2022 Skoda Enyaq - Travel Assist funktion
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13239
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3206 times
- Been thanked: 4540 times
2022 Skoda Enyaq - Travel Assist funktion
Det var min forståelse, at Travel Assist skulle være i stand til følgende:
- styre bilen selv v.hj.a. Lane Assist (selvf med krav om hænderne på rattet hvert 20. sekund eller noget). "Almindelig" Lane Assist bliver til Adaptiv Lane Assist, når man trykker på Travel Assist, dvs hvor den selv holder bilen mellem de hvide linjer
- selv regulere hastighed op og ned v.hj.a. ACC's viden om hastighedsgrænser og skilteaflæsning, samt navi data om vejforløb
Eksempel på hvad jeg troede den kunne klare:
- man kører med 80 km/t ad en landevej, frem mod en rundkørsel
- ind mod rundkørslen bremser bilen selv ned til en hastighed der gør, at man ville kunne fortsætte ind i rundkørslen (forudsat der er fri bane, naturligvis) uden at man selv skal bremse
- man kører rundt i rundkørslen og ud af en "gren"
- når man er er drejet ud af rundkørslen og har rettet op, trykker man lige en gang på Travel Assist knappen på rattet, og så genoptager den SET hastighed og styring som inden rundkørslen
Det er nogenlunde sådan jeg også husker at Tonny's TM3 kan gøre det.
Imidlertid må jeg konstatere, efter nogle testkørsler, at den efter min smag slet ikke sænker farten nok til at kunne tage en rundkørsel.
Den fortæller lige så fint i displayet at man er på vej mod en rundkørsel, og den tager da også noget af farten af / bremser.
Jeg havde sågar en situation, hvor der er et sving/kurve lige inden indgangen til rundkørslen, og her fortæller den også lige så fint at man er på vej ind i et sving, hvor kortdata fortæller at det kan tages med 30 km/t. Så jeg forventer at den bremser ned til 30.
For det første synes jeg den bremsede for sent. Og for det andet, slet ikke nok.
I de scenarier jeg prøvede, var jeg simpelt hen nødt til at gribe ind og selv bremse, da jeg ikke turde give den mere snor. Efter min bedste vurdering, ville jeg være kørt galt, hvis jeg ikke havde hjulpet til.
Såå... enten vil den gerne tage disse vejforløb meget mere aggressivt end jeg vil, eller også fejlbetjener jeg systemet ... eller også har jeg måske bare misforstået hvad og hvor meget Travel Assist er tænkt til at gøre.
Håber at nogen med mere erfaring med systemet kan kaste lidt lys over det
- styre bilen selv v.hj.a. Lane Assist (selvf med krav om hænderne på rattet hvert 20. sekund eller noget). "Almindelig" Lane Assist bliver til Adaptiv Lane Assist, når man trykker på Travel Assist, dvs hvor den selv holder bilen mellem de hvide linjer
- selv regulere hastighed op og ned v.hj.a. ACC's viden om hastighedsgrænser og skilteaflæsning, samt navi data om vejforløb
Eksempel på hvad jeg troede den kunne klare:
- man kører med 80 km/t ad en landevej, frem mod en rundkørsel
- ind mod rundkørslen bremser bilen selv ned til en hastighed der gør, at man ville kunne fortsætte ind i rundkørslen (forudsat der er fri bane, naturligvis) uden at man selv skal bremse
- man kører rundt i rundkørslen og ud af en "gren"
- når man er er drejet ud af rundkørslen og har rettet op, trykker man lige en gang på Travel Assist knappen på rattet, og så genoptager den SET hastighed og styring som inden rundkørslen
Det er nogenlunde sådan jeg også husker at Tonny's TM3 kan gøre det.
Imidlertid må jeg konstatere, efter nogle testkørsler, at den efter min smag slet ikke sænker farten nok til at kunne tage en rundkørsel.
Den fortæller lige så fint i displayet at man er på vej mod en rundkørsel, og den tager da også noget af farten af / bremser.
Jeg havde sågar en situation, hvor der er et sving/kurve lige inden indgangen til rundkørslen, og her fortæller den også lige så fint at man er på vej ind i et sving, hvor kortdata fortæller at det kan tages med 30 km/t. Så jeg forventer at den bremser ned til 30.
For det første synes jeg den bremsede for sent. Og for det andet, slet ikke nok.
I de scenarier jeg prøvede, var jeg simpelt hen nødt til at gribe ind og selv bremse, da jeg ikke turde give den mere snor. Efter min bedste vurdering, ville jeg være kørt galt, hvis jeg ikke havde hjulpet til.
Såå... enten vil den gerne tage disse vejforløb meget mere aggressivt end jeg vil, eller også fejlbetjener jeg systemet ... eller også har jeg måske bare misforstået hvad og hvor meget Travel Assist er tænkt til at gøre.
Håber at nogen med mere erfaring med systemet kan kaste lidt lys over det
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6016
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6453 times
- Been thanked: 1637 times
Re: 2022 Skoda Enyaq - Travel Assist funktion
Der er lidt forskel på hvor man kører, jeg har et par rundkørsler på vej på arbejde, og den første har en ekstra direkte bane, der tager den farten af lid tidligt og så kører jeg nærmest langsomt ind i sidebanen, den næste vil den gerne køre lidt stærkt, men det er også en stor fordelerring, så man kan i teorien godt køre 80 km/t.
Men sådan alt i alt, så virker systemet som du beskriver dine forventninger, men der er selvfølgelig undtagelser.
Der er forskel på hvilken driving mode man kører i, i forhold til hvor aggressivt bilen kører, jeg er dog ikke helt dus med hvilke forskelle der er.
Der er også mange indstillinger til assistenterne, måske der er noget hvor du kan fortælle den hvor aggressiv du gerne vil have den?
Men sådan alt i alt, så virker systemet som du beskriver dine forventninger, men der er selvfølgelig undtagelser.
Der er forskel på hvilken driving mode man kører i, i forhold til hvor aggressivt bilen kører, jeg er dog ikke helt dus med hvilke forskelle der er.
Der er også mange indstillinger til assistenterne, måske der er noget hvor du kan fortælle den hvor aggressiv du gerne vil have den?
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13239
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3206 times
- Been thanked: 4540 times
Re: 2022 Skoda Enyaq - Travel Assist funktion
Godt. Tak for den afklaring.
Så det er altså helt normalt at man selv skal bremse den ned til "rundkørselshastighed".
Dvs den er lige knap så autonom som Tesla M3, er min konklusion.
Bilen starter op i Normal, og jeg har kun prøvet den og så Eco. Alt andet lige burde de to jo være de mest "morfar" ...Der er forskel på hvilken driving mode man kører i, i forhold til hvor aggressivt bilen kører, jeg er dog ikke helt dus med hvilke forskelle der er.
Tja....Der er også mange indstillinger til assistenterne, måske der er noget hvor du kan fortælle den hvor aggressiv du gerne vil have den?
Synes egentlig jeg har været sådan OK rundt omkring .. men er ikke lige stødt på noget der rimer på problematikken her..
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6016
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6453 times
- Been thanked: 1637 times
Re: 2022 Skoda Enyaq - Travel Assist funktion
Bilen kan selv bremse ned, måske ikke som Teslas helt autonome pakke, men nok til at den kan tage en rundkørsel uden du rører ved noget selv, men den kører lidt hurtigt i mange tilfælde.HansH skrev:Godt. Tak for den afklaring.
Så det er altså helt normalt at man selv skal bremse den ned til "rundkørselshastighed".
Dvs den er lige knap så autonom som Tesla M3, er min konklusion.
Så er den nok bare lidt rigeligt friskBilen starter op i Normal, og jeg har kun prøvet den og så Eco. Alt andet lige burde de to jo være de mest "morfar" ...Der er forskel på hvilken driving mode man kører i, i forhold til hvor aggressivt bilen kører, jeg er dog ikke helt dus med hvilke forskelle der er.
Men forskellen er så bare at når du selv har afbrudt den ved at bremse, så skal du slå travel assist til igen når du kommer rundt.
Der er gør Travel Assist så noget lidt underlig - som jeg forstår den, for den sætter den hastighed du kører, hvor jeg så oftest lige vipper med ACC resume, og så derefter Travel Assist.
Jeg har nok bare vænnet mig til detTja....Der er også mange indstillinger til assistenterne, måske der er noget hvor du kan fortælle den hvor aggressiv du gerne vil have den?
Synes egentlig jeg har været sådan OK rundt omkring .. men er ikke lige stødt på noget der rimer på problematikken her..
Jeg synes i hvert tilfælde bilen er rigeligt autonom, så jeg ønsker ikke den kører mere selv.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
- diskoboy
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5468
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
- Has thanked: 125 times
- Been thanked: 325 times
Re: 2022 Skoda Enyaq - Travel Assist funktion
Hans - kan du huske mit indlæg i går vedr skilte ?
Jeg fortsætter lige
Det er sikkert gået op for de fleste at jeg bor i Roskilde Kommune. Her bør de sende deres medarbejdere på kursus
Mine biler har også Travel Assist. Bevares det heder det ikke men det er samme funktion fordi jeg jo fifler lidt i fritiden med at rode med dem.
Hastigheden omkring rundkørsler må også være defineret af kommunen. Enten med en specifik hastighed eller også bare at ‘her er en rundkørsel’
Konsekvent kan jeg ikke lade bilerne køre direkte ind i en rundkørsel her i kommunen men tager jeg nord på til Egedal kommune eller længere nord mod Helsinge er der intet problem.
Her kan jeg komme kørende med 80 km/t. Bilen bremser fint ned (til slut i 20’erne) og jeg kan køre ind i rundkørselen.
Gør jeg det her i byen er hastigheden 32-35 (kan ikke huske nøjagtigt). De 3-4-5-6 km/t betyder i min verden en forskel på om mine medpassagerer (hunden incl) nærmest skal flyve rundt.
Jeg tror teknologien pludselig har overhalet kvaliteten af kortmaterialet med flere længder. I hvert fald nogle steder her i landet. Og de eneste der kan gøre noget ved det er dem der laver det…. Og det er ikke VW/Skoda
Jeg fortsætter lige
Det er sikkert gået op for de fleste at jeg bor i Roskilde Kommune. Her bør de sende deres medarbejdere på kursus
Mine biler har også Travel Assist. Bevares det heder det ikke men det er samme funktion fordi jeg jo fifler lidt i fritiden med at rode med dem.
Hastigheden omkring rundkørsler må også være defineret af kommunen. Enten med en specifik hastighed eller også bare at ‘her er en rundkørsel’
Konsekvent kan jeg ikke lade bilerne køre direkte ind i en rundkørsel her i kommunen men tager jeg nord på til Egedal kommune eller længere nord mod Helsinge er der intet problem.
Her kan jeg komme kørende med 80 km/t. Bilen bremser fint ned (til slut i 20’erne) og jeg kan køre ind i rundkørselen.
Gør jeg det her i byen er hastigheden 32-35 (kan ikke huske nøjagtigt). De 3-4-5-6 km/t betyder i min verden en forskel på om mine medpassagerer (hunden incl) nærmest skal flyve rundt.
Jeg tror teknologien pludselig har overhalet kvaliteten af kortmaterialet med flere længder. I hvert fald nogle steder her i landet. Og de eneste der kan gøre noget ved det er dem der laver det…. Og det er ikke VW/Skoda
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13239
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3206 times
- Been thanked: 4540 times
Re: 2022 Skoda Enyaq - Travel Assist funktion
Lige præcis!
Hvis du har haft SET hastighed på 80 inden runderen, og du så trykker Travel Assist på vej ud hvor du kun kører måske 45, så bliver ny SET hastighed på fartpiloten .... 45
Det tog ikke lang tid at slå fast, at nemmeste procedure var at vippe fartpilotarmen til resume, og når den så igen er oppe på 80, så lige et tryk på Travel Assist på rattet.
Helt generelt:
Jeg må erklære mig enig med dig mht de her assistentsystemer.
Er klar over at de skal ses som et skridt på vejen mod autonom kørsel, at de netop kun er ASSISTENTsystemer, så man kan ikke fralægge sig noget ... osv osv osv.
Bottom line bliver dog, at jeg synes jeg skal bruge flere ressourcer på at få "samarbejdet" med dem til at fungere ... end jeg skal bruge på bare at styre bilen selv. Og så synes jeg lidt fidusen begynder at fordampe..
ACC har fået et dejligt løft opad i forhold til det jeg kender fra min gamle Passat, så det er rigtig fint.
Men Lane Assist og Travel Assist .... er vi ikke helt dér, hvor jeg er "vundet" endnu
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13239
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3206 times
- Been thanked: 4540 times
Re: 2022 Skoda Enyaq - Travel Assist funktion
Yes - det har jeg læst
Jeg føler bare ikke at det er årsagen her.
Som beskrevet i indlæg #1, så havde jeg i går en situation, hvor jeg kommer hen til en kurve/sving.
Bilen fortæller mig lige så fint i displayet, at der er et upcoming sving, og at max fart i det sving er 30 km/t. Dvs den har helt styr på hvilke begrænsninger den er på vej hen imod.
Jeg kan imidlertid garantere at bilen ikke selv havde bremset ned på 30, da den og jeg gik ind i det sving
Den situation fortæller mig at kortdata var up to date .. og at bilens assistentsystem var synderen.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
- diskoboy
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5468
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
- Has thanked: 125 times
- Been thanked: 325 times
Re: 2022 Skoda Enyaq - Travel Assist funktion
På sådan en ny bil er der ikke en funktion du man vinge af i menuen så den gør?
På MQB’erne med pACC / Travel Assist gør den det automatisk hvis knappen er vinget af.
Derudover bruger jeg aldrig Travel Assist. Det vieker langt bedre at kode knappen fra.
Kører jeg med 80 km/t ind i en rundkørsel sænker den farten. Når jeg kører ud igen sætter den farten til det jeg må køre. Jeg skal ikke trykke på noget.
På MQB’erne med pACC / Travel Assist gør den det automatisk hvis knappen er vinget af.
Derudover bruger jeg aldrig Travel Assist. Det vieker langt bedre at kode knappen fra.
Kører jeg med 80 km/t ind i en rundkørsel sænker den farten. Når jeg kører ud igen sætter den farten til det jeg må køre. Jeg skal ikke trykke på noget.
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13239
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3206 times
- Been thanked: 4540 times
Re: 2022 Skoda Enyaq - Travel Assist funktion
Når du siger "så den gør" .... hvad mener du så .. gør hvad? ... bremser langt nok ned, eller hvad ?
Så er jeg nødt til at have et screenshot af den knap du vinger af, så jeg har noget konkret at gå efter
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6016
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6453 times
- Been thanked: 1637 times
Re: 2022 Skoda Enyaq - Travel Assist funktion
Jeg venter godt nok ikke på den kører 80 km/t, jeg vipper bare til resume, og så trykker jeg på Travel Assist, det virker fint.HansH skrev:Lige præcis!
Hvis du har haft SET hastighed på 80 inden runderen, og du så trykker Travel Assist på vej ud hvor du kun kører måske 45, så bliver ny SET hastighed på fartpiloten .... 45
Det tog ikke lang tid at slå fast, at nemmeste procedure var at vippe fartpilotarmen til resume, og når den så igen er oppe på 80, så lige et tryk på Travel Assist på rattet.
Som @diskoboy skriver, så skal jeg ikke trykke på noget hvis jeg lader bilen selv køre igennem sving eller rundkørsler, og mange steder virker det fint, men der er også steder, som han også beskriver, hvor den bare har nogle underlige data. Jeg tænker måske også kortdata fortæller hvor langt der er til at tage farten af?
Jeg har ikke problemer med samarbejdet, jeg synes som sagt det fungerer, og jeg synes også det fungerer bedre end mange andre nye biler jeg har prøvet.
Helt generelt:
Jeg må erklære mig enig med dig mht de her assistentsystemer.
Er klar over at de skal ses som et skridt på vejen mod autonom kørsel, at de netop kun er ASSISTENTsystemer, så man kan ikke fralægge sig noget ... osv osv osv.
Bottom line bliver dog, at jeg synes jeg skal bruge flere ressourcer på at få "samarbejdet" med dem til at fungere ... end jeg skal bruge på bare at styre bilen selv. Og så synes jeg lidt fidusen begynder at fordampe..
ACC har også fået et løft siden min Touran fra 2017, og Lane Assist har virkelig også fået et løft, både fra min Octavia fra 2014 til Touran fra 2017 og så til min ENYAQ fra 2021.
ACC har fået et dejligt løft opad i forhold til det jeg kender fra min gamle Passat, så det er rigtig fint.
Men Lane Assist og Travel Assist .... er vi ikke helt dér, hvor jeg er "vundet" endnu
Jeg har ikke før haft biler med Travel Assist, og kortdata, men jeg er godt tilfreds, det fungerer i langt størstedelen af tiden, men jeg kører dog ikke med Travel Assist hele tiden, da jeg synes det er nok med den almindelige Lane Assist, Blind Spot og predictive ACC - som bilen kører med uden at trykke på Travel Assist.
Jeg er også holdt op med at køre i B og kører derfor i D i stedet, det giver også en anderledes kørsel.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
- diskoboy
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5468
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
- Has thanked: 125 times
- Been thanked: 325 times
Re: 2022 Skoda Enyaq - Travel Assist funktion
Hvis jeg husker rigtigt så er HC_Variant er kodet til 2 i A5 kameraet.
Ændre man kodningen til 1 slår man Travel Assist fra men til gengæld virker Adaptiv Lane Assist automatisk
PS - Lane Assist kan godt gøres uendelig så ikke den brokker sig efter 15-20 sekunder (send pb hvis du er int.)
Ændre man kodningen til 1 slår man Travel Assist fra men til gengæld virker Adaptiv Lane Assist automatisk
PS - Lane Assist kan godt gøres uendelig så ikke den brokker sig efter 15-20 sekunder (send pb hvis du er int.)
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2609
- Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 610 times
- Been thanked: 349 times
Re: 2022 Skoda Enyaq - Travel Assist funktion
Prøvede også at vænne mig til B i starten, men synes det er uharmonisk og bøvlet at køre med.BrianDS skrev: Jeg er også holdt op med at køre i B og kører derfor i D i stedet, det giver også en anderledes kørsel.
D mode + pACC er virkelig en super kombination som giver effektiv og behagelig kørsel
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6016
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6453 times
- Been thanked: 1637 times
Re: 2022 Skoda Enyaq - Travel Assist funktion
Enig, men nu er jeg så heller ikke fan af one-pedal driving som jeg synes der er mange der fremhæver som værende det bedste, B-mode kan jeg acceptere, men jeg vil hellere køre i D, og så selv styre hvor meget den skal bremse og ikke bremsekGlerup skrev: ↑29. maj 2022, 08:25Prøvede også at vænne mig til B i starten, men synes det er uharmonisk og bøvlet at køre med.BrianDS skrev: Jeg er også holdt op med at køre i B og kører derfor i D i stedet, det giver også en anderledes kørsel.
D mode + pACC er virkelig en super kombination som giver effektiv og behagelig kørsel
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5574
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 318 times
- Been thanked: 367 times
Re: 2022 Skoda Enyaq - Travel Assist funktion
Det er jo i bund og grund slet ikke sjovt. Så jeg ved ikke hvorfor jeg sidder og griner.
Det er lidt en anden verden end bilerne i tråden om de gamle biler som "ingen" kan huske.
Hans, hvis du sætter en GoPro til at filme dig selv, sætter alt til Sport og tager et par rundkørsler... Så er det sgu mig der giver en Faxe Kondi.
Det er lidt en anden verden end bilerne i tråden om de gamle biler som "ingen" kan huske.
Hans, hvis du sætter en GoPro til at filme dig selv, sætter alt til Sport og tager et par rundkørsler... Så er det sgu mig der giver en Faxe Kondi.
- These users thanked the author GranTurismo for the post:
- HansH
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13239
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3206 times
- Been thanked: 4540 times
Re: 2022 Skoda Enyaq - Travel Assist funktion
Fuldstændig enig med jer begge !BrianDS skrev: ↑29. maj 2022, 09:03Enig, men nu er jeg så heller ikke fan af one-pedal driving som jeg synes der er mange der fremhæver som værende det bedste, B-mode kan jeg acceptere, men jeg vil hellere køre i D, og så selv styre hvor meget den skal bremse og ikke bremsekGlerup skrev: ↑29. maj 2022, 08:25Prøvede også at vænne mig til B i starten, men synes det er uharmonisk og bøvlet at køre med.BrianDS skrev: Jeg er også holdt op med at køre i B og kører derfor i D i stedet, det giver også en anderledes kørsel.
D mode + pACC er virkelig en super kombination som giver effektiv og behagelig kørsel
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13239
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3206 times
- Been thanked: 4540 times
Re: 2022 Skoda Enyaq - Travel Assist funktion
Hahaha...... Eventuelle problemer med hård mave vil alle være løst efter den tur !GranTurismo skrev: ↑29. maj 2022, 09:07Hans, hvis du sætter en GoPro til at filme dig selv, sætter alt til Sport og tager et par rundkørsler... Så er det sgu mig der giver en Faxe Kondi.
- These users thanked the author HansH for the post (total 2):
- GranTurismo • BrianDS
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2609
- Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 610 times
- Been thanked: 349 times
Re: 2022 Skoda Enyaq - Travel Assist funktion
Tror vi er temmeligt enige.BrianDS skrev:Enig, men nu er jeg så heller ikke fan af one-pedal driving som jeg synes der er mange der fremhæver som værende det bedste, B-mode kan jeg acceptere, men jeg vil hellere køre i D, og så selv styre hvor meget den skal bremse og ikke bremsekGlerup skrev: ↑29. maj 2022, 08:25Prøvede også at vænne mig til B i starten, men synes det er uharmonisk og bøvlet at køre med.BrianDS skrev: Jeg er også holdt op med at køre i B og kører derfor i D i stedet, det giver også en anderledes kørsel.
D mode + pACC er virkelig en super kombination som giver effektiv og behagelig kørsel
Generelt nyder jeg at KØRE bil og foretrækker at assistent systemerne er en hjælp. Bryder mig ikke om at bilen overtager for meget kontrol.
Jeg har da prøvet at lade bilen styre farten gennem en rundkørsel, men synes ikke den gør det jævnt nok.
Men at lade den trille i D og selv styre nedbremsning via pACC, det spiller sgu max
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13239
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3206 times
- Been thanked: 4540 times
Re: 2022 Skoda Enyaq - Travel Assist funktion
Jeg ligger fuldstændig på linje (no pun intended) med dig Kent.kGlerup skrev: ↑29. maj 2022, 09:35Generelt nyder jeg at KØRE bil og foretrækker at assistent systemerne er en hjælp. Bryder mig ikke om at bilen overtager for meget kontrol.
Jeg har da prøvet at lade bilen styre farten gennem en rundkørsel, men synes ikke den gør det jævnt nok.
Men at lade den trille i D og selv styre nedbremsning via pACC, det spiller sgu max
Jeg vil gerne selv styre bilen uden "hjælp" fra Lane Assist. Jeg vil også gerne en gang imellem have lov til at krydse en hvid linje med over 60 km/t, uden at skulle blinke for at undertrykke indblanding fra LA.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6016
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6453 times
- Been thanked: 1637 times
Re: 2022 Skoda Enyaq - Travel Assist funktion
Enig, men jeg kan nu godt få min Lane Assist til at adlyde mig, uden jeg synes den griber for meget ind - men nu har jeg også øvet mig i 8 årHansH skrev:Jeg ligger fuldstændig på linje (no pun intended) med dig Kent.kGlerup skrev: ↑29. maj 2022, 09:35Generelt nyder jeg at KØRE bil og foretrækker at assistent systemerne er en hjælp. Bryder mig ikke om at bilen overtager for meget kontrol.
Jeg har da prøvet at lade bilen styre farten gennem en rundkørsel, men synes ikke den gør det jævnt nok.
Men at lade den trille i D og selv styre nedbremsning via pACC, det spiller sgu max
Jeg vil gerne selv styre bilen uden "hjælp" fra Lane Assist. Jeg vil også gerne en gang imellem have lov til at krydse en hvid linje med over 60 km/t, uden at skulle blinke for at undertrykke indblanding fra LA.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13239
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3206 times
- Been thanked: 4540 times
Re: 2022 Skoda Enyaq - Travel Assist funktion
Den øvelse mangler jeg så uden tvivl. Slog det fra efter kort tid med Passat'en..... "Det her klarer jeg selv!".
Og da vi fik Golf'en blev det også omgående slået fra...
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6016
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6453 times
- Been thanked: 1637 times
Re: 2022 Skoda Enyaq - Travel Assist funktion
Jeg besluttede mig for at "jeg vil" og som sagt synes jeg det er lykkedes, jeg synes ikke Lane Assist er irriterende, og jeg kan sagtens skifte bane osv uden gener, også selvom jeg ikke får blinket, man skal bare "mene det", så skal bilen nok høre efter.HansH skrev:Den øvelse mangler jeg så uden tvivl. Slog det fra efter kort tid med Passat'en..... "Det her klarer jeg selv!".
Og da vi fik Golf'en blev det også omgående slået fra...
Til gengæld var Lane Assist og Blind Spot et krav de sidste to gange jeg har købt bil...
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13239
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3206 times
- Been thanked: 4540 times
Re: 2022 Skoda Enyaq - Travel Assist funktion
Men - back on topic : @BrianDS ... jeg kunne virkelig godt tænke mig, at du var her nu med din bil
Så kunne vi køre til de punkter hvor jeg har gjort mig mine observationer, og drage en direkte 1:1 sammeligning mellem hvordan din opfører sig, og hvordan min angriber de steder.
Jeg kan jo ikke lade være med at mistænke at jeg måske mangler et flueben et sted ... ud fra hvad I siger. Jeg synes godt nok det var et stykke fra hvad jeg vil kalde "bilen har kontrol over det, den kører måske bare lidt friskt" .... jotak
Så kunne vi køre til de punkter hvor jeg har gjort mig mine observationer, og drage en direkte 1:1 sammeligning mellem hvordan din opfører sig, og hvordan min angriber de steder.
Jeg kan jo ikke lade være med at mistænke at jeg måske mangler et flueben et sted ... ud fra hvad I siger. Jeg synes godt nok det var et stykke fra hvad jeg vil kalde "bilen har kontrol over det, den kører måske bare lidt friskt" .... jotak
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6016
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6453 times
- Been thanked: 1637 times
Re: 2022 Skoda Enyaq - Travel Assist funktion
Jo tak, det kunne være sjovt at prøve, jeg er dog ikke sikker på min bedre halvdel synes jeg skal på søndagstur og køre et par hundrede kilometer og så hun står med børneneHansH skrev:Men - back on topic : [mention]BrianDS[/mention] ... jeg kunne virkelig godt tænke mig, at du var her nu med din bil
Så kunne vi køre til de punkter hvor jeg har gjort mig mine observationer, og drage en direkte 1:1 sammeligning mellem hvordan din opfører sig, og hvordan min angriber de steder.
Jeg kan jo ikke lade være med at mistænke at jeg måske mangler et flueben et sted ... ud fra hvad I siger. Jeg synes godt nok det var et stykke fra hvad jeg vil kalde "bilen har kontrol over det, den kører måske bare lidt friskt" .... jotak
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 290
- Tilmeldt: 9. apr 2017, 15:45
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 75 times
- Been thanked: 159 times
Re: 2022 Skoda Enyaq - Travel Assist funktion
Hans ved du om den havde udvidet autopilot? For min Y’er sætter ikke selv farten ned når jeg nærmer mig rundkørsler.HansH skrev:
Det er nogenlunde sådan jeg også husker at Tonny's TM3 kan gøre det.
Til gengæld kan min fars A6 fra sidste år selv sætte farten ned når vi nærmer os en rundkørsel og farten op efterfølgende. Det fungerer perfekt
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13239
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3206 times
- Been thanked: 4540 times
Re: 2022 Skoda Enyaq - Travel Assist funktion
Arrghh.... I stand corrected. Af Tonny !
Har lige talt med kilden, og han bekræfter at hans TM3 *ikke* selv sætter farten ned ind i en rundkørsel.
Den kan læse skilte og afpasse derefter ... men ingen afpasning efter vejforløb. Altså ikke noget 'predictive' der...
Hvis han kører på Self Driving, eller hvad det nu lige hedder på Tesla'sk, så kan den finde på at sætte farten ned i en kurve, hvis den føler at der er for stor G-påvirkning .. fordi kurven er lidt for skrap f.eks. Men ellers ikke.
Så jeg huskede forkert.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Medlem
- Indlæg: 859
- Tilmeldt: 19. maj 2011, 22:52
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1722 times
- Been thanked: 467 times
Re: 2022 Skoda Enyaq - Travel Assist funktion
@HansH jeg er sikker på du mangler et flueben et sted. Vores ID.3 håndterer også en rundkørsel, uden indblanding, relativt fornuftigt. Det samme gennem en by med sving osv. Faktisk fungerer det også uden at aktivere travel assist.
Som jeg husker det, kan man vinge af om den skal følge skiltningen og om den skal følge vejens forløb. I vores Passat er det nemlig valgt aktivt fra.
Som jeg husker det, kan man vinge af om den skal følge skiltningen og om den skal følge vejens forløb. I vores Passat er det nemlig valgt aktivt fra.
- These users thanked the author Morten Hedensted for the post:
- BrianDS
2023 VW ID.7 Style
2023 VW ID. Buzz Style
2006 Toyota Sportsvan 2.2 D-4D-D Cat Sport
2023 VW ID. Buzz Style
2006 Toyota Sportsvan 2.2 D-4D-D Cat Sport
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13239
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3206 times
- Been thanked: 4540 times
Re: 2022 Skoda Enyaq - Travel Assist funktion
Min opsætning af ACC ser således ud. Jeg kan ikke lige gennemskue hvor der skulle være flere flueben ...Morten Hedensted skrev: ↑29. maj 2022, 16:18@HansH jeg er sikker på du mangler et flueben et sted..
Jeg vil jo mene at det er Forudseende hensyntagen til vejforløb der skal "gøre det".... eller ?
Afsnit fra manual vist derunder.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6016
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6453 times
- Been thanked: 1637 times
Re: 2022 Skoda Enyaq - Travel Assist funktion
Jeg studser over at din ACC afstand står til "lille", det er en forskel fra min, da jeg kører med middel (eller senest valgte)HansH skrev:Min opsætning af ACC ser således ud. Jeg kan ikke lige gennemskue hvor der skulle være flere flueben ...Morten Hedensted skrev: ↑29. maj 2022, 16:18@HansH jeg er sikker på du mangler et flueben et sted..
Jeg vil jo mene at det er Forudseende hensyntagen til vejforløb der skal "gøre det".... eller ?
Afsnit fra manual vist derunder.
Og lidt af de andre indstillinger
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13239
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3206 times
- Been thanked: 4540 times
Re: 2022 Skoda Enyaq - Travel Assist funktion
Men.. tror du godt nok at det kan have noget med problemstillingen at gøre ?
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6016
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6453 times
- Been thanked: 1637 times
Re: 2022 Skoda Enyaq - Travel Assist funktion
Jeg ved det ikke, jeg synes det lyder underligt hvis det har noget med det at gøre, men det er da en forskel.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK