Ny bil - Audi Q5

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Water
Helt nyt medlem
Indlæg: 71
Tilmeldt: 21. jun 2015, 18:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Ny bil - Audi Q5

Indlæg af Water » 21. sep 2022, 19:23

Konen er ikke vild med mine bilvalg, hverken firmabilen eller den jeg valgte som bil nr. 2 herhjemme (som det har været mig som primært bruger), da hun synes den larmer og ser “Brian” agtig ud, så hun vil gerne skifte bil nu og har set sig lun på en Audi Q5.

Hun er egentlig relativt ligeglad med kræfterne, så tænker ikke der er grund til en SQ5, men hvordan er drivlinien i en 50tfsi e? Fungerer det ok? Går ikke ud fra at bilen kører langt på ren el? Ellers har jeg kig på den nye kampagne på en 40tdi quattro, er bilen fuldstændig flad med den motor?

Lars - Sound2Vision
Medlem
Indlæg: 518
Tilmeldt: 21. sep 2009, 20:44
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Sound2Vision A/S, Viborg
Has thanked: 14 times
Been thanked: 62 times

Re: Ny bil - Audi Q5

Indlæg af Lars - Sound2Vision » 21. sep 2022, 19:35

Q5 Tfsi-E50 - Fiin vogn.
Når fruen ligger og laller rundt i den til daglig kan hun køre ca. 60 kilometer på en "tankfuld" El. Hvis jeg kommer af sted på en langtur, rammer vi ca. 75 kilometer, før Benzineren Tvangsstarter.
Fra Viborg til Hamborg Lufthavn i sommer, med god tid, kørte den ca. 16,4 kilometer pr. liter, med flad batteri. Vel OK for sådan en tung Container - Med fruens dagligkørsel går den nok omkring 11 når det er Benz.
Vi har et par krydser ekstra, og seføli' som S-Line.
E50'eren har vel osse snart bedre performance end SQ5'eren - eller hva' ?? - Ellers kan man vel ta E55'eren. Den der Kombination af El-motor og Benz, trækker den ret godt afsted...
Og E50'eren koster 630,- om året i "vægtafgift" - Det får du vist ikke en SQ5'er til. :-)

/ Lars
---
If it work's, don't fxxx with it...

- I øvrigt nu osse eneste autoriserede Mark Levinson værksted i Danmark, Sverige, Finland og Norge. ...

Water
Helt nyt medlem
Indlæg: 71
Tilmeldt: 21. jun 2015, 18:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Ny bil - Audi Q5

Indlæg af Water » 22. sep 2022, 16:55

Lars - Sound2Vision skrev:
21. sep 2022, 19:35
Q5 Tfsi-E50 - Fiin vogn.
Når fruen ligger og laller rundt i den til daglig kan hun køre ca. 60 kilometer på en "tankfuld" El. Hvis jeg kommer af sted på en langtur, rammer vi ca. 75 kilometer, før Benzineren Tvangsstarter.
Fra Viborg til Hamborg Lufthavn i sommer, med god tid, kørte den ca. 16,4 kilometer pr. liter, med flad batteri. Vel OK for sådan en tung Container - Med fruens dagligkørsel går den nok omkring 11 når det er Benz.
Vi har et par krydser ekstra, og seføli' som S-Line.
E50'eren har vel osse snart bedre performance end SQ5'eren - eller hva' ?? - Ellers kan man vel ta E55'eren. Den der Kombination af El-motor og Benz, trækker den ret godt afsted...
Og E50'eren koster 630,- om året i "vægtafgift" - Det får du vist ikke en SQ5'er til. :-)

/ Lars
Alligevel imponerende at I kan få den til at køre så langt på ren el…jeg synes egentlig at man får ok meget bil til ca. 700k i sådan en hybrid, så det kan godt være det ender med sådan en…

Lars - Sound2Vision
Medlem
Indlæg: 518
Tilmeldt: 21. sep 2009, 20:44
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Sound2Vision A/S, Viborg
Has thanked: 14 times
Been thanked: 62 times

Re: Ny bil - Audi Q5

Indlæg af Lars - Sound2Vision » 22. sep 2022, 19:53

17,9 Kwh batteri, ca. 4 kilometer pr. Kwh. ...

Ja, den er da en sjat billigere end SQ5'eren. ...
Vores er en S-Line, med en passende mængde ekstra krydser sat. Vi fik den så før jul, så det var før Afgiften steg :-) - Det' jo altid godt...

Det er en fornøjelse og trille rundt i stilhed med alligevel en rimelig performance. Kan godt anbefales...!

/ Lars
---
If it work's, don't fxxx with it...

- I øvrigt nu osse eneste autoriserede Mark Levinson værksted i Danmark, Sverige, Finland og Norge. ...

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"