VAG MEB platformens software

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: VAG MEB platformens software

Indlæg af i-s » 27. apr 2023, 18:28

JKE4068 skrev:
25. apr 2023, 16:49
i-s skrev:
14. apr 2023, 18:50
Det ser foriøvrigt sådan ud i WeConnect når man har installeret plug&charge plug-in.
IMG_0670.PNG
Når man vælger det i WeConnect, så beder den en om at sætte sig i bilen og sætte tænding på. Derefter kommer det op på skærmen at man skal bekræfte at man vil have plug&charge. Derefter henter bilen en SW pakke og installerer.
Det virker fint med powerpass i min enyaq hos ionity
Starter den bare med at lade, når du sætter stikket i eller skal du gøre noget på Ionity skærmen?
/Søren.

JKE4068
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 29. aug 2021, 11:07
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 5 times

Re: VAG MEB platformens software

Indlæg af JKE4068 » 28. apr 2023, 06:59

i-s skrev:
27. apr 2023, 18:28
JKE4068 skrev:
25. apr 2023, 16:49
i-s skrev:
14. apr 2023, 18:50
Det ser foriøvrigt sådan ud i WeConnect når man har installeret plug&charge plug-in.
IMG_0670.PNG
Når man vælger det i WeConnect, så beder den en om at sætte sig i bilen og sætte tænding på. Derefter kommer det op på skærmen at man skal bekræfte at man vil have plug&charge. Derefter henter bilen en SW pakke og installerer.
Det virker fint med powerpass i min enyaq hos ionity
Starter den bare med at lade, når du sætter stikket i eller skal du gøre noget på Ionity skærmen?
Ja den undersøger og starter helt af sig selv, har kun oplevet at skulle bruge kortet en gang i de 5 mdr. jeg har haft det
These users thanked the author JKE4068 for the post (total 2):
i-sTonny

Brugeravatar
centralvarme
Helt nyt medlem
Indlæg: 12
Tilmeldt: 20. okt 2022, 20:38
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 12 times
Been thanked: 2 times

Re: VAG MEB platformens software

Indlæg af centralvarme » 2. maj 2023, 09:14

HansH skrev:
6. dec 2022, 15:13
magnussen skrev:
6. dec 2022, 15:02
et lille simpelt spørgsmål ...

skal man AKTIVT slå lane assist fra ved hver start i MEB platformen ?? ( eller huskes setting fra sidst)
Mit gæt er, at det generelt altid er aktivt ved start.
Men det var meget nemt at kode fra på vores Enyaq, så det er gjort.
En nabo, 3-4 huse herfra, har også en 80 Sportline, og han skrev sådan forleden :lol:


Snap14.jpg


Så han fik også lige fikset sin søndag aften, så den starter op med det inaktivt ... og hvis han (eller en anden bruger af bilen) gerne vil have Lane Assist, så kan man bare gå ind i assistentmenuen og slå det til. Selv om det bliver aktiveret, vil den igen starte op med det OFF ved næste tænding.
Jeg kan ikke rigtigt se det helt store behov for "almindelig" Lane Assist, når bilen har Travel Assist. Men det er selvf ikke alle der har TA.

På vores e-Golf følger indstillingen for Lane Assist on/off brugerprofilen .... hvorfor kan de dog ikke bare lave MEB bilerne sådan.. :?
Det lyder meget interessant, hvordan koder man det fra? Jeg så også lige, du hentede din Enyaq i Fredericia, og jeg var på samme tur tilbage i september, da vi fik vores. Hvad er jeres erfaring ellers med dem? Jeg har umiddelbart bedre og høfligere oplevelser med Skoda i Ejby.
Ejer af Skoda Enyaq 80+

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13239
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3205 times
Been thanked: 4540 times

Re: VAG MEB platformens software

Indlæg af HansH » 2. maj 2023, 10:06

centralvarme skrev:
2. maj 2023, 09:14
Det lyder meget interessant, hvordan koder man det fra? Jeg så også lige, du hentede din Enyaq i Fredericia, og jeg var på samme tur tilbage i september, da vi fik vores. Hvad er jeres erfaring ellers med dem? Jeg har umiddelbart bedre og høfligere oplevelser med Skoda i Ejby.
At kode Lane Assist fra ved opstart kræver at du har enten VCDS eller OBD11 til rådighed.
Hvis du har det, så sig til - så kan jeg lige smide detaljerne her.
Hvis ikke, eller du ikke lige har mod på selv at rode med det, er du velkommen til at kigge forbi Taulov - så skal jeg gerne fikse det.

Mht Skoda Fredericia -
Der var en enkelt lille svipser i kommunikationen mens vi ventede på produktion, og ikke anede om det ville blive om 3 uger eller om 8 måneder.
Sælgeren glemte at informere os om en status update, hvilket rent faktisk gjorde, at vi gik ud 2 mdr før vi fik Enyaq'en, og købte en e-Golf til at "dække hullet" indtil Enyaq kom.
Havde vi vidst på det tidspunkt at Enyaq'en var produceret 99% færdig, og stod bænket på fabrikken og blot afventede den sidste stump, så er det langt fra sikkert vi havde købt Golf'en.

Den detalje fik den konsekvens, at vi endte med at skille os af med min elskede Passat, og i stedet beholdt Golf'en som permanent løsning.
Dvs fra 0 --> 2 elbiler på et par mdr.
Det græder vi ikke over i dag, da vi er kanonglade for både Enyaq'en OG Golf'en, og helt har taget eldriften til os.
Men lige dengang det stod på var jeg ikke begejstret. Det var SLET ikke på min radar at jeg skulle af med Passat'en.
Så det er endt lykkeligt, alt i alt .. :)
Det skal i parantes nævnes, at sælgeren forsøgte sig ikke med en søforklaring. Han tjekkede sin korrespondence, og kunne godt se at han aldrig havde sendt os en mail om at bilen var gået i produktion. Han lagde sig fladt ned og undskyldte. Og ja... ting sker jo.

Bortset fra den lille bøvs bliver vi godt behandlet derude.
Vi er kommet der gennem mange år (har haft 2 Octavia'er siden 2007), så vi er "kendte kunder af huset".
Der har været en enkelt garantisag på Golf'en, som de håndterede rigtig fint (de er også aut VW service partner).
Der har også været en enkelt garantisag på Enyaq'en, og der har heller ikke været noget bøvl.

Jeg har også været i Ejby et par gange og få lavet service, og de er også rigtig flinke derovre. Dejligt at have to gode alternativer indenfor kort afstand ... :)
These users thanked the author HansH for the post:
centralvarme
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
centralvarme
Helt nyt medlem
Indlæg: 12
Tilmeldt: 20. okt 2022, 20:38
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 12 times
Been thanked: 2 times

Re: VAG MEB platformens software

Indlæg af centralvarme » 3. maj 2023, 08:07

HansH skrev:
2. maj 2023, 10:06
centralvarme skrev:
2. maj 2023, 09:14
Det lyder meget interessant, hvordan koder man det fra? Jeg så også lige, du hentede din Enyaq i Fredericia, og jeg var på samme tur tilbage i september, da vi fik vores. Hvad er jeres erfaring ellers med dem? Jeg har umiddelbart bedre og høfligere oplevelser med Skoda i Ejby.
At kode Lane Assist fra ved opstart kræver at du har enten VCDS eller OBD11 til rådighed.
Hvis du har det, så sig til - så kan jeg lige smide detaljerne her.
Hvis ikke, eller du ikke lige har mod på selv at rode med det, er du velkommen til at kigge forbi Taulov - så skal jeg gerne fikse det.

Mht Skoda Fredericia -
Der var en enkelt lille svipser i kommunikationen mens vi ventede på produktion, og ikke anede om det ville blive om 3 uger eller om 8 måneder.
Sælgeren glemte at informere os om en status update, hvilket rent faktisk gjorde, at vi gik ud 2 mdr før vi fik Enyaq'en, og købte en e-Golf til at "dække hullet" indtil Enyaq kom.
Havde vi vidst på det tidspunkt at Enyaq'en var produceret 99% færdig, og stod bænket på fabrikken og blot afventede den sidste stump, så er det langt fra sikkert vi havde købt Golf'en.

Den detalje fik den konsekvens, at vi endte med at skille os af med min elskede Passat, og i stedet beholdt Golf'en som permanent løsning.
Dvs fra 0 --> 2 elbiler på et par mdr.
Det græder vi ikke over i dag, da vi er kanonglade for både Enyaq'en OG Golf'en, og helt har taget eldriften til os.
Men lige dengang det stod på var jeg ikke begejstret. Det var SLET ikke på min radar at jeg skulle af med Passat'en.
Så det er endt lykkeligt, alt i alt .. :)
Det skal i parantes nævnes, at sælgeren forsøgte sig ikke med en søforklaring. Han tjekkede sin korrespondence, og kunne godt se at han aldrig havde sendt os en mail om at bilen var gået i produktion. Han lagde sig fladt ned og undskyldte. Og ja... ting sker jo.

Bortset fra den lille bøvs bliver vi godt behandlet derude.
Vi er kommet der gennem mange år (har haft 2 Octavia'er siden 2007), så vi er "kendte kunder af huset".
Der har været en enkelt garantisag på Golf'en, som de håndterede rigtig fint (de er også aut VW service partner).
Der har også været en enkelt garantisag på Enyaq'en, og der har heller ikke været noget bøvl.

Jeg har også været i Ejby et par gange og få lavet service, og de er også rigtig flinke derovre. Dejligt at have to gode alternativer indenfor kort afstand ... :)
Tak for uddybende info og tilbuddet. :) Vi havde også lidt halvdårlig kommunikation omkring levering, men de formåede at give os Lys & Syn Plus til en noget nedsat pris, så vi kunne få bilen hurtigere. Jeg kom der også før i tiden med min Fabia, og der har jeg været noget utilfreds med, at de overså ting under service, men har ellers været fint tilfreds. :)
These users thanked the author centralvarme for the post:
HansH
Ejer af Skoda Enyaq 80+

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13239
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3205 times
Been thanked: 4540 times

Re: VAG MEB platformens software

Indlæg af HansH » 8. maj 2023, 08:42

VW's topchef Oliver Blume fjener hele topledelsen i Cariad:

https://www.businessinsider.de/wirtscha ... auswerfen/

Det er jo nok tydeligt for de fleste hvor det store ømme punkt er på MEB platformen, og hvor VAG ikke kan matche de bedste konkurrenter.
Og det er jo også fint at agere på det.
Men derfra og til man ser en forbedring i det slutprodukt kunden kører rundt i ......... går der jo nok bare lang tid. Det er jo ikke noget man lige får styr på henover en eftermiddag... :?
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Morten Hedensted
Medlem
Indlæg: 859
Tilmeldt: 19. maj 2011, 22:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1722 times
Been thanked: 467 times

Re: VAG MEB platformens software

Indlæg af Morten Hedensted » 8. maj 2023, 15:51

HansH skrev:
8. maj 2023, 08:42
VW's topchef Oliver Blume fjener hele topledelsen i Cariad:

https://www.businessinsider.de/wirtscha ... auswerfen/

Det er jo nok tydeligt for de fleste hvor det store ømme punkt er på MEB platformen, og hvor VAG ikke kan matche de bedste konkurrenter.
Og det er jo også fint at agere på det.
Men derfra og til man ser en forbedring i det slutprodukt kunden kører rundt i ......... går der jo nok bare lang tid. Det er jo ikke noget man lige får styr på henover en eftermiddag... :?
Som jeg har forstået det, bliver infotainment vel allerede fra ID.7 delvis Google baseret, så allerede der må man forvente en vis forbedring - Det kan vel ikke blive meget ringere end det er nu.
2023 VW ID.7 Style
2023 VW ID. Buzz Style
2006 Toyota Sportsvan 2.2 D-4D-D Cat Sport

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6016
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6451 times
Been thanked: 1637 times

Re: VAG MEB platformens software

Indlæg af BrianDS » 8. maj 2023, 16:51

Morten Hedensted skrev:
8. maj 2023, 15:51
HansH skrev:
8. maj 2023, 08:42
VW's topchef Oliver Blume fjener hele topledelsen i Cariad:

https://www.businessinsider.de/wirtscha ... auswerfen/

Det er jo nok tydeligt for de fleste hvor det store ømme punkt er på MEB platformen, og hvor VAG ikke kan matche de bedste konkurrenter.
Og det er jo også fint at agere på det.
Men derfra og til man ser en forbedring i det slutprodukt kunden kører rundt i ......... går der jo nok bare lang tid. Det er jo ikke noget man lige får styr på henover en eftermiddag... :?
Som jeg har forstået det, bliver infotainment vel allerede fra ID.7 delvis Google baseret, så allerede der må man forvente en vis forbedring - Det kan vel ikke blive meget ringere end det er nu.
Lad være med at udfordre skæbnen, selvfølgelig kan det blive ringere
Min bils infotainment fungerer nu fint nok, ikke noget prangende, men det fungerer.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
KMDTHY
Admin
Indlæg: 2163
Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Thisted
Has thanked: 615 times
Been thanked: 461 times

Re: VAG MEB platformens software

Indlæg af KMDTHY » 8. maj 2023, 20:16

Kan huske samarbejdet med Google til TV hos min tid ved B&O.... det kunne åbenbart godt blive meget ringere.
These users thanked the author KMDTHY for the post:
BrianDS
Billede 2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
Billede 2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
Billede 2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry: :)
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6016
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6451 times
Been thanked: 1637 times

Re: VAG MEB platformens software

Indlæg af BrianDS » 9. maj 2023, 21:34

KMDTHY skrev:
8. maj 2023, 20:16
Kan huske samarbejdet med Google til TV hos min tid ved B&O.... det kunne åbenbart godt blive meget ringere.
Det kunne blive ekstremt meget ringere :-)
Sådan et BeoVision Avant NG fik jo ligefrem et Avant (ikke NG) til at være bedre (trods de fordele og ulemper det nu har/havde) :-)

Jeg kan huske at man kunne få samtlige TV i Elgiganten på samme platform til at crashe bare ved at åbne Youtube, de genstartede ganske enkelt, og sælgerne i Elgiganten blev lidt lange i ansigtet når det så kunne genskabes 😂 - og ja, jeg gjorde det for at prøve problemet på flere TV, og så var det sjovt at se sælgeren 😂
Efterfølgende ser det dog ud til at nogen af producenterne med Google platformen har fået styr på det, fx Sony, og et Google TV (dongle-tingen)er også ganske fornuftigt i dag.
These users thanked the author BrianDS for the post:
KMDTHY
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
KMDTHY
Admin
Indlæg: 2163
Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Thisted
Has thanked: 615 times
Been thanked: 461 times

Re: VAG MEB platformens software

Indlæg af KMDTHY » 9. maj 2023, 22:30

BrianDS skrev:
9. maj 2023, 21:34
Efterfølgende ser det dog ud til at nogen af producenterne med Google platformen har fået styr på det, fx Sony, og et Google TV (dongle-tingen)er også ganske fornuftigt i dag.
Absolut... al begyndelse svært åbenbart. :) Også derfor man kunne frygte det hele vælter når flere hopper på Google. Volvo har været en del igennem. Mener der gik 1,5-2 år før de var klar med CarPlay eller sådan noget. Wild.
These users thanked the author KMDTHY for the post:
BrianDS
Billede 2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
Billede 2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
Billede 2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry: :)
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |

Morten Hedensted
Medlem
Indlæg: 859
Tilmeldt: 19. maj 2011, 22:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1722 times
Been thanked: 467 times

Re: VAG MEB platformens software

Indlæg af Morten Hedensted » 10. maj 2023, 16:11

BrianDS skrev:
8. maj 2023, 16:51
Morten Hedensted skrev:
8. maj 2023, 15:51
HansH skrev:
8. maj 2023, 08:42
VW's topchef Oliver Blume fjener hele topledelsen i Cariad:

https://www.businessinsider.de/wirtscha ... auswerfen/

Det er jo nok tydeligt for de fleste hvor det store ømme punkt er på MEB platformen, og hvor VAG ikke kan matche de bedste konkurrenter.
Og det er jo også fint at agere på det.
Men derfra og til man ser en forbedring i det slutprodukt kunden kører rundt i ......... går der jo nok bare lang tid. Det er jo ikke noget man lige får styr på henover en eftermiddag... :?
Som jeg har forstået det, bliver infotainment vel allerede fra ID.7 delvis Google baseret, så allerede der må man forvente en vis forbedring - Det kan vel ikke blive meget ringere end det er nu.
Lad være med at udfordre skæbnen, selvfølgelig kan det blive ringere
Min bils infotainment fungerer nu fint nok, ikke noget prangende, men det fungerer.
Det er langtfra prangende. Det virker som om det kører på en gammel Commodore 64. Det er så langsomt og grafikken hakker. Det er nok noget af det der irriterer mig mest ved den ID.4. Jeg synes den kører fint, men det der infotainment det magter jeg ikke.
2023 VW ID.7 Style
2023 VW ID. Buzz Style
2006 Toyota Sportsvan 2.2 D-4D-D Cat Sport

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6016
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6451 times
Been thanked: 1637 times

Re: VAG MEB platformens software

Indlæg af BrianDS » 10. maj 2023, 19:49

Morten Hedensted skrev:
10. maj 2023, 16:11
BrianDS skrev:
8. maj 2023, 16:51
Morten Hedensted skrev:
8. maj 2023, 15:51


Som jeg har forstået det, bliver infotainment vel allerede fra ID.7 delvis Google baseret, så allerede der må man forvente en vis forbedring - Det kan vel ikke blive meget ringere end det er nu.
Lad være med at udfordre skæbnen, selvfølgelig kan det blive ringere
Min bils infotainment fungerer nu fint nok, ikke noget prangende, men det fungerer.
Det er langtfra prangende. Det virker som om det kører på en gammel Commodore 64. Det er så langsomt og grafikken hakker. Det er nok noget af det der irriterer mig mest ved den ID.4. Jeg synes den kører fint, men det der infotainment det magter jeg ikke.
Jeg bruger 99% af tiden Android Auto, så det er nok derfor jeg ikke har bemærket at det skulle være så træls
Jo, jeg kan godt se at skærmskifte ikke er så smooth som det kunne være, og det kunne være hurtigere, men det er ikke noget der som sådan har irriteret mig...

PS. en gammel Commodore 64 ville være MEGET langsommere 😂
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Morten Hedensted
Medlem
Indlæg: 859
Tilmeldt: 19. maj 2011, 22:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1722 times
Been thanked: 467 times

Re: VAG MEB platformens software

Indlæg af Morten Hedensted » 11. maj 2023, 15:56

BrianDS skrev:
10. maj 2023, 19:49
Morten Hedensted skrev:
10. maj 2023, 16:11
BrianDS skrev:
8. maj 2023, 16:51


Lad være med at udfordre skæbnen, selvfølgelig kan det blive ringere
Min bils infotainment fungerer nu fint nok, ikke noget prangende, men det fungerer.
Det er langtfra prangende. Det virker som om det kører på en gammel Commodore 64. Det er så langsomt og grafikken hakker. Det er nok noget af det der irriterer mig mest ved den ID.4. Jeg synes den kører fint, men det der infotainment det magter jeg ikke.
Jeg bruger 99% af tiden Android Auto, så det er nok derfor jeg ikke har bemærket at det skulle være så træls
Jo, jeg kan godt se at skærmskifte ikke er så smooth som det kunne være, og det kunne være hurtigere, men det er ikke noget der som sådan har irriteret mig...

PS. en gammel Commodore 64 ville være MEGET langsommere 😂
Jeg kører kun sjældent i vores Octavia, det er fruen der bruger den. Jeg har i dag kørt en tur til Vejle og retur i den, 2x18 km - Infotainment genstartede 4 gange på turen. Konens kommentar var; nå det der, det gør den tit.
Egentlig kommer det lidt bag på mig, for lige præcis i den bil, er det hurtigere til at starte op os. Bare det at slå Lane Assist fra går som en leg, hvilket slet ikke er tilfældet i den ID.4 vi også har.

På jobbet har vi en 4 år gammel Dacia Dokker med original navi, totalt skod grafik og opløsning, men skærmen er 200 gange mere responsiv i end i vores VAG biler.
2023 VW ID.7 Style
2023 VW ID. Buzz Style
2006 Toyota Sportsvan 2.2 D-4D-D Cat Sport

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6016
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6451 times
Been thanked: 1637 times

Re: VAG MEB platformens software

Indlæg af BrianDS » 11. maj 2023, 19:53

Morten Hedensted skrev:
11. maj 2023, 15:56
BrianDS skrev:
10. maj 2023, 19:49
Morten Hedensted skrev:
10. maj 2023, 16:11


Det er langtfra prangende. Det virker som om det kører på en gammel Commodore 64. Det er så langsomt og grafikken hakker. Det er nok noget af det der irriterer mig mest ved den ID.4. Jeg synes den kører fint, men det der infotainment det magter jeg ikke.
Jeg bruger 99% af tiden Android Auto, så det er nok derfor jeg ikke har bemærket at det skulle være så træls
Jo, jeg kan godt se at skærmskifte ikke er så smooth som det kunne være, og det kunne være hurtigere, men det er ikke noget der som sådan har irriteret mig...

PS. en gammel Commodore 64 ville være MEGET langsommere 😂
Jeg kører kun sjældent i vores Octavia, det er fruen der bruger den. Jeg har i dag kørt en tur til Vejle og retur i den, 2x18 km - Infotainment genstartede 4 gange på turen. Konens kommentar var; nå det der, det gør den tit.
Egentlig kommer det lidt bag på mig, for lige præcis i den bil, er det hurtigere til at starte op os. Bare det at slå Lane Assist fra går som en leg, hvilket slet ikke er tilfældet i den ID.4 vi også har.

På jobbet har vi en 4 år gammel Dacia Dokker med original navi, totalt skod grafik og opløsning, men skærmen er 200 gange mere responsiv i end i vores VAG biler.
Det lyder godt nok også slemt, min genstarter ikke, og det kører fint, selvom jeg godt kan se grafikken kunne være hurtigere (det kan heller ikke være svært for dem at fikse)
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

SteenC
Nyt medlem
Indlæg: 135
Tilmeldt: 11. aug 2014, 15:55
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 19 times
Been thanked: 27 times

Re: VAG MEB platformens software

Indlæg af SteenC » 21. maj 2023, 10:25

Er der nogen, der har fået opdateringen til enyaq i denne uge?

På Skodas update side, kan jeg se, at der en map-updatering på 27 GB, men hvordan installerer man den? Der henvises til brug af SD kort, men det er der vel ikke i bilen? Kan man bruge USB-stik og opdatere på den måde?

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13239
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3205 times
Been thanked: 4540 times

Re: VAG MEB platformens software

Indlæg af HansH » 21. maj 2023, 10:43

SteenC skrev:
21. maj 2023, 10:25
Er der nogen, der har fået opdateringen til enyaq i denne uge?
Det er jeg 100% sikker på der ikke er.
Det tema er så hypet, at i samme sekund noget viser sig på en Enyaq infotainment skærm et eller andet sted i Europa, så eksploderer alle facebook grupperne.
Og da der er helt stille og fredeligt, er det nemt at konkludere.. :)

Jeg har hele tiden opfattet "uge 20" som værende det tidspunkt hvor de ville melde det næste ugenr ud, hvor det heller ikke bliver.
Men der har også været helt stille på kommunikationsfronten.
De kæmper godt nok med tingene. Jeg tror ikke man kan tage for givet, at Skoda ikke også bliver nødt til at kaste håndklædet ligesom VW, og indkalde bilerne til opdatering på værksted.
These users thanked the author HansH for the post:
BrianDS
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
dklap
Nyt medlem
Indlæg: 297
Tilmeldt: 18. sep 2019, 21:22
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 160 times
Been thanked: 212 times

Re: VAG MEB platformens software

Indlæg af dklap » 21. maj 2023, 13:08

HansH skrev:
21. maj 2023, 10:43
De kæmper godt nok med tingene. Jeg tror ikke man kan tage for givet, at Skoda ikke også bliver nødt til at kaste håndklædet ligesom VW, og indkalde bilerne til opdatering på værksted.
Et eller andet sted ville det vel også være underligt hvis Skodas OTA opdateringer bare virkede problemfrit, når VW bøvler så meget med deres. Softwaren bliver vel lavet samme sted.

Er næste større Skoda opdatering også den hvor man får køredata i det lille display? Den der hos VW hedder 3.2 (eller 3.1, vist meget lille forskel).

Min skal for øvrigt til 2 års service, battericelle-tjek og opdatering til 3.2 i næste uge. 😊

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13239
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3205 times
Been thanked: 4540 times

Re: VAG MEB platformens software

Indlæg af HansH » 21. maj 2023, 13:48

dklap skrev:
21. maj 2023, 13:08
Et eller andet sted ville det vel også være underligt hvis Skodas OTA opdateringer bare virkede problemfrit, når VW bøvler så meget med deres. Softwaren bliver vel lavet samme sted.
Helt enig. Det ville se underligt ud .. og ville være et kæmpe prestigenederlag for VW. Det tror jeg ganske enkelt ikke de ville tillade :)
Er næste større Skoda opdatering også den hvor man får køredata i det lille display? Den der hos VW hedder 3.2 (eller 3.1, vist meget lille forskel).
Jeps, det er den.
Køredata i display - plug & charge - og vistnok en "forberedelse" til senere V2G som jeg har forstået det.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6016
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6451 times
Been thanked: 1637 times

Re: VAG MEB platformens software

Indlæg af BrianDS » 21. maj 2023, 19:05

jeg tænker ikke VW har noget at sige hvis Skoda skulle få OTA til at virke, der er da også kommet to mindre opdateringer med nogle kryptiske beskrivelser, samt beskeden om at man skal huske at trække håndbremsen (fordi en svensker glemte det, og bilen stak af fra ham)

Min skal til batteri-celle-tjek første juni, så må vi se hvordan det går, opdatering tror jeg ikke den får i den ombæring, men jeg er også lidt naiv og tror at de nok skal få styr på det på et tidspunkt
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13239
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3205 times
Been thanked: 4540 times

Re: VAG MEB platformens software

Indlæg af HansH » 21. maj 2023, 21:18

BrianDS skrev:
21. maj 2023, 19:05
jeg tænker ikke VW har noget at sige hvis Skoda skulle få OTA til at virke..
Men.... hvordan skulle det give mening ?
Samme bil med samme grundliggende styresystem og samme styreenheder
Samme backbone de connecter til

Jeg forstår det ikke helt, hvis de to mærker skulle køre hver sit spor .. :)

Anyways - faldt over et link til denne artikel - https://www.skoda-auto.com/emobility/me ... are-update

Umiddelbart læser jeg What to Do-afsnittet som at det bliver OTA --> Over The Autoriseret værksted..
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6016
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6451 times
Been thanked: 1637 times

Re: VAG MEB platformens software

Indlæg af BrianDS » 21. maj 2023, 21:22

HansH skrev:
21. maj 2023, 21:18
BrianDS skrev:
21. maj 2023, 19:05
jeg tænker ikke VW har noget at sige hvis Skoda skulle få OTA til at virke..
Men.... hvordan skulle det give mening ?
Samme bil med samme grundliggende styresystem og samme styreenheder
Samme backbone de connecter til

Jeg forstår det ikke helt, hvis de to mærker skulle køre hver sit spor .. :)

Anyways - faldt over et link til denne artikel - https://www.skoda-auto.com/emobility/me ... are-update

Umiddelbart læser jeg What to Do-afsnittet som at det bliver OTA --> Over The Autoriseret værksted..
Det kan godt se sådan ud på den artikel ...

Skoda har gjort et eller andet anderledes, de kører sikkert samme platform, men derfor kan de godt have hver sin pipeline, og ja, det lyder underligt, men de opdaterede jo også forskelligt ved den seneste opdatering, hvorfor intet sådan rigtigt kan overraske mere.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
dklap
Nyt medlem
Indlæg: 297
Tilmeldt: 18. sep 2019, 21:22
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 160 times
Been thanked: 212 times

Re: VAG MEB platformens software

Indlæg af dklap » 21. maj 2023, 21:54

BrianDS skrev:
21. maj 2023, 19:05
jeg tænker ikke VW har noget at sige hvis Skoda skulle få OTA til at virke, der er da også kommet to mindre opdateringer med nogle kryptiske beskrivelser, samt beskeden om at man skal huske at trække håndbremsen (fordi en svensker glemte det, og bilen stak af fra ham)
Nu er det jo næppe sådan at Skoda har sine egne softwareprogrammører siddende i Prag og forsøge at udkonkurrere VW i Wolfsburg. Det hele bliver vel lavet hos CARIAD, lige meget om det er til Skoda, VW eller Cupra, der i bund og grund har samme infotainment, bare med forskellige udseende.

Der er for øvrigt også flere VW kørere der for nyligt har fået en mindre opdatering OTA, vist et eller andet der skulle kalibreres. Men den store omgang hos VW til 3.2 er så røget til værkstedet, ligesom det kunne se ud til Skoda nu er nød til.
These users thanked the author dklap for the post:
HansH

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6016
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6451 times
Been thanked: 1637 times

Re: VAG MEB platformens software

Indlæg af BrianDS » 21. maj 2023, 23:10

Sjovt nok fik VW 2.4 og Skoda 3.0 ved opdatering i samme periode, og bilerne stod side om side.

Jeg forventer ikke at det er et enkelt lille team der laver det hele, men selvfølgelig er det forhåbentlig primært UX der er forskel på, selvom der er store forskelle fx med placering af tingene og betjening hvor Skoda har Klima og sædevarme aktiv direkte på skærmen hele tiden, og det har VW så sliders til varmen og en undermenu til sædevarme?

Så nogen forskelle er der, men hvor dybt de stikker er så spørgsmålet
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
dklap
Nyt medlem
Indlæg: 297
Tilmeldt: 18. sep 2019, 21:22
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 160 times
Been thanked: 212 times

Re: VAG MEB platformens software

Indlæg af dklap » 21. maj 2023, 23:40

BrianDS skrev:
21. maj 2023, 23:10
Sjovt nok fik VW 2.4 og Skoda 3.0 ved opdatering i samme periode, og bilerne stod side om side.
2.4 kom lidt ind som en nødløsning. Allerede omkring marts eller april 2022 annoncerede VW de var klar til 3.0 OTA, i første omgang på nogle få tyske biler. Det vidste dog vist hurtigt ikke at fungere ordentligt, hvorefter 2.4 på værkstedet blev annonceret i det tidlige efterår. Det nye 12 volts batteri skulle åbenbart gøre det nemmere med OTA opdateringerne. Jeg fik selv 3.0 OTA i november, altså ret kort efter. Men da for mange biler fejlede, blev igen sat i stå. Og først nu er man så klar igen, denne gang med alle på værkstedet.

Jeg tror den bagvedliggende software på både Skoda og VW er meget identisk. Det er jo stort ser de samme funktioner der bliver åbnet for ved f.eks. 3.2 til dem begge. Men ligesom bilernes udseende er forskelligt, er softwarens udseende det også.

Jeg tror bare det er noget mere kompliceret med VWs OTA, da man har nogen flere forskellige biler og dermed også forskelligt hardware det skal virke på. Hos Skoda er der bare Enyaq, hvorimod VWs skal fungere på alt fra de tidligste ID.3’er, over ID.4, ID.5, ID.6 (hvis de opdaterer i Kina) og til en helt ny ID.BUZZ.

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6016
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6451 times
Been thanked: 1637 times

Re: VAG MEB platformens software

Indlæg af BrianDS » 22. maj 2023, 08:24

Selv blandt ENYAQ er der forskellige hardware revisioner, og forskellige konfigurationer, så jeg tænker ikke det er meget anderledes...

Håber de får styr på det, men godt bilerne virker indtil da :-)
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13239
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3205 times
Been thanked: 4540 times

Re: VAG MEB platformens software

Indlæg af HansH » 16. nov 2023, 17:40

Enyaq ejere vil vide, at Skoda for nogle dage siden annoncerede frigivelsen af hvad de selv kaldte "...en rigtig lækkerbisken til bilens infotainment system" !!
En bundle bestående af 4 applikationer - Traffication, Calendar ....... og så ved ingen hvad de 2 andre er. Men det blev nævnt at der var 4.
Denne bundle kunne erhverves formedelst små 40,- kr.

Der blev dog lige fra start meldt om alle mulige problemer fra brugerne mht installation og aktivering.
En meget kendt YT kanal - Speicher Elektrisiert - som har kontakt til de indre linjer hos Skoda, og får ting til test og anmeldelse før det er tilgængeligt for andre ... lavede en video om det. Og dommen var klar ..... det var håbløst. Han gav op.
Og så diplomatisk som han nu kunne sige det, måtte han desværre konkludere at der manglede nok liiiiige nogle ting før det var klar til at blive tilbudt til kunderne.
Læs: det var en gang rod som slet ikke virkede til at være testet igennem. En antydning af at man slet ikke har en Q&A afdeling i det foretagende .... :D

I dag kom der så en officiel udtalelse i deres fb gruppe. Jeg kan simpelt hen ikke lade være med at more mig over hvordan de kegler rundt i det software .... F### det sejler! haha.... :)

Snap18.jpg
Snap18.jpg (57.35 KiB) Vist 643 gange
These users thanked the author HansH for the post:
Sace
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6016
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6451 times
Been thanked: 1637 times

Re: VAG MEB platformens software

Indlæg af BrianDS » 16. nov 2023, 17:56

HansH skrev:
16. nov 2023, 17:40
Enyaq ejere vil vide, at Skoda for nogle dage siden annoncerede frigivelsen af hvad de selv kaldte "...en rigtig lækkerbisken til bilens infotainment system" !!
En bundle bestående af 4 applikationer - Traffication, Calendar ....... og så ved ingen hvad de 2 andre er. Men det blev nævnt at der var 4.
Denne bundle kunne erhverves formedelst små 40,- kr.

Der blev dog lige fra start meldt om alle mulige problemer fra brugerne mht installation og aktivering.
En meget kendt YT kanal - Speicher Elektrisiert - som har kontakt til de indre linjer hos Skoda, og får ting til test og anmeldelse før det er tilgængeligt for andre ... lavede en video om det. Og dommen var klar ..... det var håbløst. Han gav op.
Og så diplomatisk som han nu kunne sige det, måtte han desværre konkludere at der manglede nok liiiiige nogle ting før det var klar til at blive tilbudt til kunderne.
Læs: det var en gang rod som slet ikke virkede til at være testet igennem. En antydning af at man slet ikke har en Q&A afdeling i det foretagende .... :D

I dag kom der så en officiel udtalelse i deres fb gruppe. Jeg kan simpelt hen ikke lade være med at more mig over hvordan de kegler rundt i det software .... F### det sejler! haha.... :)


Snap18.jpg
Jeg undrer mig over at det kan gå så galt - for jeg har været så tosset at jeg har købt denne pakke, for at se hvad det var, og betalingen gik lige igennem via webshoppen igennem appen, og jeg glemte så lige alt om det, og dagen efter fik jeg så en pop-up i bilen om at konfigurere de to nævnte apps - det gik også smertefrit, om end jeg efter at have prøvet dem ikke lige ved hvad jeg skal bruge dem til 😂 Det er sjældent der er så mange trafik nyheder i nærheden, og de skal jo så også lige meldes ind, og kalenderen, ja, den finder jeg nok ud af alligevel - men det virkede, også første gang, og uden bøvl...

Det er så vildt det kan være så forskelligt, og hvorfor de så lige bruger krudtet på det forstår jeg heller ikke...
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Kevinff
Aktiv medlem
Indlæg: 2948
Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 967 times
Been thanked: 507 times

Re: VAG MEB platformens software

Indlæg af Kevinff » 16. nov 2023, 18:15

These users thanked the author Kevinff for the post (total 2):
DanielB12HansH

Sace
Medlem
Indlæg: 1156
Tilmeldt: 16. jul 2008, 19:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Østjyllannd
Has thanked: 89 times
Been thanked: 157 times

Re: VAG MEB platformens software

Indlæg af Sace » 19. nov 2023, 18:13

Hehe. Det er lidt sjovt. Den eneste opdatering jeg har fået til min bils infotainment er faktisk også kalender appen - Som jeg aldrig nogen sinde kommer til at bruge :D

At få deres "Feature on demand" til at virke derimod, niks. Jeg har forsøgt 3 gange. 1 gang virkede det, de to andre har jeg været igennem deres support for at få det til at virke. Den ene af dem har jeg forsøgt at få dem til at løse i to måneder nu, uden nogen form for fremskridt.

Man må håbe VAG får styr på at udvikle software en gang, men indtil videre er det ikke super imponerende :D
These users thanked the author Sace for the post:
HansH
Mvh Anders
Porsche Taycan Sport Tourismo

Tidligere:
Audi A5 SB TDI ‘20
MB A200 ‘19
VW Golf TSI DSG R-Line '16
Audi A3 Sportback ‘09

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"