JSA skrev: ↑9. mar 2023, 22:44
Tesla "arbejder" ikke i årgange. De laver løbende ændringer på bilerne, så det kan være lidt af en jungle at finde den helt optimale. Jeg kiggede efter varmepumpe, AMD Ryzen, 60 kWh batteri, varme i rattet og alle sæder samt træk og endte med at købe en fra 02/2022, en såkaldt MIC-model (made in China). Den har så "kun" 283 hk mod 325 hk som findes i tidligere modeller. Vær opmærksom på, at mange forhandlere gerne vil skrive 325 hk, men bilen har det ofte ikke. Den "lille" motor er 2% mere effektiv og sammen med det lidt større batteri giver det en WLTP-rækkevidde på 491 km. Jeg er (som skrevet andetsteds) meget glad for bilen.
Min søster har også for nyligt købt en M3 fra 02/2022, også MIC. Der er også noget forvirring omkring hvad det egentlig er hun har købt. Slår man bilen op på f.eks. nummerplade.net står der som om det et en Standard Plus og at den skulle have et batteri på 70,7 kWt, WLTP på 491 km og med 283 HK. Er på ingen måde Tesla ekspert, men kan ikke få det til at stemme med en Standard Plus. Så vidt jeg kan grave mig frem til, havde Standard Plus 55/52,5 kWt batteri, WLTP på 448 km og 325 HK.
Tror i stedet hendes er en Standard med 60/57,5 kWt batteri, WLTP på 491 og 283 HK.
Den er importeret, så måske nogen har taget fejl at et eller andet i den forbindelse.