Nicklossi skrev: ↑20. dec 2023, 12:36
Jeg har en i familien, som er ægte “JEG HADER ELBILER!!”
Ét af hans stærkeste argumenter er, at et nyt batteri koster cirka 17 milliarder at skifte, agtigt.
Mit spørgsmål er:
Hvor mange har egentlig fået skiftet et batteri eller motor, hvor det ikke er blevet taget på en form for garanti?
Det var den samme et af vores vennepar serverede. Tilsat et "faktum" om at batterierne kun holdt 7 år .. så skulle de skiftes. "Alle!" ..
Det er vel kun Tesla der har den slags kunder du spørger til.
Jeg tror helt sikkert der er nogen i
"Tesla efter 8 år"-gruppen der har prøvet at punge ud selv til deres gamle TMS.
Men det er også der du finder dem, der er gået til et uafhængigt firma der kan renovere til en helt anden pris end komplet ny batteripakke.
Hvis det er byt-til-nyt så er der ingen tvivl om at muldvarpen skal pelses.
Jeg postede for et par uger siden
denne historie ... som er helt på månen i min optik. Ingen ved deres fulde 5 vil jo nogen sinde ofre den slags mønt på en gammel e-Golf ...
Vores genbo's datter og hendes samlever er i øvrigt igennem en rigtig horror story med deres S'er (årg 2014 svjh).
Han er glad for den og vil gerne køre videre i den.
Men bilen kan ikke køre. Så Tesla fik den ind og dømte - "Ny elmotor/drivlinje". Det skiftede de så. At betale - kr 70.000.
Men bilen kan stadig ikke køre.
Tesla siger nu at det er en ny fejl, som ingenting havde med det første at gøre. Den nye fejl var der dog ikke da bilen blev indleveret, men er opstået i Tesla's varetægt. De igangsætter gerne fejlfinding og udbedring ..... kunden skal bare sige til ......
Forståeligt nok er kunden lidt tøvende og aner ikke hvad han skal stille op, da han frygter at det bare udløser en ny stor regning .... som måske igen ikke er det sidste ord i den sag.
Jeg tænker egentlig ikke ovenstående er Tesla-specifik. Nu er det altså bare sådan en han har.
Noget lignende kunne sikkert ske med enhver gammel bil, hvor enhver større reparation er lidt en lottokupon ... for hvad er det næste.