Knapperne kommer tilbage
- VWAU
- Medlem
- Indlæg: 1247
- Tilmeldt: 21. maj 2019, 20:14
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 225 times
- Been thanked: 641 times
Knapperne kommer tilbage
Den nye CEO har fattet at kunderne hader VAGs slider-helvede.
https://www.roadandtrack.com/news/a4208 ... ttons-fix/
https://www.roadandtrack.com/news/a4208 ... ttons-fix/
- TorbenRasmussen
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2420
- Tilmeldt: 14. maj 2013, 21:01
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 205 times
- Been thanked: 851 times
- Kontakt:
Re: Knapperne kommer tilbage
Tak VW. Kan I ringe til Tesla og dele brugerundersøgelserne med dem?
- These users thanked the author TorbenRasmussen for the post (total 2):
- HansH • BrianDS
2023 BMW iX3 Charged Plus
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1899
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 16:55
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Varde
- Has thanked: 334 times
- Been thanked: 216 times
Re: Knapperne kommer tilbage
Og Mercedes. Det funker af hat !!
Mercedes w124 280TE sommervogn
Mercedes w204 200 kompressor
Datsun 240z
Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70
Mercedes w204 200 kompressor
Datsun 240z
Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70
- VWAU
- Medlem
- Indlæg: 1247
- Tilmeldt: 21. maj 2019, 20:14
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 225 times
- Been thanked: 641 times
Re: Knapperne kommer tilbage
Selv ham der "opfandt" en iPhone mener at bilindustrien er ude på et fejlspor:
https://www.drive.com.au/news/former-ap ... interiors/
https://www.drive.com.au/news/former-ap ... interiors/
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6020
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6455 times
- Been thanked: 1637 times
Re: Knapperne kommer tilbage
Det bliver kærkomment at knapperne vender tilbage - heldigvis har Skoda valgt at beholde knapperne på rattet i ENYAQ - modsat ID.4.
Desværre har Skoda også slider til volumen, samt touch til interiørbelysning ved taget - det må også godt forsvinde hurtigst muligt.
Desværre har Skoda også slider til volumen, samt touch til interiørbelysning ved taget - det må også godt forsvinde hurtigst muligt.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
-
- Medlem
- Indlæg: 1156
- Tilmeldt: 16. jul 2008, 19:23
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Østjyllannd
- Has thanked: 89 times
- Been thanked: 157 times
Re: Knapperne kommer tilbage
Det er da fantastisk at man indrømmer sine fejl. Er meget spændt på hvordan de implementerer det!
Mvh Anders
Porsche Taycan Sport Tourismo
Tidligere:
Audi A5 SB TDI ‘20
MB A200 ‘19
VW Golf TSI DSG R-Line '16
Audi A3 Sportback ‘09
Porsche Taycan Sport Tourismo
Tidligere:
Audi A5 SB TDI ‘20
MB A200 ‘19
VW Golf TSI DSG R-Line '16
Audi A3 Sportback ‘09
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13245
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3207 times
- Been thanked: 4541 times
Re: Knapperne kommer tilbage
Enig!!
Blandt flere andre punkter på listen, var Enyaq'ens tilstedeværelse af en hel del fysiske knapper én af mine grunde til at gå med den.
Men du har helt ret mht de touch-funktioner du her nævner - de måtte meget gerne også have været fysiske.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Medlem
- Indlæg: 1156
- Tilmeldt: 16. jul 2008, 19:23
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Østjyllannd
- Has thanked: 89 times
- Been thanked: 157 times
Re: Knapperne kommer tilbage
Enyaq er også et fint eksempel på hvorfor VW virkeligt skal oppe sig. Den virker mange gange mere "premium" end dens søsterbil.
En Cupra Born tiltaler mig også mere end ID3 fx. De kan jo ikke blive ved med at være efter de andre biler i koncernen.
Det er så spændende hvad der sker i fx. Audi. Q4 er virkeligt langt under hvad jeg ville forvente af en Audi.
Mvh Anders
Porsche Taycan Sport Tourismo
Tidligere:
Audi A5 SB TDI ‘20
MB A200 ‘19
VW Golf TSI DSG R-Line '16
Audi A3 Sportback ‘09
Porsche Taycan Sport Tourismo
Tidligere:
Audi A5 SB TDI ‘20
MB A200 ‘19
VW Golf TSI DSG R-Line '16
Audi A3 Sportback ‘09
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2307
- Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 202 times
Re: Knapperne kommer tilbage
Der er da ikke noget bedre end at skulle styre varmen og tænde tågelygterne fra en menu på en touchskærm på en mørk kringlet bumpende landevej i regnvejr
Jo det skulle lige være at aktivere viskerne og hvilken hastighed de skal køre derfra også.. tak Tesla.
Jo det skulle lige være at aktivere viskerne og hvilken hastighed de skal køre derfra også.. tak Tesla.
Venligst Peder
2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR
2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR
-
- Medlem
- Indlæg: 753
- Tilmeldt: 23. jun 2008, 07:05
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 64 times
Re: Knapperne kommer tilbage
Hvad er problemet - bare brug stemmekommandoer
Tidligere biler: '83 Mazda 323 1.3, '84 Nissan Silvia S12 2.0 DOHC, '99 Peugeot 306 Roland Garros 1.8, '03 Skoda Fabia Combi 1.9 TDI, '07 Octavia Combi RS TDI, '11 Mercedes C220 CDI Avantgarde Stc Aut
Nuværende: '17 Tesla Model S 100D
Nuværende: '17 Tesla Model S 100D
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: Knapperne kommer tilbage
Enig. Vi har nogle Mercedes på arbejdet. De er helt forfærdelige.
/Søren.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1626
- Tilmeldt: 19. aug 2008, 12:37
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Holte
- Has thanked: 143 times
- Been thanked: 201 times
Re: Knapperne kommer tilbage
Håber, at I har ret i jeres optimisme, men som jeg læser artiklen, så er det "kun" de trykfølsomme knapper, der justeres på. Ikke slider, ikke flytte "knapper" fra skærm og til nyoorettede fysiske knapper, men det er selvfølgelig bedre end ingenting.
Mvh Peter
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.
- DanielB12
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4949
- Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 4438 times
- Been thanked: 1957 times
- Kontakt:
Re: Knapperne kommer tilbage
Fungerer slideren ikke okay til justere lyd og varme etc?
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10869
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1899 times
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6020
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6455 times
- Been thanked: 1637 times
Re: Knapperne kommer tilbage
Ja, stemmekommandoer er godt, hvis man vil have bilen til at gøre et eller andet tilfældigt...
Jeg har endnu til gode at opleve stemmekommandoer der virker hver eneste gang...
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
- dklap
- Nyt medlem
- Indlæg: 297
- Tilmeldt: 18. sep 2019, 21:22
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 160 times
- Been thanked: 212 times
Re: Knapperne kommer tilbage
Jeg forstår ikke helt den massive kritik at de berøringsfølsomme knapper på rattet, synes de fungerer ganske fint. Også lige så fint som de almindelige knapper der var i min tidligere T-Cross.
Sliderne til varme og volumen derimod, sikke noget skrammel, specielt når man kører i mørke. Skruer dog op/med på rattet, mens temperaturen stort set aldrig ændres, så større problem er det heller ikke for mig.
Ville bare ønske jeg kunne få rigtige knapper til sæde- og ratvarme, eller i det mindste altid kunne styre dem fra forsiden af infotainmentskærmen. I dag kan man altid se ikonerne for begge forsæder i ventre menu, men når man trykker på dem, kommer man ind i klimamenuen, hvor man se kan ændre sædevarmen. Helt idiotisk at sædevarmen ikke bare ændres ved første tryk på “forsiden”.
Sliderne til varme og volumen derimod, sikke noget skrammel, specielt når man kører i mørke. Skruer dog op/med på rattet, mens temperaturen stort set aldrig ændres, så større problem er det heller ikke for mig.
Ville bare ønske jeg kunne få rigtige knapper til sæde- og ratvarme, eller i det mindste altid kunne styre dem fra forsiden af infotainmentskærmen. I dag kan man altid se ikonerne for begge forsæder i ventre menu, men når man trykker på dem, kommer man ind i klimamenuen, hvor man se kan ændre sædevarmen. Helt idiotisk at sædevarmen ikke bare ændres ved første tryk på “forsiden”.
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13245
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3207 times
- Been thanked: 4541 times
Re: Knapperne kommer tilbage
Men... jeg synes bare det er et kæmpe "but why ??" ...
Hvad er det der IKKE fungerer ved fysiske knapper på rattet ... som gør at man føler anledning til at ændre det til berøringsfølsomme ?
Det er for mig et gigantisk "fix something that ain't broken.
Hvis jeg kunne få øje på blot én fordel ved de berøringsfølsomme fremfor de fysiske ... men det kan jeg ikke.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
- dklap
- Nyt medlem
- Indlæg: 297
- Tilmeldt: 18. sep 2019, 21:22
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 160 times
- Been thanked: 212 times
Re: Knapperne kommer tilbage
Det kan du sagtens have ret i, det er som heller ikke fordi jeg synes de er meget bedre end før.HansH skrev: ↑4. dec 2022, 22:37Men... jeg synes bare det er et kæmpe "but why ??" ...
Hvad er det der IKKE fungerer ved fysiske knapper på rattet ... som gør at man føler anledning til at ændre det til berøringsfølsomme ?
Det er for mig et gigantisk "fix something that ain't broken.
Hvis jeg kunne få øje på blot én fordel ved de berøringsfølsomme fremfor de fysiske ... men det kan jeg ikke.
Jeg kan dog godt lide, at jeg ved kørsel med fartpilot kan bruge samme knap til at skifte i både 1 og 10 km/t intervaller, alt efter hvor hårdt jeg trykker. I den gamle var 1 km/t vidt på sine egne knapper hvis jeg husker korrekt. Ikke at det dog gør den helt store forskel.
Kan dog også godt se at nogen nok ville have mere besvær at styre det end jeg. Tør slet ikke tænke på hvis mine forældre skulle bruge det, når jeg tænker på hvor bøvlet det var bare at få deres fingeraftryk kodet ind i deres nymoderne iPads.
At knapperne/felterne er i pianolak at for mig selv et større problem, end at de er trykfølsomme. I biler burde det forbydes ved lov.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 142
- Tilmeldt: 15. jun 2012, 07:00
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 81 times
- Been thanked: 70 times
Re: Knapperne kommer tilbage
Den funktion kan også integreres i en fysisk knap, BMW har eks. lige præcis den funktion.dklap skrev: ↑4. dec 2022, 23:09Det kan du sagtens have ret i, det er som heller ikke fordi jeg synes de er meget bedre end før.HansH skrev: ↑4. dec 2022, 22:37Men... jeg synes bare det er et kæmpe "but why ??" ...
Hvad er det der IKKE fungerer ved fysiske knapper på rattet ... som gør at man føler anledning til at ændre det til berøringsfølsomme ?
Det er for mig et gigantisk "fix something that ain't broken.
Hvis jeg kunne få øje på blot én fordel ved de berøringsfølsomme fremfor de fysiske ... men det kan jeg ikke.
Jeg kan dog godt lide, at jeg ved kørsel med fartpilot kan bruge samme knap til at skifte i både 1 og 10 km/t intervaller, alt efter hvor hårdt jeg trykker. I den gamle var 1 km/t vidt på sine egne knapper hvis jeg husker korrekt. Ikke at det dog gør den helt store forskel.
Imo er det største issue at man har fjernet knapper og lagt adgangen til funktioner ind på skærmen midt i konsollen, nogle gange i undermenuer, det fjerner fokus fra vejen at skulle sidde og rode med det.
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10869
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1899 times
Re: Knapperne kommer tilbage
Du kan tænde sædevarmen ved at trykke med to fingre på temperaturslideren i hhv. fører- og passagersiden.dklap skrev: ↑4. dec 2022, 22:30Jeg forstår ikke helt den massive kritik at de berøringsfølsomme knapper på rattet, synes de fungerer ganske fint. Også lige så fint som de almindelige knapper der var i min tidligere T-Cross.
Sliderne til varme og volumen derimod, sikke noget skrammel, specielt når man kører i mørke. Skruer dog op/med på rattet, mens temperaturen stort set aldrig ændres, så større problem er det heller ikke for mig.
Ville bare ønske jeg kunne få rigtige knapper til sæde- og ratvarme, eller i det mindste altid kunne styre dem fra forsiden af infotainmentskærmen. I dag kan man altid se ikonerne for begge forsæder i ventre menu, men når man trykker på dem, kommer man ind i klimamenuen, hvor man se kan ændre sædevarmen. Helt idiotisk at sædevarmen ikke bare ændres ved første tryk på “forsiden”.
- dklap
- Nyt medlem
- Indlæg: 297
- Tilmeldt: 18. sep 2019, 21:22
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 160 times
- Been thanked: 212 times
Re: Knapperne kommer tilbage
Det er jeg helt med på, personligt er min fejlrate med at ramme rigtigt dog voldsomt høj, netop fordi det ofte sker i blinde pga. manglende lys på sliderne.
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10869
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1899 times
Re: Knapperne kommer tilbage
Jeg er helt enig; jeg var heller ikke fan af sliderne. Det lød bare ikke til, at du var klar over, at muligheden var der
- DanielB12
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4949
- Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 4438 times
- Been thanked: 1957 times
- Kontakt:
Re: Knapperne kommer tilbage
Det er også skidt der ikke er lys i - og satme et spøjs sted at spare lidt LED… er det også sådan i Enyaq?
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10869
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1899 times
- DanielB12
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4949
- Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 4438 times
- Been thanked: 1957 times
- Kontakt:
Re: Knapperne kommer tilbage
Så kun til lyd? Den sidder i hvert fald foran skærmen - havde store problemer med at få skruet ned da jeg var på testkørsel med min svoger, og radioen pludselig blæste popmusik ud for fuldskrue - det var desuden ikke intuitivt at man skulle slide fingeren, og ikke bare kunne trykke et sted på slideren og indstille lydniveauet til der hvor man ramte med fingeren.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6020
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6455 times
- Been thanked: 1637 times
Re: Knapperne kommer tilbage
Man kan godt trykke et sted på slideren - trykker man fx en enkelt gang helt til venstre, så skruer den helt ned - det gør min ENYAQ i hvert tilfælde de få gange jeg har brugt slideren (fx når man stopper bilen, så ratbetjeningen slår fra)DanielB12 skrev: ↑5. dec 2022, 09:27Så kun til lyd? Den sidder i hvert fald foran skærmen - havde store problemer med at få skruet ned da jeg var på testkørsel med min svoger, og radioen pludselig blæste popmusik ud for fuldskrue - det var desuden ikke intuitivt at man skulle slide fingeren, og ikke bare kunne trykke et sted på slideren og indstille lydniveauet til der hvor man ramte med fingeren.
ENYAQ kan man også betjene sædevarme og klima på hovedskærmen uden at den går ind i klima menuen (temperatur +/- og sædevarme)
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6020
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6455 times
- Been thanked: 1637 times
Re: Knapperne kommer tilbage
Touch er en spareøvelse, det er billigere at lave et område med touch knapper end det er at lave fysiske knapper - der er ikke andet i det.HansH skrev: ↑4. dec 2022, 22:37Men... jeg synes bare det er et kæmpe "but why ??" ...
Hvad er det der IKKE fungerer ved fysiske knapper på rattet ... som gør at man føler anledning til at ændre det til berøringsfølsomme ?
Det er for mig et gigantisk "fix something that ain't broken.
Hvis jeg kunne få øje på blot én fordel ved de berøringsfølsomme fremfor de fysiske ... men det kan jeg ikke.
Touch knapperne bliver aldrig ligeså gode som de fysiske knapper.
Jeg mener dog det værste er at man flytter ting til skærmen, der er ENYAQ heldigvis blandt de bedre, hvor der ikke er helt så meget flyttet til skærmen som i andre biler.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
-
- Medlem
- Indlæg: 753
- Tilmeldt: 23. jun 2008, 07:05
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 64 times
Re: Knapperne kommer tilbage
Ja jeg var ude og prøve en næsten ny Mercedes EQC for et par måneder siden med den svage forhåbning om at sådan noget fungerede i MB - da jeg bad bilen finde tilbage til forhandleren lagde den en fin rute til et sted i Milano
Tidligere biler: '83 Mazda 323 1.3, '84 Nissan Silvia S12 2.0 DOHC, '99 Peugeot 306 Roland Garros 1.8, '03 Skoda Fabia Combi 1.9 TDI, '07 Octavia Combi RS TDI, '11 Mercedes C220 CDI Avantgarde Stc Aut
Nuværende: '17 Tesla Model S 100D
Nuværende: '17 Tesla Model S 100D