VAG MEB platformens software

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Morten Hedensted
Medlem
Indlæg: 859
Tilmeldt: 19. maj 2011, 22:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1722 times
Been thanked: 467 times

Re: VAG MEB platformens software

Indlæg af Morten Hedensted » 28. sep 2022, 18:47

BrianDS skrev:
27. sep 2022, 21:31
Morten Hedensted skrev:
27. sep 2022, 16:24
Siden opdatering til 2.4 i vores ID.3 har der ikke været andet end bøvl med forbindelsen til We Connect og nu til nettet generelt. Support er håbløse. I sidste uge var det et servernedbrud, der efter 2 døgn ikke var meldt officielt ind til support. Efter 5 dage, kom der en mail om, at nu burde det være løst. Det har virket 3 døgn, nu er bilen helt tabt.

Hold kæft hvor er glæden over den bil vendt til nedtur. Det eneste positive er. at konen er blevet fyret, så vi ikke har brug for den. Tænker vi opsiger leasingen og afleverer den. Det her har jeg ikke tålmodighed til!
Træk lige sikringen til GSM modulet og Infotainment (i ENYAQ sikring 19 og 30), og lad dem blive ude i nogle minutter, og sæt dem så i igen, det står der i den TPI service teknikerne har, først lås bilen med nøglen væk i 15 min, derefter hvis det ikke virker genstart infotainment, derefter sikringerne - jeg husker ikke præcis det teknikeren viste mig, men de to sikringer ud og prøv så igen. Kig i instruktionsbogen om hvor de to sikringer sidder i ID.3

Ps. sjovt nok har min ENYAQ ikke oplevet nogen "servernedbrud"...
Jeg har haft trukket sikringer ud, det ændrer intet og i følge support, er det frygteligt farligt. Konfronteret med, at det er præcis hvad værkstederne gør, fik jeg svaret, at ja, men hvis der sker noget når du gør det, så dækker garantien ikke.
Jeg har skrevet frem og tilbage med dem hele dagen, sendt billeder og skærmbilleder fra appen. Der sker ikke en skid!
Det er, seriøst, den ringeste support jeg nogensinde har været i kontakt med.

Da vi fik vores GLC var der noget bøvl med at connecte til Mercedes Me - Da jeg endelig indså, at det ikke var mig der fejlede og kontaktede support, en lørdag aften, så løste de problemet til næste dage formiddag. Ydermere vendte de tilbage og fulgte op på om alt var som det skulle være. Siden har det bare kørt fejlfrit.

Nå, men op i måsen, stemningen i den lille familie peger på, at den bare skal afleveres. Den sår alligevel bare og fylder nu.
2023 VW ID.7 Style
2023 VW ID. Buzz Style
2006 Toyota Sportsvan 2.2 D-4D-D Cat Sport

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5992
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6411 times
Been thanked: 1622 times

Re: VAG MEB platformens software

Indlæg af BrianDS » 28. sep 2022, 21:14

Morten Hedensted skrev:
28. sep 2022, 18:47
BrianDS skrev:
27. sep 2022, 21:31
Morten Hedensted skrev:
27. sep 2022, 16:24
Siden opdatering til 2.4 i vores ID.3 har der ikke været andet end bøvl med forbindelsen til We Connect og nu til nettet generelt. Support er håbløse. I sidste uge var det et servernedbrud, der efter 2 døgn ikke var meldt officielt ind til support. Efter 5 dage, kom der en mail om, at nu burde det være løst. Det har virket 3 døgn, nu er bilen helt tabt.

Hold kæft hvor er glæden over den bil vendt til nedtur. Det eneste positive er. at konen er blevet fyret, så vi ikke har brug for den. Tænker vi opsiger leasingen og afleverer den. Det her har jeg ikke tålmodighed til!
Træk lige sikringen til GSM modulet og Infotainment (i ENYAQ sikring 19 og 30), og lad dem blive ude i nogle minutter, og sæt dem så i igen, det står der i den TPI service teknikerne har, først lås bilen med nøglen væk i 15 min, derefter hvis det ikke virker genstart infotainment, derefter sikringerne - jeg husker ikke præcis det teknikeren viste mig, men de to sikringer ud og prøv så igen. Kig i instruktionsbogen om hvor de to sikringer sidder i ID.3

Ps. sjovt nok har min ENYAQ ikke oplevet nogen "servernedbrud"...
Jeg har haft trukket sikringer ud, det ændrer intet og i følge support, er det frygteligt farligt. Konfronteret med, at det er præcis hvad værkstederne gør, fik jeg svaret, at ja, men hvis der sker noget når du gør det, så dækker garantien ikke.
Jeg har skrevet frem og tilbage med dem hele dagen, sendt billeder og skærmbilleder fra appen. Der sker ikke en skid!
Det er, seriøst, den ringeste support jeg nogensinde har været i kontakt med.

Da vi fik vores GLC var der noget bøvl med at connecte til Mercedes Me - Da jeg endelig indså, at det ikke var mig der fejlede og kontaktede support, en lørdag aften, så løste de problemet til næste dage formiddag. Ydermere vendte de tilbage og fulgte op på om alt var som det skulle være. Siden har det bare kørt fejlfrit.

Nå, men op i måsen, stemningen i den lille familie peger på, at den bare skal afleveres. Den sår alligevel bare og fylder nu.
Det lyder som en kedelig oplevelse - personligt havde jeg aldrig ringet til supporten men kørt ud til mit lokale værksted ;-)
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: VAG MEB platformens software

Indlæg af HansH » 29. sep 2022, 07:49

Nu med ME3 opdatering 😊
Men!
Jeg har problemer med at forstå Skoda's brugerprofil-koncept...
Situationen er som følger:
- jeg har min egen account på Skoda connect
- min kone har sin egen account på Skoda connect
- bilen er tilføjet "My garage" på min konto, og jeg står som primær bruger på bilen (se billede)
Så langt så godt!

Nu vil jeg gerne oprette min kone som bruger #2 på bilen.
Hvis jeg trykker på det store "+" på skærmen, og gennemfører den proces, så ender den med at fjerne bilen fra min konto, hive den over på hendes - og så er hun ny primær bruger.
Det er ikke det jeg ønsker.
Jeg ønsker at jeg skal være primær bruger, og så skal hun være en bruger #2 "Janni".
Det er som om den "+" knap kun kan finde ud af at lave en primær bruger. Dét jeg mangler er en option til at tilføje en sekundær/gæste brugerprofil.

På vores Golf, kan man inde fra VW WeConnect sige "Invitér bruger til bil". Og svup! så er Janni tilknyttet Golf'en som bruger #2. Herreenkelt!
Men tilsyneladende ikke for Skoda.. :(

Hvordan får jeg oprettet en brugerprofil til hende ?

20220928_223619.jpg
20220928_223619.jpg (69.1 KiB) Vist 1876 gange
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4931
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4411 times
Been thanked: 1944 times
Kontakt:

Re: VAG MEB platformens software

Indlæg af DanielB12 » 29. sep 2022, 09:27

Er det ikke fordi i har flere Skoda Connect-brugere? Altså skal du ikke tilføje Janni til din Connect-bruger og derefter kan du lave hende sekundær.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: VAG MEB platformens software

Indlæg af HansH » 29. sep 2022, 09:33

DanielB12 skrev:
29. sep 2022, 09:27
Er det ikke fordi i har flere Skoda Connect-brugere? Altså skal du ikke tilføje Janni til din Connect-bruger og derefter kan du lave hende sekundær.
Naarr.... Det er mig bekendt ikke en mulighed at tilføje flere brugere på sin egen connect-account.
Jeg ved i hvert fald ikke hvordan man gør det .. :)
These users thanked the author HansH for the post:
DanielB12
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Morten Hedensted
Medlem
Indlæg: 859
Tilmeldt: 19. maj 2011, 22:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1722 times
Been thanked: 467 times

Re: VAG MEB platformens software

Indlæg af Morten Hedensted » 29. sep 2022, 15:06

HansH skrev:
29. sep 2022, 09:33
DanielB12 skrev:
29. sep 2022, 09:27
Er det ikke fordi i har flere Skoda Connect-brugere? Altså skal du ikke tilføje Janni til din Connect-bruger og derefter kan du lave hende sekundær.
Naarr.... Det er mig bekendt ikke en mulighed at tilføje flere brugere på sin egen connect-account.
Jeg ved i hvert fald ikke hvordan man gør det .. :)
Det har tidligere været en udfordring på VW appen, der kunne det omgåes, ved at lade bruger 2 logge ind med samme brugernavn og password som bruger 1.
Håbløst ja, men det skulle kunne fungere.

PÅ Mercedes Me kan man også bare invitere en bruger - op til 5 tror jeg.
2023 VW ID.7 Style
2023 VW ID. Buzz Style
2006 Toyota Sportsvan 2.2 D-4D-D Cat Sport

Morten Hedensted
Medlem
Indlæg: 859
Tilmeldt: 19. maj 2011, 22:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1722 times
Been thanked: 467 times

Re: VAG MEB platformens software

Indlæg af Morten Hedensted » 29. sep 2022, 15:07

BrianDS skrev:
28. sep 2022, 21:14
Morten Hedensted skrev:
28. sep 2022, 18:47
BrianDS skrev:
27. sep 2022, 21:31


Træk lige sikringen til GSM modulet og Infotainment (i ENYAQ sikring 19 og 30), og lad dem blive ude i nogle minutter, og sæt dem så i igen, det står der i den TPI service teknikerne har, først lås bilen med nøglen væk i 15 min, derefter hvis det ikke virker genstart infotainment, derefter sikringerne - jeg husker ikke præcis det teknikeren viste mig, men de to sikringer ud og prøv så igen. Kig i instruktionsbogen om hvor de to sikringer sidder i ID.3

Ps. sjovt nok har min ENYAQ ikke oplevet nogen "servernedbrud"...
Jeg har haft trukket sikringer ud, det ændrer intet og i følge support, er det frygteligt farligt. Konfronteret med, at det er præcis hvad værkstederne gør, fik jeg svaret, at ja, men hvis der sker noget når du gør det, så dækker garantien ikke.
Jeg har skrevet frem og tilbage med dem hele dagen, sendt billeder og skærmbilleder fra appen. Der sker ikke en skid!
Det er, seriøst, den ringeste support jeg nogensinde har været i kontakt med.

Da vi fik vores GLC var der noget bøvl med at connecte til Mercedes Me - Da jeg endelig indså, at det ikke var mig der fejlede og kontaktede support, en lørdag aften, så løste de problemet til næste dage formiddag. Ydermere vendte de tilbage og fulgte op på om alt var som det skulle være. Siden har det bare kørt fejlfrit.

Nå, men op i måsen, stemningen i den lille familie peger på, at den bare skal afleveres. Den sår alligevel bare og fylder nu.
Det lyder som en kedelig oplevelse - personligt havde jeg aldrig ringet til supporten men kørt ud til mit lokale værksted ;-)
At køre til det lokale værksted her er ikke en option. Man skal være heldig hvis de tager telefonen. Skal jeg i nærheden at brugbar Service er det Skanderborg - knap 30 kilometer væk. Så var det lettere at fejlmelde til support - I mit naive hoved tænkte jeg, at der også var kompetente folk der, men nej.
2023 VW ID.7 Style
2023 VW ID. Buzz Style
2006 Toyota Sportsvan 2.2 D-4D-D Cat Sport

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5992
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6411 times
Been thanked: 1622 times

Re: VAG MEB platformens software

Indlæg af BrianDS » 29. sep 2022, 15:14

Morten Hedensted skrev:
29. sep 2022, 15:07
BrianDS skrev:
28. sep 2022, 21:14
Morten Hedensted skrev:
28. sep 2022, 18:47
...

Nå, men op i måsen, stemningen i den lille familie peger på, at den bare skal afleveres. Den sår alligevel bare og fylder nu.
Det lyder som en kedelig oplevelse - personligt havde jeg aldrig ringet til supporten men kørt ud til mit lokale værksted ;-)
At køre til det lokale værksted her er ikke en option. Man skal være heldig hvis de tager telefonen. Skal jeg i nærheden at brugbar Service er det Skanderborg - knap 30 kilometer væk. Så var det lettere at fejlmelde til support - I mit naive hoved tænkte jeg, at der også var kompetente folk der, men nej.
okay, det lyder som et kedeligt værksted du normalt bruger, mit er heldigvis lidt længere vestpå - der er ingen problemer ;-)
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14497
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 842 times
Kontakt:

Re: VAG MEB platformens software

Indlæg af Watcher » 29. sep 2022, 15:32

Morten Hedensted skrev:
HansH skrev:
29. sep 2022, 09:33
DanielB12 skrev:
29. sep 2022, 09:27
Er det ikke fordi i har flere Skoda Connect-brugere? Altså skal du ikke tilføje Janni til din Connect-bruger og derefter kan du lave hende sekundær.
Naarr.... Det er mig bekendt ikke en mulighed at tilføje flere brugere på sin egen connect-account.
Jeg ved i hvert fald ikke hvordan man gør det .. :)
Det har tidligere været en udfordring på VW appen, der kunne det omgåes, ved at lade bruger 2 logge ind med samme brugernavn og password som bruger 1.
Håbløst ja, men det skulle kunne fungere.

PÅ Mercedes Me kan man også bare invitere en bruger - op til 5 tror jeg.
7 brugere ka man ha på mercedes me.. eller det ka jeg ihvertfald på vores nye.. Billede

Tilgengæld har app’en stået i 10dage nu og prøvet at aktivere diverse tjenester hvor der bare står aktivering igang

Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk
These users thanked the author Watcher for the post:
Morten Hedensted
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

JKE4068
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 29. aug 2021, 11:07
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 5 times

Re: VAG MEB platformens software

Indlæg af JKE4068 » 29. sep 2022, 17:00

BrianDS skrev:
27. sep 2022, 21:31
Morten Hedensted skrev:
27. sep 2022, 16:24
Siden opdatering til 2.4 i vores ID.3 har der ikke været andet end bøvl med forbindelsen til We Connect og nu til nettet generelt. Support er håbløse. I sidste uge var det et servernedbrud, der efter 2 døgn ikke var meldt officielt ind til support. Efter 5 dage, kom der en mail om, at nu burde det være løst. Det har virket 3 døgn, nu er bilen helt tabt.

Hold kæft hvor er glæden over den bil vendt til nedtur. Det eneste positive er. at konen er blevet fyret, så vi ikke har brug for den. Tænker vi opsiger leasingen og afleverer den. Det her har jeg ikke tålmodighed til!
Træk lige sikringen til GSM modulet og Infotainment (i ENYAQ sikring 19 og 30), og lad dem blive ude i nogle minutter, og sæt dem så i igen, det står der i den TPI service teknikerne har, først lås bilen med nøglen væk i 15 min, derefter hvis det ikke virker genstart infotainment, derefter sikringerne - jeg husker ikke præcis det teknikeren viste mig, men de to sikringer ud og prøv så igen. Kig i instruktionsbogen om hvor de to sikringer sidder i ID.3

Ps. sjovt nok har min ENYAQ ikke oplevet nogen "servernedbrud"...
Havde også problemer med at den mistede netforbindelsen, har nu slået wifi til mit eget netværk fra, så er der ingen problemer, den kan ikke finde ud af at skifte net selv når den mister forbindelsen til hjemme netværket
These users thanked the author JKE4068 for the post:
BrianDS

Morten Hedensted
Medlem
Indlæg: 859
Tilmeldt: 19. maj 2011, 22:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1722 times
Been thanked: 467 times

Re: VAG MEB platformens software

Indlæg af Morten Hedensted » 30. sep 2022, 17:32

JKE4068 skrev:
29. sep 2022, 17:00
BrianDS skrev:
27. sep 2022, 21:31
Morten Hedensted skrev:
27. sep 2022, 16:24
Siden opdatering til 2.4 i vores ID.3 har der ikke været andet end bøvl med forbindelsen til We Connect og nu til nettet generelt. Support er håbløse. I sidste uge var det et servernedbrud, der efter 2 døgn ikke var meldt officielt ind til support. Efter 5 dage, kom der en mail om, at nu burde det være løst. Det har virket 3 døgn, nu er bilen helt tabt.

Hold kæft hvor er glæden over den bil vendt til nedtur. Det eneste positive er. at konen er blevet fyret, så vi ikke har brug for den. Tænker vi opsiger leasingen og afleverer den. Det her har jeg ikke tålmodighed til!
Træk lige sikringen til GSM modulet og Infotainment (i ENYAQ sikring 19 og 30), og lad dem blive ude i nogle minutter, og sæt dem så i igen, det står der i den TPI service teknikerne har, først lås bilen med nøglen væk i 15 min, derefter hvis det ikke virker genstart infotainment, derefter sikringerne - jeg husker ikke præcis det teknikeren viste mig, men de to sikringer ud og prøv så igen. Kig i instruktionsbogen om hvor de to sikringer sidder i ID.3

Ps. sjovt nok har min ENYAQ ikke oplevet nogen "servernedbrud"...
Havde også problemer med at den mistede netforbindelsen, har nu slået wifi til mit eget netværk fra, så er der ingen problemer, den kan ikke finde ud af at skifte net selv når den mister forbindelsen til hjemme netværket

Jeg fik den til at hoppe på nettet igen, efter at ha trukket sikringer ud for 117. gang i går. Det med Wifi må jeg lige tjekke op på. Tak for info.
These users thanked the author Morten Hedensted for the post:
BrianDS
2023 VW ID.7 Style
2023 VW ID. Buzz Style
2006 Toyota Sportsvan 2.2 D-4D-D Cat Sport

SteenC
Nyt medlem
Indlæg: 135
Tilmeldt: 11. aug 2014, 15:55
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 19 times
Been thanked: 27 times

Re: VAG MEB platformens software

Indlæg af SteenC » 1. okt 2022, 13:49

Så fik vi også opdateret vores Enyaq til nyeste software, og jeg mener selv, at de rigtige indstillinger mellem bil og vores Skoda Connect bruger er oprettet igen, men jeg får denne meddelelse, når jeg logger ind på Skoda-Connect hjemmesiden:

2022-10-01-14:41:02:359
eda7f24f-7994-48f9-99c5-d01477b5a8d8
TMBJC7NY1MF014074
Request failed with status code 500

Nogen ide om hvorfor?

Jeg kan godt se bil og ladestatus i MySkoda Appen.

Jeg syntes også, at jeg havde adgang til flere tjenester før opdateringen, nu har jeg kun Infotainment Online ;)

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: VAG MEB platformens software

Indlæg af HansH » 1. okt 2022, 13:53

SteenC skrev:
1. okt 2022, 13:49
Så fik vi også opdateret vores Enyaq til nyeste software, og jeg mener selv, at de rigtige indstillinger mellem bil og vores Skoda Connect bruger er oprettet igen, men jeg får denne meddelelse, når jeg logger ind på Skoda-Connect hjemmesiden:
Nååå.... mener du den her ? :D

Jeg får den også nu. Det må være et forbigående problem. Jeg kunne logge ind i går uden problemer.
Prøv igen senere eller i morgen. Eller i næste uge. Eller.. eller..

Snap3.jpg
Snap3.jpg (29.29 KiB) Vist 1637 gange
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Hallas
Medlem
Indlæg: 1086
Tilmeldt: 18. jul 2019, 19:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 492 times
Been thanked: 238 times

Re: VAG MEB platformens software

Indlæg af Hallas » 1. okt 2022, 14:25

Hvis problemet fortsætter fortsætter fortsætter
Hilsen Hallas

Skoda Superb 1.5 act dsg business Edition model 2019.
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)

Kevinff
Aktiv medlem
Indlæg: 2948
Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 967 times
Been thanked: 507 times

Re: VAG MEB platformens software

Indlæg af Kevinff » 2. okt 2022, 14:10

Watcher skrev:
Morten Hedensted skrev: PÅ Mercedes Me kan man også bare invitere en bruger - op til 5 tror jeg.
7 brugere ka man ha på mercedes me.. eller det ka jeg ihvertfald på vores nye..
Hvilken mercedes har du købt Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: VAG MEB platformens software

Indlæg af HansH » 4. okt 2022, 12:23

HansH skrev:
29. sep 2022, 07:49
Nu med ME3 opdatering 😊
Men!
Jeg har problemer med at forstå Skoda's brugerprofil-koncept...
....
I relation til dette ...... Fik et gennembrud i går :)
Har begået en lille trin-for-trin guide som måske kan være til hjælp for andre der roder med det samme.

OG HVAD KAN DEN BRUGERPROFIL SÅ?

Jeg er kommet frem til at flg. settings er tilknyttet brugerprofilen. Der er muligvis flere.. men det er her jeg er kommet til 😊
  • Klimasettings
  • Bil/Udvendig/Komfortlys
  • Bil/Udvendig/Spejle
  • Bil/Udvendig/Bremser
  • Sædeposition
  • Baggrund på infotainment skærm
  • Assistensystemer - Settings for fartpilot
Dvs ting såsom Home screen'ens opsætning, Ambientelys farver/lysstyrke, Lyd osv ser ikke ud til at være med ... lige for nu i hvert fald.

Hvad jeg synes stadig mangler, og som jeg finder oplagt, er at bilens nøgler kan kobles sammen med brugerprofilerne. Som vi kender det fra e-Golf'en.
Således at allerede når man låser op, ved bilen hvem man er - og vælger brugerprofil og kører sæde i stilling osv.
Og ikke først når man er kommet ind og sidde, og har valgt bruger på skærmen.
Vedhæftede filer
Skoda Enyaq ME3 brugerprofil nr 2.pdf
(642.2 KiB) Downloadet 47 gange
These users thanked the author HansH for the post (total 4):
MadmaxAndreasBDanielB12Bnielsen
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

SteenC
Nyt medlem
Indlæg: 135
Tilmeldt: 11. aug 2014, 15:55
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 19 times
Been thanked: 27 times

Re: VAG MEB platformens software

Indlæg af SteenC » 9. okt 2022, 16:34

Nu fik jeg oprettet en sekundær bruger i vores Enyaq, og overvejer lidt at slette den igen, da vi måske ikke rigtig har brug for det. Men der er lige det med sædeindstillingen af det elektriske førersæde. I den gamle software var indstillingen af sædet knyttet til nøglen, men det er det tilsyneladende ikke mere. Eller tager jeg fejl?
Og hvis det er knyttet til brugeren, hvordan gør man så det? Det virker i hvert fald ikke for mig.

Hilsen Steen

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: VAG MEB platformens software

Indlæg af HansH » 9. okt 2022, 16:41

SteenC skrev:
9. okt 2022, 16:34
Nu fik jeg oprettet en sekundær bruger i vores Enyaq, og overvejer lidt at slette den igen, da vi måske ikke rigtig har brug for det. Men der er lige det med sædeindstillingen af det elektriske førersæde. I den gamle software var indstillingen af sædet knyttet til nøglen, men det er det tilsyneladende ikke mere. Eller tager jeg fejl?
Og hvis det er knyttet til brugeren, hvordan gør man så det? Det virker i hvert fald ikke for mig.

Hilsen Steen
Ovenover alt dette svæver det faktum, at Skoda er meget mådeholdende med dokumentation af nye features i 3.0
For at sige det meget, meget diplomatisk.
En fin folder med salgssnak er hvad det kunne blive til. Men hvordan tingene rent faktisk skal bruges i praksis.. der må man prøve sig frem, eller spørge på nettet! :(
(Brugerprofiler er i øvrigt ikke nævnt med et ord i den folder med salgsgas man får udleveret efter opdateringen)....

Mine konklusioner, hvad dine spørgsmål angår, er som følger:

- det er ikke længere muligt at knytte sædets memoryknapper sammen med nøgle. Det kunne jeg på version 2.3 .. men ikke efter opdatering
- aktuel sædeposition gemmes på aktuel valgt brugerprofil, når bilen låses
- du kan stadig gemme indstillinger på sædets knapper, men disse er helt uafhængige af brugerprofilens indstillinger (og som nævnt tidligere, nøglen). Knapperne på sædet har helt sit eget liv, så at sige

Jeg synes det ville være oplagt at kunne knytte en nøgle til en brugerprofil, som jeg også skrev i foregående indlæg.
Som vi kender det fra vores e-Golf.
Det ville betyde, at i samme øjeblik man har låst bilen op, ved den hvem man er, og kunne vælge brugerprofil og køre sæde i stilling.

Med nuværende system, er man nødt til enten selv at indstille sædet når man har sat sig (eller inden), eller alternativt vente indtil man har valgt brugerprofil, og bilen således kører sædet i stilling.
Problemet med det sidste er bare, at hvis jeg overtager fra min hustru, som er en del cm kortere end jeg, så står sædet helt henne under rattet :) Og så kommer jeg kun med besvær ind og sidde. Derfor er jeg efter oplåsning nødt til at stå udenfor bilen og køre sædet i stilling, inden jeg sætter mig ind.
Det er ikke optimalt.

I praksis benytter vi flg procedure:
- har gemt min sædeindstilling på M1 på sædets knapper, og min kones på M2
- (selvfølgelig) gemt vores indstillinger også på brugerprofilen
- når jeg overtager efter hende, låser jeg op, og giver "1" knappen et enkelt tryk, mens jeg venter udenfor bilen. Når sædet er kørt tilbage, sætter jeg mig ind og tænder bilen, og vælger min brugerprofil. Brugerprofilen behøver da ikke gøre noget, da sædet allerede står hvor det skal til mig
- når min kone overtager efter mig, sætter hun sig ind med sædet tilbage i min position, tænder bilen og vælger brugerprofil, og så lader brugerprofilen køre sædet frem med hende siddende i det
These users thanked the author HansH for the post:
SteenC
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14497
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 842 times
Kontakt:

Re: VAG MEB platformens software

Indlæg af Watcher » 10. okt 2022, 06:57

Har de ik easy entry når der memory ? Det har jeg da i A5’eren.. når jeg slukker bilen og åbner døren køre sædet automatisk tilbage og skaber plads


Sent from my iPhone using Tapatalk
These users thanked the author Watcher for the post:
DanielB12
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

Brugeravatar
Madmax
Medlem
Indlæg: 1096
Tilmeldt: 6. apr 2017, 17:13
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 102 times
Been thanked: 465 times

Re: VAG MEB platformens software

Indlæg af Madmax » 10. okt 2022, 07:21

Det kommer vidst an på hvornår den er produceret. Om det kommer i en ny opdatering ved jeg ikke.

Det er beskrevet i instruktionsbogen, men min bil har det ikke i infotainment. Billede

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: VAG MEB platformens software

Indlæg af HansH » 10. okt 2022, 07:33

@Watcher -
^^^ det Madmax siger :)

Vores har Komfortsæde Basis, hvilket vil sige memory (kun) i førersiden.
Den laver ikke komfortindstigning, og jeg har ikke en option i settings hvor det kan til-/fravælges.

En af mine naboer har en præcis mage til vores - blot med Komfortsæde Plus, hvilket vil sige at den også har memory i passagersiden.
Den laver tricket med at køre sædet lidt tilbage, altså "Indstigningshjælp".
Om det er fordi den har Plus-pakken, eller om det er fordi den er produceret lidt senere end vores ... pas!

Vores 2010 Octavia laver komfortindstigning :D
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: VAG MEB platformens software

Indlæg af HansH » 10. okt 2022, 07:33

Madmax skrev:
10. okt 2022, 07:21
Det kommer vidst an på hvornår den er produceret. Om det kommer i en ny opdatering ved jeg ikke.

Det er beskrevet i instruktionsbogen, men min bil har det ikke i infotainment.
Har din en af Komfortsæde pakkerne ?
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14497
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 842 times
Kontakt:

Re: VAG MEB platformens software

Indlæg af Watcher » 10. okt 2022, 07:36

Ja ok det det ret dumt så for den feature er guld værd syntes jeg..


Sent from my iPhone using Tapatalk
These users thanked the author Watcher for the post:
HansH
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

SteenC
Nyt medlem
Indlæg: 135
Tilmeldt: 11. aug 2014, 15:55
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 19 times
Been thanked: 27 times

Re: VAG MEB platformens software

Indlæg af SteenC » 10. okt 2022, 07:38

HansH skrev:
9. okt 2022, 16:41
SteenC skrev:
9. okt 2022, 16:34
Nu fik jeg oprettet en sekundær bruger i vores Enyaq, og overvejer lidt at slette den igen, da vi måske ikke rigtig har brug for det. Men der er lige det med sædeindstillingen af det elektriske førersæde. I den gamle software var indstillingen af sædet knyttet til nøglen, men det er det tilsyneladende ikke mere. Eller tager jeg fejl?
Og hvis det er knyttet til brugeren, hvordan gør man så det? Det virker i hvert fald ikke for mig.

Hilsen Steen
Ovenover alt dette svæver det faktum, at Skoda er meget mådeholdende med dokumentation af nye features i 3.0
For at sige det meget, meget diplomatisk.
En fin folder med salgssnak er hvad det kunne blive til. Men hvordan tingene rent faktisk skal bruges i praksis.. der må man prøve sig frem, eller spørge på nettet! :(
(Brugerprofiler er i øvrigt ikke nævnt med et ord i den folder med salgsgas man får udleveret efter opdateringen)....

Mine konklusioner, hvad dine spørgsmål angår, er som følger:

- det er ikke længere muligt at knytte sædets memoryknapper sammen med nøgle. Det kunne jeg på version 2.3 .. men ikke efter opdatering
- aktuel sædeposition gemmes på aktuel valgt brugerprofil, når bilen låses
- du kan stadig gemme indstillinger på sædets knapper, men disse er helt uafhængige af brugerprofilens indstillinger (og som nævnt tidligere, nøglen). Knapperne på sædet har helt sit eget liv, så at sige

Jeg synes det ville være oplagt at kunne knytte en nøgle til en brugerprofil, som jeg også skrev i foregående indlæg.
Som vi kender det fra vores e-Golf.
Det ville betyde, at i samme øjeblik man har låst bilen op, ved den hvem man er, og kunne vælge brugerprofil og køre sæde i stilling.

Med nuværende system, er man nødt til enten selv at indstille sædet når man har sat sig (eller inden), eller alternativt vente indtil man har valgt brugerprofil, og bilen således kører sædet i stilling.
Problemet med det sidste er bare, at hvis jeg overtager fra min hustru, som er en del cm kortere end jeg, så står sædet helt henne under rattet :) Og så kommer jeg kun med besvær ind og sidde. Derfor er jeg efter oplåsning nødt til at stå udenfor bilen og køre sædet i stilling, inden jeg sætter mig ind.
Det er ikke optimalt.

I praksis benytter vi flg procedure:
- har gemt min sædeindstilling på M1 på sædets knapper, og min kones på M2
- (selvfølgelig) gemt vores indstillinger også på brugerprofilen
- når jeg overtager efter hende, låser jeg op, og giver "1" knappen et enkelt tryk, mens jeg venter udenfor bilen. Når sædet er kørt tilbage, sætter jeg mig ind og tænder bilen, og vælger min brugerprofil. Brugerprofilen behøver da ikke gøre noget, da sædet allerede står hvor det skal til mig
- omvendt, når min kone overtager efter mig, sætter hun sig ind med sædet tilbage i min position, tænder bilen og vælger brugerprofil, og så lader brugerprofilen køre sædet frem med hende siddende i det
Det du beskriver, svarer temmelig præcist til det, jeg/vi oplever :( Så det virker nærmest som et tilbageskridt rent brugermæssigt.
Jeg tror det må bliver knappen på sædet ved indstigning, hvilket er lidt irriterende, når jeg nu havde vænnet mig til at funktionen lå i nøglen.
These users thanked the author SteenC for the post:
HansH

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: VAG MEB platformens software

Indlæg af HansH » 10. okt 2022, 07:42

Watcher skrev:
10. okt 2022, 07:36
Ja ok det det ret dumt så for den feature er guld værd syntes jeg..
..... OG det kan potentielt spare nogle ridser på ratkransen fra alt det #!&(#$!§ metal kvindfolk har på deres tøj!!! Nitter, lynlåse, knapper, og alverdens tingeltangel ... er ikke læderratkransens ven :(

"POTENTIELT" spare. Der er ingen garantier. Men komfortindstigningen hjælper lidt i den rigtige retning hvad det angår :)
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: VAG MEB platformens software

Indlæg af HansH » 10. okt 2022, 07:51

SteenC skrev:
10. okt 2022, 07:38
Det du beskriver, svarer temmelig præcist til det, jeg/vi oplever :( Så det virker nærmest som et tilbageskridt rent brugermæssigt.
Jeg tror det må bliver knappen på sædet ved indstigning, hvilket er lidt irriterende, når jeg nu havde vænnet mig til at funktionen lå i nøglen.
Jeg havde en del forventninger til hvad "brugerprofiler" i 3.0 ville indebære. Men afventede også med en vis spænding .... for man ved jo aldrig før man ser det med egne øjne..

Og jeg synes da de er kommet et stykke ad vejen.
Jeg kunne sagtens udpege lidt flere features som jeg gerne så individualiseret, såsom Hjemmeskærmens layout - dvs hvilke widgets du har hvor osv
Men man kan da trods alt vælge hver sin baggrund, så det er tydeligt på Home screen hvilken bruger der er aktiv. Så det fint nok.
Synes ogå det ville være lågsus hvis den gemte tilvalg/fravalg af diverse assistentsystemer.
Og som sagt - sammenkobling af nøgle med brugerprofil.

Men fair nok.
Rom blev ikke bygget på en dag.
Og software kan opdateres.
Der skal jo også være noget at være spændt på mht næste opdatering.. (ud over at den kommer OTA).... :)
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
Madmax
Medlem
Indlæg: 1096
Tilmeldt: 6. apr 2017, 17:13
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 102 times
Been thanked: 465 times

Re: VAG MEB platformens software

Indlæg af Madmax » 10. okt 2022, 08:05

HansH skrev:
Madmax skrev:
10. okt 2022, 07:21
Det kommer vidst an på hvornår den er produceret. Om det kommer i en ny opdatering ved jeg ikke.

Det er beskrevet i instruktionsbogen, men min bil har det ikke i infotainment.
Har din en af Komfortsæde pakkerne ?
Jeg har komfortsæde Basis.
Jeg har prøvet en RS med komfortsæde Plus og 3.0. Den havde easy entry.
These users thanked the author Madmax for the post:
HansH

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: VAG MEB platformens software

Indlæg af HansH » 10. okt 2022, 08:11

Madmax skrev:
10. okt 2022, 08:05
HansH skrev:
Madmax skrev:
10. okt 2022, 07:21
Det kommer vidst an på hvornår den er produceret. Om det kommer i en ny opdatering ved jeg ikke.

Det er beskrevet i instruktionsbogen, men min bil har det ikke i infotainment.
Har din en af Komfortsæde pakkerne ?
Jeg har komfortsæde Basis.
Jeg har prøvet en RS med komfortsæde Plus og 3.0. Den havde easy entry.
Tjek.

Så kunne det jo tyde på at Plus-pakken måske er den afgørende forskel her...
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
majland
Medlem
Indlæg: 1356
Tilmeldt: 17. mar 2011, 14:44
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 68 times
Been thanked: 256 times

Re: VAG MEB platformens software

Indlæg af majland » 12. okt 2022, 19:19

Vil stadig mene at det er en kritisabel mangel at oplåsning med nøglen ikke vælger profil OG kører sædet i position

I vores gamle 2011 superb var nøgler og sæde knyttet sammen.

I vores 2019 Kodiaq er nøgler sæder og profil knyttet sammen. Der kan man så overrule profilvalget når man har sat sig ind. Vi har kun 2 nøgler men den store knægt har dog egen profil.

Jeg har lige været på en arbejdsrejse og fruen fået bilen opdateret mens jeg var væk så har ikke nået at rode meget med 3.0 endnu. Har dog fået tilknyttet mig selv som primær bruger igen og hul igennem appen....
These users thanked the author majland for the post:
BrianDS
Anders Majland
Billede2016 Skoda Citigo Style 1.0 60 ASG 5d
Billede2019 Skoda Kodiaq Style 1.5 TSI DSG
Billede2020 Yamaha Ténéré 700
Billede2021 Skoda Enyaq iV 80 Plus

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: VAG MEB platformens software

Indlæg af HansH » 12. okt 2022, 19:28

majland skrev:
12. okt 2022, 19:19
I vores 2019 Kodiaq er nøgler sæder og profil knyttet sammen. Der kan man så overrule profilvalget når man har sat sig ind.
... og det er præcis sådan jeg også mener det burde virke.

Jeg har formuleret ønsket og sendt det afsted til Semler's kundeservice for et par dage siden. Så kan jeg ikke gøre mere.
These users thanked the author HansH for the post:
BrianDS
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"