Løst og fast om livet som elbilsejer
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13239
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3205 times
- Been thanked: 4540 times
Løst og fast om livet som elbilsejer
Brug denne tråd som en slags "Diverse"-kasse, til tanker, oplevelser og andet man ønsker at dele, fra sit liv som elbilsejer.
Eller, spørgsmål man måtte have, som måske ikke lige går på "hvilken boks skal jeg have derhjemme", eller "er elbil X bedre end elbil Y" osv.
Elbilernes svar på "Tråden om ingenting der voksede med opgaven" !
Eller, spørgsmål man måtte have, som måske ikke lige går på "hvilken boks skal jeg have derhjemme", eller "er elbil X bedre end elbil Y" osv.
Elbilernes svar på "Tråden om ingenting der voksede med opgaven" !
- These users thanked the author HansH for the post (total 6):
- martinta • mertodinlo • BrianDS • jansom • Soner • baconbaronen
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
- Korreborg
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3405
- Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 580 times
- Been thanked: 873 times
Re: Løst og fast om livet som elbilsejer
Til snakken om antallet af ladere i ferieperioder:
Antallet af elbiler i DK er fordoblet på et år. Og ja, der kommer mange ladere til, men ser man på knudepunkterne, så ser det sgu ikke for godt ud.
Og specielt afstanden imellem dem er for stor. Slagelse til Fredericia er okay, men så snart man kører nord eller syd i Jylland, så er der langt imellem, og det giver usikkerhed om man kan komme til at lade.
Antallet af elbiler i DK er fordoblet på et år. Og ja, der kommer mange ladere til, men ser man på knudepunkterne, så ser det sgu ikke for godt ud.
Og specielt afstanden imellem dem er for stor. Slagelse til Fredericia er okay, men så snart man kører nord eller syd i Jylland, så er der langt imellem, og det giver usikkerhed om man kan komme til at lade.
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6016
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6451 times
- Been thanked: 1637 times
Re: Løst og fast om livet som elbilsejer
Enig, og med udgangspunkt fra ferieområder og med udflugter som en mulighed, så er der ligeledes behov for hurtig-/lynladere og destinationsladere i ferielandet, det er ikke alle ferieboliger og lignende hvor man kan lade, og et ferieområde med en række AC ladere er ikke nok når der kommer flere elbiler til.Korreborg skrev:Til snakken om antallet af ladere i ferieperioder:
Antallet af elbiler i DK er fordoblet på et år. Og ja, der kommer mange ladere til, men ser man på knudepunkterne, så ser det sgu ikke for godt ud.
Og specielt afstanden imellem dem er for stor. Slagelse til Fredericia er okay, men så snart man kører nord eller syd i Jylland, så er der langt imellem, og det giver usikkerhed om man kan komme til at lade.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
- Korreborg
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3405
- Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 580 times
- Been thanked: 873 times
Re: Løst og fast om livet som elbilsejer
Jamen AC laderne er i min verden direkte ubrugelige. Det kræver jo at du har adskillige timer på samme sted.
Altså det er fint nok at de er der, men firmaerne brude ikke måtte bruge det i markedsføring, da det narrer kunderne.
Det ser jo flot ud med et land plastret ind i prikker, når 99% af dem ikke kan bruges til en skid når man er på tur.
Og har vist brokket mig over det før. Men 28 standere lige op af en storby Få dem forhelvede ud hvor de lokale ikke bruger dem, så de kan blive brugt til det der giver mening. En 150Kw stander skal jo ikke bruges som en traditionel stander.
Folk skal hjælpes (nudges) i den rigtige retning, også med stigende pris hvis du bliver holdene for længe. Og det måtte gerne allerede være fra f.eks. 70%
(Er med på at det ikke vil du pt, da der ikke er nok lokationer. Jeg har måtte lade til 86% for at ABRP sagde at jeg kunne nå hjem, og ville ikke satse på at der var en ledig stander i Vejle, hvor der kun er 2 CCS på Cirkle K, og det var på daværende tidspunkt gratis at lade der)
Bor du i f.eks. Odense så er det jo oplagt at bruge 22Kw laderne, og har du så behov for at lade hurtigt en dag, så må du forbi Circle K og smide 4,95.
Altså det er fint nok at de er der, men firmaerne brude ikke måtte bruge det i markedsføring, da det narrer kunderne.
Det ser jo flot ud med et land plastret ind i prikker, når 99% af dem ikke kan bruges til en skid når man er på tur.
Og har vist brokket mig over det før. Men 28 standere lige op af en storby Få dem forhelvede ud hvor de lokale ikke bruger dem, så de kan blive brugt til det der giver mening. En 150Kw stander skal jo ikke bruges som en traditionel stander.
Folk skal hjælpes (nudges) i den rigtige retning, også med stigende pris hvis du bliver holdene for længe. Og det måtte gerne allerede være fra f.eks. 70%
(Er med på at det ikke vil du pt, da der ikke er nok lokationer. Jeg har måtte lade til 86% for at ABRP sagde at jeg kunne nå hjem, og ville ikke satse på at der var en ledig stander i Vejle, hvor der kun er 2 CCS på Cirkle K, og det var på daværende tidspunkt gratis at lade der)
Bor du i f.eks. Odense så er det jo oplagt at bruge 22Kw laderne, og har du så behov for at lade hurtigt en dag, så må du forbi Circle K og smide 4,95.
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6016
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6451 times
- Been thanked: 1637 times
Re: Løst og fast om livet som elbilsejer
Enig, jeg synes dog godt man må lade lidt længere på DC efter behov, og selvfølgelig også under hensyn til andre.Korreborg skrev:Jamen AC laderne er i min verden direkte ubrugelige. Det kræver jo at du har adskillige timer på samme sted.
Altså det er fint nok at de er der, men firmaerne brude ikke måtte bruge det i markedsføring, da det narrer kunderne.
Det ser jo flot ud med et land plastret ind i prikker, når 99% af dem ikke kan bruges til en skid når man er på tur.
Og har vist brokket mig over det før. Men 28 standere lige op af en storby Få dem forhelvede ud hvor de lokale ikke bruger dem, så de kan blive brugt til det der giver mening. En 150Kw stander skal jo ikke bruges som en traditionel stander.
Folk skal hjælpes (nudges) i den rigtige retning, også med stigende pris hvis du bliver holdene for længe. Og det måtte gerne allerede være fra f.eks. 70%
(Er med på at det ikke vil du pt, da der ikke er nok lokationer. Jeg har måtte lade til 86% for at ABRP sagde at jeg kunne nå hjem, og ville ikke satse på at der var en ledig stander i Vejle, hvor der kun er 2 CCS på Cirkle K, og det var på daværende tidspunkt gratis at lade der)
Bor du i f.eks. Odense så er det jo oplagt at bruge 22Kw laderne, og har du så behov for at lade hurtigt en dag, så må du forbi Circle K og smide 4,95.
Jeg ladede også lidt mere på Ionity den anden dag, men jeg ladede kun en halv time i alt, og der var hele tiden mindst en enkelt stander ledig.
Jeg toppede lidt op (ikke 100%), fordi det var billigere end at lade hjemme (2,30 kr/kWh)
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
- Korreborg
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3405
- Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 580 times
- Been thanked: 873 times
Re: Løst og fast om livet som elbilsejer
Men behovet er der jo ikke, hvis du kan lade 7 gange mere på samme tur. Problemet er, at i dag har du ikke muligheden("sikkerheden" for ikke at skulle vente)
Ionity i Rødekro er sidste "sikre" mulighed inden Viborg. Kunne jeg lade til 60% og så tæske til Vejle og så igen lade til 60% eller sådan noget. Så har jeg 2 korte stop, i stedet for at skulle holde 40min samme sted. Jeg nærmer mig de 40, så det passer mig fint med et kort tissestop og så videre
Og at det er billigere end hjemme, er jo bare fordi verdenssituationen er som den er. Du burde jo betale mere end 2,30kr.
Det samme med Clever. Er tosset over deres 345kr ekstra. De burde have tilføjet et kWh tillæg. Så dem der "sviner" med strømmen, og lader i byen frem for hjemme, de blev derhjemme. Det optager jo standere, som ikke burde være optagede.
Ionity i Rødekro er sidste "sikre" mulighed inden Viborg. Kunne jeg lade til 60% og så tæske til Vejle og så igen lade til 60% eller sådan noget. Så har jeg 2 korte stop, i stedet for at skulle holde 40min samme sted. Jeg nærmer mig de 40, så det passer mig fint med et kort tissestop og så videre
Og at det er billigere end hjemme, er jo bare fordi verdenssituationen er som den er. Du burde jo betale mere end 2,30kr.
Det samme med Clever. Er tosset over deres 345kr ekstra. De burde have tilføjet et kWh tillæg. Så dem der "sviner" med strømmen, og lader i byen frem for hjemme, de blev derhjemme. Det optager jo standere, som ikke burde være optagede.
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6016
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6451 times
- Been thanked: 1637 times
Re: Løst og fast om livet som elbilsejer
Enig, var der hurtige lademuligheder til rimelige penge andre steder på turen havde jeg heller ikke ladet så meget.
Jeg synes 2,30 kr er en rimelig pris, 3 kr/kWh er også rimeligt. Og det er trods alt en del af et abonnement som koster en månedlig pris efter et år.
Problemet er ikke at det er for billigt at lade ude (tværtimod), problemet er at det er for ustabilt og oftest dyrt at lade hjemme.
Prisen ved opladning hjemme til dagen efter blev delt i to for at få et gennemsnit på cirka 2,90 kr/kWh hjemme, havde jeg ikke timet det i to "puljer" ville prisen være endt på lige under eller omkring 4 kr/kWh, og ja, jeg ved godt jeg bliver straffet for solcellerne...
Jeg synes 2,30 kr er en rimelig pris, 3 kr/kWh er også rimeligt. Og det er trods alt en del af et abonnement som koster en månedlig pris efter et år.
Problemet er ikke at det er for billigt at lade ude (tværtimod), problemet er at det er for ustabilt og oftest dyrt at lade hjemme.
Prisen ved opladning hjemme til dagen efter blev delt i to for at få et gennemsnit på cirka 2,90 kr/kWh hjemme, havde jeg ikke timet det i to "puljer" ville prisen være endt på lige under eller omkring 4 kr/kWh, og ja, jeg ved godt jeg bliver straffet for solcellerne...
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
-
- Medlem
- Indlæg: 518
- Tilmeldt: 6. aug 2012, 13:19
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 56 times
Re: Løst og fast om livet som elbilsejer
Har lige været i Berlin i en TM3 SR+ og må bare sige Teslas ladesystem er uovertruffen.
Føles aldrig som en gene at lade, og har haft 25 minutter som længste ladetid. Kun på Superchargere.
Toppede op lige inden Berlin til uforudsete ture.
Kunne ikke have haft en mere behagelig og stressfri tur.
Turen til Blåvand inden var dog en anden sag når man kommer uden for Tesla verdenen. 2 ladere i Blåvand er bare for lidt.
Sendt fra min SM-G991B med Tapatalk
Føles aldrig som en gene at lade, og har haft 25 minutter som længste ladetid. Kun på Superchargere.
Toppede op lige inden Berlin til uforudsete ture.
Kunne ikke have haft en mere behagelig og stressfri tur.
Turen til Blåvand inden var dog en anden sag når man kommer uden for Tesla verdenen. 2 ladere i Blåvand er bare for lidt.
Sendt fra min SM-G991B med Tapatalk
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10864
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1889 times
Re: Løst og fast om livet som elbilsejer
Her en tilfældig lader fra min tur hjem fra München. Et andet sted startede ‘straftaksten’ efter 59 minutter. Det er en fantastisk idé.
- Vedhæftede filer
-
- 79229788-EFC7-47A1-91C1-501AA2A9EDA2.png (73.54 KiB) Vist 1513 gange
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6016
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6451 times
- Been thanked: 1637 times
Re: Løst og fast om livet som elbilsejer
Det synes jeg så ikke.GaSelle skrev:Her en tilfældig lader fra min tur hjem fra München. Et andet sted startede ‘straftaksten’ efter 59 minutter. Det er en fantastisk idé.
Måske ved Lynladere, men ikke ved AC
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
- Realtor
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4124
- Tilmeldt: 14. jan 2009, 16:26
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 9210
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 478 times
Re: Løst og fast om livet som elbilsejer
Vi var en smut i sønderjylland her i bededagsferien, en tur over grænsen og op igennem jylland retur. Ingen kø ved clever nogen steder. Kunne se der stod lidt flere ladere klar til opsætning i Fredericia, men ingen kø de 2 gange vi var der.
Haverslev var vi også på 2 gange, og der er det sku for useriøst der kun er 2 ladere. Vi var heldige ingen kø, men i de 25min vi var der 2.gang, var der nok 15 biler forbi og tjekke om de var ledige.
Haverslev var vi også på 2 gange, og der er det sku for useriøst der kun er 2 ladere. Vi var heldige ingen kø, men i de 25min vi var der 2.gang, var der nok 15 biler forbi og tjekke om de var ledige.
2020 Audi E-tron 55
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10864
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1889 times
Re: Løst og fast om livet som elbilsejer
Tiden skal være længere ved AC end DC, enig, men jeg har flere gange oplevet at nogle PHEV’ere brugte AC laderne i Ebeltoft som heldagsparkering. Det er jævnt træls, når der ikke er ret mange ladere.
-
- Medlem
- Indlæg: 630
- Tilmeldt: 30. jan 2009, 09:17
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 68 times
Re: Løst og fast om livet som elbilsejer
Nu åbner Lalandia i Søndervig. Der kommer rigtig mange elbiler, også fra Tyskland.
Så vidt jeg kan se, så er opladning noget som ikke er prioriteret ret højt, og en regulær kæmpe bommert.
Søndervig er i forvejen et forfærdeligt sted rent trafikalt, så det skal nok blive muntert.
Så vidt jeg kan se, så er opladning noget som ikke er prioriteret ret højt, og en regulær kæmpe bommert.
Søndervig er i forvejen et forfærdeligt sted rent trafikalt, så det skal nok blive muntert.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 161
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 13:05
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 30 times
Re: Løst og fast om livet som elbilsejer
Har ikke selv kastet mig ud i el-bil endnu, men har et par spørgsmål i forhold til offentlige ladere som har undret mig:
1. Hvordan fungerer det med “kø” til laderne? Eftersom de fleste ladere ikke er til gennemkørsel kan man vel ikke bare holde bagved og vente, som på den traditionelle tankstation? Er der et kø system ala ved vaskehaller, så alle holder i en kø og så kører første mand frem når en stander bliver ledig?
2. Fremgår det udefra hvor langt den enkelte bil er med ladningen? Altså så man har et overblik over ca ventetid? I sagens natur kan man altid sjusse sig til en evt ventetid ved en normal tankstation da det vel ikke burde tage mere end 5min pr bil
1. Hvordan fungerer det med “kø” til laderne? Eftersom de fleste ladere ikke er til gennemkørsel kan man vel ikke bare holde bagved og vente, som på den traditionelle tankstation? Er der et kø system ala ved vaskehaller, så alle holder i en kø og så kører første mand frem når en stander bliver ledig?
2. Fremgår det udefra hvor langt den enkelte bil er med ladningen? Altså så man har et overblik over ca ventetid? I sagens natur kan man altid sjusse sig til en evt ventetid ved en normal tankstation da det vel ikke burde tage mere end 5min pr bil
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13239
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3205 times
- Been thanked: 4540 times
Re: Løst og fast om livet som elbilsejer
1. Det virker på mig som om der oftest ikke er et organiseret køsystem med markerede opmarchbåse, så man let kan overskue rækkefølgen. Det virker mest som om det foregår på bedste beskub rundt omkring, hvor man prøver at holde styr på hvem der kom før og efter én, og så agere udfra dette. Når det er sagt, så tænker jeg der nok skal være nogen steder hvor man har tegnet et ventespor el. lign. Der er jo forskel på ladestederne og de lokale forhold, såå...molz skrev: ↑22. maj 2022, 05:20Har ikke selv kastet mig ud i el-bil endnu, men har et par spørgsmål i forhold til offentlige ladere som har undret mig:
1. Hvordan fungerer det med “kø” til laderne? Eftersom de fleste ladere ikke er til gennemkørsel kan man vel ikke bare holde bagved og vente, som på den traditionelle tankstation? Er der et kø system ala ved vaskehaller, så alle holder i en kø og så kører første mand frem når en stander bliver ledig?
2. Fremgår det udefra hvor langt den enkelte bil er med ladningen? Altså så man har et overblik over ca ventetid? I sagens natur kan man altid sjusse sig til en evt ventetid ved en normal tankstation da det vel ikke burde tage mere end 5min pr bil
2. Jeg mener kun du kan finde ud af hvor længe en given bil vil holde ved standeren endnu, ved at gå hen og spørge ejeren. Det er kun ham der kan give et sikkert svar på om han skal lade til 100% eller om han bare holder der for lige at få en slat på, så han kan nå hjem eller whatever..
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
- Korreborg
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3405
- Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 580 times
- Been thanked: 873 times
Re: Løst og fast om livet som elbilsejer
Tror problemet er, at der jo så skal bruges penge på at lease jorden til kø banen.
Firmaet er jo ligeglad med rækkefølgen.
Firmaet er jo ligeglad med rækkefølgen.
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1999
- Tilmeldt: 9. apr 2009, 07:01
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Solrød Strand
- Has thanked: 291 times
- Been thanked: 486 times
Re: Løst og fast om livet som elbilsejer
Har booket tid hos Porsche cph til at prøve en Taycan Cross Turismo i dag. Det glæder jeg mig til
- These users thanked the author superbeszzz for the post (total 2):
- DanielB12 • BrianDS
Herrebil: 2022 BMW X5 e45 M-sport+ - Dravitgrå, Individual Merino ivory leather, B&W speakers, Laser light, Skylounge, HUD, 4-zone klima, sædevarme bag, 360 parkering, træk, oma.
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - Porsche Taycan Cross Turismo, Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - Porsche Taycan Cross Turismo, Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6016
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6451 times
- Been thanked: 1637 times
Re: Løst og fast om livet som elbilsejer
Jeg tænker svarene er ret simpleHansH skrev:1. Det virker på mig som om der oftest ikke er et organiseret køsystem med markerede opmarchbåse, så man let kan overskue rækkefølgen. Det virker mest som om det foregår på bedste beskub rundt omkring, hvor man prøver at holde styr på hvem der kom før og efter én, og så agere udfra dette. Når det er sagt, så tænker jeg der nok skal være nogen steder hvor man har tegnet et ventespor el. lign. Der er jo forskel på ladestederne og de lokale forhold, såå...molz skrev: ↑22. maj 2022, 05:20Har ikke selv kastet mig ud i el-bil endnu, men har et par spørgsmål i forhold til offentlige ladere som har undret mig:
1. Hvordan fungerer det med “kø” til laderne? Eftersom de fleste ladere ikke er til gennemkørsel kan man vel ikke bare holde bagved og vente, som på den traditionelle tankstation? Er der et kø system ala ved vaskehaller, så alle holder i en kø og så kører første mand frem når en stander bliver ledig?
2. Fremgår det udefra hvor langt den enkelte bil er med ladningen? Altså så man har et overblik over ca ventetid? I sagens natur kan man altid sjusse sig til en evt ventetid ved en normal tankstation da det vel ikke burde tage mere end 5min pr bil
2. Jeg mener kun du kan finde ud af hvor længe en given bil vil holde ved standeren endnu, ved at gå hen og spørge ejeren. Det er kun ham der kan give et sikkert svar på om han skal lade til 100% eller om han bare holder der for lige at få en slat på, så han kan nå hjem eller whatever..
1. Nej, der er ingen kø systemer, så fremsynet var man ikke da man begyndte, alle ladere er tænkt som hvis der altid var mindst en ledig.
2. Nej, der er intet system i hvornår bilerne er færdige.
Så generelt, der er ikke taget højde for ret meget, og nogle ladestationer har endda antaget at ladeporten sidder nærmest samme sted på alle biler.
Flere steder er opladning generelt bare stoppet ind i et hjørne med en dårlig tilgængelighed. Fx Ionity i Fredericia, hvor der er høje kantsten hele vejen rundt og så folk skal køre rundt om hinanden, fremfor lige ind og ud af båsen, det har de så klaret lidt bedre i Skanderborg.
Jeg er overrasket over hvor lidt man har tænkt over ved placering af ladere
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6016
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6451 times
- Been thanked: 1637 times
Re: Løst og fast om livet som elbilsejer
Søndervig var ren kaos allerede inden Lalandia, så ja, det bliver ikke sjovt.nielshm skrev:Nu åbner Lalandia i Søndervig. Der kommer rigtig mange elbiler, også fra Tyskland.
Så vidt jeg kan se, så er opladning noget som ikke er prioriteret ret højt, og en regulær kæmpe bommert.
Søndervig er i forvejen et forfærdeligt sted rent trafikalt, så det skal nok blive muntert.
Opladning er ret begrænset, der er nogle få 11 kW ladere, lige nord for Søndervig, i Kloster og nord for Hvide Sande.
I Ringkøbing er der lidt flere placeringer, men generelt bare 1-2 hvert sted, og kun 2-3 placeringer af DC opladning, men stadig forholdsvis langsom.
Men generelt er vestkysten meget langt fra at tilbyde infrastruktur til opladning når der kommer turister.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
-
- Medlem
- Indlæg: 630
- Tilmeldt: 30. jan 2009, 09:17
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 68 times
Re: Løst og fast om livet som elbilsejer
Og det er så mærkeligt, for kommunen virker ellers som et sted, hvor man er villig til at love hvad som helst, bare der kommer flere og flere turister. Nu har de den nye kæmpe transformator udenfor Søndervig, så alle muligheder burde være åbne.BrianDS skrev: ↑22. maj 2022, 07:37Søndervig var ren kaos allerede inden Lalandia, så ja, det bliver ikke sjovt.nielshm skrev:Nu åbner Lalandia i Søndervig. Der kommer rigtig mange elbiler, også fra Tyskland.
Så vidt jeg kan se, så er opladning noget som ikke er prioriteret ret højt, og en regulær kæmpe bommert.
Søndervig er i forvejen et forfærdeligt sted rent trafikalt, så det skal nok blive muntert.
Opladning er ret begrænset, der er nogle få 11 kW ladere, lige nord for Søndervig, i Kloster og nord for Hvide Sande.
I Ringkøbing er der lidt flere placeringer, men generelt bare 1-2 hvert sted, og kun 2-3 placeringer af DC opladning, men stadig forholdsvis langsom.
Men generelt er vestkysten meget langt fra at tilbyde infrastruktur til opladning når der kommer turister.
Rygter siger at Lalandias gæster tilgodeses med opladere, men parkeringspladsen er alt andet end gratis at holde på.
Hvis det hele bunder i simpel grådighed, så har man gang i endnu flop i kommunen.
- These users thanked the author nielshm for the post (total 2):
- BrianDS • Passatg 3c
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6016
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6451 times
- Been thanked: 1637 times
Re: Løst og fast om livet som elbilsejer
De skal jo bare sørge for turisterne kommer dertil, de har vel i teorien ikke interesse i at kunderne kommer derfra igennielshm skrev:Og det er så mærkeligt, for kommunen virker ellers som et sted, hvor man er villig til at love hvad som helst, bare der kommer flere og flere turister. Nu har de den nye kæmpe transformator udenfor Søndervig, så alle muligheder burde være åbne.
Rygter siger at Lalandias gæster tilgodeses med opladere, men parkeringspladsen er alt andet end gratis at holde på.
Hvis det hele bunder i simpel grådighed, så har man gang i endnu flop i kommunen.
Men ja, opladning er ikke et fokus, og man kunne også få det indtryk at det er parkering heller ikke.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
- DanielB12
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4947
- Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 4436 times
- Been thanked: 1956 times
- Kontakt:
Re: Løst og fast om livet som elbilsejer
Fed forretningsstrategiBrianDS skrev: ↑22. maj 2022, 08:02De skal jo bare sørge for turisterne kommer dertil, de har vel i teorien ikke interesse i at kunderne kommer derfra igennielshm skrev:Og det er så mærkeligt, for kommunen virker ellers som et sted, hvor man er villig til at love hvad som helst, bare der kommer flere og flere turister. Nu har de den nye kæmpe transformator udenfor Søndervig, så alle muligheder burde være åbne.
Rygter siger at Lalandias gæster tilgodeses med opladere, men parkeringspladsen er alt andet end gratis at holde på.
Hvis det hele bunder i simpel grådighed, så har man gang i endnu flop i kommunen.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6016
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6451 times
- Been thanked: 1637 times
Re: Løst og fast om livet som elbilsejer
Ja, det tænker jeg ogsåDanielB12 skrev: ↑22. maj 2022, 09:54Fed forretningsstrategiBrianDS skrev: ↑22. maj 2022, 08:02De skal jo bare sørge for turisterne kommer dertil, de har vel i teorien ikke interesse i at kunderne kommer derfra igennielshm skrev: Og det er så mærkeligt, for kommunen virker ellers som et sted, hvor man er villig til at love hvad som helst, bare der kommer flere og flere turister. Nu har de den nye kæmpe transformator udenfor Søndervig, så alle muligheder burde være åbne.
Rygter siger at Lalandias gæster tilgodeses med opladere, men parkeringspladsen er alt andet end gratis at holde på.
Hvis det hele bunder i simpel grådighed, så har man gang i endnu flop i kommunen.
Man kunne også mistænke visse selskaber for at trække en masse kunder til og så fastholde dem i et abonnement som er dyrt at komme ud af ...
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: Løst og fast om livet som elbilsejer
Var i Blåvand her i weekenden i E-UP'en.
De 2 clever ladepunkter der er i Blåvand var konstant optaget af .... alm fossil biler.
Efter lidt alm. venlig snak med den ene (tysk), så flyttede de deres bil, så vi kunne lade.
Men pladserne i Blåvand er heller ikke markeret "Kun El-bil", så man kan vel ikke klandre folk i at holde der.
Er der ikke noget med, at i DK må man ikke sige at bestemte pladser er til en bestemt teknologi? - tænker om det er derfor de 2 pladser i Blåvand ikke er markert "Kun El-bil".
De 2 clever ladepunkter der er i Blåvand var konstant optaget af .... alm fossil biler.
Efter lidt alm. venlig snak med den ene (tysk), så flyttede de deres bil, så vi kunne lade.
Men pladserne i Blåvand er heller ikke markeret "Kun El-bil", så man kan vel ikke klandre folk i at holde der.
Er der ikke noget med, at i DK må man ikke sige at bestemte pladser er til en bestemt teknologi? - tænker om det er derfor de 2 pladser i Blåvand ikke er markert "Kun El-bil".
/Søren.
- DanielB12
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4947
- Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 4436 times
- Been thanked: 1956 times
- Kontakt:
Re: Løst og fast om livet som elbilsejer
Gør de i København.. men den by er selvfølgleig også socialdemokratisk, så der betyder loven inteti-s skrev: ↑22. maj 2022, 17:25Var i Blåvand her i weekenden i E-UP'en.
De 2 clever ladepunkter der er i Blåvand var konstant optaget af .... alm fossil biler.
Efter lidt alm. venlig snak med den ene (tysk), så flyttede de deres bil, så vi kunne lade.
Men pladserne i Blåvand er heller ikke markeret "Kun El-bil", så man kan vel ikke klandre folk i at holde der.
Er der ikke noget med, at i DK må man ikke sige at bestemte pladser er til en bestemt teknologi? - tænker om det er derfor de 2 pladser i Blåvand ikke er markert "Kun El-bil".
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.
-
- Medlem
- Indlæg: 518
- Tilmeldt: 6. aug 2012, 13:19
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 56 times
Re: Løst og fast om livet som elbilsejer
Det er håbløst i Blåvand.i-s skrev:Var i Blåvand her i weekenden i E-UP'en.
De 2 clever ladepunkter der er i Blåvand var konstant optaget af .... alm fossil biler.
Efter lidt alm. venlig snak med den ene (tysk), så flyttede de deres bil, så vi kunne lade.
Men pladserne i Blåvand er heller ikke markeret "Kun El-bil", så man kan vel ikke klandre folk i at holde der.
Er der ikke noget med, at i DK må man ikke sige at bestemte pladser er til en bestemt teknologi? - tænker om det er derfor de 2 pladser i Blåvand ikke er markert "Kun El-bil".
Har oplevet nøjagtig det samme nærmest hver gang jeg har været der.
Plejer at sørge for at der er nok til at kunne lade et sted i Esbjerg i stedet.
Sendt fra min SM-G991B med Tapatalk
- These users thanked the author SzleeperDK for the post:
- BrianDS
- jansom
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6250
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
- Has thanked: 2069 times
- Been thanked: 673 times
Re: Løst og fast om livet som elbilsejer
Medmindre man er en idiot i trafikken, så kan man vel selv regne ud at man ikke skal parkere foran en ladestander i en alm. fossil bil. Det burde faktisk give en bøde eller bilen trækkes væk.i-s skrev: ↑22. maj 2022, 17:25Var i Blåvand her i weekenden i E-UP'en.
De 2 clever ladepunkter der er i Blåvand var konstant optaget af .... alm fossil biler.
Efter lidt alm. venlig snak med den ene (tysk), så flyttede de deres bil, så vi kunne lade.
Men pladserne i Blåvand er heller ikke markeret "Kun El-bil", så man kan vel ikke klandre folk i at holde der.
Er der ikke noget med, at i DK må man ikke sige at bestemte pladser er til en bestemt teknologi? - tænker om det er derfor de 2 pladser i Blåvand ikke er markert "Kun El-bil".
-No one is more hated than he who speaks the truth-
- Mikael M109R
- Nyt medlem
- Indlæg: 441
- Tilmeldt: 5. jan 2012, 23:25
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 22 times
Re: Løst og fast om livet som elbilsejer
Forstår ikke jeres holdning til man eks. kun må tanke 70% og derefter overtakseres?
Husk det ikke er alle biler der har 100KWH batteri og kan tanke på 20 min.
Tror en E golf med 24kwh batteri og en rækkevidde på 100km, vil vær pænt træt af kun at kunne lade 70%.
Synes det er fint og rimeligt, at man kan få en eller anden form for bøde, hvis man ikke fjerner sin bil når færdig ladet (100%).
Er pænt træt af elbils ejere der parkerer på ladepladser, endda uden at sætte ladekablet i bilen.
Hvad sker der for det?
Husk det ikke er alle biler der har 100KWH batteri og kan tanke på 20 min.
Tror en E golf med 24kwh batteri og en rækkevidde på 100km, vil vær pænt træt af kun at kunne lade 70%.
Synes det er fint og rimeligt, at man kan få en eller anden form for bøde, hvis man ikke fjerner sin bil når færdig ladet (100%).
Er pænt træt af elbils ejere der parkerer på ladepladser, endda uden at sætte ladekablet i bilen.
Hvad sker der for det?
Senest rettet af Mikael M109R 22. maj 2022, 20:33, rettet i alt 1 gang.
- These users thanked the author Mikael M109R for the post:
- Target
- Korreborg
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3405
- Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 580 times
- Been thanked: 873 times
Re: Løst og fast om livet som elbilsejer
Men problemet er bare, at du holder og "spærer" en stander, uden at du har en skid ud af det.Mikael M109R skrev: ↑22. maj 2022, 20:06Tror en E golf med 24kwh batteri og en rækkevidde på 100km, vil vær pænt træt af kun at kunne lade 70%.
Når ladenettet bliver ordenligt udbygget, så er det videre til næste lader, i stedet for at holde ved en 300Kw stander, og lade med 20Kw.
Ja, måske er det træls. Men vi har jo lært at vi skal vise samfundssind
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
- Skoulsen
- Medlem
- Indlæg: 558
- Tilmeldt: 25. mar 2009, 10:20
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Gedved
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 31 times
Re: Løst og fast om livet som elbilsejer
Så lige denne video - og bare med de problemer de har med standere der ikke virker, ingen strøm på hotel osv. så synes jeg infrastrukturen halter noget til ferie kørsel.
Og hvis det så er i uge 28-30 - så kan man nok godt regne med der er kø ved standerne
https://youtu.be/wiXkGrn-xQk
Og hvis det så er i uge 28-30 - så kan man nok godt regne med der er kø ved standerne
https://youtu.be/wiXkGrn-xQk
Audi A4 B8.5 - 3.0 TDI 245 s-tronic Quattro.