Brugt Passat GTE: Batteri, udstyr og smart-funktioner

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Anders_AC
Helt nyt medlem
Indlæg: 65
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:53
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Brugt Passat GTE: Batteri, udstyr og smart-funktioner

Indlæg af Anders_AC » 6. nov 2022, 12:10

Vi overvejer at købe en lettere brugt GTE, da min kone nu kan lade gratis/billigt på hendes arbejde, som ligger 15km fra vores lejlighed (hvor vi ikke kan lade).

Vi forestiller os at det må koste omkring 300-350k. Måske ville en Superb være endnu bedre mht plads, men de er svære at finde til den pris.

Batteri: jeg har læst at batteriet blev opgraderet på et tidspunkt. Er der en smart måde at se om en bil har det store batteri?

Udstyr: Jeg vil gerne at den har keyless, alcantara sæder, digital instrument, adaptiv fartpilot og CarPlay. Er der andre ting i tænker er væsentlige på sådan en bil?

Smart-funktioner: En ting jeg synes er smart ved nogle hybrider og el-biler er muligheden for at varme/køle kabinen inden afgang. Hvilke funktioner har en GTE, og er det afhængig af udstyr/årgang? Kan batteriet bruges til at opvarme/køle kabinen, når den står ved vores lejlighed uden strøm tilkoblet?

På forhånd tak!

allannissen
Nyt medlem
Indlæg: 182
Tilmeldt: 18. nov 2011, 05:19
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 41 times
Been thanked: 53 times

Re: Brugt Passat GTE: Batteri, udstyr og smart-funktioner

Indlæg af allannissen » 6. nov 2022, 14:25

Anders_AC skrev:
6. nov 2022, 12:10
Batteri: jeg har læst at batteriet blev opgraderet på et tidspunkt. Er der en smart måde at se om en bil har det store batteri?
Mener det var i 2020. Rækkevidden vil være over 50km hvor den med det lille batteri er mindre.
Anders_AC skrev:
6. nov 2022, 12:10
Smart-funktioner: En ting jeg synes er smart ved nogle hybrider og el-biler er muligheden for at varme/køle kabinen inden afgang. Hvilke funktioner har en GTE, og er det afhængig af udstyr/årgang? Kan batteriet bruges til at opvarme/køle kabinen, når den står ved vores lejlighed uden strøm tilkoblet?
Ja, den kan varme og køle kabinen, selvom den ikke er tilsluttet en lader. Kræver selvf der er lidt strøm tilbage på batteriet når den parkeres. Men i slipper for at skrabe is og sne af ruderne.
Octavia 1.4 TSI Hybrid DSG IV Plus Combi 2021 - Billede

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"