Jeg prøvede at gå i (næsten) ultimativ energi-spareprogram da jeg var i Nordborg i forgårs.
Med nuv. temperatur- og vejrforhold kan jeg gå frem og tilbage på ca 82% SoC.
Med lidt margin vil en opladning til 90% altså kunne klare opgaven.
Qua batterisnakken her ..
https://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=2&t=158410 .. vil jeg gerne så vidt muligt forsøge at holde opladning på max 80-85%.
Og på den anden side undgå at lade ude, hvor kWh'erne er lidt dyrere.
Altså - ikke sådan at forstå at det er en livsmission. Men hvis nu såfremt det kan lade sig gøre osv.
Dvs på de knap 80km på E45 fandt jeg en lastbil og koblede mig på.
ACC på 100km/t og så mindste afstand.
De 28km på Sønderborgmotorvejen, hvor der kun er få lastbiler, kørte jeg uden at drafte og med ACC stadig på 100.
Resultatet blev at rundturen i stedet for 82% "kostede" 74%. Altså en besparelse på knap 10% på brændstoffet.
Tidsforbrug steg med ca 8min i hver retning, dvs samlet set 16 min ekstra transporttid.
Det er jo et spørgsmål om man har 16min at give af, og om man gider det .. dvs har tålmodigheden til at følges med lastbilerne i spor 1.
For min del har jeg kørt en del derinde ... med 90km/t. Så det generer mig ikke spor.
Og jeg kan kun sige - der er godt nok stille og roligt derinde. Man kunne næsten have hygget sig med en Sudoku ..
Ingen overhalinger.
Så det var på en måde lidt for eksperimentet, men jeg kunne også sagtens finde på at køre sådan igen en anden dag.