15
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Varde
- Has thanked: 147 times
- Been thanked: 147 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Clevers tilbagebetalingssats er forsinket. F.eks. er satsen i Q4 i år baseret på gennemsnitsprisen i Q2, og sådan fortsætter det umiddelbart.
Den forhøjede strømpris nu bliver kommer så kunderne til gode i Q2/2022.(Såfremt elprisen er faldet lidt igen)
Jeg har en lav gennemsnitspris på el i år og kommer på 4 måneder(Den tid jeg har abonnement i år- i øvrigt gratis i 6mdr) til at få ca 1000kr mere retur en jeg betaler for strømmen.
Det kommer jo nok til at gå den anden vej i Q1, hvor jeg med udgangspunkt i gennemsnitlig strømpris i Q2, forventer en Clever sats på ca 2,2-2,25 kr/kWh, og det er ikke sikkert min spotprisaftale kan matche det.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Den forhøjede strømpris nu bliver kommer så kunderne til gode i Q2/2022.(Såfremt elprisen er faldet lidt igen)
Jeg har en lav gennemsnitspris på el i år og kommer på 4 måneder(Den tid jeg har abonnement i år- i øvrigt gratis i 6mdr) til at få ca 1000kr mere retur en jeg betaler for strømmen.
Det kommer jo nok til at gå den anden vej i Q1, hvor jeg med udgangspunkt i gennemsnitlig strømpris i Q2, forventer en Clever sats på ca 2,2-2,25 kr/kWh, og det er ikke sikkert min spotprisaftale kan matche det.
Sent from my iPhone using Tapatalk
2018 Volvo V90 D4 Inscription
2022 Polestar 2 Long Range Single Engine
2022 Polestar 2 Long Range Single Engine
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 427
- Tilmeldt: 2. jul 2011, 19:56
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Vejen
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 17 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Jeg har et snit på 22,5 i min TM3P over 25.000km, fik den ultimo december 2020. Så det er en 2021 model med 82kwh batteri og varmepumpe. Køre primært motorvej. Kan se det er stigende nu, så når året er gået er det nok tæt på 23, eller over.
Tesla model 3 Performance
Hyundai Ioniq 38kWh
Hyundai Ioniq 38kWh