Er det kun mig der er lidt hyped på denne bil fra VW?
Desværre melder rygterne en pris på 450.000kr. hvilket gør den er ude af vores billede for nu.
https://blog.bilbasen.dk/video-berner-v ... zz-425872/
Den har verdenspremiere d. 9/3.

Hvordan kan du være overrasket over rækkevidden? hvis det er samme batteri som ID.4 - bilen er jo større og tungere...og tænker aerodynamikken også er lavere (har ikke tjekket cw).BrianDS skrev: ↑21. feb 2022, 21:51Jeg er måske en smule overrasket over hvor meget mindre rækkevidde den har i forhold til fx ID.4, de snakker om 350-400 km, imod op over de 500 km i ID.4.
At ID.Buzz så også kommer ned på en begrænset topfart på 145 km/t, så synes jeg de begynder at stramme den i forhold til de 160 km/t en tilsvarende ID.4/ENYAQ får lov til at køre (i GTX op til 180 km/t)
Men interessant med en bil med formodentlig god kabine plads og bagagerum
ID.4 og ENYAQ er heller ikke ligefrem aerodynamiske vidundere, med høje biler og stor front, det er alligevel 20-30% mindre og med reduceret topfart.HenrikH skrev:Hvordan kan du være overrasket over rækkevidden? hvis det er samme batteri som ID.4 - bilen er jo større og tungere...og tænker aerodynamikken også er lavere (har ikke tjekket cw).BrianDS skrev: ↑21. feb 2022, 21:51Jeg er måske en smule overrasket over hvor meget mindre rækkevidde den har i forhold til fx ID.4, de snakker om 350-400 km, imod op over de 500 km i ID.4.
At ID.Buzz så også kommer ned på en begrænset topfart på 145 km/t, så synes jeg de begynder at stramme den i forhold til de 160 km/t en tilsvarende ID.4/ENYAQ får lov til at køre (i GTX op til 180 km/t)
Syntes jeg har læst vægten skulle være omkring 2.500 kgBrianDS skrev: ↑22. feb 2022, 16:02ID.4 og ENYAQ er heller ikke ligefrem aerodynamiske vidundere, med høje biler og stor front, det er alligevel 20-30% mindre og med reduceret topfart.HenrikH skrev:Hvordan kan du være overrasket over rækkevidden? hvis det er samme batteri som ID.4 - bilen er jo større og tungere...og tænker aerodynamikken også er lavere (har ikke tjekket cw).BrianDS skrev: ↑21. feb 2022, 21:51Jeg er måske en smule overrasket over hvor meget mindre rækkevidde den har i forhold til fx ID.4, de snakker om 350-400 km, imod op over de 500 km i ID.4.
Så vidt jeg kunne se er ID.Buzz opgivet til cirka 2.300 kg, og min ENYAQ vejer 2.212 kg.
Jeg undrer mig ikke over forbruget er større, men at det forventes at være temmelig meget større.
Biltypen har vel også betydning.BrianDS skrev: ↑22. feb 2022, 17:29Jo, men om den vejer 2.500 kg eller 2.200 kg er ikke det afgørende for et stort ekstra forbrug
Jeg har haft biler på både 1.1xx kg, 1.4xx kg og 1.7xx kg (køreklar vægt), og de har ikke haft markante forskelle på forbrug, og opgivet forbrug var den samme på den letteste og den tungeste.
Jeg ved elbiler er mere "effektive" og dermed mere "følsomme", men jeg synes forskellen er stor...
Ja, Sharan/Multivan størrelse - Multivan især når den lange ID.Buzz kommer...preben76 skrev:BUZZ er vel nærmest en sharan i elbil i forhold til en touran.
Bliver spændende at se hvad der kommer i fremtiden af kassebiler der kan trække 3500kg og som har en fornuftig rækkevidde også.

Den gule og hvide er konceptet, lad os nu se den rigtige bil i stedet, den rammer sandsynligvis lidt ved siden af konceptet...Jay-Jay skrev:Jeg er slet slet ikke enig!! Havde jeg mulighed for det, holdt den gule og hvide, som jespert postede et billede af længere oppe, i min indkørsel lige nu.. Den er - i mine øjne - virkelig flot
Det grimme folie gør helt sikkert mere skade end gavn. Bortset fra det giver synlighed/omtale nu. Og dårlig omtale kan nogle gange være bedre end ingen...jespert skrev: ↑21. feb 2022, 21:48Jeg så den i kbh i sidste uge. Blev sgu lidt skuffet. Måske jeg bliver mere vild med den når jeg ser den uden det grimme folie på.
Var vild med de da jeg så dette billede:
//uploads.tapatalk-cdn.com/202202 ... 4beebe.jpg
Den er så stadig pakket godt ind i forskellige maskeringer, men ja, den ser en del anderledes ud end konceptet
Det tænker jeg også - jeg er lidt mere spændt på de officielle priser og rækkevidde mv.molz skrev:De præsenterede den her til aften. Synes sgu den umiddelbart ser vellykket ud
Mon ikke den kommer med flere muligheder? Det har Multivan/Caravelle vel altid haft mulighed for?
Det sjovt, jeg synes den er grimmere end den forhadte Fiat Multipla.