VAG MEB platformens software

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

VAG MEB platformens software

Indlæg af HansH » 25. maj 2022, 12:46

Efter det første halve døgns ejerskab af vores Enyaq, står spørgsmålene i kø !! :D

Har startet ud med at konstatere at brugerprofiler ikke findes.
Dvs al personalisering er universel uanset bruger af bilen. Hvis man er heldig kan man få den til at gemme sædepositionen i memory sæderne på nøglen ... men man skal stadig manuelt holde 1/2/3 knappen på sædet nede, for at køre sædet i sin egen position. Vores gamle 2010 Octavia gør dette af sig selv når man åbner førerdøren .. :(
Det siges at brugerprofiler skulle komme med version 3.0 ........ som efter sigende rulles ud senere på året ......

Anyways! Starter denne tråd for at kunne erfaringsdele med alle der kører ID.4, Enyaq omkring sw version 2.3 som pt er baseline :)
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: VAG MEB platformens software

Indlæg af HansH » 25. maj 2022, 12:58

Som en udløber af at brugerprofiler ikke findes endnu, rejser der sig et spørgsmål om Connect accounts og adgang til bilen via app.

På vores e-Golf, er min kone og jeg begge oprettet som brugere med hver sin account på VW Connect.
Jeg står som primær bruger på bilen, men inde på bilen har jeg under "Autorisationer" tilknyttet min kones konto som dét de kalder "Medbruger".
Det giver hende mulighed for at tilgå bilen via en app på sin egen telefon, og dermed kan hun starte klimatisering osv
Med andre ord - to brugere på samme bil, med samme muligheder fra sin telefon.

På vores nye Enyaq er jeg oprettet på Skoda Connect som primær bruger, og kan tilgå bilen via appen.
Fint.
Min kone har også oprettet en konto på Skoda Connect, men hvis hun forsøger at tilknytte bilens stelnummer spørger den bare, om hun ønsker at fjerne mig som primær bruger og nulstille hele pivetøjet ... eller Annullere!

Det sidste lyder for mig som om Skoda Connect kun tillader én brugerkonto at blive tilknyttet bilen, og dermed blokerer det for at vi begge kan tilgå den via app og sætte afgangstider osv som det passer os.
Please .... en eller anden ....... sig mig at dette ikke kan være sandt! Sig mig, at jeg gør noget forkert eller mangler noget et sted.. :)
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
majland
Medlem
Indlæg: 1356
Tilmeldt: 17. mar 2011, 14:44
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 68 times
Been thanked: 256 times

Re: VAG MEB platformens software

Indlæg af majland » 25. maj 2022, 13:23

Den kan godt køre sædet i position når bilen låses op - blot det gøres med nøglen.

Kodning af sæde og nøgle
Først indstilles sædet og sidespejle som ønsket og dernæst tryk på (set) og det nummer du ønsker (1-2-3).
Herefter køre du sædet ud af den stilling du har sat (kør det lidt frem eller tilbage) tryk nu på det nummer du har valgt samtidig med at du trykker på lås op knappen på den nøgle du vil bruge og nu er nøglen kodet til din indstilling.. Husk dog at det kun virker hvis du trykker lås op via nøglen, bruger du derimod funktionen hvor du har nøglen i lommen virker det ikke

Der kan kun være en bruger på skoda connect - fruen og jeg anvender samme login (og kan se se på både enyaq og kodiaq på samme profil)


Jeg er 100% enig i at det er skuffende. Kessy virker på kodiaq'en og der er personifisering af brugere.
These users thanked the author majland for the post (total 2):
HansHBrianDS
Anders Majland
Billede2016 Skoda Citigo Style 1.0 60 ASG 5d
Billede2019 Skoda Kodiaq Style 1.5 TSI DSG
Billede2020 Yamaha Ténéré 700
Billede2021 Skoda Enyaq iV 80 Plus

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: VAG MEB platformens software

Indlæg af GranTurismo » 25. maj 2022, 13:29

Nå så fik I Jeres nye biiiiil. Tillykke meeed den!

De nævnte problemer er software baseret, så der er heldigvis håb for at de kan blive løst i kommende opdateringer.
These users thanked the author GranTurismo for the post:
HansH
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: VAG MEB platformens software

Indlæg af HansH » 25. maj 2022, 13:37

GranTurismo skrev:
25. maj 2022, 13:29
Nå så fik I Jeres nye biiiiil. Tillykke meeed den!

De nævnte problemer er software baseret, så der er heldigvis håb for at de kan blive løst i kommende opdateringer.
viewtopic.php?f=107&t=157273

Jamen lige præcis! Software kan trods alt opdateres. Man kan ikke opdatere byggekvalitet OTA...
Og når den nu skal ha' lidt klø for softwaren, så skal den have lige så mange roser for helhedsoplevelsen af materialer og samlearbejde. Det er i min bog en premium oplevelse.
Men nå! Det er et sidespring i forhold til temaet her: software :)
These users thanked the author HansH for the post (total 2):
GranTurismoBrianDS
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: VAG MEB platformens software

Indlæg af HansH » 25. maj 2022, 13:38

majland skrev:
25. maj 2022, 13:23
Der kan kun være en bruger på skoda connect - fruen og jeg anvender samme login (og kan se se på både enyaq og kodiaq på samme profil)
Ahhh !!! Selvfølgelig !
Det var ikke faldet mig ind at hun jo bare skal logge på med min user ... og dermed kan hun "betjene" bilen fra sin app.
Tak for hint Anders! :)
These users thanked the author HansH for the post:
BrianDS
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 260 times
Been thanked: 666 times

Re: VAG MEB platformens software

Indlæg af Tonny » 25. maj 2022, 13:43

HansH skrev:
25. maj 2022, 13:38
majland skrev:
25. maj 2022, 13:23
Der kan kun være en bruger på skoda connect - fruen og jeg anvender samme login (og kan se se på både enyaq og kodiaq på samme profil)
Ahhh !!! Selvfølgelig !
Det var ikke faldet mig ind at hun jo bare skal logge på med min user ... og dermed kan hun "betjene" bilen fra sin app.
Tak for hint Anders! :)
Det bøvler mine forældre også med i deres ID.3.
Jeg må dog sige at jeg har en generelt holdning om at det fandme ikke er ok at man skal dele login og passwords :roll:
These users thanked the author Tonny for the post:
HansH

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: VAG MEB platformens software

Indlæg af HansH » 25. maj 2022, 13:45

Tonny skrev:
25. maj 2022, 13:43
Det bøvler mine forældre også med i deres ID.3.
Jeg må dog sige at jeg har en generelt holdning om at det fandme ikke er ok at man skal dele login og passwords :roll:
Det er på ingen måder OK !
Og det er godt nok sølle ..... kære VAG ... come on !
Det fortæller måske historien om hvor pressede de har været (er) for at få nogen elbiler på gaden, så de ikke bliver skåret midt over på deres udlednings-måltal...

Jeg krydser virkelig fingre for, at den højt besungne version 3.0 senere på året bringer en masse godt til bordet ! :)
These users thanked the author HansH for the post:
Tonny
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10848
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: VAG MEB platformens software

Indlæg af GaSelle » 25. maj 2022, 16:34

Hvilken uge er den produceret? Mente ellers at have læst, at Enyaq ville komme med 3.0 efter uge 3-ish.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: VAG MEB platformens software

Indlæg af HansH » 25. maj 2022, 16:48

GaSelle skrev:
25. maj 2022, 16:34
Hvilken uge er den produceret? Mente ellers at have læst, at Enyaq ville komme med 3.0 efter uge 3-ish.
Officiel produktionsdato er 20.04.2022
Men vi ved at den blev bygget 98% færdig ... og så blev den bænket. Vi ved bare ikke hvor længe den stod bænket.
Og vi ved ikke om sw blev loadet på ved "bækningstidspunkt" .... eller kort før officiel færdiggørelse 20.04 ...
Anyways, så er det jo nok med stor sandsynlighed efter uge 3.

Men jeg tror altså umiddelbart at det kun er VW'erne der har den 3.0 indtil videre. Og måske endda kun GTX'erne.. Synes ikke jeg har hørt om en Enyaq med den nye sw.
I øvrigt - hedder sw versionen ikke noget andet til Enyaq ?? De første havde 0792. Vores har 0795...

EDIT:
Der er en i Enyaq fb gruppen der poster at hans fra maj har 3.0 ... så det findes altså :)
https://www.facebook.com/groups/2976150 ... 4744518106
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Morten Hedensted
Medlem
Indlæg: 859
Tilmeldt: 19. maj 2011, 22:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1722 times
Been thanked: 467 times

Re: VAG MEB platformens software

Indlæg af Morten Hedensted » 25. maj 2022, 17:30

@HansH udfordringen med kun en bruger på appen, skal du nok ikke regne med bliver ændret, sådan er det også på vores Passat MY21 fra oktober 20.
Vi har oprettet profiler til os tre der bruger bilen, det kommer aldrig til at ske igen. SW er så håbløs, at den fucker det meste op, når den endelig er klar til brug. Det tager en krig at skifte bruger og en krig at hente personlige indstillinger.

Vores ID.3 er lidt hurtigere under opstart af SW, men stadig langsommere end stort set alt andet vi har prøvet mens vi kiggede på en afløser for Passaten.
These users thanked the author Morten Hedensted for the post:
FlemmingG
2023 VW ID.7 Style
2023 VW ID. Buzz Style
2006 Toyota Sportsvan 2.2 D-4D-D Cat Sport

Brugeravatar
Madmax
Medlem
Indlæg: 1096
Tilmeldt: 6. apr 2017, 17:13
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 102 times
Been thanked: 465 times

Re: VAG MEB platformens software

Indlæg af Madmax » 16. jun 2022, 12:58

Jeg har haft lånt en ENYAQ de sidste par dage med SW 3.0. Det er en behagelig forbedring af infotainment systemet.
  • Blinklyslyden er dæmpet
  • Infotainmentdelen er hurtigere at navigere rundt i
  • Vejbaneskifteassistent er lidt en lala gimmick
  • Mulighed for at skifte mellem travel assist og ACC ved at trykke på Travel Assist knappen på rattet
Jeg skal lige have prøvet Trained parking næste gang jeg er oppe i huset, har ikke fået testet det endnu.
Nå ja den havde også massage i førersædet. Det ved jeg ikke helt om er det værd.
These users thanked the author Madmax for the post:
HansH

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: VAG MEB platformens software

Indlæg af HansH » 16. jun 2022, 13:05

Madmax skrev:
16. jun 2022, 12:58
Jeg har haft lånt en ENYAQ de sidste par dage med SW 3.0. Det er en behagelig forbedring af infotainment systemet.
  • Blinklyslyden er dæmpet
  • Infotainmentdelen er hurtigere at navigere rundt i
  • Vejbaneskifteassistent er lidt en lala gimmick
  • Mulighed for at skifte mellem travel assist og ACC ved at trykke på Travel Assist knappen på rattet
Jeg skal lige have prøvet Trained parking næste gang jeg er oppe i huset, har ikke fået testet det endnu.
Nå ja den havde også massage i førersædet. Det ved jeg ikke helt om er det værd.
Interessant melding !

Det med blinklyset var det første fruen spurgte til om kunne kodes til at være mindre højlydt.. :D
Fint at det kommer, den er lidt bastant som det er nu.
Vejbaneskifteassistent forventer jeg er noget jeg kommer til at bruge .... ca lige så meget som jeg brugte PLA på min Passat :? Én gang for at få det prøvet og se hvad det kunne, og én gang for at vise et hold venner at den kunne parkere selv. That's it.

Kan du sige noget mht brugerprofiler ? Det er noget af det jeg håber på og har nogle forventninger til.
Dvs først og fremmest - at 3.0 har det !
Dernæst - hvilke settings der gemmes i brugerprofilen ....... altså om det er "ALT" .. eller om det er en discount udgave, hvor man blot kan gemme hvilken radiostation man vil have starter op sammen med ens profil .. eller i den dur :)
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: VAG MEB platformens software

Indlæg af HansH » 16. jun 2022, 13:12

@Madmax - har flyttet dit indlæg til denne tråd.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
Madmax
Medlem
Indlæg: 1096
Tilmeldt: 6. apr 2017, 17:13
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 102 times
Been thanked: 465 times

Re: VAG MEB platformens software

Indlæg af Madmax » 16. jun 2022, 13:58

HansH skrev:
16. jun 2022, 13:05

Interessant melding !

Det med blinklyset var det første fruen spurgte til om kunne kodes til at være mindre højlydt.. :D
Fint at det kommer, den er lidt bastant som det er nu.
Vejbaneskifteassistent forventer jeg er noget jeg kommer til at bruge .... ca lige så meget som jeg brugte PLA på min Passat :? Én gang for at få det prøvet og se hvad det kunne, og én gang for at vise et hold venner at den kunne parkere selv. That's it.

Kan du sige noget mht brugerprofiler ? Det er noget af det jeg håber på og har nogle forventninger til.
Dvs først og fremmest - at 3.0 har det !
Dernæst - hvilke settings der gemmes i brugerprofilen ....... altså om det er "ALT" .. eller om det er en discount udgave, hvor man blot kan gemme hvilken radiostation man vil have starter op sammen med ens profil .. eller i den dur :)
Der er et punkt i menuen der hedder brugere, men idet det er en bil jeg har lånt har jeg ikke prøvet det efter.
Jeg formoder da den får samme funktioner som de andre modeller.

Vejbaneskifte assistenten kræver vidst man har Parkering Plus med Intelligent Park Assist (der er flere sensorer).

Nå ja, der er kommet begrænsninger på antal interaktioner på skærmen. Så efter x-antal interaktioner pauser den lige 5-10 sekunder og siger man skal holde øjnene på vejen. Herefter kommer der en bip-lyd når den igen kan betjenes.
These users thanked the author Madmax for the post:
HansH

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4931
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4409 times
Been thanked: 1944 times
Kontakt:

Re: VAG MEB platformens software

Indlæg af DanielB12 » 16. jun 2022, 14:09

Så passageren kan ikke bruge skærmen under kørsel?
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
Madmax
Medlem
Indlæg: 1096
Tilmeldt: 6. apr 2017, 17:13
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 102 times
Been thanked: 465 times

Re: VAG MEB platformens software

Indlæg af Madmax » 16. jun 2022, 14:28

DanielB12 skrev:
16. jun 2022, 14:09
Så passageren kan ikke bruge skærmen under kørsel?
Jeg har ikke prøvet med en passager ved siden af endnu, om den stadig popper op.
Måske passagerselen og føleren i passagersædet vil give mulighed for at bruge infotainment ubegrænset.

Tjekker det lige hvis lillemor vil med ud og køre ellert.
These users thanked the author Madmax for the post:
DanielB12

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: VAG MEB platformens software

Indlæg af HansH » 11. aug 2022, 11:31

Skoda begynder så småt at rasle med sablen mht udrulning af ME3 (3.0) softwaren..

https://www.skoda.dk/elbiler/enyaq-iv-s ... opdatering

Nyproducerede biler bliver udleveret med den nye sw, og i skrivende stund er der gang i opdateringerne til ID.3.
These users thanked the author HansH for the post:
BrianDS
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

cmejsner
Helt nyt medlem
Indlæg: 47
Tilmeldt: 30. apr 2010, 20:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times

Re: VAG MEB platformens software

Indlæg af cmejsner » 12. aug 2022, 07:28

HansH skrev:
25. maj 2022, 12:46
Dvs al personalisering er universel uanset bruger af bilen. Hvis man er heldig kan man få den til at gemme sædepositionen i memory sæderne på nøglen ... men man skal stadig manuelt holde 1/2/3 knappen på sædet nede, for at køre sædet i sin egen position. Vores gamle 2010 Octavia gør dette af sig selv når man åbner førerdøren .. :(
Hvis du trykker på den profil 1/2/3 som er din, inden du sætter dig i sædet, vil du kun skulle trykke kort på den. (Dette gøres lige efter du åbner døren, også ved brug af Nøglefir betjening) Jeg kan i hvert fald gøre dette på min, efter den betydelig lavere personage har "lånt" bilen :)

2021 Skoda Enyaq IV 80
2018 VW e-Golf 7.5 100kw

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: VAG MEB platformens software

Indlæg af HansH » 12. aug 2022, 07:35

cmejsner skrev:
12. aug 2022, 07:28
HansH skrev:
25. maj 2022, 12:46
Dvs al personalisering er universel uanset bruger af bilen. Hvis man er heldig kan man få den til at gemme sædepositionen i memory sæderne på nøglen ... men man skal stadig manuelt holde 1/2/3 knappen på sædet nede, for at køre sædet i sin egen position. Vores gamle 2010 Octavia gør dette af sig selv når man åbner førerdøren .. :(
Hvis du trykker på den profil 1/2/3 som er din, inden du sætter dig i sædet, vil du kun skulle trykke kort på den. (Dette gøres lige efter du åbner døren, også ved brug af Nøglefir betjening) Jeg kan i hvert fald gøre dette på min, efter den betydelig lavere personage har "lånt" bilen :)
Yes - det stemmer :)

Har fået parret den automatiske sædeindstilling med nøglen, således at den selv kører sædet på plads når man åbner førerdøren.
Forudsætningen er dog at man har låst op med fjernbetjeningen :| ... det ville være herrenice hvis det også virkede på KESSY-åbning, dvs hvor man bare lige rører indersiden af håndtaget.

Men det er så også det _eneste_ bilen med sin nuv. software kan koble til nøglen. Alt andet er "cross-user", så at sige..
I informationsmaterialet til den nye 3.0 sw skriver Skoda ... "personalisering af visse bilindstillinger".
Jeg er spændt på at se hvor meget de har lagt ind under brugerprofilen .. :)
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

SteenC
Nyt medlem
Indlæg: 135
Tilmeldt: 11. aug 2014, 15:55
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 19 times
Been thanked: 27 times

Re: VAG MEB platformens software

Indlæg af SteenC » 19. aug 2022, 11:27

HansH skrev:
11. aug 2022, 11:31
Skoda begynder så småt at rasle med sablen mht udrulning af ME3 (3.0) softwaren..

https://www.skoda.dk/elbiler/enyaq-iv-s ... opdatering

Nyproducerede biler bliver udleveret med den nye sw, og i skrivende stund er der gang i opdateringerne til ID.3.
Hmmmm, nu er siden forsvundet ;) Gad vide om de har fortrudt opdateringerne :roll:

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5991
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6407 times
Been thanked: 1620 times

Re: VAG MEB platformens software

Indlæg af BrianDS » 19. aug 2022, 20:15

SteenC skrev:
19. aug 2022, 11:27
HansH skrev:
11. aug 2022, 11:31
Skoda begynder så småt at rasle med sablen mht udrulning af ME3 (3.0) softwaren..

https://www.skoda.dk/elbiler/enyaq-iv-s ... opdatering

Nyproducerede biler bliver udleveret med den nye sw, og i skrivende stund er der gang i opdateringerne til ID.3.
Hmmmm, nu er siden forsvundet ;) Gad vide om de har fortrudt opdateringerne :roll:
Semler har fundet ud af at de mangler en plastafdækning til batteriet, den ansvarlige har ikke lige fået kontrolleret at de var på lager, og den er så i restordre. Det er så vidt jeg kan forstå udskudt til 1/9, men det tør de nok ikke fortælle højt og tydeligt.

Værkstederne fik briefing om opdateringer i går (torsdag)
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4931
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4409 times
Been thanked: 1944 times
Kontakt:

Re: VAG MEB platformens software

Indlæg af DanielB12 » 21. aug 2022, 22:19

Wtf 🤣😂
These users thanked the author DanielB12 for the post:
BrianDS
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Hallas
Medlem
Indlæg: 1082
Tilmeldt: 18. jul 2019, 19:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 490 times
Been thanked: 238 times

Re: VAG MEB platformens software

Indlæg af Hallas » 21. aug 2022, 22:21

BrianDS skrev:
19. aug 2022, 20:15
SteenC skrev:
19. aug 2022, 11:27
HansH skrev:
11. aug 2022, 11:31
Skoda begynder så småt at rasle med sablen mht udrulning af ME3 (3.0) softwaren..

https://www.skoda.dk/elbiler/enyaq-iv-s ... opdatering

Nyproducerede biler bliver udleveret med den nye sw, og i skrivende stund er der gang i opdateringerne til ID.3.
Hmmmm, nu er siden forsvundet ;) Gad vide om de har fortrudt opdateringerne :roll:
Semler har fundet ud af at de mangler en plastafdækning til batteriet, den ansvarlige har ikke lige fået kontrolleret at de var på lager, og den er så i restordre. Det er så vidt jeg kan forstå udskudt til 1/9, men det tør de nok ikke fortælle højt og tydeligt.

Værkstederne fik briefing om opdateringer i går (torsdag)
Argh 1/9 er snart, hvis det ikke er 1/9 2023 :roll:
Hilsen Hallas

Skoda Superb 1.5 act dsg business Edition model 2019.
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5991
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6407 times
Been thanked: 1620 times

Re: VAG MEB platformens software

Indlæg af BrianDS » 22. aug 2022, 07:07

Hallas skrev:
21. aug 2022, 22:21
...

Argh 1/9 er snart, hvis det ikke er 1/9 2023 :roll:
Ja, 1/9 er snart, men det er ikke 19/8, det er en udsættelse på 2 uger (indtil videre), fordi Semler ikke lige har tjekket at de har fået bestilt stumperne hjem...

De er i gang med fx ID.4, og imens den opdaterer står den og siger nogle lyde hele tiden, vildt underlig feature - og det kunne blive ret irriterende hvis fx to stod ved siden af hinanden ude af takt... 😂
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Hallas
Medlem
Indlæg: 1082
Tilmeldt: 18. jul 2019, 19:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 490 times
Been thanked: 238 times

Re: VAG MEB platformens software

Indlæg af Hallas » 22. aug 2022, 07:24

Ja det ka jeg godt se. Det ville ski lyde som når konen har veninde på besøg. De snakker ski heller ikke i takt. Så det bliver bare larm. Men træls når man skal vente. Den følelse af at sådan noget burde de have styr på, det kan være så træls
These users thanked the author Hallas for the post:
HansH
Hilsen Hallas

Skoda Superb 1.5 act dsg business Edition model 2019.
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4931
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4409 times
Been thanked: 1944 times
Kontakt:

Re: VAG MEB platformens software

Indlæg af DanielB12 » 22. aug 2022, 08:19

Skal de stadigvæk opdateres på værkstedet?
Det er noget af en operation må man sige. Er det manglende rettidig omhu ift designet af både bil og software eller hvad skyldes den store virak?
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: VAG MEB platformens software

Indlæg af HansH » 22. aug 2022, 08:20

Da pressemeddelelsen kom ud, ringede jeg til lokal Skoda.

Stephan, værkstedschef : "Vi kan sætte din Enyaq i kalenderen til 12.09. Så må vi jo håbe opdateringen er tilgængelig der...."

Lidt kryptisk svar, som jeg dog ikke udfordrede yderligere. Tænkte at det nok bare dækkede over, at da vi snakkede sammen (for en lille uge siden), var opdateringen nok ikke officielt frigivet fra fabrikken.
Men måske han allerede var informeret om at der var et problem med den plasticafdækning til batteriet... ?
Whatever.
12.09 passede så ikke helt optimalt for mig, så vi rykkede aftalen til 26.09

Er der ikke samme problem med den batteriafdækning på ID.3/4 ?
These users thanked the author HansH for the post:
BrianDS
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5991
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6407 times
Been thanked: 1620 times

Re: VAG MEB platformens software

Indlæg af BrianDS » 22. aug 2022, 08:34

HansH skrev:
22. aug 2022, 08:20
...
Er der ikke samme problem med den batteriafdækning på ID.3/4 ?
Det lyder ikke sådan, for de er i gang med ID.4

De fik besked den 18/8 omkring udrulning, og manglende plastikafdækning
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5991
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6407 times
Been thanked: 1620 times

Re: VAG MEB platformens software

Indlæg af BrianDS » 22. aug 2022, 08:35

DanielB12 skrev:
22. aug 2022, 08:19
Skal de stadigvæk opdateres på værkstedet?
Det er noget af en operation må man sige. Er det manglende rettidig omhu ift designet af både bil og software eller hvad skyldes den store virak?
Jeg tænker de er ramt af "den indiske bus", og så har de fokuseret andre steder, altså er softwaren til OTA opdateringer blevet skubbet, efter opdateringen til 2.4 på værkstedet, og udskiftning af 12V batteri som er nødvendig for at de kan udføre det, så skulle OTA være metoden fremover.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"