Peder skrev: ↑7. jul 2022, 07:01
4500 kr - og så et antal tusinde for genbehandlinger hver 2/3 år.
Jeg synes det er mange penge - for noget, jeg ikke får glæde af.
De sidste biler jeg har solgt, har der end ikke været spurgt ind til om de var behandlet, så jeg tror ikke man får mange ekstra kroner i kassen for den omgang.
Skulle jeg vælge noget, har dinitrol dog et rigtig godt ry - men endnu vigtigere er selve forretningen der udfører det.
Enig. Min svigermor solgte hendes sygeligt velholdte Xsara Picasso til fordel for en ny T-Roc for et par år siden. Picasso´en havde de haft i ti år. Den blev undervognsbehandlet hvert andet år, og stod vitterligt som en ny bil, da den blev solgt med under 200.000km på tælleren. De fik 10K for den. Lad os bare antage, at første behandling var en af de "dyre" og genbehandlingerne billigere, så 3K i snit. Det er over 15K bare for undervognsbehandling i den ejertid, lavt sat.
Jeg selv har fået undervognsbehandlet to fabriksnye biler ved levering, og det gav ikke en bøjet fem-øre ekstra ved salg under to år senere
En veteranbil kan jeg forså man gør det ved, men ved nye biler er det spild af penge, i min optik, medmindre man er typen der beholder en bil fra "vugge til grav". Og det er vel alligevel de færreste, der gør det...
Folk må bruge deres penge som de lyster, men det skal ikke være økonomi, der er argumentet for Dinitrol/Pava etc.