Sjovt du skriver det.
Jeg kørte bagved en forleden dag og tænkte “er der kommet en ny Toyota?”
Re: VW ID Buzz tråden
: 21. maj 2022, 12:22
af Madmax
Priserne er kommet frem nu.
Fra 490.000kr. som personbil og 412.500kr. som varebil.
Det var ikke uventet, men gør den ikke er videre attraktiv i mine øjne når der også skal vælges udstyr. +500.000 så er der pludselig mange andre biler der er værd at overveje, men selvfølgelig uden det karismatiske ydre.
Jeg tænker der er mange der vil gå langt uden om det “karismatiske” ydre
Det er jo Fiat Multipla anno 2022.
Re: VW ID Buzz tråden
: 22. maj 2022, 17:49
af Madmax
PhillOS skrev:
Jeg tænker der er mange der vil gå langt uden om det “karismatiske” ydre
Det er jo Fiat Multipla anno 2022.
Det er jeg så ikke enig i. Jeg synes det er en utrolig charmerende bil. Og jeg synes også den er fin i virkeligheden. Der er dog nogle steder hvor jeg synes den virker billigt lavet.
VW ID Buzz tråden
: 24. maj 2022, 12:46
af _Jensen
Syntes også design er flot
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Re: VW ID Buzz tråden
: 24. maj 2022, 14:32
af GranTurismo
Hvad kan/må de trække på krogen, er der sikkert også andre jyder som er interesseret i.
Det bliver nok ikke ret lang rækkevidde med to tons på krogen og vognen fuldt pakket ...
Og hvad så??? Hvorfor skal alt gå op i rækkevidde??
Det er nok bare mig der synes det vil være dødsygt at planlægge den præcise rute efter de få ladere der er i landsdelen, og så samtidig skulle koble to tons fra de fleste gange man skal lade - men ja, det er sikkert ligegyldigt
Hvad kan/må de trække på krogen, er der sikkert også andre jyder som er interesseret i.
Desværre kun 1000 kg. Spændt på hvornår de forøger det, så os med en 2000 kg campingvogn også kan komme over på el engang.
Det er jo alt for lidt. Det er mindre end min Polo må slæbe.
Enyaq må vist slæbe op til 1400, så det er stadig 600 for lidt til din cv. Men dog 200 mere end Polo'en.
En almindelig ENYAQ 80iV må også kun tage 1.000 kg, som dog efter sigende kan vejes på til 1.200 kg, hvor 80x og RS skulle starte, men så kunne vejes op til 1.400 kg.
En almindelig ENYAQ 80iV må også kun tage 1.000 kg, som dog efter sigende kan vejes på til 1.200 kg, hvor 80x og RS skulle starte, men så kunne vejes op til 1.400 kg.
Det bliver nok ikke ret lang rækkevidde med to tons på krogen og vognen fuldt pakket ...
Og hvad så??? Hvorfor skal alt gå op i rækkevidde??
Det er nok bare mig der synes det vil være dødsygt at planlægge den præcise rute efter de få ladere der er i landsdelen, og så samtidig skulle koble to tons fra de fleste gange man skal lade - men ja, det er sikkert ligegyldigt
Jeg kan fint leve med det, men italiano-Brian kan tydeligvis ikke.
En almindelig ENYAQ 80iV må også kun tage 1.000 kg, som dog efter sigende kan vejes på til 1.200 kg, hvor 80x og RS skulle starte, men så kunne vejes op til 1.400 kg.
Ja det var det jeg mente med op til 1400.
Jeres Plus First Edition, er det en iV eller?
Hvad mener du med spørgsmålet?
Ja, det er en iV, det er de vel alle?
Men det er en baghjulstrækker, altså en almindelig 80'er
KMDTHY skrev:
Og hvad så??? Hvorfor skal alt gå op i rækkevidde??
Det er nok bare mig der synes det vil være dødsygt at planlægge den præcise rute efter de få ladere der er i landsdelen, og så samtidig skulle koble to tons fra de fleste gange man skal lade - men ja, det er sikkert ligegyldigt
Jeg kan fint leve med det, men italiano-Brian kan tydeligvis ikke.
En almindelig ENYAQ 80iV må også kun tage 1.000 kg, som dog efter sigende kan vejes på til 1.200 kg, hvor 80x og RS skulle starte, men så kunne vejes op til 1.400 kg.
Ja det var det jeg mente med op til 1400.
Jeres Plus First Edition, er det en iV eller?
Hvad mener du med spørgsmålet?
Ja, det er en iV, det er de vel alle?
Men det er en baghjulstrækker, altså en almindelig 80'er
Jeg forstod bare lige din kommentar sådan, at den almindelige hed 80iV som modelnavn. Og bagefter nævner du så 80x, som jo så må være med 4WD. Men ja det var om Plus First Edition var en almindelig 80'er der jo så må slæbe 1000 ligesom Buzz'en.
GranTurismo skrev:
Ja det var det jeg mente med op til 1400.
Jeres Plus First Edition, er det en iV eller?
Hvad mener du med spørgsmålet?
Ja, det er en iV, det er de vel alle?
Men det er en baghjulstrækker, altså en almindelig 80'er
Jeg forstod bare lige din kommentar sådan, at den almindelige hed 80iV som modelnavn. Og bagefter nævner du så 80x, som jo så må være med 4WD. Men ja det var om Plus First Edition var en almindelig 80'er der jo så må slæbe 1000 ligesom Buzz'en.
Det bliver nok ikke ret lang rækkevidde med to tons på krogen og vognen fuldt pakket ...
Og hvad så??? Hvorfor skal alt gå op i rækkevidde??
Det er vel relevant, medmindre man kun skal suse rundt i lokalområdet med sin 2 tons polyestervilla.
Jeg har camperet med en 1.600 kg vogn spændt efter en Volvo 850 2.3 T5 - På en god dag, kunne den rende 5.5 km/l med huset på slæb med 100 km/t. Det var sgu da belastende.
Re: VW ID Buzz tråden
: 30. jul 2022, 14:35
af Zimon
Jeg så lige at ID.Buzz GTX er på vej også. Den har 4 hjulstræk det lyder interessant...
Er det rigtigt forstået at man kan oplade en privat elbil med strøm fra virksomheden uden el-afgift og beskatning af fri bil osv? Hvis ja mon så ikke den ordning bliver fjernet snart?
Jeg så lige at ID.Buzz GTX er på vej også. Den har 4 hjulstræk det lyder interessant...
Er det rigtigt forstået at man kan oplade en privat elbil med strøm fra virksomheden uden el-afgift og beskatning af fri bil osv? Hvis ja mon så ikke den ordning bliver fjernet snart?
Som jeg har forstået det bliver det først indført fra nytår. Dvs på nuværende tidspunkt skal du beskattes af det eller betale for strømmen ved arbejdsgiver. (Som måske har storkunde fordele og dermed kan gøre det billigere end en selv privat).
Nu er det vist også muligt - hvis virksomheden tilbyder gratis opladning til offentligheden også.