Inspiration til ny bil

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
adrk
Helt nyt medlem
Indlæg: 17
Tilmeldt: 2. maj 2022, 19:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times

Inspiration til ny bil

Indlæg af adrk » 2. maj 2022, 19:34

Vi snakker om ny bil herhjemme, og jeg kunne rigtig godt bruge jeres input til inspiration. Det bliver kun den anden bil, så jeg er meget åben for input (til model mv.).

Det skal gerne være en stationcar, så der er plads til familien. Kørselsbehov er til/fra job (50km x2 ca. 4 dage/uge) samt almindelig hverdagsvogn. Prisniveauet skal gerne være maks 300k (eller en god grund til at gå over :D ).

Af hensyn til kørselsbehovene (og prisklasse) havde jeg selv tænkt, at det bedste bud nok ville være en lettere brugt benzinbil. Jeg kigger lidt på Passat'er der har kørt i nogle år (men er åben for andre forslag).

Hvilket udstyr er "must-have" i den forbindelse? (Udover alt udstyr er fedt!). Automatgear vil jeg helt sikkert gerne have (jeg så i en anden tråd at der var en helt tråd om DSG - er der en der har et link?), samt aut. nødbremse og blindvinkelassisten (hvis det hedder det?).

Brugeravatar
jencka
Medlem
Indlæg: 792
Tilmeldt: 1. maj 2017, 16:42
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 154 times
Been thanked: 120 times

Re: Inspiration til ny bil

Indlæg af jencka » 2. maj 2022, 19:56

adrk skrev:
2. maj 2022, 19:34
Vi snakker om ny bil herhjemme, og jeg kunne rigtig godt bruge jeres input til inspiration. Det bliver kun den anden bil, så jeg er meget åben for input (til model mv.).

Det skal gerne være en stationcar, så der er plads til familien. Kørselsbehov er til/fra job (50km x2 ca. 4 dage/uge) samt almindelig hverdagsvogn. Prisniveauet skal gerne være maks 300k (eller en god grund til at gå over :D ).

Af hensyn til kørselsbehovene (og prisklasse) havde jeg selv tænkt, at det bedste bud nok ville være en lettere brugt benzinbil. Jeg kigger lidt på Passat'er der har kørt i nogle år (men er åben for andre forslag).

Hvilket udstyr er "must-have" i den forbindelse? (Udover alt udstyr er fedt!). Automatgear vil jeg helt sikkert gerne have (jeg så i en anden tråd at der var en helt tråd om DSG - er der en der har et link?), samt aut. nødbremse og blindvinkelassisten (hvis det hedder det?).
Knock yourself out :D
viewtopic.php?f=73&t=117621&p=1804092&h ... 0#p1804092
135sider.

Jeg er forudindtaget så mit bud er Octavia combi DSG. Mit DSG har ikke haft de omtalte probs. selvom den er den den udfordrede model.

Meeen der er garantrisset 700 andre forslag herindefra.

Først og fremmest - ud at prøv og meget gerne med de forskellige udstyrsmuligheder så du selv kan finde ud af om det er need to have, must have, nice to have, need not to have og completely useless.
Octavia combi Style pre facelift 2017 1,0 TSI DSG
Intet ekstraudstyr der er værd at nævne ;-)

adrk
Helt nyt medlem
Indlæg: 17
Tilmeldt: 2. maj 2022, 19:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times

Re: Inspiration til ny bil

Indlæg af adrk » 4. maj 2022, 18:01

Mange tak for input og for link (kan godt se, der er lidt at gå i krig med :o ).

Noteret med Octavia'en - den ryger med på listen. Og ja, du har nok ret i, at det gælder om at prøve lidt af hvert fsva. udstyrsniveau mv. Det sagt, så vil jeg jo gerne have VAGs bud på, hvad dere r must have :)

martinta
Medlem
Indlæg: 1197
Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 808 times
Been thanked: 699 times

Re: Inspiration til ny bil

Indlæg af martinta » 4. maj 2022, 19:17

Jeg har selv en Passat B8 fra 2018 med 1.4 TSI som jeg er rigtig glad for.

Jeg har DQ200 i min, men har ikke oplevet problemer med den glider ol, så jeg kan ikke melde mig i koret af folk der klager. Når det så er sagt, så er det jo helt klart noget der skal væres opmærksom på når du nu finder bilen (forudsat det bliver med den motor/gear kombination)

Min er en comfortline premium, og er med lille navi, ACT, lane assist, regnsensor mm. Og den har faktisk det udstyr jeg gerne vil have (men man kan jo altid blive fristet af mere).

Jeg kører med campingvogn, og lige der har ACT'en altså nogle udfordringer. Jeg mærker det ikke til hverdag, men når jeg kører med vogn bagpå har den en irriterende tendens til at køre på 2 cylindre, alt imens motoren skriger og græder ude forfra at den mangler kræfter, men bilen opdager det ikke. Så skal du køre med campingvogn el. store ting, så ville jeg være OBS på om en motor med ACT er det rigtige.

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"