Pris på stort service på Golf 7, 1.4 TSI 122 HK DSG, årg 2014

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1729
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 690 times

Re: Pris på stort service på Golf 7, 1.4 TSI 122 HK DSG, årg 2014

Indlæg af Thor-thor » 16. sep 2022, 17:33

William Hansen skrev:
16. sep 2022, 16:16
Jeg har helt almindeligt booket et årligt service eftersyn til min bil, som jeg har givet udtryk for.

@Thor-thor jeg synes det er nogle mærkelige argumenter du kommer med. Hvem fanden siger "jeg vil gerne have efterset bilen, så den kan køre 30 k km mere"
Hvad med at forholde dig til emnet i stedet for at prøve at grave i noget der i virkeligheden ikke er så dybt: SERVICE!
Tja, jeg forholder mig bare til de oplysninger du har givet.
Når jeg afleverer en bil, aftaler jeg præcist, hvad jeg vil have lavet og at jeg vil ringes op såfremt der er yderligere de mener er nødvendigt.
Der er rigtig mange andre værkstedskunder, (flertallet vil jeg tro), som afleverer bilen til et serviceeftersyn og så forventer de at værkstedet gør det nødvendige, uden yderligere spørgsmål (inden for rimelighedens grænset).
Det lyder lidt som dine manglende aftaler har givet værkstedet indtryk af at du var kategori 2.
Hvem ved, måske har de overhørt din meget præcise instruks? ;)

Men hvis vi nu antager at værkstedet har opført sig professionelt og der faktisk var et problem med dine bremser, som skulle ordnes? Så er det vel ok at de gør noget eller mener du bare at de skal gøre ingenting? Nødvendig reparation mener jeg er ok ifm. et service (igen inden for rimelighed...) Så jeg mener ikke at du er blevet opkrævet "overpris", som du tidligere har nævnt.
Men de kunne da godt have ringet dig op. Ville du så have sagt nej, til en nødvendig reparation?

Medmindre værkstedet har snydt og bonnet dig for unødvendigt arbejde, så mener jeg ikke at du er blevet snydt. Du har efter min mening været upræcis i dine aftaler og værkstedet har måske fejllæst dig?
Men det ligger lige så vel som dig, som hos værkstedet.

Endelig så er det altid godt at overveje at der kan være andre perspektiver ;) Istedet for udelukkende at læne sig op ad dem, der giver en ret, i den mening man allerede havde dannet sig på forhånd..

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"